Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6339
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikki+ne,+jotka+väittävät+rasistiksi+sellaista+mielipidettä,+jossa+ei+rasismia+ole.
04.11.2021 21:32
En+ymmärrä+kommenttisi+tarkoitusta.
Jospa+selventäisit+mitä+tarkoitat.
Minä+en+näe+tuossa+vitsiä,+enkä+noista+rapuistasi+ymmärrä+senkään+vertaa.
04.11.2021 21:11
Edelleenkään+en+ole+saanut+vastausta+kysymykseeni+mikä/mitkä+kohdat+joissain+kommenteissa+oli+rasismia+ja+millä+perusteella.
Siksi+juuri+kysyn,+kun+en+hoksannut.
´´Ketään+ei+saa+ilman+hyväksyttävää+perustetta+asettaa+eri+asemaan+sukupuolen,+iän,+alkuperän,+kielen,+uskonnon,+vakaumuksen,+mielipiteen,+terveydentilan,+vammaisuuden+tai+muun+syyn+perusteella.´´
Näin+sanoo+perustuslaki+ja+kommenteissa+oltiin+huolissaan+suomen+kielestä+kouluissa.
Tuo+perustuslakivihkonen+on+jaettu+joka+kotiin+vuonna+2000,+joten+tietämys+on+ollut+yhtä+tasavertaisesti+saatavillasi,+joten+väitteesi+siitä,+että+irvailisin+tietämykselläni,+on+perusteeton.
04.11.2021 21:08
Varmaan+sama+botti+noita+kommentteja+poistelee.
04.11.2021 20:35
Luulenpa,+että+kysymys+on+jostain,+joka+johtuu+Suomi24:stä,+poistojen+suhteen.
Pari+tuntia+sitten,+kun+olin+kirjoittanut+pitkähkön+kommentin,+ruutuun+lävähti++vääränaamainen+kuva,+joka+väitti,+että+taidat+olla+botti+ja+torppasi+kommenttini+lähettämisen.++Vaikka+olin+kirjautunutkin.
Laitoin+siitä+ylläpidolle+palautetta.
04.11.2021 19:05
Tarkentaisitko+mikä+oli+rasismia+ja+missä+kommenteissa+ja+millä+perusteella.
04.11.2021 18:23
Kiitos+linkistä.+Asiallinen+raportti.+Huoli+aiheellinen.
Rasismin+huutajat+eivät+tiedä+mitä+sana+rasismi+tarkoittaa.+Vaikuttaa+myös+siltä,+että+asiallinen+keskustelu+ei+ole+heidän+lajinsa.
04.11.2021 17:05
Minunkin+äitini+oli+nuokekkaan+oloinen+ja+näköinen.
Kerran+hän+oli+menossa+junalla+ja+kysyi+konduktöörilta,+että+auttaisiko+hän+laukun+nostamisessa.
Konduktööri+vastasi,+että+kyllähän+minä,+mutta,+kun+pitää+noita+vanhenpia+ihmisiä+auttaa+ensin.
Siihen+äiti,+että+eikö+80-vuotta+siihen+riitä.+(äitini+oli+silloin80v)
Konduktööri+ihmetteli,+äitee+tietysti+nauratti.
04.11.2021 16:58
Harmaa+on+päivä+ollut.+Ei+ihan+satanut,+kun+lenkin+tein.
Kävelykeppikertomuksista+tuli+mieleen,+kun+vuosia+sitten+nilkkani+nyrjäytin+mökillä.
Linkkasin++sahaamaan+pienen+puun+pihan+reunalta+ja+kiedon+rääsyjä+ympärille,++kyllä+se+tyhjää+parempi+oli.
Sain+sen+kesällä+pikkumökkiin+ostamani+TV:n+huollosta.+Valuvika+sähkökytkimessä,+takuuseen+meni.+Ei+sitä+ollut+paljoa+edes+katsottu.
Parina+päivänä+olen+tuossa+asioilla+kulkenut.+Aina+niitäkin+kertyy.
Ostin+tarranauhaa+ja+ompelin+maalaistyötakkini+taskunsuihin+uudet+nauhat,+pysyy+avaimet+ja+känny+tallessa.
Niinpä+vain+sain+heiltä+ostoskuitin+suoraan+tekstiviestinä.+Ihan+uutta+se.
Tokmanni+täällä+avasi+tuoreruokapuolen.+Kyllähän+siitä+jotain+voi+kulkiessaan+ostaa,+vaan+K-kaupasta+tykkään+enemmän.+Saa+luomua+ja+on+lihatiski.
Pojantytär+käynyt+ultrassa,+tyttö+on+tulossa.+Eka+onkin+poika.
Pojanpojalla+on+2,5+ja+0,5-vuotiaat+tytöt.
On+niillä+nuorilla++´´kättenvoiteita.´´++Osa+käy+töissä+ja+osa+opiskelee.++Onneksi+mummi+asuu+siinä+lähellä,+miniäni+siis,+joka+on+aika+ollut+erityisen+lapsirakas.+Hoitaa+mielellään+pieniä,++tarvittaessa.+
Mukavaa+loppuiltaa,+vaikka+pimeää+onkin.+Sytytellään+kynttilöitä.
04.11.2021 16:49
Luin+linkin.
Huoli+on+aiheellinen.
Kaikkien+lasten+pitäisi+oppia+suomen+kieli,+riippumatta+siitä,+mistä+ovat+kotoisin.
Se+on+kotoutumisen+paras+tae,+eikä+näitä+klikkejä+niinkään+syntyisi.
Hiljan+haastateltiin+pakolaisena+aikoinaan+tullutta+hyvin+menestynyttä+henkilöa,+joka+sanoi,+että+kielen+oppiminen+on+kaiken+a+ja+o.
Siitähän+ne+ongelmat+syntyvät,+kun+ei+ymmärretä+toisiaan,+edes+kielellisesti.
Minä+en+linkissä,+enkä+kommenteissa+nähnyt+mitään+rasistista,+joten+te+rasismin+huutajat,+perustelisitteko+mitä+rasismia+te+näitte.
Lisäksi+voisitte+myös+kertoa+asiallisen+mielipiteenne+ko.+asiaan.
04.11.2021 16:23
Jos+mitään+ei+saavuteta+kiivihiilen+polttamisen+vaihtamisesta+toiseen,+miksi+sitten+maailman+laajuinen+meteli.+
Kenties+Sinun+kannattaisi+mennä+kertomaan+tuo+sisäministeriöön.
Suomessakin+vuoteen+2029+pitää+kivihiilestä+luopua.
Helsingissäkin+etsitään+mikä+olisi+paras+sitä+korvaamaan.
Googlaamalla+löydät+kyllä+vaihtoehtoisia+lämmönlähteitä,+ei+niitä+minun+kannata+ruveta+luettelemaan.
04.11.2021 15:38
Nih,+oli+kenen+heittämiä+vaan,+niin+roskien+oikea+paikka+ei+ole+heittäjille+selvinnyt,+joten+on+hyvä,+että+jo+päiväkodissa+asiasta+puhutaan.
04.11.2021 15:16
Huhhuh+lopettaisivat+sen+hiilenpolton+nyt+ensin.
04.11.2021 14:11
Hyvä+kommentti+Deme.
Itsekin+tuota+mietiskelin,+että+onko+joidenkin+kotona+sitten+pullot+ja+purkit+ja+käärepaperit+ja+-muovit+saanut+heitella+pitkin+lattiaa,+kun+niin+paheksutaan+siisteyskasvatusta.
Minä+en+näe+mitään+väärää+siinä,+että+lapsille+opetetaan+tilanteen+tullen,+mihin+mikänkinlainen+roska+kuuluu.
Päinvastoin,+kun+miltei+päivittäin+kuljen+kävelyteitä+ja+jalkakäytäviä,+voi+vaan+murheekseen+todeta,+että+onko+oppia+ollenkaan,+vai+eikö+se+mene+perille,+niin+paljon+roskia+näkee+reittien+varrella.
Leikinkin+varjolla+voi+paljon+opettaa+ja+niinhän+on+aina+tehty,+kun+on+kyse+kodin+askareiden+tyylisistä+asioista.
Minä+tein+8-vuotiaana+kattotiiliä.+Siellä+se+tiilikone+kököttää+vieläkin+suulin+nurkassa.
En+minä+sitä+kamala+pitänyt,+enkä+pidä+vieläkään.+Taisin+olla+vähän+ylpeäkin,+kun+osasin.
Noh,+selvästihän+tässä+ketjussa+joistakin+kommenteista+paistaa+se,+että+liioitellaan+ja+vääristellään+tarkoituksella.
04.11.2021 14:05
Jos+virkavalta+tuon+olisi+nähnyt,+niin+ko.+koukkaaja+olisi+saanut+syytteen+törkeästä+liikenteen+vaarastamisesta,+näin+luulen.
Minä+muistan+ikäni,+kun+olin+pieni+koululainen+ja+opettaja+näytti+liikennerainakuvia,
ja+liikennelaulu+soi.
´´Muista+aina+liikenteessä,+monta+vaaraa+ompi+eessä..........´´
Tarina+oli+kamalan+surullinen.+Tuo+on+mieleen+jäänyt.
03.11.2021 20:55
Se+taisi+olla,+kun+pohjolan+halloveen.
Syöminen+ja+juominen+oli+suuressa+roolissa,+kun+juuri+oli+sato+saatu.+Kekripukitkin+kulki+ruokaa+vaatimassa.
Hengillekin+sitä+vietiin+uhripaikoille+ja+saunakin+jätettiin+lämpimäksi+henkiä+varten,+kun+muut+olivat+kylpeneet.
Taisi+se+piikojen+ja+renkienkin+pestivuosi+vaihtua++samoihin+aikoihin.
03.11.2021 19:40
Hiivatti+soikoon,+minen+tuommoisiin+paikkoihin+mene.
Minä+menen+mieluimmin+kuuhun,+kyllä+sieltä+sellainenkin+löytyy.
03.11.2021 19:00
Juuri+tällaista+viestiä+sieltä+kentältä+on+tullut,+samoin+peruskoulun+opettajilta+ja+hoitohenkilöstältä.
Palkat+ei+mieltä+ylennä+sen+enenpää+kuin+huono+arvostuskaan.
Ja+yleensä+haukkumiset+vielä+päälle.
Mikä+siinä+on,+että+juuri+niitä+ihmisiä,+joita+arjessa+eniten+tarvitaan+vaan+mollataan.
Mitä+täällä+kenenkään+elämästä+tulisi,+jos+näitä+arjen+sankareita+ei+olisi.+(Pian+ei+ehkä+olekkaan.)
03.11.2021 15:47
Se+kuule+riippuu+näkökulmasta.
Ajattele+käsilaukkua.++Avaat+sen,+kaikki+siellä.+Entä+kännykkä,+avaat+sen,+kaikki+siellä.
Se+mitä+ennen+kosketeltiin+käsin,+onkin+jossain+bittiavaruudessa+.+(Paitsi+huulipuna).
Minä+koen+sirpaleissa+kahlaavani,+kun+etsin+jostain+asiasta+tietoa+netissä.
Eteen+lävähtää+tuhansia+ja+taas+tuhansia+sivuja.
Oli+tuo+katkos+tuossa+juuri.+
Veli+oli+ollut+Tokmannilla.+8+ihmistä+oli+ollut+jonossa,+kun+kortit+ei+toimineet.
Hän+huikkasi+kassalle,+että+maksaisin+käteisellä.+Juu,+käteinen+toimii,+niin+hän+pääsi+kaikkien+ohi+kassalla.
Joskus+se+vanha+konsti+on+parempi,+kun+pussillinen+uusia.
03.11.2021 12:53
Olisi+tietysti+ihanne,+(meidän+ikäisten+mielestä)+jos+perinteinen+ja+digilukutaito+kulkisivat+rinnakkain.
Vaan+niin+ei+taida+tulevaisuudessa+olla.
Tuossa+katselin+juuri+aamu-tvtä,+missä+digiasiaa+puhuivat.++Keski-ikäinenkään+ei+muistanut,+koska+olisi+viimeksi+rahaa+nähnyt.
Nuorempi+teki+kaiken+kännykällä.++Toivoi,+että+kuititkin+saisi+digitaaliseksi+ja+kun+ajokorttiaki+pitää+erikseen+kuskata,+sekin+pitäisi+saada+kännykkään.
Jaa-a+paperitehtaita+ajetaan+alas+tai+siirtyvät+tekemään+puusta+muovinkorviketuotteita.
Toivottavasti+sentään+vessapaperia+vielä+saamme.
Ehkäpä+tulevaisuuden+ihmiset+katselevat+kirjaa+museossa+ja+ihmettelevät+aikaa+mennyttä.
Ekhä+se+on+niin,+että+jonain+päivänä+tämä,+minkä+monet+näkevät+sirpaloitumisena+nyt,+onkin+sitä+tavallista+arkipäiväistä+toimintaa.
03.11.2021 12:05
159 / 317