Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. KeskipäivääJuuri+oli+ilmestynyt+e-laskuihini+Hesarin+puolivuotismaksu+239+e.+Se+kirpaisee+kaksi+x+vuodessa+mutta+ilman+lehteä+ei+yksinäinen+mummeli+saa+päivää+aloitetuksi.+Osan+luen+aamupalan+kanssa,+osan+vuoteessa.Tytär+kertoi+keittäneensä+30+kg+kalaa+mössöksi.+Ahti+oli+suonut+runsaasti+antejaan+omiin+katiskoihin,+ja+kalakaverilta+tuli+lisää.+Edson+lienee+nähnyt+kuvan+siitä+valtavasta+kattilasta+nuotiolla.Iltayöstä+hän+oli+saanut+digikamerallaan+täysosuman:+kahdeksan+joutsenta+purjehtimassa+peilityynellä+lammella.Nyt+on+ilma+lämmennyt+niin,+että+täytyy+kaivaa+kevyempää+takkia+esiin+paksun+talvipompan+jälkeen.Leppoisaa+sunnuntaita
  2. Minulta+ei+ole+viime+päivinä+yhtään+kommenttia+hyväksytty,+jos+olen+yrittänyt+sitä+anonyymina+vain+m+allekirjoituksella.Hyasintti+on+palannut,+huraa!+Kyllä+sen+katsoo+sadannenkin+kerran.Nuo+arkkitehtiohjelmat+ovat+aika+hauskoja.+"Minulla+oli+lapsena+sisustussuunnittelijan+piirtämä+sänky",+sanoo+eräskin+sen+ammatin+edustaja+tyylikkäässä+täysvalkoisessa+kodissaan,+jossa+keittiönkin+kapineet+on+piilotettu+laatikoihin.+Kun+muistelen+omaa+lapsuuttani,+kuka+lie+sänkyni+suunnitellut.+Kuka+omisti+sen+Helsingin+Teräs+Kalusteen,+jonka+he-te-kassa+nukuin+veljeni+kanssa?+Hän+yläpedissä,+minä+alle+työnnetyssä+alemmassa.+Kyllä+niissäkin+verkkosängyissä+uni+maistoi.Näin+jälkeenpäin+ajatellen+oli+se+heteka+paljon+parempi+kuin+ne+60-luvulla+tulleet+laverit+ohuine+vaahtomuovipatjoineen.Jos+tuokaan+nykyinen+moottorisänky+ei+aivan+ongelmaton+ole,+johtunee+minun+huonontuneista+unenlahjoistani+eikä+niinkään+makuualustasta.Mitä+kyökkiin+tulee,+parempi+on+pitää+tavarat+näkyvillä+kuin+piiloissa,+joita+ei+kuitenkaan+aina+muista.+Siksi+tiskipöydän+toisessa+päässä+on+veitset,+juustohöylät,+sakset+ja+muut+jokapäiväiset+aina+saatavilla.