Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+ei+nyt+aina,+vain+jos+tulee+poikkeuksellisen+ajankohtainen+aihe,+kuten+tanskalaisten+lastensuojelu;).+Siitä+tunteet+riehaantuvat+meillä+mummoilla+ja+vaareillakin.
+
+Dannebruggkin+näkyi+yhdessä+synttärijaksossa.+Miksei+meillä+liehuteta+Suomen+lippua+useammin?
03.12.2020 18:34
Edson+hyvä,+ei+millään+pahalla,+mutta+en+ole+lyönyt+päätäsi+opettajan+koivuvitsalla,+enkä++Raamatullakaan.+Mehän+kaikki+lapsukaisina+ollaan+hiiviskelty+koulujen+käytävillä,+mutta+aika+turvassa+kuitenkin,+pahimman+kurituksen+jälkeistä+ikäluokkaa+olimme.
Ja+jos+taannoin+vastasin+"vanhojen+suomen+opettajien"+pilkkaamiseesi,+se++oli+vain+vastaus,+ei+enempää.+Onhan+meillä+jokaisella+koulusta+omakohtaista+kokemusta.
+Surullista,+jos+olit+kumppanisi+kanssa+saanut+todellisia+traumoja+koulunkäynnistäsi.
Minä+virtuaalisesti+silitän+sinun+poskeasi+ja+toivon+edelleen+hyvää+hääpäivää
03.12.2020 18:22
Kostaja-Edson+kieli+pitkällä+pitkällä+venttaa,+että+a-mummu+tulisi+kurittamaan+minua+siitä+tiukkapipoasiasta.+Mutta+minä+vaan+täällä+luistelen+pitkin+katuja+maski+hulmuten!
03.12.2020 17:52
Mene+kaivamaan+pallejasi+hääpäivän+kunniaksi!
03.12.2020 17:41
Täälläkin+hyysi+karmea+viima+pitkin+katua,+jossa+nelipyörälläni+suuntasin+puolen+kilsan+päähän+markettiin.+Huolimatta+siitä,+että+täällä+korona+on+pahassa+vaiheessa,+oli+kaupassa+joitain+maskittomia.+No+heillä+oli+kai+oma+syynsä+olla+ilman,+mutta+kun+vielä+ennen+maskittomia+oli+enemmistö,+niin+nyt+niitä+näkyi+"kovillakin+jätkillä".+Oppi+menee+vähitellen+perille,+kun+läheltä+liipaisee.+Täkäläiset+tartunnat+on+johdettu+yhteen+baariin+ja+yhteen+pizzeriaan.
03.12.2020 17:34
Kirjoitin+Ceelle+pitemmänkin+kommentin,+mutta+jotain+sille+tapahtui.+Kuitenkin+veikkaan,+että+ne+jokavuotiset+vihkivalat+on+tehty+vain+tosi+rikkaille+ihmisille.+Kenelle+miehellä+on+varaa+pulittaa+jatkuvasti+uusia+sormuksia?
03.12.2020 17:14
Ei+jossain+vaan+tanskalaisdraamassa+"Tyttö+joka+huutaa+sutta".+Siitähän+me+keskustelimme?
Meillä+päin+eletään+niin+moitteetonta+elämää,+ettei+ole+tarvis+antautua+sosionomien+väliintulolle+alttiiksi.
Partiosta+minut+kyllä+lapsena+erotettiin.+Ajattele:+opettajan+lapsi+heitetään+ulos+toisesta+isänmaallisesta+instituutiosta!
03.12.2020 14:28
Ai+sä+sidot+oikein+tuttusikin+meidän+kahdenkeskiseen+kiistelyyn.+Vahvistat+hänellä+oikeassa+olosi+nyt+ja+iänkaikkisesti,+aamen.
No,+ollaan+sitten+yhtä+suurta+perhettä:+sinä+tunnet+talikynttilä-+äitini+ja+minä+tiukkapipo-+sosionomisi.+Tästähän+tulee+oikein+hilpeä+komedia,+nimeksi+sopii:+"Mies+joka+huutaa+Aralle"+tai+"Lastensuojelukin+suden+kimpussa".
03.12.2020 14:21
Sitten+vielä+semmoinen+juttu,+että+jos+ei+kirjautuminen+onnistu+-+sitähän+ensin+toki+yritän+-+niin+en+ala+odottamaan+tuntia+ja+yrittämään+uudestaan+sen+saman+tekstin+kanssa.+Silloin+allekirjoitan+sillä+ämmällä.
Whoosta+viis,+tulkoon+itse+tänne+esittämään+teesejään.
03.12.2020 13:09
Yes+sir!+Koetanpa+olla+huolellisempi.
Nyt+vielä+kysyn+sinulta,+yhteiskunnastamme+enemmän+tietävältä,+että+tapahtuuko+Suomessakin+tuollaista+kuin+"Tyttö+joka+huutaa+sutta"+-sarjassa,+että+kouluaineen+perusteella+14-vuotias+ilmiannetaan+sos.+toimelle+ja+sitä+kautta+suoraan++poliisikuulusteluun+sekä+saman+tien+erotetaan+perheestään.
Minun+kouluaikoinani+kirjoitettiin+ns.+vapaa-aineita,+joissa+sai+käyttää+mielikuvitustaan.+Varmaan+niissäkin+oli+kaikenlaisia+hirveyksiä,+tuonikäisethän+ovat+hyviä+kuvittelemaan.+Eikä+silloin+puhuttu+valehtelusta,+vaan+"satujen+sepittelystä".
Ehkä+nytkin+korona+ja+kuntien+köyhyys+supistavat+poliisien+toimivaltuuksia+eikä+jeppe,+se+kylän+ainoa,+ehdi+jokaisen+kynäilijän+tekstejä+syynäämään.+Täälläkin+koko+poliisilaitos+on+lopettamisuhan+alainen,+lähin+skoude+tulee+J:suusta+100+km+päästä.
03.12.2020 13:00
Juu,+itsekin+vähän+mietin+tuota+'tiukkapipoa'+että+suuttuuko+joku+siitäkin,+vaikka+pehmensin+karkeutta+tuomalla+mukaan+inhimillisen+jouston,+jota+olin+näkevinäni+joissakin+sosiaalivirkailijoissa.
Kaikilta+täällä+olevilta+ja+ketjuamme+lukevilta+sosiaalivirkailijoilta+(mikä+oikea+termi+olikaan)+pyydän+nöyrästi+anteeksi+törkeyteni.+Samalla+annan+kaikille+luvan+käyttää+itsestäni+nimitystä+'humpuukihumanisti'+tai+hiton+'histfiilari'.
03.12.2020 12:13
Älä+nyt+ala+selitellä+hääpäiväjuttuasi,+joka+ei+minulle+mitenkään+kuulu.+Kirjoitatpa+hääpäivääni+tai+hääpäiväämme,+molemmat+ymmärrän+ja+molemmat+kielellisesti+OK.+
Sen+verran+puutun+kun+nyt+puheeksi+tuli,+että+Amerikasta,+sen+kauniista+ja+rohkeista+on+ajautunut+Suomeenkin+vallan+outo+ilmiö+eli+se+uudelleen+vahvistus+mikä+lienee.+Ei+sellaista+minun+liittoni+aikana+ollut.+Isompia+hääpäiviä+saatoimme+juhlia+hyvin+syömällä.+Ei+ollut+muistaakseni+tapana+antaa+edes+kukkia,+timanteista+puhumattakaan.
03.12.2020 11:59
Lisäys:+jos+kaikki+nimettömät+ovat+mielestäsi+minun,+on+tosi+kova+urakka+kirjoittaa+sata+herjaa+päivässä+pelkkään+ajanvietteeseen+ja+S24:n+muihin+osastoihin+lisäksi.
03.12.2020 11:42
Yksi+kerta+vielä.+"Eli+siis+olet+se+toinen."+Valitettavasti+joudun+joskus+korvaamaan+virallisen+nimmarin+pienellä+ämmällä+tekstin+jälkeen.+Jos+sekin+joskus+jää+pois,+niin+laitatko+minun+syykseni+kaikki+muutkin+anonyymihaukut+tästedes+ja+aina??
03.12.2020 11:40
Ajattele+mitä+ajattelet,+minä+olen+mokaasi+kommentoinut+jo+parikin+kertaa.
Vielä+kerran:+minä+en+ole+maininnut+hääpäivästäsi+sanallakaan.
03.12.2020 11:33
Nyt+sitten+vielä+pari+kysymystä+tämänaamuisen,+väärään+osoitteeseen+menneen+purskahduksesi+johdosta.
Mitä+tarkoitat+viittä+vaille+äpärällä?+Olen+avioliitossa+olleiden,+nyt+edesmenneiden+vanhempieni+toiseksi+vanhin+lapsi+ja+ainoa+tytär.+He+tosin+erosivat+myöhemmin,+mutta+vasta+15+vuotta+syntymäni+jälkeen.
Miten+tarkkuuteni+suomen+kielestä+liittyy+mihinkään?+Yritän+kirjoittaa+kieltäni+oikein+ja+jos+virheitä+sattuu,+laitan+lisäyksen+ja+korjaan.+Sekin+on+sinusta+väärin.
Tunsitko+minun+äitini+opetustyylin?+Et+ole+varmaan+käynyt+hänen+oppitunneillaan,+ellet+ole+asunut+50-70-luvulla+sillä+Kymenlaakson+kaupungissa,+missä+hän+opetti+suomen+lisäksi++latinaa.+Ja+opettikin+uusimpien+metodien+mukaan,+hankkien+ajanmukaisen+lisäkoulutuksen+Jyväskylän+kasvatustieteellisestä+korkeakoulusta.+Pilkkaa+vain+minua,+mutta+äitiini+et+kajoa.+Kyllä+neljän+lapsen+yksinhuoltajaksi+joutunutta+naista+vierottiin++pikkukaupungin+ahtaassa+ympäristössä+muutenkin,+ettei+joku+opettajia+vihaava+mustaa+hänen+mainettaan+vielä+2020-luvullakin.
Tuosta+ennenkin+kertomastani+yksinhuoltajuudestai+kai+sen+"äpärän"+tempaisit.+Niittele+sinä+vaan+pelloltasi+niitä+äpäreitä!
03.12.2020 11:22
Laitetaan+nyt+lisähuomautus+oikein+"virallisellakin"+nimimerkillä.+Jos+en+jostain+syystä+pääse+tänne+rekisteröitymään,+merkkaan+alle+m.
Oletko+niin+sokea,+ettet+ole+huomannut+yhteisen+"ystävämme"+ison+A:n+soluttautuneen+tännekin+jo+viikkoja+siten+ja+kirjoittelee+pikku+huomautuksiaan+enolle+kai+lähinnä?+Minut+hän+on+jättänyt+rauhaan+ja+käy+omalla+ketjullaan+a-mummun+kimppuun.
Nyt+kyllä+vaadin+selitystä+tuolle+hääpäivämokallesi.
Mitä+hyödyt+siitä,+jos+kiusantekoosi+kyllästyneenä+jätän+tämän+ketjun,+jossa+on+ollut+ihan+mukava+joskus+kirjoitella+muille+ketjulaisille?+Jopa+sinulle+jos+ei+puhuta+kaikkivoipaisesta+taloudesta+tai+tekniikasta.
Onnea+sitten+vain+hääpäivällesi+minultakin!
03.12.2020 10:56
Tässä+vaan+a-mummulle+kommentoin,+että+katsoin+yhdellä+istumalla+Areenasta+sen+sudenulvomissarjan+ja+tykkäsin+kovasti.+Mahdottoman+koukuttava+reality-jännäri-perhesarja,+jonka+tanskan+kieltäkin+kuunteli+vaihteeksi+mielellään.+Olikohan+tunnuslaulun+esittäjä+sama+joka+saatteli+meidät+Sillan+kamaliin+kohtaloihin,+ainakin+vastaavaa+hämyistä+karheutta+äänessä+oli.
Yksioikoisista+krimeistä+sarjan+erotti+se,++että+siinä+oli+liki+mahdoton+arvata,+kuka+puhui+totta,+kuka+valehteli+tai+muuten+ketkuili+eli+aikamoista+ping+pong+-pallottelua+katsojan+sympatioiden+ja+antipatioiden+välillä.+Kukaan+ei+ollut+täysin+arvattava+ellei+ehkä+se+sudennaamarinen+poju+joka+oli+aito+kuin+lapset+ovat.+Mistä+löydettykin+noin+luontevia+lapsinäyttelijöitä.
a-mummun+lapsenlapset+taitavat+olla+kuvattujen+sisarusten+ikäluokkaa,+mikä+ehkä+toi+tarinan+hänelle+erityisen+läheiseksi.+Minä+eniten+tarkkailin+sitä+uusperheen+lemmenparia:+punaparrassa+oli+jokin+räjähdysherkkä,+kireä+piirre;+toisaalta+äitikin+oli+aavistuksen+noitamainen+hahmo,+jonka+aikeista+ei+aina+ottanut+selvää.
Sossuhenkilöt+ovat+varmaan+juuri+kuvatun+kaltaisia+tiukkapipoja,+joissa+kuitenkin+voi+olla+jopa+inhimillistä+joustoa.+En+tunne+alaa+enkä+sen+tekijöitä.
02.12.2020 18:08
Väitit+että+minä+en+koskaan+tuo+tänne+tärkeitä+aiheita.+Vaikka+toisinkin,+sinä+et+reagoi+koska+ne+edustavat+lähtökohtaisesti+väärää+kantaa,+väärää+sukupuolta+ja+väärää+sosiaalista+asemaa+(äiti+ollut+opettaja).
Valkoisen+Suomen+kauhumaailmassa+yhä+elävänä+unohdit+esim.+mitä+sanoin+opettajakoulutuksesta:+se+oli+monelle+lahjakkaalle+vähävaraiselle+nuorelle+lyhin+tie+kunnon+virkaan.+Sama+taitaa+olla+poliisien+suhteen.
Nyt+kun+Aliin+viittasit,+niin+ovatko+insinööriasiat+sinusta+ainoita+oikeita+asioita,+humanistinen+tai+yhteiskunnallinen+näkökulma+ei+yhtään+mitään.
Insinööreistä+puheen+ollen,+et+varmaan+katsonut+uutisia+teekkarien+seksistisistä+(perusmuoto+seksistinen)+rituaalimenoista,+joissa+naisia+vuosikymmenestä+ellei+-sadoista+toisiin+kohdellaan+pikku+leikkikaluina,+arvottaen+naispuolisia+opiskelutovereitakin+ulkonäön+mukaan.+Mitä+nätimpi,+sitä+enemmän+nöyryytetään+yhteisissä+saunailloissa.+Ja+samat+roistot+valmistuttuaan+jakavat+keskenään+isojen+firmojen+johtajuuksia,+joihin+naisilla+ei+ole+mitään+jakoa.
02.12.2020 11:23
Valkoisen+Suomen+kauhumaailmassa+yhä+elävänä+unohdit+esim.+mitä+sanoin+opettajakoulutuksesta:+se+oli+monelle+lahjakkaalle+vähävaraiselle+nuorelle+lyhin+tie+kunnon+virkaan.+Sama+taitaa+olla+poliisien+suhteen.
Nyt+kun+Aliin+viittasit,+niin+ovatko+insinööriasiat+sinusta+ainoita+oikeita+asioita,+humanistinen+tai+yhteiskunnallinen+näkökulma+ei+yhtään+mitään.
Insinööreistä+puheen+ollen,+et+varmaan+katsonut+uutisia+teekkarien+seksistisistä+(perusmuoto+seksistinen)+rituaalimenoista,+joissa+naisia+vuosikymmenestä+ellei+-sadoista+toisiin+kohdellaan+pikku+leikkikaluina,+arvottaen+naispuolisia+opiskelutovereitakin+ulkonäön+mukaan.+Mitä+nätimpi,+sitä+enemmän+nöyryytetään+yhteisissä+saunailloissa.+Ja+samat+roistot+valmistuttuaan+jakavat+keskenään+isojen+firmojen+johtajuuksia,+joihin+naisilla+ei+ole+mitään+jakoa.
02.12.2020 11:12
4 / 52