Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielestäni pelastus on kokonaan armosta eikä me voida tehdä mitään sen eteen. Me ainoastaan otamme lahjana vain vastaan Jeesuksen ja uskon, että Hän on sovittanut kaikki syntimme ja kaikki vaatimukset, jotka tarvitaan pelastukseen. Silloin olemme uskossa ja pelastuneita. Sitten me puolestamme viemme ilosanomaa muille ihmisille, kertoen, että Jeesus Kristus on täyttänyt kaikki vaatimukset, mitä tarvitaan, pelastukseen. "Sinä et voi eikä sinun tarvitse tehdä yhtään mitään oman pelastuksesi eteen, koska Jeesus on tehnyt kaiken puolestasi" Se on todella ilosanoma, jota on ilo levittää ei-uskoville ihmisille. Meidän omat tekomme eivät kelpaa Jumalalle. Hänelle kelpaa vain Jeesuksen teot.
26.03.2025 16:25
Jeesus: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."
26.03.2025 16:00
"Pastoripariskunta Jantunen toimii Raamatun sanan ja ohjeiden mukaisesti."
Kiitos tästä hyvästä kommentista. Meidän pitää puhua hyvää kaikista ihmisitä, vaikka jossain asioissa olisimmekin eri mieltä. Kristitty henkilö antaa kaikille ihmisille anteeksi kaikki heidät syntinsä, eikä hauku ketään uskovaa harhaoppiseksi julistipa hän mitä teologiaa tahansa. Jeesus on sovittanut koko maailman itsensä kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Me katsomme Häneen, syntien sovittajaan.
26.03.2025 15:52
Oletko sinä synnitön? Jeesus sanoi aviorikoksesta kiinniotetun naisen syyttäjille: "Joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven" Vain se, joka itse on täysin synnitön, on oikeutettu syyttämään toisia synnistä.
26.03.2025 15:45
Me pelastumme kokonaan Jumalan armosta, emme hyvien tekojemme tai hyvien saarnojemme ansiosta. Apostoli Paavali sanoo: "Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on tullut ylenpalttiseksi." Jumalan armo voittaa aina synnin, olipa sitten kysymyksessä ns. menestysteologia tai mikä tahansa synti. Me emme ole tuomareita, vaan Jumala.
26.03.2025 15:40
Kristitty henkilö ei puhu pahaa kenestäkään nimeltä mainitusta henkilöstä, vaan rakastaa kaikkia ihmisiä heidän teoistaan riippumatta. Raamattu opettaa meille, että meidän on tuomiopäivänä tehtävä tili jokaisesta sanastammekin. Kiitos, että Jeesus on Golgatan ristillä sovittanut näidenkin "menestysteologien" kaikki synnit. Ilman Jeesuksen sovitustyötä yksikään meistä ei astu sisälle Jumalan Valtakuntaan.
26.03.2025 15:35
Suurin eksyttäjä on se, joka väittää, että Jumalaa ei ole olemassa. Onneksi Jeesus Kristus on uhrikuolemallaan kärsinyt rangaistuksen kaikkien meidän edestä. Hän on tullut uudestisyntymisen kautta asumaan jokaisen uskovan sydämeen ja johdattaa hänet iankaikkiseen elämään Jumalan Valtakuntaan, missä ei ole mitään pahuutta, sairautta, syntiä eikä kuolemaa. Ylistys Jeesukselle!
26.03.2025 15:15
Jeesus Kristus asuu sydämessäni eikä lähde sieltä, vaikka kaikki kirkot lakkautettaisiin. Kiitos Herralle ja ylistys Jeesukselle Kristukselle, joka on minun Herrani ja Vapahtajani!
26.03.2025 15:10
Ateistit ovat sekoittaneet käsitteet kristinusko ja kirkko, jotka ovat kaksi eri asiaa. Ihminen pelastuu uskosta Jeesukseen Kristukseen, eikä kuulumisesta johonkin kirkkoon.
26.03.2025 15:07
Neljä Itä-Ukrainan venäjänkielistä aluetta liittyivät Venäjään laillisen kansanäänestyksen perusteella. Nyt Venäjä puolustaa laillisesti näitä alueita, kuten yhtenäistä osaa omaa maataan. Tietääkseni venäläisiä joukkoja ei ole tällä hetkellä Ukrainassa. Näiden alueiden kansanäänestystä Venäjään liittymiseksi valvoi kansainväliset vaalitarkkailijat, jotka tulivat mm. seuraavista maista: Bulgaria, Keski-Afrikan tasavalta, Mosambik, Saksa, Ranska ja pari muuta, joita en nyt muista. Kansainvälisillä vaalitarkkailijoilla ei tiettävästi ollut mitään huomauttamista vaalien laillisuuden suhteen.
Myös Harkovassa ja Odessassa suunniteltiin kansanäänestystä Venäjään liittymisestä, mutta ne jäivät pitämättä.
Venäjä on vastaanottanut useita miljoonia pakolaisia Ukrainasta. Kiitos presidentti Putinille!
26.03.2025 15:03
Ilman uskoa Jumalaan ihminen joutuu iankaikkiseen kadotukseen käyttipä hän huumeita tahi ei. Jos haluat saada iankaikkisen elämän, usko Herraan Jeesukseen ja tunnusta Hänet omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi. Jumalan runsasta siunausta sinulle!
25.03.2025 16:46
Teismi on hyödyllistä, koska se johtaa iankaikkiseen elämään, johon ateismin kautta ei päästä. Siinä on hyötyä riittävästi.
25.03.2025 16:42
Teismi on sitä, että uskoo Jumalaan. Ilman Jumalaa ei olisi ainuttakaan ateistia kuten ei teistiäkään. Ilman Jumalaa ei olisi edes koko maailmankaikkeutta, eikä kysymystä siitä, mitä hyötyä tai haittaa on ateismista tai teismistä. Ateismista ja teismistä voidaan keskustella vain siltä pohjalta että on olemassa Jumala, joka tekee mahdolliseksi tällaisen keskustelun. Jumalan siunausta kaikille lukijoille.
25.03.2025 16:38
Mitään tekoälyä ei ole olemassakaan, eikä tule koskaan olemaankaan. Ihmettelen kuinka voi olla niin tyhmiä ihmisiä, että uskovat kaikkeen, mitä tiedotusvälineet meille syytävät. Jumala on antanut ihmiselle kaiken tarpeellisen älyn ja viisauden. käyttäkäämme sitä Hänen tahtomallaan tavalla. Ylistys Jumalalle!
25.03.2025 16:24
Oleellista ei ole se mainitaanko Nasaret jossain Raamatun ulkopuolisessa lähteessä vai ei. Oleellista on se, että Jeesus asui siellä ja, että Hän asuu nyt uskovien sisimmässä Pyhän Hengen kautta ja on meidän Herramme ja Vapahtajamme. Hän on sovittanut eli kärsinyt Golgatan ristillä rangaistuksen kaikkien meidän syntiemme edestä, niin ettei yksikään, joka uskoo Häneen ja Hänen sovitustyöhönsä joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Tähän Jumala kutsuu jokaista ihmistä tänäkin päivänä. Jumala siunatkoon sinua Jeesuksen nimessä!
25.03.2025 16:16
On vain yksi oikea Jumala. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka monta epäjumalaa on olemassa. Ne ovat vääriä jumalia olipa niitä kuinka paljon tahansa. Minä uskon tähän yhteen ainoaan oikeaan Jumalaan, enkä tarvitse sen rinnalle muita jumalia.
Jos sinä, kuka tahansa oletkin, haluat oppia tuntemaan tämän Jumalan, niin rukoile vain Häntä, että Jeesus tulisi asumaan sisimpääsi Pyhän Henkensä kautta. Jeesus on tie Jumalan yhteyteen ja iankaikkiseen elämään. Se on ihmisen tärkein asia koko hänen elämänsä aikana. Kaikki muu on roskaa sen rinnalla.
25.03.2025 16:01
Minä uskon Jumalaan, koska Hän asuu minussa Pyhän Henkensä kautta. Keskustelen lähes päivittäin Hänen kanssaan. Usko on Jumalan lahja, joka annetaan ilmaiseksi jokaiselle, joka vain vilpittömästi haluaa uskoa Häneen. Itse tulin uskoon vuonna 1984, kun otin Jeesuksen Kristuksen vastaan omaan sydämeeni. Siitä lähtien olen tunnustanut Hänet omaksi Vapahtajakseni ja Herrakseni.
Uskoon tulo on erittäin yksinkertaista. Jeesus on tie Jumalan luo ja yhteyteen. Ehkä suurin virhe, on etsiä todisteita Jumalasta tieteen kautta.
Jos todella haluat saada todisteita Jumalasta, voit rukoilla yksinkertaisesti "Rakas taivaallinen Isä! Haluan tulla uskoon ja pelastua. Tunnustan Jeesuksen Kristuksen omaksi Vapahtajakseni ja Herrakseni tässä ja nyt"
Jos teet näin vilpittömästi, Jeesus Kristus tulee sisimpääsi ja silloin sinulla on todiste Jumalasta sisimmässäsi. Älä jää odottelemaan mitään tieteellisiä todisteita. Jeesus on enemmän kuin mikään tiede! Jumala siunatkoon sinua!
25.03.2025 15:48
Miksi monet uskovat jumaliin? Siksi, että Jumala on luonut heidät näkemään, että ainoastaan Jumalan olemassaolo selittää kaiken sen, mitä maailmankaikkeudessa on. Evoluutiolla ei ole aivoja, tietoisuutta, elämää eikä mitään mekanismia, jolla se voisi luoda tai kehittää yhtään mitään. Olemattomilla aivoillaan se (evoluutio) ei voi luoda eikä synnyttää olemassa olevia aivoja. eikä mitään muutakaan. Kaiken olemassa olevan takana on Jumala, joka on aina ollut. Se on ihmisjärjelle käsittämätön ja saa ollakin niin. Voin kuitenkin kommunikoida Jumalan kanssa, mutta en evoluution kanssa.
25.03.2025 15:10
"Mikä on elämän tarkoitus" kysyy aloittaja.
Minulle vastaus löytyi erään amerikkalaisen evankelistan kirjasta, jonka löysin käytettyjen kirjojen hyllyltä eräästä seurakunnasta. Hän antoi tyydyttävän vastauksen, jota en pystynyt kumoamaan.
Hänen mukaansa kysymys on kahtalainen: On kysymys ihmiselämän tarkoituksesta ja kaiken muun olemassa olevan tarkoituksesta. Hän lähtee siitä, että Jumala on Rakkaus. Rakkaus puolestaan vaatii aina jonkun kohteen, jota rakastetaan. Siksi Jumala loi ihmisen. Ihminen luotiin Jumalan rakkauden kohteeksi. Tämä määritelmä sopii jokaisen ihmisen kohdalle, olipa hän nuori tai vanha, köyhä tai rikas, mies tai nainen tai olipa hän kuollut jo äitinsä kohdussa jne. Muut teoriat elämän tarkoituksesta eivät täytä näitä ehtoja.
Kaikki muu, minkä Jumala loi, Hän loi ihmistä varten. Ilman ihmistä niillä ei olisi mitään tarkoitusta. Juuri tästä syystä Jumala loi ihmisen viimeiseksi, sen jälkeen kun kaikki muu oli luotu.
Koko Jumalan luomistyö tähtäsi siis yhteen päämäärään eli ihmisen luomiseen. Jumala halusi luoda maapallosta ihmiselle sopivan asuinsijan, siksi maapallo kaikkine eläimineen ja kasveineen ja olosuhteineen oli saatava valmiiksi ennen kuin Jumala saattoi asettaa sinne ihmisen.
25.03.2025 14:56
Jeesus oli kyllä liberaali, mutta kristillisessä mielessä. Hän vapautti uhrikuolemallaan ihmiset synnin orjuudessa. Johanneksen evankeliumissa Hän sanoo: "Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todella vapaa." Toisessa kohden sanotaan: "Vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää enää antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." ja "Joka syntiä tekee, on synnin orja." Siksi Jeesusta kutsutaan Raamatussa myös Vapahtajaksi."
24.03.2025 17:05
32 / 35