Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6373
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+kun+tiluksilla+on+pihalla+amme+ja+järvellinen+vettäkin.
Hernesoppa+kyllä+hyvää+on,+mutta++ehdottamaasi+tarkoitukseen+sitä+pitäisi+syödä+niin+paljon,+että+muorin+huonot+suolet+sekoaisivat+lopullisesti.+🤣
23.11.2021 17:39
En+asu+siellä+vakituisesti.+Talo+on+normaali+kerrostalo,+hyvin+hoidettu.
Monet+ovat+nykyaikana+kai+ammeesta+luopuneet,+joskin+toisaalta+on+ollut+heitäkin,+jotka+sen+ovat+halunneet.
Hyvässä+merisuolakylvyssä+ei+rypisty.
Nauratti+oikein,+mistä+tuon+´´vanhan+talorähjän+keksit.´´+Vaan+mielikuvitus+on+rajana,+kun+tulkintoja+toisten+kommenteista+tehdään.
Mukavaa+iltaa+vaan+Sinulle.
23.11.2021 17:14
Lumi+on+peittänyt+maan+yön+aikana.+
Menin+tuonne+chattiin+ajatuksella+tilata+influenssarokotusajan,+niinkuin+viimevuonnakin+sen+siellä+tein.
No+ensin+pitä+päivittää+5+min.+Sitten+se+ohjasikin+soittamaan.+Jonotin+varttin.+No+eihän+se+ajanvaraus+enää+ollutkaan+niinkuin+viime+vuonna.
Antoi+toisen+numeron+ja+neuvoi+suoran+yhteyden+kaupungin+sivuilta.
Siellä+oli+aikoja+laitettu+vain+perjantaipäivälle.+
En+sitten+vielä+tilannut,+kun+on+saunapäivä+lauantaina,+aattelin+jos+tulee+jotain+jälkikaikuja,+kun+en+pariin+viikkoon+ole+saunaan+kerennyt,+kun+on+tullut+liikuskestua+mailmalla.
No+ihan+mukavaa+tuo+ammeessakin+lojuminen+on.+Puoli+tuntia+siellä+olen+yleensä+kerrallaan,+kun+Tampereelle+menen.
Tuo+koneongelma+ratkesi+parissa+minuutissa,+on+se+onni,+kun+on+noita+osaavia+nuoria.
Taas+on+sähköposteissa+ihmisillä+ollut+jotain+kalasteluja,+joilla+yritetään+saada+joku+kelju+haittaohjelma+laitettua.
Tarkkana+pitää+olla,+ettei+mene+lankaan.
Valonauhoja+jo+näyttää+toisilla+olevan.+Itse+laitan+vähän+myöhemmin.
23.11.2021 12:21
No+johan+siellä+on+kaaosta+kerrakseen.+Katsoin+tuota+linkkiäsi.
Mistä+nuo+tuommoiset+luvut+sait,+jotka+edellisessä+kommentissasi+ovat.
23.11.2021 11:56
Taitaa+olla+hämärän+peitossa,+kuka+tulevaisuudessa+yhtään+ketään+hoitaa.
Aistittavissa+suunta,+että+omaiset+yhä+enemmän+ottaisivat+vastuuta+vanhojensa+hoidosta.
Toisaalta+yhtälö+on+vaikea,+koska+yhteiskuntarakenne+on+täysin+muuttunut+lyhyessä+ajassa.
Hoitajia+ja+hoitolaitoksia+on+monenlaisia.
Me+puhumme+omiin+kokemuksiin+ja+julkisuudesta+saamamme+kuvan+perusteella,+joten+ei+voi+sanoa,+että+joku+on+oikeassa+ja+joku+väärässä.
On+myös+hyviä+hoitopaikkoja,+mutta+niinhän+se+on,+että+tällaisissa+asioissa+se+paha+kello+kauas+kuuluu.
Säästäminen+on+kaikessa+aina+ollut+tapetilla,+niin+työntekijöissä+kun+hototarvikkeissa,
Palkkaus+ei+todellakaan+vastaa+työn+vaativuutta.
Nykytilanne+monessa+paikassa+näyttää+olevan+se,+että+uupumus+on+kovin+monen+kohdalla+tätäpäivää.
Mitä+tulee+ulkomaalaisiin+hoitajiin,+niin+nuoremman+väestön+kanssa+ei+varmaan+isompia+ongelmia+ole,+mutta+vanhempi+väki,+joka+ei+välttämättä+osaa+kieliä+ja+kuulokin+on+heikentynyt,+niin+kommukointi+jää+vajavaiseksi.
Juuri+se,+mitä+monet+vanhat+tarvitsisivat.
Voin+kertoa+esimerkin:++Olin+aikoinaan+iäkkään+potilaan+kanssa+lääkärin+vastaanotolla.+Läkkäri+oli+virolainen+ja+puhui+suomea+omalla+tavallaan.
Kun+sitten+poistuimme+vastaanotolta,+potilas+kysyi+´´mitä+se+sanoi,+kun+minä+en+ymmärtänyt+yhtään+mitään.´´++
Hiukkasen+hymyilytti+tuo+´´vaipan+vaihtoon+kelpaisi+kouluttamatonkin´´+,+nykyaikainen+vanhustenhoito+monisairauksineen,++fyysisine-+että+psyykkisinealueineen,+on+kyllä+ihan+muuta.
23.11.2021 11:45
Jospa+nuo+uudet+tuulet+ja+luudat+nyt+pyyhkisivät+tällä+kohtaa+pidenpään.
Ihan+mukavia+ulkoilukelejä+ollut.
Hiukan+tuossa+käyskennellyt+jouluostoksilla.+En+mitään+isoja+juttuja+hanki,+vaan+vähän+täytyy+investoida,+kun+tuota+väkeäkin+on.
Viime+viikonlopun+olin+reisussa+ja+huomenna+taas+menen.
Vanhin+pojanpoika+muutti+perheineen+uuteen+asuntoon,+sinne+on+kutsuttu.
Pitänee+tämä+kone+raahata+mukaan,+kun+on+ongelma,+josta+en+itse+selviä,+tumpelo+kun+olen+näissä+tietokoneasioissa.
No+pojanpoika+on+asiantuntija,+niin+avun+saan.
Noita+maailman+melskeitä+tullut+seurattua+ja+tuota+koronaa.
No+ihminen+se+on+kaiken+alku+ja+juuri+tämän+maailman+melskeissä.
Kissakin+jo+tottunut+tähän+kerrostalo+elämään.+Hereillä+ollessaan+seuraa+minun+tekemisiäni+tarkasti.+Hauska,+kun+menin+suihkuun,+hän+tuli+istumaan+verhoan+taa,+lavuaarin+viereen.
Kappas+kuu+näyttää+möllöttävän+komeana+taivaankannella.
Illanrauhaa+kaikille.
20.11.2021 19:01
Ei+se+nyt+ihan+noinkaan+mene.
Meillä+on+tiukassa+suojelussa+miltei+Belgian+kokoinen+ala,+enemmän,+kun+länsi-euroopassa+yhteensä.
Vapaaehtoinen+suojelu+on+lisääntynyt.+Sen+suhteen+meillä+on+asiat+paremmin,+kun+muulla.
Sademetsätkin+vähenee+jatkuvasti,+maailman+keuhkoiksi+sanotut.
Metsä-aloja+on+kyllä+myynnissä,+että+tuumasta+toimeen,+siitä+vaan+ostamaan+ja+suojelemaan.
On+niin+helppo+sanoa+toisen+omaisuuden+päälle.
20.11.2021 17:49
Kaikki+mitä+ihminen+käyttää,+niiden+alkuperä+on+luonnossa.
Mitään+ei+tule+tyhjästä.
Joten+jos+mitään+ei+saisi+käyttää,+ei+ihmistä+olisi+tällä+planeetalla.
Kysymyshän+on+siitä+miten+käyttää.
20.11.2021 15:08
Voi+juku,+tuo+oli+uutta+mulle.
Purskahdin+nauruun.
Kiitos+hyvistä+nauruista.
20.11.2021 15:01
En+tiedä+onko+eri+kunnissa+erilailla+asioita+järjestetty,+mutta+meidän+kunnassa+on+palveluohjaaja,+joka+neuvoo+kaikissa+asioissa.
Kotikunnan+nettisivuilla,+ainakin+täällä+on+puhelinnumero+hänelle.
Luulisi,+että+nykyään+on+jo+ainakin+joku+kunnassa+mistä+voi+neuvoa+kysyä.
Apua+kannattaa+kysyä+arastelematta,+jos+sellaista+tuntee+tarvitsevansa.
On+niin+erilaisia+elämäntilanteita+ja+perhesuhteita,+että+vaikea+sanoa+tuosta+riippakivestä+muuta,+kun+että+ensisijaisesti+se+lienee+oma+tunne.
Kannattaisi+tietysti+rohkaista+mielensä+ja+keskustella+asiasta.
Useimmat+jälkeläiset+sitä+mielen+huolta+kantavat,+vaikka+ovatkin+kiireisiä+omissa+ruuhkavuosissaan.
20.11.2021 13:56
Minäkin+olen+tuon+huomannut,+että+mainostavat+ensi-iltana,+jos+esitetään+ensi+kertaa+jokin+elokuva+eri+firman+kanavalla,+vaikka+olisi+esitetty+aiemmin+jonkun+toisen+firman+kanavalla.
Tuo+sarja+ykkösellä+menee+jo+kolmatta+kertaa.+Toista+uusintaa+en+katsonut,+nyt+olen+tätä+katsonut,+kun+ekasta+on+jo+aikaa,eikä+tarkkaan+kaikkea+muista,suurimman+osan+kyllä.
Tuota+elokuvaa+en+ole+nähnyt,+nyt+sen+katson.
20.11.2021 13:31
Kukaan+ei+ole+muuta+väittänytkään,+pitkään+jatkuessaan+on+pahenpaakin,+kun+kerta+huitaisu.
Ihan+siitä+ei+kuitenkaan++ollut+tuossa+kommentissani+kyse.
Minun+huomioni+on+se,+että+tällä+palstalla,+kun+kun+annetaan+vastakommenttia,+(joka+on+usein+yhtä+ikävä)+se+johtaa+vaan+tilanteen+jatkumiseen+loputtomiin.
Kerrohan+nyt+sitten,+mikä+on+Sinun+ehdotuksesi+tätä+palstaa+ajatellen.
20.11.2021 13:12
Kuulutko+Sinä+niihin,+että+kirjoittaa+saa+mitä+ja+miten+vaan.+Mitään+vastuuta+ei+ole+kun+lukijalla.
Mitä+itse+kunkin+tasoon+tulee,+niin+kommenttisi+kertoo+omastasi.
19.11.2021 21:47
Voi,+mutta+kun+Pirre+sanoi+´´kaikki+negatiiviset+kommentit+huomiotta´´+mikä+siinä+antaa+aiheen+olettaa,++että+hänen+mielestään+väkivalta+saa+jatkua+ja+hyväksyy+sen.
Minun+mielestäni+ei+mikään.
19.11.2021 21:41
Ei+ole+kysymys+siitä,+vaan+siitä,+että+noin+rakennettu+lause+jää+helposti+sinällään+lukijan+mieleen.
Herää+myös+vaikutelma,+että+onko+se+tarkoituskin.
Muutenkin+tällaisilla+palstoilla+tulee+väärinymmärryksiä+helposti,+miksi+siis+ei+voi+kysyä+kysymyslauseella.
19.11.2021 21:30
Kysymyslauseessa+pitää+olla+kysymyssana.
19.11.2021 21:09
Tuo+priosisointi+on+varmaan+yksilökohtaista,+jos+siihen+joudutaan.
Eli+faktojen+pohjalta+katsotaan,+kuka+todennäköisemmin+selviää+ja+kuka+todennäköisesti+menehtyy+joka+tapauksessa.
Viisasten+kiveähän+tässä+asiassa+ei+ole+kenelläkään,+eikä+tule.
Voidaan+ajatella,+että+nyt+jo,+kun+kiireettömiä+leikkauksia+joudutaan+siirtämään,+voi+johtaa+siihen,+että+tilanne+pahenee+joidenkin+kohdalla,+eikä+apu+enää+tavoitakaan.
Olisi+erittäin+tärkeää,+että+kaikki+joilla+ei+ole+lääketieteellistä+syytä,+ottaisivat+rokotteen.
19.11.2021 16:06
Tuli+mieleeni+tuosta+sammalasetelmasta,+kun,+liekö+nyt+pari+vuotta,+kun+Ruoveden+helvetinkoluun++tutistireitin+varrelle+paikalliset+tekivät+sammalhahmoja.
Sitten+iskivät+vandaalit+ja+tekivät+tuhoa.
Tuli+ihan+surullinen+mieli,+toiset+näkee+vaivaa+ja+sitten+tulee+tällaisia+roistoja+repimään+kaiken.
Nuorenpana+tein+asetelmia+jouluksikin,+kun+metsästä+hain+aineita+ennen+lumentuloa.
Kerran+maalasin+männynkäpyjä+ja+asettelin+niitä+liiman+avulla+mökillä+terassin+pylväisiin.
Niinvaan+ne+kiinnostivat+erästä+omaisen+koiraa,+että+oli+kiskonut+ne+irti.
19.11.2021 15:54
Noita+huijareita+riittää.+
Kuulemani+mukaan+niitä+ei+pitäisi+mennä+maksamaan.++Kun+kerran+et+ole+mitään+tilannut,+silloin+heillä+ei+voi+mitään+todisteita+ollakaan.
Poliisille+ilmoittaminen+on+ihan+asianmukaista.+Kyllä+käsitykseni+mukaan+niihin+tartutaan.+
Sitä+parempi,+mitä+useampi+ilmoittaa.
19.11.2021 14:06
THL:n+tämänpäiväisessä+tiedotteessa+on+kyllä+tuo+luku.
Samassa+tiedotteessa+sanotaan,+että+sairaalassa+on+277+ja+teholla+41.
12+vuotta+täyttäneistä+kahden+rokotuksen+saaneiden+prosentti+80,8+%+ja+kolme+saaneita+vain+2,9%.
19.11.2021 13:59
155 / 319