Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+pitemmän+aikaa+ostanut+jopa+rintaliivit+kirpputoreilta.+Ei+minua+yhtään+kuvota,+vaikka+ne+ovat+olleet+toisen+naisen,+jopa+edesmenneen,+päällä.+Tiedän+lähisukulaisen+joka+tekee+samoin.+Mutta+pikkujutuista+säästämällä+syntyy+isoja+puroja.+nytkin+pelastimme+rahalla+metsähehtaarin,+jonka+hakkuu+uhkasi+pilata+kauniin+järvinäköalamme.
Kaikki+on+suhteellista:+leskiakan+alusvaatteita+ei+kukaan+näe,+oli+ne+vanhoja+tai+uusia,+mutta+jos+metsä+hakataan,+se+kaamea+autius+voi+pilata+monen+luontoelämyksen.
17.11.2020 14:14
a-mummu+kysyi+mielipidettäni+Westöstä+ja+tritonuksesta.+Kiitos,+että+kysyit!
Rikinkeltaisesta+ei+ole+jäänyt+erityistä+muistikuvaa,+mutta+sitä+vahvempana+koin+romaanin+Kangastus+38,+jossa+kuljetaan+helsinkiläisestä+asianajotoimistosta+kauas+vankileireille.+Se+oli+tarina+kostosta+ja+itsetuhosta,+varsinainen+trilleri+olematta+muuten+siihen+genreen+sopiva.+
Minään+rakkauden+tai+erotiikan+kuvaajana+en+Westötä+pidä,+olisiko+hän+siihen+liian+"poikamainen"?+Tritonuksessakin+nuo+satunnaiset+s***inotot+erottuivat+irrallisina+detaljeina,+ikään+kuin+W+olisi+ajatellut,+että+ne+vain+yksinkertaisesti+kuuluvat+nykyromaaniin.
+Sen+sijaan+Tritonus-herrasväen+surumielisyyden+allekirjoitan,+ja+se+siinä+olikin+kauneinta+alati+läsnä+tuntuvan+musikaalisen+hurmion+ohella.
Leiponut+olen++minäkin+vaihtelevalla+menestyksellä.+Niistä+EU-kassin+isoista+kauraryyneistä+ja+vehnäjauhoista+tein+leivän,+pumpulinpehmeän+sisältä+mutta+kuoreltaan+ihanan+rapean.+Pullaakin+tein,+mutta+siitä+tuli+hieman+outo+väriltään,+olikohan+kardemummaa+tullut+liikaa.+joten+se+muistutti+lähinnä+keskieurooppalaista+makeaa+leipää.
17.11.2020 13:20
Hauskoista+näytelmistä+ja+"hauskoista"+stand+up+-ilmehtimistä+tuli+mieleen,+että+ei+niin+vakavaa+ohjelmaa,+etteivät+amerikkalaiset+esittäjät+olisi+koko+ajan+tikahtumassa+nauruun+ja+kompastumassa+valkoisiin+hevosenhampaisiinsa.
+Huippu+oli+viime+yönä+esitetty+jalkapaise-+lääkäriohjelma,+jossa+sekä+potilaan+saattaja+että+lekuri+nauraa+hohottivat+kilpaa+potilaan+väärän+vänkyröiksi+kääntyneille+nilkoille.+Itse+"juhlakalukin"+koki+tehtäväkseen+nauraa+muiden+mukana.+Kivun+näyttäminenhän+on+epäisänmaallista,+minkä+huomaa+suuremmissakin+yhteyksissä.
+Suomessa+opetetaan+jo+pikkulapsille,+että+vammaisille+ei+saa+nauraa.+Näköjään+amerikkalaisten+tarve+olla+positiivisia+viis+veisaa+soveliaisuussäännöistäkin.+
Tuli+katsottua+se+viideltä+alkava+orpokotijuttu.+Siinä+vasta+hymyiltiinkin,+kun+oli+niin+komea+se+ratsupoliisi+King,+ja+kun+hyväsydäminen+baarin+omistaja+otti+kylän+kaunotarten+joukosta+sen+kaikkein+toheloimman+tarjoilijakseen.+Ketään+ei+saa+sortaa,+varsinkaan+orpokotiohjelmassa.+Olin+odottanut+edes+hivenen+dickensiläistä+orporomantiikkaa,+mutta+matkalla+valtameren+yli+koko+kuvaelma+oli+saanut+käsittämättömän+imelyyskuorrutuksen.+
On+ihme,+että+siellä+joskus+on+sallittu+tehdä+niinkin+realistinen+ohjelma+kuin+Pieni+talo+preerialla.
17.11.2020 09:22
Olen+ollut+mutta+hyvin+vakavahenkisessä+roolissa,+oikein+kulttuuripersoonana.+Alun+perin+olisin+mielelläni+hassutellut+putkinotkolaisena+mökin+akkana,+mutta+naamani+ja+imagoni+sopi+ohjaajan+mielestä+paremminkin+jäykkänä+patsastelemaan+kuin+piikamaisesti+pyllistelemään.
Koska+en+ole+ns.+tyhjännauraja,+naurettava+kylläkin,+sovin+aikoinani+tyttölyseon+Seitsemän+veljestä+-produktion+Aapoksi,+jyhkeäksi+saarnamieheksi.+Ne+oli+eri+tytöt+joilla+oli+taipumusta++stand+up+pelleilyyn,+heille+pikku+hännänhuippu+Eeron+rooli+meni+kuin+nenä+päähän.++
Saapasnahkatorneista+hörhöilevälle+Simeonillekin+löytyi+sopivan+hullu+esittäjä+tähän+50-luvun+Seven+Brothers+-musikaaliin,+jossa+muistan+varsinkin+puvustuksen+herättäneen+iloista+huomiota.+Varuskuntakaupungissa+kun+asuimme.+olimme+keksineet+lainata+1800-luvun+metsärosvojoukolle+s-koon+valkoiset+paidat+ja+kalsarit+Karjalan+prikaatilta,+joille+moiset+rohdinpaidat+olivat+normaaleja+aluskerrastoja..
17.11.2020 07:53
Huomenta!+Harmaa+aamu+ennen+lumen+tuloa.
Voi+voi+kun+pääsisi+joskus+puolseiskaan+miettimään+elämän+ihmeitä!+Perjantaijakso+menee+parhaillaan+uusintana.+Siinä+mieshaastattelija+kysyy+Laura+Voutilaiselta:+-+Olen+huomannut,+että+monet+kappaleesi+käsittelevät+naiseutta.+Mistä+tuollainen+teema+oikein+kumpuaa?+
Laura+vastaa+monimutkaisen+filosofisesti+sen+sijaan+että+täräyttäisi+yksinkertaisesti:+Siksi+että+olen+nainen.+Niin+minä+sanoisin.+
Mutta+onneksi+minunkaltaisiani+ei+noin+viisaaseen+ohjelmaan+kutsutakaan...
16.11.2020 10:05
Kirjoitin+kaksi+pitkähköä+tekstiä,+mutta+koska+ne+kertoivat+koirista,+niin+robo,+joka+kai+kokee+itsensä+kaikkien+epäinhimillisten+olioiden+kilpailijaksi,+pudotti+ne,+jotta+ihmiset+voisivat+jatkaa+poliittista+kinasteluaan.
Laitoin+linkin+kettuterriereistä+ja+myöhemmin+oman+koirani+rodusta.+Kai+mikä+tahansa+musiikki+on+arvokkaampaa+linkata+kuin+ihmisen+parasta+ystävästä.
En+ole+päässyt+rekatulla+nimmarilla,+joten+epätoivoisesti+turvaudun+vain+siihen+ämmään.
15.11.2020 14:31
Minuapa+ei+yhtään+kiinnosta,+kuka+teitä+pormestarina+mestaroi.+On+aina+niin+nyrpeen+näköinenkin.+Lennossa+vaihtasin+punaposkiseen+Jussiin.
Minua+askaruttaa+edelleen+niiden+toimettomaksi+jääneiden+turistikoirien+kohtalo+näissä+laman+syövereissä.+Haskyfarmarit+ovat+yrittäjiä+siinä+kuin+muutkin+.
Eilen+juuri+kuulin+sisäpiirien+tietoa.+Koirien+kauppa+on+meneillään.+Yksi+yrittäjä+on+näköjään+saanut+koiransa+kiertoon+aika+nopeasti.+Mutta+se+mikä+otti+sydämestä+oli+se,+että+vielä+30+koiraa+oli+vailla+uutta+kotia,+Luoja+paratkoon+10-12-vuotiaita.+Sen+ikäisiäkö+roudattaisiin+uusiin+koteihin+Lapista.+Jonnekin+häkkeihin+näivettymään.+Tai+jopa+kerrostaloihin.
Itse+asiassa+13-vuotias+voisi+saada+hyvän+kodin+jopa+kerrostalosta,+mikäli+omistajan+silmissä+ei+leiskuisi+pohjolan+utopia+ja+haaveet+"ostoksensa"+kiidosta+yli+lumihankien.+13+v+on+siihen+liian+vanha.+Ottaisi+vanhuksen+lemmikkinä.
14.11.2020 14:55
a-mummulle+tänne+alas,+koska+kommentointinappula+puuttui.
Jo+"Leijoissa+Helsingin+yllä",+siis+Westön+esikoisessa,+musiikilla+oli+suuri+osuus,+vähemmän+sitten+niissä+historiallisemmissa+romskuissa.+Varmasti+hän+harrastaa+musiikkia+laajalla+skaalalla,+tuskin+muuten+olisi+voinut+siitä+noin+asiantuntevasti+kirjoittaa.
Kyllä+potut+meilläkin+maistuvat,+jopa+kuorineen+ahmimme+tyttären+kanssa.+Itse+asiassa+keitän+niitä+kuitenkin+vain+kerran+viikossa+"lapsen"+visiitin+edellä,+noin+kuusi+kappaletta,+joista+pari+viimeistä+saatan+paistaa+seuraavana+päivänä.
Pieni+varoitus+Kepleristä,+jos+et+ole+ennen+lukenut.+Olisikohan+sen+kekseliäämpiä+raakuuksia+viime+aikoina+julkaistu+kuin+juuri+tuossa+Peilimiehessä.+Menee+ehkä+jo+vähän+yli+trillerifaninkin+sietokyvyn.+
Hyvää+nenäpäivää+enemmän+ja+vähemmän+nenäkkäille!
13.11.2020 13:03
Liiankin+hyvä+virkamies,+koska+potkittiin+ulos+Jälkiviisaista.
Cee+tarkoittanee+Linkolaa,+ketjun+kestohaukuttua.
12.11.2020 17:50
Jottei+kenenkään+tarvitse+googlata+että+mikä+ihmeen+Tritonus,+lisään+että+kyseessä+on+Kjell+Westön+uusi+romaani.+Muistelen+a-mummun+hankkineen+sen+itselleen+ja+juuri+sopivaa+kohderyhmää+onkin,+arvelen.
12.11.2020 17:45
Kiellätkö,+että+emme+(minunkin+nimeni+oli+listassasi+vahingossa+kai)+saisi+kertoa+aatoksistamme?
12.11.2020 16:16
Vai+että+olisimme+voineet+auttaa+karjalaisia+omilla+seuduillaan.+Kertaas+vähä+Suomen+historiaa.+Kuka+karjalaisia+olisi+auttanut+rajan+sulkeuduttua+jatkosodan+jälkeen?+Kolhoosien+pomot?
12.11.2020 16:14
Tritonus
Villa+Tritonus+on+linnamainen+huvila,+jonka+kuuluisa+kapellimestari+Thomas+Brander+rakennuttaa+saaristoon.+Sen+yltiöpäinen+ulkonäkö+hisseineen+kaikkineen+kummastuttaa+naapureita+eikä+ihan+järkevältä+kenestäkään+tunnu+hassata+rahojaan+moiseen+pröystäilyyn.+Ei+huolta,+Branderilla+on+kalenteri+edelleen+täynnä+varauksia+maailman+suurille+estradeille.+Mutta+ikää+varttuu+ja+nuoruuden+raikas+kunnianhimo+alkaa+saada+seurakseen+vähemmän+mukavia+tunteita:+kateutta,+mustasukkaisuutta+ja+tyytymättömyyttä.
Jos+joku+haluaa+lukea+romaanin+joka+elää+musiikissa,+hänelle+Tritonus+on+herkkua.+Minusta+se+on+nousujohteinen+miehen,+oikeastaan+useamman+miehen+kehitystarina.+Kun+kaikki+näyttäisi+olevan+lopussa,+yksi+kollegoista+pukee+sanoiksi+yhteisen+tunnelman:+"Me+olemme+ne+Titanicin+viimeiset+muusikot."+Paljon+kaatuu+ja+hukkuu+ja+palaa+ympärillä,+mutta+nämä+veikkoset+jatkavat+soittoaan+viimeiseen+saakka.
12.11.2020 15:41
Ei+se+ollut+sossu,+missä+käteeni+työnnettiin+se+EU-kassi.+Se+oli+seurakunnan+diakonien+talo.+Enkä+edes+pyytänyt+sitä+"almua".+Olin+kai+sopivan+vanha+ja+huonosti+pukeutunut,+vaikka+koetin+laittaa+parasta+päälle+mennessäni+sururyhmään+esitelmöimään.+Olikohan+se+edsonilta+tai+vieläkin+köyhemmältä+pois,+että+otin+pari+hernaria+vastaan?
05.11.2020 16:19
Ajatella+että+joskus+saa+jotain+ilmaiseksi.+Lähtiessäni+tänään+viimeisestä+sururyhmästä+minulla+oli+ruusun+lisäksi+kokonainen+EU-kassi+täynnä+Lidlin+meille+köyhille+lahjoittamia+ruokatarvikkeita.+Eikä+tarvinnut+edes+pyytää.
Ette+ole+kuulleetkaan?+Se+EU-kassi+on+meidän+syrjäseutulaisten+bonusta.
05.11.2020 13:15
Tuskin+kukaan+itkisi+silmä+päästään,+vaikka+sinäkin+jäisit+pois+harrastamasta+pilkunviilausta.+Tyhmyyttäkö+lie+vai+silkkaa+ilkeyttä?+Olet+kai+loppuiäksesi+sitoutunut+olemaan+Ceen+body+guard.+Toivottavasti+hän+osaa+antaa+arvoa+uhrautuvaisuudellesi.
+Olen+ylpeä+siitä,+että+vihdonkin+olen+päässyt+persujen+rinnalle+hukutettaviin+olioihin.+Olio+olen+jo+ennestään,+nyt+vielä+märkäkin.
05.11.2020 13:10
Kyllä+minä+olen+iloinen+puolestasi,+vaikka+itse+olen+vanha+eikä+ole+lapsenlapsiakaan.+Muistan+kuitenkin+tuon+ensi+vuoden+hauskuuden+oman+beibin+kanssa.+Silloin+isillä+ei+vielä+ollut+isyyslomia,+mutta+sen+ajan+kun+oli+poissa+töistä,+omisti+ihanalle+pikku+tyttärelleen.
04.11.2020 18:47
Aika+tylsä+piikki+minusta!
04.11.2020 18:35
No+kerronpa+lyhyesti,+vaikka+se+lapsiparka+pysyi+minulle+vieraana.+Hän+oli+siis+isäni+ja+hänen+uuden+vaimonsa+ainoa+yhteinen+lapsi.+Syntyi+mongoloidina+ilman+kehittymisen+mahdollisuutta,+pantiin+hoitoon+heti.+Sen+muistan,+että+äitini+kävi+katsomassa+lasta+sairaalassa.+Oli+kuulemma+ollut+ihan+veltto.+Sen+jälkeen+emme+kuulleet+lapsesta+mitään,+oletimme+hänen+kuolleen.+Mutta+vasta+viitisen+vuotta+sitten+sain+Espoon+maistraatilta+tiedon+tämän+tuntemattomaksi+jääneen+pikkuveljen+kuolemasta.+Se+oli+surullinen+uutinen,+siksi+että+yksi+kokonainen+pitkähkö+elämä+on+hautautunut+jonnekin+laitokseen+kenenkään+tietämättä.+Uuden+vaimon+poika+sen+toki+tiesi,+mutta+meillä+ei+ollut+hänen+kanssaan+mitään+yhteyksiä+60-luvun+jälkeen.
Selailin+äsken+äitini+vanhoja+muistiinpanoja.+Hän+oli+yksi+kahdeksasta+lapsesta+lihakauppiasperheessä.+Lisäksi+noin+joka+toinen+lapsi,+siis+hänen+sisaruksistaan,+oli+kuollut+tauteihin+1800-1900-luvun+vaihteessa.+Jännää+mutta+kai+sille+ajalle+tyypillistä,+että+seuraavalle+lapselle+annettiin+kuolleen+nimi.
04.11.2020 17:42
Minäkin+taannoin+kerroin+syntymästään+sairaasta+pikkuveljestäni+(velipuolestani),+mutta+et++hiiskahtanutkaan,+että+teille+on+sattunut+samanlainen+onnettomuus.+Nyt+kuitenkin+avauduit+kertomaan+edsonille,+joka+ei+tiedä+kuolemista+mitään.+Kuitenkin+meidän+"keskustelumme"+sai+sinut+purkautumaan+tuosta+vaikeasta+aiheesta.
Et+sinä+sen+beibin+kuolemaa+olisi+pystynyt+estämään,+tuon+verran+sanon,+vaikka+et+tällaiselta+pahikselta+lohdutusta+kaipaakaan.
04.11.2020 16:43
8 / 52