Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. a-mummu+kysyi+mielipidettäni+Westöstä+ja+tritonuksesta.+Kiitos,+että+kysyit!Rikinkeltaisesta+ei+ole+jäänyt+erityistä+muistikuvaa,+mutta+sitä+vahvempana+koin+romaanin+Kangastus+38,+jossa+kuljetaan+helsinkiläisestä+asianajotoimistosta+kauas+vankileireille.+Se+oli+tarina+kostosta+ja+itsetuhosta,+varsinainen+trilleri+olematta+muuten+siihen+genreen+sopiva.+Minään+rakkauden+tai+erotiikan+kuvaajana+en+Westötä+pidä,+olisiko+hän+siihen+liian+"poikamainen"?+Tritonuksessakin+nuo+satunnaiset+s***inotot+erottuivat+irrallisina+detaljeina,+ikään+kuin+W+olisi+ajatellut,+että+ne+vain+yksinkertaisesti+kuuluvat+nykyromaaniin.+Sen+sijaan+Tritonus-herrasväen+surumielisyyden+allekirjoitan,+ja+se+siinä+olikin+kauneinta+alati+läsnä+tuntuvan+musikaalisen+hurmion+ohella.Leiponut+olen++minäkin+vaihtelevalla+menestyksellä.+Niistä+EU-kassin+isoista+kauraryyneistä+ja+vehnäjauhoista+tein+leivän,+pumpulinpehmeän+sisältä+mutta+kuoreltaan+ihanan+rapean.+Pullaakin+tein,+mutta+siitä+tuli+hieman+outo+väriltään,+olikohan+kardemummaa+tullut+liikaa.+joten+se+muistutti+lähinnä+keskieurooppalaista+makeaa+leipää.
  2. Kyllä+minä+olen+iloinen+puolestasi,+vaikka+itse+olen+vanha+eikä+ole+lapsenlapsiakaan.+Muistan+kuitenkin+tuon+ensi+vuoden+hauskuuden+oman+beibin+kanssa.+Silloin+isillä+ei+vielä+ollut+isyyslomia,+mutta+sen+ajan+kun+oli+poissa+töistä,+omisti+ihanalle+pikku+tyttärelleen.