Kristitty.net
28.10.2018 19:38
Lain tärkein käsky on kuule Israel. Entä sitten? Koska Jeesus on itse Jumala, häntä saa palvoa. Mutta juutalaisille ei kelpaa Messias, joka pelastaa kaikki kansat synneistään, juutalaiset haluavat Messiaan joka nousee kuninkaaksi hallitsemaan vain Israelia, koska juutalaiset eivät voi sietää ajatusta siitä, että Jumala olisi myös pakanoiden Jumala.
Totean:
Kristitty.net näyttää saaneen itselleen keskustelukumppanin, dikdukin. Toivotan dikdukille paljon voimia.
En voi ymmärtää, miksi Kristitty.net toistaa jatkuvasti, että me emme salli jotakin ja estämme pahuudessamme jotakin. Olen nyt sitä mieltä, että hän, siis Kristitty.net on sivistynyt antisemiitti.
Syytteet, joita hän syytää fariseuksiin ja oppineisiin ja sitä kaiutta juutalaisiin ja meidän kulttuuriimme, eivät ole "perkeleen lapsia"-tyylisiä eikä muuta alatyyliä, vaan
" Kyllä se mahtaa juutalaisia ottaa suuresti päähän kun heidän rakas Toora on nyt myös pakanoiden käsissä. Tehän haluatte että Jumala on ainoastaan teidän Jumala, pakanat saavat tehdä mitä huvittaa. On siinä juutalaisilla nöyrtymistä, kun pakanat joutuvat opettamaan teille Tooraa, niin kuin Raamattu sanoo."
Sääli kirjoitajaa joka ei halua huomata omaa vihaansa juutalaisuutta kohtaan tai todella vihaa kansaamme.
Lain henki ja kirjain-posetiivi
40
370
Vastaukset
Vihaa? Minähän vain sanon totuuden, että Messias, joka pelastaa koko maailman sen synneistä, on liikaa juutalaisille, jotka yksin haluavat olla valittu kansa. He eivät voi sietää ajatusta Jumalasta, joka rakastaa myös pakanoita, ja joka oksastaa pakanat Israeliin. Minä en todellakaan ole antisemitisti enkä vihaa juutalaisia, minä vain sanon totuuden, että juutalaiset ovat eksyksissä kuin lampaat. He ovat perinnäissäännöillään kumonneet Tooran ja ovat hylänneet Jumalan maailmaan lähettämän Messiaan. Mutta täällä luterilaisuus palstalla ei kuulemma saa kritisoida ketään, vaan kaikkia eri näkemyksiä tulee peukuttaa ja fanittaa.
- taastätäsamaa
Sen verran olen palstalla ollut, että en usko täällä olevan mielipidepoliisia sen jälkeen kun sefusysteemi loppui.
Mutta asiaan:
Sinä sanot mielipiteesi, et totuutta. Mielipide ei ole sama kuin totuus. mielipiteesi on jopa valhetta ja väärä:
"Minähän vain sanon totuuden, että Messias, joka pelastaa koko maailman sen synneistä, on liikaa juutalaisille, jotka yksin haluavat olla valittu kansa. "
Sanon:
Se fakta, että JHWH on valinnut meidät kansakseen, ei ole ansiomme. Se vain on niin. Se on ihmisyksilön kohdalla, että kansasta voi erota ottamalla jonkun muun jumalan. Niin yksinkertaista se on. Tarjokkaita on pilvin pimein ja houkutelijoita jonoksi asti.
Meille kansana ei ole ongelma, mitä JHWH tekee muiden kansojen suhteen mutta Hän on sanonut tehneensä liiton kanssamme ja se on ikuinen. Yksi sen piirteistä on " Jla on yksi ja ikuinen."
Jos toinen uskonto, kristillisyys koettaa ympätä muita kansoja Israeliin, teko on sekä valhetta että hämöstyttävä. Minua ennen syntyneet Saksassa eläneet ovat joskus kysyneet " muíssä olivat ne hurskaat kristityt jotka olivat juutalaisia?" Toisin sanoen höpön teidän ymppäyksenne.
Eipä silti, vaikka joka krisritty olisi antanut tappaa itsensä, ette te olisi yhtän enenpää juutalaisia kuin nytkään.
Kun toistamalla toistat tuota oppia, kutsutaan korvausteologiaksi ja sinun laillasi uskotaan Jlan vaihtaneen juutalaisen kansan kristilliseen kansaan.
Puhuaksemme Jesuksesta, koska leijona ja lammas kulkee pelotta yhdessä ja syö ruohoa? Ei ole näkynyt, yhtään enepää kuin maailman rauhakaan. Kumpikin ovat messiaan merkkejä. taastätäsamaa kirjoitti:
Sen verran olen palstalla ollut, että en usko täällä olevan mielipidepoliisia sen jälkeen kun sefusysteemi loppui.
Mutta asiaan:
Sinä sanot mielipiteesi, et totuutta. Mielipide ei ole sama kuin totuus. mielipiteesi on jopa valhetta ja väärä:
"Minähän vain sanon totuuden, että Messias, joka pelastaa koko maailman sen synneistä, on liikaa juutalaisille, jotka yksin haluavat olla valittu kansa. "
Sanon:
Se fakta, että JHWH on valinnut meidät kansakseen, ei ole ansiomme. Se vain on niin. Se on ihmisyksilön kohdalla, että kansasta voi erota ottamalla jonkun muun jumalan. Niin yksinkertaista se on. Tarjokkaita on pilvin pimein ja houkutelijoita jonoksi asti.
Meille kansana ei ole ongelma, mitä JHWH tekee muiden kansojen suhteen mutta Hän on sanonut tehneensä liiton kanssamme ja se on ikuinen. Yksi sen piirteistä on " Jla on yksi ja ikuinen."
Jos toinen uskonto, kristillisyys koettaa ympätä muita kansoja Israeliin, teko on sekä valhetta että hämöstyttävä. Minua ennen syntyneet Saksassa eläneet ovat joskus kysyneet " muíssä olivat ne hurskaat kristityt jotka olivat juutalaisia?" Toisin sanoen höpön teidän ymppäyksenne.
Eipä silti, vaikka joka krisritty olisi antanut tappaa itsensä, ette te olisi yhtän enenpää juutalaisia kuin nytkään.
Kun toistamalla toistat tuota oppia, kutsutaan korvausteologiaksi ja sinun laillasi uskotaan Jlan vaihtaneen juutalaisen kansan kristilliseen kansaan.
Puhuaksemme Jesuksesta, koska leijona ja lammas kulkee pelotta yhdessä ja syö ruohoa? Ei ole näkynyt, yhtään enepää kuin maailman rauhakaan. Kumpikin ovat messiaan merkkejä.Korvausteologiaa? Kirkko opettaa korvausteologiaa, että kirkko on uusi Israel. Minä opetan öljypuun teologiaa, että meidät pakanat on oksatettu Israeliin (Room. 11), me siis emme ole korvanneet Israelia emmekä Paavalin mukaan saa ylvästellä alkuperäisten oksien rinnalla.
Kerro missä kohtaa Raamattua kerrotaan ajasta, jolloin leijona ja lammas kulee pelotta yhdessä? Luku ja jae kiitos. Hieman tarkkuutta pyydän, luulin että te juutalaiset tunnette kirjoitukset.- taastätäsamaa
Kuulepa, pikku ylvästelijä!
Jos sinät tunne messias-ennustuksia, messiaan johon väität uskovasi, niin pidä suusi kiinni viisampasi edessä. taastätäsamaa kirjoitti:
Kuulepa, pikku ylvästelijä!
Jos sinät tunne messias-ennustuksia, messiaan johon väität uskovasi, niin pidä suusi kiinni viisampasi edessä.Nyt se luku ja jae kiitos, missä kohtaa Raamattua kerrotaan ajasta, jolloin leijona ja lammas kulkee pelotta yhdessä?
- taastätäsamaa
Kysypä Jeesukselta itseltään.
taastätäsamaa kirjoitti:
Kysypä Jeesukselta itseltään.
Sinä olet julkisesti väittänyt, että on olemassa messiasennustus, jonka mukaan leijona ja lammas kulkee pelotta yhdessä. Joten sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joka laitat tänne luvun ja jakeen, missä kohtaa niin sanotaan, tai sitten olet mies ja myönnät, että muistit Jesajan sanat väärin, kuten niin monet muutkin. Miten on, onko sinussa miestä myöntää, että olit väärässä?
No jo nimi Israelin Jumala kertoo kaiken. Ei kuulu sinulle eikä minulle.
Vai mitä Jumalaa tarkoitat?torre12 kirjoitti:
No jo nimi Israelin Jumala kertoo kaiken. Ei kuulu sinulle eikä minulle.
Vai mitä Jumalaa tarkoitat?Israelin Jumala on oikein hyvä kuvaus, se kertoo siitä, mistä Jumalasta puhutaan. Oletko vakaasti sitä mieltä, että Jumala on vain Israelin Jumala, että Jumalaa ei pätkääkään kiinnosta hänet luomat pakanakansat?
Kristitty.net kirjoitti:
Israelin Jumala on oikein hyvä kuvaus, se kertoo siitä, mistä Jumalasta puhutaan. Oletko vakaasti sitä mieltä, että Jumala on vain Israelin Jumala, että Jumalaa ei pätkääkään kiinnosta hänet luomat pakanakansat?
No eipä ne kiinnostaneet muuta kuin tappamismielessä. Luvattuun maahan oli asettautunut viisi kansaa, jotka Jumala määräsi tapettaviksi. Ei neuvotteluja alueelta siirtymisestä.
Ja tämä Israelin Jumala oli Raamatun mukaan mies, joka asui Jerusalemissa. Ei ole nykyään enää mitään jakoa.torre12 kirjoitti:
No eipä ne kiinnostaneet muuta kuin tappamismielessä. Luvattuun maahan oli asettautunut viisi kansaa, jotka Jumala määräsi tapettaviksi. Ei neuvotteluja alueelta siirtymisestä.
Ja tämä Israelin Jumala oli Raamatun mukaan mies, joka asui Jerusalemissa. Ei ole nykyään enää mitään jakoa."Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa." (5. Moos. 20:10)
Kristitty.net kirjoitti:
"Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa." (5. Moos. 20:10)
Heh. Ei luvatussa maassa asuneille mitään rauhaa tarjottu, vaan Israelin Jumala tarjosi miekkaa.
"Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa." (Jes. 11:6)
Sanotaanko tässä, että leijona ja lammas käyvät yhdessä? Osaatko lukea? No ei tasan sanota, vaan että susi asuu karitsan kanssa, pantteri makaa vohlan vieressä, vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä. Mitään mainintaa ei ole leijonasta ja lampaasta käyskentelemässä yhdessä. Joten hieman tarkkuutta kiitos, Jumalan pyhää sanaa ei saa omasta päästä lainailla.torre12 kirjoitti:
Heh. Ei luvatussa maassa asuneille mitään rauhaa tarjottu, vaan Israelin Jumala tarjosi miekkaa.
"Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa." (5. Moos. 20:10)
- taastätäsamaa
Jesaja 12
Edellinen jae
7 Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä Kristitty.net kirjoitti:
Toiveunta. Mutta osoittaa Raamatun epäjohdonmukaisuuden. Ilman rauhan tarjoamista mennään vakoilun jälkeen tappamaan viisi kansaa, kertoo Raamattu israelilaisista.
taastätäsamaa kirjoitti:
Jesaja 12
Edellinen jae
7 Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkäSanotaanko tässä, että leijona ja lammas käyvät yhdessä? Ei tasan sanota, joten mitä jos nyt vain myöntäisit rehellisesti olleesi väärässä?
- taastätäsamaa
Sinä et siis edes tajua mistä keskustelemme? No, ole mehussasi.
Kristitty.net kirjoitti:
Sanotaanko tässä, että leijona ja lammas käyvät yhdessä? Ei tasan sanota, joten mitä jos nyt vain myöntäisit rehellisesti olleesi väärässä?
Näkee kuitenkin kuinka järkyttävän väärässä Raamattu on.
- taastätäsamaa
Voimme yhdessä,sinä Torre ja minä todeta kuinka järkyttävän väärässä ovat ne jotka uskovat Jeesuksen olevan messias. Olen osoittanut sen yllä ja toinen kohta, jonka Kristitty.net sivuuttaa on lupaus koko maailman rauhasta. Maailmassa ei ole rauhaa=emme elä messiaan aikaa= Jeesus ei ole messias.
taastätäsamaa kirjoitti:
Voimme yhdessä,sinä Torre ja minä todeta kuinka järkyttävän väärässä ovat ne jotka uskovat Jeesuksen olevan messias. Olen osoittanut sen yllä ja toinen kohta, jonka Kristitty.net sivuuttaa on lupaus koko maailman rauhasta. Maailmassa ei ole rauhaa=emme elä messiaan aikaa= Jeesus ei ole messias.
Sanoo henkilö, joka ei voi myöntää olleensa väärässä, että Raamatussa missään kohtaa ei kerrota leijonan ja lampaan käyvän yhdessä. Maailman rauha on vielä edessäpäin, ja se toteutuu Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Mutta silloin on liian myöhäistä juutalaisten kääntyä Messiian puoleen vaan he joutuvat kiristelemään hampaita.
- taastätäsamaa
Ai että toisessa tulemisessa ja jos ei toisessa niin kolmannessa tai ehkä neljännessä. Olette kuin seitsemännen päivän adventistit. "Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi 21.3.1843–21.3.1844 aikavälillä. Kun Jeesusta ei ilmennyt, päivämäärää lykättiin 22.10.1844 saakka" Lähde wiki
Sinä olet tarttunut kielikuvaan ja väität minun olevan vääärässä. Itse sinä puhut luvatusta tapahtumasta jonka piti tapahtua ennenkuin Paavali ehtisi kuolla. Paavali kuoli ja jatkoitte odotusta ja jatkoitte odotusta ..nyt pari tuhatta vuotta.
Sanasi on tyhjää jankutusta, mutta minua huvittaa katsella kun kierrät kehää, vihassasasi. Minä olen sinulle niin tärkeä ihminen, että sinun pitää selittää koko ajan minulle, että olet enemmän minä kuin itse olen. Vaivaako sinua alenmuudentunne vai kateus? Vihasi jo tiedän. Kristitty.net kirjoitti:
Sanoo henkilö, joka ei voi myöntää olleensa väärässä, että Raamatussa missään kohtaa ei kerrota leijonan ja lampaan käyvän yhdessä. Maailman rauha on vielä edessäpäin, ja se toteutuu Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Mutta silloin on liian myöhäistä juutalaisten kääntyä Messiian puoleen vaan he joutuvat kiristelemään hampaita.
Ja kun Jeesus sanoi jo tulleensa lähetetyksi "Israelin kadonneita lampaita varten".
Mutta lopputulos on siis surkea.taastätäsamaa kirjoitti:
Ai että toisessa tulemisessa ja jos ei toisessa niin kolmannessa tai ehkä neljännessä. Olette kuin seitsemännen päivän adventistit. "Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi 21.3.1843–21.3.1844 aikavälillä. Kun Jeesusta ei ilmennyt, päivämäärää lykättiin 22.10.1844 saakka" Lähde wiki
Sinä olet tarttunut kielikuvaan ja väität minun olevan vääärässä. Itse sinä puhut luvatusta tapahtumasta jonka piti tapahtua ennenkuin Paavali ehtisi kuolla. Paavali kuoli ja jatkoitte odotusta ja jatkoitte odotusta ..nyt pari tuhatta vuotta.
Sanasi on tyhjää jankutusta, mutta minua huvittaa katsella kun kierrät kehää, vihassasasi. Minä olen sinulle niin tärkeä ihminen, että sinun pitää selittää koko ajan minulle, että olet enemmän minä kuin itse olen. Vaivaako sinua alenmuudentunne vai kateus? Vihasi jo tiedän.Ai nyt on sitten vihaa, että ei niele juutalaisten valheita? Pitäisi rakastaa kaikkia ja hyväksyä kaikki harhaopit? Kuinka vaikea on myöntää, että sinä olit väärässä, kun väitit, että Raamatussa muka sanotaan, että leijona ja lammas käyvät yhdessä?
En ole asettanut mitään päivämäärää, Jeesus itse sanoi, että hän tulee uudestaan, ja silloin toteutuu loputkin profetioista. Te juutalaiset olette odottaneet Messiasta jo 4000 vuotta, eikö käy aika pitkäksi?Kristitty.net kirjoitti:
Ai nyt on sitten vihaa, että ei niele juutalaisten valheita? Pitäisi rakastaa kaikkia ja hyväksyä kaikki harhaopit? Kuinka vaikea on myöntää, että sinä olit väärässä, kun väitit, että Raamatussa muka sanotaan, että leijona ja lammas käyvät yhdessä?
En ole asettanut mitään päivämäärää, Jeesus itse sanoi, että hän tulee uudestaan, ja silloin toteutuu loputkin profetioista. Te juutalaiset olette odottaneet Messiasta jo 4000 vuotta, eikö käy aika pitkäksi?Aivan sama, vaikka olisi susi ja karitsa leppeästi . Yhtä epäuskottavaa.
Sellainen se Raamattu on.torre12 kirjoitti:
Aivan sama, vaikka olisi susi ja karitsa leppeästi . Yhtä epäuskottavaa.
Sellainen se Raamattu on.Mummomuorin mukaan ateistit ja liberaalit homottajat ja juutalaiset saavat rellestää palstalla vapaasti, mutta ai että jos sanot sanankin juutalaisten harhaoppia vastaan, olet juutalaisvihaaja. Mutta saman nikin mielestä Martti Lutherin teos Juutalaisista ja heidän valheistaan jostain syystä ei ole antisemitistinen teos. Hmmm....
- taastätäsamaa
Mieti joskus mihin oikein pyrit? Sanot juutalaisia valehtejijoiksi, harhaoppisiksi ja olet juutalaisvihaaja, niin kuin sinulle on sanottu.
Olen seurannut sinun kirjoittamistasi pitkään ja tekstisi jyrkkenee koko ajan.
Sanot:
Mummomuorin mukaan ateistit ja liberaalit homottajat ja juutalaiset saavat rellestää palstalla vapaasti.
Toisin sanoen kirjoittajat keskustelevat vihaamatta ja syyttämättä juutalaisia ( tässä minua)
ja mummosta sanot: saman nikin mielestä Martti Lutherin teos Juutalaisista ja heidän valheistaan jostain syystä ei ole antisemitistinen teos. Hmmm....
Vastaan:
Jos kaikki tuo mitä kirjoittajista sanot ja mummostakin
pitäisi saada sinut miettimään itseäsi tarkasti. Jossakin on vikaa. Tarkista kaikki säätösi ennen kuin asiat räjähtävät silmillesi. Silloin vihallasi aiheutat ajattelullesi pahan Kiina-ilmiön. Sitä ei ole mukavaa katsella taastätäsamaa kirjoitti:
Mieti joskus mihin oikein pyrit? Sanot juutalaisia valehtejijoiksi, harhaoppisiksi ja olet juutalaisvihaaja, niin kuin sinulle on sanottu.
Olen seurannut sinun kirjoittamistasi pitkään ja tekstisi jyrkkenee koko ajan.
Sanot:
Mummomuorin mukaan ateistit ja liberaalit homottajat ja juutalaiset saavat rellestää palstalla vapaasti.
Toisin sanoen kirjoittajat keskustelevat vihaamatta ja syyttämättä juutalaisia ( tässä minua)
ja mummosta sanot: saman nikin mielestä Martti Lutherin teos Juutalaisista ja heidän valheistaan jostain syystä ei ole antisemitistinen teos. Hmmm....
Vastaan:
Jos kaikki tuo mitä kirjoittajista sanot ja mummostakin
pitäisi saada sinut miettimään itseäsi tarkasti. Jossakin on vikaa. Tarkista kaikki säätösi ennen kuin asiat räjähtävät silmillesi. Silloin vihallasi aiheutat ajattelullesi pahan Kiina-ilmiön. Sitä ei ole mukavaa katsellaSanon juutalaisia harhaoppisiksi valehtelijoiksi, mitä he ovat. Minä en vihaa juutalaisia. Mutta ei ole sen suurempaa valhetta ja harhaoppia, kuin julistaa, että Jeesus ei ole Messias, Kristus. Tämä on totuus. Se ei ole mitään vihaa, että sanoo julki totuuden.
Kerro missä kohtaa minä olen pilkannut tai panetellut juutalaisia, saati yllyttänyt vihaan juutalaisia vastaan?
Eikö mielestäsi ole erikoista, että mummomuorin mielestä minä olen juutalaisvihaaja, mutta hänen mielestään Martti Lutherin, joka kirjoitti teoksen Juutalaisista ja heidän valheistaan, ei ole juutalaisvihaaja? Eikö tässä sinun mielestäsi ole yhtään mitään outoa?
Koita itse hieman hengähtää ja rauhoittua. Mitä ihmettä teet luterilaisten palstalla julistamassa ilosanomaasi siitä, että Jeesus ei ole Messias? Ja sitten kun sinua kritisoidaan, vedät herneen oikein kunnolla nenääsi?Kristitty.net kirjoitti:
Sanon juutalaisia harhaoppisiksi valehtelijoiksi, mitä he ovat. Minä en vihaa juutalaisia. Mutta ei ole sen suurempaa valhetta ja harhaoppia, kuin julistaa, että Jeesus ei ole Messias, Kristus. Tämä on totuus. Se ei ole mitään vihaa, että sanoo julki totuuden.
Kerro missä kohtaa minä olen pilkannut tai panetellut juutalaisia, saati yllyttänyt vihaan juutalaisia vastaan?
Eikö mielestäsi ole erikoista, että mummomuorin mielestä minä olen juutalaisvihaaja, mutta hänen mielestään Martti Lutherin, joka kirjoitti teoksen Juutalaisista ja heidän valheistaan, ei ole juutalaisvihaaja? Eikö tässä sinun mielestäsi ole yhtään mitään outoa?
Koita itse hieman hengähtää ja rauhoittua. Mitä ihmettä teet luterilaisten palstalla julistamassa ilosanomaasi siitä, että Jeesus ei ole Messias? Ja sitten kun sinua kritisoidaan, vedät herneen oikein kunnolla nenääsi?Että juutalaiset, Jumalan kansa, eivät tietäisi mitään Messiaasta.
Olet kyllä heikoilla eväillä.torre12 kirjoitti:
Että juutalaiset, Jumalan kansa, eivät tietäisi mitään Messiaasta.
Olet kyllä heikoilla eväillä.Ovatko juutalaiset erehtymättömiä?
Kristitty.net kirjoitti:
Ovatko juutalaiset erehtymättömiä?
No he ovat ainoita, joita Messias koskee jo historiallisetkin. Jos he eivät tiedä, niin ei sitten kukaan.
torre12 kirjoitti:
No he ovat ainoita, joita Messias koskee jo historiallisetkin. Jos he eivät tiedä, niin ei sitten kukaan.
Väitätkö että juutalaiset ovat ainoita jotka osaavat lukea Raamattua?
Kristitty.net kirjoitti:
Väitätkö että juutalaiset ovat ainoita jotka osaavat lukea Raamattua?
Heh. He ovat ainoita, jotka sitä Messiasta ovat koko ajan odottaneet tulevaksi.
Mitä he sillä tiedolla tekisivät- johan he tietävät homojakin olevan.
Et muuten viitsisi millään etsiä sitä moskeijan osoitetta täällä? Kun minä tiedän, ettei sitä löydy, niin ei minun kannata etsiä.
Richard Wurmbrand (1909-2001), kristinuskoon kääntynyt juutalainen kertoo kirjassaan "Kristus Juutalaisella Tiellä" erään tarinan juutalaiskristitystä, joka oli väitellyt uskonasioista juutalaisen kauppiaan kanssa. Juutalaiskristitty korosti, että kun eläinuhrit ja temppelipalvelus kerran ovat päättyneet, tulisi juutalaistenkin ottaa niiden tilalle Jeesuksen Golgatalla antama veriuhri. Kun kauppias sanoi rabbien sen sijaan opettavan, että eläinuhrien loputtua riittää, kun luemme säännöllisesti ääneen Mooseksen kirjasta otteita uhritoimitusta koskevista riveistä.
Juutalaiskristitty valitsi sitten tavaroita kauppiaan hyllyiltä, otti niistä laskun vastaan, luki laskun kauppiaalle ääneen ja teki lähtöä. Kun kauppias huomautti maksamisesta, totesi juutalaiskristitty siihen, että "eikö sen laskun ääneen lukeminen sitten riittänytkään".
; )
Juutalaisen ei tarvitse ryhtyä "messiaaniseksi" halutessaan seurata Jeesusta. Hän voi kääntyä ihan perus-ruisleipäkristityksikin eikä siinä ole mitään pahaa.
Richard Wurmbrand oli loistoesimerkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_WurmbrandMuista KTS että muslimitkin voivat ihan hyvin ruveta kristityiksi ja että heidän myös pitää, jos haluavat välttyä kristinuskon helvetiltä kuoltuaan. On kirjojakin joissa kerrotaan kristityiksi kääntyneistä muslimeista ja kerrotaan seikkaperäisesti miten "väärä" uskonto islam on .
Jos haluat voin antaa linkin , on muutama loistoesimerkkikin miten muslimi voi löytää Jeesuksen ja saada syntinsä anteeksi.
Jeesushan ei ole profeetta, Muhammedia alempi, kuten Koraani opettaa , vaan ihmiseksi tullut Jumala . Tämä on se sanoma jota juutalaisille toitotetaan ja myös muslimeille -milloin kristityt nyt vain uskaltavat. Juutalaisia voi käännyttämisellä häiritä milloin ja missä vain, kristityksi kääntynyt juutalainen on usein eriasteisen paheksunnan kohde, mutta ei sentään ole hengenvaarassa - kiitos oppineiden.
Ps. kristinuskon jumalan verellä ja toran vaatimilla uhreilla joilla kullakin oli ilmoitettu tarkoitus , aika ja paikka jotka jos rikottiin, niin uhri oli turha ja kielletty , uhreista niiden määrääjä myös ilmoitti että ne ovat ikuisia, joten ei ole olemassa mitään yhtymäkohtaa kristinuskon Jeesuksen kuolemaan . Ei kerrassaan mitään jos pitää JHWH:n ilmoituksia Israelille tosina, mutta jos ei pidä, niin silloin pitää ymmärtää ettei ole eikä tule messiastakaan saati uhrikuolevaa messiasta.
Kristitty.netin juutalaisinho johtunee siitä, että juutalaiset eivät diggaa pakkoystäviä. Se on siis epäonnistuneen tuputtautumisen turhaumareaktio, joka on pistänyt muutkin ns. messiaaniset juutalaiset koville. Kyseessähän ovat pääasiassa alkujaan kristityt, jotka selittävät olevansa juutalaisia. Kun ei mene perille, suututaan.
Jättäkää juutalaiset täysin rauhaan. Heillä on erittäin huonoja kokemuksia kristityistä pakkokäännyttäjistä, tuhoajista ja kieroilevista kännyttäjistä, "messiaanisista juutalaisista".Sinun kaltaisesi "kristityt" varmaan ovatkin kauhistus juutalaisille. Mutta me Israelia ja juutalaisia rakastavat kristityt olemme aina tervetulleita heidän luokseen. He kesustelevat mielellän myös uskon asiaoista kanssamme 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
usko.vainen kirjoitti:
Sinun kaltaisesi "kristityt" varmaan ovatkin kauhistus juutalaisille. Mutta me Israelia ja juutalaisia rakastavat kristityt olemme aina tervetulleita heidän luokseen. He kesustelevat mielellän myös uskon asiaoista kanssamme 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
Oli kyse Krisititty. net.
Mitä ihmeen pakkokäännyttämistä se on, että juutalaiset itse tällä luterilaisten foorumilla julistavat ilosanomaansa Jeesuksesta, joka heidän mukaan ei ole Kristus, ja sitten vetävät herneen nenään, kun heidän ilosanomaa kritisoidaan?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202693Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371794Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3301531Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai621067- 101015
- 64989
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.57911- 39864
J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e37816- 23790