Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olipa+todella+kaunis+se+kotkavideo.+Kuvaajalla+on+taiteellista+silmää.+Onko+nuo+tornitalot+ne+joista+toisen+piti+olla+valkoinen+mutta+tulikin+harmaa?
18.05.2020 14:10
Tytär+kävi+kaupunkireissulla+ja+kertoi+saloseudun+kuulumisia.+Tyttären+kalakaveri+on+jo+pannut+katiskan+viiteen+lampeen+ja+järveen.+Matkalla+hän+käy+tiputtamassa+fisuja+tyttären+pihaan+koirille+pakastettaviksi.
Meidän+lammesta+vasta+puolet+on+vapaana.+Sulassa+siinä+melskaavat+erilaiset+linnut+joutsenesta+alkaen,+joten+sinne+ei+mennä+vielä+häiritsemään.+Venhokin+saa+tovin+jatkaa+uinailuaan+rannalla.
Metsässä+ikkunan+alla+pikkulinnut+käyvät+reviiririitojaan.+Kirjosiepot+ovat+omineet+sinitinttien+pöntön.+Sen+päällä+kirjosieppouros+vahtii+valtaustaan+rinta+rottingilla.
Tytär+kertoi+nähneensä+facebookissa+aivan+mahtavan+videon+Helsingissä+pesivästä+merikotkasta.+Mies+oli+ollut+kuvaamassa+kaupunkia+aivan+eri+tarkoitukseen,+mutta+tulos+olikin+luonnonkuvauksen+täysosuma,+jossa+iso+lintu+ja+tornitalot+kilpailevat+näkyvyydestä+auringonlaskua+vasten.
18.05.2020 09:42
Kenttäoikeus
+
En+tiedä,+onko+somessa+edes+mahdollista+joukkovoimalla+häätää+joku+kirjoittajista+pois+tietystä+ketjusta.+Voihan+tuota+yrittää,+mutta+selväjärkisiin,+joita+useimmat+kirjoittajat+sentään+ovat,+moinen+ilmiselvä+painostus+ei+tehoa.+Tämä+mieshenkilömme,+jolla++sensuuntaisia+aikeita+on,+on+onneksi+luonteeltaan+niin+häilyväinen,+että+hänen+ei+ole+ihan+helppo+saada+kannattajia+ainakaan+toisesta+sukupuolesta.
Yksi+esimerkki+siitä+häilyvyydestä+oli+tapaus+Riitu.+Jokainen+muistaa,+että+meidän+kemiat+eivät+oikein+"kolahtaneet".+Riitu+lähti,+minä+jäin,+vaikka+erään+tai+ehkä+jopa+eräiden+mielestä+olisi+pitänyt+käydä+toisin+päin.+Minä+en+kuitenkaan+ollut+ainoana+tukkanuottasila+hampuritarta+vastaan;+myös+Inger+oli+puolellani+ja+yhdessähän+me+"pääketjulta"+karkasimmekin,+Riitun+haukkumiset+korvissamme,+ja+perustimme+omat+"tyynet+ja+myrskyt".+
Taannoin+sain+kuitenkin+lukea+Ingerin+päässeen+kapteenimme+hyvien+listalle.+Näin+ne+suhdanteet+vaihtelevat+eri+ihmisten+kohdalla.+Vain+minä+olen+aina+se+pahiksista+pahin.+Tuon+lempinimen+kannan+ihan+mielelläni.+Jollain+kierolla+tavalla+tunnen+olevani+jopa+varteenotettava+vastustaja.
17.05.2020 21:35
Juuri+niin+oli+mökilläni+tapahtumassa,+mutta+onneksi+tytär+oli+paikalla+ja+sai+jätetyksi+metsäherroille+pyynnön,+että+emmekö+saisi+ostaa+sitä+yhtä+hehtaaria+siinä+ikkunan+edessä.+Ensin+siellä+vängättiin+vastaan:+metsäyhtiö+kuulemma+ostaa+metsää+eikä+myy.+Lopulta+kuitenkin+suostuivat+ja+nyt+kauppa+on+tehty.+Sen+vanhan+talon+maisema+on+menetetty,+ellei+arvosta+sitä,+että+vaaralta+näkyy+rivi+muita+vaaroja.
17.05.2020 13:12
"sen+tien+mitä+pitkin+pääsee+tarhalleen+kohtaamatta+yhtään+naapuria!+:("
Et+ole+varmaan+koskaan+liikkunut+sisä-Suomessa,+kun+et+tiedä,+että+muuallakin+kuin+Pohjois-Karjalassa+onnistuu+hyvin+väistelemään+naapureita.
17.05.2020 13:00
"Herra"+on+taas+pitkin+yötä+työskennellyt+eri+ketjuissa.+On+siellä+pierua+ynnä+muuta+alatyylistä+soopaa+heitelty+suuntaani.+Kai+huomasit,+kuinka+tuo+yrittää+nostattaa+minussa+riitaa+puosunkin+kanssa,+vaikka+olen+sen+suunnan+konfliktia+välttääkseni+vartavasten+kartellut+puosua,+niin+fiksulta+herrasmieheltä+kuin+tämä+vaikuttaakin.
Eilisiltainen+pilkkalataus+potkukelkkoineen+oli+sen+verran+kovaa+tekstiä,+että+päätin+lopettaa+kirjoittelun+kokonaan,+jos+kukaan+elämäläisistä+ei+sanallakaan+asetu+puolelleni.+Kiitos,+Calvados.
17.05.2020 12:53
Koska+minun,+"varakkaan"+eläkeläisen,+on+luultu+suuremminkin+osallistuneen+Itä-Suomen+tieverkon+rakentamiseen,+kertaan+asian+oikean+laidan+toisten+iloksi,+toisten+harmiksi.
Tyttärelläni+on+talo+vaaran+rinteellä.+Sen+ainoa+naapuri+kilometrien+säteellä+on+pitkään+autiona+ollut+samanlainen+vanha+talo.+Kulku+naapuriin+on+mennyt+tyttären+talon+pihan+läpi.+Muutama+vuosi+sitten+naapuritalo+pantiin+myyntiin.+Ostajaehdokkaita+alkoi+liikkua+harvakseltaan,+mutta+talo+ei+mennyt+kaupaksi.+Silloin+omistaja+päätti+hyödyntää+tontilla+olevan+suurehkon+metsäalan.+Siinä+vaiheessa+arvasimme+mitä+tulee+tapahtumaan.+Kun+samaan+aikaan+metsätietä+alettiin+uudistaa,+kysyimme,+voisiko+kaluston+ollessa+paikalla+vetää+pätkä+kiertotietä+talon+taitse+naapuriin.+Pääsimme+hinnasta+sopimukseen+(halpa!)+ja+niin+saatiin+koiratarha+rauhoitetuksi+ohikulkijoilta.+Sittemmin+tyttären+talon+koko+ympäristö+on+hakattu+paljaaksi,+jonka+takia+hän+talveksi+muuttaa+minun+mökilleni,+jossa+sähköttömyydestä+huolimatta+on+omat+hyvät+puolensa.+Kesällä+käytämme+mökkiä+sulassa+sovussa,+kun+taas+vanha+talo+palvelee+enimmäkseen+varastona.+Siellä+ovat+pakastimet,+klapit,+kulkuvälineet+ym.+Talon+ja+mökin+väliä+on+vain+kilometri.+Oli+onnekas+sattuma,+että+löysin+kesämökin+niin+läheltä+tyttäreni+taloa.+Kun+nyt+vielä+metsäyhtiö+suostui+myymään+meille+metsää+juuri+sen+verran,+että+näköala+säilyi,+samoin+sieni-+ja+mustikkamaa,+ei+paremmin+voisi+olla.
17.05.2020 09:20
Olet+lukenut+huonosti,+mitä+siitä+kadehtimastasi+tiestä+olen+Elämässä+kertonut.+Se+on+lyhyt+kiertotie+tukkirekoille,+jotka+muuten+suhaisivat+talon+piha-alueen+läpi.
No+voihan+rekkojakin+naapureiksi+sanoa.+mutta+tuskin+sinäkään+niitä+haluaisit+pihallesi.
17.05.2020 08:36
Oletko+Cee+huomannut,+että+tuonne+runopalstalle+on+ilmestynyt+sama+runo+toiseen+kertaan?+Herää+epäilys+tahallisesta+sabotoinnista.+Taitaa+tuonkin+mokan+takana+olla+tyyppi,+joka+kadehtii+tolkuttomasti+toisten+elämäntyyliä.
17.05.2020 03:52
Voi+sinua+miekkonen,
yhdenkö+runon+vain+tunnet?
Ei+ole+täällä+tapana+yhtä+ja+samaa+toistaa,
ja+sen+avulla+yrittää+loistaa
"runon+ruhtinaana".
Varmaan+merta+rakastatkin,
mitään+muuta+et+haluakaan,
et+ystäviä,+et+isänmaata,
järjen+pinnan+alla+vain+sielusi+lepää
ja+kaiken+hyvän+itseltään+epää
valheiden+vuoksi.
17.05.2020 03:43
Nyt+jäit+valheistasi+kiinni.+Et+sinä+raukka+missään+merillä+ole+ollut.+Siellä+on+liian+vähän+ihmisiä.
Jos+puosu+sattuu+tämän+lukemaan,+hänkin+huomaa+mihin+tähtäät.+Riidanrakentaja+sinä+olet,+etkä+mitään+muuta.
17.05.2020 03:34
Olisihan+se+pitänyt+arvata,+että+joku+sisäpiirin+jätkä+sieltä+löytyy.+Alkaa+kyllästyttää+tuo+"piiri+pieni+pyörii".
16.05.2020 21:29
En+sääli+ketään+yhtä+paljon+kuin+alkujaan+suomalaista,+joka+on+päässyt+vähän+matkustelemaan+ja+joutunut+sellaisten+illuusioiden+valtaan,+että+kaikkialla+muualla+on+kauniimpaa+ja+parempaa+kuin+Suomessa.+Nyt+kökötät+sairaana+vuokrayksiössäsi+ja+sieltä+leveilet+jollakin+tyhjänpäiväisellä+somepalstalla,+kuinka+fiksu+oletkaan+verrattuna+meihin+"maakrapuihin".+Ei+sinä+ole+fiksu,+olet+vain+katkera+kun+tunnet+olevasi+väärässä+paikassa.
16.05.2020 21:25
Minä+ihmeen+rusinavaino+täällä+on+menossa?+Maksalaatikossa+rusinoiden+makeus+taittaa+maksan+vahvaa+makua.+Simassa+rusinat+ovat++mittari+siman+kypsyydestä+seilatessaan+pullossa.
Rusinoista+voi+keittää+myös+rusinasoppaa.+Pullaan+rusina+antaa+makeutta,+jota+vehnästaikina+ei+muuten+vaadi.
16.05.2020 19:42
Ara+on+syönyt+eilen+ja+tänään+omatekoista+janssoninkiusausta.+Aineksina+anjovis+ja+perunasipulipakaste,+päälle+munamaito+ja+korppujauhoja.+Huomiseksi+on+thaimaalaista+tai+kiinalaista.+Ostatin+tyttärellä+useamman+sellaisen+pahvikuutiollisen,+jossa+alla+riisiä,+päällä+eri+tavoin+maustettua+broileria.+Sopivasti+yhdelle+riittää+sellainen+loota.+Maanantaina,+kun+tytär+tulee,+syömme+haaparouskuja+kermakastikkeessa+ja+uusia+perunoita.
16.05.2020 15:54
Mulla+tuo+vihreä+lähetyslätkä+ei+toimi.+Nyt+koetin+kirjoittaa+loppuun+enkä+vastata+kellekään.+Vaikka+olisi+tehnyt+mieli+antaa+Wholle+vasinetta+siitä+salarakkaasta.+Ei+saa+pilkata+vanhaa+ihmistä.
16.05.2020 11:17
Olen+nähnyt+vain+pari+pätkää,+mutta+olen+saanut+käsityksen,+että+itsestään+selviä+kunkin+lajin+laulajia+ei+olisi+maskeeratuissa.+P.+Hietanen+olisi+ehkä+liian+itsestään+selvä+tuon+ooppera-aarian+esittäjänä.+Hedberg+tuskin+mahtuisi+jellonan+pukuun.+Mutta+voi+mahtuakin,+en+lähde+arvailemaan.
En+seuraa+juurikaan+noita+viihdeohjelmia.+Pientä+taloa+preerialla+olen+katsonut+saadakseni+selville,+miksi+se+oli+niin+suosittu.+Ja+kyllä+se+hyvä+onkin,+en+ihmettele+miksi+meillä+sitä+oikein+odotettiin+tyttären+ollessa+pieni.
15.05.2020 17:07
Kyllä+Leppilammen+Mikko+on+hyväkin+laulaja.+Ainakin+joissain+Venäjä-Suomi+yhteisilloissa+hän+on+laulanut+Suomen+edustajana.+Ohjelmilla+on+joku+romanttinen+nimi,+Tähdet+jotain.
15.05.2020 15:18
Korjaus:+Alexhan+se+mökkeilijä+on,+eikä+isäpappansa+G.
15.05.2020 15:12
Jos+tänne+joskus+rantautuisi+tapa+soitella+vanhuksille,+käskisin+soittajan+tulla+pesemään+ikkunani.+Ja+seuraavaksi+neuvoisin+yhden+kiukkuisen+Mätäojan+äijän+luo.
Kiitän+introverttiyttäni+siitä,+että+minua+ei+yksinäisyys+ahdista.+Ja+koiraani..
15.05.2020 15:09
28 / 52