Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. Minä+ostin+sen+Bollan,+koska+olin+pitänyt+kovasti+tekijän+edellisestä+romaanista+Kissani+Jugoslavia.+Siitä+on+nyt+yli+vuosi+kun+luin+sen,+mutta+mieleeni+on+jäänyt+vaikutelma,+että+homoeroottista+rakkautta+voi+kuvailla+toisinkin+kuin+eräiden+kotimaisten+prosaistien+inhorealistisella+kertomatyylillä,+jonka+tarkoitus+on+lähinnä+hätkähdyttää+'heteroja'.Pimeää+en+ole+koskaan+pelännyt,+liekö+syynä+se,+että+olen+lapsesta+saakka+viettänyt+kesiä+ja+muitakin+aikoja+alkeellisissa+asumuksissa+metsän+keskellä.+Suomalainen+havumetsä,+mitä+sankempi+sitä+parempi,+on+kuin+turvallinen+syli.++Melkein+huvittaa+katsoa+monissa+trillereissä+tavanomaisia+takaa-ajoja+harvapuisessa+lehtimetsässä.+No+eihän+niissä+mihinkään+pääsisi+edes+piiloon.
  2. Kitee+voi+olla+oikea+arvaus.+Täällä+päin+kun+ei+ole+kaavoittajat+kyttäämässä+mitä+rakennetaan+ja+minne.+Ainakin+nuo+paikalle+tuotavat+"valmistalot"+lienevät+sallittuja.+Oma+metsämökkerömmekin+seisoo+betonisilla+jaloilla+ihan++tukevasti.+Huussi+ja+liiteri+on+sentään+paikalle+rakennettu.+Samoin+laavu;+niitä+tuskin+on+edes+valmiina.Katsoin+eilen++Huvila+ja+huussi+-ohjelmia+asuntomessuista.+Olihan+siellä+ihania+yhden+hengen+talojakin,+neliöitä+vain+alle+sata.+Kelpais+mullekin,+jos+siivouspäivänä+olisi+joku+toinenkin+luutaa+heiluttamassa.Tyttären+iso+talo,+jota+enimmäkseen+yksi+aarteenetsijä+H.+koiralaumoineen+lainaa,+on+takuulla+paikalle+rakennettu.+Ennen+sotia+ei+muita+"kevytrakennuksia"+ollut+keksittykään+paitsi+teltta.