Vapaa kuvaus

Aloituksia

195

Kommenttia

3478

1. Minä vain reagoin aloitukseen. Ei siinä ilmastosta mitään ollut - ei ainakaan mitään uutta. Samaa vanhaa alarmismia vain. Kun sitten syntyi taas tätä verbaalisten astaloiden kalistelua
    niin pakkohan minun on näyttää, että pystyn kyllä väittelemään asian vierestäkin jos niikseen tulee. Se, että väität minun olevan tietämätön osoittaa vain, että olet sitä itse. Ymmärrän alarmistien väitteet ja perustelut niin hyvin, että pystyn osoittamaan niiden heikkoudet.
  2. Suomalaisia sotilaita, taistelijoita kuoli paljon, eihän se mikään ihme ole eikä kenraalien syy. Suomalaiset sotilaat taistelivat valtavaa ylivoimaa vastaan. Suomalaisia sotilaita kuoli, mutta suomalaisten vihollisia kuoli paljon enemmän. Suomalaiset sotilaat olivat demokraattisen valtion sotilaita, he taistelivat kansansa puolesta ja itsenäisen valtionsa puolesta.

Yksi asia on herättänyt ulkomaistenkin sotahistorioitsijoiden ihmetystä - eli se, kuinka vähän suomalaisia siviilejä kuoli. Suomalaiset sotilaat eivät taistelleet vallanhimoisen diktaattorin eivätkä imperialistisen valtaeliitin puolesta. Suomalaiset sotilaat kuolivat suojellessaan omaa kansaansa ja omaa itsenäistä valtiotaan. Suomalaiset sotilaat tekivät sen, mikä piti tehdä. Suomalaiset sotilaat olivat todellisia ja oikeita sankareita ja ansaitsevat sankarien kunnian, niin sankarivainajat kuin henkiin jääneetkin.