Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6322

1. Illankorvaa+taas+täältä+maaseudun+rauhasta.Tulin+juuri+alamökiltä+kissani+kanssa+tänne+vanhalle+mökille.Nyt+on+satanut+tänään+roppakaupalla.+Tuossa++illalla+ukkonen+ärhenteli+ympäriinsä,+päälle+ei+tullut.+Yli+tunti+kului,+että+koko+ajan+jyly+kuului.Kun+ilmat+rauhoittuivat+lähdin+kalaan.+Yhden+hauen+sain,+vaaka+näytti+700+gr,+joten+ei+suuren+suuri.No+alhaalla+sitten+saunan+lämmittelin+ja+uimassa+pari+kertaa+kävin.Ei+ole+muistissani,+että+näin+lämmintä+vesi+olisi+ollut+koskaan.Rantapolulla,+kun+menin+niin+miltei+musta+kyykäärme+siinä+kiemuralla+makasi.+Äkkiä+hävisi+pöpelikköön,+kun+minut+huomasi.En+minä+niitä+pelkää,+pitää+vain+katsoa+eteensä,+ettei+yllätä.Kun+puhutaan+ettei+ole+perhosia+ei+pörriäisiä,+näyttää+mielestäni+siltä,+että+säästä+se+aika+paljon+johtuu.+Nyt+kun+on+näin+lämmintä+ollut+niin+kyllä+ainakin+täällä+on++molempia.
  2. Kauan+jo+olen+mielessäni+pyöritellyt,+että+tuo+varaston+ulkoeteisen++(ent,+leikkimökki)+lattia+pitäisi+pistää+uusiksi,+kun+on+ihan+laho.Tänään+se+inspiraatio+tuli,+ei+muuta,+kun+sorkkarauta+käteen+ja+lattia+vek.Pitänee+pojan+kanssa+käydä+lautakaupassa+ja+laittaa+se.+Ei+se+kovin+iso+homma+ole.Perhosia+lentelee+aika+paljon.+Tänään+oli+mäkikuismat+auenneet.Pikkupirtin+seinämältä+muutaman+luonnonmansikan+suuhuni+sain.Vettä+niin+odotin,+ei+pisaraakaan+tullut.+Pilviä+kyllä+kuljeskeli.Joten+kasteluhommaa+riittää.Kurpitsat+kasvaa+vauhdilla.Illemmalla+ajattelin+sellaiset+lenseät+löylyt+ottaa+alasaunalla+ja+pulahdellä+järven+syliin.Varmaan+monet+tietävätkin,+että+lenseät+löylyt+saa,+kun+lämmittää+kiukaan+ovi+auki,+ettei+seinät+lämpiä.Sellaista+joskus+kerrottiin,+että+on+tieteellisesti+todistettu,+jotta+20%+ihmisistä+on+ns.+matkustusgeeni,+joka+kutsuu+kulkemaan.Minulla+sellaista+ei+ole.+Niinpä+on+matkustelut+jäänyt+aika+vaatimattomiin+mittoihin.Vain+muutamassa+maassa+pistäytynyt.Kotimaan+matkailua+nuorenpana+enimmäkseen+harrastimme,+se+oli+sitä+asuntovaunuaikaa.Noh,+aikansa+kutakin.+Nyt+ei+ole+hinkua+minnekään.Kotikaupungissani+kauppareissulla+pistäydyin+puistonäyttelyssä.Luonnonmateriaaleista+tehtyjä+teoksia,+ihan+mielenkiintoisia.