Jenkeissä on yli sata vuotta menty naimisiin kissojen ja koirien kanssa.
Porsaanreikä on aina ollut olemassa uskonnollisessa hengessä.
👻
Raamatusta ei löydy avioliitto käsitettä!
442
1255
Vastaukset
- Anonyymi
mutta minä menenkin naimisiin ikkunakarmin kanssa
- Anonyymi
ArtoTTT
Liian vanhanaikaista
"Irlantilainen Amanda Teague meni suuren kohun saattelemana vuonna 2016 naimisiin haitilaisen Jack-nimisen merirosvon kanssa. Vaikka se jo itsessään olisi ollut epätavallista, oli sulhanen itseasiassa 300-vuotta sitten teloitetun merirosvon haamu. "
https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Liian vanhanaikaista
"Irlantilainen Amanda Teague meni suuren kohun saattelemana vuonna 2016 naimisiin haitilaisen Jack-nimisen merirosvon kanssa. Vaikka se jo itsessään olisi ollut epätavallista, oli sulhanen itseasiassa 300-vuotta sitten teloitetun merirosvon haamu. "
https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/Te olette menneet Jeesuksen kanssa melkein pari tuhatta vuotta.
👻 Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Liian vanhanaikaista
"Irlantilainen Amanda Teague meni suuren kohun saattelemana vuonna 2016 naimisiin haitilaisen Jack-nimisen merirosvon kanssa. Vaikka se jo itsessään olisi ollut epätavallista, oli sulhanen itseasiassa 300-vuotta sitten teloitetun merirosvon haamu. "
https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/Hienoa, että sinulla elämässä sisältöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te olette menneet Jeesuksen kanssa melkein pari tuhatta vuotta.
👻Tarkkaan ottaen Jeesus ja hänen seurakuntansa ovat vain kihloissa. Naimisiin mennään vasta sitten kun Jeesus tulee takaisin. Mutta ymmärrän kyllä mitä ajat takaa.
- Anonyymi
Mutta miehen ja naisen liitosta löytyy Jumalan asetus!!!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jaa... OIkeasti se on ihan kulttuuriin kuuluvaa juttua.
Ihan oikeasti se on Jumalan asetus mutta
kaikkiin kulttuureihin kuuluva juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeasti se on Jumalan asetus mutta
kaikkiin kulttuureihin kuuluva juttu.Zeus?
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeasti se on Jumalan asetus mutta
kaikkiin kulttuureihin kuuluva juttu.Tuota, ei ihan taida olla. Avioliittoja kun oli jo ennen Raamatun kirjoittamista - tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot. Se taas perustuu enemmän biologiaan, että pareja muodostuu lasten kasvatuksen ympärille.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Tuota, ei ihan taida olla. Avioliittoja kun oli jo ennen Raamatun kirjoittamista - tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot. Se taas perustuu enemmän biologiaan, että pareja muodostuu lasten kasvatuksen ympärille.
Aadam ja Eeva olivat ensimmäinen aviopari.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Tuota, ei ihan taida olla. Avioliittoja kun oli jo ennen Raamatun kirjoittamista - tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot. Se taas perustuu enemmän biologiaan, että pareja muodostuu lasten kasvatuksen ympärille.
Lapsia syntyy vain miehelle ja naiselle.
Anonyymi kirjoitti:
Aadam ja Eeva olivat ensimmäinen aviopari.
:D Ei ollut. Ehkä tuollainen pariskunta oli.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Ei ollut. Ehkä tuollainen pariskunta oli.
Väitätkö, että he elivät haureudessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aadam ja Eeva olivat ensimmäinen aviopari.
Olikohan komeat kirkkohäät lukuisine todistajineen vai käväisivätkö vain pikaisesti maistraatissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö, että he elivät haureudessa?
Meidän Suomalaisten Kristillinen avioliitto ei myöskään ole Raamatussa kerrotulla tavalla solmittu, joten tarkoitatko kaikkien nykymuotoisessa mies-nainen avioliitossa olevien elävän haureudessa?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Ei ollut. Ehkä tuollainen pariskunta oli.
Aadam ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset joten heitä ennen on voinut olla vain eläin-pareja. Eivätkä eläimet mene naimisiin. Tai ehkä kapinapapit kohta vihkivät eläimiäkin keskenään. Se ei ole kristillistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän Suomalaisten Kristillinen avioliitto ei myöskään ole Raamatussa kerrotulla tavalla solmittu, joten tarkoitatko kaikkien nykymuotoisessa mies-nainen avioliitossa olevien elävän haureudessa?
Joko kerrot millä tavalla se solmittiin Raamatussa ja missä on ohjeet tavasta solmia avioliitto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan komeat kirkkohäät lukuisine todistajineen vai käväisivätkö vain pikaisesti maistraatissa?
Vihkiminen on eri asia kuin avioliitto. Nykyajan evlut-kirkko vihkii missä pari haluaa mutta avioliitto nähdään vain miehen ja naisen välisenä - kuten Raamatussa. Tämän ymmärtäminen vaatii kykyä tehdä käsitteellisiä eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aadam ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset joten heitä ennen on voinut olla vain eläin-pareja. Eivätkä eläimet mene naimisiin. Tai ehkä kapinapapit kohta vihkivät eläimiäkin keskenään. Se ei ole kristillistä.
Eivät todellakaan ole olleet. Heitä ei edes ole ollut olemassa missään muualla kuin yhdessä kirjassa. Ja he eivät muuten edes olleet naimisissa, vaan olivat avopari. Eihän raamatussa edes mainita mitään avioliitosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihkiminen on eri asia kuin avioliitto. Nykyajan evlut-kirkko vihkii missä pari haluaa mutta avioliitto nähdään vain miehen ja naisen välisenä - kuten Raamatussa. Tämän ymmärtäminen vaatii kykyä tehdä käsitteellisiä eroja.
"avioliitto nähdään vain miehen ja naisen välisenä - kuten Raamatussa."
Näytä se kohta missä raamatussa puhutaan avioliitosta ja siitä millainen sen pitäisi olla. Taidat taas valehdella koska olet uskovainen? Anonyymi kirjoitti:
Vihkiminen on eri asia kuin avioliitto. Nykyajan evlut-kirkko vihkii missä pari haluaa mutta avioliitto nähdään vain miehen ja naisen välisenä - kuten Raamatussa. Tämän ymmärtäminen vaatii kykyä tehdä käsitteellisiä eroja.
Puhutaan susiparista, jos ei ole vihitty.
Raamattu kuvaa mennyttä aikaa, eikä käsitä mitä nykyään on.Anonyymi kirjoitti:
Lapsia syntyy vain miehelle ja naiselle.
Näin on. Silloin on kyseessä lapsiperhe. Avioliitto on taas eri asia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Puhutaan susiparista, jos ei ole vihitty.
Raamattu kuvaa mennyttä aikaa, eikä käsitä mitä nykyään on.Olet jättikokoinen taapero punaisessa pienessä leikkipuvussasi.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Tuota, ei ihan taida olla. Avioliittoja kun oli jo ennen Raamatun kirjoittamista - tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot. Se taas perustuu enemmän biologiaan, että pareja muodostuu lasten kasvatuksen ympärille.
Ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aadam ja Eeva olivat ensimmäinen aviopari.
Adam ja Lilth!
👻 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näin on. Silloin on kyseessä lapsiperhe. Avioliitto on taas eri asia.
Kuutio pökkii edelleen sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jättikokoinen taapero punaisessa pienessä leikkipuvussasi.
Se ToIIo luulee Ieikkipukuaan Ienkkipuvuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsia syntyy vain miehelle ja naiselle.
Sinulla on aukkoja tiedoissa.
Lapsia synnyttävät naiset. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Tuota, ei ihan taida olla. Avioliittoja kun oli jo ennen Raamatun kirjoittamista - tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot. Se taas perustuu enemmän biologiaan, että pareja muodostuu lasten kasvatuksen ympärille.
"tosin ne olivat sellaisia parisuhteita tai kuten nykyään ovat avoliitot"
Eivät olleet vain kahden kauppa.
Vaan kummankin puolison sukulaiset hoitivat avioliitosta sopimisen.
Avioliitosta tehtiin sopimus.
Useimmiten siihen liittyi myös maksamista, joko morsiamenhinta tai myötäjäiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko kerrot millä tavalla se solmittiin Raamatussa ja missä on ohjeet tavasta solmia avioliitto?
Et siis usko mitä Raamattuun on kirjoitettu? Minunko pitäisi sinulle sieltä osoittaa miten miehen ja naisen välinen avioliitto on solmittu Raamatussa?
Avioliiton solmimisesta ohjeet löytyvät Ev.lut Kirkon sivustoilta ja ainahan voit verrata niitä Raamatun Kirjoituksiin miehen ja naisen välisestä avioliitosta, kerrothan jos löydät sellaisen yhtäläisyyden joka antaisi mahdollisuuden solmia avioliitto miehen ja naisen välille Raamatussa kerrotulla tavalla.
Ihan kiitollisuudella odotan, jos löydät Raamatullisen perusteen omalle avioliitollenikin. Anonyymi kirjoitti:
Aadam ja Eeva olivat ensimmäinen aviopari.
Aviopari he eivät tarinassa olleet ja tarinan mukaan he olivat ainoat ihmiset joten vaihtoehtoja ei ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis usko mitä Raamattuun on kirjoitettu? Minunko pitäisi sinulle sieltä osoittaa miten miehen ja naisen välinen avioliitto on solmittu Raamatussa?
Avioliiton solmimisesta ohjeet löytyvät Ev.lut Kirkon sivustoilta ja ainahan voit verrata niitä Raamatun Kirjoituksiin miehen ja naisen välisestä avioliitosta, kerrothan jos löydät sellaisen yhtäläisyyden joka antaisi mahdollisuuden solmia avioliitto miehen ja naisen välille Raamatussa kerrotulla tavalla.
Ihan kiitollisuudella odotan, jos löydät Raamatullisen perusteen omalle avioliitollenikin.Että ainoa avioliitto on sellainen, jossa Jumalan pitää aina ensin luoda maailma ja mies ja nainen uudestaan kun joku haluaa mennä naimisiin? Vai mihin sinä vedät sen rajan? Olisi vaan hauska tietää kuin typerästi te osaatte vääntää Raamatun selvää sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että ainoa avioliitto on sellainen, jossa Jumalan pitää aina ensin luoda maailma ja mies ja nainen uudestaan kun joku haluaa mennä naimisiin? Vai mihin sinä vedät sen rajan? Olisi vaan hauska tietää kuin typerästi te osaatte vääntää Raamatun selvää sanaa.
Ainoa Raamatullinen avioliitto on kai se joka solmitaan Israelissa, samoilla paikoilla kuin mitä sen ajan avioliitot solmittiin. Ja ne pitää olla juutalaisia vihkimisiä kun kristillisiä avioliittoja ei Raamatussa kuvailla. Siitä vaan kaikki suvakin Israeliin vihittäväksi.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Aviopari he eivät tarinassa olleet ja tarinan mukaan he olivat ainoat ihmiset joten vaihtoehtoja ei ollut.
Tietenkin Aadam ja Eeva olivat aviopari. Muu olisi ollut syntiä eikä voida ajatella että Jumala olisi tieten tahtoen luonut syntisen avoparin tai parisuhteen.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin Aadam ja Eeva olivat aviopari. Muu olisi ollut syntiä eikä voida ajatella että Jumala olisi tieten tahtoen luonut syntisen avoparin tai parisuhteen.
...mutta vihkiminen oli siviilivihkiminen, ei löytynyt yhtään prelaattia. Laillisuutta voi epäillä koska ei ollut lainsäädäntöä mihin vedota eikä ollut samaan lajiin kuluvia todistajia, joku käärme kai vain oli paikalla.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin Aadam ja Eeva olivat aviopari. Muu olisi ollut syntiä eikä voida ajatella että Jumala olisi tieten tahtoen luonut syntisen avoparin tai parisuhteen.
He olivat yhdessä, eivät aviopari. Jumala ainoastaan antoi heille tehtäviä, ei avioliittoa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
He olivat yhdessä, eivät aviopari. Jumala ainoastaan antoi heille tehtäviä, ei avioliittoa.
Jeesuskin tulkitsee että Aadam ja olivat aviopari. Kristityt luottavat enemmän Jeesuksen sanaan kuin sinun.
- Anonyymi
Pelastusarkissa ei ole sen käytävää ovea https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/sika_saapui_lahi_idasta
- Anonyymi
Selvähän se. Koko helluntailaisuus on rakentunut porsaanreijille.
- Anonyymi
No eroa sitten hyvä mies niistä helluntailaisista. Sehän sen ongelman ratkaisee. Ei Suomessa tarvitse kuulua yhteenkään uskonnolliseen kirkkokuntaan, ryhmään tai lahkoon.
- Anonyymi
Erittäin huvittavaa että USA:ssa on tunnustettu miljardöörien testamentit lemmikeille pitkään mutta samansukupuolisten oikeuksia oli rajoitettu pitkään.
Hullua se vaan on.
👻- Anonyymi
Eiköhän siellä ole ihan laillista testamentata omaisuutensa homolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä ole ihan laillista testamentata omaisuutensa homolle.
Joo, mutta hullua sekin vaan on.
👻
- Anonyymi
Ei Raamatun kirjoittamisen aikana tunnettu käsitettä avioliitto. Mitään liittoa ei tehty.
- Anonyymi
Väärin.
Jo Raamatun alkulehdillä Jumala kehoittaa:
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."!
Miestä ei kehoiteta liittymään miesystäväänsä tai tyttöystäväänsä. vaan häntä kehoitetaan tekemään liitto eli liittymään VAIMOONSA!
Naisestahan tulee vaimo vasta avioliiton solmimisen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Jo Raamatun alkulehdillä Jumala kehoittaa:
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."!
Miestä ei kehoiteta liittymään miesystäväänsä tai tyttöystäväänsä. vaan häntä kehoitetaan tekemään liitto eli liittymään VAIMOONSA!
Naisestahan tulee vaimo vasta avioliiton solmimisen jälkeen.Tässähän se yli 2000 vuotta vanha tapa parinmuodostukseen kerrotaan.
Ei mitään vihkimisiä, vaan suoraan vaan naimaan ja se on siinä. Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Jo Raamatun alkulehdillä Jumala kehoittaa:
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."!
Miestä ei kehoiteta liittymään miesystäväänsä tai tyttöystäväänsä. vaan häntä kehoitetaan tekemään liitto eli liittymään VAIMOONSA!
Naisestahan tulee vaimo vasta avioliiton solmimisen jälkeen.Ei kukaan varmaan Raamatusta lue mitä tekisi. En minäkään lukenut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Jo Raamatun alkulehdillä Jumala kehoittaa:
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."!
Miestä ei kehoiteta liittymään miesystäväänsä tai tyttöystäväänsä. vaan häntä kehoitetaan tekemään liitto eli liittymään VAIMOONSA!
Naisestahan tulee vaimo vasta avioliiton solmimisen jälkeen.Paavali kehottaa Raamatussa!!!, olemaan menemättä naimisiin koska Jeesus tulee kohta puoliin!
👻 Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Jo Raamatun alkulehdillä Jumala kehoittaa:
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."!
Miestä ei kehoiteta liittymään miesystäväänsä tai tyttöystäväänsä. vaan häntä kehoitetaan tekemään liitto eli liittymään VAIMOONSA!
Naisestahan tulee vaimo vasta avioliiton solmimisen jälkeen.Ei tarinassa ole vaimo- sanaa eikä koko hepreassa muinoin. Jae sanoo "liittyköön naiseensa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se yli 2000 vuotta vanha tapa parinmuodostukseen kerrotaan.
Ei mitään vihkimisiä, vaan suoraan vaan naimaan ja se on siinä.Miten niin ei mitään vihkimisiä? Olihan Jeesus Kaanaan häissä.
- Anonyymi
Etpā taida olla Raamattua lukenut lainkaan kun et tuota tiedä.Siellä puhutaan avioliitosta varmaan satoja kertoja.Luterilaisuus on aikamoista tirtämāttömyyttā tosiasioista.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei varmaan satoja kertoja.
Jokatapauksessa Suomessa on toisenlainen tapa.Olet aivan väärässä. Jo Salomolla pelkästään oli "seitsemänsataa kuninkaallista vaimoa ja kolmesataa sivuvaimoa."
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan väärässä. Jo Salomolla pelkästään oli "seitsemänsataa kuninkaallista vaimoa ja kolmesataa sivuvaimoa."
Et ymmärtänyt.
Raamatussa ei puhuta avioliitosta satoja kertoja. Mutta Salomonilla oli 1000 erilaista vaimoa.
Mutta ei Suomessa sellaista tapaa ole.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et ymmärtänyt.
Raamatussa ei puhuta avioliitosta satoja kertoja. Mutta Salomonilla oli 1000 erilaista vaimoa.
Mutta ei Suomessa sellaista tapaa ole.Älä viitsi saivarrella. Jos on vaimo, se viittaa avioliittoon. Vai onko niin että sinulla on aviopuoliso ja olet naimisissa mutta se ei tarkoita avioliittoa? No, eihän se sinun tapauksessa tarkoitakaan.
- Anonyymi
Ei Raamatussa mainita avioliiton solmimista siinä mielessä kuin se nykyisin tapahtuu. Kun se on kirjoitettu ei ollut määritelty kenellä on oikeus vahvistaa liitto. Nykyisin Suomessa avioliittoon on oikeus vihkiä ainoastaan pappi, maistraatti tai laivan kapteeni. Muulla tavoilla lupaukset eivät ole laillisesti päteviä eivätkä siten omaa avioliiton tunnusta.
- Anonyymi
Kannatan jenkki menoa!
”Kun se on kirjoitettu ei ollut määritelty kenellä on oikeus vahvistaa liitto.”
Niin, kun tuolloin mitään vahvistuksia tarvittu! Se oli jokaisen oma asia – tuolloin tosin sukulaiset päättivät avioliitosta. Näin oli aina 1000 vuotta eteenpäin. Kunnes katolinen kirkko halusi hallinnoida ihmisiä.
”Nykyisin Suomessa avioliittoon on oikeus vihkiä ainoastaan pappi, maistraatti tai laivan kapteeni. Muulla tavoilla lupaukset eivät ole laillisesti päteviä eivätkä siten omaa avioliiton tunnusta.”
Nykyisin maalliset lait ohjaavat avioliittoa, maistraatit antavat luvan vihkijöille, ilman tätä lupaa ei avioliitto ole pätevä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Kun se on kirjoitettu ei ollut määritelty kenellä on oikeus vahvistaa liitto.”
Niin, kun tuolloin mitään vahvistuksia tarvittu! Se oli jokaisen oma asia – tuolloin tosin sukulaiset päättivät avioliitosta. Näin oli aina 1000 vuotta eteenpäin. Kunnes katolinen kirkko halusi hallinnoida ihmisiä.
”Nykyisin Suomessa avioliittoon on oikeus vihkiä ainoastaan pappi, maistraatti tai laivan kapteeni. Muulla tavoilla lupaukset eivät ole laillisesti päteviä eivätkä siten omaa avioliiton tunnusta.”
Nykyisin maalliset lait ohjaavat avioliittoa, maistraatit antavat luvan vihkijöille, ilman tätä lupaa ei avioliitto ole pätevä.Avioliitto on aina miehe ja naisen liitto.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Kun se on kirjoitettu ei ollut määritelty kenellä on oikeus vahvistaa liitto.”
Niin, kun tuolloin mitään vahvistuksia tarvittu! Se oli jokaisen oma asia – tuolloin tosin sukulaiset päättivät avioliitosta. Näin oli aina 1000 vuotta eteenpäin. Kunnes katolinen kirkko halusi hallinnoida ihmisiä.
”Nykyisin Suomessa avioliittoon on oikeus vihkiä ainoastaan pappi, maistraatti tai laivan kapteeni. Muulla tavoilla lupaukset eivät ole laillisesti päteviä eivätkä siten omaa avioliiton tunnusta.”
Nykyisin maalliset lait ohjaavat avioliittoa, maistraatit antavat luvan vihkijöille, ilman tätä lupaa ei avioliitto ole pätevä.Jos luterilainen kirkko olisi rehellinen itselleen ja jäsenilleen, niin se luopuisi tuosta avioliittoonvihkimisoikeudestaan. Raamattu ei anna seurakunnalle sellaista velvoitetta, mutta koska kirkko haluaa kontrolloida ihmisten elämää, niin se ei halua luopua tuosta oikeudestaan. Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.
Anonyymi kirjoitti:
Jos luterilainen kirkko olisi rehellinen itselleen ja jäsenilleen, niin se luopuisi tuosta avioliittoonvihkimisoikeudestaan. Raamattu ei anna seurakunnalle sellaista velvoitetta, mutta koska kirkko haluaa kontrolloida ihmisten elämää, niin se ei halua luopua tuosta oikeudestaan. Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.
Käytännössä kirkko tekee kaikkea sitä mitä Raamatussa ei tehdä ainakaan kirkon piirissä..
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto on aina miehe ja naisen liitto.
Mikään ei ole "aina".
Suomessa esimerkiksi kuolemantuomio lopetettiin 1932, naiset saivat oikeuden äänestää, homoparit saavat mennä avioliittoon, ja avioliitto tuli reilut 400 vuotta sitten.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mikään ei ole "aina".
Suomessa esimerkiksi kuolemantuomio lopetettiin 1932, naiset saivat oikeuden äänestää, homoparit saavat mennä avioliittoon, ja avioliitto tuli reilut 400 vuotta sitten.PakoputkiIiittosi ei ole avioIiitto.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mikään ei ole "aina".
Suomessa esimerkiksi kuolemantuomio lopetettiin 1932, naiset saivat oikeuden äänestää, homoparit saavat mennä avioliittoon, ja avioliitto tuli reilut 400 vuotta sitten.”Mikään ei ole ”aina””
Miettisit näkemystäsi uudelleen. Totuuksiakin on olemassa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mikään ei ole "aina".
Suomessa esimerkiksi kuolemantuomio lopetettiin 1932, naiset saivat oikeuden äänestää, homoparit saavat mennä avioliittoon, ja avioliitto tuli reilut 400 vuotta sitten.Noista muista voi päättää suuntaan tai toiseen yhteiskunnan arvojen mukaisesti, mutta avioliitto tarkoittaa jo lähtökohtaisesti miehen ja naisen liittoa ja muut liitot tulisi nimetä toisin. Kristillisestä näkökulmasta avioliitto on miehen ja naisen välinen, ja kyseisiin muutoksiin noiden muiden asioiden kohdalla taas ei ollut estettä.
Anonyymi kirjoitti:
”Mikään ei ole ”aina””
Miettisit näkemystäsi uudelleen. Totuuksiakin on olemassa.Tarkoitan tässä lakeja ja ihmisten ajatuksia.
Aikoinaan yritettiin estää naisten autolla ajo.Anonyymi kirjoitti:
Noista muista voi päättää suuntaan tai toiseen yhteiskunnan arvojen mukaisesti, mutta avioliitto tarkoittaa jo lähtökohtaisesti miehen ja naisen liittoa ja muut liitot tulisi nimetä toisin. Kristillisestä näkökulmasta avioliitto on miehen ja naisen välinen, ja kyseisiin muutoksiin noiden muiden asioiden kohdalla taas ei ollut estettä.
On ollut erilaisia ajatuksia. Ennenkin avioliitto tuli Eurooppaan, niin myös homoparit elivät yhdessä kuten muutkin. Heillä oli sama asema yhteiskunnassa.
Mutta avioliitto päätettiin rajata miehelle ja naiselle. Nyt on kuitenkin ajatus muuttunut, ja myös homoparit saavat mennä avioliittoon.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On ollut erilaisia ajatuksia. Ennenkin avioliitto tuli Eurooppaan, niin myös homoparit elivät yhdessä kuten muutkin. Heillä oli sama asema yhteiskunnassa.
Mutta avioliitto päätettiin rajata miehelle ja naiselle. Nyt on kuitenkin ajatus muuttunut, ja myös homoparit saavat mennä avioliittoon.Sellainen mielipide sinulla.
Perversiosi määrittelee kaikkea toimintaasi. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On ollut erilaisia ajatuksia. Ennenkin avioliitto tuli Eurooppaan, niin myös homoparit elivät yhdessä kuten muutkin. Heillä oli sama asema yhteiskunnassa.
Mutta avioliitto päätettiin rajata miehelle ja naiselle. Nyt on kuitenkin ajatus muuttunut, ja myös homoparit saavat mennä avioliittoon.PakoputkiIiittosi ei tule milloinkaan olemaan avioIiitto.
Paina tämä mieleesi. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tarkoitan tässä lakeja ja ihmisten ajatuksia.
Aikoinaan yritettiin estää naisten autolla ajo.Siellä kaksi hyvin nàismaista homoa.
Kaikki maneerit naismaisia. Anonyymi kirjoitti:
Sellainen mielipide sinulla.
Perversiosi määrittelee kaikkea toimintaasi.Et tiedä minusta mitään, mutta pidät minua perverssinä. Myös mieheni nauraa sinun jutuille.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et tiedä minusta mitään, mutta pidät minua perverssinä. Myös mieheni nauraa sinun jutuille.
Kerron miten asiat ovat.
”Miehesi”
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kaksi nàismaista Hínttiä siellä! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et tiedä minusta mitään, mutta pidät minua perverssinä. Myös mieheni nauraa sinun jutuille.
Kerron millainen olet.
Hyväksy totuus! Anonyymi kirjoitti:
Kerron millainen olet.
Hyväksy totuus!Kyllä me kaksi täällä tiedämme tarkoin millainen olen.
Ei sinun tarvitse sitä pohtia.Anonyymi kirjoitti:
Sellainen mielipide sinulla.
Perversiosi määrittelee kaikkea toimintaasi.Lattian lakaisua, pöydän pyyhkimistä, ruuanlaittoa ja taloudellinen auttaminen määrittää minun perversioni.
Kummallista.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kyllä me kaksi täällä tiedämme tarkoin millainen olen.
Ei sinun tarvitse sitä pohtia.Kerron tosiaan millainen perverssi olet.
Hyväksy faktat. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Lattian lakaisua, pöydän pyyhkimistä, ruuanlaittoa ja taloudellinen auttaminen määrittää minun perversioni.
Kummallista.OIet pataIaiska työtä vieroksuva toIIo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luterilainen kirkko olisi rehellinen itselleen ja jäsenilleen, niin se luopuisi tuosta avioliittoonvihkimisoikeudestaan. Raamattu ei anna seurakunnalle sellaista velvoitetta, mutta koska kirkko haluaa kontrolloida ihmisten elämää, niin se ei halua luopua tuosta oikeudestaan. Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.
Mummomuori sanoo että ennen mitään vahvistusta liitolle ei tarvittu ja että avioliitto oli jokaisen oma asia. Ja sinä olet samaa mieltä vaikka toteat että avioliitto kuuluu yhteiskunnalle. Niin että mites se nyt sitten on?
Anonyymi kirjoitti:
Mummomuori sanoo että ennen mitään vahvistusta liitolle ei tarvittu ja että avioliitto oli jokaisen oma asia. Ja sinä olet samaa mieltä vaikka toteat että avioliitto kuuluu yhteiskunnalle. Niin että mites se nyt sitten on?
Ennen avioliittoja sekä mies että nainen elivät yhdessä kuten kaksi miestä ja naista. Kellään ei ollut siinä suhteessa mitään erityistä yhteiskunnallista asemaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ennen avioliittoja sekä mies että nainen elivät yhdessä kuten kaksi miestä ja naista. Kellään ei ollut siinä suhteessa mitään erityistä yhteiskunnallista asemaa.
OIet aina ollut naismainen homo.
Miksi yrität siinäkin asiassa vaIehdella🤔 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ennen avioliittoja sekä mies että nainen elivät yhdessä kuten kaksi miestä ja naista. Kellään ei ollut siinä suhteessa mitään erityistä yhteiskunnallista asemaa.
Mitä tarkoitat asemalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummomuori sanoo että ennen mitään vahvistusta liitolle ei tarvittu ja että avioliitto oli jokaisen oma asia. Ja sinä olet samaa mieltä vaikka toteat että avioliitto kuuluu yhteiskunnalle. Niin että mites se nyt sitten on?
Avioliiton idea on julkinen sitoutuminen. Joten turha vähätellä sitä.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat asemalla?
Sitä että homoparit olivat samassa asemassa muiden parien kanssa..
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sitä että homoparit olivat samassa asemassa muiden parien kanssa..
Mitä jos hankkisit elämän ja olisit viikon pois tältä palstalta jankuttamasta?
Anonyymi kirjoitti:
Jos luterilainen kirkko olisi rehellinen itselleen ja jäsenilleen, niin se luopuisi tuosta avioliittoonvihkimisoikeudestaan. Raamattu ei anna seurakunnalle sellaista velvoitetta, mutta koska kirkko haluaa kontrolloida ihmisten elämää, niin se ei halua luopua tuosta oikeudestaan. Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.
”Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.”
Tuota, Laki vihkimisoikeudesta kertoo, että rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta voi hakea vihkimisoikeutta oman yhdyskuntansa jäsenelle. Oli kyse sitten mistä uskonnosta tahansa.
Sitten vihkijänä voi toimia myös henkikirjoittaja tai julkinen notaari.
Yhteiskunnalle ne kuuluvatkin, koska vihkimisoikeuden antaa maistraatti.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ennen avioliittoja sekä mies että nainen elivät yhdessä kuten kaksi miestä ja naista. Kellään ei ollut siinä suhteessa mitään erityistä yhteiskunnallista asemaa.
Ennen kaksi miestä tai kaksi naista oli häpeä ja sitä piiloteltiin. He eivät eläneet yhdessä kun mies ja nainen vaan olivat alempiarvoisia. Nykyään ei osata edes hävetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luterilainen kirkko olisi rehellinen itselleen ja jäsenilleen, niin se luopuisi tuosta avioliittoonvihkimisoikeudestaan. Raamattu ei anna seurakunnalle sellaista velvoitetta, mutta koska kirkko haluaa kontrolloida ihmisten elämää, niin se ei halua luopua tuosta oikeudestaan. Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle.
"Eduskunnan pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa kirkon erityisoikeudet, jotka kuuluvat yhteiskunnalle."
Hyvä vaan että kirkotkin vihkii. Se antaa valinnanvapautta ihmisille ja yhteiskunta on moniarvoisempi. Minä kannatan moniarvoista demokraattista yhteiskuntaa jossa ihmiset saavat vapaasti valita. Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaksi miestä tai kaksi naista oli häpeä ja sitä piiloteltiin. He eivät eläneet yhdessä kun mies ja nainen vaan olivat alempiarvoisia. Nykyään ei osata edes hävetä.
Olen lukenut historiasta toisin. Että miehet elivät yhdessä, kuten miehet ja naiset. Samassa asemassa.
Ei pidä hävetä tietenkään. Miksi niin ajattelet?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaksi miestä tai kaksi naista oli häpeä ja sitä piiloteltiin. He eivät eläneet yhdessä kun mies ja nainen vaan olivat alempiarvoisia. Nykyään ei osata edes hävetä.
Sitä saastaa esitellään nykyään häpeämättä.
Anonyymi kirjoitti:
Sitä saastaa esitellään nykyään häpeämättä.
Mitä näet kahden miehen huushollissa? Et tietenkään yhtään mitään.
Mutta suuta soitat.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä näet kahden miehen huushollissa? Et tietenkään yhtään mitään.
Mutta suuta soitat.Näen pienen likaisen romua täynnä olevan läävän.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä näet kahden miehen huushollissa? Et tietenkään yhtään mitään.
Mutta suuta soitat.Että kaksi todella nàismaista Hínttiä siellä.
Turhaan kiistät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen pienen likaisen romua täynnä olevan läävän.
Se pataIaiska ToIIo ei siivoa koskaan.
- Anonyymi
Nyt vain unohtuu, että avioliittoon tarvitaan mies ja nainen. Jos vihittävät ovat samaa sukupuolta, se ei ole avioliitto.
On siis yhdentekevää kenellä laivan kapteenilla tms. on oikeus vihkiä, koska heillä ei selvästikään voi olla valtaa vihkiä samaa sukupuolta olevia avioliittoon, koska Jumalan mukaan avioliittoon tarvitaan mies ja nainen.
Jos jostain löytyy joku muu jumal-olento, joka suostuisi vihkimään samaa sukupuolta olevat parit tai vain antamaan heille siunauksensa, niin sekin olisi yhdentekevää. Avioliitto on Jumalan asettama ja hän yhdisti ensimmäiset ihmiset, eli vihki heidät, Aadamin ja Eevan.
Vain Jumala itse pystyy muuttamaan tätä asetusta eikä hän ole ilmaissut tahtovansa sitä tehdä. Avioliitto siis säilyy vain miehen ja naisen välisenä. Muut liittomuodot tulee hylätä kristillisen uskon vastaisena hömpänpömppänä.
- Anonyymi
Kyllä Raamatussa on avioliitto-käsite.
Esim. Kaanaan häät.- Anonyymi
Tietenkin on. Samoin Aadam ja Eeva käyttäytyvät aivan kuin he olisivat aviopari. Tässä vain tietyt tahot haluavat saivarrella vaikka heidän oma logiikka on aivan nurinkurista.
Jos Raamatusta ei löydy perusteita niin silloin pitäisi kaikkien parien vihkimiset kirkossa lopettaa. Mutta tietyt tahot vaativatkin että myös homoparit vihitään. Eihän siinä ole mitään järkeä jos kerran Raamatussa ei ole perusteita.
Että kun joku tekee vastoin Raamattua niin ratkaisuna on se että muidenkin täytyy saada tehdä väärin. Tämä kuvastaa hyvin näiden ihmisten moraalin mataluutta.
- Anonyymi
>> Raamatusta ei löydy avioliitto käsitettä! <<
Miksi edes vaivaudutte tekemään näin surkeita aloituksia...?
🙄
Jumala käyttää "aviomies -aviovaimo" -vertauksia läpi raamatun, sekä "ylkä -morsian" -vertauksia myös, puhuessaan suhteestaan omaisuukansansa kanssa.
Jes. 54:5
Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aAVIOmiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
Jes. 62:5
Sillä niinkuin nuori mies ottaa neitsyen AVIOKSI, niin sinun lapsesi ottavat sinut omaksensa; ja niinkuin YLKÄ iloitsee MORSIAMESTA, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön YLKÄ huoneestansa ja MORSIAN kammiostansa.
Sen lisäksi avio-asia ihan suoraan mainitaan Raamatussa ihmsistä puhuttaessa:
Est. 1:20
Kuninkaan antama säädös tulee tunnetuksi koko hänen valtakunnassansa, vaikka se onkin suuri, ja kaikki VAIMOT, niin suuret kuin pienetkin, antavat kunnian AVIOmiehillensä.- Anonyymi
Jesajan kirjassa käytetään kyseisissä kohdissa sanaa baal, joka tarkoittaa hallitsemista, omistamista. Se on käännetty avioon menemiseksi. Selvästi käännösvirhe.
- Anonyymi
Voitko tarkentaa Raamatun asiantuntijana, millätavoin Raamatussa kerrotut avioliitot olivat verrattavissa nykymuotoisiin Kristillisiin avioliittoihin?
Ainakaan tällä hetkellä Raamatussa kerrotulla tavalla ei Suomessa voida solmia avioliittoa, eli osaatko kertoa olivatko Raamatussa kerrotut avioliitot todellisia avioliittoja nykylainsäädännön valossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko tarkentaa Raamatun asiantuntijana, millätavoin Raamatussa kerrotut avioliitot olivat verrattavissa nykymuotoisiin Kristillisiin avioliittoihin?
Ainakaan tällä hetkellä Raamatussa kerrotulla tavalla ei Suomessa voida solmia avioliittoa, eli osaatko kertoa olivatko Raamatussa kerrotut avioliitot todellisia avioliittoja nykylainsäädännön valossa?Suomen avioliittolaissa tunnustetaan myös ulkomaiset aivoliitot, vaikka niitä ei ole toimitettu ja rekisteröity samalla tavalla kuin Suomessa vihityt avioliitot. Myös rautakautiset juutalaiset avioliitot kanaaninmaalla ovat olleet Suomen lain mukaan ihan päteviä avioliittoja ja ne tunnustetaan avioliitoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesajan kirjassa käytetään kyseisissä kohdissa sanaa baal, joka tarkoittaa hallitsemista, omistamista. Se on käännetty avioon menemiseksi. Selvästi käännösvirhe.
>> Jesajan kirjassa käytetään kyseisissä kohdissa sanaa baal, joka tarkoittaa hallitsemista, omistamista. Se on käännetty avioon menemiseksi. Selvästi käännösvirhe. <<
Ba'al on sana, jota hepreankieliset käyttävät tänä päivänäkin vielä aviomiehestä puhuessaan.
Raamatussa vaimot puhuttelevat aviomiehiään herroiksi, joten sana on varmastikin sama sen takia. Vaimohan tehtiin miehen avuksi. Ja ut:kin mukaan vaimo on miehelle alamainen tässä mielessä. Anonyymi kirjoitti:
>> Jesajan kirjassa käytetään kyseisissä kohdissa sanaa baal, joka tarkoittaa hallitsemista, omistamista. Se on käännetty avioon menemiseksi. Selvästi käännösvirhe. <<
Ba'al on sana, jota hepreankieliset käyttävät tänä päivänäkin vielä aviomiehestä puhuessaan.
Raamatussa vaimot puhuttelevat aviomiehiään herroiksi, joten sana on varmastikin sama sen takia. Vaimohan tehtiin miehen avuksi. Ja ut:kin mukaan vaimo on miehelle alamainen tässä mielessä.Raamattua on käännetty sopivaksi kulloisenkin ajan mukaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattua on käännetty sopivaksi kulloisenkin ajan mukaan.
Kieltä toki on päivitetty kuten kaikissa muissakin teoksissa mutta sisältö on täysin sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jesajan kirjassa käytetään kyseisissä kohdissa sanaa baal, joka tarkoittaa hallitsemista, omistamista. Se on käännetty avioon menemiseksi. Selvästi käännösvirhe. <<
Ba'al on sana, jota hepreankieliset käyttävät tänä päivänäkin vielä aviomiehestä puhuessaan.
Raamatussa vaimot puhuttelevat aviomiehiään herroiksi, joten sana on varmastikin sama sen takia. Vaimohan tehtiin miehen avuksi. Ja ut:kin mukaan vaimo on miehelle alamainen tässä mielessä.Herra ja rouva ovat ihan nykysuomeakin,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko tarkentaa Raamatun asiantuntijana, millätavoin Raamatussa kerrotut avioliitot olivat verrattavissa nykymuotoisiin Kristillisiin avioliittoihin?
Ainakaan tällä hetkellä Raamatussa kerrotulla tavalla ei Suomessa voida solmia avioliittoa, eli osaatko kertoa olivatko Raamatussa kerrotut avioliitot todellisia avioliittoja nykylainsäädännön valossa?Millä tavata Raamatussa avioliitto solmittiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavata Raamatussa avioliitto solmittiin?
Juutalaisen tavan mukaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa ei niin mennä.
Osa menee. Mutta miten sinä jaksat kaiket päivät länkyttää tällä samoja länkytyksiäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisen tavan mukaan.
Kerro lisää siitä!
Anonyymi kirjoitti:
Osa menee. Mutta miten sinä jaksat kaiket päivät länkyttää tällä samoja länkytyksiäsi?
Suomessa suomalaiset menevät sen mukaan miten Suomen laki sanoo.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa suomalaiset menevät sen mukaan miten Suomen laki sanoo.
Sinä et täällä määrää.
Senkin ToIIo. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa suomalaiset menevät sen mukaan miten Suomen laki sanoo.
Miksi sitten sakotetaan ja rangaistaan lain rikkomisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisen tavan mukaan.
Saatetaan jopa alkaa lähestyä Raamatussa kerrottua avioliittoa?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten sakotetaan ja rangaistaan lain rikkomisesta?
Oli aiheena avioliitto ja laki siitä. En tiedä kuka sitä lakia rikkoisi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli aiheena avioliitto ja laki siitä. En tiedä kuka sitä lakia rikkoisi.
Miksi länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa ei niin mennä.
Suomessa onkin kristillinen tapa. Homohäät ovat ei-kristillinen tapa ja määritelty kielletyksi kauhistukseksi luterilaisuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa onkin kristillinen tapa. Homohäät ovat ei-kristillinen tapa ja määritelty kielletyksi kauhistukseksi luterilaisuudessa.
Kaikkea luterilaisuus pitääkin kiellettynä kauhistuksena.
Kumma kun ei pettämistä ja tappamista. Niille ei ole estettä mennä avioliittoon kirkossa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaikkea luterilaisuus pitääkin kiellettynä kauhistuksena.
Kumma kun ei pettämistä ja tappamista. Niille ei ole estettä mennä avioliittoon kirkossa.Että Kuutio pumppaa tänäänkin sinua.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaikkea luterilaisuus pitääkin kiellettynä kauhistuksena.
Kumma kun ei pettämistä ja tappamista. Niille ei ole estettä mennä avioliittoon kirkossa.Kristillisessä avioliitossa mies ja nainen sitoutuvat rakastamaan toisiaan. Jos oikein mietit asiaa, huomaat että se sulkee pois sekä aviopuolison pettämisen että hänen tappamisensa. Eikä yksikään kristillinen kirkko vihi sellaista paria, joka ilmoittaa avioliiton tarkoitukseksi pettämisen ja tappamisen.
Aviopuolison pettäminen ja tappaminen voi olla tapana ei-kristillisissä avioliitoissa mutta niistä en osaa sanoa enempää.
- Anonyymi
Mies-vaimo-käsite löytyy Raamatusta alusta saakka. Aadamista ja Eevasta lähtien. Jopa murhaaja Kain, meni naimisiin.
1. Moos. 2:24
Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
1. Moos. 4:17
Ja Kain yhtyi vaimoonsa, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok.- Anonyymi
Koko VT:ssä ei ole yhtään viitettä avioliitosta, mutta Tobitin kirjassa, joka on apokryfikirja, löytyy Tobit 7:14. Siinä puhutaan juutalaisesta Seudat nissuin hääjuhlasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko VT:ssä ei ole yhtään viitettä avioliitosta, mutta Tobitin kirjassa, joka on apokryfikirja, löytyy Tobit 7:14. Siinä puhutaan juutalaisesta Seudat nissuin hääjuhlasta.
Jeesus on eri mieltä kanssasi. Hän löysi luomiskertomuksesta perusteet miehen ja naisen avioliitolle ja lisäsi vielä että sen minkä Jumala on yhdistänyt ei ihminen saa erottaa.
Jos kerran pappi saa vihkiä, niin toki Jumalan itsensä tekemä vihkiminen ( =yhdistäminen ) on paljon merkittävämpi. Hänhän jopa loi ne ihmiset, jotka hän vihki, eli Aadamin ja Eevan.
- Anonyymi
Raamattu on aika laaja teos ja sieltä löytyy tarinoita kaikille oman mielihalun ja toiveitten mukaan.
- Anonyymi
Ei löydy homovihkimisiä. Varmaan siksi kun homostelu on syntiä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy homovihkimisiä. Varmaan siksi kun homostelu on syntiä.
Ei löydy Raamatusta vihkimistä, eikä sitä, että siihen pitää olla synnitön.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei löydy Raamatusta vihkimistä, eikä sitä, että siihen pitää olla synnitön.
Miksi pitäisi löytyä. Ei ole määrätty yhtä ainoaa tapaa vahvistaa aviolittoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi löytyä. Ei ole määrätty yhtä ainoaa tapaa vahvistaa aviolittoa.
Avioliitonko sai Raamatun Kirjoitusten mukaan solmia miten kukin itse halusi?
Mahtaneeko yhtään synnitöntä löytyä avioliittoon vihittäväksi, jos vaatimukseksi asetetaan synnittömyys?
Kristilliset nykyavioliitot miehen ja naisen välilläkin ovat siis mitä ilmeisimmin Raamatun näkökulmasta Jumalan tahdon vastaisia höpöhöpö-liittoja? Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi löytyä. Ei ole määrätty yhtä ainoaa tapaa vahvistaa aviolittoa.
Tässä oli esillä, että avioliitto ei ole syntisille.
Ajatus on naurettava.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tässä oli esillä, että avioliitto ei ole syntisille.
Ajatus on naurettava.Mitä jos menisit muille palstoille sotkemaan ketjuja?
Sinuun on tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty! Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos menisit muille palstoille sotkemaan ketjuja?
Sinuun on tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!Ajatus on todella naurettava.
Ei se muutu sillä, että menisin muualle.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ajatus on todella naurettava.
Ei se muutu sillä, että menisin muualle.Sinuun on tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei löydy Raamatusta vihkimistä, eikä sitä, että siihen pitää olla synnitön.
Taas kirjoitat väärin. Luepa se luomiskertomus joskus. Perusteet avioliitolle (Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa...) esitetään ennen syntiinlankeemusta.
- Anonyymi
Niinpä - homoavioliittoja tosiaankaan ei ole Raamatussa, mutta miehen ja naisen liitto Jumalan asettamana on! Eikä muita liittoja sitten olekaan, ei homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- eikä fantasiahahmoliittoja. Näillä tiedoilla siis mennään.
Kerro vain millä sanoilla Jumala asetti miehen ja naisen liiton.
Yleensä ihmiset itse tekevät liiton, alkavat elämään yhdessä.- Anonyymi
Raamatussa kerrotulla tavalla solmittu avioliitto siis löytyy miehen ja naisen välille, nykymuotoista Kristillistä avioliittoa miehen ja naisen välille ei tunnu Raamatusta löytyvän.
Koska Kristillistä nykyavioliittoa ei Raamatusta löydy, mitä ilmeisimmin sitten vastakkaista sukupuolta olevan puolisoni kanssa solmittu uskonnollinen avioliitto on siis rinnastettavissa mainitsemiisi; homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoihin.
Onneksi höpöhöpö -kirjoituksellasi ei ole mitään merkitystä nykyavioliitoille, muutenhan lapsemmekin olisivat avioliiton ulkopuolisia, joita aiemmin kutsuttiin äpäröiksi.
- Anonyymi
Kihlatut Raamatusta löytyy. Samoin siellä on monta laulua/runoa sulhaselle ja morsiamelle. Kaanaassa oli häät.... Niin ja avioerostakin on puhetta, joten aihetodisteet osoittavat, että avioliittojakin oli.
- Anonyymi
Ei ole suoria, oikeudessa kelpaavia todisteita syyllisyydestä, avioliiton syyllisyydestä!
👻 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Euroopassa avioliitto tuli 1000-luvulla.
Ja sinun leveä perseesi 1950-luvulla.🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun leveä perseesi 1950-luvulla.🤣🤣🤣
Se on ihan tajuton ToIIo!
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan tajuton ToIIo!
Siitä huolimatta avioliitto tuli Eurooppaan 1000-luvulla ja Suomeen reilut 400 vuotta sitten.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta avioliitto tuli Eurooppaan 1000-luvulla ja Suomeen reilut 400 vuotta sitten.
Siitä huolimatta Kuutio ei saa yhtään kauppaa tänäänkään aikaiseksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Euroopassa avioliitto tuli 1000-luvulla.
Millainen oli sen ajan avioliittokaava? Jos et pysty sanomaan niin valehtelet.
Anonyymi kirjoitti:
Millainen oli sen ajan avioliittokaava? Jos et pysty sanomaan niin valehtelet.
Kun avioliitto tuli 1000- luvulla niin vihkiminen annettiin kirkon tehtäväksi. En tiedä kyllä kaavaa.
Sitä ennen eräs piispa ehdotti, että mentäisiin yhteen piispan luvalla, että ei tuntuisi että pelkän himon takia yhteen mentäisiin.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kun avioliitto tuli 1000- luvulla niin vihkiminen annettiin kirkon tehtäväksi. En tiedä kyllä kaavaa.
Sitä ennen eräs piispa ehdotti, että mentäisiin yhteen piispan luvalla, että ei tuntuisi että pelkän himon takia yhteen mentäisiin.Avioliitto oli ennen kirkkoa.
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto oli ennen kirkkoa.
Ei tainnut olla. Miksi Euroopassa vihkiminen olisi muuten annettu kirkon tehtäväksi?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei tainnut olla. Miksi Euroopassa vihkiminen olisi muuten annettu kirkon tehtäväksi?
Tottakai oli. Kirkko ei avioliittoa keksinyt vaan avioliitto on missäkin maissa missä ei ole kirkkoja.
- Anonyymi
Muodostuuko avioliittokäsityksesi siis mainitsemistasi; kihlatuista-, monista lauluista/runoista sulhaselle ja morsiamelle-, Kaanaan häistä-, sekä avioerosta?
Miten ihmiset kihlautuivat tuhansia vuosia sitten, tai miten lauluissa/runoissa mainitut sulhaset ja morsiamet olivat solmineet avioliiton-, millaiset Kaanaan häät olivat-, entä saivatko nainen ja mies ottaa avioeron puolisostaan niin halutessaan ja mitä kaikkea avioero tarkoitti puolisoille tuhansia vuosia sitten nykyisen Lähi-idän alueella oleville ihmisille? Anonyymi kirjoitti:
Tottakai oli. Kirkko ei avioliittoa keksinyt vaan avioliitto on missäkin maissa missä ei ole kirkkoja.
Alunperin Euroopassa vihkiminen annettiin kirkolle, kuten myös Suomessa. Lainsäätäjät määräsivät.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Alunperin Euroopassa vihkiminen annettiin kirkolle, kuten myös Suomessa. Lainsäätäjät määräsivät.
Myös kirkolle.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Alunperin Euroopassa vihkiminen annettiin kirkolle, kuten myös Suomessa. Lainsäätäjät määräsivät.
Mitä jos menisit muille palstoille kun sinuun on täällä kyllästytty?
- Anonyymi
"Koska Kristillistä nykyavioliittoa ei Raamatusta löydy, mitä ..."
Raamatusta löytyy suoraan miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä.Ei siinä mitään liittoa asetettu.
Jumala Raamatun mukaan loi miehen ja naisen, ja antoi tehtäviä: lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Sekö on miehen ja naisen välinen liitto?- Anonyymi
Niin? Jumala siunasi heidät ja kehotti miestä ja naista olemaan hedelmälliset, lisääntymään ja täyttämään maan.
Herra kehotti miestä ja naista olemaan hedelmälliset, lisääntymään ja täyttämään maan, ei elostelemaan ehkäisyä (vast) käyttäen pelkissä nautinnon himoissaan hekumoiden.
Kristilliset mies-nainen avioliitot kuten omanikin, vaikuttavat Raamatun näkökulmasta siis mainitsemiltasi homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliitoilta joita Jumala ei asettanut.
Kommentissasi esiin tuomalla perusteella ei siis voida rajoittaa edes Raamatun Sanoja käyttäen minkäänlaisia avioliittoja kenenkään tai minkään kanssa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei siinä mitään liittoa asetettu.
Jumala Raamatun mukaan loi miehen ja naisen, ja antoi tehtäviä: lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Sekö on miehen ja naisen välinen liitto?Eli miehen ja naisen avioliitosta sanotaan paljon enemmän kuin homoliitoista, joista ei sanota mitään. Miksi homoliittoja ei mainita ollenkaan jos ne olisivat mahdollisia?
Anonyymi kirjoitti:
Eli miehen ja naisen avioliitosta sanotaan paljon enemmän kuin homoliitoista, joista ei sanota mitään. Miksi homoliittoja ei mainita ollenkaan jos ne olisivat mahdollisia?
Voiko mennä saunaan, kun Raamatussa kukaan ei mene?
Juttusi on huvittava.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Voiko mennä saunaan, kun Raamatussa kukaan ei mene?
Juttusi on huvittava.Voisit siivota 24 neliöisen lääväsi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Voiko mennä saunaan, kun Raamatussa kukaan ei mene?
Juttusi on huvittava.Kuutio vetelee pienellään sinua myös saunassa.
Todella huvittavaa.
🤣🤣🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit siivota 24 neliöisen lääväsi.
Ei se siivoa koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli miehen ja naisen avioliitosta sanotaan paljon enemmän kuin homoliitoista, joista ei sanota mitään. Miksi homoliittoja ei mainita ollenkaan jos ne olisivat mahdollisia?
Mikäli kerran haluat olla samanlaisessa avioliitossa kuin tuhansia vuosia sitten nykyisen Lähi-idän alueella on ollut, niin miksi et muuttaisi sellaiseen uskonnolliseen maahan, jossa sellainen saattaa olla vielä mahdollista?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Voiko mennä saunaan, kun Raamatussa kukaan ei mene?
Juttusi on huvittava.Ei saunassa saa harrastaa homostelun syntiä. Siellä saa peseytyä vai eikö Raamatussa muka kerrota peseytymisestäkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli kerran haluat olla samanlaisessa avioliitossa kuin tuhansia vuosia sitten nykyisen Lähi-idän alueella on ollut, niin miksi et muuttaisi sellaiseen uskonnolliseen maahan, jossa sellainen saattaa olla vielä mahdollista?
Eikö Suomen evlut-kirkko muka vihi miestä naisen kanssa? Se on kristillinen avioliitto mutta jos tahdot ei-kristillisen avioliiton niin mene toki naimisiin saman sukupuolen kanssa ihan vapaasti.
- Anonyymi
>> Kristillistä nykyavioliittoa ei Raamatusta löydy <<
Avioliitto on Raamatussa tunnettu alusta asti., kuten jo on eri raamatunkohdin osoitettu. Lue siis ylempää.
Eri aikoina vihkimisestä on tehty kulttuurisidonnaista, tietyn rituaalin mukainen toimitus. Se ei silti poista sitä tosiseikkaa, että avioliitto itsessään on raamatullinen asia.
Jos siis kritisoit avioliittoon vihkimistapoja, niin sitten tajuan kritiikin. Sellaista Raamattukaan ei kerro, MITEN avioliittoon kuuluisi vihkiä.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Euroopassa avioliitto on tunnettu vajaat 1000 vuotta. Eli ei ole oltu raamatullisia.
Takapuolesi on kuin seitsemän leivän uuni.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Euroopassa avioliitto on tunnettu vajaat 1000 vuotta. Eli ei ole oltu raamatullisia.
Sinun leveä takapuolesi on tunnettu Kittilässä 1950-luvulta lähtien.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se saattaa olla raamatullista.
Naisilla.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
No ainakin minun takapuoli herättää kiinnostusta.
🤣🤣🤣🤣🤣 se herättää. Miehellä naisen takamus.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Euroopassa avioliitto on tunnettu vajaat 1000 vuotta. Eli ei ole oltu raamatullisia.
Ensimmäiset opetuslapset tekivät lähetystyötä Euroopassakin, joten Raamatun sana on kyllä kiirinyt tännekin jo aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäiset opetuslapset tekivät lähetystyötä Euroopassakin, joten Raamatun sana on kyllä kiirinyt tännekin jo aikoja sitten.
Lydia purpursnmyyjä toi evankeliumin Eurooppaan jo ensimmäisillä vuosikymmenillä.
- Anonyymi
Raamatussa kerrottu "miehen ja naisen liitto" vaikuttaisi tarkoittaneen miehen ja naisen väliseen lisääntymiseen kuuluvan perheen perustamista. Perhettä johon sanamuotojen mukaan näyttäisi kuuluneen lisääntyminen niin paljon kuin mies- ja nainen vain ikinä kykenevät. Tuollainen liitto ei edellyttänyt nykymuotoista juridista avioliittoon vihkimistä.
Nykyään meiltä vaan tapaa jäädä tuo lisääntyminen onneksi aika vähiin, joten tuskin kukaan voi kerskata toimineensa avioliitossaan kuten Raamatun osoittama "miehen ja naisen liitto" selkeästi edellytti.
Pelkästään jo naisen asema Raamatussa kerrotussa miehen ja naisen välisessä liitossa osoittaa, ettei Kristillistä avioliittoa nykysuomessa voida solmia Raamatussa kerrotulla tavalla. Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäiset opetuslapset tekivät lähetystyötä Euroopassakin, joten Raamatun sana on kyllä kiirinyt tännekin jo aikoja sitten.
Raamattu tehtiin 390-luvulla. Avioliitto 1000-luvulla. Opetuslapset ennen vuotta 100.
Ei sinulla ole mitään logiikkaa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu tehtiin 390-luvulla. Avioliitto 1000-luvulla. Opetuslapset ennen vuotta 100.
Ei sinulla ole mitään logiikkaa.Raamatun ensimmäiset kirjoutukset on kirjoitettu jo tuhansia vuosia sitten.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu tehtiin 390-luvulla. Avioliitto 1000-luvulla. Opetuslapset ennen vuotta 100.
Ei sinulla ole mitään logiikkaa.Avioliitto oli jo tuhansia vuosia sitten.
Anonyymi kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣 se herättää. Miehellä naisen takamus.
Nuorena hiihdin ja juoksin, pyöräilin, aikuisena menin myös rappusia päivittäin ja tein pyörämatkoja.
Kaikella on tietysti vaikutusta, kuten olen lukenut.Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto oli jo tuhansia vuosia sitten.
Puhun siis Euroopasta. Että avioliitto tuli 1000-luvulla. Eurooppaan tuli myös uusi aikajärjestelmä keskiajalla liittyen oletettuun Jeesuksen syntymään.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ensimmäiset kirjoutukset on kirjoitettu jo tuhansia vuosia sitten.
Raamattu tuli 390-luvulla. Ei Euroopassa mitään juutalaisten kirjoituksia pidetty arvossa. Eikä vieläkään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu tuli 390-luvulla. Ei Euroopassa mitään juutalaisten kirjoituksia pidetty arvossa. Eikä vieläkään.
Etkö ressukka ymmärrä, että Raamattuun on koottu aikaisemmin kirjoitettuja kirjoituksia?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Puhun siis Euroopasta. Että avioliitto tuli 1000-luvulla. Eurooppaan tuli myös uusi aikajärjestelmä keskiajalla liittyen oletettuun Jeesuksen syntymään.
Avioliittoja on ollut niin kauan kuin Eurooppakin.
Anonyymi kirjoitti:
Avioliittoja on ollut niin kauan kuin Eurooppakin.
Ei välttämättä. Euroopassa on ollut valtioita ehkä kauemmin kuin 1000 vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ressukka ymmärrä, että Raamattuun on koottu aikaisemmin kirjoitettuja kirjoituksia?
Mutta ne eivät ole olleet Euroopassa missään asemassa.
Olet älytön. Ja kaikki kirjoitukset on koottu Raamattuun, ei Raamattua ole kirjoitettu.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mutta ne eivät ole olleet Euroopassa missään asemassa.
Olet älytön. Ja kaikki kirjoitukset on koottu Raamattuun, ei Raamattua ole kirjoitettu.Olivathan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mutta ne eivät ole olleet Euroopassa missään asemassa.
Olet älytön. Ja kaikki kirjoitukset on koottu Raamattuun, ei Raamattua ole kirjoitettu.Olet sinä tomppelien tomppeli.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei välttämättä. Euroopassa on ollut valtioita ehkä kauemmin kuin 1000 vuotta.
Ei avioliitto valtioita kaipaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei avioliitto valtioita kaipaa.
Oli kyse siitä, että Eurooppaan avioliitto tuli 1000-luvulla. Euroopan valtio teki siitä lain.
Anonyymi kirjoitti:
Olivathan.
Missä asemassa Israelin ja juutalaisten kirjoitukset muka olivat?
Anonyymi kirjoitti:
Lydia purpursnmyyjä toi evankeliumin Eurooppaan jo ensimmäisillä vuosikymmenillä.
Eli Eurooppa on ollut kauan ennenkuin avioliitto tuli. Meni 2000 vuotta ainakin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eli Eurooppa on ollut kauan ennenkuin avioliitto tuli. Meni 2000 vuotta ainakin.
Eurooppa on ollut ihan yhtä kauan kuin maapallo. Rajojen vetämisellä ja uudelleen nintänisellä ei luoda mitään uusia alueita.
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppa on ollut ihan yhtä kauan kuin maapallo. Rajojen vetämisellä ja uudelleen nintänisellä ei luoda mitään uusia alueita.
Alueet ovat eri asia kuin nimitetyt alueet. Kyse on Euroopaksi nimitetty alue. Sinne avioliitto tuli 1000-luvulla, joka ei muutu saivartelemalla.
Käytännössä kuitenkaan Euroopassa ei ollut avioliittoja 100 000 vuoteen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Alueet ovat eri asia kuin nimitetyt alueet. Kyse on Euroopaksi nimitetty alue. Sinne avioliitto tuli 1000-luvulla, joka ei muutu saivartelemalla.
Käytännössä kuitenkaan Euroopassa ei ollut avioliittoja 100 000 vuoteen.Ihme länkytystä ja jankutusta taas. Ookoo todella noin tyhmä?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Alueet ovat eri asia kuin nimitetyt alueet. Kyse on Euroopaksi nimitetty alue. Sinne avioliitto tuli 1000-luvulla, joka ei muutu saivartelemalla.
Käytännössä kuitenkaan Euroopassa ei ollut avioliittoja 100 000 vuoteen.Tyhmyytesi on tullut taas tänään kaikille selväksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Missä asemassa Israelin ja juutalaisten kirjoitukset muka olivat?
5-vuotiaskin on sinua viisaampi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Alueet ovat eri asia kuin nimitetyt alueet. Kyse on Euroopaksi nimitetty alue. Sinne avioliitto tuli 1000-luvulla, joka ei muutu saivartelemalla.
Käytännössä kuitenkaan Euroopassa ei ollut avioliittoja 100 000 vuoteen.Kuutio vetelee tosiaan sinua takaa.
Tämä on sinulle kerrottu. Anonyymi kirjoitti:
5-vuotiaskin on sinua viisaampi.
No missä asemassa? Esimerkiksi Suomessa oli luonnonuskontoja ennen katolilaisuutta.
Anonyymi kirjoitti:
Kuutio vetelee tosiaan sinua takaa.
Tämä on sinulle kerrottu.Ei minulle kannata kertoa valheita.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
No missä asemassa? Esimerkiksi Suomessa oli luonnonuskontoja ennen katolilaisuutta.
Tyhmyytesi on tyrmäävää! 🤪
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei minulle kannata kertoa valheita.
Valehtelet itse niin, että takapuolesi on kuin pullataikina.
Anonyymi kirjoitti:
Ihme länkytystä ja jankutusta taas. Ookoo todella noin tyhmä?
Euroopan alueella ei ollut avioliittoja 100 000 vuoteen siitä kun ihmiskunta alkoi tulla.
Onko tämä sitä sinulle käsittämätöntä?Anonyymi kirjoitti:
Eurooppa on ollut ihan yhtä kauan kuin maapallo. Rajojen vetämisellä ja uudelleen nintänisellä ei luoda mitään uusia alueita.
Maapallo on muuttunut. Se oli aiemmin yhtenäinen, mutta aikojen saatossa on muodostunut merien takaisia maanosia. Eurooppa on osin siten tullut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei minulle kannata kertoa valheita.
Kerrot itse jatkuvasti niitä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kummallinen käsitys sinulla on totuudesta.
Sinulle VaIheen orjalle totuus on täysin vieras käsite.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tiesin jo, että ei tunne edes Suomen historiaa.
OIet tosiaan kouIuttamaton ToIIo ja jopa Suomen historia on sinulle vierasta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tiesin jo, että ei tunne edes Suomen historiaa.
Älä Suomea syytä tyhmyydestäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Älä Suomea syytä tyhmyydestäsi.
Olet älytön. En ole syyttänyt Suomea mistään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se saattaa olla raamatullista.
Palstan aidot miehiset opetuslapset tuntuvat olevan kiinnostuneita takapuolestasi, kyllä siinä varmasti täytyy olla jotakin Raamatullista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan aidot miehiset opetuslapset tuntuvat olevan kiinnostuneita takapuolestasi, kyllä siinä varmasti täytyy olla jotakin Raamatullista.
Naiset ovat kateellisia torren synnyttäjän lantiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset ovat kateellisia torren synnyttäjän lantiosta.
Oletpa sinä katsonut tarkasti hänen kroppaansa, miksi sinun mielestäsi naisen pitäisi olla miehelle kateellinen tämän lantionrakenteesta?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Puhun siis Euroopasta. Että avioliitto tuli 1000-luvulla. Eurooppaan tuli myös uusi aikajärjestelmä keskiajalla liittyen oletettuun Jeesuksen syntymään.
Nyt eletään nykyisen lain mukaan. Nyt on täysin laillista että evlut-kirkko vihkii vain eri sukupuolta olevia pareja avioliittoon. Ei siinä 1000-luvun Eurooppa mitään merkitse.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään nykyisen lain mukaan. Nyt on täysin laillista että evlut-kirkko vihkii vain eri sukupuolta olevia pareja avioliittoon. Ei siinä 1000-luvun Eurooppa mitään merkitse.
Vuonna 1700 kaikki oli Suomessa toisin. Sen jälkeen on tehty lakeja ja poistettu ja muutettu.
Kirkko on muuttunut, eikä kirkkoon ole enää pakko mennä. On paljon pappeja, jotka vihkivät ja haluavat vihkiä homopareja avioliittoon.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vuonna 1700 kaikki oli Suomessa toisin. Sen jälkeen on tehty lakeja ja poistettu ja muutettu.
Kirkko on muuttunut, eikä kirkkoon ole enää pakko mennä. On paljon pappeja, jotka vihkivät ja haluavat vihkiä homopareja avioliittoon.Mene jo muualle!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vuonna 1700 kaikki oli Suomessa toisin. Sen jälkeen on tehty lakeja ja poistettu ja muutettu.
Kirkko on muuttunut, eikä kirkkoon ole enää pakko mennä. On paljon pappeja, jotka vihkivät ja haluavat vihkiä homopareja avioliittoon.Painosi on yli 130 kg.
HiIIiitön RöIIimahasi on tarvittava todiste. Anonyymi kirjoitti:
Painosi on yli 130 kg.
HiIIiitön RöIIimahasi on tarvittava todiste.Tänäkin aamuna 86 kiloa.
Pakko korjata vääriä lukuja- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En mene.
Sinulla ei ole valtaa minuun.Tietenkin on.
OIet surkea tapaus. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tänäkin aamuna 86 kiloa.
Pakko korjata vääriä lukujaVaakasi on taas rikki, senkin RöIIimaha.
Kuvasi ei vaIehtele,OIet hervoton baxukainen! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vuonna 1700 kaikki oli Suomessa toisin. Sen jälkeen on tehty lakeja ja poistettu ja muutettu.
Kirkko on muuttunut, eikä kirkkoon ole enää pakko mennä. On paljon pappeja, jotka vihkivät ja haluavat vihkiä homopareja avioliittoon.Mutta evlut-kirkon virallinen avioliittokäsitys on edelleenkin sama kuin aika ennenkin. Edelleenkin vain mies ja nainen kelpaa. Se on täysin laillista eikä siinä sorreta ketään koska kuten sanoit kirkkoon ei ole pakko mennä.
- Anonyymi
Pedonpentujen käsikirjoissa se on kirjoittamaton sääntö.
- Anonyymi
Raamattu tuntee avioliiton.
Hebr 13
"Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee. "
Mutta tämähän ei sovi luterilaiselle kirkolle. Anonyymi kirjoitti:
Raamattu tuntee avioliiton.
Hebr 13
"Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee. "
Mutta tämähän ei sovi luterilaiselle kirkolle.En tiedä tuomitseeko Jumala avionrikkojat. Mutta jos mies makaa toisen miehen vaimon kanssa, niin molemmat pitää surmata. Raamatussa ei ole sellaista kuin avioliitto Suomessa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En tiedä tuomitseeko Jumala avionrikkojat. Mutta jos mies makaa toisen miehen vaimon kanssa, niin molemmat pitää surmata. Raamatussa ei ole sellaista kuin avioliitto Suomessa.
Ihme länkytystä taas !
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En tiedä tuomitseeko Jumala avionrikkojat. Mutta jos mies makaa toisen miehen vaimon kanssa, niin molemmat pitää surmata. Raamatussa ei ole sellaista kuin avioliitto Suomessa.
Olet sinä aika pelle. 😂 "Raamatussa ei ole sellaista kuin avioliitto Suomessa."
Johtuisiko ihan siitä, ettei Suomea, luterilaista kirkkoa, maistraattia ym. silloin vielä ollutkaan, kun Raamattua koottiin kansien väliin. Anonyymi kirjoitti:
Olet sinä aika pelle. 😂 "Raamatussa ei ole sellaista kuin avioliitto Suomessa."
Johtuisiko ihan siitä, ettei Suomea, luterilaista kirkkoa, maistraattia ym. silloin vielä ollutkaan, kun Raamattua koottiin kansien väliin.Johtuu ja siitä, että juutalaiset toimivat omalla tavallaan. Suomessa toimitaan lähinnä kuten Ruotsissa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Johtuu ja siitä, että juutalaiset toimivat omalla tavallaan. Suomessa toimitaan lähinnä kuten Ruotsissa.
Ihan samalla tavalla juutalaiset olivat ja ovat miehen ja naisen avioliitossa.
Voisitko pitää loppuviikon vapaata tältä palstalta sotkemasta jokaista ketjua? Anonyymi kirjoitti:
Ihan samalla tavalla juutalaiset olivat ja ovat miehen ja naisen avioliitossa.
Voisitko pitää loppuviikon vapaata tältä palstalta sotkemasta jokaista ketjua?Raamattu kertoo menneestä ajasta. Nyt Israelissa on varmaan erilainen toiminta avioliittoon menossa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu kertoo menneestä ajasta. Nyt Israelissa on varmaan erilainen toiminta avioliittoon menossa.
Mitä jos tosiaan vaan menisit muille palstoille sotkemaan ketjuja?
Sinuun on tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!
Älä häpäise enempää itseäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos tosiaan vaan menisit muille palstoille sotkemaan ketjuja?
Sinuun on tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!
Älä häpäise enempää itseäsi.Miksi Torre sotkisi sinua enempää tätä palstaa? Asiaahan hän kirjoittaa, mikä osoittaa ettei teidän Raamatuntuntemuksenne pärjää hänelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu tuntee avioliiton.
Hebr 13
"Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee. "
Mutta tämähän ei sovi luterilaiselle kirkolle.On totta että homoliitot ovat aina avioliiton ulkopuolista ja siten haureellisia. He ovat tästä näkökulmasta aviorikkojia. Tämäkään ei sovi evlut-kirkolle ainakaan kaikille.
Anonyymi kirjoitti:
On totta että homoliitot ovat aina avioliiton ulkopuolista ja siten haureellisia. He ovat tästä näkökulmasta aviorikkojia. Tämäkään ei sovi evlut-kirkolle ainakaan kaikille.
Sinulla on ihmeellinen käsitys virallisesta avioliitosta..
Oletko koskaan ajatellut järkevästi?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinulla on ihmeellinen käsitys virallisesta avioliitosta..
Oletko koskaan ajatellut järkevästi?Järki ja sinä on huvittavat samassa lauseessa. 🤣🤣🤣🤣🐼
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinulla on ihmeellinen käsitys virallisesta avioliitosta..
Oletko koskaan ajatellut järkevästi?Mitä jos tosiaan vaan nyt menisit muille palstoille sotkemaan niiden ketjuja?
Sinuun on katsos tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!
Älä häpäise enempää itseäsi. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinulla on ihmeellinen käsitys virallisesta avioliitosta..
Oletko koskaan ajatellut järkevästi?Perseesi on kuin ladonovi.
Kuutio osuu tänäänkin taatusti maaliin. Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos tosiaan vaan nyt menisit muille palstoille sotkemaan niiden ketjuja?
Sinuun on katsos tällä kymmenen vuoden aikana totaalisesti kyllästytty!
Älä häpäise enempää itseäsi.On kuitenkin pakko jatkaa ja korjata vääriä käsityksiä. Koita kestää.
Anonyymi kirjoitti:
Järki ja sinä on huvittavat samassa lauseessa. 🤣🤣🤣🤣🐼
Oletko koskaan ajatellut järkevästi? Ei siltä näytä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut järkevästi? Ei siltä näytä.
ÄOsi on somaleiden tasolla eli noin 46.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinulla on ihmeellinen käsitys virallisesta avioliitosta..
Oletko koskaan ajatellut järkevästi?Homoavioliitot ovat aina haureellisia koska avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Tämä on Raamatun sanan käsitys. Kirkon virallinen kanta on sen kanssa linjassa vaikka jotkut tahot haluavat että kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.
- Anonyymi
"...pitää paikkansa, koska ihmisten kunnioittaminen on totuus, ei saanut heittää ensimmäistäkään kiveä, koska paljon vaikeampi moniavioisen on hallita ystävällisyyttä kuin yksiavioisen, ja kuitenkin hallitsee koska pysyy hengissä; Mustasukkaisuus ja kateus oli syynä heittoyritykseen Kuinka voi komeanainen olla viisaampi kuin kymmenen pappia jotka ovat lukeneet ikänsä Raamattua, he ovat raamatulla tappaneet, mutta hoksasivat väkivallattomuus oli enemmän kuin pyhä toora eli Juutalaisten israelilaisten raamattu; Saarnaajakirja eli avioliittokirja on jälkeenpäin keinotekoisesti liitetty raamattuun, vaikka sitä ei ole koraanissakaan, vai voisiko olla?
- Anonyymi
Avio-alkuisia sanoja löytyy Raamatusta 53-63 jaetta, riippuen käännöksistä. Ensimmäinen maininta löytyy VT 2. Moos. 20:3, viimeinen UT Jaak. 4:4.
Toisinaan käytetään vain esim. vaimo-sanaa ilman avio-etuliitettä. Enismmäinen maininta löytyy VT 1. Moos. 2:22 , viimeinen UT Ilm. 21:9.
Morsian-sanasta löytyy ensimmäinen maininta VT 1. Moos. 34:12, viimeinen UT Ilm. 22:17.
Sulhanen on mainittu vain Tuomarien kirjassa, mutta samaa tarkoittava ylkä Tuomareista Ilmestyskirjaan asti.- Anonyymi
Tuom. 14:
Ja Simson meni alas Timnaan ja näki Timnassa naisen, filistealaisten tyttäriä. Niin hän tuli sieltä ja kertoi sen isälleen ja äidilleen ja sanoi: "Minä näin Timnassa naisen, filistealaisten tyttäriä; ottakaa hänet nyt minulle VAIMOKSI". Hänen isänsä ja äitinsä sanoivat hänelle: "Eikö ole yhtään naista veljiesi tyttärien joukossa ja minun koko kansassani, kun aiot mennä ottamaan vaimon ympärileikkaamattomien filistealaisten joukosta?" Mutta Simson sanoi isälleen: "Ota hänet minulle, sillä hän on mieluinen minun silmissäni".... Sitten hän meni sinne ja puhutteli naista, ja tämä oli mieluinen Simsonin silmissä.... Sitten hänen isänsä meni naisen luo, ja Simson laittoi siellä PIDOT, sillä niin oli nuorten miesten TAPA.... valitsivat he kolmekymmentä SULHASPOIKAA olemaan hänen kanssaan. Niin Simson sanoi heille: "Minä panen teille arvoituksen; jos selitätte sen minulle seitsemän pitopäivän kuluessa ja arvaatte oikein, niin minä annan teille kolmekymmentä aivinapaitaa ja kolmekymmentä juhlapukua. Seitsemäntenä päivänä he sanoivat Simsonin vaimolle: "Viekoittele miehesi selittämään meille arvoitus, muuten me poltamme sinut ja sinun isäsi talon tulella. Oletteko KUTSUNEET meidät tänne köyhdyttääksenne meitä, vai kuinka?" Niin Simsonin vaimo ahdisti häntä itkullaan ja sanoi: "Sinähän vihaat minua etkä rakasta...
Siinäpä sitä on selostettuna Raamtusta kunnon 'härmäläishenkiset' häät kutsuvieraineen, pitoineen ja sulhaspoikineen. Vaimokin sanoo klassiset sanat jo heti alkumetreillä. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hyvin on ollut.
Euroopassa vasta 1000-luvulla hoksattiin järjestää avioliitot.Maniaako pukkaa?
Anonyymi kirjoitti:
Maniaako pukkaa?
Joo. Euroopassa oltiin hitaita ja Suomessa kaikkein hitaimpia. Niissä avioliitoissa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Joo. Euroopassa oltiin hitaita ja Suomessa kaikkein hitaimpia. Niissä avioliitoissa.
Miksi länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan typeryyksiäsi? Haluatko pilata jokaisen ketjun?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan typeryyksiäsi? Haluatko pilata jokaisen ketjun?
Ei ole kuin tietoa. Esimerkiksi nykyinen aikajärjestelmä tuli Suomeen viimeiseksi Euroopassa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole kuin tietoa. Esimerkiksi nykyinen aikajärjestelmä tuli Suomeen viimeiseksi Euroopassa.
Mene pois, olet tämän palstan rasite. Kukaan ei kaipaa sinua tänne!
”Avio-alkuisia sanoja löytyy Raamatusta 53-63 jaetta, riippuen käännöksistä.”
Niin, suomen kieleen sana on ilmeisesti tullut joskus 1600 luvulla, Maskun Hemmingin virsikirjassa sellainen mainitaan.
Etymologia on epäselvä, on ajatellut sen liittyvän sanaan ava, eli alkujaan on merkinnyt avoin, julkinen tai laillinen.
Sitten löysin pari muuta kohtaa, joita en vielä ole tarkistanut.
Ilmeisesti alkukielessä on ollut sana gamos, joka tarkoittaa häitä. Siitä on johdannainen gameoo, joka tarkoitta naimisiin menemistä. Sitten
Hieros gamos (kreikkaa ιερός γάμος, "pyhä avioliitto") tai hierogamia (kreikkaa ιερογαμία, taas "pyhä avioliitto"), jotka ovat puolestaan tarkoittaneet ”..pariutumista ja usein myös avioliittoa jumalan ja ihmisnaisen tai -miehen välillä, joka tapahtui yleensä keväällä.”
Mutta edelleen ei kyse ole ollut meidän aikamme avioliitosta.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Avio-alkuisia sanoja löytyy Raamatusta 53-63 jaetta, riippuen käännöksistä.”
Niin, suomen kieleen sana on ilmeisesti tullut joskus 1600 luvulla, Maskun Hemmingin virsikirjassa sellainen mainitaan.
Etymologia on epäselvä, on ajatellut sen liittyvän sanaan ava, eli alkujaan on merkinnyt avoin, julkinen tai laillinen.
Sitten löysin pari muuta kohtaa, joita en vielä ole tarkistanut.
Ilmeisesti alkukielessä on ollut sana gamos, joka tarkoittaa häitä. Siitä on johdannainen gameoo, joka tarkoitta naimisiin menemistä. Sitten
Hieros gamos (kreikkaa ιερός γάμος, "pyhä avioliitto") tai hierogamia (kreikkaa ιερογαμία, taas "pyhä avioliitto"), jotka ovat puolestaan tarkoittaneet ”..pariutumista ja usein myös avioliittoa jumalan ja ihmisnaisen tai -miehen välillä, joka tapahtui yleensä keväällä.”
Mutta edelleen ei kyse ole ollut meidän aikamme avioliitosta.Eihän meidän aikamme sukupuolineutraali avioliitto voikaan olla Raamatun mukainen.
Nykyinen evlut-vihkiminen ja kristillinen avioliitto kuitenkin on ihan Raamatun periaatteiden mukainen. Pitää olla mies ja nainen, liitto saa Jumalan siunauksen, avioliitossa saa harrastaa seksiä ja lisääntyä, perustaa perhe, miten aviopari keskenään sopii. Liitto on julkinen, se tehdään Jumalan ja ihmisten edessä. Vihkimysrituaali on sitten aika vapaa, samoin hääjuhlat. Anonyymi kirjoitti:
Eihän meidän aikamme sukupuolineutraali avioliitto voikaan olla Raamatun mukainen.
Nykyinen evlut-vihkiminen ja kristillinen avioliitto kuitenkin on ihan Raamatun periaatteiden mukainen. Pitää olla mies ja nainen, liitto saa Jumalan siunauksen, avioliitossa saa harrastaa seksiä ja lisääntyä, perustaa perhe, miten aviopari keskenään sopii. Liitto on julkinen, se tehdään Jumalan ja ihmisten edessä. Vihkimysrituaali on sitten aika vapaa, samoin hääjuhlat.En ole missään häissä huomannut Jumalan edessä oltavan. Jumala ei ollut läsnä edes RAAMATUSSA kun mentiin yhteen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole missään häissä huomannut Jumalan edessä oltavan. Jumala ei ollut läsnä edes RAAMATUSSA kun mentiin yhteen.
Onhan se hupaisa näky, kun kaksi Iihavaa ToIIoa siellä häämekoissaan.
🤣🤣🤣 - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Avio-alkuisia sanoja löytyy Raamatusta 53-63 jaetta, riippuen käännöksistä.”
Niin, suomen kieleen sana on ilmeisesti tullut joskus 1600 luvulla, Maskun Hemmingin virsikirjassa sellainen mainitaan.
Etymologia on epäselvä, on ajatellut sen liittyvän sanaan ava, eli alkujaan on merkinnyt avoin, julkinen tai laillinen.
Sitten löysin pari muuta kohtaa, joita en vielä ole tarkistanut.
Ilmeisesti alkukielessä on ollut sana gamos, joka tarkoittaa häitä. Siitä on johdannainen gameoo, joka tarkoitta naimisiin menemistä. Sitten
Hieros gamos (kreikkaa ιερός γάμος, "pyhä avioliitto") tai hierogamia (kreikkaa ιερογαμία, taas "pyhä avioliitto"), jotka ovat puolestaan tarkoittaneet ”..pariutumista ja usein myös avioliittoa jumalan ja ihmisnaisen tai -miehen välillä, joka tapahtui yleensä keväällä.”
Mutta edelleen ei kyse ole ollut meidän aikamme avioliitosta.Laita suora linkki noihin kopioimiisi teksteihin niin pääset paljon helpommalla.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole missään häissä huomannut Jumalan edessä oltavan. Jumala ei ollut läsnä edes RAAMATUSSA kun mentiin yhteen.
Ei sitä ateisti huomaakaan. Eikä Jumala tietenkään ole paikalla homohäissä. Älä nyt hulluja höpise.
- Anonyymi
Tärkeää tiedostaa ja myös lukea Raamatun alkulehdiltä, että Raamatusta löytyy suoraan miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä.Kumma että näet miehen ja naisen asetettuna liittona sen, että tehtiin mies ja nainen, ja niillä annettiin tehtäväksi lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Mikä kumman liitto on se on? Liitossa vallitaan eläimet?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kumma että näet miehen ja naisen asetettuna liittona sen, että tehtiin mies ja nainen, ja niillä annettiin tehtäväksi lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Mikä kumman liitto on se on? Liitossa vallitaan eläimet?Kuutio siis vetelee yhä sinua hanuriin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kumma että näet miehen ja naisen asetettuna liittona sen, että tehtiin mies ja nainen, ja niillä annettiin tehtäväksi lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Mikä kumman liitto on se on? Liitossa vallitaan eläimet?Raamatussa käytetään liitto-sanaa, kun sovitaan jostain.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa käytetään liitto-sanaa, kun sovitaan jostain.
Siis Jumala ei asettanut miehen ja naisen liittoa. Siitä ei oltu sovittu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siis Jumala ei asettanut miehen ja naisen liittoa. Siitä ei oltu sovittu.
Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siis Jumala ei asettanut miehen ja naisen liittoa. Siitä ei oltu sovittu.
Mene muualle vajakki!
- Anonyymi
Se tilasi Laveilta piirakoita ja lihoiksiö:
”Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.”
On niissä taas mässääminen. Anonyymi kirjoitti:
Se tilasi Laveilta piirakoita ja lihoiksiö:
”Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.”
On niissä taas mässääminen.Kerran kuukaudessa sellainen tilaus. Joulukuussa taas.
Anonyymi kirjoitti:
Kuutio siis vetelee yhä sinua hanuriin.
Sinulla on haave, että täällä tehtäisiin niin. Se on n sinun unelmasi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei me siitä sovita.
Mene nyt vaan jos oman etusi ymmärrät!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kerran kuukaudessa sellainen tilaus. Joulukuussa taas.
Sen olette näköisiäkin.
Ne on syötävä parissa päivässä kun vieraita teillä ei koskaan siellä läävässä käy. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinulla on haave, että täällä tehtäisiin niin. Se on n sinun unelmasi.
Lähinnä kauhukuva.
Ja sitä tosiaan tapahtuu päivittäin siellä.
OIet mahtava pervertikko‼️‼️‼️ - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kerran kuukaudessa sellainen tilaus. Joulukuussa taas.
Kuutio vetelee piirakat naamaansa ja sen jälkeen sinua pyIIyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen olette näköisiäkin.
Ne on syötävä parissa päivässä kun vieraita teillä ei koskaan siellä läävässä käy.Yhteispaino niillä yli 300 kg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tilasi Laveilta piirakoita ja lihoiksiö:
”Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.”
On niissä taas mässääminen.Menee tunnissa niillä kahdella ToIIolla.
Anonyymi kirjoitti:
Sen olette näköisiäkin.
Ne on syötävä parissa päivässä kun vieraita teillä ei koskaan siellä läävässä käy.Et osaa laskea.
Menee kuukaudessa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei niitä ole edes vielä tullut. Vasta torstaina.
Olet taas häpäissyt itsesi.Puhuin edellisestä satsista. Et ymmärtänyt taaskaan.
Ja perjantaina ei nytkään enää sitten mitään jäljellä. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kumma että näet miehen ja naisen asetettuna liittona sen, että tehtiin mies ja nainen, ja niillä annettiin tehtäväksi lisääntyä, vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.
Mikä kumman liitto on se on? Liitossa vallitaan eläimet?Ei se ole se kohta. Eikä sitä edes voi soveltaa homoliittoihin koska ne eivät lisäänny.
- Anonyymi
Juu ei löydykään avioliittokäsitettä. On vaan kirjotusvirhettä tullut sinne tänne.
- Anonyymi
No eikös tuohon aikaan "avioliitot" olleet tyyliä, että mies osti itselleen vaimon myötäjäisillä ja sitten rais...naisen tai oikeammin ehkä tytön koska naisethan otettiin nuorena.
- Anonyymi
Juurikin noin. Nykyaikana homma olisi rikollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin. Nykyaikana homma olisi rikollista.
Ei se kuitenkaan estä aitolaisia haaveilemasta neitseistä 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kuitenkaan estä aitolaisia haaveilemasta neitseistä 😁
Ei varmaankaan. Ovat osoittaneet perverssin luonteensa tuossa homo hommassakin.
Mikään sellainen normaali tuskin tuota porukkaa sytyttääkään enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kuitenkaan estä aitolaisia haaveilemasta neitseistä 😁
Et sitten malta pysyä poissa täältä, Repe
- Anonyymi
Raamatussakin mies "otti" vaimon itselleen.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussakin mies "otti" vaimon itselleen.
Käytännössä kävi näin: mies yhtyi naisen kanssa, jolloin hänestä tuli vaimo. Monelle vaimoja kertyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan. Ovat osoittaneet perverssin luonteensa tuossa homo hommassakin.
Mikään sellainen normaali tuskin tuota porukkaa sytyttääkään enää.Tarkoitatko sanoa että homo hommat ovat epänormaaleja vai mitä yritit?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Käytännössä kävi näin: mies yhtyi naisen kanssa, jolloin hänestä tuli vaimo. Monelle vaimoja kertyi.
Raamatussa kyllä mennään ensin naimisiin ja vasta sitten yhdytään. Et ole tainnut sitä pahemmin lukea. Seksi on sallittua vain avioliitossa.
- Anonyymi
Telkkarissa oli ohjelma objektiseksuaali naisesta.
Hän meni lesbonaimisiin Eiffel tornin kanssa Ranskan Pariisissa.
👻- Anonyymi
Ja joku äijä meni tavallistakin pidemmälle autojen kanssa.
Normaalia livemmissä muodoissa monilla miehistä.
👻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja joku äijä meni tavallistakin pidemmälle autojen kanssa.
Normaalia livemmissä muodoissa monilla miehistä.
👻Lievemmissä...
Sitä on ja paljon paljon paljon
- Anonyymi
Tuo on totta, että kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei Jumala aseta missään avioliittoa. Siellä puhutaana parisuhteesta, kumppanista jne.
Turha kuvitella että nämä hyönteiset tajuavat sitä!
👻 torre3 kirjoitti:
Sinä se jaksat häpäistä itsesi. Näet kummallisen liiton, josta jauhat kuin mielenvikainen.
Eikä kukaan pidä avuksi tullutta naista vaimona.
Ajatus on aika hullu.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eikä kukaan pidä avuksi tullutta naista vaimona.
Ajatus on aika hullu.Kuutio se pökkii edelleen sinua.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei Jumala aseta missään avioliittoa. Siellä puhutaana parisuhteesta, kumppanista jne.
Kyllä Raamatussa käsketään kunnioittamaan avioliittoinstitutiota:
Hebr 13
"Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee."
Luterilainen kirkko ei vaan noudata Raamatun ohjeita. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eikä kukaan pidä avuksi tullutta naista vaimona.
Ajatus on aika hullu.Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.
🐼🐼🐼🐼🤡🤡🤡🤡 Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen, että tänne 20 karjalanpiirakkaa ja 10 lihapiirakkaa. Kiitos.
🐼🐼🐼🐼🤡🤡🤡🤡Nainen on muutakin kuin apu, jos vaimo on.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Nainen on muutakin kuin apu, jos vaimo on.
Kyllähän Kuutio naismainen Híntti on.
Anonyymi kirjoitti:
Kuutio se pökkii edelleen sinua.
Turhaan haaveilet. Se kun on mennyttä aikaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Turhaan haaveilet. Se kun on mennyttä aikaa.
Vain sinun haave ja totta tosiaan edelleen siellä.
OIet aivan äIytön pervo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa käsketään kunnioittamaan avioliittoinstitutiota:
Hebr 13
"Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee."
Luterilainen kirkko ei vaan noudata Raamatun ohjeita.Osa Kirkosta toki kunnioittaa osa ei, kuten kirjoitit: >>Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken<<
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinun haave ja totta tosiaan edelleen siellä.
OIet aivan äIytön pervo.Asia on kylläkin vain sinun mielessä aamusta iltaan..
- Anonyymi
Voitko tarkentaa, mikä tuo mainitsemasi miehen ja naisen liitto on ollut Raamatussa kerrottuna aikana?
Mistäpä kaikki tämän maailman asiat olisivat lähtöisin elleivät Kaikkivaltiaasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko tarkentaa, mikä tuo mainitsemasi miehen ja naisen liitto on ollut Raamatussa kerrottuna aikana?
Mistäpä kaikki tämän maailman asiat olisivat lähtöisin elleivät Kaikkivaltiaasta?Mies ja vaimo.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Asia on kylläkin vain sinun mielessä aamusta iltaan..
Turhaan Iuulet niin.
Kerron vain miten asiat ovat. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Asia on kylläkin vain sinun mielessä aamusta iltaan..
OIet tosiaan älytön pervertikko.
Kerron sinusta millainen olet ja miten asiat ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies ja vaimo.
Raamatullinen mies ja hänen vaimonsa? Adam ja Eva olivat siis solmineet avioliiton, vaikka Adam oli jo eronnut ensimmäisestä naisestaan (Lilith).
Johan on avioliittokäsitys sinulla. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei Jumala aseta missään avioliittoa. Siellä puhutaana parisuhteesta, kumppanista jne.
"Ei Jumala aseta missään avioliittoa"
Mutta ainoastaan miehen ja naisen liiton Jumala asetti heti luomisen jälkeen, eikä missään ole mainintaa Raamatusta muista liitoista. Kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Jumala aseta missään avioliittoa"
Mutta ainoastaan miehen ja naisen liiton Jumala asetti heti luomisen jälkeen, eikä missään ole mainintaa Raamatusta muista liitoista. Kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä.Todellakin Jumala on mitä ilmeisimmin asettanut miehen ja naisen välille liiton, josta kukaan ei tunnu tietävän millainen tuo liitto on ollut. Lisääntyminenkin on jäänyt Suomen syntyvyystilastojen valossa uskoviltakin aika kauaksi tuosta kehotuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Jumala aseta missään avioliittoa"
Mutta ainoastaan miehen ja naisen liiton Jumala asetti heti luomisen jälkeen, eikä missään ole mainintaa Raamatusta muista liitoista. Kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä.Kun Jeesukselta kysyttiin avioerosta hän viittasi juuri luomiseen ja sanoi lopuksi: "Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Lauseen jälkimmäinen osa viittaa selvästi avioeroon. Voisiko joku seta-ajattelija selittää mitä tarkoittaa tuo "minkä Jumala on yhdistänyt", jos ei tarkoita avioliittoa? Eiköhän tämä ole tässä. Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesukselta kysyttiin avioerosta hän viittasi juuri luomiseen ja sanoi lopuksi: "Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Lauseen jälkimmäinen osa viittaa selvästi avioeroon. Voisiko joku seta-ajattelija selittää mitä tarkoittaa tuo "minkä Jumala on yhdistänyt", jos ei tarkoita avioliittoa? Eiköhän tämä ole tässä.Yhdistäminen ei välttämättä ole mikään liitto.
Jeesus puhui kuin kylähullu: että Jumala on yhdistänyt.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Yhdistäminen ei välttämättä ole mikään liitto.
Jeesus puhui kuin kylähullu: että Jumala on yhdistänyt.Kaksi plösöä siellä läävässä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Yhdistäminen ei välttämättä ole mikään liitto.
Jeesus puhui kuin kylähullu: että Jumala on yhdistänyt.Eihän tuo ole mikään vastaväite. Sinä vain leimaat Jeesuksen hulluksi. Et osaa sanoa mihin muuhun tämä viittaa kuin avioliittoon. Asian merkitys on täysin selvä kun lukee jakeen kontekstissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi plösöä siellä läävässä.
Karsea näky tosiaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Yhdistäminen ei välttämättä ole mikään liitto.
Jeesus puhui kuin kylähullu: että Jumala on yhdistänyt.Jeesus puhui perään avioon kelpaamattomista.
Tarkoitti yhdistämisellä siis samaista liittoa. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui perään avioon kelpaamattomista.
Tarkoitti yhdistämisellä siis samaista liittoa.Että miehen ja naisen välinen liitto ei sovi kaikille
No ei sovi myöskään kahden miehen välinen liitto kaikille..- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että miehen ja naisen välinen liitto ei sovi kaikille
No ei sovi myöskään kahden miehen välinen liitto kaikille..Siellä tosiaan kaksi hyvin nàismaista homoa.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo ole mikään vastaväite. Sinä vain leimaat Jeesuksen hulluksi. Et osaa sanoa mihin muuhun tämä viittaa kuin avioliittoon. Asian merkitys on täysin selvä kun lukee jakeen kontekstissaan.
Kukaan ei Suomessa pidä avioliittona, kun kukaan ei ole vihkinyt.
On vain luulo, että Jumala yhdistää avioliittoon. Ne kun ovat lähinnä yksityisasia.Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesukselta kysyttiin avioerosta hän viittasi juuri luomiseen ja sanoi lopuksi: "Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Lauseen jälkimmäinen osa viittaa selvästi avioeroon. Voisiko joku seta-ajattelija selittää mitä tarkoittaa tuo "minkä Jumala on yhdistänyt", jos ei tarkoita avioliittoa? Eiköhän tämä ole tässä.Jumala siis yhdisti orjattaret synnyttämään lapsia kun miehen omaksi ostettu vaimo ei siihen kyennyt?
"Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä". Perhe muinoin miehen kannalta oli vaimot ja orjattaret. Avioliitto nyt ja Raamatun kirjoitusten aikaan eroavat kuin yö ja päivä Ei ollut vihkimistä, mies sopi naisen perheen kanssa ja maksoi morsiamen hinnan, miehellä voi olla haaremi, naisella ei ollut päätäntävaltaa ym.
Kristillinen avioliitto oli myös sellainen jossa mies määräsi kunnes maallinen lainsäädäntö alkoi muuta säätää. Se ettei saa erota on myös hyvin raaka määräys joka voi tuottaa paljon kärsimystä, jos liitto ei liitto, miksi kiusata ihmisiä? Jeesus oli naimaton Paavali oli myös vanhapoika joka kehoitti olemaan naimatta jos vain siihen kykeni .Tosin Paavali uskoi Jeesuksen pikaiseen paluuseen. Ei tarvinnut naida eikä saada lapsia.dikduk kirjoitti:
Jumala siis yhdisti orjattaret synnyttämään lapsia kun miehen omaksi ostettu vaimo ei siihen kyennyt?
"Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä". Perhe muinoin miehen kannalta oli vaimot ja orjattaret. Avioliitto nyt ja Raamatun kirjoitusten aikaan eroavat kuin yö ja päivä Ei ollut vihkimistä, mies sopi naisen perheen kanssa ja maksoi morsiamen hinnan, miehellä voi olla haaremi, naisella ei ollut päätäntävaltaa ym.
Kristillinen avioliitto oli myös sellainen jossa mies määräsi kunnes maallinen lainsäädäntö alkoi muuta säätää. Se ettei saa erota on myös hyvin raaka määräys joka voi tuottaa paljon kärsimystä, jos liitto ei liitto, miksi kiusata ihmisiä? Jeesus oli naimaton Paavali oli myös vanhapoika joka kehoitti olemaan naimatta jos vain siihen kykeni .Tosin Paavali uskoi Jeesuksen pikaiseen paluuseen. Ei tarvinnut naida eikä saada lapsia."jos liitto on jommalle kummalle liian raskas"pyyhkiytyi vahingossa pois.
- Anonyymi
Homoliitot ovat epäilemättä syntisen ihmisen keksintöjä. Yksikään Raamattua lukenut kristitty ei niitä olisi voinutkaan keksiä. Miksi ihmisten pitää ihan keksimällä keksiä uusi syntejä kun he eivät edes kadu niitä vanhojakaan?
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Jumala siis yhdisti orjattaret synnyttämään lapsia kun miehen omaksi ostettu vaimo ei siihen kyennyt?
"Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä". Perhe muinoin miehen kannalta oli vaimot ja orjattaret. Avioliitto nyt ja Raamatun kirjoitusten aikaan eroavat kuin yö ja päivä Ei ollut vihkimistä, mies sopi naisen perheen kanssa ja maksoi morsiamen hinnan, miehellä voi olla haaremi, naisella ei ollut päätäntävaltaa ym.
Kristillinen avioliitto oli myös sellainen jossa mies määräsi kunnes maallinen lainsäädäntö alkoi muuta säätää. Se ettei saa erota on myös hyvin raaka määräys joka voi tuottaa paljon kärsimystä, jos liitto ei liitto, miksi kiusata ihmisiä? Jeesus oli naimaton Paavali oli myös vanhapoika joka kehoitti olemaan naimatta jos vain siihen kykeni .Tosin Paavali uskoi Jeesuksen pikaiseen paluuseen. Ei tarvinnut naida eikä saada lapsia.Jeesus viittasi kylläkin vain Aadamiin ja Eevaan. Jumala on yhdistänyt "nämä kaksi" ( Matt.19:4-6 )
Orjattaret ja moniavioisuus kuuluvat vanhaan juutalaiseen käytäntöön, ei kristilliseen avioliittoon. Ja juutalaisuudessakin Iisakista tuli juutalaisten esi-isä, ei suinkaan orjattaren pojasta.
Mutta jos sinusta jonkun Raakelin sana painaa enemmän kuin Jeesuksen niin ei voi mitään.
- Anonyymi
Raamattu tuntee käsitteen avioliitto. Häistäkin siellä puhutaan, vaikka ei pakollisena. Avioliittoon vihkimistä Raamattu ei tunne. Tästä huolimatta liitto ilman vihkimistä on puusilmäuskovaisten mielestä haureutta.
- Anonyymi
Kyllä kristityt voivat maistraatissakin käydä ja se kelpaa Jumalalle. Mutta sukupuolineutraali avioliitto ei kelpaa Jumalalle, koska hänellä on eri tarkoitus ihmiselle kuin se, että ihminen itse häpäisee oman ruumiinsa parisuhteissaan.
- Anonyymi
Raamatun keksimisaikaan ei ole minkäänlaista parisuhdetta ollut olemassakaan .
- Anonyymi
Olipas.
Kreikassa ja Roomassa miehet harrastivat kuitenkin monipuolisesti seksiä.
👻 - Anonyymi
Aadamista ja Eevasta lähtien on ollut miehen ja naisen parisuhde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aadamista ja Eevasta lähtien on ollut miehen ja naisen parisuhde.
Avoliittoon rinnastettava parisuhde, avioliitto niin Kristillinen kuin Maistraatinkin ovat pelkkiä rahastusautomaatteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aadamista ja Eevasta lähtien on ollut miehen ja naisen parisuhde.
Lilith oli tyytymätön Aatamin kykyihin!
👻
- Anonyymi
Eikö ihmisen ja eläimen avioliiton edellytyksenä ole kuitenkin se, että sitä ei ole kielletty maan laissa? Vasta sen jälkeen voi uskonnolliset piirit suorittaa kirkkohäät. Eli ensin pitää maallinen lainsäädäntö olla täysin moraaliton ennen kuin kirkko voi sitä olla. Ja tuskin näitä vihkimisiä mikään vakavasti otettava kristillinen kirkko tekee. Vai onko aloittajalla muuta tietoa ja laittaa tänne pliis jos on.
”Eikö ihmisen ja eläimen avioliiton edellytyksenä ole kuitenkin se, että sitä ei ole kielletty maan laissa?”
Oikeastaan kysymyksesi on älytön.
Jos valtiossa on oikeusvaltio eli siellä ei hallitse mielivaltainen ja ennalta arvaamaton diktaattori, niin lait säädetään järkevästi.
Suomessa on oltava oikeustoimikelpoinen, että voi tehdä ylipäätään mitään sopimuksia eli ”tarkoittaa henkilön kelpaavuutta antamaan ja vastaanottamaan sitovia oikeudellisia tahdonilmaisuja, joilla perustetaan, muutetaan tai kumotaan henkilön omaa etua toteuttavia oikeuksia tai velvollisuuksia.”.
Siitä seuraa se, että eläimet eivät voi olla oikeustoimikelpoisia, kuten eivät ole nekään ihmiset, jotka ovat joko osin tai täysin vajaavaltaisia. Eli he eivät kykene enää päättämään omista asioistaan joko sairauden, vamman yms. syyn vuoksi.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Eikö ihmisen ja eläimen avioliiton edellytyksenä ole kuitenkin se, että sitä ei ole kielletty maan laissa?”
Oikeastaan kysymyksesi on älytön.
Jos valtiossa on oikeusvaltio eli siellä ei hallitse mielivaltainen ja ennalta arvaamaton diktaattori, niin lait säädetään järkevästi.
Suomessa on oltava oikeustoimikelpoinen, että voi tehdä ylipäätään mitään sopimuksia eli ”tarkoittaa henkilön kelpaavuutta antamaan ja vastaanottamaan sitovia oikeudellisia tahdonilmaisuja, joilla perustetaan, muutetaan tai kumotaan henkilön omaa etua toteuttavia oikeuksia tai velvollisuuksia.”.
Siitä seuraa se, että eläimet eivät voi olla oikeustoimikelpoisia, kuten eivät ole nekään ihmiset, jotka ovat joko osin tai täysin vajaavaltaisia. Eli he eivät kykene enää päättämään omista asioistaan joko sairauden, vamman yms. syyn vuoksi.Ihan yhtä älytön on eläinliitto kuin pitää kahden naisen tai kahden miehen homoliittoa avioliittona.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan yhtä älytön on eläinliitto kuin pitää kahden naisen tai kahden miehen homoliittoa avioliittona.
Olet hölmö. Homo ja lesbo ovat miehiä ja naisia. Heille sopii hyvin avioliittoon vihkiminen. Kuten on nähty.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet hölmö. Homo ja lesbo ovat miehiä ja naisia. Heille sopii hyvin avioliittoon vihkiminen. Kuten on nähty.
Plösö sönkötät täällä ja toinen myy tärkeänä lehtiä. 🐼
- Anonyymi
Mene jo!
- Anonyymi
Léhtimyyjâ nollakaupat tänäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plösö sönkötät täällä ja toinen myy tärkeänä lehtiä. 🐼
”Myy”
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan yhtä älytön on eläinliitto kuin pitää kahden naisen tai kahden miehen homoliittoa avioliittona.
"Ihan yhtä älytön on eläinliitto kuin pitää kahden naisen tai kahden miehen homoliittoa avioliittona."
Suhteessa kristinuskoon ja siihen mitä itse Jumalan ilmoittaa tai asettaa, niin eläin- ja homoliitot ovat samalla viivalla, sillä kumpaakaan Jumala ei ole asettanut, vaan päinvastoin molempien kohdalla itse Jumalan sana on voimakkaasti näitä molempia vastaan. Tämän tulee huomioida, jos näitä asioita tarkastellaan elävän kristinuskon kautta.
Sillä ainoastaan miehen ja naisen liiton Jumala asetti heti luomisen jälkeen, eikä missään ole mainintaa Raamatusta muista liitoista. Kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä. Anonyymi kirjoitti:
Mene jo!
Jostain syystä sinua kismittää, kun kaksi miestä haluaa elää yhdessä ja olla avioliitossa.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Eikö ihmisen ja eläimen avioliiton edellytyksenä ole kuitenkin se, että sitä ei ole kielletty maan laissa?”
Oikeastaan kysymyksesi on älytön.
Jos valtiossa on oikeusvaltio eli siellä ei hallitse mielivaltainen ja ennalta arvaamaton diktaattori, niin lait säädetään järkevästi.
Suomessa on oltava oikeustoimikelpoinen, että voi tehdä ylipäätään mitään sopimuksia eli ”tarkoittaa henkilön kelpaavuutta antamaan ja vastaanottamaan sitovia oikeudellisia tahdonilmaisuja, joilla perustetaan, muutetaan tai kumotaan henkilön omaa etua toteuttavia oikeuksia tai velvollisuuksia.”.
Siitä seuraa se, että eläimet eivät voi olla oikeustoimikelpoisia, kuten eivät ole nekään ihmiset, jotka ovat joko osin tai täysin vajaavaltaisia. Eli he eivät kykene enää päättämään omista asioistaan joko sairauden, vamman yms. syyn vuoksi.Suomessa on demokratia ainakin kun viimeksi katsoin. Suomen lait ja oikeuskelpoisuus voidaan muuttaa jos kansa niin päättää eduskunnan välityksellä. Eli avioliitto ihmisen ja eläimen välillä on vain juridinen sopimus joka ei liity mitenkään moraaliin aivan kuten homoliitotkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jostain syystä sinua kismittää, kun kaksi miestä haluaa elää yhdessä ja olla avioliitossa.
Léhtimyyjân saIdo taas kerran pyöreä nolla.
Sellaista. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jostain syystä sinua kismittää, kun kaksi miestä haluaa elää yhdessä ja olla avioliitossa.
Kaksi läskiä pappaa likaisessa 24neliön läävässä.
Onhan siinä kadehtimista. 🤣🤣🤣 Anonyymi kirjoitti:
Léhtimyyjân saIdo taas kerran pyöreä nolla.
Sellaista.Yleinen keskitaso on kuusi kauppaa päivässä, myyntiä 5500 euroa kuukaudessa. Melko mukavasti.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Yleinen keskitaso on kuusi kauppaa päivässä, myyntiä 5500 euroa kuukaudessa. Melko mukavasti.
NoIIakauppa tänäänkin ja kuukausiansio siellä alle tonnin.
Surkea tapaus kerrassaan. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jostain syystä sinua kismittää, kun kaksi miestä haluaa elää yhdessä ja olla avioliitossa.
Ei avioliitto ole pelkästä haluamisesta kiinni. Tulee olla mies-naispari. Siihen on useita muitakin esteitä halukkaille: lähisukulaisuus, moniavioisuus jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei avioliitto ole pelkästä haluamisesta kiinni. Tulee olla mies-naispari. Siihen on useita muitakin esteitä halukkaille: lähisukulaisuus, moniavioisuus jne
Totta, mutta kun kun vihevasemmistolaisen ideologian mukaan pelkkä halu tai tuntemus riittää avioliittoon tai sukupuolen vaihtamiseen. Jos rakastaa jotakin, niin Setan käsityksen mukaan heidän pitää päästä naimisiin vaikka anatomiset tai biologiset seikat estäisivät sen.
Tasa-arvo on kuulemma niin suuri arvo, että se ohittaa kaikki järjelliset ja kristilliset perusteet avioliiton solmimiseen.
Mutta tuota tasa-arvoa ei suotaisi kaikille, esim muslimeille moniaviosuudessa tai lähisukulaisuussuhteissa tai eläinten kanssa naimisiinmenoille ym.
Kaikki eivät saa olla tasa-arvoisia. Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta kun kun vihevasemmistolaisen ideologian mukaan pelkkä halu tai tuntemus riittää avioliittoon tai sukupuolen vaihtamiseen. Jos rakastaa jotakin, niin Setan käsityksen mukaan heidän pitää päästä naimisiin vaikka anatomiset tai biologiset seikat estäisivät sen.
Tasa-arvo on kuulemma niin suuri arvo, että se ohittaa kaikki järjelliset ja kristilliset perusteet avioliiton solmimiseen.
Mutta tuota tasa-arvoa ei suotaisi kaikille, esim muslimeille moniaviosuudessa tai lähisukulaisuussuhteissa tai eläinten kanssa naimisiinmenoille ym.
Kaikki eivät saa olla tasa-arvoisia.Olipa kummallinen kirjoitus.
Kaksi miestä sopii hyvin yhteen, kuten muutkin. Ei sitä mikään estä.Anonyymi kirjoitti:
Ei avioliitto ole pelkästä haluamisesta kiinni. Tulee olla mies-naispari. Siihen on useita muitakin esteitä halukkaille: lähisukulaisuus, moniavioisuus jne
Sinun kielto ja määrittely ei toimi.
Oli tilanne kauan aikaa sitten, että mentiin kokeilemaan työn vaihtoa. Puhelinmyynti tuntui sopivalta, ja siihen jäi. Myi minulle 1990-luvulla..
Anonyymi kirjoitti:
NoIIakauppa tänäänkin ja kuukausiansio siellä alle tonnin.
Surkea tapaus kerrassaan.Meidän yhteiset tulot ovat 2600 euroa käteen. Hyvin pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihan yhtä älytön on eläinliitto kuin pitää kahden naisen tai kahden miehen homoliittoa avioliittona."
Suhteessa kristinuskoon ja siihen mitä itse Jumalan ilmoittaa tai asettaa, niin eläin- ja homoliitot ovat samalla viivalla, sillä kumpaakaan Jumala ei ole asettanut, vaan päinvastoin molempien kohdalla itse Jumalan sana on voimakkaasti näitä molempia vastaan. Tämän tulee huomioida, jos näitä asioita tarkastellaan elävän kristinuskon kautta.
Sillä ainoastaan miehen ja naisen liiton Jumala asetti heti luomisen jälkeen, eikä missään ole mainintaa Raamatusta muista liitoista. Kristinuskon viitekehyksessä eli siinä mitä Raamattu ja Suomen luterilainen kirkko ilmoittaa, että Raamatusta löytyy suoraan vain miehen ja naisen liitto minkä Jumala asetti heti Eevan luomisen jälkeen ja sitten epäsuoraan löytyy tämä miehen ja naisen liitto kun puhutaan paljonkin morsiamista ja sulhasista.
Mutta homo-, eläin-, lapsi-, avatar-, esine- sekä fantasiahahmoliittoja ei Jumala ei ole asettanut, nämä ovat vain ihmiskeksintöjä, millä ei ole merkitystä kristinuskon viitekehyksessä. Nämä liitot, mitä paljon nykyään esiintyy, varsinkin fantasiahahmo- ja avatarliittoja solmitaan netissä tuhansittain joka päivä, varsin paljon, mutta ne ovat syntisen ihmisen keksintöjä.Kerrotko vielä, moniko suomalainen Kristillinen avioliitto on solmittu Jumalan tahdon mukaisesti Raamatussa kerrotulla tavalla?
Mikäli ajatellaan miehen ja naisen välisen avioliiton perusteena olevan Raamattu, niin aika moni Jumalan valitsema ja yhteenliittämä aviopari käyttää esimerkiksi lisääntymiseen tarkoitettua ihmisen ominaisuutta ehkäisyn avulla pelkkään himoissaan hekumointiin.
Samoin hedelmällisen iän ohittaneet pariskunnat, pelkkää himoissaan hekumointia.
Omassa avioliitossakin päätettiin, ettei lapsia tehdä enempää ja se kaiketi tarkoittaa meidänkin avioliitosta siinä vaiheessa muodostuneen mainitsemasi kaltainen fantasiahahmo- ja avatarliitto, joita solmitaan Suomessakin tuhansittain vuosittain, varsin paljon, mutta kai ne sitten ovat syntisen ihmisen keksintöjä.
Onneksi Jeesus on Raamatun mukaan tullut hakemaan myös meitä syntisiä, teille tietty kurjaa kun joudutte tällaisen rupusakin kanssa viettämään aikaanne ikuisuudessa. Ehkä saatte Jeesuksen puhuttua ympäri ja huolii pelkästään teidät. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli tilanne kauan aikaa sitten, että mentiin kokeilemaan työn vaihtoa. Puhelinmyynti tuntui sopivalta, ja siihen jäi. Myi minulle 1990-luvulla..
Ei pärjää tosiaan edes hanttihommissa.
SeIIaista. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Meidän yhteiset tulot ovat 2600 euroa käteen. Hyvin pärjää.
Surkeaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olipa kummallinen kirjoitus.
Kaksi miestä sopii hyvin yhteen, kuten muutkin. Ei sitä mikään estä.Kerron täällä sinulle miten asiat ovat.
Anonyymi kirjoitti:
Kerron täällä sinulle miten asiat ovat.
Et kuitenkaan ole huomannut, että miehet viihtyvät hyvin keskenään, kuten myös naiset.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Surkeaa, kun hyvin pärjää? Olisi mahtavaa, jos ei pärjäisi?
Kun ei pärjää, vaan noIIamyynti jatkuu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et kuitenkaan ole huomannut, että miehet viihtyvät hyvin keskenään, kuten myös naiset.
Kuutio veteIee sinua takaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet hölmö. Homo ja lesbo ovat miehiä ja naisia. Heille sopii hyvin avioliittoon vihkiminen. Kuten on nähty.
Eihän ne sovi yhteen mitenkään päin. Se on luonnotonta touhua se sellainen.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sovi yhteen mitenkään päin. Se on luonnotonta touhua se sellainen.
Et ole huomannut, että miehet viihtyvät hyvin keskenään, kuten myös naiset.
Minä olen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et ole huomannut, että miehet viihtyvät hyvin keskenään, kuten myös naiset.
Minä olen.Olen huomannut että siellä kaksi erittäin nàismaista homoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut että siellä kaksi erittäin nàismaista homoa.
Mitään muuta sinä et näekään, kieli lipoen odotat kohtaamista. No ehkä jos kaksi vuotta vielä ruinaat säälistä antavat.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sovi yhteen mitenkään päin. Se on luonnotonta touhua se sellainen.
Se mikä se sinusta on luonnotonta, sopii monelle hyväksi elämäksi. Mielipide ei ole totuus.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se mikä se sinusta on luonnotonta, sopii monelle hyväksi elämäksi. Mielipide ei ole totuus.
SeIIainen mielipide sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään muuta sinä et näekään, kieli lipoen odotat kohtaamista. No ehkä jos kaksi vuotta vielä ruinaat säälistä antavat.
Taas projisoit omia tuntemuksiasi toisiin, Híntti🤔
Anonyymi kirjoitti:
SeIIainen mielipide sinulla.
Ihmetyttää sekin, että uskovat pitävät homoja kauhistuksina, mutta lasten hyväksikäyttäjät ja tappajat eivät saa mitään mainintaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ihmetyttää sekin, että uskovat pitävät homoja kauhistuksina, mutta lasten hyväksikäyttäjät ja tappajat eivät saa mitään mainintaa.
🐼kuvannut taas munaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plösö sönkötät täällä ja toinen myy tärkeänä lehtiä. 🐼
Rasvatorakka se kemmetoi ja haukkuu jatkuvasti
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ihmetyttää sekin, että uskovat pitävät homoja kauhistuksina, mutta lasten hyväksikäyttäjät ja tappajat eivät saa mitään mainintaa.
Täällä on montakin ketjua joissa vastustetaan tappamista, nimittäin oman lapsen tahallista tappamista. Tietenkin samat ihmiset joiden moraali sallii abortin sallii myös homoliitot. Synti synnyttää lisää syntiä ja suunta on aina alaspäin.
- Anonyymi
E-henkihän tarkoittaa sellaista ekohenkeä?
- Anonyymi
Torre on kuin vanhan testamentin Jeesus!
👻- Anonyymi
Oliko Jeesus kaIju ja hampaaton ToIIo🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Jeesus kaIju ja hampaaton ToIIo🤔
Halveksuttu ja kiusattu kuten voimme nähdä.
Toinen silmä sokea ja lonkkavikainen.
Raamatussa enemmän vanhasta testamentista voimme todentaa.
(En kuulu kiusaajiin)
Kokemusta kiusatuksi tulemisesta oli.
👻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halveksuttu ja kiusattu kuten voimme nähdä.
Toinen silmä sokea ja lonkkavikainen.
Raamatussa enemmän vanhasta testamentista voimme todentaa.
(En kuulu kiusaajiin)
Kokemusta kiusatuksi tulemisesta oli.
👻Jeesus on kuin Torre!!!
Niinkuin monet kauhistuivat häntä — sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo — niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
👻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on kuin Torre!!!
Niinkuin monet kauhistuivat häntä — sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo — niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
👻Pääsevätkö hänen kiusaajansa ikuiseen valoon ja yltäkylläisyyteen?
Hah
👻 Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on kuin Torre!!!
Niinkuin monet kauhistuivat häntä — sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo — niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
👻Ei tuo Jeesusta kuvaa, eikä minuakaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei tuo Jeesusta kuvaa, eikä minuakaan.
Sinua nimenomaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei tuo Jeesusta kuvaa, eikä minuakaan.
Minkälainen Jeesus oli?
👻 - Anonyymi
"Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet."
😳 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet."
😳Krusifiksi on kauneuspropgandaa, aikansa sosiaalinen media.
👻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Krusifiksi on kauneuspropgandaa, aikansa sosiaalinen media.
👻Kauneuspropgandaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauneuspropgandaa
Kauneuspropagandaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Krusifiksi on kauneuspropgandaa, aikansa sosiaalinen media.
👻Ikonit ja muut maalaukset kuin meikatut ja silikoituneet somevaikuttajat.
👻 Anonyymi kirjoitti:
"Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet."
😳Ei ole tietoa ketä Raamatun kirjoittaja tarkoittaa. Ehkä ei ketään.
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen Jeesus oli?
👻Ei harmainta aavistusta. Hän on todennäköisesti keksitty hahmo, eikä Raamatussa siten ole kerrottu Jeesuksen ulkomuodosta mitään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole tietoa ketä Raamatun kirjoittaja tarkoittaa. Ehkä ei ketään.
Vittu.
Tulevan vapahtajan, Jeesuksen ulkonäköä! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei harmainta aavistusta. Hän on todennäköisesti keksitty hahmo, eikä Raamatussa siten ole kerrottu Jeesuksen ulkomuodosta mitään.
Aikaisemmin olit tietävänäsi Jeesuksen ulkonäön.
Torre:
Ei tuo Jeesusta kuvaa, eikä minuakaan. Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmin olit tietävänäsi Jeesuksen ulkonäön.
Torre:
Ei tuo Jeesusta kuvaa, eikä minuakaan.Jeesuksen nähdessään ihmiset kääntäneet katsettaan, eivät peittäneet kasvojaan, Jeesus ei Raamatun mukaan ollut vammainen. Sama koskee minua.
Se tieto riittänee.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesuksen nähdessään ihmiset kääntäneet katsettaan, eivät peittäneet kasvojaan, Jeesus ei Raamatun mukaan ollut vammainen. Sama koskee minua.
Se tieto riittänee.Esittelet taas karseeta mahaas jossain ryteikössä.
Anonyymi kirjoitti:
Esittelet taas karseeta mahaas jossain ryteikössä.
Niin. Et sinäkään peitä kasvojasi, vaan katselet minua aina.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Niin. Et sinäkään peitä kasvojasi, vaan katselet minua aina.
Mikset one koskaan rannalla vaan aina noissa ryteiköissä? Karseet munahousut taas. 🤣🤣🤣
🐼kuvaa. Anonyymi kirjoitti:
Mikset one koskaan rannalla vaan aina noissa ryteiköissä? Karseet munahousut taas. 🤣🤣🤣
🐼kuvaa.En ole ollut rannalla sen jälkeen kun korona tuli. Käytiin aina nakurannalla fillarilla 35 km edestakaisin, mutta sen jälkeen meidän fillarit ovat olleet kehnoja, eikä edes pyörälaukkuja ole myynnissä enää.
Ehkä ensi vuonna autolla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole ollut rannalla sen jälkeen kun korona tuli. Käytiin aina nakurannalla fillarilla 35 km edestakaisin, mutta sen jälkeen meidän fillarit ovat olleet kehnoja, eikä edes pyörälaukkuja ole myynnissä enää.
Ehkä ensi vuonna autolla.OIet järkyttävä RöIIimaha, on syytäkin hävetä!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi häpeät?
Muniskuvia ryteikössä. 🥱
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siellä on tuoretta rosmariinia.
Ei vaan et kehtaa olla ruman kroppasi kanssa missään julkisella paikalla.
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan et kehtaa olla ruman kroppasi kanssa missään julkisella paikalla.
Näin kyllä on. Monet leikkaukset vatsan puolella ovat tehneet vatsasta huonon. Toinen puoli on kaamea. Tosin olen ollut paljon nakurannalla siitä huolimatta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi häpeät?
Että kysyt vielä miksi häpeät itseäsi🤔
Anonyymi kirjoitti:
Että kysyt vielä miksi häpeät itseäsi🤔
En häpeä. Ensi vuonna kun on auto, niin on tarkoitus mennä taas nakurannalle. Kuinka sinun laitasi on?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En häpeä. Ensi vuonna kun on auto, niin on tarkoitus mennä taas nakurannalle. Kuinka sinun laitasi on?
Kaikki tuntevat myötähäpeää puolestasi.
OIet karsea näky.
🤮🤮🤮🤮🤮 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesuksen nähdessään ihmiset kääntäneet katsettaan, eivät peittäneet kasvojaan, Jeesus ei Raamatun mukaan ollut vammainen. Sama koskee minua.
Se tieto riittänee.Luotat Raamattuun 🤣🤣🤣
Anonyymi kirjoitti:
Luotat Raamattuun 🤣🤣🤣
"Raamatun mukaan" on eri asia kuin uskoa niihin tarinoihin.
- Anonyymi
Kyllä löytyy jos sen haluaa löytää, mutta riippuu tietenkin mitä etsii.
- Anonyymi
Kyllä miehen ja naisen yhteenliittymisiä vietettiin Raamatun aikaan. Muotomenoiltaan ne ei juutalaisuudessa tietenkään olleet samanlaisia kuin kristinuskossa.
Kihlajaisia kyllä ja häitä vietettiin ja aviossa oltiin. Eihän Mooses muuten olisi voinut erokirjojakaan kirjoitella jos aviossa ei olisi oltu.
"Mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa. Ja niin he tulivat yhdeksi lihaksi". Siinä on avioliiton perusta, jonka Jumala on säätänyt.- Anonyymi
Ja lisäyksenä vielä "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Tässä miehen ja vaimon yhteen liittyminen sanotaan selvästi. Jumala siis liitti miehen ja naisen yhteen. Oli se sitten avioliitto tai mitä nimeä liitosta nykyään halutaan käyttää, ei tee tyhjäksi sitä minkä Jumala on säätänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Tässä miehen ja vaimon yhteen liittyminen sanotaan selvästi. Jumala siis liitti miehen ja naisen yhteen. Oli se sitten avioliitto tai mitä nimeä liitosta nykyään halutaan käyttää, ei tee tyhjäksi sitä minkä Jumala on säätänyt.
Vaikuttaa, että nykyään halutaan erottaa mies ja nainen toisistaan ja tilalle saada jos minkälaisia versioita yhteen liitettäväksi. No liittäkööt, mitä liittävät, mutta avioliittoja ne eivät ole Sanan varsinaisessa merkityksessä.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa, että nykyään halutaan erottaa mies ja nainen toisistaan ja tilalle saada jos minkälaisia versioita yhteen liitettäväksi. No liittäkööt, mitä liittävät, mutta avioliittoja ne eivät ole Sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mies ja nainen saavat olla yhdessä, kuten kaksi miestä ja naista. Ei ongelmaa.
Sinä et voi määritellä avioliittoa sitä noin rajoittamalla. Miehet viihtyvät hyvin keskenään. Kuten naisetkin.Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Tässä miehen ja vaimon yhteen liittyminen sanotaan selvästi. Jumala siis liitti miehen ja naisen yhteen. Oli se sitten avioliitto tai mitä nimeä liitosta nykyään halutaan käyttää, ei tee tyhjäksi sitä minkä Jumala on säätänyt.
Siitä huolimatta mies ja nainen eivät pysy yhdessä. Jumala on turha mitä tulee avioliittoihin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta mies ja nainen eivät pysy yhdessä. Jumala on turha mitä tulee avioliittoihin.
No koskapa ihmiset olisivat tehneet niin kuin Jumala haluaisi ihmisten tekevän, mutta se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, mitä on Jumala säätänyt.
Ihmisten tekemisiä ei voi pitää Jumalan mittapuuna. Anonyymi kirjoitti:
No koskapa ihmiset olisivat tehneet niin kuin Jumala haluaisi ihmisten tekevän, mutta se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, mitä on Jumala säätänyt.
Ihmisten tekemisiä ei voi pitää Jumalan mittapuuna.Jumala on hiljaa ihmisten parisuhteista koko Raamatussa.
Ainoastaan Salomonilla olisi pitänyt olla enemmän israelilsisia vaimoja, ja yksi kuningas ei saanut ottaa sivuvaimoja.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala on hiljaa ihmisten parisuhteista koko Raamatussa.
Ainoastaan Salomonilla olisi pitänyt olla enemmän israelilsisia vaimoja, ja yksi kuningas ei saanut ottaa sivuvaimoja.Niin, tai voihan ne Jumalan sanomiset autuaasti ohittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tai voihan ne Jumalan sanomiset autuaasti ohittaa.
Itse en niin tee.
Miehelle ja naiselle tuli Jumalalta vain tehtäviä: piti lisääntyä ja vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Itse en niin tee.
Miehelle ja naiselle tuli Jumalalta vain tehtäviä: piti lisääntyä ja vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.Sinä vain esittelet velttoja roikkuviasi ja 🐼 kuvaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vain esittelet velttoja roikkuviasi ja 🐼 kuvaa.
Sinun tehtäväksi on annettu katsoa minun kuvia antaa niistä mielipiteesi, sekä solvata.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Itse en niin tee.
Miehelle ja naiselle tuli Jumalalta vain tehtäviä: piti lisääntyä ja vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä.Niin, heidän tuli lisääntyä ja täyttää maa, mutta kuinkas kaksi miestä ja kaksi naista keskenään lisääntyisi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinun tehtäväksi on annettu katsoa minun kuvia antaa niistä mielipiteesi, sekä solvata.
Sitähän sinä kerjäät, et muuten niitä laittaisi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinun tehtäväksi on annettu katsoa minun kuvia antaa niistä mielipiteesi, sekä solvata.
Totuus ei ole soIvausta.
Voit häipyä täältä, jos ei kritiikki kiinnosta.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sitähän sinä kerjäät, et muuten niitä laittaisi.
En kerjää sinulta mitään, mutta kernaasti kommentoit. Hauskaa sinänsä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, heidän tuli lisääntyä ja täyttää maa, mutta kuinkas kaksi miestä ja kaksi naista keskenään lisääntyisi.
Ei Jumala kahdelle miehelle antanut mitään tehtävää. Ne ovat vain miehelle ja naiselle.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En kerjää sinulta mitään, mutta kernaasti kommentoit. Hauskaa sinänsä.
Voit häipyä täältä, jos et kestä kritiikkiä.
Puutun toIIouksiisi jatkossakin.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Voit häipyä täältä, jos et kestä kritiikkiä.
Puutun toIIouksiisi jatkossakin.
🤓Sanoin että hauskaa on. Et tajunnut mitään..
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sanoin että hauskaa on. Et tajunnut mitään..
Puutun toIIouksiiisi jatkossakin.
Ymmärryksesi on noIIatasoa. Anonyymi kirjoitti:
Puutun toIIouksiiisi jatkossakin.
Ymmärryksesi on noIIatasoa.Siitä huolimatta Jumala ei antanut kahdelle miehelle mitään tehtävää.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta Jumala ei antanut kahdelle miehelle mitään tehtävää.
Siitä huoIimatta Kuutio veteIee sinua pyIIyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Tässä miehen ja vaimon yhteen liittyminen sanotaan selvästi. Jumala siis liitti miehen ja naisen yhteen. Oli se sitten avioliitto tai mitä nimeä liitosta nykyään halutaan käyttää, ei tee tyhjäksi sitä minkä Jumala on säätänyt.
Ja koska Jumala yhdisti maailman ensimmäiset ihmiset, Aadamin ja Eevan, tämä avioliitto toimii mallina kaikille maailman avioliitoille ja erityisesti kristityille. Lutherkin määritti avioliiton miehen ja naisen väliseksi, sanoi sitä jopa pyhäksi, joten myös luterilainen avioliitto on myös vain miehen ja naisen välinen. Tämä perusta ei muutu kulttuurin mukana ja se on ihan hyvä asia.
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska Jumala yhdisti maailman ensimmäiset ihmiset, Aadamin ja Eevan, tämä avioliitto toimii mallina kaikille maailman avioliitoille ja erityisesti kristityille. Lutherkin määritti avioliiton miehen ja naisen väliseksi, sanoi sitä jopa pyhäksi, joten myös luterilainen avioliitto on myös vain miehen ja naisen välinen. Tämä perusta ei muutu kulttuurin mukana ja se on ihan hyvä asia.
Jumala ei yhdistänyt.
Jumala ainoastaan teki miehen ja naisen, joille antoi mahdottomia tehtäviä.
- Anonyymi
Ap. osoittaa selkeästi tietämättömyytensä ja sen, ettei ole Ramattua edes avannut! Huono provo siis, kun ensi lukemalla se osoittautuu valheeksi.
Kyllä Raamatussa, aivan sen alkulehdiltä lähtien kerrotaana avioliitosta: ”Jos avioliiton solminut mies lakkaa pitämästä vaimostaan havaittuaan hänessä jotakin epämieluista, hän voi kirjoittaa vaimolleen erokirjan ja lähettää hänet luotaan. Jos nainen hänen luotaan lähdettyään menee toisen miehen vaimoksi ja tämäkin mies alkaa vieroa häntä, kirjoittaa erokirjan ja lähettää hänet luotaan tai jos tämä mies kuolee, edellinen aviomies, joka lähetti naisen pois, ei saa ottaa häntä uudelleen vaimokseen; nainen on tullut hänelle saastaiseksi, ja sellainen liitto on Herran silmissä iljetys. Älkää tahratko sellaisella synnillä maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa omaksenne. Jos mies on vastikään mennyt naimisiin, hänen ei tarvitse lähteä sotaan eikä häntä saa kutsua muuhunkaan palvelukseen. Hän saa vuoden ajan olla vapaa ja pysyä kotona vaimonsa ilona.” (5. Moos. 24:1-5)." Ja monissa muissakin kohdissa löytyy mainintoja avioliitosta.- Anonyymi
Avioliitto alkuperäisissä kirjoituksissa, vai munkit lisäsivät tai myöhemmät komitean?
"Kyllä Raamatussa, aivan sen alkulehdiltä lähtien kerrotaana avioliitosta:"
Niin, ja sillä tarkoitettiin tuon kulttuurinmukaista avioliittoa, joka ei vastaa meidän käsitystä avioliittosta.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kyllä Raamatussa, aivan sen alkulehdiltä lähtien kerrotaana avioliitosta:"
Niin, ja sillä tarkoitettiin tuon kulttuurinmukaista avioliittoa, joka ei vastaa meidän käsitystä avioliittosta.Avioliitto on avioliitto käsitettiinpä se minkä kulttuurin pohjalta hyvänsä.
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto on avioliitto käsitettiinpä se minkä kulttuurin pohjalta hyvänsä.
Voit niinkin ajatella. Suomessa päädyttiin siihen, että on susipari, jos ei ole vihitty. Niin ajatellaan Raamatun "avioliitoista".
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto on avioliitto käsitettiinpä se minkä kulttuurin pohjalta hyvänsä.
Ei ole. Näitä ns. avioliittoja eli parisuhteita lienee ollut jo kivikaudella ja kaikki luonnonkansat ovat luoneet omat sääntönsä näille.
Ennen avioliitto oli täysin yksityisasia, joka ei kuulunut varsinaisesti yhteiskunnille.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei ole. Näitä ns. avioliittoja eli parisuhteita lienee ollut jo kivikaudella ja kaikki luonnonkansat ovat luoneet omat sääntönsä näille.
Ennen avioliitto oli täysin yksityisasia, joka ei kuulunut varsinaisesti yhteiskunnille.Ei avioliitto ole pelkästään sitä, mitä kirkossa kuulutetaan, mille yhteiskunta säätää lakinsa, tai minkä kulttuuri sanelee. Avioliitto on miehen ja naisen yhteen liittymä, ja sitä tapahtuu ihan luonnostaan ilman minkään yhteisön, yhteiskunnan tai kirkon myötävaikusta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei avioliitto ole pelkästään sitä, mitä kirkossa kuulutetaan, mille yhteiskunta säätää lakinsa, tai minkä kulttuuri sanelee. Avioliitto on miehen ja naisen yhteen liittymä, ja sitä tapahtuu ihan luonnostaan ilman minkään yhteisön, yhteiskunnan tai kirkon myötävaikusta.
”Ei avioliitto ole pelkästään sitä, mitä kirkossa kuulutetaan, mille yhteiskunta säätää lakinsa, tai minkä kulttuuri sanelee.”
”Avioliitto on miehen ja naisen yhteen liittymä, ja sitä tapahtuu ihan luonnostaan ilman minkään yhteisön, yhteiskunnan tai kirkon myötävaikusta.”
Tuota, tuo on parisuhde. Nykyään avioliitto perustuu kahden ihmisen väliselle emotionaaliselle suhteelle. Mutta ei siihen tuota avioliittoa edes tarvita, sen kun muuttaa yhteen ja päättää elää elämäänsä toisen kanssa.
Ennen näin ei ollut. Kaksi sukua päätti, kenen lapsi menee avioon kenenkin kanssa. Tämä oli siis sukujen välinen sopimus. Sopimuksiin kuului niin valta-asiat (kuninkaaliset, aateliset ja vastaavat) hoitivat vallankäyttöään näiden sopimusten kautta. Se saattoi olla myös sukujen välinen omaisuussopimus, missä maa ja kiinteistöomistukset määräytyivät tuon avioliittosopimuksen kautta.
Sitten oli myös rahvaan liitot, joissa usein oli pelkkä suullinen sopimus. Näistä alkoi tulla sitten riitoja, eli mitä milloinkin oli sovittu, eikä todisteita aina ollut olemassa, puuttui kirkko asiaan. Kun yhteiskunnat kehittyivät, saatiin voimaan eri lakeja, joilla sitten säädeltiin sitä, mitä kukin oikeastaan oli sopinut.
- Anonyymi
Hankala käsittää sitä käsitettä, mutta käsidesiä on kulmat pullolla.
- Anonyymi
Länsimainen avioliittokäsitys on peräisin vapaalta Roomalaisia kaudelta!
Aviolitto ei ollut miehen vankila.
👻- Anonyymi
Paavali raivosi Roomalaiskirjeessään aviomiehistä jotka harrastavat homoseksiäkin.
Muutos tapahtui.
👻
- Anonyymi
Eikä kehunta ole ylistystä, yhdessä oveluutta lainkaan.
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550