Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuossa+on+kaikki+muut+vieläkin+punaruskeita.
Noita+roskisdyykareita,+varsinkin+lintuja,+niin+variksillakin+saattaa+olla+valkoisia+sulkia,+missä+pitäisi+olla+harmaata+tai+mustaa.
Siksi+sorsillekaan+ei+saisi+syöttää+sitä+pullamössöö,+eivät+saa+tarvittavaa+ravintoa+siitä.
25.10.2020 18:15
Miksi+sillä+perusteella+pitäisi+naisesta+jotain+ajatella.
Yhtä+hyvin+voitaisiin+kysyä+miehestä,+jolla+on+viisi+lasta.
25.10.2020 13:20
Emeritusprofessorin+mukaan+perussuomalaiset+ovat+tällä+vaalikaudella+profiloituneet+verokapinapuolueeksi.
Et+kai+Sinä+Pertikki+ole+nyt+vain+juuttunut+liikaa+tuohon+maahanmuuttoteemaan.
25.10.2020 13:18
10+vuotta+sitten,+kun+muutin+nykyiseen+asuntooni+ja+aloin+elellä+yksikseni.
Pienen+ajan+sisään+sain+kolme+seuratarjousta.+Kaksi+minua+muutamisa++vuosia+vanhempia+ja+yksi+oli+15+vuotta+nuorempi.
Vaan+olin+sen+jo+päättänyt,+että+nyt+haluan+elää+vain+omassa+rauhassani+ja+vieläkin+olen+sitä+mieltä.
Kissa+on+seuranani.
Varsinkin+kesäisin+on+paljonkin+seuraa+lähiomaisista+ja+heidän+koiristaan.
25.10.2020 13:14
Nauroin+vielä+maate+mennessäkin+illalla,+miten+hölmöjä+sitä+voi+joskus+laittaa.
Pitäisi+aina+tarkistaa,+vaikka+eihän+tuo+nyt+maata+kaada.
Tuossa+alenpana+kommentissa+on+tämä+napojen+litistyminen.
Ennen+sanottiin+päärynän+muoto.
Kai+sen+lienen+joskus+kuullut,+mutten+kyllä+yhtään+muistanut.
Joskus+sitä+löytää+jostain+´´syvämuistista´´+jotain,+kun+oikein+kaivelee,+nyt+ei+kellot+soineet.
Kiva,+että+on+palstalla+tällaista+vähän+erilaistakin+juttua.
Rönsytkin+on+vain+suola,+kun+puhutaan+asiaa.
25.10.2020 13:04
Nauroin+ihan+kippurassa+itselleni,+kun+huomasin+mitä+olin+kirjoittanut.
Ei+ihan+noin,++Sinä+sen+oikein+sanoit+tuossa+kommentissasi.
Hyvä,+kun+vastasit,+en+olisi+varmaan+muuten+huomannutkaan.
24.10.2020 21:10
Ehkä+tässä+on+kyse+vähän+eri+asiasta.
Ei+tavallisella+yrittäjällä+ylipäätään+ole+edes+mahdollisuutta+sellaisiin+tuotteisiin,+joita+joku+toinen+ei+voi+markkinoida+samalla+alueella+ja+näin+ollen+asiakas+ei+voi+kilpailuttaa.
Sitäpaitsi,+sääteleehän+meillä+kilpailuvirasto+yrityskauppojakin.
24.10.2020 19:35
Kerro+lisää.
24.10.2020 19:24
Parhaiten+tämän+hetken+pulma+ratkeaisi+osin,+jos+muihin+ammattiin+hakeutuneet+saataisiin+palaamaan,+muttei+nykyisillä+palkoilla.
Ulkomailta+tulijalla+kestää,+kielen+oppiminen,+kotoutuminen,+3vuoden+koulutuksen+hankkiminen.
Eri+juttu+on+tietysti+toisen+polven+ihmiset,+jotka+ovat+täällä+kasvaneet,+tai+lapsena+tulleet+ja+aikuistuneet.
Kyllähän+monet+vanhemmatkin+ihmiset+ymmärtävät+huonompaakin+suomea,+mutta+kaikki+eivät.+Eikä+se+oikein+tähän+nykykiireeseenkän+istu.+Pitäisi+olla+aikaa+työn+tekemiseen.
24.10.2020 19:21
Tuo+on+ihan+asiaa,+mutta+miksi+ylipäänsä+sitten+on+sanottu,+että+edellinen+laki+antoi+mahdollisuuden+suuriin+hinnan+korotuksiin+ja+se+oli+virhe.
Nyt+sanotaan,+että+lakia+muutetaan+jotta+suitsitaan+korotuksia,+jotka+tietyn+ajan+kuluessa+painuu+4%:n.
Eli+tuotteen+myyntihintaa+säädellään+lailla.+Eli+sitä+siirtoa.+Vai+mitä+tää+sitten+on?
24.10.2020 18:48
Niin,+minä+puhuin+vanhustehoidosta.+Asiat+kun+eivät+tahdo+luontua+aina+edes+selvällä+suomella.+
Kyllähän+nuorempien+ihmisten+hoidossa+asia+on+ihan+toinen.+Jo+kuuloaisti+nuorilla+toimii+paremmin,+kuin+vanhoilla.+He+myös+ovat+nykyään+tottuneimpia+vieraamman+näköisiin+ihmisiin.+Myös+nopeus+kaikissa+asioissa+on+yleensä+toista+luokkaa,+kun+ikäihmisillä.
Ei+hoitotyössä+ole+sellaisia+alueita,+missä+ei+potilaan+kanssa+tarvitsisi+kommunikoida.
Kommunikointi+on+kaiken+a+ja+o.+Ainakin+sen+pitäisi+olla.
24.10.2020 17:44
Ei+se+maahanmuutto+ainakaan+sote-alalla+ole+mikään+taikakeino.+Ainakaan+vanhusten+hoidossa.
Eivät+he+suomenkieltä+puhu.
Kyllä+surkeaa+on+arki+potilaalla,+jos+ei+hoitajan+kanssa+ole+ymmärrettävää+kieltä.
Olin+kerran+vanhuspotilaan+kanssa+lääkärin+vastaanotolla.+Lääkäri+oli+virolainen+ja+puhui+auttavasti+suomea.
Kun+tulimme+sieltä+pois,+potilas+kysyi:+mitä+se+sanoi,+en+ymmärtänyt+yhtään+mitään.
Siis+sen+lisäksi,+että+potilas+jäi+vaille+tietoa,+meni+tupla+aika,+kun+uudelleen+selostin.+mitä+oli+puhuttu.
24.10.2020 15:53
Ai+niin+tuo+metrinmittajuttu.
Alunperin+se+oli+kait+päiväntasajaan+neljännes+(en+osaa+paremmin+sanoa).
Eikös+sitä+ole+teknologian+kehittymisen+myötä+tarkennettu+ennenkin.
Ei+ole+kovin+kamalan+kauaa,+kun+tuli+tvohjelmaa+tästä+kilogrammasta,+joka+on+Pariisissa+ja+eikös+tuo+metrikin+siellä+ole.
24.10.2020 15:43
Olihan+tämä+pallo+ennen,+ennen+kun+ihminen+tänne+ilmaantui.
Kerrotaan,+että+nousi+merestä.+Vieläkin+on+hammaskiilteessä++´´kalansuomua.´´
Jos+ihminen+onkin+vieraslaji-nimikkeen+keksinyt,+mitähän+nuo+kasvit+ja+eläimet+siitä+tietää.
Ilmastonmuuttumisten+myötä+,+joita+tälläkin+pallolla+on+ollut+useita,+on+myös+eläin-+ja+kasvikunta+muuttunut.
Entäpä,+jos+tätä+maailmaa+katselisikin+eläinkunnan+ja+kasvikunnan+näkövinkkelistä,+eikä+aina+ihmisen.
Noh.+loppujenlopuksihan+kaikki+mitä+on,+on+tähtipölyä.
24.10.2020 15:13
Kaunis+on+ulkona+ilmanala.
Asioilla+kävin.+Parissa+kaupassa+ja+apteekissa.
Maskeja+ei+kovin+monella+ole.+Syyskuussa+oli+28+tapauksen+koronarypäs,+sekin+tuossa+toisessa+maalaiskaupungin+taajamassa.
Tässä+kuussa+ei+ole+raportoitu+yhtään.
Lehtitietojen+mukaan+terv.keskuskin+toimii+melko+normaalisti.+Siis+erityisjärjestelyjä+tietenkin+on+koronatestattavien+ja+tavallisten+asiakkaiden+kulku-+ja+toimintapaikoissa.
Noita+oman+maan+perunoita+minullakin+on+vielä+muutama+jääkaapissa.
Kyllä+Sinun+Makriina+kelpaa,+kun+noin+komiaa+keittoa+saat.
Keittelin+tällä+viikolla+just+tuota+makkarasoppaa,+vielä+on+lautasellinen.
Vaihteeksi+maistui+oikein+hyvältä.+Sitä+kun+kesäaikaan+tulee+tuota+grilliruokaa+syötyä,+syksyllä+on+jo+ihan+kyllästynyt.
Poika+oli+hommannut+mulle+uudet+nastarenkaat.+Maksoivat+330+euroa.+En+pitänyt+hintaa+pahana.+Ennen+vaihdon+aina+itse+renkaani,+nyt+kun+nuo+polvet+ryppyilevät,+olen+sen+homman+ulkoistanut+pojalle.
24.10.2020 15:01
Siis+mitä?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16624724/bongasin-eilen-vieraslajin-
24.10.2020 14:38
Kyllähän+se+päivänselvää+on,+että+osakkeen+omistajat+haluaa+ison+tuoton,+mutta+sitä+ne+sai+nimenomaan+sillä+mokalailla,+joka+mahdollisti+siirtohintojen+kovan+nousun.
Nyt,+kun+lakia+sitten+korjataan,+mikä+estää+sitä+korjaamasta+toiseen+suuntaan,+että+asiakkaat+saisivat+hyvitystä+maksamistaan+isoista+siirtomaksuista.+Esim.+siirtomaksun+alennuksilla+määräajaksi.
Ei+se+voi+olla+niin,+että+lailla+voidaan+mahdollistaa+ylisuuret+siirtomaksujen+kahmimiset,+muttei++lailla+voida+oikaista+asiaa.
Onko+laki+silloin+kaikille+sama.
Se+kai+vaan+on+niin,+että+tällaisilla+yhtiöillä+on+isot+varpaat,+joiden+päälle+ei+käy+politiikkojenkaan+astuminen.
24.10.2020 14:17
Aina+olen+äänestänyt+ja+niin+teen+nytkin+jos+tällä+pallolla+silloin+pyörin.
En+ole+puoluesidonnainen.
Tosin+on+puolueita,+joita+en+ole+koskaan+äänestänyt+kunta-+enkä+eduskuntavaaleissa.
Presidentin+vaaleissa+olen+eri+puolueista+nousseita+ehdokkaita.
24.10.2020 13:58
Ainahan+voidaan+ajatella,+että+koko+ihmiskunta+on+vieraslaji,+missäpäin+maapalloa+sitten+on
asuukaan.
Uuttakin+tietoa+näyttää+tulevan,+uusien+löytöjen+myötä.
Tuo+rasisti-sanan+viljely+on+ihan+tolkutonta.
Tiesivätköhän+kaikki+vierasmaalaiset+tänne+tullessaan,+mitä+rasisti+tarkoittaa.
No,+jos+teisivätkin,+eivät+varmaankaan+enää+tiedä,+kun+sitä+tuupataan+jokaisen+eriävän+mielipiteen+perään.
24.10.2020 13:49
Minä+taas+en+tiedä+miten+rasismi+liittyy+aloitukseeni.
23.10.2020 23:06
233 / 315