Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6434
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole lannoittanut joulutähtiä. Kerran oli sellainen miniäni ostama, joka kukki toisenkin kerroksen. Eli alimmaiset ledetkin alkoi yhtäkkiä punertua.
Värimuunnoksiahan niissä on monia nykyään.
Toivottavasti selkäjumisi on jo hellittänyt.
14.12.2024 19:15
Kyllä on surullista luettavaa.
Edes joulua alla ei voida tuota ilkeyttä hillitä.
Eipä yllätä, ettei Hil-laa näy.
14.12.2024 15:17
Minä olen monta vuotta hakenut sellaisen pienen pöytäkuusen mökiltä.
Ajattelin tuossa, että kuinkahan saa olla Väinöltä rauhassa, se on sen verran leikkiväinen.
Edellisiä kissoja ei kiinnostanut kuuset.
Muuten voisi parvekkeellekin laittaa, muttei siellä ole pistoketta.
Tuo kylki mokoma oli jo aika hyvä ja sitten ykskaks aamulla en meinannut sängystä päästä, kun otti niin kipeää.
Särkylääkkeen nappasin ja geeliä laitoin.
Jonkin verran auttoi, arka on ja erilaiset asennot sattuu.
Hissukseen liikuskellen kävin kyllä apteekissa ja Tokmannilla poikkesin.
Tuo Väinö on iki-ihastunut pakettinauhaan.
Heti meinasi napata, kun pakettia tein. Kielsin, meni sitten kököttämään pöydän reunalle.
Oli siellä kiltisti, kunnes rupesin toista pakettia nauhoittamaan.
Se oli ylivoimainen houkutus ja salama oli nauha suussa. Sain sen kiskaistua pois.
Ei voi antaa sillä leikkiä, jos nielee on vaara suolistolle.
Minä olen aina sanonut, että onnenpäivähän se perjantai 13sta on.
Pitää vaan uskoa, nytkin lunta tulee niin, että varmaan on valkea joulu.
13.12.2024 17:47
Tuli mieleen kirjoituksetasi, kun olin lapsi ja oltiin maatalousnäyttelyssä.
Aurinko porotti täysillä.
Äiti oli aika herkkä saamaan auringoa liikaa, ka sen mustaan tukkaankin se hyvin otti.
Niinpä sai auringonpistoksen, istui sitten jossain rapulla siinä ja oksensi.
Ohi kulkevat ihmiset sanoivat, ´´kattokaa ku toi ämmä on noin juovuksissa.´´
Äitini oli absolutisti, ei tippaakaan.
Pieni tyttö siinä nieleskeli itsekseen. (minä)
Niinkuin Saija V joka Ms-tautia sairastaa, sai kuulla kommentteja ja lukea kirjoituksia, miten oli ollut juovuksissa keikalla.
Koskaan ei tiedä toisten asioista ja oloista, surullisinta, kun omista luuloista puhutaan totuutena.
12.12.2024 15:01
Tuo on todella harmillista, niin se on aina ollut, että jos tulee henkeä uhkaava tilanne, silloin kaikki muu siirretään sivuun.
Nykyään vissiin vielä on resurssit vedetty niin tiukalle, että yllättävän tilanteen tullessa, perumisia joudutaan tekemään entistä useammin.
Todella kurjaa, kenen kohdalle sattuu.
Toivotaan kuitenkin, ettei kovin pitkälle venuisi, ei se kyttääminenkään kivaa ole.
Kyllähän tuo yksityinen on nopeampi vaihtoehto, massiaan siinä saa kaivella ja toisaalta, siksihän niitä veroja on maksettu koko ikä, että hoitoakin saisi tarvittaessa.
12.12.2024 12:26
Ei haittaa, vaikkei nimi nyt ihan kohdallaan olisikaan.
Väliin tuntuu siltä, että käyttöohjeetkin tehdään niin, että miten vaan vaikeemmaksi käy.
Toisinaan niissä on ihan asiavirheitä.
Kun taannoin ostin mikron, joka oli tyystin erilainen, kun vanhat, niin 3 ja puolisivua oli varoituksia ja turvaohjeita, tyyliin, älä kastele vedellä, kun avaat luukun varo höyryä.
Suurin osa itsestäänselvyyksiä.
Sitten kun etsin miten sitä käytetään, tyhjällä sivulla oli yksi rivi sulatuksesta.
Ei mitään muuta.
Onneksi pojantytär perheineen oli tulossa käymään. Nuoret sen osasivat, ihmettelivät kyllä käyttöohjetta hekin.
11.12.2024 18:13
Minäkin ensin aattelin, että olisiko alusta epätasainen.
Siirsin koneen niin ettei heilunut ja painoin konetta päältä niin, ettei päässyt yhtään heilumaan, mutta sama kamala loukutus ja meteli lingotessa. Vähän rupesi käydessäkin kuulumaan ihme ääntelyitä.
Olihan se jo 17 vuotta vanha.
11.12.2024 18:03
Juu, osaan käyttää, mutta yks juttu siinä on, mitä en varmaan ainakaan heti olisi huomannut.
Sellaista ei ollut vanhoissa koneissa.
Asentaja sen näytti, nimittäin, siinä on joissain pisemmissä ohjelmissa, että voi nappia painamalla puolittaa pesuajan.
Teenkin usein niin, koska ei minulla näin talvella kovin likaista pyykkiä tule.
11.12.2024 17:23
Juuri vähän aika sitten, rupesi minunkin koneeni pitämään tuota samaa meteliä.
Lopulta en uskaltanut enää käyttää ollenkaan. Oli se kyllä vanhakin.
Joten uusi piti hankkia.
Otin sellaisen päältätäytettävän, ei tarvi kumarrella noilla vajavaisilla polvilla.
Toivat ja asentivat ja veivät vanhan pois. Muutaman kympin ottivat noista hommista.
11.12.2024 16:09
Tsemppiä leikkaukseen.
Ainahan tuollainen vähän pelottaakin, Eiköhän se hyvin mene, osaavat varmaan hommansa.
11.12.2024 14:46
Tuo mailmalopun ennustus oli väärä. Tavallista vouhotusta, aina on näitä maailmanlopun odottajia.
Kyse oli syklin loppumisesta ja sen jälkeen alkoi uusi sykli.
Kukaan ei tiedä maailmalopusta milloin se tulee ja minkälainen se on.
Pamahtaako tänne meteori vai sotkeeko ihminen lopulta niin planeettansa, että kuolee sukupuuttoon. jne......
11.12.2024 14:38
Piti parissa kaupassa kayin. Huomenna olisi rokotukset.
Tuo selkä-kylkikin on jo vähän parenpi. On siinä pieni lihasrepeämä, kun siinä on pallukka.
Asentojaam ja liikkeitään, kun vähän kontrolloi, niin ei kovin satu.
Laitoin tuon selkävyön taas vähäksi aikaa, ei kauan viitsi pitää kerrallaan, kun hiostaa.
Katselin muutama päivä sitten sitä studio65-ohjelmaa. Siinä oli tällä kertaa juttua apuvälineistä ja joitakin esiteltiinkin.
Oli käteviä juttuja. Esim. ne erilaisten purkkien avaukseen tarkoitetut apuvälineet, sekä kuorijat.
Sitä en tiennytkään, että rollaattorin on keksinyt ruotsalainen nainen, ihan omasta tarpeestaan lähtien.
10.12.2024 14:53
Eipä ole tällaisen taviksen tarvinnut kutsua pelätä.
Puku kyllä olisi ja komia.
Olin 18-vuotias, kun löysin anoppilan vintiltä täyspitkän mustaa pitsiä olevan puvun.
rypytetty kaula-aukko ja vuotärlle tuleva jakku, jossa edessä vierivieressä pitsillä peitetyt pienet napit.
Kun kysyin, mistä puku on peräisin, anoppi sanoi, että on erään kauan sitten kuolleen Fanny-tädin peruja.
Pitsi on tänäpäivänäkin, ihan ehjää ja ryhdikaästä. Ennen tehtiin kestävää.
Eli vanha on, tuulettelen sitä talvisin parvekkeella.
Itse en oikein makuani saa noihin pukuihin, jossa selkä on paljaana vyötärölle asti tai tissivako näkyy.
Niitä oli linnassakin useita.
Päivällä kävi vähän köpelösti, kun kissa sylissä yritin istua tuolille ja kuinka siinä sitten ahteri alkoi mennä ohi tuolista , siinä hätäpäissäni yritin korjata tilannetta, niin mätkähdin kyljeööeni lattialle.
Kuinkas sattui juuri silla kohtaa oli lattialla 3 pistokkeen jakaja, kovaa muovia tietysti.
Suoraan sen päälle.
Nyt sattuu kaikkinaiset liikkeet peijakkaastikin välillä. Onneksi ei särje kuitenkaan.
Ja onneksi on kovat luut.
Kyllähän tästä selvitään sanoi Laakkonen lehemällensä.
07.12.2024 15:55
Ihminen lyhentyy noin 60-vuodesta alkaen 2cm 10 vuotta kohden.
Itse olen 75v. ja lyhentynyt 3cm.
07.12.2024 15:40
Eilen 23.24 kommentti minun. Näköjään nimimerkki jäänyt pois.
07.12.2024 12:55
Katselin tuossa linnan juhkien vastanottoa ihan tiiviisti.
No ei kovin sykähdyttäviä pukuja näkyvyt mielestäni.
Mutta se minkä panin merkille oli, että hoitohenkilökunta, lääkärit, sairaan- ja lähihoitajat loistivat poissaolollaan.
Esittelyssä toistui aika usein sana johtaja.
Käväisin mökillä, vähän piti omenapuun suojausta korjailla ja puupinon suojauasta
myös.
Presidentin rouvan puku oli paras. Se kertoi vihreästä siirtymästä ja samalla se myös kertoi metsän tärkeydestä kansantaloudessamme, siis perinteinen metsän väri,niin minä sen tulkitin.Siis metsän vihreä,
06.12.2024 22:40
Niinpä,upea yrittäjänainen, joka uskaltaa.
Jos olisi hattu, nostaisin sitä hänelle.
06.12.2024 21:58
Se oli etupäässä hartioissa, selässä ja käsissä.
Alkuun oli kankeutta ja sattui. Paitaa piti auttaa päälle aanuisin.
Se oli hällä aika lievänä
Kävi töissä ja lääkityksen saatuaan, olotila koheni huomattavasti.
Ei ainakaan valitellut. Toimi kuten enennenkin.
Kortisoni siihen on lääke, tarkemmin sanottuna Prednisolon-niminen.
Joillain voi oireisto olla paljon pahenpi.
06.12.2024 16:04
Eipä tuota Auerin oikeudenkäyntitouhua taida ymmärtää monikaan.
Jos syyttäjä haluaa syyttää uudestaan, niin ruljanssi alkaa alusta, niinkuin sanoit, kalliiksi tulee.
Antaisivat jo olla, eiköhän tuokin ihminen jo ole kärsinyt tarpeeksi asian tiimoilta.
Eikös nykyään ole ruokapaikkoja auki, joulunakin. Kauppojakin saa pitää nykyään auki ja pitävätkin.
You-tubesta löydät mieleistäsi musiikkia.
05.12.2024 22:08
Osalla potilaista voidaan lääkitys lopettaa, niinkuin mun ukoltakin.
On mahdollista, että se uusiintuu pitkänkin ajan kuluttua, muttei välttämättä.
05.12.2024 21:54
35 / 322