Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuka+mitäkin+sielunsa+silmillä+näkee+muista+kirjoittajista.+Tämä+maahinen+puolestaan+iloitsee+nähdessään+purkutalon+letkumiehen+pinnistelevän+purkajia+vastaan+niin+että+korston+pää+kauhusta+tutisee,+kun+miesvoimin+koetetaan+raahata+ulos+pesästään.+Luovu+jo+sovinnolla,+sinulle+on+paikka+varattuna+hulluimpien+vanhusten+lataamossa.
13.07.2020 07:52
Huomenna+tämä+suonilviäinen+siirtyy+pitkäksi+viikonlopuksi+aitoon+elinympäristöönsä+hyppyhäntäisten+ja+muiden+niveljalkaisten+seuraan.+"Mättähältä+mättähälle+käyn+ja+pikku+jalka+pilkahtaa".
Pitäkää+puolenne+örkkejä+vastaan+ja+toivokaa+etten+joudu+sammakon+suuhun!
07.07.2020 19:56
Kölin+ALI+vedetyn+naiskatsomuksessa+on+tiettyä+vaihtelua.+Itse+olen+ollut+ALInta+kastia++viisitoista+vuotta.+Mistähän+sen+luvun+on+tempaissut?+Calvados+kelpaa+musiikin+tuntijana,+joskin+hänen+menneisyyttään+varjostaa+salaperäinen+collateraalisuus.+a-mummu+luonnontieteilijänä+passaisi+muuten+hyvin,+ellei+olisi+välillä+teräväkielinen.+Rapunzel,+jolla+ällötysnimellä+Ali+Rapua+kutsuu,+on+ainoa+jonka+herra+varauksetta+hyväksyy.+Olisiko+takana+kristillinen+ajatus+siitä,+miten+naisen+kuuluu+käyttäytyä+seurakunnassa+eli+liikoja+mölyämättä.
Anteeksi+arvon+naiskollegat,+jos+määrittelin+meidät+liian+yksiviivaisesti.+Mutta+niinhän+Alikin+tekee.+Vaikka+ei+tiedä+tekevänsä.
07.07.2020 11:53
Sanoisin+ALIn+viimeisintä+tuotosta+örkkiketjuksi,+ellei+se+olisi+niin+ALiarvostavaa+kunnon+örkkejä+kohtaan.
"Hän+siellä+jossain"+
Lie+unohtunut+muistoissaan+Pölynesiään.
07.07.2020 11:02
ALI-tuisen+hyväntahtoinen.+Joopa+joo.+Lukaisepa+kiltin+sedän+viimeöiset+madonluvut+minulle+ja+edsonille.+Ihan+pakko+oli+nyt+aamulla+antaa+palautetta+samalla+mitalla,+vaikka+en+toki+yhtä+aliarvoisen+ilkeä+ikinä+pysty+olemaan+kuin+meripoikamme,+hiiohei!
Myös+nimimerkillä+Punamaa+sama+puunaama+on+pannut+parastaan+meitä+ilkkuakseen.
07.07.2020 08:21
Selitänpä+vähän+tosiasioita+sellaisille+jotka+ehkä+ihmettelevät+nimimerkki+AB:n+vaahtoamistarvetta+eivätkä+ennestään+tunne+tuota+monumentaalista+hahmoa.+Kerron+mistä+sikiää+tyyppi,+joka+avaa+yhä+uusia+ketjuja,+mutta+kieltää+ihmisiä+kirjoittamasta+niihin,+koska+hänen+mielestään+tarpeeksi+arvokkaita+on+vain+muutama+käsin+valittu+nimimerkki+koko+Suomi-katraasta.
No+täytyyhän+purkutalossa+elelevän+laitakaupunkilaisen+yrittää+jotenkin+päteä,+kun+työelämä+on+kaukana+takana,+liekö+eläkkeeseen+vaaditut+vuodet+edes+täyttyneet.+Muija+jättänyt,+lapset+eivät+pidä+yhteyttä.+Ihmekös+jos+muiden+elämä+tuntuu+tarpeeksi+kadehdittavalta+ja+vihaamisen+arvoiselta.+Erityisesti+hänellä+vihaksi+pistää+nainen,+joka+on+onnistunut+terveenä+elämään+häntä+paljon+kauemmin+ja+löytänyt+sopuisan+vanhuuden+paikan+kaukana+ruuhka-Suomen+hälinöistä.+Sietämätöntä+tuon+öykkärin+mielestä,+että++vanha+nainen+uskaltaa+vastustaa+hänen+auktoriteettiaan.++
Kapteeni-titteliä+käyttävän+ukonrähjän+antipatia+muita+kohtaan+perustuu+usein+täysin+irrelevanteille+seikoille.+Hän+on+tuntevinaan+vihollisensa+musiikkimaun+huonoksi+ellei+olemattomaksi++vain+siitä+syystä,+että+tämä+ei+syötä+toisille+samanlaista+tylsää+ja+kepeää+viihdemieltymystä+kuin+hän+kommenteissaan.+Lisäksi+ukko+on+tietävinään+naisen+toki+ulkonäöltään+rumaksi+ja+lihavaksi,+vaikkei+ole+naista+ikinä+nähnytkään.+Loukkausten+arsenaali+kattaa+myös+psykiatrian+oppikirjojen+koko+tautiarsenaalin;+mitään+mielenvikoja+ei+'kauheasta+akasta'+pidä+puuttuman.
Onko+tuollaisen+ahdasmielisen+miekkosen+paikka+yleisillä+kirjoitusketjuilla+lietsomassa+vihaa+toisia+kirjoittajia+kohtaan.+Onneksi+hän+lyö+kiihkoissaan+niin+reippaasti+yli,+että+harva+kai+häntä+tosissaan+kuuntelee.+Mutta+kun+tuota+jankuttamista+joutuu+sietämään+vuodesta+toiseen,+tulee+joskus+mieleen+häipyä+näiltä+palstoilta+tuon+yhden+ilkimyksen+takia.+En+sitä+kuitenkaan+te,+vaan+katson+tämän+naurettavuuden+loppuun+asti.
07.07.2020 07:16
Lisäys:+Jos+minä+jotain+vihaan+niin+olla+äänessä+kokouksissa,+jossa+käsiteltävät+asiat+ovat+minulle+tuiki+vieraita.+En+edes+välitä+olla+tietävinäni+jostain+enemmän+kuin+vanhat+kokoushait.
06.07.2020 18:39
Edson,+minä+epäilen,+että+pirulliset+kysymykset+menisivät+hukkaan+tämän+junttilan+yhtiökokouksessa.+Ne+ottaisivat+ne+todesta,+sillä+kuka+nyt+uskoo+tämän+ikäisen+edes+yrittävän+satiiria.
Huomasitteko+muuten,+että+muuan+alituinen+kriitikkomme+ennustaa+Elämän+tukahtuvan+omaan+tuskaansa+ihan+lähiaikoina?+"Tuskastako"+kertoo,+jos+yksi+ja+toinen+meistä+joskus+kertoo+pikku+vastoinkäymisistään,+kuten+esim.+minä+näistä+metsä-+ja+puuasioistani.+Kun+on+tarpeeksi+puupää,+kuten+kriitikkomme,+kuvittelee+muiden+olevan+aina+tosissaan.
06.07.2020 18:35
A-mummun+koivujutun+jäljestä+puuttui+kommentoi-kehoitus+(miksihän?),+joten+jatkan+aihetta+tänne+loppuun.
Kun+muutin+tänne+neljä+vuotta+sitten,+kiinnitin+huomiota+takapihan+omituisen+tiheään+koivurivistöön.+Lienee+seissyt+siinä+roskaa+levittämässä+ja+juurillaan+vettä+ahmimassa+talon+rakentamisesta+lähtien+eli+40+vuotta.+Aika+pian+muutama+koivu+kaadettiinkin,+mutta+silloin+vain+vitsailimme+tyttären+kanssa,+että+kaataja+sai+paljon+hyvää+polttopuuta+omakotitalonsa+ja+huvilansa+uuneihin.+Olin+liian+uusi+edes+olettamaan,+että+kaadosta+olisi+pitänyt+ilmoittaa+osakkaille.+Sittemmin+tulin+valituksi+hallituksen+varajäseneksi,+joten+tämän+uuden+kaatobuumin+tapahtuessa+aloin+jo+ihmetellä,+miksi+kaikki+muutokset+talossa+tehdään+isännöitsijänaisen+ja+parin+miehen+nurkantakaisella+neuvottelulla.+
Otin+koivujen+kaadon+esille+jutellessani+viereisen+rapun+pariskunnan+kanssa+samana+päivänä,+jolloin+se+iso+tikasauto+oli+vielä+paikalla,+mutta+he+käänsivät+selkänsä+vaivautuneina.+Aihe+oli+selvästi+tabu.
Suurin+osa+asukkaista+on+vanhoja+mummeleita.+Osa+vain+omistaa+vaan+ei+asu+näissä+pikku+kaksioissa.+Talossa+ei+ole+minkäänlaista+keskinäistä+seurustelua,+jollaiseen+kotitalossani+Hgissä+olin+tottunut.+Kaikki+hiipivät+sisään+ja+ulos,+minäkään+en+koskaan+tapaa+naapureita+rapussa,+puhumattakaan+että+takapihalla+olisi+edes+istuinryhmää.
Joten+mitä+minäkään+loppujen+lopuksi+jonain+äänitorvena+toimisin.+Mielessäni+vain+rukoilen,+että+jättäisivät+partsini+edessä+olevan+mahtavan,+ympärysmitaltaan+kaksimetrisen+koivun+rauhaan.+Mietin+huvikseni+jo,+että+hankin+kettinkiä+ja+köytän+itseni+kiinni+siihen.+Teen+koijärvet.
Tai+vähintään+lisään+puuristikoiden+määrää+partsilla+ja+peitän+koko+näköalan+tokmannista+saatavilla+murattivyyhdillä.+Keittiön+puolella+näkyy+sentään+aika+paljon+vihreää+läheisen+omakotialueen+puissa,+vaikkei+omia+puita+olisikaan+kuin+se+ainoa+riuku+jonka+jättivät+pystyyn.
06.07.2020 15:22
Kiitos+neuvoista,+puosu.+Taloyhtiön+kokous+on+seuraavan+kerran+ensi+keväänä,+jolloin+takapihan+koivuasia+lienee+jo+"hapantunut".+Nyt+olen+huolissani+kadunvarren+koivuista,+etteivät+nekin+joudu+saman+tappolinjan+uhreiksi.+Harvinaisen+tuuheilla+puilla+on+tärkeä+funktio+näkösuojana+vastapäistä+kerrostaloa+vastaan+ja+myös+siltä+suunnalta+paahtavaa+aurinkoa+vastaan.
Aloitin+vastustuksen+kirjoittamalla+äsken+paikallisuutisten+mielipidepalstalle.+Seuraavaksi+yritän+urkkia+kaupungin+rakennusvirastosta,+onko+tuollainen+monen+terveen+puun+kaataminen+sallittuakaan.+Jos+myrsky+kaataa+yhden+tai+pari+puuta,+onko+muiden+kaataminen+varmuuden+vuoksi+asiallista.+Näen+pihalla+lojuvasta+kasasta,+että+ainakin+osa+nyt+kaadetuista+näyttää+terverunkoisilta.
Luulisi+ainakin+pääkadun+varrella+olevien+puiden+kaatamisen+ilman+edelläkäyviä+neuvotteluja+olevan+luvatonta.+Kyseinen+urakoitsija+kylläkin+häärii+kaupungin+kaikissa+elimissä,+joten+tulos+valituksista+mihinkään+suuntaan+on+epävarma+tällaiselta+vasta+muutaman+vuoden+paikkakunnalla+asuneelta,+tärkeitä+tahoja+tuntemattomalta+naisihmiseltä.+Mutta+jotain+täytyy+koettaa+ihan+oman+mielenrauhan+vuoksi.
m
06.07.2020 06:18
https://youtu.be/9YicQtP-xyg
En+suinkaan+aio+ryhtyä+tietyn+"tuttumme"+tapaiseksi+tuubiautomaatiksi.+Kunhan+haluan+soittaa+oman+nuoruuteni,+tai+edes+nuoruuteni,+vaan+elämäni+kulta-ajan+kappaleita.+Tässä+lisää+herkkua,+ei+kuitenkaan+pakkosyöttöä,+koska+meillä+jokaisella+on+omat+suosikkimme,+joita+-+kiitos+internetin+-+saamme+kuunnella+ja+välittää.
04.07.2020 17:16
https://youtu.be/l145cg01O4k
Entisten+nuorten+sävellahjassa+kyseltiin+sadeaiheisia+kipaleita.+Minulle+tuli+tämä+mieleen,+muistona+eräästä+jukeboxin+soittelusta+70-luvulla+Tammelassa.+Taisi+olla+oikea+sadepäivä,+jota+pakenimme+mieheni+kanssa+suojaan+tavalliseen+pieneen+kahvibaariin+pitäjän+mahtavan+kivikirkon+kupeessa.+Kun+kuuntelin+noitten+muitten+entisten.+niin+olivat+minulle+liki+vieraita,+kas+kun+minunikäisiäni+ei+juuri+ohjelmaan+osallistu.
04.07.2020 16:55
Oletpa+aika+ristiriitainen+tyyppi.+Höpiset+kauniista+musiikista+ja+samassa+hengenvedossa+haukut+vieraita+ihmisiä.+No+ei+se+mitään.+Nuo+vastakohdat+vain+todistavat,+että+kuuntelitpa+enkelien+sulosointuja+sielussasi+asuu+pikimusta+paholainen.
+Mikähän+miehen+on+noin+pilannut?+Siihen+on+täytynyt+kulua+enemmän+kuin+viisitoista+vuotta.
01.07.2020 21:02
Kirjoitit+muihin+elämäläisiin+viitaten:
"Heillä+siis+on+oma+hyvyytensä+ja+viisaat+miehet+neuvomassa.+Miksi+ihmeessä+edes+salakatsella+minun+itseni+kanssa+juttuja+kun+kukaan+ei+heitä+tänne+kaipaa+paitsi+niissä+mainituissa+hyvissä+ominaisuuksissa.+Oikeasti+en+niitäkään+odota+sillä+ymmärrän+toki+sen+kovan+paineen+minkä+ainainen+ininän+uhka+aiheuttaa."
Kuulepas+nyt+kovanaama.+Jos+täällä+joku+jonkun+kokee+uhkana,+se+olet+sinä.+Kukaan+muu+kuin+minä+ei+uskalla+kirjoittaa+sinulle+siinä+pelossa,+että+suutut.
Ja+mitä+tuo+tuollainen+ihmisten+"paloittelu"+tarkoittaa,+siis+että+tunnustat+pitäväsi+heidän+joistakin+ominaisuuksista,+joistakin+taas+et.+Varmaan+nuo+naiset+kiittävät+nöyrimmästi,+että+murunen+heistä+kelpaa+suurelle+herralle.+Hah.
01.07.2020 19:53
Sähkö+on+ollut+Kuopio-Joensuun+linjalla+poissa+40+000+taloudelta.+Tyttären+kanssa+pähkäilimme,+ehtiikö+korjaantua+ennen+pakastettujen+kalansaaliiden+sulamista.+Muussa+tapauksessa+koirat+syövät+lähiviikot+fisua+urakalla.+
m
01.07.2020 13:07
Huomasin+vielä,+että+ankara+kriitikkomme+AB+jättää+varauksen+a-mummun+musiikkimaun+hyväksymiseen.+Ensin+on+toki+saatava+selville,+käykö+a-m+konserteissa+omasta+mielihalustaan+vaiko+statuksen+vuoksi.
Siinä+onkin+ajatustenlukijalla+selvittämistä.
01.07.2020 11:28
Huomenta
Kyllä+meillä+on+hyvät+ikkunat,+kun+en+ollenkaan+herännyt,+kun+kaksi+koivua+kaatui+myrskyssä+takapihalle.+Tai+oikeastaan+niillä+oli+yhteinen+paksu+varsi,+josta+ohuet+puut+kasvoivat+yhdessä+kuin+Kaksi+puuta+-laulussa.+Rungot+rojahtivat+naapurissa+olevan+lasten+liikennepuiston+aidan+päälle+rikkoen+sen.+Kadun+puolelta+tuuli+oli+raastanut+parvekeristikostani+muutaman+muraatin.+
Mielenkiintoista+kuulla,+onko+tuolla+salolla+vahinkoja+sattunut+paljonkin.+Onneksi+mökin+ympärillä+puusto+on+melko+matalaa,+mutta+jo+eilen+aamulla+lampemme+oli+tyrskynnyt+kuin+isompikin+"meri".+Tällainen+sää+on+karkottanut+tehokkaasti+hyttyset+ja+mäkärät+että+jotain+hyvääkin.
01.07.2020 08:15
Eikö+jo+ukkoparan+korvat+ala+soida,+kun+soittaa+ketkuttelee+tuollaista+räimettä+illasta+aamuun?+Luulenpa,+että+niin+a-mummulla+kuin+Calvadoksella+on+oma+varma+musiikkimakunsa,+johon+eivät+kaipaa+halpoja+"suosituksiasi.+Ainakaan+he+eivät+pahemmin+aplodeeraa.
Johan+luulisi+että+moinen+pakonomainen+musiikin+soittelu+peittäisi+alleen+omat+ajatuksesikin.+Etkö+siedä+hiljaisuutta?+Kokeilepa+joskus.+Ehkä+rauhalliset+tuokiot+ilman+hälyääniä+voisivat+selkeyttää+mielentilaasi,+josta+ilkeä+aggressiivisuus+ottaa+liian+herkästi+vallan.+
Jopa+keskellä+"tieteellistä"+luentoa+muistat+että+täällä+on+joku+jota+sinun+tehtäväsi+on+kurittaa+kuin+Dubain+tyhmiä+orjia+ennen.
Mistä+päästiinkin+iäisyysaiheeseen:+itä+inisee+niin+kauan+kuin+länsi+kiusaa.
01.07.2020 07:58
Hyvää+heinäkuuta+vain+teille+kaikille.+Maalla+olin+ja+siellä+oli+rauhallista.+En+tarvitse+ovelle+lukkoa.+Katselin+ikivanhaa+pihapiiriä.+Mahtava+kivinavetta+hallitsee+maisemaa.+Parikymmentä++paksua+hirsikerrosta+pitää+arkaista+rakennelmaa+pystyssä,+on+pitänyt+kuuleman+mukaan+1700-luvusta+alkaen.
Siihen+verrattuna+joltain+naapuriketjulta+valuva+jatkuva+pilkanteko+on+kuin+hyttysen+pissi.
Silti+on+kiva+vähä+takoa+vanhalla+hirrellä+päähän....
29.06.2020 18:34
"Oli+hiisi+vie,+ihan+vaivautunut+hakemaan+uuden+nimimerkinkin+mutta+raivoissaan+jätti+vanhan+kielen+päälle"+
Minkä+kielen+jätät+itse+päälle,+kun+vaihdat+nimmariasi+pierulieksaan+ym+ym+ym.?+Sinut+jos+kenen+käsialan+jokainen+tuntee.+Ellei+kirjoitusvirheistä+niin+tekstin+harvinaisesta+aggressiivisuudesta,+käsitteli+se+mitä+hyvänsä.+Erityisesti+ihmiviha+ja+-halveksunta+paistaa+jokaisesta+"jutustaan".+Suomi-vihan+lisäksi.
29.06.2020 17:06
22 / 52