Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

22

  1. Kas...+olen+edennyt...+Nyt+onnistuu+jo+kaikki+muu+paitsi+se,+että+ei+tallenna+uutta+tuotetta,+vaikka+olen+tehnyt+sitä+varten+samaan+kansioon+Karkkikauppa.txt:n.Ei+myöskään+tulosta+Karkkikaupassa+olevia+tuotteita+(=Tulostaa+pyydetyn+karkin,+jos+se+on+karkkikaupassa),+mitä+hämmästelen.+Olen+yrittänyt+siihen+jo+aivan+kaikki+variaatiot.#herkku1+=+{”tuote”:”Fasu”,+”valmistaja”:”Fazer”}#herkku2+=+{”tuote”:”Suukko”,+”valmistaja”:”Brunberg”}#herkku3+=+{”tuote”:”Lakupala”,+”valmistaja”:”Panda”}List+=+[{"tuote":"Fasu",+"valmistaja":"Fazer"},{"tuote":"Suukko",+"valmistaja":"Brunberg"},{"tuote":"Lakupala",+"valmistaja":"Panda"}]print("Uuden+tuotteen+lisäys+karkkikauppaan.+Anna+pyydetyt+tiedot:")tuote+=+input("Karkin+nimi:+")valmistaja+=+input("Valmistajan+nimi:+")#parasta_ennen_pvm+=+input("Parasta+ennen+pvm:+")tiedosto+=+open("karkkikauppa.txt",+"w")+#Tiedostokahvalle+nimeksi+tiedosto+ja+uuden+#tiedoston+avaaminen+kirjoittamista+varten.#Pyyntö+kirjoittaa+yllä+pyydetyt+tiedot+tiedostoon+riveittäin.tiedosto.write(tuote+++"\n")tiedosto.write(valmistaja+++"\n")#tiedosto.write(parasta_ennen_pvm+++"\n")tiedosto.close()+#Tiedoston+sulkeminen.tiedosto+=+open("karkkikauppa.txt",+"r")+#Tiedoston+avaaminen+lukemista+varten.+++while+True:++++++++print("Anna+valitsemasi+karkin+nimi,+niin+tulostan+sen,+jos+se+löytyy+karkkikaupasta.")++++print("Komennolla+Kaikki+tulostetaan+kaikki+karkkikaupan+karkit.")++++++print("komennolla+Poistu,+tämä+ohjelma+loppuu.")++++valinta+=+input()++++if+valinta+==+"Poistu":+#Ohjelmasta+poistuminen.++++++++break++++elif+valinta+==+"Kaikki":+#Kaikkien+karkkikaupan+karkkien+tulostaminen.++++++++for+x+in+List:++++++++++++print(x["tuote"])++++elif+valinta+in+List:+#Tulostaa+pyydetyn+karkin,+jos+se+on+karkkikaupassa.++++++++print(x[valinta])++++else:++++++++print("Syötteesi+oli+virheellinen,+tai+tätä+karkkia+ei+ole+tässä+karkkikaupassa.")#Jos+kirjoitat+pienellä+etukirjaimella+Poistu,+tai+Kaikki,+niin+antaa+silloinkin+#tuon+viimeisen+printin:+Syötteesi+oli+virheellinen...tiedosto.close()+#Suljetaan+tiedosto.