Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
" Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Kristus.” Tuo "vain messias"vaihe lienee ollut lyhyt, muistaakseni jo Paavali puhui Jeesuksesta Jumalana ja Paavalinhan ovat UT:n vanhimmat tekstit.
30.11.2022 16:39
Mikä mahtaa olla hepreaksi se syntisana josta voi johtaa sanan perisynti? Menee hauskaksi!
30.11.2022 16:32
Juutalaisuudessa ja sen kirjoituksissa EI ole perisyntiä se on kristinuskon luoma oppi. Helvettiä ei myös ole. Pääsiäislammas syötiin, siksi se teurastettiin, se oli ateria Egyptistä lähdön muistoksi ei uhri yhtään mistään tai millekään.
30.11.2022 16:30
Ei tietenkään teidän tarvitse noudattaa mitään juutalaisuuden käskyjä. Teidän uudessa liitossanne ei ole sabattia, ei ruokasääntöjä eikä yhtä jumalaakaan, koska kyse on kahdesta eri uskonnosta. Toiset teistä silti yrittävät määräillä mihin meidän pitää uskoa ja muuttaa ilmoituksia joihin me uskomme.
29.11.2022 00:08
"Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, JHWH, loin taivaan ja maan"
"Näin sanoo JHWH, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen JHWH, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? "
28.11.2022 23:58
Ihmisen poika=hepreassa ja arameassa ihminen, ei jumala. Maailman luojalla ei ole alkua eikä ä loppua eikä hän kuole eikä muutu.
Meillä ja teillä on valtavat erot käsityksessä jumalasta, teillä on paitsi jumalperhe, Jumala joka voi kuolla, elää ihmisenä ja kiukutella ihmisäidilleen kun tämä yrittää pitää huolta jumalpojastaan. Ihmiseksi inkarnoitunut Jumala sitten lopulta kuitenkin laittaa ihmisiä helvettiin vain koska nämä eivät ole uskoneet että jumala voi olla vaikka naapurin poika.
28.11.2022 23:46
Kumpi siis sinusta on totta JHWH valehteli tai hän Israelin omaa keksintöä. Muuta vaihtoehtoa sinulla ei ole.
28.11.2022 23:22
Minulla on jalassani housut monetko luulet olevan? Uskontunnustus sanoo "kuule Israel JHWH meidän Jumalamme on yksi ". Näin on vaikka on uskontoja joissa on monia jumalia Israelin uskonto vain ei kuulu niihin .
Islamia ette yritä selittää monijumalaiseksi vaikka heilläkin on vain YKSI Jumala joka ei jakaudu osiin ja jonka rinnalla ei ole ketään muuta. Jos kristinusko olisi syntynyt hakien tukea islamin kirjoituksista sen monoteismi olisi nyt hyökkäystenne kohde: ei ei , ei Allah ole yksi vaan on kolme...
28.11.2022 23:02
Tuonelasta ei ole puhe .En tiedä miten tulevaan maailmaan päästään ei hepr. raamattu siitä puhu, ä käskyt ohjaavat elämän oikein tässä elämässä eivätkä puhu tuonpuoleisesta.
"Ein lanu ma'asim" ei meillä ole hyviä tekoja sanoo juutalainen rukous. Silti pitää koittaa valita aina hyvä eikä paha.
28.11.2022 22:45
Neitseestä syntyminen perustuu siihen että ensimmäiset kristityt käyttivät raamattunaan kreikkalaista käännöstä(LXX). Jesaja puhuu nuoresta naisesta ja sanan edessä on määrätty artikkeli joten ne joille Jesaja puhui tunsivat naisen.
Nainen synnytti pojan keskellä syroefraimilaista sotaa noin v730 eaa. Ongelma kristityillä siinä ei ole vain aika ja väärä käännös, vaan myös se että neitseestä syntynyt ei ole täysi ihminen koska on ilman ihmisisää eikä varsinkaan kuulu mihinkään juutalaiseen sukuun jotka menevät isän mukaa.n JHWH:n antama merkki tulevan messiaan suvusta olisi siis sekin ollut väärä .
Koska kristityt muutenkin väittävät JHWH:ea samanlaiseksi kuin ne kaananilaisepäjumalat joita Israel ei saanut palvoa jotka inkarnoituvat, kuolivat, nousivat ylös ja heillä oli poikia niin ei pikkuasioihin enää kannata kiinnittää huomiota mutkat voi vetää suoriksi .
28.11.2022 22:35
"Koita nyt jo tajuta, että se kristinusko, jota parjaat, on juutalaisten oman pähkäilyn tulos." Aivan, kovasti pähkäilivät sekä juutalaiset jotka olivat alkaneet palvoa Jeesusta jumalana että monet ei-juutalaiset kunnes pääsivät esim. kolminaisuusoppiin.
28.11.2022 22:16
On olemassa vain kaksi vaihtoehtoa joko JHWH on mitä ilmoittaa, yksi ja kuolematon tai häntä ei ole.
28.11.2022 16:22
JHWH lupaa Davidin sukuisen miehen tähän tehtävään, eli hän on yksi toimija joka elää vain kerran. Miksi hän ei saisi toteutettua maallista tehtävää jonka JHWH on hänelle antanut vaan epäonnistuisi siinä ? Olisiko Kyyros voinut epäonnistua kun oli saanut JHWH:lta tehtävän?
Kristinuskon pitää väittää että messias ilmestyy uudestaan koska Jeesus ei toteuttanut mitään mitä messiaan piti, siksi on tuo toinen tuleminen teillä. Rabbit jotka sinusta ovat hoksanneet mielestäsi, jotain puhuvat kahdesta eri messiaasta joka myöskään ei ole mitä hepr. raamattu sanoo.
28.11.2022 15:51
Hän antaa ja on ainoa syntien anteeksi antaja, ei ole ilmoitettu että tarvittaisiin pelastumista jostain kuoleman jälkeisestä, pelastus tarkoittaa maallisia asioita ja tapahtumia. Olam haba on tuleva maailma joka oppineiden mukaan on tämän maailman jälkeen.
Tora on annettu juutalaisille mutta ei myöskään ei juutalaisia uhkaa kuoleman jälkeinen helvetti. En muista tarkkaan mitä sääntöjä ei-juutalaisten pitää noudattaa muuta kuin että ne ovat niitä perusasioita joita järjestäytyneissä yhteiskunnissa yleensä noudatetaan.
28.11.2022 15:07
Maailman luoja ei kuole, eikä inkarnoidu ihmiseksi eikä ole kolme vaan on yksi.
4.Moos. 19 "Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi,
mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa".
" Mikä siis on selitys Sakarjan profetialle JHWHsta, jonka olette lävistäneet?"
Mitä tulee Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen sen suorittivat Rooman legioonalaiset, eivät juutalaiset. Kuolematonta Jumalaa ei kukaan ole lävistänyt, ei liioin ole ollut makaaberia näytelmää jossa surtaisiin kuollutta jumalaa .
27.11.2022 19:21
Pointti tässä on, ettei mikään kansa taistele mitään kansaa vastaan kun messias on toiminut. Teillä on oma uusi messiastarina, tulee menee ne tulee menee ja soditaan aina vaan. Saatte olla erimieltä olemmehan kaksi eri uskontoa mutta meidän kirjoituksemme ovat mitä ovat eivät ne tue teidän uskontoanne.
27.11.2022 18:53
Sellaista ei ole. Ei ole yhtäkään JHWH:n ilmoitusta tai varoitusta siitä .Palkinnot ovat maallisia samoin rangaistukset: "Kunnioita isääsi ja äitiäsi että kauan eläisit maan päällä."
27.11.2022 18:18
Vielä täsmennys elohim ei ole määrätty vaan epämääräinen muoto se tarkoittaa jumalia. Haelohim on määrätty muoto ja yksikkö tulee näin JHWH on elohim: JHWH huu haelohim .
27.11.2022 16:24
Siis se että hepr. sana elohim on monikollinen tekee mahdottomaksi että JHWH olisi yksi , heprean puhujan on siis pakko uskoa moniin jumaliin, joka sitten tekee sen, että muidenkin uskontojen jumalat muuttuvat moniksi. Esim. Kemos oli yksi mutta hänkin on nyt takautuvasti monta jumalaa yhdessä, varmaan kolme ?
JHWH on yksi ja sanoo ettei muuta jumalaa ole, ei ole hänen lisäkseen eikä rinnallaan. Et usko koska ole kristitty ja palvot Jeesus-nimistä jumalaa.
Arameankin "bar enosh", ihmisen poika, tarkoittaa ihmistä vaikka kristitty kääntäjä siihen olisi omasta päästä keksinyt laittaa isot kirjaimet.
27.11.2022 16:18
Niin on, JHWH:n olemus on selitetty minulle jo silloin kun JHWH ilmoitti sen Israelille, Hän halusi että kansa jonka hän valitsi todistajakseen tietäisi ja tuntisi kuka Hän on.
27.11.2022 15:35
166 / 426