Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

686

  1. "Mikä on elämän tarkoitus" kysyy aloittaja.
    Minulle vastaus löytyi erään amerikkalaisen evankelistan kirjasta, jonka löysin käytettyjen kirjojen hyllyltä eräästä seurakunnasta. Hän antoi tyydyttävän vastauksen, jota en pystynyt kumoamaan.

    Hänen mukaansa kysymys on kahtalainen: On kysymys ihmiselämän tarkoituksesta ja kaiken muun olemassa olevan tarkoituksesta. Hän lähtee siitä, että Jumala on Rakkaus. Rakkaus puolestaan vaatii aina jonkun kohteen, jota rakastetaan. Siksi Jumala loi ihmisen. Ihminen luotiin Jumalan rakkauden kohteeksi. Tämä määritelmä sopii jokaisen ihmisen kohdalle, olipa hän nuori tai vanha, köyhä tai rikas, mies tai nainen tai olipa hän kuollut jo äitinsä kohdussa jne. Muut teoriat elämän tarkoituksesta eivät täytä näitä ehtoja.

    Kaikki muu, minkä Jumala loi, Hän loi ihmistä varten. Ilman ihmistä niillä ei olisi mitään tarkoitusta. Juuri tästä syystä Jumala loi ihmisen viimeiseksi, sen jälkeen kun kaikki muu oli luotu.
    Koko Jumalan luomistyö tähtäsi siis yhteen päämäärään eli ihmisen luomiseen. Jumala halusi luoda maapallosta ihmiselle sopivan asuinsijan, siksi maapallo kaikkine eläimineen ja kasveineen ja olosuhteineen oli saatava valmiiksi ennen kuin Jumala saattoi asettaa sinne ihmisen.