Kerrostalossa ei ole niille keräyslaatikkoa. Sekajätteeseen ei saa laittaa. Kierrätyskeskusta ei ole lähimailla eikä ongelmajätteen vastaanottoa. Lähikauppa otti ennen vastaan, ei ota enää. Paristoja on jo 1/2 kilon verran kerääntynyt.
Miten käytetyistä paristoista pääsee eroon ?
17
50
Vastaukset
- Anonyymi
"Lähikauppa otti ennen vastaan, ei ota enää."
Kuinka sait tietää ettei lähikauppa enää ota paristoja vastaan?
Bessie Ota selvää kuka siellä huolehtii jätehuollon.
Soita sinne, tai löytyiskö jätehuollon nettisivuilta tietoa.- Anonyymi
Itä Helsinki Lidit on pulloa automattien vieressä merkintä paristot tänne. Kuin tokmannin pakkauspöydällä laatikko paristoille esim. Itis.
- Anonyymi
Osta vaaka
Kello ...
Käytetyt paristot esim. bluetooth tai kanavanvalitsin ...
käyttävät vielä vuoden kelloa ja pari vaakaa - Anonyymi
Etkö koskaan käy isommassa kaupassa kuin mitä kyläkauppanne on.
Laita paristot keltaiseen pussiin autoon valmiiksi. joskus ne muistaa ottaa markettiin mukaan ja kipata siellä olevaan laatikkoon. - Anonyymi
Nakkasin viimeksi muutaman molokin kitaan sekajätteen seassa.
- Anonyymi
Haluatko ihan aikuisten oikeasti että paristot päätyvät johonkin kaatopaikalle mädättämään myrkkyjään luontoon?
Kaikkeahan sinne molokin kitaan tietysti voi viskata mutta pitäisikö sinunkin vähän ajatella ensin. Jos kaikki tekisivät samoin niin siitähän tulisi kaatikselle vietäväksi kuorma- autolasteittain paristoja...
- Anonyymi
Vie sinne mistä ostat uusia pattereita, heillä pitäisi olla loota jossain nurkassa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksista !
Olen tilannut jo muutaman vuoden ennen koronaa kaiken verkkokaupoista, paristoja myöten.
Kerran kävelin ainoaan lähikauppaan paristojen kanssa tarkoituksena palauttaa ne,
mutta he eivät enää vastaanota niitä.
Jos ensi vuonna olisi vilkkaampaa, että joku nuorempi henkilö tulisi käymään/kylään
täytynee siirtää ongelma hänen vastuulleen. Tänä vuonna ei ole käynyt ketään.
ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksista !
Olen tilannut jo muutaman vuoden ennen koronaa kaiken verkkokaupoista, paristoja myöten.
Kerran kävelin ainoaan lähikauppaan paristojen kanssa tarkoituksena palauttaa ne,
Jos ensi vuonna olisi vilkkaampaa, että joku nuorempi henkilö tulisi käymään/kylään
apEtkö käy edes ulkona kävelyllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksista !
apTiesin heti aloituksen luettuani mistä on kysymys. Hohhoijaa taas.
Bessie
- Anonyymi
Eipä ole ok- talossakaan keräyslaatikoita paristoille. Mutta eikö se ollut niinkin että kaupalla joka myy uusia paristoja tulisi olla myös vanhoille vastaanottopiste?
Esim. painekyllästettyjä puutuotteita myyvillä liikkeillä on velvoite vastaanottaa asiakkaiden tuomia ylijääneitä ko. tuotteen kappaleita, purua ja sellaista. - Anonyymi
Vilkaisin pikaisesti ja esim. S- marketin sivuilla kerrotaan selkeästi että paristoille on vastaanottopiste ja kerrotaanpa että kaikilla paristoja ja akkuja myyvillä kaupoilla sellainen tulee olla. Ellei ole erillistä osoitettua pistettä ja astiaa, tavarat pitää voida jättää henkilökunnalle!
Mutta muistakaa teipata ne paristojen navat ja muutenkin toimia ohjeiden mukaan, netistäkin niitä ohjeita löytyy. Jos pystyy tänne kirjoittelemaan, pystyy niitä ohjeitakin löytämään! Kannattaa varmaan tilata Netistä Rauta-Saha.
Kun Saha on saapunut, sahaa Paristot pituus-suunnassa kahteen osaan.
Laitat sitten puoliskot Autosi Akkuun.
Jokainen omaan Kennoonsa.
Varsinkin Hybridi-Autoissa ne saattavat saada ihmeitä aikaan.
Minä en kuitenkaan takaa mitään.
-
"Kun Akku halkeaa
se tuottaa Rattiin Valkeaa..."
H.- Anonyymi
Kyllä liikkeillä kai on jokin vastuu ottaa vastaan käytettyjä paristoja, mikäli paristoja itse myyvät, vai miten on?
- Anonyymi
Niinhän sitä olettaisi, mutta ei otettu vastaan.
- Anonyymi
mitä jos annat pussiparistot koneinsinöörille
sellainen ruandasta tai urundista tai gambiasta tulleelle osaajalle
voi olla ne osaavat jollain konstilla täyttää ne uudestaan
ja sitten palauttavat sinulle
ovathan ne koneinsinöörejä joiden todistukset vain ovat jääneet saamatta
ei täyttöhommissa todistuksia tarvita kunhan vain osaa täyttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi423196Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3352026Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle41931- 1311809
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan91459Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!721444Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk401279- 751249
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1431232- 761218