Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+sitten+olet+täällä+joka+päivä?+Juuri+äskettäin+kirjoitit+olevasi+iloinen+tai+mitä+sanaa+käyt+itkään,+että+kirjoittelemme+tänne,+siis+a-mummu,+cee+ja+minä,+koska+muitahan+täällä+ei+ole+näkynyt.+Siinähän+piru+vieköön+tulee+tehdyksi+tikusta+asiaa,+jotta+ketju+pysyisi+hengissä.
Whon+osuudesta+sanon+suoraan,+että+jos+tulee+tänne+vain+viikonloppuisin+keljuilemaan,+menköön+mieluummin+vaikka+noille+kahvikutsuketjuille.+Siellä+ämmät+ovat+yhtä+rumia+mutta+kiltimpiä,+papukaijamerkin+arvoisia.
25.10.2020 10:37
Sinähän+olet+aivan+liikuttavan+uskollisesti+tuominnut+minut+jo+vuonna+keppi+ja+kivi,+kun+en+ole+myötäsukaisena+ollut+jokaisen+toisen+kirjoittajan+suhteen,+ja+siksi+puolustanut+itseäni.+Olet+väärässä.+Jopa+papukaijasankarittaresi+on+unohtanut+nuo+todella+pienen+pienet+skismat+väillämme,+mutta+sinä+se+vain+jaksat+jauhaa.+Olisiko+se+varsinaissuomalainen+piirre?+Turussa+syntynyt+Isäni+oli+kyllä+v****mainen+meille+lapsillekin,+mutta+kuitenkin+ehkä+sallivammalla+tavalla.
Mitä+omatuntooni+tulee,+se+on+samaa+luokkaa+kuin+köyhien+rantapirujen,+jotka+metsästävät+laivahaaksirikoista+maahan+ajautuneita+tavaroita.+Kenelle+täällä+oikeus+on+ja+mihin?
Miksi+esität+tuollaista+pyhimystä?
25.10.2020 10:22
Korjaus+edelliseen:+Sinä+olet+vain+VIIKONLOPPUNA+täällä.
Ja+lisäksi+korostan+sitä,+että+kirjoittakoon+jokainen+anonyymina+tai+nimimerkillä,+se+ei+maailmaani+hetkauta.+Minusta+voisimme+"väljentää"+sääntöä,+että+anonyymilla+on+aina+pahat+mielessä.+Vaikka+tottahan+se+on,+että+"joka+kerran+keksitään,+sitä+aina+epäillään".
Iloiselta+ja+valoisalta+Suomen+kansalta+näitä+rohkaisevia+sananparsia+löytyy+joka+lähtöön.
Kaunista+sunnuntaita!
25.10.2020 09:05
https://youtu.be/muDZD3wgoHI+Tuli+mieleen,+että+joku+toinenkin+kerran+piti+tästä+kappaleesta.
Oli+niitä+vanhoja+aikoja,+kun+saattoi+kertoa+tykkäämisistään+ilman+pilkkaa.
24.10.2020 21:22
En+ymmärrä,+miksi+minun+olisi+pitänyt+reagoida+anonyymin+kommenttiin+minulle+täysin+epäkiinnostavasta+aiheesta.+Oli+hänen+tarkoitusperänsä+mikä+tahansa.+No+nyt+ei+kuitenkaan+tämä+"sotkija"+saavuttanut+tarkoitustaan.
24.10.2020 21:04
Nyt+sinulla+olisi+tilaisuus+selittää+perin+pohjin,+mistä+tämä+Aurora+on+ulkona.
Anonyymina+kirjoittaminen+on+sinun+mielestäsi+aina+epäilyttävä+juttu+ja+riidan+haastamista.+Sinä+olet+vain+viikolla+täällä,+etkö+voisi+tajuta,+että+arkipäivien+aikana+saattaisi+jotain+muutoksia+tapahtua+palstan+kemiassa?
24.10.2020 19:33
Siis+riitaa+haastaa,+jos+haastaa+väärästä+aiheesta.+Toki+on+ihmeellistä+tehdä+työtään+kirjallisuuden+alalla,+jollei+sopeudu+mielipiteisiin+skannereista.
"mutta+minulla+se+nyt+vain+on".+Onnittelen,+älä+vaan+riko+sitä!
24.10.2020 19:20
Erittäin+mainio+toteamus.+Hyvä+siivota+kaiken+maailman+arat+ja+orat+"tärkeää"+keskustelua+haittaamasta.
24.10.2020 19:13
https://youtu.be/-G_Gt5YuKHs+Terveisiä+täältä+West-Novgorodista.+Ensimmäinen+talven+tuisku+on+laantunut+ja+odottaa+uutta+hyökkäystä+matalien+torppiemme+ylle.+Mutta+troikka+on+valjastettu+kiitämään+Anna+Kareninan+maisemiin.
24.10.2020 18:56
Näytä+minulle+se+kohta+(ketju,+päivämäärä,+kellonaika)+missä+olen+väittänyt+itseäni+fiksuksi+saati+joukon+fiksuimmaksi.+Vaikka+kyllä+se,+että+vedit+tuonkin+asian+esille+osoittaa,+että+ei+täällä+fiksuus+ole+päällimmäinen+voima,+joka+tätä+ketjua+kuljettaa.
Muuten+niistä+printteriväreistä:+Jos+huomaan,+että+anonyymi+tai+kuka+hyvänsä+tänne+kirjoittaa+aiheesta,+joka+ei+liikuta+minua+millään+lailla,+en+rupea+analysoimaan+mikä+siinä+kommentissa+on+totta,+mikä+puppua.+Nyt+kun+siitä+nousi+kohuntapainen,+lukaisin+sen+ja+haistoin+mainonnan+vahvan+löyhkän.
24.10.2020 18:05
"Ihmettelin+että+miksi+oli?
Miksi+ei,+onhan+hän+näitä+hyvin+meikattuja+ja+puettuja.+Ei+kai+sinne+kylpytakissa+huolita;)
24.10.2020 13:55
Enpä+minäkään+seuraa+juorulehtiä,+joihin+lasken+molemmat+iltapäivälehdet.+Tuon+Loiri-kirjan++ostin+alennusmyynnistä.+718+sivua+viidellätoista+egulla,+aika+hyvin,+kun+samalla+saa+melko+täydellisen+katsauksen+Suomen+teatterimaailmaan+ja+missä+kaikissa+se+Loiri+sitten+pyörikin.+
Minä+näin+vanhemmiten+olen+alkanut+lukea+elämäkertoja,+reality+kiinnostaa+enempi+kuin+fiktio.+Eniten+tietysti+tykkään+lukea+suunnilleen+omanikäisten+ihmisten+muisteluksia.+Sitä+parempi+jos+on+budjannut+samoilla+kulmilla.+Tervo+on+lappilaiseksi+vallan+kiitettävästi+osannut+uida+stadilaisen+Ploirin+nahkoihin.
Noista+autoparkeista+on+puhuttu+niin+kauan+kuin+muistan+eikä+valmista+tule.
22.10.2020 13:18
Juu+on+ja+toiminut+myös+graafikoiden+opettajana.+Pekka+nimittäin.+
Millä+ihmeen+ajalla+sitä+netvliksiä+ehdit+katsoa?+Minulle+riittää+näiden+keskustelujen+antama+hupiohjelma.
22.10.2020 12:47
Menetin+mieheni+21+vuotta+sitten+itsemurhan+kautta.+90-+luvun+lamakaus+työttömyyksineen+tappoi+hänet.
+Olimme+jo+vajaa+eläkeikäisiä.+Nykyään+on+masennukselle+parempaa+hoitoa+kuin+silloin.+Kunpa+saisit+vietyä+hänet+läakäriin.
Kun+olimme+nuoria,+ei+masennuksista+tiedetty+mitään.+Silloin+oli+töitäkin+enemmän.+Luulen,+että+ihmisille+annettiin+enammän+arvoa+ja+kaikille+keksittiin+järkevää+tekemistä.
Toivon+ttä+hoidon+avulla+saat++ystäväsi+takaisin.
21.10.2020 19:31
Mikä+kumma+"ihmesampo"+se+njetfliksi+oikein+on,+kun+se+on+kaikkien+huulilla?+No,+otanpa+selvää.
Sain+juuri+loppuun+Jari+Tervon+Loiri-kirjan.+Ohhoh,+kylläpä+etelähaagalainen+ikätoverini,+työkaverini+Pekan+isobroidi+ehti+vaikka+mihin.+Asunutkin+seitsemän+naisen+kanssa.+
Mutta+siitä+sammon+taonnasta,+minusta+Rauta-aika+oli+mainio+tv-sarja+Suomen+muinaisuudesta+ja+Kalevalasta.+Ihmettelen+vain,+miksi+Tervo+sivuutti+Pohjolan+valtiattaren+Kristiina+Halkolan+kokonaan.+Mutta+sitähän+koko+kirja+oli,+naisten
+luetteloimista.+Rakastelut+kyllä+selostettiin,+mutta+jopa+siitetyt+lapset+kuitattiin+vähällä.
+Jos+saisin+"+bussiseuralaiseni"+K.+Hotakaisen+mukaan,+tarjoudun+toimittamaan+jatko-osan+"Veskun+naiset".++Jospa+katsottaisiin+kerrankin+Riitan+ja+Moonan+näkökulmasta+tuota+suurta+hurmuria.
Tänään+täytti+Hesarin+etusivun++minun+mieleiseni+Kepler.++Ja+heti+labrareissullani+tuhlaamaan+viimeiset+pennoseni+aivan+loistavan+svenskidekkaristin+uusimpaan.+Joona+Linnasta+olen+lukenut+jo+kaiken,+nyt+odotan+jotain+vielä+hurjempaa!
21.10.2020 18:06
Jäätyäni+eläkkeelle+ja+leskeksi+päätin+olla+avuksi.+Yritin+tulla+"varamummiksi"+pienelle+pojannaperolle.+Ryömimme+lattialla+pelaamassa+korttia,+ostin+hänelle+kaikenlaista+tyhmyyksisssäni.+Pitemmän+päälle+se+ei+onnistunut,+olin+vain+jokin+lastenvahti.
Parempi+auttamisprojekti+sujui+vanhan+veteraanin+luona.+juttelimme+hänen+köyhästä+lapsuudestaan+Pohjanmaalla.+Isäntä+oli+ollut+niinkin+itara,+ettei+antanut+tämän+perheen+ainoan+lehmän+syödä+kuin+peltotien+vähästä+ruohoa.
Nämä+molemmat+tapahtuivat+Helsingissä.+Seuraava+kohteeni+ja+viimeiseni+oli+liki+100-vuotias+nainen,+jonka+osaltani+saattelin++lepoon+Suursuon+sairaaalassa,+pitkäaikaisen+kotini+lähellä.+Hänelle,+hyvin+sairaalle+ikäneidolle,+olin+ollut+sukulaisten+mielestä+tervetullut+virkistäjä+viikoittaislla+käynneilläni.
En+täällä+ole+moisia+yrityksiä+tehnyt,+ehkä+olen+ennemmin++jo+autettava+kuin+auttaja.
Kun+kerroin,+näistä+"hyväntekeväisyysjutuistani"+vanhassa+Elämässä,+jotkut+suhtautuivat+niihin+nurjasti.+Siksi+en+kauheasti+rakasta+joitakin+Alin,+ehkä+muidenkaan+suosikkeja.
18.10.2020 13:04
Siitäpä+olen+iloinen+että+kroppani+on+aikoja+sitten+vieroittunut+kahvista.+Kylmä+vesi+riittää+aamuvoileipien+kera,+kuten+lääkkeidenkin.+Ei+silti,+viime+viikon+"kerhossa"+kahvi+kyllä+maistui+pienestä+kupista.+Kun+kerran+emännät+olivat+sen+keittäneet+minuakin+varten.
Nyt+saatte+nauraa!+Perjantai+oli+olevinaan+lauantai.+Ihmettelin+illalla,+kun+ei+Toivottuja+kuulunut,+pelkäsin+jo+että+vuosikymmenten+perinne+on+lopetetettu.+Eilen+aamulla+havahduin+siihen,+että+leipä+oli+loppu.+Mutta+muistin+että+"huomennahan",+maanantaina,+tytär+tulee+ja+pääsemme+kauppaan.+Siinä+vaiheessa+epäilys+heräsi,+ja+syöksyin+katsomaan+hesarista+päivämäärän+-+olikin+vasta+lauantai.+Onneksi+nykyään+kaupat+ovat+aina+auki+matti+ja+maija+myöhäisillekin.+Leivän+ostin,+koska+olin+liian+kyllästynyt+itse+leipomiseen.
Mitähän+meikäläiselle+yksinasujalle+vanhalle+kävi+silloin+kun+kaupat+olivat+auki+vain+yhdeksästä+viiteen,+jos+oli+edes+puoteja+lähettyvillä?+Ja+jos+ei+lehteä+ole+varaa+tilata+kertomassa+päivämäärästä,+tai+jos+sitä+ei+kanneta+perille.+Kammottaa+ajatellakin.
Kohdallani+alzheimer+on+vasta+rankkaa+pilailua,+mutta+entä+huomenna?+Lehdissä+on+listoja+mitä+muistinmenetysmerkkejä+kannattaa+ottaa+vakavasti.+Äitini+kyllä+kuoli+saappaat+jalassa+myös+henkisesti,+mutta+vaara+vaanii+meitä+kaikkia,+eniten+yksineläjiä,+jotka+ehkä+eivät+tunnista+tilaansa+ennen+kuin+sitä+hoippuu+yöpaidassa+kadulla+etsimässä+tietä+kotiinsa+Karjalaan...
Luoja+varjelkoon+siltä+sairaudelta,+mieluummin+saappaat+jalassa+sydämen+tuskaan.
18.10.2020 11:58
Mikä+Lauantain+toivottuja+vaivaa?+Vajaa+tunnin+mittaisesta+ohjelmasta+haukkaistaan+ensin+kaksi+10+min.+mittaista+"sinfoniaa":+eli+pitkä+alkusoitto+jostain+metsästysoopperasta+ja+joku+sankaripoloneesi.+Sitten+seuraa+aariaa+ja+venäläistä+elokuvamusiikkia.+Loput+puoli+tuntia+täytetään+ruotsalaisella+tai+suomalaisella+rallatuksella+sekä+haitarinsoitolla.
Ei+vaiteskaan,+ihan+kiva+ohjelma+se+on.+Kaipaisin+kyllä,+jos+toivoa+voi,+Yves+Montandin+chansonia,+italoiskelmää,+jotain+espanjalaista+tai+vaikka+vanhojen+aikojen+kunniaksi+Pentin+serenadia+laulunäytelmästä+Juhannustanssit.
+Persialaisella+torilla+soitettiin+loppuun+jo+viisikymmentä+vuotta+sitten.
17.10.2020 18:55
Katsopa+vielä+esittelyvideo+myskikurpitsan+kuorimisesta+ja+paloittelusta.+Siihen+ei+mikään+perunankuorimisveitsi+pystykään,+sen+verran+paksu+ja+kivikova+se+kuori+on.
17.10.2020 13:42
Minä+en+menisi+puhumaan+käsityöperinteestämme+yhtään+mitään.+Käypä+joskus+Kansallismuseossa+ja+Designmuseossa+tiiraamassa+niin+on+meilläkin+jotain.
Mihin+ruokapuolesta+unohdit+sienet+ja+tatit,+niitähän+meiltä+viedään+Italiaan+asti.
Minun+kommentissani+taisi+ärsyttää+se+kunniakirja.+Toki+toki,+ei+se+minun+perheelleni+kuulukaan+varsinaisesti,+mutta+samaa+sukua+ollaan+niiden+kaskenpolttajien+kanssa.+Eikä+hävetä+yhtään.
Luku-+ja+kirjoitustaitokin+on+sinun+mukaasi+meillä+huonoa,+mutta+aina+se+monet+Euroopankin+takapajulat+voittaa,+kiitos+Agricolan.+Sittemmin+opimme+jopa+pilkkuja+siirtelemään.
17.10.2020 13:39
11 / 52