Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"vedin+lipat"
Tuo+hauska+sanonta+oli+minulle+tuntematon+kunnes+yksi+stadilaissyntyinen+ystäväni+käytti+sitä.+Otaksuin+että+se+on+stadilainen+sanonta+pelkästään,+mutta+taitaa+olla+tuttu+Aurajoen+rannoillakin.
Itse+elin+juuri+sen+iän+15-20,+jolloin+murteet+parhaiten+tarttuvat,+Kymenlaaksossa,+enkä+muista+tyttökoululaispiireissämme+kenenkään+tuota+käyttäneen.
Koskas+Cee+rupeat+tenttaamaan+meidän+painoa;),)
12.09.2020 13:29
Kouluaikana+olin+suomalaisen+naisen+keskikokoa,+googlatkaa+mannekiinit+tilastoista+mikä+se+medium+oli+50-luvulla.+Tytär+pari+senttiä+pitempi.+Mutta+onhan+täällä+jo+aikoja+sitten+eräältä+taholta+oltu+tietävinään,+että+lieksalaiset+ovat+yhtä+pitkiä+kuin+leveitäkin.+Kummasti+silti+kaatuessa+sattui,+vaikka+olisi+luullut+että+"kumipallona+luokses+pompin".+
Mitähän+tekis?+Apteekissa+ja+marketissa+kävin,+kun+aamuisin+on+väljää.+Sain+jopa+palvelua+kemikaliosta,+kun+tarvitsin+apua+naamamustelmani+peittämiseen.+Nyt+sinisyys+on+muuttunut+vihreäksi,+mutta+eipä+Lumene+siihen+paljon+auttanut:+zombi+mikä+zombi.
TVOF:n+loppupäässä+olikin+parempia+lauluja.+Ihmettelin+vain+sitä+yhtä+"Keinu"-+kappaletta,+sehän+oli+teemoiltaan+lainattu+suoraan+Leinon+runosta+"Jumalten+keinu".+Siteeraan+ulkomuistista:+"Kenet+jumalat+kerran+keinuunsa+ottavat,+se+ei+häntä+yhdessä+kohdassa+pidä."
+Ymmärsin+että+kappale+oli+Cheekin+tekoa.+Keinu+jossa+ihmisrukkaa+heitellään+välillä+taivaan+ja+helvetin+kuvaa+kyllä+hyvin+bipolaarista+mielenvaihtelua,+josta+tuon+julkisuudesta+vetäytyneen+laulajan+tiedetään+kärsineen.
Tänään+voisi+vilkuilla+kolmoselta+Masked+Singeriä.+Viime+kaudelle+hyppääsin+vasta+jälkijunassa.
Viihtyisää+viikonloppua!
12.09.2020 10:44
Naama+on+viikko+tapaturman+jälkeen+edelleen+kirjava+kuin+pakanamaan+kartta.+Näin+vanhana+paranee+kaikki+hitaasti.+Ei+tee+mieli+liikkua+kaupungilla,+viimeksi+huomasin+kahden+naisen+tirskuvan+ja+supattelevan+minut+nähdessään.+Eivätkä+olleet+mitään+koulutyttöjä+enää.
Depardieussa+oli+herkkuja+ruudun+täydeltä,+että+ihan+nälkä+tuli.+Tuota+ceen+reseptiä+voisi+kokeilla,+mutta+munat+puuttuvat.+Kuusihan+niitä+piti+olla?+Minusta+on+hauska+se+tanskalaisten+kalsareiden+viuhahdusmainos.+Että+nuori+miesvartalo+voi+olla+kaunis.
Voice+of+Finland+jatkui+siitä+mihin+keväällä+jäi.+Ihmeesti+en+kuitenkaan+tykkää+heidän+kappaleistaan,+jopa+Cats-musikaalin+ylistetty+Memory+on+pitkäveteinen.+Sähäkkä+ilmestys+Etta+Khan+luontaisessa+rytmitajussaan+pelasti+illan.+Hän+oli+myös+yleisön+suosikki.
11.09.2020 10:09
Minulle+tulee+kurkiaurasta+mieleen+sellainen+laulu,+jossa+sanotaan:+"Minä+pieni+paimentyttö+lentohon+en+pääsekään,+tänne+tänne+jäädä+täytyy+syksyhyn+ja+ikävään."+Mitähän+minäkin+täällä+paimentaisin?+Pikku+koira+se+minua+paimentaa+eli+kulkee+perässäni+minne+menenkin.
"Kotiin+takaisin"+jäi+jännään+kohtaan:+lääkäri-Jack+on+näköjään+repsahtanut,+koska+loppukuvassa+hän+vaeltaa+lammaslauman+keskellä+pullo+kädessä.+On+muuten+hassua,+että+vaikka+Ash+Parkin+varsinaisena+elinkeinona+ja+vaurauden+lähteenä+on+aussityyliin+lampaiden+kasvatus,+aihetta+ei+juurikaan+käsitellä+paitsi+milloin+joku+mainitsee+villan+hinnan+ala-tai+ylämäestä.
Lepakoissa+on+jotakin+perin+vastenmielistä,+siinä+räpsyttelevässä+laumamaisuudessaan.+Käärmeitäkin+siedän+paremmin.+Oravat+taas+ei+ole+ollenkaan+söpöjä+talon+kattorakenteissa,+painukoot+puiden+oksille!+Edellisessä+mökissäni+niitä+oli.
09.09.2020 11:51
https://www.youtube.com/watch?v=iGmkTZV76Bw
Hesarissa+oli+Vexi+Salmesta+pitkä+juttu+kuvineen.+Sieppasin+tekstistä+laulun+nimen,+joka+tällä+hetkellä+koskettaa+minuakin.+Tuolla+noita+suuria+lintuja+metsälammellamme+vamistautuu+pitkään+matkaan+palatakseen+yhteiseen+korpeemme+kevätauringon+paistaessa.
09.09.2020 09:57
Jokainen+meistä+muistaa,+kuinka+kihelmöivää+oli+nuorena+puristaa+talipäinen+finni!+Siihen+nuo+ohjelmat+vetoavat,+luulisin.+Itse+olen+katsonut+-+unettomina+öinä+-+lisäksi+noita+valtaviin+kiloihin+yltävistä+kertovia+ohjelmia.
Vexi+Salmi+on+mennyt+pois.+Mietin,+että+hän+oli+samanikäinen,+1942+syntynyt,+kuin+eilen+Hjalliksen+ja+Jethron+ohjelmassa+esiintynyt+erittäin+virkeän+ja+terveen+oloinen,+ruskettunut+Danny.+Näillä+kilometreillä+mikään+ei+ole+varmaa,+kuolo+voi+tulla+hyvinkin+yllättäen.
Vexin+puoliso+oli+työtoverini,+hänelle+tätä+kautta+osanottoni.
08.09.2020 18:15
Näin+vanhaksi+sai+elää+ennen+kuin+tuli+ensimmäinen+näkyvä+trauma+kasvoihin.+Vähäisestä+törmäyksestä+kaapin+oveen+syntynyt+naarmu+turvotti+ensin+otsan+ja+sitten+veti+silmänaluset+sinisiksi.+Nyt+on+menossa+neljäs+päivä+ja+"ilmiö"+sekun+hurjistuu.+Vihertäväksi+kalvennut+mustelma+on+laskeutunut+jo+leukaperiin+asti,+nenään+silmälasikohtaan+on+tullut+mustelmarengas.+Koska+vaiva+on+täysin+kivuton,+en+ole+mennyt+lääkäriin.+Kosmeettinen+haitta+on+melko+näkyvä+ja+siihen+olisi+hyvä+apu+se+kuuluisa+maski.+Tummat+aurinkorillit+peittävät+vain+naaman+yläosan.+En+kuitenkaan+aio+"väärinkäyttää"+maskia+tämän+takia.
Yöllä+valvoskelin+ja+(vertaamatta+tapaustani+yhtään+mihinkään),+katselin+Apua,+mikä+tauti+-ohjelmaa.+Venäläisellä+pikkutytöllä+huulet+olivat+jääneet+kehittymättä.++Korvasta+korvaan+ulottuva+hammasrivi+ja+niiden+välistä+lipova+kieli+oli+niin+erikoinen+näky,+että+kukaan+ei+halunnut+perhettä+auttaa,+vaan+kaikki+olivat+kehoittaneet+vanhempia+luopumaan+lapsesta+heti+sen+syntyessä.+Tyttö+oli+muuten+vilkas+ja+normaali.+Lopulta+löytyi+Moskovasta+lääkäri,+joka+halusi+auttaa.+Ohjelma+ei+kertonut+miten+tytön+kävi.+
+Toinen+merkillinen+tapaus+oli+mies,+jonka+käsi+oli+kasvanut+ranteesta+kyljen+sisään+ja+verisuonistaan+yhdistynyt+sisäelimiin.+Kun+käsi+operoitiin+kyljestä+ulos,+se+näytti+veriseltä+kudosmöykyltä,+josta+erottui+peukalon+näköinen+haara.+Ja+se+peukalo+liikkui.+Samaten+liikkuivat+neljä+muutakin+sormea,+mutta+ne+olivat+kuin+pallon+sisällä,+tai+lapasen.Ja+kyllähän+lapanen+kädessä+voi+yhtä+ja+toista+toimittaa.+Ehkä+seuraava+vaihe+olisi+ollut+vapauttaa+sormet+sen+pallon+sisältä,+mutta+sitä+ei+ohjelma+enää+kertonut.+Vai+satuinko+nukahtamaan?
08.09.2020 13:27
Äänestän+plussaa,+jos+edes+me+kolmekin+vaivaudutaan+tänne.+Kaksi+on+siinä+ja+siinä.+Yksinään+voi+keskustella+vain+kivihiilestä.
07.09.2020 13:54
Minulla+kun+ei+ole+digi-HS:n+lukuoikeutta,+en+tiedä,+miten+suurista+ja+tärkeistä+asioista+siellä+keskustellaan.+Ainakin+paperilehdessä+on+ihan+sellaisiakin+juttuja,+joista+osaisin+jopa+minä+tollo+sanoa+sanasen,+ja+sen+olen+välillä+tehnytkin.+Ne+eivät+juuri+herätä+vastakaikua,+mutta+ei+niitä+pilkataan.+Pilkatuksi+joutuvat+jutut,+jossa+kerron+yksityiselämästäni,+ja+nekin+enää+laimeasti.+Lähinnä+arvostelu+tulee+ulkopuolelta,+josta+käsin+ihmetellään,+miksi+kerromme+mitättömiä+detaljeja+elämästämme,+ketä+ne+kiinnostavat?
Minua+nauratti+eilen+Tähdet+tähdet+-ohjelmassa+tuomarina+istuvan+"jokapaikan+höylän"+Mikko+Kuustosen+kommentti,+kun+joku+kysäisi,+että+miksi+hän+taas+ja+täällä...+Mikko+arveli,+että+halvemmaksi+kai+pitää+minut+siellä+studiossa+kuin+laitoksessa.+
Olisiko+meillä+sama+juttu,+että+mieluummin+edes+nenäkkäänä+somessa+kuin+hoivattuna+laitoksessa?+(Puhun+vain+omasta+puolestani.)
On+nuoruuden+höperöitä+ja+vanhuuden.+Itse+tunnustaudun+jälkimmäiseksi.+Pitäisiköhän+ihan+ostaa+se+ohjelma,+jolla+voi+seurata+BB:n+asukkaita+vuorokauden+ympäri+joulukuuhun+asti.+Ehkä+näiden+nuorehkojen+miesten,+naisten+ja+muunpuolisten+seura+antaisi+virikettä+siitä,+mistä+normaalit+ihmiset+juttelevat+tuntemattomies+kesken.
07.09.2020 09:42
Naamassa+on+usein+niin+ohut+iho,+että+yksi+kolaus+tai+pisto+voi+viedä+koko+pärstän+mustaksi.
Kyllä+minustakin+teepussi+riittäisi+kahdellekin+tai+ainakin+kahteen+kupilliseen.+Nyt+kun+olen+yksin,+tunnen+huonoa+omatuntoa+heittäessäni+teepussin+yhden+kupillisen+jälkeen+roskiin.
Näin+sunnuntai-iltaisin+juon+usein+kaakaota.+Kahvia+en+ole+juonut+pitkään+aikaan+missään,+en+kotona+en+kylässä+kun+ei+kyläreissuja+ole+koronankaan+takia+juuri+ollutkaan.
06.09.2020 18:09
Korjaus:+loppuun+tuli+ylimääräinen+kappaleen+tynkä.+Niin+käy+kun+toimii+hätäisesti.
06.09.2020 17:24
Pakko+sanoa+pari+sanaa+ketjumme+entisen+osallistujan+poislähdöstä.++Luulenpa,+ettei+kyllästyminen+täysin+johtunut+siitä,+että+olisimme+kirjoittaneet+niin+ala-arvoisen++tyhjänpäiväisesti+kuin+erään+toisen+ketjun+äskeinen+avaaja+antaa+ymmärtää.
Uuden+ajanvieteketjun+avaaja+on+lietsonut+joukkoomme+riitaista+ilmapiiriä+täysin+tietoisesti,+"rankaten"+meitä+hyviin+ja+huonoihin,+enimmäkseen+huonoihin+ja+vielä+huonompiin.
Arvostelijamme+hajoita+ja+hallitse+-menetelmä+tuottaa+ikävää+tulosta;+nyt+meitä+on+enää+kourallinen+sitkeitä+sissejä+pitämässä+perinteistä+Elämä-ketjua+hengissä.
.
+ettemme+olleet+niin+tasottomia+kuin+joissain+naapuriketjuissa+mainitaan,+vaan+ketjun+huonontunut+ilmapiiri+ajoi+hänet+pois+-+räyhähenki,+jota+tuo+samainen+taho+omalla+hajoita+ja+hallitse+-tyylillään+lietsoi.
06.09.2020 17:21
Herlineistä+ja+suomalaisista+miljonääreistä+kiinnostuneen+kannattaa+lainata+kirjastosta+Pekka+Herlinistä+kertova+amerikkalaisen+John+Simonin+kirja+"Pekka+Herlin+-+Koneen+ruhtinas",+joka+oli+vuoden+2009+luetuimpia+kirjoja.+Se+on+siloittelematon+elämäkerta,+joka+suo+kohteelleen+tämän+ansaitseman+kunnian+hissifirman+luojana,+mutta+muuten+käsittelee+häntä+kaikkea+muuta+kuin+silkkihansikkain.
"Kun+isä+tuli+kotiin,+hän+muuttui+pieneksi+lapseksi,+jota+meidän+piti+hoitaa"+(Ilona+Herlin)
"Hän+tuli,+sitten+kun+tuli,+kotiin,+usein+juovuksissa,+istui+keittiön+pöydän+päähän,+ja+joi+sitten+vielä+siellä+pullon+tai+kaksi+punaviiniä,+ja+sitten+puhui,+puhui+ja+puhui.+Ja+jonkun+oli+siinä+pakko+istua,+jonkun+meistä.+Joku+siellä+aina+oli."(Antti+Herlin).
Kirjan+mukaan+hyviä+perhesuhteita+jarrutti+se,+että+Pekka+Herlin+tuntui+tietävän+aina+muita+paremmin,+mikä+oli+heidän+etunsa+mukaista.+
Niklas+Herlin+taisi+olla+erityisen+katkera+siitä,+että+isä+sivuutti+muut+lapsensa+ja+antoi+esikoispojalleen+Heikille+Koneen+jatkamisen+päätehtävän.
06.09.2020 15:20
Rauhantekijä+alkoi+lupaavasti,+ja+tietojen+mukaan+vielä+paranee+edetessään.+Hienoa,+että+Irina+Björlundille+löytyi+kunnon+rooli,+ettei+tarvitse+tyytyä+maailmalla+kaikenlaisiin+mitättömiin+indie-leffoihin,+joissa+osat+ovat+olleet+kai+samaa+paarialuokkaa+kuin+puolisonsa+Peter+Franzenin+esiintyminen+Miami+Vicen+roolissa+kuolleena+venäläisenä.
Hauskasti+sattui,+että+Mikko+Nousiainen,+tuo+eksyilevä+henkivartija,+ja+Irina+näyttelivät+yhdessä+jo+Levottomissa+kauan+sitten.
Nyt+syksy+painaa+tosissaan+päälle.+Minä+onneton+tunaroin+yöllä+pääni+melkein+puhki+erääseen+kaapinkulmaan.+Kuhmu+otsaan+lehautti+myös+molemmat+silmänaluset+mustiksi.+Hassua+kummitella+tämän+näköisenä+mustissa+aurinkolaseissa,+koira+kun+kumminkin+pitää+käyttää+ulkona.
06.09.2020 10:26
Juu,+kyllä+sää+on+muuttunut+syksyiseksi+parissa+päivässä,+oikeastaan+yhdessä.+
Muistan+ahertaneeni+muutamankin+tunnin+sen+ekan+ja+ainoan+digiboksin+asennuksessa+viisitoista+vuotta+sitten.+Suurin+ongelma+oli+ylettää+työntää+scart-liittimet+oikeisiin+koloihin,+kun+telkkari+oli+vielä+vanhaa+möhköfanttimallia+ja+seistä+jökötti+nurkassa+yhden+akan+käsivoimin+hädin+tuskin+liikuteltavissa.+Jotenkin+sokkona+piti+toimia.
Tyttärellä+kamera+hajosi+ja+postimyynnin+kautta+uusikin+on+tilattu+ja+koekäytetty.+Pokkarikameran+tilalle+tuli+kompaktikamera,+jolla+on+hyvä+zoomata+lintuihin+vastarannalla.
05.09.2020 16:39
Hautausmaista+puheen+ollen+Trump+on+taas+kunnostautunut+tviiteillään.+Ensimmäisen+maailmansodan+amerikkalaiset+kaatuneet+ovat+kuulemma+luusereita,+joita+ei+ole+mitään+syytä+palvoa.+Tuo+on+jo+aika+paksua,+jos+on+tottakaan+koko+möläytys.
Minä+en+ole+neljään+vuoteen,+siis+koko+täälläoloaikanani+käynyt+hautausmaalla.+Täkäläiselle+kalmistolle+on+pitkä+matka,+ainakin+nuo+kaksi+kilometriä,+eikä+sinne+"asioikseen"+osaa+lähteä,+kun+siellä+ei+ole+tuttujakaan.+Hgissä+kävin+usein,+ainakin+viikoittain+kävelemässä+uurnalehdossa,+jossa+on+viiden+omaiseni+tuhkat.+Minusta+hautsikat+ovat+mukavia,+kauniita+ja+siistejä+paikkoja.+Kerran+tosin+yhytin+pari+pikkukaveria+ampumassa+pilkkaan+kivelle,+ei+onneksi+hautakivelle.
05.09.2020 15:04
Se+kaksikin+kilsaa+on+pitkä+matka,+jos+ei+ole+paikallisliikennettä.+Koulukuljetus+saattaa+olla.+Itse+asun+400+metrin+päässä+keskustasta,+siis+kolmea+marketia,+muutamaa+kivijalkamyymälää,+yhtä+pankkia,+huonekaluliikettä+ja+kolmea+apteekkia.+Nuo+kolme+apteekkia+näin+pienellä+paikkakunnalla+ovat+melkoinen+harvinaisuus,+stadissakaan+ei+ollut+yhtä+lähellä+kuin+yksi+ainoa.+Kuvaa+kyllä+hyvin+väestön+ikärakennetta,+kaikki+kolme+kuulemma+kannattavat.+Keskustassa+oleva+terveyskeskus+on+vaarassa+joutua+puretuksi,+ja+uusi+rakennetaan+ties+minne+hornan+tuuttiin.
05.09.2020 10:54
Hesarin+kuukausiliitteessä+oli+Teppo+Sillantauksen+hauska+juttu+Vanhasesta+talonrakennuspuuhissa.+Liiterin+seinää+naulattiin+ja+tarkkaa+oli.+"Täytyy+jyrkentää+vähän+sitä+kulmaa",+hän+toteaa.+"Puolitoista+senttiä+pois."+"Teet+silmämääräisesti",+letkauttaa+apumies.
+Tuolla+meidä+landella+on+naapurina+mies,+joka+on+puolestaan+hirsirakentamisen+huipputaitajia.+Hän+oli+muun+muassa+ollut+nokkamiehenä+Bomban+pystytyksessä.+Voin+todistaa,+että+jyhkeää+työtä+se+karjalaistalo+olikin.+Vaikkakin+nykytilassaan++koronakurjuudessaan+typötyhjä+turisteista.
+Tänä+kesänä+saimme+samaiselta+naapurilta+apua+vanhan+talon+porraskaiteen+ideoimisessa.+Eikä+ollutkaan+mitään+lautaa,+vaan+majavan+nerokkaasti+hampaillaan+kirjomaa+ja+kuorimaa+ohutta+koivunrunkoa.+Täydellistä+maaseutu-designiä+tai+ITE-taidetta+eläinkunnan+avustuksella.+Olen+tainnut+tästä+jo+kertoakin.
Itse+lähes+kädettömänä+ihailen+suuresti+puutöiden+osaajia,+olipa+kyseessä+valtiovarainministeri+tai+naapurin+mies.+Eipähän+meillä+tyttökoulussa+edes+ollut+mahdollista+valita+veistoa+käsitöiden+sijasta.
05.09.2020 10:42
Tuo+suht.siistin+näköinen+mutta+vanha+asunto+menisi+kaupaksi,+jollei+se+olisi+niin+kaukana+(!)+eli+pari+kilsaa+keskustasta.+Minun+asuntoni+maksoi+jonkun+verran+enemmän+juuri+keskustasijainnin+vuoksi,+mutta+turha+toivo+jos+kunnan+työtilanne+on+mikä+on,+että+tästä+saisi+tytär+minun+jälkeeni+ostohintaa+enempää.+Ellei+jotain+ihmettä+kunnallistaloudessa+tapahdu.
Joitain+kohennuksia+täällä+yritetään.+Nyt+on+taloomme++saatu+valmius+tietoliikenneyhteyteen+valokuidun+avulla,+ja+tulevassa+kokouksessa+kartoitetaan,+miten+moneen+asuntoon+se+"kuitu"++vedetään.+Jonkin+kympin+kuussa+se+maksaisi,+joten+otan+jos+otan...
Lieksa+on+erinomainen+paikka+asua,+jos+on+töitä+tai+kohtuullinen+eläke.+Itse+tein+mielestäni+hyvän+valinnan+muuttaessani+tänne.+Oma+lapseni+on+lähellä,+ja+minä+hänen+lähellään.+Helsingin+iloista+ja+valoista+ehdinkin+jo+nauttia+yli+70+vuotta.+Ei+ole+sinne+yhtään+ikävä.+Rakas+kaupunki+stadi+silti+on+tavallaan,+ei+kaikista+hyvistä+muistoista+noin+vain+pääse+eroon.
04.09.2020 17:00
Se+Aavasaksa-juttuni+on+ollut+liikaa+robon+heikolle+sydämelle.+Mitäs+kirjoitin+anonyymina!
Oli+siis+sekä+torniolainen+että+porilainen+lyöttäytyneet+meidän+seuraan,+jossa+ennestään+oli+kaksi+saksalaista+nuorukaista.+Mutta+kuten+kirjoitin,+reissu+päättyi+onnellisesti.+Ketkään+pojista+eivät+uhanneet+neitsyyttämme.+50-luvulla+oli+vielä+kunnon+miehiä.+Ja+likkoja,+jotka+olivat+oppineet+tyttökoulussa,+että+riskeerata+ei+kannata.
Nyt+kun+täällä+on+käsitelty+naispuolisten+sukulaisten+suhteita,+kehoitan+ottamaan+käteen+Elena+Ferranten+Napoli-sarjan.+Siinä+äidit+ovat+tomeria+matriarkkoja.+Vähemmästäkin+saa+poikiin+vilkuileva+tyttö+kuulla,+että+"Sinä+viet+minut+hautaan"+tai+"Häivy+iäksi+äläkä+tule+takaisin".+Mutta+silti+tyttäret+palaavat+yhä+uudestaan:+pahamaineisen+Korttelin+vetovoima+on+kumoamaton,+ja+siellä+ne+tomerat+mammat,+tuskin+sängystä+päässeet+vanhukset+ovat+toivottamassa+karulla+tavallaan+-+haukkumalla+-+tervetulleiksi.
Vielä+täytyy+kertoa+liikuttava+tarina+yhdestä+koiramammasta,+nykyään+koiramummosta.+Tämä+narttu+on+tottunut+olemaan+koiravaljakon+johtajana.+Sille+on+kuitenkin+tullut+vaiva,+mikä+estää+sujuvan+rekikoiratoiminnan.+Silti,+kun+muut+koirat+valjastetaan+lähtöä+varten,+se+jopa+kaivautuu+aitauksen+alta+ja+ryntää+seisomaan+siihen+vanhalle+paikalleen.+On+sydäntäsärkevää+saattaa+se+takaisin+omaan+ketjupaikkaansa.
03.09.2020 15:51
16 / 52