Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oli+taas+tämmönen+aamu:
Hesari+jaetaan+tavallisesti+kolmen+neljän+aikaan.+Kun+seitsemältä+soitin+jakeluun,+ilmoittivat+että+lehti+on+myöhässä,+mutta+jaetaan+kyllä...+ja+sitten+toinen+ääni+kertoi,+että+23.30+mennessä.+No+äsken+se+kuitenkin+tulla+tupsahti.
Katselin+Hyacinthia+ja+sen+perään+Sydämen+asialla.+Molemmista+puuttui+suomalainen+teksti.+Ajattelin+että+oppiahan+tuo+vaan+on+koulunenglannin+lukeneelle.+Sitten+älysin+painaa+kaukosäätimestä+sitä+yhtä+pienen+pientä+nappulaa,+jossa+on+ikään+kuin+puhekuplan+kuva,+Ihmettelin+kuinka+se+on+mennyt+pois+päältä.+Saman+muistan+sattuneen+ehkä+kymmenen+vuotta+sitten.
Pesin+myös+valkopyykkiä,+kirjaimellisesti.+Kylpytakin+isoon+taskuun+oli+jäänyt+nippu+paperinenäliinoja.+Selitin+unohduksen+sillä,+että+minulla+on+kaksi+samanlaista+kylpytakkia,+taskuton+ja+taskullinen.+Arpa+osui+nyt+väärään.+Sattuipa+samassa+koneellisessa+olemaan+vielä+monta+mustaa+vaatekappaletta,+ja+nyt+ne+ovat+kuin+höyhenissä+uitetut.
Toivorikasta+torstaita+teillekin!
24.07.2020 11:15
En+todellakaan+ollut+vuonna+2005+vielä+täällä+enkä+yleensä+netissä,+koska+sain+ekan+nettikoneeni+vasta+2009.
+S24+saisi+ottaa+sen+kannan,+että+jos+ketjuun+ei+tule+viikkoon+kirjoituksia,+se+hävitettäisiin.+Tosin+eräille+"vanhoissa+muistoissa+eläville"+se+olisi+katkera+pala+mutta+olkoon.
Samoin+saisi+poistaa+kakkaotsikot+heti+tuoreeltaan+(yök+yök),+ne+ällöttävät+meikäläisen+sivistyneen+silmää.
Hra+Whoolle+huomautan,+että+sadomasokistiset+ketjut+ovat+muualla+kuin+tässä.
22.07.2020 08:06
No+koetapa+sinä+cee+miettiä,+koska+olet+täällä+ollut+minua+kai+jopa+kauemminkin,+mistä+se+vaino+minuun+johtuu:+otan+rehellisesti+valtaan+syytökset+jos+ne+ovat+aiheellisia.+Piikikäs+olet+joskus+ollut,+sen+tunnustan,+mutta+esim.+Ylpeää+Körmyä+en+ole+ikinä+lähestynyt,+koska+koin+hänet+vieraana.+Joitain+helleä+ja+bilogian+en+tunnista+ollenkaan,+joten+miksi+olisin+heidät+karkoittanut.+Akentti+ja+Riitu,+siinä+kaksi+jotka+otan+tunnollani+mutta+vain+osittain.+Eivät+hekään+olleet+viattomia+pikku+lapsia.
Alin+viidentoista+vuoden+syytöksien+historia+tuntuu+olevan+täynnä+aukkoja.
21.07.2020 20:09
Ihanaa+että+jaksoit+polkea+ihan+Korsoon+asti.+Toinen+jalka+näköjään+pelaa.
"Onneksi+minulla+on+elämää+monilla+nimimerkeillä".
Minulla+on+ihka+kahdella+jalalla.
Zso+zso+muzaka!+Jos+sen+osaa+valmistaa!
21.07.2020 19:23
Joo,+sitä+kun+saa+lantakuorman+niskaansa,+ei+ole+heti+seuraavalla+sekunnilla+valmis+keskustelemaan+kivoista+tietokonejutuista.
Tännehän+se+kärkkyy,+vaikka+on+olevinaan,+että+täällä+on+suppeita+keskustelunaiheita...
21.07.2020 19:10
"Jopa+missä+kirjoittaa"
Joku+voi+päättää+kirjoittaa+siellä,+minne+suorastaan+kutsutaan+henk.+kohtaisesti+kaatamalla+lokaa+niskaan+ämpärikaupalla.
Täällä+Elämässä+olen+vain+vähäisin+kuudesta,+siellä+olen+ainutlaatuinen+kaameassa+oliomaisuudessani.
21.07.2020 18:22
Minua+ei+päätön+pauhaamisesi+hetkauta,+kun+tiedän+mistä+se+kumpuaa:+yksinäisyydestä,+sairaudesta,+miehen+yliherkästä+itsetunnosta,+kunnioituksen+puutteesta+josta+olet+saanut+kärsiä+jouduttuasi+eläkkeelle.+Kun+ei+ole+enää+ketään+alaisia+joita+kurmuuttaa,+suuntaat+raivosi+vieraaseen+naiseen.+Naiseen+siksi+että+sinulla+on+hampaankolossa+paljon+koko+sukupuoltani+vastaan.
Kyllä+näille+ketjuille+meteliä+mahtuu,+jopa+sinunlaisesi+suurisuun+älyttömiä+purkauksia.+Who+sanoi+mielestäni+hyvin,+kun+Elämässä+tuli+puheeksi+miesten+hameet,+joihin+muka+hänkin+sinun+mielestäsi+pukeutuu:+"Itsensä+siinä+pilkkaaja+eniten+alentaa."
Samaa+sanon+noista+mielkuvituksellisita+solvauksista+joita+syydät+minun+päälleni:+Itse+niissä+itsesi+alennat!
21.07.2020 17:01
Miksi+et+mene+Elämään,+jossa+tietääkseni+on+pari+kolmekin+sietämääsi+kirjoittajaa?+Ei+sinua+kukaan+sieltäkään+pois+voi+ajaa,+kuten+et+sinäkään+minua+voi+ajaa+missä+sitten+viitsinkin+parilla+sanalla+vastata+itseäni+koskeviin+tahallisen+ilkeisiin++kommentteihin.+
Tuon+tekstin+ehdin+kirjoittaa+ennen+kuin+luin+käsittämättömän+viimeisen+purkauksesi.+Eikö+sinulla+tosiaan+ole+mitään+valoisampaa+ajattelemista+elämässäsi+kuin+täysin+tuntemattoman+kirjoittajan+"virheiden"+toistelu+ja+suurentelu?
21.07.2020 16:11
Jope+Ruonansuu+ei+tarvitse+enää+fööniä.+Hänen+ilmoitettiin+kuolleen+tänään.+Näin+lähti+yksi+koomikkoidolini+melko+nuorella+iällään.+Kuulin+että+hänestä+lähetetään+kokonainen+aamupäivä+jossain+lähipäivinä.
18.07.2020 19:21
Kuulehan+nyt+tuhkamun..kelo.+Heititpä+sokeria+tai+suolaa+syötiksi,+kukaan+ei+halua+tulla+tänne+noin+pahantahtoisen+tyypin+raadeltavaksi.+Itse+olen+sen+verran+kovanahkainen,+että+piikkisi+eivät+kuin+vähän+raapaisevat.+Sivistyksen+ja+ihmisyyden+millekään+tasolle+teikäläisellä+ei+ole+enää+pääsyä.
Koeta+nyt+liu'uttaa+se+pieni+puolisokea+silmäsi+näiden+rivien+yli.+Kuitenkin+tiedän,+että+toinen+silmäsi+vakoilee+aina+kaikkea+mitä+kirjoitan+ja+tutkit+tarkkaan+laittamani+linkit.+
+Ja+miksi+lainailet+tänne+muualle+kirjoittamiasi+sekavuuksia?+Näköjään+muissakaan+ketjuissa+et+ole+järin+suosittu.
16.07.2020 18:35
"Heillä+on+kai+samanlainen+ajatus+kirjoittamisesta+kuin+minulla+että+kirjoittavat+itsensä+luettavaksi+kun+heidän+juttujaan+ei+enää+aikoihin+ole+luettu..."
Onpa+herttaista+että+noin+samastut+minuun.+Eihän+me+muita+kaivatakaan.+Jutun+juurta+riittää+otuksen+ja+olion+välillä+riittämiin.
Oksenna+pois+vaan,+taitaa+tämä+iltapäivän+alku+olla+otuksella+jokapäiväinen+krapulan+paikka.+Vai+kuvottaako+tuo+jatkuva+epämusiikin+jytke+sisuskalujasi?
16.07.2020 14:13
Millä+perusteella+väität+että+sinulle+liki+tuntemattomalla+ihmisellä+ei+ole+ollut+elämää+siinä+kuin+sinullakin?+Kaikkien+ei+tarvitse+purjehtia+pitkin+ja+poikin+maapalloa++elääkseen+täyttä+elämää.+Ja+mistä+tiedät,+missä+kaikkailla+minä+olen+"purjehtinut".+Eihän+tämä+mikään+itsetilityspalsta+ole.+Jokainen+kirjoittaa+mitä+katsoo+soveliaaksi.+Isoa+kuvaa+kenestäkään+ei+täällä+voi+muodostaa.
Jos+vaikutan+katkeralta,+se+katkeruus+on+sinun+alituisen+pilkkasi+aiheuttamaa.+Kokeilepa+joskus+olla+pari+viikkoa+piikittelemättä+minua+niin+huomaat,+että+saat+olla+minulta+rauhassa.++Mutta+ole+varovainen,+minä+osaan+lukea+rivien+välitkin.+Sen+taidon+oppii+luettuaan+miljoonia+rivejä+ammatikseen.
15.07.2020 18:24
Onneksi+kaikki+miljoonat+suomalaiset+ovat+saavuttaneet+tämän+herra+komendantin+hyväksymisen.+Me+2,5+hylkiötä+kestämme+osamme+riemumielin.++Meidät+pitäisi+suorastaan+julistaa+suojeluskohteiksi+harvinaisuutemme+takia.
Entäs+jos+sinäkin+kuulut+olioihin+poliittisten+vastustajiesi+mielestä?+Sinua+on+iljettävyydessäsi+vain+yksi+ainoa+eksemplaari.+Senkin+perseiden+kuningas!
Calvados+on+kyllä+oikeassa.+Tuolla+juipilla+alkaa+olla+liiankin+vahva+riippuvuussuhde+minuun.+Nyt+jo+nimittelet+päiväsaikaankin.
15.07.2020 13:39
Terveisiä+sinne+säälimettään.+Puhuit+maistaneesi+koko+hedelmää.+Eivät+ne+Kaaren+heviosastot+sen+ihmeempiä+ole+kuin+täällä.+Mutta+nurmeslaisessa+korvessa+on+toki+sellaista+mitä+Lassilan+puolikaupungista+puuttuu+eli+puhdas+ilma+ja+puhtaat+vedet.Joisitko+Mätäojaa+mieluummin+kuin+Pielistä,+Karjalan+suurjärveä?
Vähissä+taitavat+hedelmäsatosi+olevan,+kun+tunnet+tarvetta+kerskua+niillä.+Sieraimissasi+taitavat+tuntua+hajumuistona+ne+pölynesiäläisten+kaislahameiden+kätkevät+pökerryttävät+hedelmät,+joita+nuorempana+olet+päässyt+rommipäissäsi+nuuskaisemaan.+
Miten+kummassa+sinua+liikuttaa+ihmisyyden+taide,+sinähän+palvot+vain+teknistä+älyä?+Olethan+suoraan+tunnustanut,+että+et+harrasta+kirjallisuutta+eli+olet+sivuuttanut+suuren+osan+maailman+oikeasti+viisaista+ajattelijoista.+Minä+sen+sijaan+olen+saanut+tehdä+elämäntyöni+juuri+näiden+lahjakkuuksien+parissa+ja+palvelijana.
Kuvataiteen+tuntijaakaan+sinusta+ei+tule+sillä+että+osaat+luetella+muutaman+monnetin+ja+manetin+ja+kerrot+tykkääväsi+niistä.+Ohoh,+mikä+connoisseur+tosiaankin.+Olemme+ihastuksesta+mykkinä...
15.07.2020 01:36
Minä+sopisinkin+hyvin+sinun+naapuriksesi.+Tuntomerkit+täsmäävät:+hissukseen+elävä,+introvertti+leski.
Meillä+tuolla+"maaseutukartanoissamme"+on+myös+oikein+hyvät+naapurisuhteet.+Eli+naapureita+ei+ole+mailla+halmeilla,+vaikka+joskus+mielisikin+vähän+jutella+muiden+kuin+koirien+kanssa.
Varsinaiset+kauhut+onneksi+jäivät+taakse+muuttaessani+tänne+Jäi+esimerkiksi+miesporukka,+joka+asui+kaksiossa+yläpuolellani.+Kukaan+ei+käynyt+töissä,+mutta+viinaan+riitti+rahaa.+Sinne+jäivät+viettämään+ympärivuorokautista+epäelämäänsä.+Olin+vilpittömän+onnellinen,+kun+kuulin+heidän+sytyttäneen+tulipalon+keittiössään+ja+joutuneen+irtisanotuiksi.+Kolme+vuotta+isännöitsijään+vetoamistani+ei+mennyt+hukkaan;+jos+en+minä+heidän+lähdöstään+saanut+nauttia+niin+ainakin+tulevat+asukkaat.
14.07.2020 18:48
Asuttuani+Itä-Suomessa+neljä+vuotta+olen+huomannut,+että+upeat+maisemat+eivät+välttämättä+korreloi+iloisten+ja+ystävällisten+ihmisten+kanssa.+Hymyilyn+ja+kivan+murteen+takana+piilee+petovihaa+ja+yllättävää+kylläkin,+koivuvihaa.+Kun+laitoin+lehteen+tekstarin+taloamme+ympäröivien+koivujen+puolesta,+eikös+joku+irvileuka+ollut+kirjoittanut+seuraavaan+lehteen+(ilm.+2+x+viikko)+että+koivut+aiheuttavat+liikaa+roskaa+ja+haravointia,+joten+alas+vaan+kaikki+puut.+Pieni+piikki+minulle,+etelästä+tulleelle+"puidenhalaajalle".+Sepä+se+onkin,+että+jos+on+upeaa+maisemaa+yllin+kyllin+ympärillä,+siitä+riittää+katkottavaksikin.+Olenkohan+kaunosielu,+kun+nyt+vieläkin+allekirjoittelen,+tyttäreni+myös,+adresseja+Hgin+Keskuspuistoon+kaavaillun+rakennusjärkäleen+estämiseksi?
No+siitä+ihmisluonteesta+vielä.++Talossamme+vallitsee+jotenkin+salakähmäinen+tunnelma.+On+eräskin+rouva,+hyvin+ystävällinen,+mutta+oveluudeltaan+samaa+luokkaa+kuin+rva+Collins+lempisarjassani+Kotiin+takaisin.+Aina+nurkan+takana+vakoilemassa+ja+poikkeavaisuuksista+raportoimassa.+Jo+erään+vanhemman+naisen+miesystävän+vedenkulutus+askarruttaa+kerrostalokyttääjäämme:+mies+viipyy+lemmittynsä+luona+torstaista+sunnuntaihin,+mutta+maksaako+suihkuvesistään+senttiäkään.+No+ei.+Minä+myötäilen+ja+muistelen+ihan+samaa+"rikollisuutta"+tapahtuneen+Hgin+kodissani.
Koivu-+ja+suihkuesimerkit+eivät+todellakaan+kerro+maakunnan+eläjien+kansanluonteesta.+Omakotitaloissa+on+ilmeisesti+omat+naapurisuhdekitkansa,+joista+en+tiedä.+Kuitenkin+väittäisin+että+Hgin+vanhassa+esikaupungissa+elo+sujui+vuosina+laskien+75+v+(yksi+kymenlaaksolainen+5+v+episodi+poislukien)+elämän+parhaana+aikana.
+Mutta+aika+aikaa+kutakin,+sanoi+pässi+kun+päätä+leikattiin.+Tähän+mahalaskuun+päätän+tilitykseni.
14.07.2020 16:06
Onko+sinulla+koskaan+hyvää+tai+edes+siedettävän+tuskatonta+hetkeä+elämässäsi,+kun+olet+aina+niin+täynnä+katkeruutta+kaikille+ja+kaikesta?+Liika+mieshormoni+ei+ole+lainkaan+hyvä+asia+nykyisessä+elämäntilanteessasi.+Munattomana+menestyisit+paremmin+ja+saisit+ystäviä+-+täälläkin.
Ennen+oli+miehet+rautaa,+laivat+oli+puuta+hiiohoi,
suurta+suuta+ovat+miehet+nyt+ja+laivat+ovat+rautaa,+hiiohoi.
14.07.2020 15:02
Te+"pojathan"+ette+tietenkään+lue+Alin+ketjua+mutta+jos+nyt+silmä+pieni+joskus+sinne+eksyisi,+kysyn+teiltä,+eikö+yhtään+kismitä+se+rivo+tapa,+jolla+hän+sitoo+teidät+kaksi+minua+nuoleskelevien+idioottien+hölmöläispariksi?
+Minä+kyllä+vastailen+hänelle+omasta+puolestani,+mutta+eikö+hänen+kirjoitustyylinsä+todellakaan+ylitä+teidän+sietokykyänne+edes+lyhyen+vastineen+verran?+Viime+yönä+ollut++hävyttömyyksiä+työkseen+tehtailevalla+ilkiöllä+vauhti+päällä.
14.07.2020 09:08
Mökillä+on+kaasuliesi,+mutta+siihen+eivät+sovi+sähköhellan+normi+kattilat,+koska+pohjan+on+oltava+isompi+kuin+liekki,+muuten+keikahtaa.+Lapsena+Töölössä+meillä+oli+juuri+sellainen+nelijalkainen+hella.+Seinällä+oli+mittari+johon+piti+syöttää+kaasupoletteja.+Poletteja+sai+muistaakseni+Mankion+siiromaatavarakaupasta.
Silloin+oli+eri+tuotteille+omat+kauppansa.+Seuraavaksi+korttelin+varrella+oli+Maanviljelijäin+maitokeskus,+josta+sai+maidot,+juustot,+leivät.+Sitten+pitikin+jo+ylittää+katu,+jotta+pääsisi+Neumannin+lihakauppaan+ja+en+muista+minkänimiseen+kalakauppaan.+Myös+suutari+oli+samassa+rivissä.+Ennen+kasarmeja+Taivallahdessa+oli+vielä+verhoomo.+Toiseen+suuntaan+Mechelininkatua+oli+hautausmaa...
13.07.2020 17:11
Mökkiloma+sujui+hyytävissä+merkeissä.+Kaasupullot+olivat+lähiseudulta+lopussa+pitkän+sähkökatkon+takia.
13.07.2020 16:20
21 / 52