Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kertaan+vielä,+mikä+kohta+Ceen+kirjoituksessa+sai+minut+vähän+kuohahtamaan+ja+teki+minusta+jälleen+kerran+yhteisön+vihollisen.
Huono+omatuntohan+minua+painaa,+koska+juuri+minä+olen+viis+veisannut+ihmisten+katseesta.+Olisihan+minun+pitänyt+ottaa+säästöistäni+sen+verran,+että+olisin+päässyt+matkustamaan+600+km+Helsinkiin+viemään+kynttilät+omaisteni+haudoille.+Nyt+olen+pettänyt+sekä+"tuonilmaiset"+kuin+tämän+ketjun+ilmaisetkin.
Whoo+on+siis+samaa+mieltä,+kuin+Cee+tässäkin+lauseessaan:
"Pääasia,+että+siellä+haudalla+jotain+loimottaa,+kun+ihmiset+siellä+kiertävät+katselemassa.+Eivät+pääse+sanomaan,+että+tuokin+vainaja+on+täysin+unohdettu."
Ei+tuo+ollut+enää+mielipide,+se+oli+käsky.
02.11.2020 07:43
Sen+kyllä+arvaa,+ettei+Turun+seudulla+moista+sivistymättömyyttä+kauan+katseltaisi.+Jos+ei+haudalle+ilmesty+kynttilää+edes+pyhäinpäivänä,+ei+muuta+kuin+Kaarina+Maununtyttären+mahtikäskyllä+samaan+kuoppaan+vain!
02.11.2020 07:29
Onpas+hauskaa+hulabaloota!+Puuttuu+vain+teltta,+jossa+aikuisisistakin+tehdään+enkeleitä+moralla+tai+marttiinilla.+Kohteina++olisivat++pimeiden+hautojen+haltijat.+Koska+terä+kuitenkin+tylsyy+ajan+mittaan,+lopuille+hoitovelvollisuutensa+laistajille+annettaisiin+roima+sakko,+vouteina+E+ja+W+ja+ylimpänä+valvojana+rouva+C.+Siinä+kilahtelisi+seurakuntien+kassaan+mukavasti,+ja+sielujen+vilahtelun+taivaaseen+näkisi,+ainakin+kuulisi+soittokunnan+läpi.
02.11.2020 07:22
"Alia+ei+nykyisellään+varmaan+ymmärrä+kukaan."
Mikä+sinä+olet+sellaisia+päättelemään?+Mikä+se+sinun+duunisi+oikein+on?+Ei+ainakaan+psykologi.
Itse+tulet+tänne+kerran+viikossa+lajittelemaan+meitä+vakikirjoittajia+vuohiin+ja+lampaisiin.
Ai+anteeksi,+et+tietenkään+ymmärrä,+mitä+tuo+sanonta+tarkoittaa.
01.11.2020 18:33
Miten+sinä+raukka+lasket+sen+50+x+50?+Se+on+pinta-ala+eikä+syvyys.
01.11.2020 18:26
Lukekaas+jätkät+mitä+älyn+jättiläisenne+kirjoitti+eilen:
"Sehän+se+on+tietyllä+tavalla+tärkeätä,+että+vie+sinne+haudalle+jotain,+vaikka+vain+muutaman+tunnin+halpiskynttilän,+se+ei+tärkeätä,+miten+kallista+vie,+vaan+se+että+on+yleensä+muistanut.+Anopin+ja+apen+haudalle+tietysti+näyttävimmät,+kaukaisemmille+sukulaisille+vaatimattomammat.+Pääasia,+että+siellä+haudalla+jotain+loimottaa,+kun+ihmiset+siellä+kiertävät+katselemassa.+Eivät+pääse+sanomaan,+että+tuokin+vainaja+on+täysin+unohdettu.+Itsestäni+en+halua+tuollaista+jälkeä+edes+jättää.+Ihmettelen,+ketkä+vielä+tänä+päivänä+haluavat+haudan+kivineen,+jota+jonkun+pitäisi+hoitaa.+Näitä+kuuluisienkin+vainajien+haudanhoitamattomuuksista+on+välillä+juttuja+lehdissä+kuvien+kera".
Kiinnittäkaa+huomiota+vaikka+tuohon+anoppi+ja+appi+-lauseeseen.+Siis+rakkautenne+ihmisiin+mitataan+sillä+miten+suuret+koristeet+viette+haudalle.+Tuota+olenkin+aina+epäillyt.+Silmänpalvojia+olette+kaikki+kolme,+edson,+whoo+ja+cee.
"Ihmiset+kiertelevät+katsomassa."+Sirkuselämyksiäkö+pitäisi+'hautsikoillakin'+tarjota?+Jo+se+että+käyttää+tuollaista+halpissanaa,+todistaa+tunteen+'aitouden'.
01.11.2020 18:19
Tässä+keitellessäni+kangasmaskeja+katson+a-mummun+kehumaa+Elämä-ohjelmaa.+Ainakin+alku+on+lupaava.+Kiva+nähdä+tuo+Paavilaisen+Heikkikin+aikuisena,+ihastuin+häneen+henkilönä+Mikko+Niskasen+Ajolähtö-leffassa.
Kipaleet+ovat+toki+tuttuja,+mutta+sovituksissa+ei+mitään+vikaa.+Tulee+mieleen+muuan+Toivo+Kärki+-+levy,+jossa+osa+kappaleista+oli+sovitettu+liki+tuntemattomiksi.+
Diandra+on+aina+ollut+suosikkini,+kaunis+kaunis+ja+hyvä+hyvä.+Pepe+oli+joskus+Mestarit+lavalla+-kaudella+masentuneen+oloinen,+mutta+hienosti+vanha+stara+on+päässyt+tolpilleen.
01.11.2020 13:17
Kyllä+ainakin+Maunulan+uurnalehdossa+oli+siellä+päin+asuessani,+ei+kivetyksiä+vaan+omatekoisia+pikkukivistä+tehtyjä+piirejä.+Nehän+ovat+50+x+50+senttisiä+ne+uurnahaudat,+joten+ei+siihen+paljon+mahdu.
Tarkoitin+vain,+että+jos+joku+jotain+omistaa,+jopa+kuolleiden+asuinsijan,+se+halutaan+merkata+omaksi,+oli+miten+tyhmän+näköistä+tahansa.
En+minä+"pahoita"+mieltäni+mitä+sinä+sanot,+olen+vain+eri+mieltä.++Jospa+ei+nyt+kuitenkaan+heittäydytä+liian+naisellisiksi.+Ei+silti,+kyllä+täällä+mieltänsä+saa+pahoittaa+ihan+tarpeeksi+"muilta+tahoilta".
01.11.2020 12:46
Ei+ole+myöskään+keneltäkään+pois,+jos+pyhäinpäivän,+joulun+tms.+pakkojuhlan+iltoina+loisteliaasti+valaistussa+hautarivistössä+onkin+yksi+pimeä+hauta.+Silloinhan+"kunnon+ihmiset"+voivat+osoittaa+paremmuutensa+ja+osoittaa+sormella:+tuo+ei+ainakaan+osaa+surra+kuolleitaan+säädetyllä+tavalla.
Miten+muistelen,+että+monena+edellisenä+syksynä+olisi+käyty+sama+keskustelu,+kynttilänviejät+vastaan+hulttiot.+
Keskustelua+voisi+käydä+siitäkin,+miksi+jotkut+aitaavat+pikkukivillä+hautansa.+No,+samasta+syystä+kuin+porteille+laitetaan+pääsy+kielletty+-kyltti.+Tää+on+muh!
01.11.2020 11:48
Minä+taas+tuppaan+unohtamaan+koko+itsenäisyyspäivän.+Asunnossani+ei+ole+ikkunalautoja,+mihin+ne+kynttilät+laittaisi.
31.10.2020 18:45
Minä+en+tarkoituksella+viitsi+tänne+viikonloppuisin+kirjoitella,+kun+täällä+"siivotaan".+Muistan+hyvin+viikon+takaiset+minua+koskevat+"hauskat"+vitsisi.
Kiinnostavaa+sanailua?+Ai+se+että+sinä+saat+nimmarisi+pysymään+viikkokausia,+kun+meillä+muilla+on+niin+huonot+vehkeet.
31.10.2020 18:41
Se+on+varmasti+totta.+Kun+ajattelen+esim.+Lounais-Hämeen+murretta,+jonka+johtuen+kymmenistä+kesistä+siellä+tunnen+lähes+murteista+parhaiten,+niin+ei+siellä+lienee-verbiä+juuri+käytetty.
Itsekin+käytän+sitä+puhekielessä+rajoitetusti.+Saatan+sanoa+korkeintaan+että+missähän+jokin+lienee.+Hämäläinen+luultavasti+sanoisi,+että+misä+se+mahtaa+olla+-+olkoon+puhe+vaikka+hukatusta+haravasta.+Tuo+misä+johtuu+jo+varsinaissuomalaisten+murteiden+läheisyydestä.
28.10.2020 21:14
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/95405/GRADU-1401265144.pdf?sequence=1
Tässä+gradussa+puhutaan+juuri+tuosta+lienee+käyttävän+-muodosta,+jota+ei+pidetä+lainkaan+pahana,
28.10.2020 20:50
Minulla+on+yksi+tuttu,+syntyjään+pohjoiskarjalainen.+Olen+kiinnittänyt+huomiota+että+hän+sanoo+usein+"jokin+lienee+on."+Eli+kai+se+on+vähän+murrekysymyskin.
28.10.2020 20:45
Potentiaalikerhomme+tunnuslaulu+voisi+olla+Hopeinen+kuu.+Siinähän+lauletaan,+että
"Toinen+nyt+kuuta+kanssas+katsoo,+toinen+vienyt+sinut+lienyt"...
28.10.2020 20:39
Vauvoista+puheen+ollen+puoliseiskassa+esiintyi+hyvin+sympaattinen+voimamies+Vertti.+Hän+kertoi+palomiesvuosistaan+hurjan+tapauksen:+kuinka+kaksi+nuorta+kokematonta+miestä+joutui+hoitamaan+vaativaa+kotisynnytystä.+Kumpikaan+ei+ollut++edes+nähnyt+vastasyntynyttä,+mutta+nyt+niitä+oli+kaksi+ja+todellisia+hätätapauksia.+Vauvat+halusivat+punnertaa+ulos+kolme+kuukautta+ennen+aikojaan.
+Ensitoimien+kuten+lämpimänä+pitämisen+jälkeen+lapset+pääsivät+sairaalaan.+Ja+sen+jälkeen+-+hiljaisuus.
Nuoria+ensihoitajia+toki+askarrutti,+miten+vauvoille+kävi+mutta+sairaalassa+kukaan+ei+tuntunut+tietävän+näistä+mitään.+Sitten+Vertti+sattui+kahvilla+käydessään+näkemään+kaupunkilehden,+jossa+komeili+uutinen+keskoskaksosten+ihmeselviytymisestä.+
Olisi+niille+auttajille+minusta+voinut+kertoa,+kuinka+tärkeän+työn+tekivät.+Ehkä+ihan+kädestä+kiittää.+Mutta+ei+kai+se+ole+tapana.
28.10.2020 19:58
Samaisesta+passiivista+puheen+ollen+osui+korvaan+äskeisissä+uutisissa,+että+oliko+se+nyt+Ranskassa+vai+Tsekissä+koronatilanne+on+pahentunut+niin,+että+ravintolat+SULJETTANEEN.
Toivotaan+kuitenkin,+ettei+tilanne+ajaudu+noin+pahaksi.+Kurjempaa,+jos+tilanne+ajautuisi+siihen,+että+ravintolat+todellakin+SULJETAAN.
Potentiaalissa+on+juuri+tuo+a-mummun+mainitsema+"epävarmuuden+henki"+ja+edsonin+ehkä-elementti.+
Noista+ulvojista+totean+taas+kerran,+kuinka+hyvä+on,+ettei+naapureita+ole+siitä+kärsimässä+mailla+halmeilla.+Muussa+tapauksessa+niistä+VALITETTANEEN+poliisille.
28.10.2020 19:13
Piti+taas+uudestaan+kirjautua,+kun+innostuin+tuosta+potentiaalin+passiivista.+Se+onkin+aika+vaikea,+mutta+kyllä+sitä+käytetään.
Keksin+esimerkin+ravintola-alalta:
Tuosta+ovesta+kuljettaneen+ravintolasaliin,+mutta+tuosta+toisesta+kuljetettaneen+ruokatavarat.
28.10.2020 17:18
Tässä+photoshopattu,+äänitehostein+varustettu+kuva+eräältä+kuuluisalta+lammelta.https://youtu.be/VobTEIOWDw8
Minä+taas+katselin+Amerikan+rajavartioita.+Kyllä+on+tylyä+sakkia.+Yksikin+pikku+poika+lähetettiin+takaisin+Japaniin,+kun+ei+ollut+kuin+2400+dollaria+cashia.+Yksi+nainen+taas+oli+tuomassa+näytteille+mallikappaleita+ompelemistaan+vaatteista,+niin+eikös+nuo+tunnottomat+käskeneet+naisen+leikata+vaatteisiin+isot+reiät,+etteivät+ne+vain+menisi+myyntiin.
Kiitos+aloituksesta,+Cee
28.10.2020 13:07
On+se+kumma,+että+toisia+robo+kurittaa+nimettömyydestä,+toisia+ei.
Kirjoitin+äsken+a-mummulle,+mutta+kaipa+siinä+oli+sopimattomia+sanoja,+joten+tuuli+vei.
Juu+kyllä,+en+huomannut+tuota+rekikoirauutista+mutta+toteanpa+vain,+että+kun+hätä+on+pahin,+apukin+voi+olla+lähellä.+Se+todettiin+jo+kymmenisen+vuotta+sitten,+kun+ahdinkoon+joutunut+Lapin+yrittäjä+meni+junan+alle.+Silloin+valjakkopiirit+panivat+pystyyn+kampanjan,+jonka+ansiosta+ainakin+suuri+osa+koirista+sai+uuden+kodin.
No,+ne+sopimattomat+sanat+saattoivat+liittyä+mainintaani+yhdestä+lempiohjelmastani.+Takavuosina+hirmumyrsky+Katrina+pyyhki+yli+New+Orleansin+jazzikaupungin,+ja+sen+jäljiltä+vaeltelee+yhä+kodittomia+koiria,+joita+tarmokkaan+naisen+johtama+kennel+sitten+haravoi+tienvarsilta+harhailemasta+ja+talojen+alla+loukkaantuneina+makoilemasta.+
Koirat+ovat+enimmäkseen+lajinsa+hylkiöitä+muutenkin+eli+vaarallisina+pidettyjä+pitbullterriereitä.+Avukseen+etsimistyössä+nainen+palkkaa+vankilasta+ehdonalaisessa+olevia+pikkurikollisia,+joille+koirien+kanssa+puuhailu+antaa+elämälle+sisältöä.+
Ohjelmassa+"Ehdonalaiset+koirankouluttajina"+on+hyvä,+myönteinen+tunnelma+juuri+osallistujien+Ystävyyden+talo+-hengen+vuoksi.+"Harva+meistä+välittää,+mutta+me+välitetään+toisistamme"+lukisi+koirien+ajatuskuplassa+jos+sellainen+olisi.
27.10.2020 16:19
10 / 52