Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hitler antoi tuon nimen puolueelleen VAIKKA puolue oli äärioikoistolainen. Nimi ei välttämättä kerro päämääristä, joskus tarkoituksena on ne nimen omaan salata.
09.11.2022 19:58
Kristityillä useimmiten on vähän tietoa ja lähtökohtana edelleen ilmeisesti se että meillä on side silmillä, mutta mehän näemme sen mitä omat kirjoitukset sanovat ,sen mikä meidän pitääkin nähdä. Hepr. raamattu ei ole salakielinen Jeesustarina vaan tarina yhdestä Jumalasta johon ei sisälly muuta kuin nimensä ilmoittanut Jumala itse.
09.11.2022 19:38
Totta kai kristityiksi kääntyneet juutalaiset uskovat mitä kristinusko opettaa mistäkin asiasta samoin kuin muihin uskontoihin kääntyneet juutalaiset uskovat mitä kukin uusi uskonto edellyttää. Teksti ei kuitenkaan puhu messiaasta, eikä edes sovi siihen henkilöön jonka kristinusko on julistanut messiaakseen.
08.11.2022 21:21
En tiedä mitä pitää Jeesukselle uhrata, hänen itsensä piti kuitenkin olla UT:n mukaan pari päivää kuolleena- eikö nyt olisi riittänyt joku sydämen rukous?
08.11.2022 20:11
Eivät löydy, maailman ainoa uskonto jossa sen Jumala jakaantuu kolmeen osaan on kristinusko. Kristinuskossakin kesti satoja vuosia ennen kuin kolminaisuusoppi sai lopullisen muodon.
08.11.2022 19:47
Emme ole antaneet JHWH:lle uutta nimeä vaan kunnioituksesta emme lausu sitä nimeä jonka omistaja itse ilmoitti pyhäksi mutta siis tämäkin on jotenkin teidän asianne ?
08.11.2022 19:36
On selkeä jokainen tietää ketä tarkoitetaan sehän on vain se nimi . Olisiko teiltä pitänyt kysyä nyt kun teidän messiaanne on tullut, rauha vallitsee ja vieraat kansat opettavat meille miten meidän pitää elää ja uskoa.
08.11.2022 19:30
Elohim on monikollinen sana, yrität nyt sanoa ettei sitä voi käy ellei kyseessä oleva jumala ole kolminaisuus, viiseys tai sataisuus tms: "Pidäthän sinäkin itselläsi kaiken sen maan, jonka jumalasi Kemos antaa haltuusi "(Tuom. 11:24)hepr. teksti kuuluu Kemos eloheicha moneenko osaan Kemos jakaantui? JHWH eloheicha on sama asia.
Heprean echad aivan samanlainen yksi kuin muidenkin kielten yksi, mutta tämä on taas yksi esimerkki siitä miten teidän kristittyjen pitää muuttaa aivan kaikki jopa lukusanat. Se ei teille käy että JHWH ITSE ilmoittaa sen kuka ja mikä hän on, koska se ei sovi oman uskontonne oppiin . Niin halpana pidätte Israelin Jumalaa ja Israelin uskontoa.
08.11.2022 19:15
Missä JHWH ilmoittaa teille uuden liiton ja mitä siinä vaaditaan, missä ilmoitetaan että kashrut loppuu, ympärileikkaaminen päättyy, sabatti ja juhlat ovat ohi. Rauhaa ei ole tullut mutta onpahan sodittu ja yhä soditaan senkin edestä ja meidät juutalaisetkin on juuri messiaan uskontoon kuuluvien toimesta yritetty tappaa. Ilosanoma?
08.11.2022 18:30
Korkein Voima toimii siinä tapauksessa Israelia vastaan.
08.11.2022 16:14
En ikävä kyllä osaa sanoa mitään Paavalin älystä. Tuskin hän tyhmäkään oli. Minulla itselläni ei ole mitään suuria ambitioita.
08.11.2022 16:11
Hepr. raamatun mukaan messias on JHWH:n tiettyyn tehtävään valitsema, voitelema, Davidin sukuinen mies jonka toiminnan tuloksena maailmaan tulee rauha, ei siis sotia tai keskitysleirejä. Messiaan toiminta on hyväksi kaikille mutta se että JHWH on ainoa syntien anteeksi antaja ei muutu, eikä sekään että Hän on yksi.
08.11.2022 16:05
Meillä juutalaisilla on Jumala joka on ilmoittanut että on yksi ja on ainoa Jumala, teillä kristityillä on Isä, on poika Jeesus ja sitten vielä Pyhä henki jotka kaikki ovat erillisiä toimijoita mutta teologisesti ymmärretty yhdeksi yksiköksi.
Voidaan elää yhdessä ja sovussa mutta uskontojen erot kuitenkin muistaen. Kummankaan ei tarvitse omastaan luopua - vaikka kristinusko tästäkin on toista mieltä .
08.11.2022 15:27
Totta kai JHWH on kaiken herra, hänhän on kaiken luoja ja ainoa Jumala. On kyllä myös melkoisen outoa että kun kristityt kääntävät juutalaisia tekstejä he sensuroivat pois Israelin Jumalan nimen.
Ei tässä auta vetoaminen LXX:ään, kreikkalainen käännös oli ensimmäisten kristittyjen raamattu, ei heprealainen, ja LXX oli se josta Paavali sai idean liittää sana kyrios Jeesukseen. Erehdyttää voi monella tavalla .
Olen täällä pitkään ihmetellyt miksi ei kukaan kristityistä kirjoittajista korjaa sen henkilön virhettä joka väittää että JHWH on Baal. Osa kristityistä ei varmaan edes tiedä kuka JHWH on ja osa jättää tarkoituksella korjaamatta.
Kyllä, kiellän Jeesuksen, Baalin, Krishnan ja kaikki muuta paitsi JHWH:n joka on näin käskenyt omassa herruudessaan .
08.11.2022 15:10
Lakia noudatetaan ja puhe on Israelista ei maailman kansoista tai joistain uudesta uskonnosta. Laki sanoo että Jumala on yksi, ketään muuta ei saa palvoa, sabatti, juhlat ja ruokasäännöt ovat ikuisia niin myös poikien ympärileikkaus. Käskyjen mukaan käsketään vaeltaa. Kristinusko ON täysin erilainen uskonto.
08.11.2022 14:25
Israelin uskonnossa temppeli ei ollut kuvaannollinen eikä ole uutta liittoa jossa on oppi vastoin JHWH:n ilmoitusta. Eikä temppeli ole mihinkään muuhun uskontoon kuuluva asia.
Hesekielin temppeliä ei tullut mutta toinen temppeli eksiilin jälkeen oli.
08.11.2022 13:54
JHWH ilmoitti että on YKSI eikä ole ketään muuta hänen rinnallaan eikä lisäkseen, ei ole, ei ollut eikä tule. Hän ilmoitti sen jotta jotta Israel tuntisi hänet ja tietäisi kuka hän on, ketään muuta ei saa rukoilla eikä palvella. Kielto ehdoton.
Tämä ei teille kristityille kelpaa koska oman uskontonne päähahmo ja palvonnan kohde on Jeesus. On järjetöntä että yritätte juutalaista kirjoituksista hakea todistetta omalle opillenne joka on vastoin JHWH:n ilmoitusta Israelille. Ei sellaista rivienkään välistä löydy, eikä hepr. raamattuun ole piilotettu jakeita jotka kertoisivat että JHWH valehteli. Teillä kesti satoja vuosia ennen kuin teidän oppinne kolminaisuudesta lyötiin lukkoon, lopullinen päätös oli erään kirkolliskokouksen jota nyt tuputatte meille. Ei kukaan estä teitä uskomasta kuten uskotte, mutta uskonne lähde ei kuitenkaan ole hepr. raamattu .
08.11.2022 13:33
Messias ei ota ihmisten syntejä päälleen eihän ihminen voi niin tehdä kukin on itse teoistaan vastuussa ja syntien anteeksianto on yksin ainoan Jumalan asia.
Kristinuskolla on tästäkin oma oppi, sen loi Paavali joka opetti että Jeesuksen ristinkuolema oli uhrikuolema. Tosin Jeesus UT:n mukaan oli kohta taas elävä, näin siis kristinuskossa sen uskoma messias on palvonnan kohde ja syntien anteeksi antaja ja uhri voi olla ihminen joka on kuolleena pari päivää. Ihmisuhrit tora kieltää, Jumala ei voi kuolla eikä hänen tarvitse uhrata itseään itselleen voidakseen tehdä jotain.
Ei ole ennustusta että messias ratsastaisi aasilla. Ei liioin että messias syntyisi neitseesta, olisi mamzer ilman ihmisisää tai että uskotun messiaan perusteelle syntyisi uusi uskonto joka alkaisi vainota juutalaisia, että sodat jatkuisivat usein uuden uskonnon omasta toimesta ja etenkin että JHWH:n ilmoituksia itsestään ei enää tarvitsisi uskoa koska uusi uskonto niin vaatisi.
08.11.2022 13:02
Antisionisteja tuolla periaatte4lla ovat tietyt juutalaiset uskonnolliset ryhmä, Neturei Karta, Satmarer chasidit ja muutamat muut.
08.11.2022 01:16
Trumpin kannattajien joukossa on paljon salaliittoihin uskovia, niistä monissa pidetään juutalaisia liskoina ja Hillary Clintonin uskotaan surmaavan ja sitten popsivan lapsia erään Washingtonilaisen pizzerian kellarissa. Eli tämä oli tällainen vitsiheitto.
08.11.2022 01:12
172 / 426