Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulepas+kun+se+kilpailija+sisko+ei+luota+sinuun+sen+enempää+kuin+kukaan+meistä+muistakaan.
Eterannan+asukkaasta+tulee+mieleen,+jos+mitään+tulee,+niin+Etelärannan+neuvottelijapomot,+joihin+et+ikäsi(+kään)+puolesta+kuulu+millään+lailla.
Ai+nyt+se+ilkeiden+määrä+on+noussut+jo+neljään?+Siis+lasket+mukaan+"kilpailija+siskon",+jota+juuri+äsken+tulit+säälineeksi+minun+hirmuvaltani+kohteena.+Miksi+et+laske+itseäsi+joukkoon+tummaan.+Olisi+kai+kotoisampaa.
On+se+varmaan+raskasta,+jos+joutuu+koko+ajan+lajittelemaan+ihmisiä+vuohiin+ja+lampaisiin+jopa+tällaisessa+anonyymien+keskusteluryhmässä.+Jospa+vaan+antaisit+olla!+Löytyyhän+näiltä+pastoilta+vailla+ketä.+Suosittelen+Ihmissuhteet+-osastoa.
Vaikka+mikäs+siinä,+käyhän+tämäkin+ajanvietteeksi.
30.11.2020 18:41
Kyllä+minä+vainoojani+tunnistan,+vaikka+keksisitte+mitä+valenimiä.+Tuokin+Aleksis+Pappa+tietää+tarkkaan+millaisessa+ympäristössä+minä+(muka)+asun,+ja+tuo+ivaruno+oli+vain+yksi+törkeys+kirjoittajan+pitkässä+kampanjassa+saada+minut+pois+koko+Suoli+24:sta.+Olen+liian+tarkkanäköinen!
Kiitos+että+avustit+minua+ketjun+sulkemisessa.+Eka+kerta+kun+käännyn+ylläpidon+puoleen,+enhän+ole+omia+ketjuja+koskaan+ennen+avannut+paitsi+Elämään+joskus+omalla+vuorollani.+Mutta+sitä+ketjua+et+saa+sinäkään,+olit+Ali+tai+mikä+pappa+hyvänsä,+kovin+helposti+suljetuksi.
Jos+et+itse+ole+Ali,+niin+tee+parhaasi,+että+saat+itsekin+häneltä+ikioman+törkyrunon!
30.11.2020 17:47
Minun+"korkea+älyni"+on+jonkun+muun+kuin+minun+keksintöä.+Taitaa+olla+opettajia+vihaava+hämäläisveijari+asialla.
Kun+olen+sinun+huomanneen+kadehtivan+insinöörejä,+niin+meilläpä+lähisuvussa+on+neljä+tekniikan+tohtoria.+Mitäs+siihen+sanot?
Ai+että+täällä+taas+ruokitaan+Alin+kaunaa+koko+ketjua+kohtaan+ihan+sisältä+päin!
m
30.11.2020 17:30
En+lakkaa+ihmettelemästä,+miksi+sinua+häiritsee+tavallisten+ihmisten+tavallinen+ajatuksenvaihto.+Te+suuret+älyköt+olette+omissa+sfääreissänne.+Meistäkin+jokainen,+perheellinen+tai+sinkku,+olemme+tavallamme+pärjänneet+vanhaan+ikään+asti+taloudellisesti+ja+joutumatta+esim.+vankilaan+tai+pöpilään.
Katso+ympärillesi+siellä+Mät...+okei,+en+käytä+sinä+nimeä.+Eikö+sielläkin+ole+erilaisia+ihmisiä+vaikka+satunnaiseksi+juttuseuraksi?+Täällä+ainakin+on,+vaikken+ole+asunut+täällä+edes+viittä+vuotta.+
Vaikka+olenkin+korkeasti+koulutetusta+perheestä,+en+ole+koskaan+ajatellut+kuuluvani+mihinkään+erityiseen+yhteiskuntaluokkaan.+Briteissä+on+kuulemma+toisin.
Siksi+minuun+ei+tee+vaikutusta,+jos+joku+satunnainen+tuntematon+edes+leikillään+nostaa+minut+kohderyhmäni+yläpuolelle.+Eli+jätetäänpä+puheet+älykkyydestä+niille,+joille+se+jotain+merkitsee.
Olen+huomannut,+että+yrität+lähestyä+meitä+uudella+tavalla.+Se+sopii,+mutta+jos+yksikin+leukailu+on+vanhaa+Aleksis+Pappaa,+(runoketjussani+vaikkapa)+voit+olla+varma,+että+tulee+takapakkia+siinä+miten+suhtaudun+(mme)+sinuun.
Henk.+koht-+"laadunvalvoja"+m
30.11.2020 16:36
Heinittyminen+ei+haittaa,+jos+hirret+ovat+ehjiä.+Kannattaisi+ottaa+selville,+olisiko+siitä+alkeellisesta+kesämökistä,+jos+kerran+veronkin+joutuu+maksamaan.
Oman+liikuttavan+alkeellisen+mökkerön+Hämeessä+myimme+vieraille+purkukunnossa.+Uusi+omistaja+on+tehnyt+siitä++oikean+asunnon.++Eli+aina+löytyy++ostaja+hylkytavarallekin.+Parikkala+on+hyvässä+paikassa.
27.11.2020 16:52
Metsä-+ja+kanalintujen+metsästys+voisivat+hyvinkin+olla+harrastuksiani.+Nyt+olen+toistaiseksi+helsinkiläisten+köyhien+lasten+jahdissa,+vaikka+ne+eivät+maistukaan+yhtä+hyviltä.
Muuten+noista+rauhanmarsseista.+Edson+ei+ollut+niihin+aikoihin+kuin+vasta+kiilto+isänsä+silmissä.
27.11.2020 16:33
Näin+mörköiseen+vuodenaikaan+on+sopivaa+katsoa+kummitusjuttuja.+Teeman+leffaviikoilta+bongasin+muutaman+japanilaisen,+ja+japsithan+tunnetusti+ovat+omassa+lajissaan,+johtuneeko+siitä,+että+naisten+mustat+vahvat+pitkät+hiukset+antavat+sytykkeitä+vaikka+millaisiin+mörköilyihin.+Kuten+kaikkien+kauhutarinoiden+esiäidissä+Ringussa.+Vaikka+nainen+ei+eläisi,+ne+pitkät+hiukset+elävät!
Mutta+on+meilläkin+mahdollisuus+aavemaisiin+seikkailuihin.+Oikein+hätkähdin,+kun+näin+tyttären+ottamat+kuvat+autiotalosta,+joka+on+erämaasta+paljastunut+hakkuiden+seurauksena.+Upea,+rapistunut+mutta+ehjä+hirsitalo,+josta+asukkaat+ovat+noin+vain+lähteneet,+kadonneet+maan+rakoon+kymmeniä+vuosia+sitten,+jättäen+jälkeensä+verhot,+vesikelkan+seinustalle.+Ja+mikä+melko+ihmeellistä,+yhtäkään+ikkunaruutua+eivät+vandaalit+ole+osuneet+rikkomaan.
Varsinainen+kadonnut+kylä!
27.11.2020 15:45
Täällä+on+joka+päivä+eri+tavalla+pirullinen+keli.+Asteet+sahaavat+nollan+tienoilla,+joten+jos+eilen+oli+märkää+sohjoa,+tänään+sohjo+on+jäätynyt+kivikoviksi+harjanteiksi.
Kauppa+ei+ollut+mitenkään+mustanaan+väkeä,+aika+vähän+tuntui+ostajia+kiinnostavan+Black+Fridayn+houkutukset.+
Tyttären+etelän+vierailta+oli+eilen+yksi+koirista+ottanut+hatkat,+mutta+kiitettävästi+taas+facen+ilmaposti+toimi,+ja+otus+oli+otettu+kiinni+parissa+tunnissa.+Ei+käynyt+kuin+yhdelle+"meidän"+upouudelle,+vasta+ostetulle+nartulle,+joka+taannoin+juoksutti+etsijälaumoja+Ilomantsia+myöten.+Se+olikin+ainoa+kerta,+kun+näitä+on+karannut.+Se+karkulainenkin+palautettiin+suosiolla+vanhaan+kotiinsa+juuri+sinne+Surumantsin+suuntaan.
Kävin+kirjastossa+lainaamassa+pari+houkuttelevan+nimistä+kirjaa.+Ekan+paiskasin+kiinni+muutaman+sivun+jälkeen.+Oli+niin+karseata+lörpöttelyä+ja+sukuselvitystä.+Mutta+toinen+vaikutti+heti+ensi+sivulta+hyvältä,+se+on+Camilla+Stenin+Kadonnut+kylä.
27.11.2020 14:55
"Kesällä+tanssimme+lavoilla"
Niinpä+minäkin,+koska+perheemme+vietti+kesiä+Tammelassa.+Parin+kilsan+päässä+oli+Urheiluseura+Ryskeen+lava,+jonne+tuli+stadilaisiakin+bändejä.+Kirkonkylässä+oli+Malin+veljesten+kuuluisa+tekemä+Runkomäki.+Ei+tehnyt+heikkoakaan+polkea+kymmentä+kilsaa+fillarilla,+Nuori+ja+notkea+kun+oli.
Ehkä+parhaiten+muistan,+kuinka+Laila+Kinnusen+kanssa+seisoimme+vierekkäin+-kaksi+samanikäistä+böönaa+-+Runkomäen+"sosiaalisten+tilojen+"+edessä+peilaamassa.+Sittemmin+olin+Lailan+systerin+Ritvan+työkaveri+monta+kymmentä+vuotta.
25.11.2020 19:07
Kun+oikein+mietin,+minulla+ei+ole+nuoruudesta+ruokamuistoja.+Kesäasunnolla+äiti+hillosi+meidän+pentujenkin+poimia+vattuja.+Se+vaahto,+jonka+keitoksen+päältä+sai+lusikalla+kuoria,+oli+ehkä+ihaninta+mitä+olen+koskaan+syönyt.
25.11.2020 18:20
Olin+minäkin+käynyt+tansseissa+jo+kolme+vuotta+ennen+tuota+kohtalokasta+iltaa.+Sen+edellisen+tyttölyskan+ja+edellisen+kaupungin+aikana+meitä+oli+muutama+rohkeampi+14-15+-vuotias,+jotka+päätimme+tempaista+ja+lähteä+yleisiin+jortsuihin.+Pitkän+sillan+korvasta+lähti+hämyinen+katu,+jonka+varrella+oli+Kirja,+siis+Kirjatyöntekijäin+Liiton+juhlasali,+jossa+arkisin+järkättiin+levytansseja.+Sinne+tyttöparveen+seisomaan.
Aika+nolosti+se+ilta+eteni.+Reipas+työläisnuorukainen+tuli,+pokkasi+ja+vetelimme+tangoa+pahasti+jalkoihimme+kompastumatta.+Sitten+tuli+se+tauko,+olikohan+kappaleena+Glen+Millerin+In+the+Mood,+jossa+orkka+pitää+paussin+ja+jengi+hämmästyy:+joko+se+loppui?+Lähdin+kävelemään+tyttöjoukkoon.+Joku+kaveri+tönäisi,+ettei+se+vielä+loppunut.+Pahin+oli+kuitenkin+tapahtunut.+Olin+osoittanut+olevani+liian+epäkypsä+hippojen+käytössääntöihin+jättämällä+kavaljeerini+keskelle+lattiaa.+Hiippailin+nolona+ulos+ja+kohti+Töölön+kortteeria.
Annan+vennu,+Sörkan+vennu,+siis+nämä+Vännerit+sekä+tietysti+Hämis+tulivat+tutuksi+sinä+talvena,+kunnes+seuraavana+syksynä+asuin+jo+siellä+pikkukaupungissa,+pensasaitojen+ja+omenapuiden+ympäröimässä+turvallisessa+paratiisissa.+Mutta+oli+sielläkin+ne+houkutukset,+Kallioniemen+lava+Kymijoen+mutkassa,+Valkealan+Tirvan+lava.+Kuntotalo.+Ja+kun+tanssin+makuun+oli+päässyt,+ei+minua+mikään+pidättänyt+sieltä+poissa.
25.11.2020 17:46
Urheilutoimittaja+Kaj+Kunnaksella+on+aina+maanantailähetyksessä+mukanaan+taulu+jossa+on+salaperäisiä+numeroita.+Minun+salaisuuksien+taulussani+seisoo+tälle+viikolle+luku+62.
Sen+verran+on+vuosia+kulunut++siitä,+kun+nuori+upseerikokelas+vei+tanssiin+tyttökoululaisen,+hurmattuaan+ensin+koko+juhlien+yleisön+kenraaleineen+päivineen+taiteilemalla+pianolla+Aram+Hatshaturjanin+Sapelitanssin.
Sinä+iltana+pikkukaupungin+ylle+leijui+ensilumi.+Saattomatkalla+tuleva+sulhaseni+vähän+nauroi+muodikkaalle+samettilakilleni,+johon+hiutaleet+juuttuivat+hetkeksi+kiinni.+Siitä+rakkaus+alkoi,+kun+hyräilimme+Paul+Ankaa:+You+are+my+Destiny...
25.11.2020 15:45
Älä+huolehdi,+kyllä+Ali+osaa+kostaa+ja+vielä+kaivaa+esiin+meikäläiseenkin+liittyvät+haudanhäpäisyt.+Olin+kuulemma+manannut+jonkun+Doriksen+kummittelemaan+tuonen+majoilta.+Muistaakseni+aikoinaan+letkautin+rakkausasioiden+tuomisesta+tänne+Elämään.+Olisko+aikaa+vierähtänyt+seitsemän+kahdeksan+vuotta.+Yhä+riitatilanteissa+sitä+käytetään+keppihevosena.+Vai+mikä+se+lyömäase+olikaan.
+"En+anna+anteeksi",+sanoi+Ali+vielä+jokin+aikaa+sitten.+Joten+soromnoo+siitä+unohtamisesta...
24.11.2020 15:43
Ainakaan+nykyisiä+leskeneläkkeen+saajia+suunnitelma+ei+koske.+Jotkut+ovat+jo+noista+uutisista+pelästyneet,+että+kun+jossain+oli+mainittu,+että+leskeneläkettä+maksetaan+vain+kymmenen+vuotta,+että+nytkö+saadaan+viimeiset+vuotemme+elää+ilman+sitäkin+turvaa.
Aina+kun+tuollaisista+tuhansien+ihmisten+elämiseen++vaikuttavista+suunnitelmista+levitetään+keskeneräistä+tietoa,+tulisi+heti+perään+tulla+infoa+siitä,+mistä+on+kysymys+ja+miten+asiassa+edetään.
24.11.2020 15:29
Nyt+kyllä+haukut+väärää+puuta.+Minä+vastasin+Alille+tuosta,+miksi+emme+niin+kauheasti+osallistu+tässä+keskustelussa+maailman+tapahtumiin.+Omissakin+on+tarpeeksi.+Mutta+kun+nää+kommentit+menevät+sikin+sokin,+kelle+sattuu+ja+luetaan+miten+sattuu.
Eli+laittakaamme+osoite,+kelle+mikäkin+kommentti+on+tarkoitettu.
Poikamaisella+naljailulla+tarkoitin+ainoastaan+tätä+S24+palstan+tyyliä+heitellä+politiikasta+vähän+mitä+sattuu,+usein+"läpällä".+Meistä+naisista+ei+ole+siihen.
Tämä+oli+edsonille.
24.11.2020 15:09
Ihan+mahollista.+En+muista,+lirahtiko+biksun+housuihin.+Totinen+paikka+se+oli,+mutta+tuollaisesta+jahtaamisesta+te+miehet+ette+tiedä+mitään.
Loukkaannuit+sen+isännän+puolesta.+Voin+vakuuttaa,+että+en+nähnyt.+Tarpeeksi+kiire+vetää+farkkuja+jalkaan+ja+puseroa+päälle.
24.11.2020 14:20
Lisään,+että+outoa+olisikin+jos+me+70-80-vuotiaat+naiset+harrastaisimme+poikamaista+naljailua+päivän+politiikasta.+Se+on+nuorempien+taitolaji,+ja+sitäkin+vain,+jos+se+tehdään+tarpeeksi+mehukkaasti.
Tuo+että+vakavissamme+langettaisimme+jumalan+tuomion+jonkun+puolueen+päälle+sinun+käskystäsi,+ei+ole+leipälajimme+myöskään.
24.11.2020 14:01
Kuka+on+sanonut,+että+Elämä-nimisessä+ajanvieteketjussa+pitäisi+puhua+maailman+asioista?+Jokaisella+on+kuitenkin+oma+pikku+maailmansa,+ja+veikkaanpa,+että+monella+jopa+sisältörikkaampi+ja+avarampi+kuin+sinun+pelkästään+netistä+ammentava+maailmasi.
Otapa+tietoviisas+myös+huomioon,+että+kaikkea+elämästämme+emme+suinkaan+täällä+viitsi+paljastaa+ventovieraille,+joiden+joukossa+piilee+aina+joku+vihamielinen+kyttääjä.+Kerromme+juuri+sen+verran+kuin+haluamme.+Samahan+pätee+myös+ulkomaailmassa+kohtaamiimme+ihmisiin.+Tunnustukset+jaetaan+vain+niille,+jotka+ansaitsevat+luottamuksemme.
24.11.2020 13:24
Sitä+päivää+ei+tule,+sillä+Whoo+ei+ole+pyrkinytkään+hallitsemaan.+Näin+sanon+minä,+vaikka+en+hänen+suosikkityttönsä+olekaan.
Ja+muutenkin:+kuka+meitä+vahvoja+"mummoja"+pystyisi+edes+määräilemään?
24.11.2020 07:46
Se+on+se,+että+täällä+ei+ole+ukkoja+ihan+laumaksi+asti,+kuten+meitä+mummoja.+Neljähän+on+jo+lauma;)))+Luin+jostain,+mutta+ymmärsinkö+oikein,+että+se+Aleksin+vierustalla+sijaitseva+mummotunneli+on+nyt+viralliselta+nimeltäänkin+Mummotunneli.+Joten+ei+kai+tuolle+mummotteluilmiön+laajenemiselle+mitään+mahda.
23.11.2020 17:40
6 / 52