Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+ostin+sen+Bollan,+koska+olin+pitänyt+kovasti+tekijän+edellisestä+romaanista+Kissani+Jugoslavia.+Siitä+on+nyt+yli+vuosi+kun+luin+sen,+mutta+mieleeni+on+jäänyt+vaikutelma,+että+homoeroottista+rakkautta+voi+kuvailla+toisinkin+kuin+eräiden+kotimaisten+prosaistien+inhorealistisella+kertomatyylillä,+jonka+tarkoitus+on+lähinnä+hätkähdyttää+'heteroja'.
Pimeää+en+ole+koskaan+pelännyt,+liekö+syynä+se,+että+olen+lapsesta+saakka+viettänyt+kesiä+ja+muitakin+aikoja+alkeellisissa+asumuksissa+metsän+keskellä.+Suomalainen+havumetsä,+mitä+sankempi+sitä+parempi,+on+kuin+turvallinen+syli.++Melkein+huvittaa+katsoa+monissa+trillereissä+tavanomaisia+takaa-ajoja+harvapuisessa+lehtimetsässä.+No+eihän+niissä+mihinkään+pääsisi+edes+piiloon.
23.11.2020 17:31
Tunnetulle+anonyymille
Sen+siitä+saa+kun+ärsyttää+ja+ärsyttää+toista+saadakseen+tämän+suuttumaan.+Sitten+kun+toinen+todella+hermostuu+ja+sanoo+pahasti,+ärsyttäjä+heittäytyy+viattomaksi+ja+kaivaa+esiin+moraalikorttinsa.+Onko+sekään+kovin+kaunista+käytöstä?
Ja+mitä+tarkoitat+tuolla+iänikuisella+höpötyksellä+mummoista,+jotka+eivät+kestä+totuutta?+Sano+nyt+lopultakin,+mitä+hienoja+oppejasi+emme+kestä.
23.11.2020 16:35
Muistaakseni+varoitin+Kepleristä+noin+yleisesti.+Tiesinhän+minä,+ettei+a-mummu+mikään+pehmo+ole.+Sittenhän+uskallan+suositella+myös+salanimi+Erik+Axl+Sundin+Varistyttö-sarjaa,+hypnoottisen+vangitsevaa+psykoanalyysia+rikoskirjallisuuden+muodossa.+Siinä+vasta+hulluutta+on+kerrakseen,+mutta+tyylillä,+onhan+se+saanut+Ruotsin+akatemian+dekkaripalkinnonkin.
22.11.2020 23:10
Ai+"ei+se+niin+paha+ollutkaan".
Jospa+itse+luet+sen+niin+saat+ensikäden+vaikutelman.
22.11.2020 22:54
Kukaan+muu+kuin+sinä+ei+asukaan+Kannelmäessä/Lassilassa.+Siellä+se+mätis+kiemurtelee.+Kysy+vaikka+joltain+vanhalta+stadilaiselta.+Ennen+oli+kesäisin+Mätäoja-festaritkin.
Jos+sinusta+Lieksa+on+vitsi+niin+asuinpaikkasi+on+sitä+kahta+pahempi+tsoukki.
22.11.2020 21:04
Hyvällä+tavalla+naurattavista+ohjelmista+puheen+ollen,+kahtokeepa+Areenasta+reality+"Topi+-+nuoren+miehen+elämää".+Sama+automies+tavattiin+jo+sarjassa+Tehtaan+sankarit.+Jokunen+vuosi+on+vierähtänyt+ja+Topi+muuttanut+Raisioon.+Kotiseudulla+Mikkelissä+alkanut+ihmissuhde+on+katkennut,+mutta+Topipa+keksii++Tinderin.+
Jos+välimerkkimäiset+rumat+sanat+karsii+pois,+jutun+suolto+on+hyvinkin+asiallista.+Juhlan+tunnelmaa+tuo+Topin+käynti+Venla-gaalassa,+jossa+Tehtaan+sankarit+on+reality-sarjojen+ehdokkaana.+Toisen+kerran+elämässään+Topi+joutuu+sitomaan+solmion+kaulaansa.
Juuri+tänään+Hesarissa+kehuttiin,+kuinka+tavalliset+ihmiset+ovat+saaneet+sijaa+tv-ohjelmissa.+Tässä+yksi+aidoimmin+tavallinen,+ei+pienintäkään+teeskentelyä.+Mies+harrastaa+mitä+mies+harrastaa,+autoja+ja+autopelejä.+Kumppanilta+hän+ei+vaadi+muuta+kuin++myötäelämistä+harrastuksissa.+Tinder+voi+tosin+tuottaa+yllätyksiäkin,+ja+romantiikka+sellaisena+kuin+nykyajan+sinkkupoika+sen+kokee,+tulee+mukaan+muuten+niin+bensanhajuisiin+kuvioihin.
22.11.2020 14:15
Kyllä+Lieksasta+löytyy+kaikkea+mitä+Mätäojaltakin,+samat+isot+marketit+ne+täällä+jyllää+pakastealtaineen.
Kesällä+ei+tarvitse+katsoa+kuin+nenänsä+eteen+varpaisiin,+niin+siellä+niitä+saksiniekkoja+mönkii+rantavesissä.+Onkos+kolera-altaassa+näkynyt?
Näkeminen+on+eri+asia+ja+käyttäminen+toinen.+En+enää+vuosiin+ole+syönyt+mitään+elävältä+keitettyä.
22.11.2020 13:50
Siitä+valkoisesta+seinästä.+Olihan+se+aika+kummallista,+että+mikä+se+liki+100-+prosenttisesta+hiilestä+koostuva,+yllättäen+syvältä+paljastunut+seinä+oli.+Joku+tietävä+voisi+täällä+piruuttaan+arvailla!
Joskus+muistan+Grönlannista+kertovan+sarjan,+missä+tutkimusasemalla+tapahtui+murhia+ja+muita+selittämättömiä+tapauksia.+Syy+oli+jossain+ikiroudan+alla.
21.11.2020 19:16
Tämä+la+viis+yli+viisi+Kellomäki+on+hyvä.+Äsken+puhuttiin+iiilareista+eli+ystävistä,+josta+tulevat+apuun++milloin+tahansa.+Haastateltu+oli+Leenu,+jonka+naapuri+yöllä+klo+kolme+suostui+viemään+kouristelevan+yhteisen+ystävämme+vanhan+koiran+eläinklinikalle+nukutukseen.+En+tiedä,+onko+iilimato+kovinkaan+hauska+nimitys.
21.11.2020 18:04
On+se+sen+verran+edullinen+harrastus,+että+siihen++ja+-+auton+pitoon+-+riittää+köyhyysrajalla+elävänkin+tulot,+kun+asuminen+on+ilmaista,+samoin+lämmitys.
Alkukantaisen+rodun+koirat+pysyvät+terveinä.+Sillä+rahalla+jolla+vaikkapa+minä+hoidatin+entisen+lemmikkikoirani+sairauksia+ja+kasvaimia,+syöttää+näitä+maalaisvillikoita+monta+kuukautta.+Lisäksi+noilla+reki-ihmisillä+on+omat+edulliset+ruokaketjunsa,+jotka+tekevät+yhteishankintoja+teurastamoista+ja+kalatehtaista.
21.11.2020 14:59
Ainakin+yhden+hyvän+ohjelman+olen+viime+päivinä+katsonut.+White+Wall+on+ruotsalais-suomalaista+yhteistyötä+oleva+alkuperäissarja.+Jopa+tällainen+kaivostekniikkaa+tuntematonkin+seurasi+sen+kaikki+jaksot+Areenasta+kynsiään+jännityksestä+pureskellen.+Pohjolan+talvista+eksotiikkaa+uhkuva+Suomessa+kuvattu+sarja+saattaisi+menestyä+maailmallakin.
21.11.2020 14:37
Kiitos+Hämettä+koskevasta+lisätiedosta.
Ja+siihen+ketjussa+oloon+niin+eihän+tämän+mitään+pakkopullaa+saa+olla.+Eikä+ilmoitusvelvollisuutta+syistä,+miksei+ole+näyttäytynyt+täällä,+ei+tietenkään+ole.+Jokaisella+on+vähän+muutakin+elämää.
Kuten+muistat,+minäkin+olen+ollut+monta+kertaa+jättämässä+koko+ketjun,+mutta+aina+kuitenkin+palannut.+Se+että+olen+pyörtänyt+"lupaukseni"+ei+ole+minulle+mikään+kunniakysymys.+Toivottavasti+ei+sinullekaan.
20.11.2020 12:12
Täällä+on+maa+mustana+ja+märkänä,+ei+lumesta+tietoakaan.+Kerran+näinkin+päin.
Minä+en+aamulla+katsele+nettiä+ollenkaan+paitsi+tarkistan,+onko+tyttäreltä+tullut+kuvia+tai+videoita+faceen.+Hesarissa,+siinä+paperisessa,+olisi+vaikka+mitä+kommentoitavaa,+mutta+ei+viitsi+näin+aamulla+rasittaa+aivojaan.
Aikaisemmin+tänään+kirjoitin+pitkän+tekstin+runouden+harrastamisestani,+mutta+koska+en+päässyt+kirjautumaan,+niin+pelkällä+"ämmällä"+robo+huiskaisi+taivaan+tuuliin.
Voisi+se+edsonkin+taas+kirjoitella+tänne.+Useinhan+hän+ehti+ekana+kirjata+kuulumisiaan.+Oikein+kaipaan+hänen+rosoista+ääntään.
+Minä+taas+puolestani+reagoin+aina,+jos+joku+mainitsee+nimimerkkini,+tapahtuipa+se+hyvässä+tai+pahassa.
20.11.2020 09:37
Minua+melkein+hävettää+nuorten+radiotoimittajien+tietämättömyys+esim,+juuri+vanhanajan+sanonnoista.+Kai+heidän+piireissään+niitä+ei+käytetä.+Viisikymppisten+faijan+ja+mutsin+käyttäminä+niille+vain+hörähdellään.+Meidän+ikäiset+ne+on+haudanneet+aikoja+sitten,+me+ollaan+kaikesta+'out'.+Siksi+minua+huvittaakin+iänikuinen+höpötys+siitä,+että+koronan+takia+ei+päästä+halailemaan+isovanhempiaan.+Halalkoot+puita.
19.11.2020 17:14
Ovidius+ei+ole+millään+muotoa+mennyttä+aikaa.+Hänet+on+Italiassa+rehabilioitu+eli+kunnia+palautettiin+vuonna+2000.+Hyvä+niinkin.+https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3043729-puhu-ja-pussaa
Minä+en+noista+pussaamisista+enää+välitä.+Muistan+vain+Koskenniemen+säkeet:
"Poissa+on+Rooma+mun+onneni+Rooma,+jossa+mun+nuoruutein+lauloi+ja+leikkiä+löi.
Ystävät+päiväni+mun+sulostuttivat,+yöni+Corinna,+nardustuoksuinen+kuin+yö+etelän."
Mutta+sopiiko+tuo+tyttökoululaisen+kainoon+elämään,+se+on+eri+juttu.+Hexametri+on+se+mikä+siinä+viehättää.
19.11.2020 16:39
Kiitos+Liisanpäivän+onnitteluista!+Eipä+olekaan+monia+muita+suoraan+ihmisen+nimiä+täällä.
Ystävätär+Hgistä+soitti+ja+kertoi+minun+koirani+ikäisen+lemmikkinsä+poistuneen+tästä+maailmasta.+Tuntuu++oudolta,+kun+hänelläkin+on+ollut+koiria,+vieläpä+keskenään+samanrotuisia+neljäkymmentä+vuotta.
Päivittelimme+taas,+kuinka+monimutkaiselta+olisi+meidän+vierailla+toistemme+luona.+Laski+niin+tai+näin,+alle+seitsemän+tunnin+ei+matkasta+selviä+ja+ne+vähät+julkisten+vuorot+vaihtoineen+pitäisi+tarkkaa+sovittaa+toisiinsa.+Olen+kai+tuomittu+tänne+kuin+muuan+runoilija+Ovidius+Roomasta+karkoitettuna+Tomin+karuille+rannoille.+yhdessä+Koskenniemen+kauneimmista+elegioista.+Liekö+sillä+O:lla+ollut+lisäksi+polvivaivoja,+kuten+meillä+molemmilla?
Liisan+liukkaista+oli+enteitä+pari+päivää+sitten,+kun+saimme+ohuen+kerroksen+räntää.+Nyt+enää+tuulee+ja+sataa.
19.11.2020 15:30
Miten+määrittelemme+Kanta-Hämeen?+Ainakin+ennen+se+kiertyi+Hämeenlinnan+ja+Forssan+ympärille.+Mökkimme+Jokioisissa+oli+siinä+ja+siinä,+olimmeko+Vars.+Suomessa+vai+Hämeessä.
Oikeastaan+Häme+ulottuu+vanhan+rajankäynnin++mukaan+pääkaupunkiseudulle+asti.+Sitä+kuvailee+A.+Kivikin+mainitessaan,+että+"jossain+tuolla+Etelä-Hämeessä+sijaitsee+torppa".
Ja+kappas+vaan,+stadin+slangissakin+on+yhtä+paljon+yhtymiä+iittalaan+kuin+ruotsiin,+ja+venäjään.+"Mä+haluun+skulaa".+Juuri+tuollainen+verbin+muunnos,+jota+landetkin+matkivat,+on+ehtaa+sisäsuomalaista+kansanpartta.
18.11.2020 15:50
Kitee+voi+olla+oikea+arvaus.+Täällä+päin+kun+ei+ole+kaavoittajat+kyttäämässä+mitä+rakennetaan+ja+minne.+Ainakin+nuo+paikalle+tuotavat+"valmistalot"+lienevät+sallittuja.+Oma+metsämökkerömmekin+seisoo+betonisilla+jaloilla+ihan++tukevasti.+Huussi+ja+liiteri+on+sentään+paikalle+rakennettu.+Samoin+laavu;+niitä+tuskin+on+edes+valmiina.
Katsoin+eilen++Huvila+ja+huussi+-ohjelmia+asuntomessuista.+Olihan+siellä+ihania+yhden+hengen+talojakin,+neliöitä+vain+alle+sata.+Kelpais+mullekin,+jos+siivouspäivänä+olisi+joku+toinenkin+luutaa+heiluttamassa.
Tyttären+iso+talo,+jota+enimmäkseen+yksi+aarteenetsijä+H.+koiralaumoineen+lainaa,+on+takuulla+paikalle+rakennettu.+Ennen+sotia+ei+muita+"kevytrakennuksia"+ollut+keksittykään+paitsi+teltta.
18.11.2020 15:08
Eihän+L:ssa+mikään+ole+kaukana+meistä.+Olisiko+400+m+valtavaan+Cittariin,+joka+pitää+sisällään+myös+apteekin+ja+Alkon.+Näillähän+me+vanhat+pärjätään.+Apteekkeja+on+valittavana+peräti+kolme,+jos+yhdestä+buranat+loppuu.+Esson+baari+lienee+häipynyt+unholaan+Esson+huoltamon+myötä,+mutta+tuolla+ABC:llä+ukot+tuntuvat+turisevan.+Nähtävyydet+rajoittuvat+yhteen+kallionnyppylään,+jolle+on+järveä+kiertäen+matkaa+noin+150+kilometriä,+mutta+suoraan+linnuntietä+70+km.+Entisinä+talvina+oli+myös+jäätie.+Sataman+laivastoon+kuuluu+enää+yksi+pika-alus,+kun+se+autolautta+myytiin+Norjaan.+Ravintolamaailma+on+iso+ja+kirjava.+Syttyy,+sammuu,+syttyy,+sammuu.+Keväällä+kaikki+muut+olivat+kiinni,+mutta+muuan+venäläismatami+keksi+omintakeisen+take+away+-+tyylin+työväentalon+juuressa+sijaitsevalle+ravintolalleen:+ruoat+kannettiin+ulos+kadun+varteen+tyrkylle.+Huono+puoli+oli+vain+se,+että+sinne+juuttui+juttelemaan+tämän+puheliaan+rouvan+kanssa,+toiselta+puolen+katuakin+tämä+huhuili+luokseen+tarjouksillaan.+Suutari+tietääkseni+kaupungista+puuttuu,+samoin+kirjakauppa+lopetettiin,+mutta+sen+korvaa+hyvinvarustettu+kirjasto.+Mitäpä+sitä+muuta+köyhä+tarvitsee:+halvat+lenkkarit+marketista+edellisten+hajottua+ja+ilmaisia+hengen+anteja+metsästämään.+Voisi+mielestäni+tuo+edsonkin+antaa+vastaavan,+kattavan+kuvauksen+omasta+kotikylästään.
18.11.2020 12:45
Musiikista+tuli+mieleen,+että+kadulla+täällä+pikkukaupungissakin+tapaa+ihmisiä,+jotka+kuulokkeet+korvillaan+polkevat,+juoksevat,+hölkkäävät+tai+jopa+kävelevät+marketeissa+kuin+muissa+maailmoissa.+Onko+heillä+valmiit+soittolistat+kojeissaan,+eivät+kai+he+radiota+kuuntele?+Ihmettelen+vain,+miten+kenenkään+korvat+kestävät+jatkuvaa+sävel-+tai+mökävirtaa.+
Vai+onko+tuo+itsensä+muihin+sfääreihin+ulkoistaminen+paitsi+muoti+niin+jonkinlainen+suojelukeino+pahaa+maailmaa+vastaan?+Vai+onko+ympäristö+esim.+metsäpoluilla+niin+ruman+ankeaa,+että+sitä+ei+siedä+ilman+äänitehosteita.+nyt+kun+linnut+ovat+vaienneet.+Susipelotteina+vain+omiin+aivoihin+kuuluva+ääni+ei+tehoa.
17.11.2020 14:48
7 / 52