Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesuksen kunniaksi siis kymmenet tuhannet lähimmäisiä rakastavat kristityt joutuivat kai hakoisesti, mutta kuitenkin kiduttamaan ja tappamaan miljoonia juutalaisia. Siitä tappotyöstäkö meidän pitäisi ymmärtää että Jeesus oli oikea messias? Enemmän väärin ei voisi messiaan tehtävää ymmärtää: kansa ei nosta miekkaa toista vastaan ...
17.11.2022 18:31
JHWH:n ilmoituksia Israelille saa kyllä selittää pois.
17.11.2022 18:19
Kyllä saa käännyttää, vain alaikäisiin suunnattu käännyttäminen on kiellettyä.
Israelissa saa käännyttää jopa häiriöksi asti jos kyseessä jos juutalaisten käännyttäminen, muslimialueille tuskin tuolla tavoin menevät. Ainakaan en ole koskaan kuullut ja tunnen sekä Israelin muslimikansalaisia että länsirannan, kukaan ei ole kertonut että heitä joku käännyttelisi kristinuskoon.
17.11.2022 18:15
"Uusi testamentti kertoo JHWHn uudesta liitosta, joka luvattiin vanhassa testamentissa ja jonka hän lupasi tehdä ja jonka hän myös teki." Ei kerro. Uusi liitto on sama kuin vanha ja liiton osapuolet myös .JHWH:n käskyjä vain noudatetaan ilman että niitä tarvitsee opettaa.
Jumala ei muutu kolmiyhteiseksi, messias ei ole jumalolento ja koska tora on voimassa, emme saa palvoa vieraita jumalia ja JHWH on yksi ja AINOA Jumala .Ei se muutu. Sama osa ja kohtalo meillä kuin niillä joita kutsutte pakanoiksi, otettava kristinuskon kaste ja Jeesuksen uskominen jumalolentona, tai helvetti kuoleman jälkeen, se tosin usein jo maan päällä.
17.11.2022 17:59
Siis JHWH ilmoitti väärin ja sitten vielä väärin käski pysyä ilmoituksessa joka on liiton perusta ja nyt minun pitää rukoilla että JHWH antaa minulle henkilökohtaisesti uuden ilmoituksen jossa kumoaa aiemmin kansalle antamansa ilmoitukset. Ne JHWH antoi jota tietäisimme millainen Hän on ja mitä Hän tekee.
Sinun mielestäsi JHWH joko valehteli tai ei osannut ilmoittaa niin että hänet ymmärrettäisiin. Silti Hän nimen omaan sanoi että nyt Israel tuntee Hänet, tietää kuka Hän on ja mitä Hän tahtoo . Miksi ollenkaan on ilmoitususkontoja, mitä arvelet?
17.11.2022 17:29
Teillä on kolmiyhteinen Jumala meillä Jumala joka on yksi ei kolmen kimppa, siitä takuuna ovat JHWH:n omat ilmoitukset. Ainoa joka voi antaa, ja antaa synnit anteeksi, on JHWH, näin hän ilmoitti, isä ei kanna pojan syntejä eikä poika isän kukin on vastuussa omistaan.
Jos joku on ottanut kantaakseen joidenkin rangaistuksen se on sitten hänen asiansa. Messias ei ole JHWH itse koska JHWH ilmoittaa että messias on hänen palvelijansa ja on Davidin jälkeläinen. Tuskin kristitytkään sentään uskovat että maailman luoja on juutalaissuvun jälkeläinen ja nimittää itseään omaksi palvelijakseen.
Kristinuskon messiaaksi uskoma Jeesus tuli tapetuksi ja UT väittää että Israelin Jumala herätti palvelijansa Jeesuksen. Eli kuollut jumala herätti itsensä, kiitti itseään sekä kuolemastaan että herättämisestään ja lopussa nousi taivaaseen istumaan itsensä oikealle puolelle. Oletkohan ymmärtänyt oikein edes oman uskontosi oppeja?
17.11.2022 16:54
Jeesus puhui omasta ajastaan koska sanoi tuon silloisille opetuslapsilleen .Se että nyt olisikin kyse kristittyjen vainoista on asia erikseen juutalaisilta kuitenkin on kielletty vieraat jumalat. Emme saa seurata sen paremmin Kemosta, Jeesusta kuin Ganeshia.
On tietenkin väärin jos minkään uskonnon paikkoja tai jäseniä Israelissa häiritään tai vainotaan, laki kyllä suojelee kaikkien uskontojen pyhiä paikkoja on ehdottomasti poliisin asia puuttua jos väärin käytöksiä tapahtuu.
Myös Israelissa toimivien ties kuinka monien kristillisten käännytysryhmien pitäisi muistaa se että olemme ja pysymme omassa uskonnossamme ei ole väärin vaan oikeutemme .
16.11.2022 23:09
Minulle riittää Jumalan ilmoitus, jos hän olisi ilmoituksissaan valehdellut itsestään tai messiaasta ei häneltä tietenkään kannattaisi pyytää yhtään mitään. Mieti sinä sitä.
16.11.2022 22:03
Ei messias ole yliluonnollinen .
16.11.2022 22:00
JHWH on jo ilmoittanut kuka on ja myös sen, että valitsee jonkun Davidin jälkeläisen tiettyyn maallisen tehtävään. Tiedoksi: Davidin suku on tavallinen ihmissuku joten ei siihen synny jumalia.
"Selitysteos" josta olen vastaukseni hakenut on hepr. raamattu siinä JHWH ilmoittaa että on yksi, ei kuole eikä ole ihminen että valehtelisi ja on ainoa syntien anteeksi antaja ja ainoa jota saa rukoilla tai palvoa.
Kolminaisuutta ei ole hepr. raamatussa eikä edes UT:ssa ja sen lopullisen muodonkin päätti vasta eräs kirkolliskokous. Ainoa uskonto jossa on kolmiyhteinen Jumala on kristinusko, muuta ei ole eikä ole ollut.
Koska meillä on eri Jumala kuin teillä siksi te käännytätte meitä, jos meillä olisi sama jumala ei käännytystä tietenkään tarvittaisi, mutta koska te palvotte Jeesusta ja me emme, meidät pitää käännyttää jotta pelastuisimme uskontonne helvetiltä johon joutuvat kaikki Jeesukseen uskomattomat.
JHWH ei ole messias, messias on JHWH:n palvelija. JHWH ei kuole eikä esiinny toisella nimellä eikä ole ihminen, vaan on luoja ei luotu.
16.11.2022 21:57
Ok, vapaaehtoista diasporaa kuitenkin Paavalin osalta.
Ollaan pakkosiirtojen ajoissa, Hesekiel, joka oli pappi puhui rangaistuksesta joka seurasi temppelin häväistyksestä, epäjumalien ja epäpuhtaiden ruokien syömisestä. Jerusalem on jo hävitetty . Toivoa on vain pakkosiirretyillä jotka palaavat: "Hes 11:16 Sen tähden sano: 'Näin sanoo JHWH Jumala: Minä olen siirtänyt heidät kauas toisten kansojen sekaan, olen hajottanut heidät moniin maihin, mutta minne ovatkin joutuneet, he ovat sentään voineet palvella minua.'
17 Sen tähden sano: 'Näin sanoo JHWH Jumala: Minä kokoan teidät kansojen seasta, minä kerään teidät maista, joihin olette hajallenne joutuneet, ja annan teille Israelin maan.' 18 "He palaavat sinne ja poistavat kaikki sen iljetykset, kaikki kauhistavat epäjumalankuvat." Toisessa temppelissä ei enää palveltu epäjumalia eikä maassa "iljetyksiä". Paluun jälkeisen temppelin hävitystä hepr. raamattu ei ennusta ei liioin uutta pakkosiirtoa.
16.11.2022 21:14
En odota eikä hän palannut "pian" eikä myöhemminkään . Matt.10:23 "Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee." Eipä niitä kaupunkeja ollut tuolloin kovin monia...
16.11.2022 17:32
Odotamme sellaista messiasta jonka JHWH lupasi: maan päällä toimivaa Davidin jälkeläistä joka tuo rauhan. Se kai sitten on poliittista, mutta koko Israelin uskonto on tuon kriteerin mukaan poliittinen: näyttämö on maapallo , on kansa, on sen oma maa, on sen valinnut Jumala...
Tuhatvuotinen valtakunta on sekin yksin kristinuskon oppi. Jäännös joka pelastui oli se joka palasi pakkosiirroista mutta jo Jeesuksen aikaan suurin osa juutalaisista asui diasporassa, jonne olivat vapaaehtoisesti muuttaneet, mm Paavali.
Juutalaisuudessa surraan vain oikeasti kuolleita Sakarjan missio oli elvyttää Davidin suku ja palauttaa sen hallinto mutta siinä hän epäonnistui .
16.11.2022 17:15
Niin se menee. JHWH on yksi, ei inkarnoidu eikä, kuole ei edes pariksi päivää. Toisin kuin muiden uskontojen jumalilla siihen asti kunnes juutalaisuus syntyi, JHWH:lla ei ole myöskään perhettä, ei poikaa ei tyttäriä.
Kaikki muut olennot ovat luotuja, messiaskin on ihminen josta hepr. raamattu sanoo että hän on JHWH:n palvelija. Monijumalaisuudessa ei ollut kaikkivaltiasta vaan kullakin jumalolennolla oli omat tehtävät.
Kristinusko syntyi Jeesuksen perusteelle joten totta kai hän kristinuskossa on se jota tarvitaan.
16.11.2022 15:56
Ei ole, siitähän on todisteet.
15.11.2022 17:20
Jeesus ei ollut luvattu messias sehän on selvä . Messias tuo hyvää kaikille, ei sotia, auschwitzeja ja treblinkoja .
Messias on ihminen, ei häntä tarvitse erityisesti tunnistaa eikä missään tapauksessa alkaa palvoa . Kun meillä jo on liiton tehnyt Jumala joka loi maailman, miksi alkaisimme palvoa jota kuta muuta kun se vielä on kiellettyäkin?
15.11.2022 16:39
Millä perusteella Jeesus palaisi Israeliin?
Kristinusko on kokonaan eri uskonto kuin juutalaisuus, juutalaisuuden mukaan oikea messias ei ole vielä toiminut ja Israel on maallinen kansallisvaltio jonka rajat ovat jo jonkun tehdyn jaon mukaan, tai sitten uuden, kun lopulta päästään rauhaan jonka tietenkin pitää olla päämäärä.
Jos uskoo Jeesuksen ja hänen paluuseensa, en käsitä miksi silloin seisoisi Bibin (tai Trumpin) riveissä?
15.11.2022 16:30
Olen kyllä sionisti, siksi haluan ettei Israel ajaudu epädemokratiaan ja säilyy edelleen oikeusvaltiona. Muunlaista Israelia tukevat eivät ole Israelin ystäviä. Israel on ollut ja yhä on monella tapaa ainutlaatuinen koko Lähi-Idässä: sen johto valitaan vapailla vaaleilla ja oikeuslaitos ja media ovat riippumattomia.
Minusta on myös vaarallista jos jotkut kristityt alkavat liittää Israeliin joitain omia uskomuksiaan, vaikka että kristinuskon oppiin Jeesuksen paluusta liitetään uskomus että silloin pitääkin olla olemassa juutalainen valtio ja sillä jotkut tietyt suuret rajat. Mitä aitoa Israelin ystävyyttä on, jos perustana on oma juutalaisuuteen ja Israelin valtioon täysin liittymätön agenda?
14.11.2022 12:04
Lääkkeet ovat kai kallistuneet tai sitten eivät auta. Nehän ovat fuskua, paitsi sydänlääkkeet jotka auttavat hörhöukkojakin sen jälkeen kun heidät on ilman omaa vastarintaa viety ambulanssilla sairaalaan samaan hoitoa sydänkohtaukseen.
13.11.2022 14:56
Ei hän sitä kyllä ollut .
12.11.2022 17:11
170 / 426