Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikenlaiset+hupparit+ovat+vasta+tämän+ajan+keksintöä,+esim.+minun+lapsuudessani+40-luvulla+niitä+oli+kaiketi+vain+anorakeissa.
Kyllä+luterilaisuudenkin+piirissä+on+pidetty+huiveja,+eivät+ne+ole+muslimien+yksinoikeus.+Pikkulikkoja+ei+niillä+kahlittu,+vaan+letit+heiluen+saimme+juosta+ulkona.
29.09.2020 16:45
Tuo+on+selvästi+mukaelma+Kahlil+Gibranin+runosta,+joka+esitettiin+Kotiin+takaisin+-sarjan+viimeisessä+jaksossa,+jossa+vietettiin+Annan+tyttären+nimenantojuhlaa.
29.09.2020 16:08
Siis+tuo+ukko+ei+ole+se+mun+viemärinavaajani+-+tai+voi+ollakin+jollekin.+Copy/+paste+taisi+epäonnistua.+Mutta+välikö+hällä,+kun+on+muuten+kunnollinen.
29.09.2020 16:04
Se+karhupumpun+vastine+on++kuin+tuo+toinen+vasemmalta,+väriltään+mulla+keltainen.+https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk01EkyHipGT2vQr5OI1gp23jBYKbGw:1601384137163&lei=yS5zX7iuCbujjgbVzp_QCQ&q=Viemärinavaaja+pumppu&ved=2ahUKEwj4tpPltI7sAhW7kcMKHVXnB5oQsKwBKAV6BAgXEAY&biw=1034&bih=588
29.09.2020 16:00
Pipolla+pipolla,+joo.+Tai+lippiksellä.+Hämeessä+pipoa+sanotaan+muuten+pipaksi.
29.09.2020 15:25
Minä+keksin+ainakin+yhden+selityksen+sille+leuan+alta+sidottavalle+huiville.+Kun+vietimme+iltaa+äidin+sireenimajassa,+äidillä+oli+sellainen+huivi+päässään.+Se+suojasi+tehokkaasti+hyttysiltä.+Maallahan+ollaan+aina+ulkona,+tai+ulkotöissä+hyönteisiä+kuhisevissa+navetoissa+ym.
Me+nuoret+emme+hytyköistä+piitanneet.+Itsekin+suojaan+nykyään+mielelläni+korvani+siltä+ininältä,+lähinnä+pipolla+pipolla.+Ja+muutenkin+näin+vanhana,+kun+tukka+tuppaa+olemaan+"huonosti"+tai+ohentunut,+on+kiva+peittää+päänsä.+Toki+huivilla+on+ollut+uskonnollinenkin+merkitys.+Vain+naimattomat+tytöt+kulkivat+paljain+päin.
Sitä+kärpästen+määrää+mikä+laitumella+olevia+lehmiä+ympäröi+ja+näin+ollen+myös+lypsäjiä,+on+kaupunkilaisen+vaikea+kuvitella.+Pohjanmaalla,+missä+vietin+lapsuuskesiäni,+kärpäsiä+torjuttiin+lehmisavuilla+(kuin+varhainen+esiaste+kaupasta+ostettaville+hyttyssavuille).
29.09.2020 15:24
"Kaupasta+ostin+nykyaikaisen+karhupumpun"
Ja+se+peli+veteli+kirjaimellisesti+sen+moskan+joka+oli+tukkinut+keittiön+toisen+lavuaarin.+Laite+on+iloisenkeltainen,+kahvallinen,+pystyssä+pidettävä+pikku+haitari.+Sitä+kun+nytkyttää,+se+avaa+tukoksen.++Mr.+Muscle+jää+isompiin+liuotushommiin.+Mielellään+en+tuollaisia+myrkkyjä+käytäkään.
Aamulla+oli+enää+5+astetta+lämmintä.+Lokakuuta+lähestyessä+kuuluu+syyskylmien+jo++tulla.
29.09.2020 09:54
Kartanonomistaja+oli+se+mustasukkainen+nainen.+Mies+lähti+lätkimään+ja+jollain+sivupolullaan+tapasi+tyttäreni,+jolla+siihen+aikaan+kolmikymppisenä,+eronneena+sinkkuna+oli+"haku+päällä".
Tytär+oli+saanut+hyvän+hinnan+Nurmijärven+talostaan+ja+ostanut+talon+keskeiseltä+paikalta+Janakkalasta.+Muutaman+vuoden+päästä+hän+huomasi+erehtyneensä+-+mies+ei+sittenkaan+ollut+eläinystävä+saati+suuri+rakkaus+-+ja+ennen+kuin+oli+sitoutunut+vieraiden+lasten+äitipuoleksi++tytär+pani+suhteen+poikki.
On+tuo+nuorten+ihmisten+seurustelurumba+nykyään+arvaamatonta.+Mutta+täällä+hän+on+nyt+löytänyt+elämänsä.
28.09.2020 18:13
Vaikkei+ketään+kiinnostakaan,+täsmennän+kuriositeettina,+että+tyttäreni+kilpakosijatar+oli+jossain+vaiheessa+ehta+kartanonrouva.+Eli+romantiikkaa+mahtuu+meidänkin+elämään+näissä+pienen+keittiönpöydän+ympyröissä.
Täytyyp+lähtä+rollottelemaan+näin+kesähelteellä+kauppoihin.+Nykyinen+projektini+on+keittiön+toisen+viemärinaltaan+avaaminen.+Olen+käyttänyt+"luonnolliset"+keinot+kuten+etikan,+suolan;+sooda+on+kokeilematta.+Ehkä+kuitenkin+antaudun+ja+ostan+Kodin+putkimiestä.+Karhupumppu+katosi+muutossa.
Sinkun+viemärijutuista+selviää+huumorilla,+toinen+allashan+vetää+joten+kuten.
Vielä+vitsikkäämpi+juttu+tapahtui+tuolla+korvessa.+Tytär+on+talvikausia+ruokkinut+lintuystäviään+auringonkukansiemenillä.+Nyt+ovat+pienet+siivekkäät+maksaneet+palkkansa.+Mitä+ihanin+auringonkukka+on+noussut+koirien+läjistä.+Tosin,+kun+koirat+sen+kekkasivat,+nautinto+jäi+lyhyeksi.+Rohkein+pyyhältää+edestakaisin+irtokukka+suussaan+ja+muut+laumana+perässä.+Tuli+mieleen+vanhat+stadin+vaput+koristeineen.+Koirilla,+meitä+viisaammilla,+on+ikuinen+vappu.
28.09.2020 15:23
Jos+vain+oma+perhe+suoraan+alenevassa+polvessa+otetaan+lukuun,+minä+en+saa+millään+laskutavalla+kerättyä+kokoon+kuin+kaksi+henkeä+eli+tyttäreni+ja+itseni.+Siihen+riittää+pienehkö+keittiön+pöytä.+
Oli+siinä+kolmantena+istumassa+joku+miehenpuolikin,+mutta+viimeisimmästä+on+kymmenen+vuotta+aikaa+eikä+sekään+ollut+sukulainen.+Yli+kaksikymmenä+vuotta+sitten+joulupöydässä+meitä+istui+peräti+viisi+tyyppiä,+mutta+kaksi+kinkun+ahmijaa+ovat+jo+mullan+alla+ja+yksi+avioerotapaus+kadonnut+jäljettömiin.
Nykytilanne+sopii+minulle+oikein+hyvin,+kun+en+ole+mikään+varsinainen+pitokokki.+Samoin+tyttärelle+pöytäseurueen+suppeus+sopii+oikein+hyvin;+pahimmassa+tapauksessa+hän+olisi+saattanut+muuttua+koirasinkusta+kahden+villin+bonuslapsen+äitipuoleksi.+Se+vaara+onneksi+vältettiin+ajoissa,+silä+olisihan+bonuslapsia+ollut+riepottelemassa+omaan+suuntaansa+harvinaisen+omistushaluinen+ja+mustasukkainen+kartanonrouva.
28.09.2020 14:14
Minun+pikkuveljieni+riita+tai+oikeammin+pelkkä+mykkäkoulu+juontuu+vanhimman+veljemme+kuoleman+aikaisista+raha-asioista.+Velihän+kuoli+korviaan+myöten+veloissa,+joissa+me+sukulaiset+monen+muun+ohella+olimme+takaajina.+Murheellinen+juttu,+jossa+kaikki+saivat+siipeensä.
Veljesriidalla+tuntuu+olevan+perinnöllisyyttä.+Isämme+ja+hänen+veljensä+tai+oikeastaan+näiden+vaimot+(isän+uusi)+riitelivät+jostain+pappilan+keinutuolista.+Oli+myös+aatteellista+erimielisyyttä,+joka+hiersi,+niin+kaukana+kuin+perheet+asuivatkin+toisistaan.
27.09.2020 17:10
Huomasin+että+kaikki+ne+täällä+tietää+ja+lukevat+jokaisen+sanan.+Juuri+kun+olin+kertonut+lukevani+Enni+Mustosta,+tekstiäni+ympäröi+rykelmä+hänen+kirjojensa+mainoksia.
+Mikäs+siinä,+jos+eivät+seuraa+askeleitani+"säädyttömillä"sivuilla,+mikäli+sellaisiin+eksyisin.+Tai+viattomuuttani+edes+löytäisin.
27.09.2020 16:13
Jotain+muutakin+tuossa+höpötin+mutta+ei+mennyt+läpi,+kun+Liisaksi+kirjautuminen+oikkuili.+Piti+kysyä+Ceelta,+onko+sitä+tullut+viime+aikoina+istuttua+lehtimajassa.+Sitä+vaan,+että+kun+tuo+edson+puhui+veljesriidasta,+meidän+suvun+omasta+veljesten+mykkäkoulusta+juontui+mieleen+vanhat+onnelliset+kesät.+
Juhannuksena+meillä+oli+tapana+kokoontua+äidin+huvilalle+Hämeeseen.+Meillä+ei+koskaan+pukeuduttu,+vaan+sää+sääteli+mitä+retkua+kukin+ylleen+löysi.+Minulla+on+hauska+valokuva,+jossa+jo+kuolemaa+lähestyvä+äitimme+hyvin+karnevaalihenkisesti+istuu+sireenimajassa+lähellä+nuotiota+pukeutuneena+minun+ponchooni+ja+pikkuveljieni+inkkarileikeistä+säilyneeseen+sulkapäähineeseen.+Silloin+kaikki+oli+hyvin...
27.09.2020 15:47
Minut+erottaa+tehokkaasti+sekä+oman+että+miehen+puolisista+sukulaisista+introverttiyteni+lisäksi+pitkä+välimatka+ja+se+että+ikäpolveni+alkaa+olla+vähissä;+itse+olen+molempien+sukujen+vanhin,+oikea+metusalem.
27.09.2020 11:37
Cee+arveli+tuolla+ylempänä,+kun+ystäväpiireistä+puhuttiin,+että+leskiä+ei+kutsuta+entisten+ystävien+kekkereihin,+mutta+ei+kuitenkaan+osannut+sanoa+miksi+näin+on.++Jos+leski+on+nuorehko+ja+hehkeä,+syyn+voi+kutsumattomuudelle+arvata,+varsinkin+jos+on+kyse+näistä+Stefu+ja+Sohvi+-tyyppisistä+pintaliitäjistä.+Leskihän+tulee+ja+skotaa+toisen+oman!
Meistä+tavallisista+ihmisistä+puhuttaessa+mietin,+että+harvalla+kai+on+mitään+jatkuvasti+kokoontuvia+ystäväpiirejä.+Ei+meillä+ainakaan+ollut.+Viihdyimme+perheen+kesken+ja+lasta+harrastuksiin+kuljetellen.+Emme+omistaneet+isoja+juhlatilojakaan+pitkine+pöytineen.+Sitä+paitsi+mies+kiusaantui+kaikista+juhlantapaisista,+jolleivat+kutsujat+olleet+hänen+sukulaisiaan.+Minä+taas+kiusaannuin+niistä+sukulaisista.+Yksitellen+he+menivät+mukiin,+joukkona+ärsyttivät.+
Mutta+senhän+näkee+sitten+kun+itse+jää+leskeksi,+mitä+tapahtuu.+Eiköhän+elämä+jatku+samanlaisena,+ehkä+vain+vähän+hiljentyneenä+turhista+kotkotuksista+ja+kekkereistä.+Suhteet+lapsiin+saattavat+tiivistyä+tai+katketa,+kuka+tietää.
Anteeksi+tällainen+puolivakava+pohdiskelma.
27.09.2020 08:59
Nuo+ystäväpariskuntien+ihana+pysyminen+edellyttää+mielestäni+kaikille+hyvää+tasaista+elämää.+Avioerot,+kuolemat+ja+muut+saattavat+rikkoa+välit.+Olen+mukana+eräässä+sururyhmässä,+jossa+puolisonsa+traagisesti+menettänyt+nainen+kertoi,+kuinka+hänen+onnettomuutensa+jälkeen+vanhatkin+ystävät+kaikkosivat+kuin+tuhka+tuuleen.+
Meillä+oli+nuorena+pariskuntana+vilkasta+yhteiselämää+ystäväpariskuntien+kanssa.+Ensimmäinen+erkaantuminen+tapahtui+ystävien+saadessa+lapsia+ja+meidän+jatkaessa+lapsetonta,+joidenkin+mielestä+huoletonta+elämää.+Kun+voittopotti+lopulta+osui+meidänkin+kohdalle,+koko+vanha+poppoo+olikin+jo+hajaantunut+ympäri+maata.+Siksi+on+sitäkin+arvokkaampaa,+että+nyt+leskeksi+jäätyäni+vanhat+naisystävät+pitävät+edelleen+yhteyttä,+ei+pariskuntina+enää+kuitenkaan.+Miehen+kaverit+ovat+väistyneet+taustalle.
26.09.2020 17:23
Täällä+tuntuu+lehden+jakeluaika+olevan+hyvin+väljä.+Usein+se+tulee+kolmelta+yöllä+muttei+aina+tule+yhdeksäänkään+mennessä.+Kun+silloin+soittaa,+naisääni+toteaa,+että+jakelu+alueellanne+on+vielä+kesken.+Melkein+aina+se+kuitenkin+tulee+saman+päivän+aikana,+joskus+päiväpostin+mukana.+Sillä+on+yhteinen+jakelu+kaksi+kertaa+viikossa+ilmestyneen+paikallisen+aviisin+kanssa,+ja+jos+tuo+ohut+rääpäle+jää+tulematta,+ihmiset+ovat+pirun+vihaisia,+minäkin.
+Hesari+tulee+vain+muutamalle+talomme+asukkaalle,+voin+olla+rapussamme+toiseksi+ainoa.+Jos+olen+jalkeilla,+yritän+kuunnella+rapun+äänistä,+missä+kerroksessa+jakelija+pysähtyy.+Maakuntalehti+Karjalaisen+jakelu+on+arvoitus,+en+ole+päässyt+selville,+kenelle+kaikille+se+kannetaan.+Meikäläisen+kerrostalokyttääjän+toimintaa+haittaavat+kaksinkertaiset+ovet.+Stadissa+kuuli+aina,+oli+valveilla+tai+unessa,+jakelijan+tulon+siitä,+että+hän+lauloi+haikeasti+jollain+tuntemattomalla+kielellä,+niin+pikimusta+mies+kuin+olla+voi.
26.09.2020 11:12
Huomenta!
Huomasin+kirjastossa,+että+Poldarkia+on+hyllyssä,+mutta+olin+jo+kiintiökasani+eli+viisi+kirjaa+valinnut+lainattavaksi.+Kirjaston+ollessa+kesällä+kiinni+otin+hätäpäissäni+marketin+hyllyltä+pokkarina+Enni+Mustosen+historiallisen+romaanin+Ruokarouvan+tytär.+Olin+kuullut+sarjaa+kehuttavan.+
Aluksi+vähän+vierastin+pikkupiirteistä+kuvausta;+jokainen+teekupin+otto+kaapista+mainitaan+ja+jokainen+kadunkulmasta+kääntyminen+selostetaan.+Oli+vähän+kuin+lukiolaisen+ainekirjoitusta+ilman+mitään+kirjallisia+tasoja.+Mutta+kun+tultiin++Pariisin+jaksoon+-+jossa+päähenkilö,+nuori+ranskanopiskelija+Kirsti+pääsee+harjoittelijaksi+Coco+Chanelin+ompelimoon+-+yksisuuntainen+pikkupiirteinen+kuvaus+näyttää+mahtinsa.
+Seuraamme+hiukset+jännityksestä+pystyssä+pikku+midinetin+seikkailuja+kaupungissa,+joka+elää+1920-luvun+lopun+kiihkeää+huumaa.+Yhtäkkiä+saattaa+apache+hyökätä+sillan+alta+ryöstämään+suomalaisneidon+käsilaukkua,+mutta+samalla+ryntää+tunnettu+nyrkkisankari+avuksi.+Vasta+myöhemmin+Kirsti+kuulee+saaneensa+suolusenkelin+itse+Ernest+Hemingwaysta.
Muotihuoneen+kiireisen+innostavasta+ilmapiiristä+teos+luo+uskottavan+kuvan+ja++ompelutaitoisempi+lukija+voi+varmaan+päästä+jyvälle+siitä,+millaisten+vaiheiden+kautta+maailman+hienoin+haute+couture+syntyy,+ensimmäisestä+kokoon+harsitusta+mallikappaleeta+valmiiseen+luomukseen.
+Ruokarouvan+tytär+jatkaa+suomalaislukijat+valloittanutta+Syrjästäkatsojan+tarinoita+-sarjaa,+joka+on+lunastanut+paikkansa+Suomen+luetuimpien+romaanien+joukossa.+Enni+Mustonen+on+tunnetun+monipuolisen+kertojan+Kirsti+Mannisen+salanimi.
Nihkeän+lämmin+sää+jatkuu.+Hyttysetkin+ovat+heränneet.+Onneksi+ei+ole+suolle+asiaa.
26.09.2020 08:42
Ravulle+Depardieusta+tuonne+ylemmäs,+miksi+tällaiset+eivät+ole+yksiselitteisesti+yäk:
Minä+jostain+syystä+-+ehkä+miehettömänä+-+katselen+mielelläni+"ukkojen+törinää"+ymmärtäen+mistä+olen+säästynyt+tällaisena+loppuiän+sinkkuna.
Samasta+syystä+tykkään+myös+Hjallis+ja+Jethro+-+tyyppisten+poikaohjelmien+katsomisesta.
Oma+22+vuotta+sitten+edesmennyt+mutta+yhä+kaipaamani+mieheni+oli+niin+kaukana+tuollaisista+herroista+kuin+maa+on+kuusta,+joten+vanhana+on+kiva+tutustua+tyypillisiin+"karjuihin"+edes+näin+virtuaalisesti.
25.09.2020 18:23
Tuo+ajatus,+että+a-mummun+oopperaharrastus+olisi+pelkkää+naapurin+rouville+näyttämistä,+on+koominen+mutta+samalla+osoittaa,+millaisissa+piireissä+itse+kukin+on+elämäänsä+viettänyt.+Voihan+olla+että+seiloreiden+maailmassa+todella+aggressiivisesti+vertaillaan+naapureiden+"saavutuksia"+omiin.+Voihan+olla+että+tämän+tietyn+seilorin+kohdalle+on+osunut+nainen,+joka+jatkuvasti+jäkättää+mitä+naapurilla+on+ja+"mitä+meillä+ei".+Kyllä+tuollaiset+rouvat+tiedetään.+Näillä+palstoilla+ei+noita+hienohelmoja+ole+näkynyt.+
Luoja+paratkoon,+jos+täytyisi+välttää+kertomasta+kokemastaan+hienosta+elämyksestä,+tapahtuipa+se+konserttisalissa+tai+metsän+siimeksessä.
25.09.2020 12:16
14 / 52