Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskipäivää
Juuri+oli+ilmestynyt+e-laskuihini+Hesarin+puolivuotismaksu+239+e.+Se+kirpaisee+kaksi+x+vuodessa+mutta+ilman+lehteä+ei+yksinäinen+mummeli+saa+päivää+aloitetuksi.+Osan+luen+aamupalan+kanssa,+osan+vuoteessa.
Tytär+kertoi+keittäneensä+30+kg+kalaa+mössöksi.+Ahti+oli+suonut+runsaasti+antejaan+omiin+katiskoihin,+ja+kalakaverilta+tuli+lisää.+Edson+lienee+nähnyt+kuvan+siitä+valtavasta+kattilasta+nuotiolla.
Iltayöstä+hän+oli+saanut+digikamerallaan+täysosuman:+kahdeksan+joutsenta+purjehtimassa+peilityynellä+lammella.
Nyt+on+ilma+lämmennyt+niin,+että+täytyy+kaivaa+kevyempää+takkia+esiin+paksun+talvipompan+jälkeen.
Leppoisaa+sunnuntaita
24.05.2020 11:00
Vai+vaihtaa+pohjaväriä?+Sehän+se+siinä+tärkeintä+on!+Kysymys+on+mielestäni+siitä,+kuka+valitsee+ne+kirjat.+Olisko+niin+että+ne+otetaan,+joille+on+lukijoita+eli+normaaleja+suosikkeja+ja+pakollisia+klassikoita.+
Surullista+että+kirjat+viedään+meiltä.+Mutta+mikä+minä+olen+väittelemään+teidän+ylivoimaisuutta+vastaan?Minähän+olen+vain+kirjallisuuden+ystävä.
Minä+kirjan+olet+lukenut+viimeksi?
23.05.2020 18:53
Kylläpä+hämmästyin,+kun+joku+Entisten+nuorten+säviksessä+toivoi+Santanaa.+Yksi+syy+miksi+myin+stadin+asuntoni+oli+henkilö+joka+soitti+Santanaa+aamusta+iltaan.
Nykyinen+asuntoni+on+hiljaisin+missä+koskaan+olen+asunut.+Kuitenkin+tunnen+nämä+ikäpolveni+"nuoret"+ja+tiedän,+että+he+luonnostaan+elelevät+rauhassa+naapureiden+kanssa.
23.05.2020 17:49
Kirjoista+voi+saada+jopa+sellaisen+maailmankuvan+avautumisen++"viiruksen",+joista+kirjoja+lukemattomat+jäävät+osattomiksi.++You+tube+ei+koskaan+korvaa+kirjaa,+sen+välittämä+tieto+jää+pakostakin+ulkokohtaiseksi.+Myöskään+e-kirjat+eivät+korvaa+oikean+kirjan+tehtävää.+Niissä+ei+voi+samalla+tavalla+pysähtyä+miettimään+jotain+tärkeää+kohtaa+eikä+voi+helposti+kelata+taaksepäin+tarkistamaan+mitä+ennen+on+sanottu.+Mutta+kai+ne+sopivat+juonikeskeisille+lukijoille,+jotka+eivät+niinkään+piittaa+kielestä+ja+kirjailijan+ominaislaadusta.
23.05.2020 16:49
Olisikin+aika+tragikoomista+jos+kuolisi+kirjaston+kirjojen+ansiosta.+Ottaisin+kuitenkin+sen+riskin,+koska+kirjat+ovat+minulle+välttämättömyys.++
+Lapseeni+olen+sillä+lailla+lähikontaktissa,+että+hän+käy+luonani+syömässä.+Ihan+sisällä.+Jos+otan+riskin,+että+olen+ainoa+tässä+maakunnassa+kuukauteen+sairastunut+yksilö,+niin+sittenpä+otan.+
Siihen+naamasuojarumbaan+en+lähde.+Niitähän+pitäisi+sitten+olla+useita+päivää+kohti,+osa+kuivumassa,+osa+90+asteen+pesussa.+Mikä+hyvänsä+rätti+naamalla+ei+tauteja+estä.
23.05.2020 15:03
Tytär+ottaa+digikameralla.+Sitä+on+helppo+käsitellä+yhdellä+kädellä.+Hienompia+kuvauskalustoja+on+vaikea+käyttää+esim.+rekeä+tai+moottorikelkkaa+ohjatessa.
Joskus+olin+Sanomatalossa+uutiskuvanäyttelyssä.+Siellä+oli+uskomattomia+otoksia,+esim.+lentoturmasta+kuva,+jossa+matkustaja+oli+sinkoutunut+maahan+istuimensa+kanssa+ja+istui+edelleen+turvavöissään+kuin+olisi+elossa.
Tyttärellä+on+mökin+huusissa+jatkuva+valokuvanäyttely+omista+kuvistaan.+Ei+hän+ole+järin+kunnianhimoinen+valokuvaaja,+vaistolla+ja+tunteella+kuvia+näpsii.+Taiteellista+silmää+enempi+kuin+teknistä+osaamista.
Ehtiihän+sinne+mökille+vielä.+Huomasin,+että+kesällä+tulee+neljä+vuotta+täyteen+asumista+täällä.+Kaksi+kertaa+olen+käynyt+Jsuussa+sairaalatutkimuksissa+enkä+missään+muualla.+
Kukkasia+täällä+ei+harrasteta+kerrostalojen+pihoille,+se+on+vähän+minusta+outoa,+mutta+johtunee+siitä,+että+kaikilla+tuntuu+olevan+maapaikat+jossain+ja+sinne+istutetaan+kaikkea.+Stadissa+pihamme+oli+ihanana+kukkamerenä+kesäisin.+Mökkimmekin+on+sellaista+maastoa+että+puutarhakasvit+eivät+viihdy,+se+on+suopursujen+ja+niittyvillojen+sekä+kanervien+kasvumaata.+Kauniitahan+nekin+ovat.
23.05.2020 11:46
Kiitos+entisestä,+onnea+uudelle.+Ja+kauniita+kevätiltoja.
21.05.2020 19:40
Tuo+joutsenten+tappaja+on+kuin+katala+murhaaja,
joka+Wallanderissa+johti+lahkoa
+ja+sytytti+joutsenia+palamaan.
Sadismi+ei+ole+yksi+runon+laji,
vaan+laji+hulluutta
tolkutonta+pahuutta.
Arvaan+kyllä,+kuka+tänne+moisia+syöttää
pahaa+mieltä+levittää.
Lievittääkö+angstiaan+tuo,+että
hirmunäkyjä+tänne+luo?
Ei,+vaan+omaa+tuskaansa+lisää,
kun+ei+ollut+koskaan+isää
miesparalla.+
Ei+saanut+opetusta,
kunnollista+kasvatusta.
Täytyy+palvoa+rumuutta,
ihastella+kauheutta
oman+tautinsa+paulassa,
kohta+köysi+lie+kaulassa.
21.05.2020 17:58
Kyllä+Pandoran+lipas+sopii+nykyajan+kirjoittajaankin,+joka+on+tarpeeksi+sadistinen+ja+masokistinen+lietsoakseen+riitaa+kuvittelemansa+vihamiehen+kanssa.+Pandoran+lippaan+ken+avaa,+päästää+pahan+irti.+Ja+on+itse+se+paha.
Olisiko+nyt+Ravun+vuoro+avata+ketju?+Minä+muistaakseni+avasin+edellistä+edellisen.+Miksei+edsonkin+voisi+avata,+kun+on+jälleen+palannut+täysillä+elämäläisten+leiriin.
21.05.2020 16:58
Pandoran+lipasta+ei+kannattaisi+avata,+koska+siitä+seuraa+ikävyyksiä.+Onneksi+nämä+ketjut+eivät+välitä+hajuaistimuksia.+Tiedän+kenen+suusta+lemahtaisi+hirveä+haju.
21.05.2020 14:49
Edson,+näyttää+sittenkin+kuva+olevan+jo+tältä+kesältä.+Sinne+ilmestyy+päivityksiä+niin+tuhkatiheään,+etten+perässä+pysy.+Pari+päivää+sitten+ranta+oli+umpijäässä.
21.05.2020 14:37
Juu,+tontti+seuraa+järven+rantaa+aika+kapeana+kaistaleena+ja+päätyy+suohon.+Kuva+on+koirien+uimarannasta,+joka+ei+ole+mikään+biitsi+todellakaan.+Laituri,+jolta+me+ihmiset+uimme+on+kuvasta+oikealla.++Kuva+on+menneiltä+kesiltä,+nythän+tuo+kohta+on+vielä+jäässä.
21.05.2020 11:26
Ensin+se+näytti+kuvalta,+kunnes+aluskasvillisuus+alkoi+liikkua+ja+otos+paljastui+videoksi.
21.05.2020 10:28
Tytär+oli+lähettänyt+Faceen+kuvan,+jossa+on+satoja+sammakoita+hyppimässä+jonkun+lammen+rutakossa.+Siis+oikeita+Saku+Sammakoita,+ei+kielellisiä+ja+ajatuksellisia+kurnuttajia+kuten+tuossa+meidän+naapuriketjussamme.
21.05.2020 10:27
Yhden+suunnan+tiedonsiirto+-ketjuun+joku+peloton+oli+uskaltanut+laittaa+pientä+arvostelua+ketjumaakaristamme:+"Kovin+on+kirjoittaja+sekaisin."
Siinä+se+on+sanottu.+Sekaisin+on.
21.05.2020 10:18
Raadonsyöjähai,+huhhuh
Suomummo,+hihih
Tappajasihteeri,+höhhhöh
Rakkaalla+lapsella+on+monta+nimeä...
21.05.2020 07:54
Voi+miten+säälinkään
+yksinäistä+vanhaa+miestä,
ei+tiedä+enää+työnteon+hiestä
eikä+vapaa-ajan+elämästäkään.
Yksin+vain+purnaa+omiaan
kuvitellen+pahojaan
naisista,+jotka+hylkäsivät,
lähtivät+muiden+perään,+mitättömät.
Kuka+pesisi+miekkosen+vaatteet
ja+jakaisi+sydämen+aatteet?
Mutta+jos+on+ruma+mieli+hällä,
kuka+uhrautuisi,
elämänsä+luovuttaisi
kelvottoman+käsiin.
Oisko+hyvä+jos+tuoni+korjaisi,
talteen+hautaan+laskisi,
enkelien+suojaan+kurvaisi
maiset+naiset+unohtaisi?
20.05.2020 20:41
Vielä+virtaa+olikin+nimeltään+se+tyystin++harmaa+sarja,+jossa+tyypit+olivat+harvinaisen+rumia.+Sydän+kuitenkin+tallella+toisin+kuin+eräällä+pahapäisellä+elävän+elämän+pirulaisella,+joka+on+jakanut+meille+mielestään+oivan+helatorstain+saarnan+jakoketjussaan.
Karanteeniajan+kummajainen+parhaasta+päästä.+Kun+ei+juttukaveria+ole+mailla+halmeilla,+juttelee+kaksistaan+itsensä+kanssa+muistellen+elämänsä+hirveitä+koettelemuksia.+Sääliksi+käy.+Eikö+nyt+kaupungilla+olisi+mahdollisuutta+järjestää+tälle+perin+yksinäiselle+kärsijälle+seuraa,+mieluiten+tietysti+naisseuraa.+Haihin+ja+muihin+isoihin+kaloihin+taitaa+olla+kyllästynyt+merielämän+taistoissaan.+Mutta+kuinkas+olisi+lahna,+tyytyväinen+ja+tarpeeksi+hampaaton+lättänä?+Ja+yhtä+kylmä+kuin+rakastajansa.
Onpas+viileä+ilma.+Kova+tuuli+ja+pisaroita+heittelee.+Ihan+kiva+viettää+aikaa+lämpimässä+kodissaan.+Lähetin+juuri+synttärionnittelut+itseäni+viisi+vuotta+nuoremmalle+pikkuveljelleni.+Hänen+kaupunkikodissaan+on+alkanut+valtava+putkiremontti,+mutta+kunnostamassaan+mökissä+hän+enemmän+perheineen+asuukin.+Siellä+on+tilaa+myös+isohkolle+sukukunnalleen,+nykyisen+vaimon+kanssa+heillä+on+yhteensä+seitsemän+lasta.
Hyvää+helatorstaita+nykyisin+niin+sopuisalle+ja+kivalle+Elämä-jengille!
20.05.2020 20:03
Nuorena+naurettiin+Mennään+bussilla+-sarjalle.+Sen+näkisi+mielellään+uusintana.+Toinen+jalka+haudassa+sisälsi+hupaisaa+vanhushuumoria.+Noista+jenkkisarjoista,+joissa+tusina+samanikäistä+ja+näköistä+frendiä+sanailee+keittiössä,+en+piittaa,+kun+taas+Archie+Bunker+on+lähes+Hajusintin+veroinen.+Nämä+vihjeeksi+ohjelmien+valitsijoille.+Kunhan+ette+laita+sitä+perin+ankeaa+Virran+viemää+-hölmöilyä!
20.05.2020 14:42
Minulta+ei+ole+viime+päivinä+yhtään+kommenttia+hyväksytty,+jos+olen+yrittänyt+sitä+anonyymina+vain+m+allekirjoituksella.
Hyasintti+on+palannut,+huraa!+Kyllä+sen+katsoo+sadannenkin+kerran.
Nuo+arkkitehtiohjelmat+ovat+aika+hauskoja.+"Minulla+oli+lapsena+sisustussuunnittelijan+piirtämä+sänky",+sanoo+eräskin+sen+ammatin+edustaja+tyylikkäässä+täysvalkoisessa+kodissaan,+jossa+keittiönkin+kapineet+on+piilotettu+laatikoihin.+
Kun+muistelen+omaa+lapsuuttani,+kuka+lie+sänkyni+suunnitellut.+Kuka+omisti+sen+Helsingin+Teräs+Kalusteen,+jonka+he-te-kassa+nukuin+veljeni+kanssa?+Hän+yläpedissä,+minä+alle+työnnetyssä+alemmassa.+Kyllä+niissäkin+verkkosängyissä+uni+maistoi.
Näin+jälkeenpäin+ajatellen+oli+se+heteka+paljon+parempi+kuin+ne+60-luvulla+tulleet+laverit+ohuine+vaahtomuovipatjoineen.
Jos+tuokaan+nykyinen+moottorisänky+ei+aivan+ongelmaton+ole,+johtunee+minun+huonontuneista+unenlahjoistani+eikä+niinkään+makuualustasta.
Mitä+kyökkiin+tulee,+parempi+on+pitää+tavarat+näkyvillä+kuin+piiloissa,+joita+ei+kuitenkaan+aina+muista.+Siksi+tiskipöydän+toisessa+päässä+on+veitset,+juustohöylät,+sakset+ja+muut+jokapäiväiset+aina+saatavilla.
19.05.2020 17:21
27 / 52