Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8499

1. Kun+uusi+uskonto+syntyy+vanha+täytyy+ainakin+haukkua++jos+sitä+ei+saa+hävitettyä,+++eihän+uudelle+olisi+tarvetta++jos+vanha+ei+olisi+ollut+"huono".+Kristinuskokin+toimi+noin,+mutta+koska+kristinusko+kuitenkin+myös+yritti+selittää+syntynsä+juutalaisten+++kirjoitusten+++avulla,+Jeesus+selitettiin+luvatuksi+messiaaksi,+niinpä+++ristiriidat+koetettiin+selitettää+pois++teologian+avulla+.Kun+profeetoissa+luvattua+ei+tapahtunut,+Jeesus+tulisikin+uudestaan+ja+silloin+tapahtuisi,+pääasia+olikin+syntien+sovitus+++joka+oli+mahdollista+vain+messiaan+kuoleman+ansiosta+jne.++Sitä+paitsi+kristityt+itse+olivatkin++nyt+uusi+Israel,+heidät+oli+jotenkin+oksastettu+++olemaan++se+,++varsinainen+Israel+++oli+nyt++saatanan+synagoga,+joka+maallisesti++tavalla+tai+toisella+tuhottaisiin++ja+lopulta+joutuisi+tuonpuoleiseen+helvettiinkin.+++Juutalainen+kansa+ja+uskonto+jatkoivat+elämäänsä+uudesta+uskonnosta+huolimatta,+++tosin+pian+++voimistunut+kirkko+++alkoi+vaatia+juutalaisvastaista++++lainsäädäntöä+ja++lopulta+alkoivat+myös+yritykset+juutalaisten+fyysiseksi+tuhoamiseksi.+Missään+muualla+++ei+juutalaisia+ole+kohdeltu+yhtä++huonosti+kuin+kristinuskon+alueilla,+mutta+nyt+kristinusko+++pääsääntöisesti+on+uskonnoista+vähemmistöjä+kaikkein++suvaitsevimmin+kohteleva+++ja+vain+pieni+vähemmistö++kristittyistä++++jatkaa+edelleen+juutalaisvastaista++vihanpitoaan.+Heihin+ei++asiapuhe+tehoa,++syyt+ovat+muualla.+Yrittää+silti+voi+ja+sitähän+sinäkin+farig+teet.
  2. "Lyhyesti:+Miksi+jauhat+täyttä+paskaa?+Itsehän+olet+myöntänyt,+että+et+noudata+ainuttakaan+Tooran+käskyä+".En+ole+tuollaista+sanonut.+"On+se+kätevää,+kun+on+erehtymättömiä+rabbeja,+joilta+voi+tiedustella+totuutta,+ei+tarvitse+itse+avata+omaa+Raamattuaan"+Rabbit+eivät+ole+erehtymättömiä+ei+kukaan+ihminen++ole.+Luen+kyllä+heprealaista+Raamattua++mutta+en++voi+siitä+omia++tulkintoja+tehdä+ja+ilman+tulkintoja+lakia+ei++voisi+käyttää.Sama+koskee++kaikkia+lakeja,+myös+Suomen,+vaikkei+se+olekaan++yli+2000+vuotta+vanha.++"Minua+ei+synagooga+hirveästi+kiinnosta."Ei+tarvitsekaan+,+kristityt+++käyvät+kirkoissa+++rukoilemassa++Jeesusta++joka+itse++kävi+synagogassa+ja+rukoili+-+ketä?"Raamattu+sanoo,+että+Jeesus+on+sapatin+Herra,+tämä+on+Jumalan+sana"++Ei+ole+vaan+se+on+nasaretilaismies+Jeesuksen+sana."+Kerro+sinä+missä+kohtaa+Tooraa+sanotaan,+että+te+maallistuneet+juutalaiset+voitte+välttyä+Jumalan+vihalta+tuomionpäivänä?+Koska+teidät+on+ympärileikattu?+Koska+olette+muistaneet+kutsua+Jumalaa+kunnioittavasti+neljällä+konsonantilla?+Koska+jaksatte+jauhaa+nettifoorumilla+ja+julistaa+omaa+hienoa+uskontoa,+jossa+ei+ole+helvetti+eikä+taivasta+eikä+pelastusta+eikä+sovitusta,+uskontoa,+joka+ei+tarjoa+ihmiselle+yhtään+mitään."Tuossa+++tulivat+sekä+tarpeelliset+uhkaukset+että+asian+ydin+:juutalaisuus++on+väärin+,+sen+jumala+on+väärä,+se++tulkitsee+omaa+lakiaan++väärin,+++eikä+ketään+edes+uhata+helvetillä++vaikka+sellainen++on+ja+jottei+sinne++joudu+tarvitaan+kristinuskon+Jeesusta.+JHWH+ei+voi+auttaa+vaikka+väittää+että+vain+hän+on+kaikkivaltias+ja+että+vain+häneen++pitää+luottaa.++Jumalan+nimikin+++on+hassu+:neljä+konsonanttia+ja+pari+vokaalia,+++nimen+kuuluu++olla+Jeesus+tai+Imanuel,+messiaskin++kelpaa+jos+käyttää+kreikkaa+,+kristus.Messiasta+++voi+siis++rukoilla.++Sitten+JHWH+vielä+laissa+sanoo+näin"+Se+(JHWH)on+oleva+minun+nimeni+ikuisesti,+ja+sillä+nimellä+minua+kutsuttakoon+sukupolvesta+sukupolveen."++Nimi+kuitenkin+muuttui+++Jeesukseksi.+JHWH+ilmoitti+myös+että+on+yksi,+mutta+kristittyjen+mukaan+erehtyi,+ei+voi+olla++++voi+olla+yksi+kun+kerran+kristinuskon+++jumala+on+kolmiyhteinen,++joten+nyt+pitää+tulkita+mitä++JHWH+oikeastaan+tarkoitti,+mutta+ei+osannut+sanoa:++tietenkin+sitä+että+koska+++yhtyvä+ihmisparikin+on+yksi+liha,+niin++JHWH+voi+olla+kolme+ja+onkin+kolme+.++Israelin+lakia++++pitää++kaikkien+kansojen+noudattaa+++vaikka++laki+on+sellaisen++Jumalan+ja++sellaisen+uskonnon+++opetus++"joka+ei+tarjoa+ihmiselle+YHTÄÄN+MITÄÄN"...
  3. Talmudit(Bavli+ja+Jerushalmi)++ovat+täynnä++monenlaista++laintulkintaa,++väittelyä+sekä+tarinoita,+ne++ovat++kirjallisuus,+++ei+kirja+.Ei+minun+tarvitse+++tuntea,++enkä+edes+kykenisi+tuntemaan++koko+halachaa,+koska+++voin+kysyä++oppineilta+jotka++sen+tuntevat,+kun++koen+että+apua+tarvitsen.Miksi+luulet+että++seurakuntiin+palkataan+rabbi+?+Synagoga+on+oppineiden+perustama+laitos,+sen+rukoukset++ja+++tavat+ovat++heidän+määräämänsä+.+++Sabattijumalanpalvelus+++synagogissa++ei+perustu+toran+mihinkään+käskyyn,+++koko+instituutio+on+nuori+eikä+synagogaa++tai+sen+tapoja+mainita+++missään+kirjoituksissa.+Aiemmin+on+luultu+että+synagogalaitos+olisi+alkanut+kehittyä++Babelissa+eksiilin+aikana+kun+oltiin+ilman+temppeliä,++mutta+näin+ei+ole+.+Synagoga,+jonka+nimikin++on+kreikkaa,+on+alkuisin+toisen+temppelin+ajan+lopulta."Missä+kohtaa+Tooraa+sanotaan,+että+saa+kostaa?"Tässä++"3.Moos.24.20+++murtuma+murtumasta,+silmä+silmästä,+hammas+hampaasta.+Hän+itse+saakoon+saman+vamman,+jonka+hän+toiselle+aiheutti."+Oppineet+tulkitsevat+kohdan+niin,++että+ei+saa+aiheuttaa+lisää+vahinkoa,+vaan+pitää+korvata+vamma+sille+jolle+on+vahinkoa+aiheuttanut,++aiheutetun++vahingon+suuruuden+mukaan.+"Jeesus+sanoo+olevansa+sapatin+Herra,+tämä+on+Jumalan+sana."+Ei+ole+jumalan+sana+vaan+Jeesuksen+joka+on+SINUN++uskontosi+++jumala.++Missä++kohtaa+tora+sanoo+että+joku+joskus+elävä++Jeesus+olisikin+++sabatin++herra?+++Minä+puhun++oman+uskontoni+++asioista+,+sinä+itsellesi+vieraan,+muista+nyt+edes+se.++Uskontosi+vieläpä+selittää+että+luottamalla++JHWHeen+joudummekin+uskontonne+helvettiin.+Silti++++laki+on+sinusta++hyvä+,vaikka++sen+antaja+on++valehtelija++ja+väärien+lupausten++antaja.+Sinun+pitäisi++tuosta+jo+ymmärtää+++++että+jokin+on+yhtälössäsi+pahasti+pielessä,+mutta+näköjään+et+ymmärrä+.