Vapaa kuvaus

Aloituksia

123

Kommenttia

1976

  1. Sinun+mutusi+vasta-argumenteistani+on,+että+ne+ovat+"tietämättömän+maallikon+huuhaata".+Tuskin+olet+lukenut+ainoatakaan+argumenttiani.+Et+ainakaan+osaa+mainita+yhtään+vaikka+pyysin.+Maallikko+olen,+sen+tunnustan,+mutta+ihan+tietämätön+en+ole.+Noin+20+vuotta+olen+ottanut+selvää+asioista,+mutta+vain+omiksi+tarpeiksi.+Lähdeviitteitä+ei+ole+tullut+pantua+talteen+kun+en+ole+ollut+tekemässä+väitöskirjaa+tai+edes+gradua.+Lähteet+ovat+kyllä+olleet+ihan+yliopistotasoa+vaikka+eivät+välttämättä+tutkijoiden+välistä+tietojen+vaihtoa,+joka+on+maallikolle+vähän+työlästä+luettavaa.++Yliopistot+ja+vastaavat+kyllä+tuottavat+tietoa+myös+maallikoille,+mutta+ei+sekään+mitään+huuhaata+ole.+Olennaista+tiedonhankinnassani+on+ollut,+että+en+ole+tyytynyt+vain+loppupäätelmiin+vaan+olen+yrittänyt+ottaa+selvää,+miten+niihin+loppupäätelmiin+on+tultu.+Itse+asiassa+minulle+oli+iso+yllätys+kuinka+kevein+perustein+lopultakin+on+päädytty+yksioikoiseen+johtopäätökseen,+että+ihmisen+tuottamat+hiilidioksidipäästöt+ovat+aiheuttaneet+todetun+ilmaston+lämpenemisen.
  2. Pääministeri+ei+ole+ollut+surkea+vaan+varsin+lahjakas+nainen+ja+kyvykäs+johtaja.+Juuri+siksi+Marinin+käytös+on+ollut+minulle+todella+paha+pettymys.+Sanna+Marin+on+nyt+mokannut+pahemman+kerran.+Moni+esimerkki+maailmalta+ja+Suomestakin+kertoo,+että+mokasta+eroon+venkoilu+vain+pahentaa+asiaa.+On+vahvoja+viitteitä+siihen+suuntaan,+että+pääministeri+on+osallistunut+huumebileisiin.+Se+on+äärimmäisen+vakava+juttu+vaikka+pääministeri+ei+itse+olisikaan+huumeita+käyttänyt.+Sanna+Marinin+kannattaisi+nyt+vain+myöntää+noyrästi,+että+mokattua+tuli.+Oma+puolue,+muut+hallituspuiolueet+ja+Suomen+kansa+saa+sitten+päättää+painaako+Marinin+toiminta+pääministerinä+Suomen+ja+suomalaisten+hyväksi+enemmän+kuin+tämä+karmea+moka.+Kovin+hyvää+ei+ennusta+se,+että+Marin+haastattelussa+sanaili+jotain+siihen+suuntaan,+että+mä+oon+mikä+oon,+mä+en+muutu+tästä.+Kyllä+Marinin+nimen+omaan+pitää+panna+asiat+tärkeysjärjestykseen+ja+muuttaa+tapansa.+Jos+jänelle+biletys+ja+ystäväpiiri+ovat+tärkempiä+kuin+maan+asioiden+kunnollinen+hoitaminen+asemassa,+joka+on+demokratiassa+kaikkein+tärkein+niin+eroaminen+pääministerin+tehtävästä+on+ainoa+oikea+ratkaisu.