Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerropa miten häpäisen ?
06.11.2022 18:03
Minä kuitenkin uskon Jumalaan ja nimenomaan siihen jolla Israel kirjoituksineen muutti maailman: on olemassa yksi Jumala joka on luonut kaiken. En vaihda Jeesukseen, ei kukaan varmasti tiedä mitä hän edes opetti, mikä on Paavalia, mikä jota kuta muuta, mutta kun kerran uskon että on Jumala miksi ylipäänsä vaihtaisin luojan luotuun ihmiseen ?
06.11.2022 17:59
Se ei sinulle kuulu siitä on helppo saada selville kuka olen eikä minun tarvitse sitä kertoa.
06.11.2022 17:36
Aha tätä tapausta ei saa muistaa. Mikä muu minulta on kielletty? Laita lista.
06.11.2022 17:32
Benjaminilaiset ovat yksi Israelin heimoista. Israelia ei kutsuta heimoksi vaan se oli koko kansa "am Israel" tai "Israelin huone". Eksiilin jälkeen heimojako katosi ja kaikki ovat Israelia vain papit ja leeviläiset ovat erikseen. Jeesus kuului Israelin kansaan ja UT:n mukaan kävi usein opettamassa temppelissä eikä temppeliin tuohon aikaan päässyt ellei ollut juutalainen. Jeesus myös vietti lain määräämiä juhlia ym Temppeli muuten oli nimeltään "JHWH:n huone".
06.11.2022 17:24
En pidä, mutta pelkään oikeiston äärilaitaa ja juutalaisena olisin ääliö ellen pelkäisi. Demokratiassa vaalit voivat tuottaa kaikenlaista, vaalien avulla Hitlerkin sai niin paljon valtaa että voi loputkin pakkokeinoin ottaa itselleen.
06.11.2022 16:46
Suurin osa juutalaisista niin diasporassa kuin Israelissa on maallistuneita. En ole päättänyt uskotella yhtään mitään.
"Omaatko " sinä kristillisen uskon ja missä se näkyy ? Ei kyllä tarvitsekaan näkyä ei palstalla kirjoittaminen sitä vaadi joten ei tarvitse vastata.
06.11.2022 16:39
Olen juutalainen jolla on juutalaiset juuret mutta jos olisin ollut kääntynyt hekin ovat juutalaisia hepr. raamatun oman sanoman ja halachan mukaan.
Onko teillä Israelin ystäviksi itseänne mainostavilla jokin oikeus valita "oikeat" juutalaiset niistä joilla on teille kelpaavat mielipiteet? Taas olette määräämässä, ei ollut yllätys.
06.11.2022 16:32
Ajatella, kaikki muut Israelin pääministerit ovat olleet jonkun muun kuin oman maansa puolella! Bibi vain on ilman kavereita, välit Trumpiinkin menivät poikki, jäljellä ovat Putin ja Orban, mutta heistä ei nyt ole iloa. Ainahan Sarah ja Bibi voivat sentään yrittää kerryttää omaa varallisuutta.
06.11.2022 16:17
Toivottavasti ei, silloin saamme heittää hyvästit USA:n demokratialle ja maailman putinit ja xit voittavat.
Suomenkin voi käydä hassusti jos USA ei tue niitä maita joiden kimppuun Putin seuraavaksi kävisi. Äärioikeistokristityt eivät tunnu älyävän mitä voimia kannattavat. Tai ehkä nimenomaan tietävät?
06.11.2022 15:59
Jos JHWH todistit että JHWH on baal niin todistit samalla että Israelin Jumala on baal. Moista ei kuitenkaan voi todistaa koska Israelin Jumala on JHWH ja Israelin uskonto perustuu sille ajatukselle että JHWH on ainoa Jumala joten muiden nk. epäjumalien palvonta oli väärin ja piti lopettaa. Meidän JHWH on se joka loi maan ja taivaan, sinulla on melkoinen kulttuurinen sivistysvaje.
06.11.2022 15:52
Nyt olet niin kristittyä että vetoat jopa Lutheriin, koska olen juutalainen minuun sopii Lutherin rasismi.
06.11.2022 15:44
Hepr Raamattu on se joka sanoo että JHWH on Israelin Jumala sille sinä et mitään voi.
06.11.2022 15:40
Minulla ei ole omaa uskontoa muuta kuin juuri juutalaisuus ja mielipiteeni esim. Lähi-Idästä jakavat ties kuinka monet juutalaiset, niin Israelissa kuin diasporassa. Ei ole mitään yhtä juutalaista kantaa esim. politiikassa, Suomen, Israelin tai maailman politiikassa. Juutalainen kansa ei ole mikään monoliitti.
06.11.2022 15:37
Kerran vielä, mitä omiani mussutan ? Anna tulla!
06.11.2022 15:27
Israelin uskonnosta puuttuu tämä kristinuskon jumalaa vastustava saatana eikä ylipäänsä ole muuta toimijaa kuin ainoa Jumala, JHWH, ei siis ole ketään muuta taivaaseen asetettavaa.
Kristinuskossa Jeesus ja saatana kyllä taisteleva. Juutalaisuuden opilla ei kirota jumalaa eihän ole muuta Jumalaa kuin JHWH joka on kaiken luoja. Tässä sinun omassa rakennelmassasi ei ole mitään tolkkua.
06.11.2022 15:21
Juudan heimo on eri heimo kuin Benjaminin heimo eikä Israelin heimoa vaan sillä tarkoitetaan koko kansaa tai myöhemmin Israelin kuningaskunnan asukkaita .Missä Tuom. kirja kertoo että juutalaiset tappoivat koko Israelin kansan ja siinä tapauksessa myös itsensä?
06.11.2022 14:31
"Ainoa oikea ratkaisu on antaa juutalaisten elää omassa valtiossaan rauhassa" ja palestiinalaisten omassaan.
06.11.2022 14:15
Tässä nyt siis puhunkin kahden eri anonyymin kanssa, toinen ilmoittautuu kristityksi , toinen on keksinyt omatekoisen kristinuskon jota sitten vihaa. Todennäköisesti te itsekin
olette sekoittaneet kumman kirjoitukseen kulloinkin vastaan .
Mikään mitä Rooma teki ei ollut uskonnollista vaan miehityn alueen kurissa pitämistä, suurvallan politiikkaa.
06.11.2022 14:11
Mitä omiani selitän ?
06.11.2022 13:59
174 / 426