Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8508

1. Ei+ole++mitään++muuta+kuin+yksi+ainoa++juutalainen+kansa+joka+on+yhtä+jatkumoa,+ei+ole+vaihtunut+välillä+toiseksi,+etnisesti+tai+uskonnollisesti+.++Alkuydin+kansalla+oli+se+ryhmä++kaananilaisia++jotka+muuttivat+tasangolta++vuoristoon+nk+Kaananin+alueella+ja+loi+siellä+oman++uuden++identiteetin,++uskonto++mukaan+lukien.++Joukkoon+on+++koko+ajan+liittynyt++muita+matkalla+++joka+on+ollut+pitkä,++mutta+ei+koskaan++niin+paljon+kuin+nykyisinä+vuosikymmeninä+jolla+suuri+ellei+suurin++osa++diasporan+juutalasista+on+valinnut+itselleen+ei-juutalaisen+puolison,+mutta++suuri++osa+näidenkin+lapsista+++on+valinnut++++jäädä++juutalaisiksi.+Tarina+on+tämä++yksi+.+Ei+ole+siitä+erillistä+tarinaa++heprealaisista+++tai+mistään+muustakaan.+Minunkaan++identiteettini+ei+ole+sinun++eikä+kenenkään+muun+ei-juutalaisen+++määriteltvissä+vaan+yksin+++minun+ja+sen++yhteisön+johon+kuulun.+++Kansat+++ja+kulttuurit,siis+myös+uskonnot++++ovat+maallisia+asioita+koska+kansat+ovat+olemassa+täällä+maan+päällä,++mutta+minkään+uskonnon+++jumala+ei+ole+todennettavissa.
  2. "Tämän+lisäksi+et+ilmeisessti+ole+ikinä+tullut+ajatelleeksi+sitä,+että+uskovaisten+ihmisten+halu+tuottaa+todellista+puolueetonta+tutkimusta+ei+ole+ollut+järin+suuri?+"+Näin+on+aiemmin+ollut,+ei+ollut+tutkimusta++sanan+varsinaisessa+merkityksessä,,+vaan+julistusta++++joka+oli+naamioitu+tutkimukseksi,+tulos+oli+jo+ennelta++selvä.+En+myös++ymmärrä++naispuolisten+tutkijoiden++haukkumista+(yksi+uskis)+naisiahan++on+nyt+jo+kaikilla+aloilla+joille+aiemmin+käytännössä+vain+miehillä+oli+pääsy++niin+luonnontieteiden+kuin+humanistisilla+aloilla+ja++tieteen++metodit+++ovat+samat+++oli+tutkija+itse+mies++tai+nainen.+Huonoa+tiedettä+voi+tehdä+kumpikin+sukupuoli-+ja+on+tehnyt.+Historiassa++naisten++asemaa++ei+juuri+ole+aiemmin+tutkittu+kohteen+omasta+näkökulmasta.+Raamatussa+osa+siinä++++historiaan++sijoitetuista+++tapahtumista++ei++ole+totta+ja+osahan+on+uskonvaraista,+ei+välttämättä+++totta+vaikka++siihen+kuinka++kovasti++itse+uskoisi.