Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8508

1. Niin,+olikohan+luovuttu++tästä+"+Minä,+minä+++olen+JHWH++ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+minä."+Ei,+vaan+uskottiin+++ja+siksi+++alettu+palvoa++muita++jumalia++ei+kristinuskon+Jeesustakaan+Tämä+on+näin+yksinkertaista.+Ottamalla+kasteen+++olisi+päässyt+helpolla+ei+vihaa+,vainoa,+mutta++miksi+ne+jotka+jo+olivat+kuninkaan++lapsia,+++olisivat++noin+tehneet?++Toisaalta++outoa++kyllä+kristityt++etsivät+Israelin+kirjoituksista+++kohtia+joissa+luvataan+hyvää+ja+ilmoittavat+että+ne+koskevatkin+heitä,+mutta++pahat+kohdat++koskevat++Israelia.+++++Esim,++kun+maanpako+päättyy,+tapahtuu+Jeremian+mukaan++näin+:+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.++32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanooJHWH 33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH++Minä+panen+torani++heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.++ 34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanoo+JHWH.+Minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejään."+ 35+--JHWH+on+pannut+auringon+valaisemaan+päivää,+kuun+ja+tähdet+radoilleen+valaisemaan+yötä.+Hän+panee+meren+kuohumaan,+aallot+pauhaamaan+--+JHWH+Sebaot+on+hänen+nimensä,++36+ja+hän+sanoo+näin:+--+Yhtä+varmasti+kuin+minä+pidän+voimassa+tämän+järjestyksen,+yhtä+varmasti+pidän+huolen+siitä,+että+Israelin+jälkeläiset+ovat+aina+minun+kansani.37+Näin+sanoo+JHWH:+--+Yhtä+vähän+kuin+voidaan+mitata+taivaan+avaruus+tai+tutkia+maan+perustukset,+yhtä+mahdoton+minun+on+hylätä+Israelin+jälkeläisiä+edes+kaiken+sen+jälkeen,+mitä+he+ovat+tehneet,+sanoo+JHWH.+"++Mihin+tässä+kohtaa+kuuluu+Luther?+++Mikä+hän+luuli+olevansa?
  2. Sanoit+oleellisen.
  3. Sillä+että+olen.
  4. Israelin+valtio+olisi+syntynyt+joka+tapauksessa+ilman+YK:n++päätöslauselmaakin+++valtiohan++syntyi++++tunteja+sen+jälkeen+heti+++kun+britit+olivat+lähteneet.+Kaikki+oli+valmiina++koska++valtion+syntyyn+oli+alettu+valmistautua+jo+1800+-luvulla,+oli+omat+puolustusvoimat,+poliisit,+sairaalat,+yliopistot+kibbutsit+++ja+moshavit.+Aivan+kaikki+.+++Ei+Israelia++mikään+kansainvälinen++järjestö++++perustanut+eivät+liioin+ketkään+ei-juutalaiset.++Euroopan+juutalaisten++tuhoasa+menetettiin+++se+osa++juutalaista++kansaa+joka+oli++sionistisen+liikkeen+alkuunpanija++ja+jonka+++parista+oli+tulleet+lähes++kaikki+maahanmuuttajat++ja+ne+jotka+olisivat+olleet+vielä+tulossa,++lännestä+ei+paljonkaan++muuttajia+ole++ollut+vaan+toinen+suuri+joukko+ova+olleet+arabimaista+paenneet+juutalaiset++Oli+myös++++aivan+vähällä+ettei++Palestiinan+juutalaisasutus++olisi+natsien+++toimesta++tuhoutunut+jolleivät+englantilaiset+++oli+lyöneet+Rommelia+++Egyptin+rajoilla.++Kunkin+kansan++määrittelevät+siihen+itse+kuuluvat,++mutta+kaikki+kansat+historiallisella+ajalla+ovat+olleet+sekakansoja+ei+ole+puhdasta+juutalaista+eikä+suomalaista+eikä+mitään+muutakaan.+Rotuajatus++ylipäänsä+on+uudemman++ajan+Euroopalaista+perua.++Alun+perin+israelilaiset+olivat+kaananilaisia+++jotka++hekin+olivat+sekakansa,+Israeliin+liittyi++raamatullisella+ajalla+jatkuvasti+muita++ja+israelilaisia+muihin+populaatioihin.Niin+ajatus-+kuin++perimärajat+olivat+auki,+ovat+aina+olleet.++En+myös+ymmärrä+sen+paremmin+++rasistien+kuin++joidenkin+kristittyjen+puheita+raamatusta++jos+on+puhe+hepr.+raamatusta,++kaikki+sen+käsitteethän++ovat+israelilaisten/juutalaisten++itse+++luomia,+eivätkä+perustu+mihinkään+mitä++juutalaisvihaajat++luulevat.+Israelin+uskonto/juutalaisuus+on+omatekoinen,++ei+muiden+++tarvitse+siihen++uskoa+mutta++muut++eivät++myöskään+voi+määritellä+sitä+++ulkoa+omin+luuloin+tai+perustein.++Israelin+uskonto++kuten+muutkin+uskonnot++on+kulttuurisesti+totta,++mutta+ei+välttämättä+objektiivisesti.+Israelin+++vatio+on+tärkeä+ainoastaan+juutalaisille+se+oli+tarkoitettu+turvapaikaksi+++vainotulle+kansalle+mutta+pahimman+++vainon+ajan+pelastajaksi+sitä+ei+ehditty+saada.+En+ymmärrä+antisemitistien-ja++sana+siis+tarkoittaaa+juutalaisvihaaja+-+hölinöitä+kaikki+mitä+he+eivät+pysty+ymmärtämään+joko+älyn+tai+tiedon+puutteesta++tai+molempien,++selittyy+heille+juutalaisten+salaliiton+tuloksena,++mutta+jotta+kuvaan+kuuluisi+++sentään++se+juutalainen++joka++vie+hörhön++kuin+hörhön+jopa+taivaaseen+++niin+heilläkin+kuitenkin+on+Jeesus,+++se+hyvä+juutalainen+.Jeesuksesta+kaikki+alkoikin++kun+juutalaiset+++eivät+häntä+jumalakseen+hyväksyneet++uusi+uskonto++aloitti+++juutalaisvastaisen++propagandasodan++joka++vähitellen+++muuttui++osaksi+sen++teologiaa+ja+tarina+nyt+jatkuu+myös+sekulaarissa++muodossa.
  5. Niin+paljasti.
  6. Takavarikoitua=ryöstettyä+++omaisuutta+++korvattiin,++ei+kenenkään+henkeä+korvattu+tai+voida++korvata.+Paitsi+++yksityisten++ihmisten++omaisuutta,+++oli+sitten+kyse++omasta+liikeestä,+yhtiöstä+tms,+++oli+myös+satoja++juutalaisia+seurakuntia++joilla+oli+synagogat,+koulut,+sairaalat,+++mitkä+kaikki+menetettiin.+Näitä+rasisteja+jotka+väittävät+mitä+milloinkin+riittää,+ei+maailma+ole+ilman+natseja+vieläkään,+++30-luku+elää++ja+voi+hyvin+++monissa+tälläkin+palstalla+.