Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6322
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+sitten+kävin+soutelemassa+tunnin+verran+ja+sitten+saunoin+alapirtillä.
Ahkerat+naapurini+9+tuntia+tienraivausta.+Ihan+kun+me+pojan+kanssa,+kun+uutta+mökkiä+tehtiin.
Poikani+antoi+vinkin,+joten+sama+konemies+on+tekijä+sielläkin.
On+hyvä+suosia+paikallisia+yrittäjiä.+Kannatan+sitä.
Tuo+pyykinpesujuttu+vähän+huvittikin,+että+joku+jaksaa+henkeään+saastuttaa+moisella+ilkeilyllä.
Itse+pesen+sitä+nyrkkipikkupyykkiä+täällä+mökillä.
Isompaa+sitten+käyn+pesemässä+kotona.+Tosin+olen+varannut+petivaatteita+ja+erilaisia+pyyhkeitä+niin+paljon,+että+isommat+pyykit+pesen+sitten,+kun+talvikotiin+muutan.
Leppoisaa+olotilaa+kaikille.
11.08.2021 20:23
Tuo+ensimmäinen+lauseeni+tuli+ihan+spontaanisti.
Joskus+pikkasen+keittää,+kun+joidenkin+mielestä+Suomen+pitäisi+olla+ensimmäinen,+joka+asiassa,+hinnalla+millä+hyvänsä.
Siksi+äänestin+kunnallisvaaleissa+keskustaa,+koska+heidän+´´järkivihreänsä´´+istui+minun+pirtaani.
11.08.2021 15:42
H+ei+vaan,+tässä+välillä+istahdin+sängyn+päälle+hetkeksi.
Eilen+oli+kova+ukkosenmylläkkä.+Kaikki+taivaan+luukut+olivat+auki.+Vesiastiat+täynnä.
Harmin+paikkakin+tuli,+kun+autoni+sanoi+yhteistyösopimuksen+itri.
Olin+tulossa+asioilta+ja+olin+2,5km+päässä+mökiltä,+mutta+oitis+siihen+pysähtyi+herrasmies+apua+tarjoamaan.+Heitti+minut+ruokakasseineni+mökille,+ei+suostunut+maksua+ottamaan.
Sanoi,+että+pitäähän+sitä+tuntematontakin+auttaa.
Korjaamolla+olisi+tullut+kovin+kalliiksi+homma,+joten+poika+sanoi,+että+jossain+vaiheessa+hän+hakee+sen+mökiltä+(tuotiin+trailerilla+sinne)+ja+laittaa+sitä+itse.
Nyt+minulla+on+tuo+avolava+automaattivaihteinen+käytössä.
Lauantaina+on+1-vuotissynttärit.+Kesäaikaan+noita+synttäreitä+piisaa.
Kaikennäköistä+puuhaa+on+tullut+tehtyä.
Ajattelin+lättyjä+paistaa+kohta+ja+sitten+vien+alas+sauna-+ja+takkapuita,+väkeä+tulee+tällä+kuulla+vielä.
Jos+ei+sada+niin+halkomahommaakin+olisi.
Naapurin+tontilla+tienteko+meneillään.+Sanoivat,+että+saako+vähän+koukata+meidän+puolelle,+että+saa+koneen+kääntymään.+Sanottiin,+että+siitä+vaan,+ei+haittaa.
Silmäilin+noita+viestejä.
Mikä+se+pistää+ikäihmisen+ilkeilemään+toiselle+ihmiselle.
Eikös+viisauden+pitäisi+lisääntyä+vanhetessa.
Onneksi+on+mukavaakin+luettavaa.
11.08.2021 12:01
Lue+Maaseudun+Tulevaisuutta,+niin+tiedät,+että+ainakin+Suomessa+noita+kaikkia+on+tehty+ja+tehdään.
Mutta+esim.+taannoin+luin,+kun+joku+kertoi,+miten+hankalaa+saada+asioita+toimimaan,+byrokratian+takia.
Ei+pitäisi+syyllistää+ketään.
Jos+maatauden+päästöt+ovat+10%+ja+liikenteen+10%,++vielä+jää+80%,+kuka+kertoisi+niistä.
11.08.2021 11:37
Hmm,+siis+kun+lämmitämme+saunaa+puilla,+syntyy+päästöjä,+jotka+lämmittävät+ilmaa,+mutta,+kun+esim,+siperiassa+on+palanut+1,5+miljoonaa+hehtaaria+metsää,+ei+päästöjä+tule.
Mielestäni+ilmaston+lämpeneminen+ei+aiheuta+metsäpaloja,+mutta+se+ruokkii+niitä.
11.08.2021 11:24
Pari+viikkoa+sitten+TV+lähetti+dokumentin,+jossa+asiasta+kerrottin.
Sanottiin,+että+juuri+siksi+muut+ihmisen+lajit+hävisivät,+koska+homo+sapies+osasi+sopeutua.
Siinä+tutkittiin+yhden+mukana+olleen+tutkijan+DNA,+Oli+2%+neardentalilaista+juurta.
Jopa+niin+kertoivat,+että+pitää+erottaa+apinat+ja+ihmisapinat.
Ihmisapinat+ovat+niitä+serkkuja,+joista+lähin+on+simpanssi+ja+meillä+on+pitkälti+samanlaiset+geenit.
Lajina+olemme+kuitenkin+ainoa+eloonjäänyt+ihmissukuun+kuuluva+nisäkäs.
11.08.2021 11:19
Voi+hyvää+päivää+kirvesvartta,+vaikka+Suomi+tekisi+mitä.se+on+kuin+hyttysenpaska+itämeressä.
Homo+sapies+selviytyi+kaikista+lajeista+juuri++siksi,+kun+se+osasisi+sopeutua.
Neardelaisetkit+hävisivät+sen+vuoksi,+kun+eivät+osanneet+sopeutua+muutoksen.
09.08.2021 22:06
Näinkin+tietysti+voi+ajatella.
Ja+niinkin,+että+se+on+vain+2+viikkoa.
Aiemmin+seurasin+itsekin+esim.+yleisurheilua,+mutta+kun+kaikki+rupesi+menemään+dopingjuttuihin,+melenkiintoni+katosi.
Ihan+niinkuin+hiihdossakin+tapahtui.+Ennen+katselin+innolla,+enää+en.
07.08.2021 23:02
Neljältä+laskujeni+mukaan.
Mutta+vähän+arvelluttaa,+että+3:sta+ylen+kanavasta+kahdella+tuee+jatkuvasti+urheilua.
Tätäkö+veronmaksajat+haluavat+ettei+2+viikkoon+juuri+muuta+tule.
En+minä+ainakaan.
Siis+Ylen+kanavat+ovat+niitä,+jotka+me+veronmaksajat+kustannemme.
Nämä+muut+kanavat+ovat+tietysti+asia+erikseen.
07.08.2021 22:28
Eussa+kaavailtiin++Suomen+metsiä+euroopan+hiilivarastoksi.
Vaan+mitäpä+touhuaa+ranskalaisyhtiö.+
Mitäpä+muuta,+kun+lisää+päästöjä+taivaalle+muualla.
https://yle.fi/uutiset/3-12008960
03.08.2021 21:44
Ei+ole,+se+on+silkkaa+historiaa.
Tällaista+se+sitten+on,+kun+ihmiset+eivät+tunne+historiaa+vaan+vaan+kaikki+huudetaan+´´rasisti+rasisti.´´
Järki+pitäisi+jo+vihdoin+ottaa+´´käteen´´.
02.08.2021 23:37
Suomessa+on+paljon+hienoa+nähtävvää.
Aikoinaan+toisen+mieheni+kanssa+kiersimmen+asuntovaunulla+Suomea+kesäisin+5+vuotta.
Vanha+povoo+oli+hieno+kohde.+
Raumalla+katselin,+kun+iäkäs+mies+nypläsi+pitisä.+Upeaa.
Suomi+on+täynnä+hienoja+lomakohteita.
Hyödyntäkää!
02.08.2021 22:58
Joo,+en+tarkkan+muista+oliko+siinä+4tai+5+näitä+ihmisapinoiksi+luokiteltuja,+mutta+muistaakseni+tämä+Bobo+oli+yksi+niistä.
02.08.2021 22:42
Ei+tarvitse+luulla+mitään,+näkeehän+tuon.
Siksi+selvisimme++sotakorvauksista,+kun+ei+haukuttu,+eikä+vastustettu+toisiamme.
Puhalletiin+yhteen+hiileen.
Niin+ketkä+vastustavat+suomalaisia,+siinäpä+kysymys?
02.08.2021 22:32
Osanottoni+Neeasa.
Kirjoituksesi+toi+mieleen+muiston.
Noin+miltei+10+vuoden+takaa.
Sisaremme,+joka+silloin+oli+67-vuotias+oli+siiretty+kotikunnan+terveyskeskukseen,+mitään+ei+ollut+enää+tehtävissä,
Kotitilamme+oli+siinä+kunnassa,+olimme+veljen+kanssa+sopineet+(minulla+135km+,+veljellä+45km+vanhaan+kotikuntaan.),+että+menemme+lauantaina+sinne+ja+käymme+sisaremme+luona.
Sitten,minun+päähäni+tuli+jotakin,+joka+sanoi,+lähtekää+jo+perjantaina.
Se+oli+niin+voimaks+ajatus,+että+soitin+veljelle.+että+lähdetään+jo+perjantaina.
Niin+tehtiin.
Ajoimme+terveyskeskukseen.+Sisaremme+oli+ihan+järjissään.
Kun+sieltä+lähdimme+(10km+Kotitilalle),+kahden+tunnin+kuluttua+tuli+soitto,+että+sisaremme++lähtenyt+toiseen+maailmaan.
Nämä+ovat+näitä,+joihin+ei+loogista+selitystä+löydy.
02.08.2021 22:24
Siinä+dokumentissa+tutkija+määrittelivät++asiat+niin,+että+apinat+ja+ihmisapinat+ovat+eri+asia.
02.08.2021 22:08
Tuolla+asialla++``+haukutaan+solvataan+``+jne..........++mitä+tekemistä+sillä+on+Halla-ahon+kanssa+yksinomaan.
Tuota+haukkumista+ja+solvaamista+tapahtuu+joka+asiassa+ja+joka+ketjussa,+mistään+poliittiisista+puolueosta+riippumatta.
02.08.2021 22:06
Kummallista+tuo+puhe+Afrikasta.
3000+vuotta+sitten+kaikkien+sukupuut+yhtyvät.
Jääkauden+aikaan,+ihmisten+lajissa+rodut+majoittuvat+Johannesburgin+liepeille.
On+ihmetelty,+mihin+ne+muut+ihmislajit+hävisi,+esim.+neardelilaiset.+Nykytutkijat+kertovat,+että+homo+sapies+selviytyi+sen+takia+ainoana+lajina,+koska+se+osasi+sopeutua.
Muut+olivat++ns,+yhden+asian+ihmislajia.+(niinkuin+nykyaikana+persut+ja+vihhervassarit)
Ehkäpä+me+taas+osaamme+sopeutua+tähän+uuteen+ilmastoon.
Viisi+sukupuuttoa+on+maapallon+elinaikana+koettu.
Lajeja+on+hävinnyt+ja+uusia+syntynyt.+Nytkin+uusia+lajeja+tullut+tännekin.
Apinoista+emme+ole,+mutta+ero+on+apinoissa+ja+ihmisapinoissa,+he+ovat+serkkujamme.
Lähin+ihmisapina+on+simpanssi.+Meillä+on+98%+DNA+heidän+kanssaan.
(Noin+parin+viikon+sisään+tuli+erittäin+mielenkiintoinen+dokumentti+asiasta+TV+5:ltä.)
02.08.2021 21:56
Mutta+kun,+noin+oli+jo+silloin,+kun+kukaan+ei+tiennyt+Halla-ahosta+mitään.😁
02.08.2021 21:40
Vuosia+sitten+kävin+parilla+palstalla+yrittelemässä+keskustelua,+ei+siitä+mitään+tullut.
Pahan+olon+purkajia+sai+hetimiten+kimppuunsa,+niin+sitten+jätin+koko+homman.
Samaan+suuntaan+on+tämä+palsta+menossa,+asialliallisetkin+aloitukset+sotketaan+jatkuvilla+politiikkajankutuksilla,+jotka+eivät+edes+ole+politiikkaa,+vaan+haukkumista.
02.08.2021 11:20
175 / 317