Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

  1. Ei vaan siitä että temppeli oli häpäisty ja osa kansasta yhä palvoi Baalia ja muita kiellettyjä vieraita jumalia senhän profeetat esittivät eksiilin joutumisen syyksi kun itse asiassa kumpikin kuningaskunta, Israel ja Juuda nousivat oman aikansa alueellista suurvaltaa vastaan ja siltä sitten saivat turpiinsa.
    Niin molemmat kuningaskunnat lakkasivat olemasta ja osa niiden väestöä vietiin pakkosiirtoon ,Israel Assyyriaan ja Juuda Babyloniaan . Suurvaltahan ehti vaihtua ennen kuin Juudan kompastui samaan kuin Israel omaan aikanaan, suurvalta oli suurvalta muinoinkin, ei sellainen kääpiöiden uhittelua sietänyt .
  2. 34 / 426