Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulle+on+kyllä+jäänyt+mukavia+muistoja+assariressuista.+Siellä+tapasi+notskilla+tai+muualla+mukavia+kavereita+ja+apua+vaunun+vekslaamiseen+paikalleen.+Kerran+pelasimme+aamuun+asti+alienia.+"Siviilisäätyä"+ei+udeltu.+
Ei+aina+ollut+liioin+mukavuuksia,+jossain+Nummi-Pusulassa:+pieni+tekolampi+vain.+Pietarsaaressa+taas+oli+hirmuisesti+hyttysiä,+Schaumannin+tehtaan+houkuttelemia,+Ilomantsissa+hyvin+tyly+vastaanotto,+mutta+vaaroilta+upeat+maisemat+ryssiin+saakka.+Monessa+paikassa+oli+onneksi+suihkut+ja+keittopaikat.+Menisin+vieläkin+jos+olisi+vaunu.+Helppoa+hulppeeta+elämää.
16.10.2020 20:47
Minulla+ei+ollut+yhteyttä+äidin+puolen+serkkuihin,+koska+äiti+muutti+Iisalmesta+etelään+heti+nuorena,+ensin+Turkuun+josta+"sieppasi"+aviomiehen+ja+sitten+loppuiäkseen+Helsinkiin.+Nuorena+muistan+tavanneeni+kaksi+serkkua,+jotka+asuivat+jo+silloin+Ruotsissa+ja+yhden+poikaserkun+joka+Iisalmessa+kuljetti+minua+ja+kaveriani+ollessamme+liftausreissulla.+Myöhemmin+jonkun+serkun+leski+otti+yhteyttä+Kanadasta.++Ai+niin,+ja+tosiaan+oli+yksi+Eeva,+jonka+vihkiäisissäkin+olimme+toisella+linjalla+ja+joka+yksinhuoltaksi+joutuneen+äidin+opiskellessa+lisäopintojaan+hoiti+pikkuveljiäni.+Suloinen+Eeva,+missä+lienee,+taisi+olla+minua+vanhempi.+
Sukutapaamisia+olisi+isän+suvun+puolelta+ollut+kokonaisen+sukuyhdistyksen+verran,+mutta+osallistumiset+jäivät+vanhimman+veljeni+ja+mieheni+kuolemaan+jälkeen.+Varsinaisia+ensimmäisiä+serkkuja+oli+vain+neljä+veljestä+Pohjanmaalla.+Näistä+osan+tapasin+asuntovaunureissulla.+He+tuntuivatkin+minusta+läheisemmiltä+kuin+Porin,+Turun+ja+Tampereen+vallasväkeä+edustavat+pikkuserkut.+
Isoäitini+oli+ollut+tuon+läntisen+sukuhaaran+kunniavanhus,+joka+kirjoitti+myös+meidän+sukuhistoriaamme+ahkerasti+oman+isäni+ja+vanhimman+veljeni+ohella.
16.10.2020 20:08
Meitä+on+sitten+kaksi+myrkkylähdettä+täällä.+Missä+ne+sinunkin+ystäväsi+ovat,+eivät+ainakaan+täällä+sinua+lohduttamassa+ja+tukemassa.+Ja+voihan+sitä+sepittää+itselleen+vaikka+kuinka+mielenkiintoisen+elämän,+vai+mitä+Mikko.+You+tuben+kautta+löytyy+raamit+vaikka+millaisiin+seikkailuihin.
Niin+häpeällisiin+toimiin+ei+kukaan+muu+kuin+sinä+Toivoton+alennu,+että+ottaa+vihansa+välineeksi+jonkun+muinaisen+naiskaverinsa+ja+tekeytyy+tämän+nahkoihin+haukkumaan+minua+ja+muita+elämäläisiä.+Mitähän+se+Riitu+oikeasti+ajattelisi+tuosta+sinun+tempustasi?+Luulee,+että+hulluksi+olet+tullut.+Ja+on+oikeassa.
16.10.2020 17:14
Koetetaan+me+kaksi+kirjoittaa+niin+yksiselitteisesti,+ettei+Suuri+Suojelijasi+saa+pienintäkään+aihetta+kostaa+minulle.+Eli+simppeleitä+päälauseita+pelkästään.+Paha+silmä+tuolla+on+koko+ajan+valveilla.
Lisäksi+parempi+ettei+yleensä+kirjoitella+kuolemasta.+Samainen+ilkimys,+näköjään+itse+kuolemankauhuissaan,+pilkkasi+sitäkin,+että+"joku+meistä"+kertoi+sukulaisensa+hautapaikasta.
"seisovan+lammen+olio"
16.10.2020 04:31
"Mikäänhän+ei+ihmisen+terveydelle+ole+haitallisempaa+kuin+seisovan+lammen+oliot."
Jos+oliolla+viittaat+minuun+ja+kehenpä+muuhun,+niin+kotijärveni+kyllä+kuuluu+Vuoksen+vesistöön.+Eli+se+mikä+seisoo+ei+ole+veteni,+vaan+sinun+järjetön+järkesi,+joka+tekee+sinut+äärimmäisen+epäterveelliseksi+koko+yhteisölle.
Seuraa+nyt+tarkkaan+keskustelujani+lempielämäläisesi+kanssa,+että+olet+koko+ajan+iskuvalmiudessa.
16.10.2020 04:13
Nyt+kun+näistä+vakavammista+asioista+puhutaan,+luin+hesarista+aika+yllättävän+nekrologin,+ja+vanhat+ajat+alkoivat+palata+mieleen.+
Muistan+naapuriini+muuttaneen+nuoren+naisen,+joka+tuli+pyytämään+minua+seurakseen+kävelemään,+hän+näet+oli+liki+viimeisillään+raskaana.+Koska+asuimme+seinätyksin,+oli+luonnollista,+että+seuranpitomme+jatkui.+Kun+poika+syntyi,+sain+usein+nauttia+pikkuvauvan+ihanuudesta,+itselläni+kun+ei+sellaisia+oltu+suotu.+Naapurimme+uskoi+minulle,+ymmärtääkseni+ainoana,+myös+tiedon+lapsen+isästä.+
Vuosien+kuluassa+tutustuin+nuoren+äidin+vanhempiin,+vauraan+ja+tasapainoisen+tuntuiseen+helsinkiläispariskuntaan.+Ja+ennen+kaikkea+terveen+tuntuiseen.+Olin+vakivieras+pojan+synttäreillä,+vaikken+ollut+enempää+kuin+naapuri.
Olin+jonkin+verran+yllättynyt+luettuani+hesarin+nekrologin+-+ainahan+sitä+yllättyy+jos+joku+itseä+nuorempi+kuolee.+Etsin+joulukorttilistaltani+vanhan,+sittemmin+Espooseen+muuttaneen+perheen+osoitteen+ja+lähetin+osanottokortin.
Siitä+ekasta+talvi-illasta+kun+lähdimme+kävelylle,+minä+silloin+kuusikymppinen,+hän+kolmekymppinen,+tyttäreni+ikäinen,+hännänhuippuna+iäkäs+bokserini,+on+kulunut+jo+yli+kaksikymmentä+vuotta,+ja+yhteydenpito+on+luonnollisesti+vähentynyt.+Nyt+ajattelen,+että+saisinpa+olla+oman+tyttäreni+elämässä+vielä+muutaman+vuoden.
15.10.2020 19:24
Sandhamnista+on+uusia+jaksoja.+Äsken+katsoin+yhden.+Wallanderin+vävy+siinä+näytteli+psykopaattimurhaajaa.+Olipa+hyvä,+että+ennen+vain+kulisseissa+vilahtanut+komistus+sai+kunnon+pääroolin.
Psykoista+puheen+ollen+minä+olen+kyllä+hämmästynyt,+miten+eloisia+kuvia+minustakin,+vanhasta+ämmästä,+piirrellään+toisen+ketjun+anonyymien+ja+salanimien+takana.+
Irvipää,+jolla+on+tukenaan+joukko+muita+pahiksia.+Koskas+minä+sellaisia+olen+värvännyt+ja+millä+rahalla?
+Kun+"arvostelu"+lopussa+kiteytyi+sanaan+'maalaisnainen',+hörähdin+nauramaan.+Katson+kyllä+Maajussin+morsianta,+mutta+koskas+nyt+Töölön+pimu+olisi+lypsämään+oppinut?+Tippaakaan+en+saanut+herumaan+eräältä+vuohelta+täällä.+Vuohi+parka.+Ja+kun+en+autonkaan+ajotaitoa+ole+kuunaan+tarvinnut,+niin+oppisinko+ajamaan+traktoriakaan?
Ali+saisi+vähän+hioa+ilmaisuaan,+joka+sinänsä+on+lähes+kadehdittavan+värikästä.+Käyttäisipä+vaan+taitoaan+hyvään+esim.+mainosmiehenä+eikä+pahaan,+Elämä-ketjun+vääränä+tuomarina!
14.10.2020 17:17
Voi+ali+raukkaa,+täytyy+varastaa+toisen+nimimerkkikin+päästäkseen+haukkumaan+laajalla+rintamalla+ja+isolla+volyymilla.+Voisin+heti+osoittaa+muutaman+kohdan,+joista+tyhmäkin+päättelee,+että+ainakaan+se+Hampurin+nainen+ei+ole+asialla.+Rekatun+nimmarinkin+voi+tehdä+toisen+nimissä+kuka+vaan.
14.10.2020 10:59
Edellinen+oli+vastausta+edsonin+eilisillan+kirjoitukseen:"Tuota+en+kyllä+saa+päähäni,+missä+ali+oisi+tullut+meittin+välistä+kirjoittamista+sotkemaan.+Oon+kait+ihan+itekin+siihen+kyllä+pystynyt,+siis+sotkemaan."
14.10.2020 10:49
Hyvä+edson
Kai+minä+sotkemisena+pidin+sitä,+kun+noin+kolmesta+kirjoittajasta+yksi+suvaitsee+"keskustella"+vain+toisen+kanssa.+Paitsioon+jäänyt+eri+sukupuolta+edustanut+sai+tyytyä+satunnaiseen+valokuviensa+kommentoimiseen+tyyliin+onpas+lihava+koira+ja+luontokuvassakin+pelkkiä+joulukuusia.+Taisit+sinä+jotain+minullekin+vastailla,+mutta+tälle+kolmannelle+olin+pelkkää+pahanhajuista+ilmaa.
En+ihmettele,+ettet+kyseistä+sananvaihtoa+muistakaan,+sinuahan+siellä+puhuteltiin+ihan+"sivistyneesti",+vaikka+toinen+eli+minut+suljettiinkin+pois.
Tässä+kun+on+näitä+ketjuja+tullut+ja+mennyt,+en+minäkään+tarkoin+muista+minkä+niminen+se+ketju+oli,+mahdollisesti+tyynen+ja+myrskyn+viimeinen,+mutta+kuitenkin+se+oli+sen+"kädettömän+U:n"+tapauksen+jälkeen.+Juuri+tuohon+kohtaan+ajoitan+sen,+kuinka+minusta+tehtiin+syntipukki+kaikkeen,+jopa+entisten+elämäläisten+lähtemiseen.+Järjettömän+väärinkäsityksen+jälkihuuruissa+Weepelikin+kyllästyi+ja+lähti+pois
Syyttomänä+tuomittu+muistaa,+vaikkei+syyttäjä+muistaisikaan.
Olkoon+tämä+vaikka+sitten+minun+viimeinen+kirjoitukseni+täällä,+niin+sanoin+tämän,+ettei+totuus+unohtuisi.
14.10.2020 10:41
Tämä+yksi+ketju+elämää+riittää+mullekin.+Varsinkin+kun+tuossa+toisessa+tulokas+alkoi+heti+haastaa+riitaa+ja+toivoa+meidän+tilallemme+joitakin+vanhoja+"hesalaisia".+Minähän+en+ole+hesalainen+missään+mielessä.
Mitä+tulee+edsonin+toiveeseen+toisesta+mieskirjoittajasta,+mikä+estää+heitä+kirjoittamasta+"miesten+asioista"+porinoissa+ja+lurinoissa?+Juttuhan+on+nyt+niin,+että+minä+ja+merimies+emme+mahdu+samaan+ketjuun.+Ilman+vastarintaa+en+kuitenkaan+anna+mätäojalaisen+voittaa.
13.10.2020 19:04
Kamoon+edson,+tiedät+ihan+hyvin+kuka+se+uusi+nimetön+on.+Muistat+kai+sen+Elämän+rinnakkaisketjun,+jossa+me+kirjoittelimme+kahdestaan+kunnes+Ali+tuli+ja+varsin+määrätietoisesti+alkoi+savustaa+minua+ulos.+
Eli+jos+puhutaan+siitä,+kuka+on+potkinut+kenetkin+pois,+merimies+on+siinä+se+varsinainen+"peto".
Yksi+tapa+sysiä+minua+syrjään+oli+aloittaa+puhuttelu+juuri+Herra+Edson+-nimittelyllä.
13.10.2020 18:30
Täytyypä+sonnustautua+rautakorkosaappaisiin+ja+potkia+ulos+mätäojan+varren+tekomaalainen+Elämä-ketjuista.
13.10.2020 18:02
Jos+onnistut+löytämään+suomme+Kansalaisen+karttapaikan+avulla,+niin+se+missä+sitten+rämmit,+kuuluu+keidassoiden+ryhmään.+Eikö+kuulosta+sentään+nätimmältä+tuo+keidassuo+kuin+umpikolkko+räme?
11.10.2020 11:19
Tuo+vasta+kieroilua+on,+että+Savossa+sanottaisiin+muka+"mie".+Nyt+suutun+karjalaisten+puolesta+ja+vähän+lappilaistenkin,+joiden+privilegio+tuo+"mie"+on.+Etelä-Savossa+sanotaan+"miä",+pomoni+oli+Mikkelistä+kotoisin,+mutta+Ylä-Savossa+kaiken+viäntämisen+keskelläkin+sanotaan+"minä".
11.10.2020 11:15
Meidän+täytyy+muistaa+myös+naapuripalstalle+ilmestynyt+mystinen+ja+nimetön+kirjoitus,+jossa+epäiltiin+Whoon+ja+Liisan+olevan+sama+henkilö.+Voiko+pakka+enää+sekavammaksi+tulla?
Miksi+muuten+jätit+rouva+Ceen+epäilysten+ulkopuolelle?
11.10.2020 10:13
Siinäpä+mielenkiintoinen+salaliittoteoria.+Ajatellaanpa+ensin+kirjoittajaa:+Edsonin+nimettömäksi+puolustajaksi+veikkaan+Whoota,+mutta+myös+tuntemistamme+kieroista+kieroin+tuolta+toisaalta+voi+tulla+kysymykseen.
Mietitäänpä+sitten+niitä+"paria+ihan+muuta+kieroilijaa".+Kuka+tuntee+piston+sydämessään?+Minä+kyllä+joskus+kahdeksan+vuotta+sitten+näpäytin+Rapua+jostain+mitä+en+enää+muista,+mutta+tekeekö+vanha+"synti"+minusta+ravun+vihollisen?+Luultavasti+ainakin+norsunmuististen+ukkojen+mielestä.+
A-mummua+ja+Ceetä+en+osaa+epäillä+vanhan+kaverinsa+vihamiehiksi.+Siispä+uskon,+että+Jämsän+äijä+taitaa+olla+noiden+kolttosten+takana.+Eli+anonyymi+kirjoittaja+ja+hänen+mainitsemistaan+kieroilijoista+toinen+taitavat+olla+yhtä+ja+samaa+pesuetta+ellei+suorastaan+sama+henkilö.
11.10.2020 09:49
"Jäi+kun+Jämsän+äijä+taivaasta."+Tuttu+sananlasku+ympäri+Suomen.+No+tämä+edsonin+autettava+ei+jäänyt+ainakaan+linja-autosta.
10.10.2020 15:53
Luulisi+että+vokoteltuaan+Ceetä+(ja+rapua)+mitä+suloisimmilla+operettinimillä,+herrasmies+sulkisi+arvon+naiset+syliinsä+ja+aloittaisi+kiihkeän+keskustelun.+Mutta+mykistyipä+miesparka,+kun+Cee+vähän+lähestyi.+Ei+taida+olla+merten+jalossa+heivaajassa+ainakaan+Don+Juanin+vikaa!
10.10.2020 15:43
Tuen+a-mummua+siinä,+että+kyllä+nuo+koirat+täytyy+k*settaa,+jos+ne+on+meidän+iloksi+annettu.+Edsonille+lausun+ihmetykseni,+että+vaivaako+se+meidän+suo+sinua+edelleen+ja+miksi.+Whoota+kehotan+sen+minkä+työtilanne+sallii,+seuraamaan+erään+huhuilijan+lausuntoja.+Jäät+paljosta+naurusta+paitsi+jos+annat+hänen+veitsenterävän+Elämä-kritiikkinsä+hukkua+teknisten+innovaatioiden+valekaapuun.
10.10.2020 15:11
12 / 52