Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vuorokausi on aika joka kuluu kun maapallo kierähtää oman akselinsa ympäri . Ihminen ei ole tuota aikaa aika päättänyt eikä vuorokausi siksi ole eikä voi olla jossain päin maapalloa 18 tuntia tai jossain 25. Kuu kiertää maata.
02.11.2022 22:22
Kullakin uhrilla oli oma tarkoitus jonka JHWH ilmoitti ja mikään niistä tehtävä ei ollut olla esikuva mistään eikä mikään ollut kumoutuva saati ollut esikuva jonkun uuden uskonnon opeista jotka ilmoittaisivat lain aprilliksi . Samaan sarjaan saisi laittaa lain antajan, eihän hän olisi ilmoittanut itsestään mitään mikä olisi ollut totta.
Ei muuten ole mitään maailman syntiäkään, mutta ehkä kristinuskon opit ovat esikuva siitä että syntyy vielä uskonto joka kumoa sen mitä kristinusko opettaa koska se itse on esikuva sille ettei tarvita mitään lampaita yhtään mihinkään?
02.11.2022 22:14
Tämä ei kuitenkaan muuksi muutu "yksi ja ainoa Jumala ei voi olla Jumala jolla on poika." Sinä kiemurtelet.
01.11.2022 18:31
Alkaako pakkosiirto uudestaan ?
01.11.2022 18:22
Noita tauteja ja epidemioita ei ollut kun lajimme eli metsästäjäkeräilijä vaiheessa pieninä ryhminä ja liikkuvasti. Vasta pysyvä asutus ja eläinten kesyttäminen elämään tuotantoeläiminä ihmispopulaatioiden yhteydessä antoi niille tilaisuuden syntyä, levitä ja tappaa. Niin ne tekivät olipa palveltu jumaluus mikä hyvänsä.
01.11.2022 18:13
Äänestin vahingossa.
31.10.2022 22:47
En ole shomer mitzvot sen varmaan jokainen on huomannut mutta uskon Jumalaan .
31.10.2022 22:42
Uskon Jumalaan en siis ole jumalaton.
31.10.2022 21:03
En ole jumalaton eikä yksi ja ainoa Jumala voi olla Jumala jolla on poika.
31.10.2022 19:51
JHWH ilmoitti että on yksi on ainoa jumala ei ole ketään muuta hänen lisäkseen tai rinnallaan ja vain häntä saa rukoilla. Kristinuskossa on kolmiyhteinen Jumala, ei siis ole kyseessä sama Jumala, Jeesushan kristinuskossa on se palvonnan kohdekin se joka laittaa helvettiin ne jotka eivät usko juuri häneen.
Jos siis tottelee toraa joutuu kristinuskon helvettiin ja siksihän te meitäkin yritätte käännyttää aivan samalla tavalla kuin jotakin alkuasukasheimoa joka on putkahtanut esiin jostain sademetsän siimeksestä. Miksi meidän pitäisi kääntyä jos Jumala olisi sama? Ei tietenkään pitäisi eikä edes saisi ja vielä vastoin sitä mitä JHWH nimenomaisesti on kieltänyt.
31.10.2022 19:40
Ei tarinassa ole vaimo- sanaa eikä koko hepreassa muinoin. Jae sanoo "liittyköön naiseensa."
31.10.2022 18:37
Ei kyllä sinä olet pihalla. JHWH on Israelin Jumala niin historiassa, Raamatussa kuin joka ikisessä tietosanakirjassa joka uskontojen historiasta kertoo.
31.10.2022 18:29
Hepr. raamatun mielestä JHWH on Israelin jumala joten sille ei kukaan voi mitään. JHWH:n taistelu Baalia ja muita nk. epäjumalia vastaan on hepr. raamatun perustarina, valtakunta ei riitaudu itsensä kanssa vaan sinä sekoitat jumalat. JHWH ei käske uhrata lapsia vaan kieltää.
Helvetti ei kuulu juutalaisuuteen, ei liioin saatana joka tuli sinne hyvin myöhään matkatuliaisena eksiilistä, Satanhan on syntyisin Persiasta. Kristinuskoon ei kenenkään ole pakko uskoa kuten ei mihinkään muuhunkaan uskontoon.
31.10.2022 18:24
Aviopari he eivät tarinassa olleet ja tarinan mukaan he olivat ainoat ihmiset joten vaihtoehtoja ei ollut.
31.10.2022 15:43
Kristinuskon mukaan kaikki ihmiset ovat perisynnin alaisia ja Jeesuksen väitetään olleen tosi ihminen, joten? Jeesus otti myös jonkun syntisten upotuksen jota eräs juutalaisryhmä tarjosi ei pelastumiseen jostain johonkin vaan rituaaliseen puhtauteen .Jeesusta ei myös "kastettu " kenenkään nimiin.
30.10.2022 19:28
Mitähän Jeesus sitten mahtoi ymmärtää kun oli ympärileikattu? Ei kai paljon mitään jos kristittyjen mukaan tuolla nahan kaistaleella sijaitsee järki .
30.10.2022 19:17
Niin Jer. 7 alku kuuluu alkukielellä "näin sanoo JHWH Sebaot Israelin Jumala". Kääntäjät ovat korvanneet nimen JHWH sanalla "Herra" Olet niin pihalla kuin olla ja voi .
30.10.2022 18:57
Ei ole mitään kristillistä juutalaisuuden ja islamin välistä ekumeniaa, ekumenia on kristillisten kirkkojen ja suuntien välistä, ei eriuskontojen välistä. Tiettyä vuoropuhelua voi uskontojen välillä tietenkin olla kuten Suomessa on.
30.10.2022 18:48
Jos joku valtio pitää saastaiseksi ja sairaaksi nimetä niin se on Putinin Venäjä ynnä sen parhaat kaverit Iran ja Pohjois-Korea. Kyllä Kiinakin tähän porukkaan mahtuu kun ajattelee miten se kohtelee uiguureja ja myös tiibetiläisiä- jos heitä enää edes on jäljellä.
30.10.2022 16:07
Jeesus sitten jäi juutalaisena kristinuskon vanhaksi liitoksi nimeämään. Hänhän väitti että laista ei katoa pieninkään piirto. En tiedä kuka uuden liiton kristittyjen kanssa teki, Jumalahan siinä muuttui myös yhdestä kolmiyhteiseksi, kaikki ruuat sallituiksi ja juhlat poistuivat ym joten liittoon jäivät oikeastaan vain Paavalin opetukset.
JHWH:n nimeä ei paperissa näy ja Jeesus itse siis sanoi ettei laista katoa pieninkään piirto, tosin hänkin tulkitsi lakia ja toisinaan ankarammin kuin laki itse määräsi.
29.10.2022 16:24
177 / 426