Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oikonomi
Oikonomi
Oikonomi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
218
Kommenttia
3834
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Venäjä sotii naapuriaan vastaan alistaakseen naapurinsa alamaisvaltiokseen. Suomen onneksi kyseinen naapuri ei ole Suomi, mutta voisi olla. Jotta Suomi ei olisi liian liian helppo hyökkäyskohde niin Suomen olisi pidettävä huolta puolustusvoimistaan. Hyvin suurella todennäköisyydellä puolustautuminen liittoutumattomana tulisi kalliimmaksi kuin Nato-jäsenyys eikä se silti riittäisi. Liittoutumattomuus tarkoittaisi käytännössä Venäjän armoille heittäytymistä. Volodja-sedän kiltteyteen Suomea kohtaan voi uskoa kuka haluaa. Minä en usko. Putin on todennut, että hänen esikuvansa on Stalin. Oliko Stalin kiltti Suomelle? Oliko Stalin kiltti kellekään?
Putinistitrollit palstalla hehkuttavat kuinka hyvä Suomen olisi olla ystävällisissä väleissä Venäjän kanssa, käydä kauppaa ja vaikka matkailla valtavalla Venäjänmaalla. Olisihan se mukavaa, mutta se ei ole Suomesta kiinni vaan Venäjästä. Suomi ei voi olla vapaaseen maailmaan kuuluva itsenäinen demokraattinen valtio ja samaan aikaan Venäjän ystävä - se on seurausta Putinin valinnasta. Putin olisi voinut valita toisin ehkä vielä Krimin valtauksen jälkeenkin. Putin olisi voinut hyvitellä, lepytellä, rauhoitella ja sovitella Ukrainan ja lännen kanssa ja olisi lopulta ehkä hyvinkin onnistunut saamaan tunnustuksen Krimin liittämiselle Venäjään. Niin uskon. Putin kuitenkin valitsi toisen tien ja siihen Suomen on ollut pakko sopeutua.
07.05.2026 14:24
Veroja - siis tuloveroja olisi ehdottomasti pitänyt nostaa jotta olisi voitu katkaista velkaantumiskierre. Nyt velanhoitokustannukset ovat nousseet älyttömästi vaikka leikkauksia on tehty hullunkiilto silmissä. Itse asiassa hullunkiilto silmissä tehdyt leikkaukset ovat vain pahentaneet valtiontalouden epätasapainoa. Vaikka nyt jotenkin kyettäisiin hoitamaan tämä Orpon hallituksen aiheuttama kriisi, velkakierre, joka voi muuttua lamakierteeksi niin vastaisuudessakin verojen pitää liikkua molempiin suuntiin niin ylös kuin alaskin. Kun Suomella ei ole enää omaa valuuttaa, mitä voitaisiin aina devalvoida kun talous on ajautunut ulkoisista tai sisäisistä syistä vaikeuksiin, pahimmillaan umpikujaan, niin verot ovat talouspolitiikan tärkein ja tehokkain väline. Veroihin ei pidä suhtautua ideologisesti. Toki voidaan poliittiseksi tavoitteeksi asettaa verotason alentaminen, mutta ei se tavoite onnistu ajamalla talous syöksykierteeseen. Jos hallitus olisi hoitanut hommat oikein niin velkakierre olisi saatu katkaistua ja väliaikainen tuloveron korotus olisi voitu perua jo tämän vuoden budjetiissa, Suomen talous olisi aivan eri kunnossa kuin nyt ja hallituspuolueilla olisi erinomaiset mahdollisuudet voittaa vaalit ja vaikka julistaa tavoitteeksi verojen alentaminen.
07.05.2026 12:54
Pysyneet itsenäisenä?!? Aika paksua putinistitrollausta, mutta vastataan nyt silti. Suomi liittyi Natoon samasta syystä kuin muutkin maat - siis säilyäkseen itsenäisenä. Jos Suomi ei olisi liittoutunut niin välttämättä ei olisi heti kummempia tapahtunut, mistä ansio olisi kuulunut ukrainalaisille. Jotain lisävaatimuksia kuitenkin olisi todennäköisesti Venäjältä tullut - varmaankin kaikessa hiljaisuudessa. Ehkä Suomelta olisi vaadittu "konsultointia", salaisia neuvotteluja yhteistyöstä ja avunannosta Venäjän "turvallisuuden takaamiseksi", sen estämiseksi jotta "Nato ei hyökkäisi Venäjälle Suomen kautta".
07.05.2026 11:52
En ole fyysikko enkä kosmologi, mutta minulla on aika hyvä yleinen käsityskyky ja arviointikyky. Sen perusteella, mitä tietoa nyt on tullut tästä JWST-kohusta näyttäisi siltä, että BB-teoria on ja pysyy. BB-teorian voi kyllä nähdä vähän eri tavoin. Jos BB-teorian ymmärtää oikeasti teoriana kaiken alusta niin se ehkä horjuu. Jos BB:n ymmärtää vain teoriana sille miten se maailmankaikkeus, jossa me elämme on syntynyt niin BB on vankalla pohjalla eikä JWST:n havainnot sitä mihinkään kaada. BB selittää varsin vakuuttavasti sen, miten universumimme aine, tähdet ja galaksit ovat syntyneet. Universumin laajeneminen on niin vahvasti todistettu, että sitä voi pitää faktana. Avoimia kysymyksiä kuitenkin on, niitä on ollut ja JWST on tuonut niitä lisää. Oliko BB ihan oikea alkuräjähdys vai oliko se vain se iso pamaus kaikkeudessa, joka synnytti tämän meidän universumimme? Oliko jotain olemassa ennen BB:tä ja roikkuuko se jokin vielä mukana sotkemassa kuvioita on nyt kosmologien pähkäilyn kohteena. On myös silmiini osunut vaihtoehtoinen teoria, joka jättäisi BB:n jokseenkin entiselleen. Sen teorian mukaan nämä hyvin vanhat tähdet ja galaksit, joita JWST on löytänyt ja joita BB:n mukaan ei pitäisi olla ovat sittenkin selitettävissä. Niiden selitys voisi olla, että kehitys oli nopeampaa avaruudessa, jossa aine oli pienempään tilaan pakkautuneena - siis hyvin paljon pienempään tilaan ja hyvin tiheässä. Nyt 13 miljardia ja risat vuotta BB:n jälkeen ainetta on todella harvassa. Laajentunut avaruus on pääosin tyhjää tilaa.
07.05.2026 10:37
Joo joo, persutrolli. Olet hemmetin ärsyttävä. Olet ärsyttävä siksi, että kun olen sympatisoinut persuja niin en tykkää yhtään siitä, että persut alkavat käyttäytyä niin kuin muutkin puolueet. Haluaisin persujen olevan rehellinen puolue. Mielestäni persu saa sanoa asioista niin kuin ne kokee. Mielestäni persu saa puhua ja kirjoittaa niin kuin tuntee vaikka se ei aina maaliin osuisikaan. Mielestäni rehellisyys on ihmisoikeus. Järjestelmällisen mielipidevaikuttamisen, missä totuutta tarkoituksellisesti pimitetään, pantataan tai vääristellään ei pitäisi kuulua persupolitiikkaan. Voi olla, että vaadin liikaa, politiikka on, mitä se on. Tiedän kyllä mitä se on. En ole herkkäuskoinen enkä herkkätunteinen. Sitä mieltä kuitenkin olen, että persujen pitäisi olla erilainen puolue. Mielestäni persut voivat olla väärässä. Persut voivat tehdä virheitä, jopa hölmöillä - silti voin kannattaa persuja kunhan persut ovat rehellisiä, tunnustavat erehtyneensä ja korjaavat virheensä. Järjestelmällinen epärehellisyys pakottaa minut luopumaan persujen kannattamisesta.
Viimeisimmät gallupit kertovat, että puolueiden kannatus junnaa nyt paikallaan. Ei suuria muutoksia suuntaan eikä toiseen. Se voi kertoa siitä, että aika monet kokevat samaa kuin minä. Totuus on täysin hukassa kun kaikki vaan trollaavat. Ne ihmiset, jotka eivät ole sitoutuneet minkään puolueen faniksi eivät enää tiedä, mitä ajatella. Minä kyllä tiedän mitä ajatella, mutta silti olen ihmeissäni. Mitä hemmetin puoluetta tässä enää voi kannattaa jos haluaa, että asioita hoidetaan Suomen ja suomalaisten hyväksi eikä vain puolueiden ja ideologioiden hyväksi.
07.05.2026 07:39
Täsmennys: valtio ei voi olla KANSAINVÄLISTÄ hyväntekeväisyyttä varten, valtion pitää kantaa vastuuta ensisijaisesti omista kansalaisistaan. Jos valtio on toimiva hyvinvointivaltio niin valtion pitää kantaa vastuuta myös heikoimmista kansalaisistaan, sairaista, vanhuksista ja ilman omaa syytään vaikeuksiin joutuneista - kuten vaikka työttömistä, jotka ovat menettäneet työpaikkansa hallituksen politiikan seurauksena.
05.05.2026 08:34
Jos vihervassut laativat oman arvopohjansa mukaisia moraalisääntöjä itselleen niin miksi persujen niitä pitäisi noudattaa? Persuilla on oma arvopohja, ei heidän tarvitse vihervassujen säännöistä välittää elleivät vihervassut tee niistä lakeja yhdessä muiden kansallisvastaisten kanssa, kuten tämän "vihapuhelain". Sitä sitten pitäisi noudattaa, mutta ongelmana on, että "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" on kovin tulkinnanvarainen juttu. No, "liberaaleja" auttaa jos lain tulkitsijatkin ovat enemmän tai vähemmän "liberaaleja".
04.05.2026 17:47
Totta kai palkkaisin jos mamu osaisi hommansa ja puhuisi suomea sen verran kun hommassa tarvitaan, mutta en palkkaisi pelkästään sen takia, että on eri värinen kuin suomalaiset tyypillisesti. En asettaisi mamua suomalaisen edelle pelkän värin takia vaikka woke niin määrää. Yrittäminen ei ole hyväntekeväisyyttä, se kovaa kilpailua ja yrittäjällä on oikeus valita kenelle palkkaa maksaa.
Mielestäni valtiokaan ei voi olla hyväntekeväisyyttä, valtio on vastuuta ensisijaisesti valtion omista kansalaisista. Hyväntekeväisyyttä toki voi valtiokin harjoittaa jos valtio on rikas kuin Ruotsi tai kuin öljymaat. Suomi ei ole rikas, näinä aikoina se on ongelmamaa, velkamaa ja kohta ehkä kriisimaa.
04.05.2026 13:04
Itselläsi on äärimmäisen vääristynyt käsitys kansantaloudesta. Se on se reunaoikeistolainen käsitys, joka on nyt viemässä Suomen ehkä pahimpaan talouskriisiin ikinä. Suomen talouden vahvin ja toimivin osa on ollut Suomen valtio ja julkinen sektori. Yksityinen yrityssektori on ollut takapajuinen ja jälkeenjäänyt verrattuna muihin pohjoismaihin ja ylipäänsä läntiseen Eurooppaan. Suomen yksityinen yrityssektori on hyötynyt julkisen sektorin toimivuudesta. Nyt on kuitenkin Suomen julkista sektoria heikentänyt niin vasemmistolaisen kuin oikeistolaisenkin ideologian vääristämä käsitys kansantaloudesta. Orpon hallituksen reunaoikeistolaisen talouspolitiikan ovat jo monet suomalaiset yrittäjät saaneet karvaasti kokea nahoissaan.
04.05.2026 10:15
Monikulttuurisuuden haitat kasvavat eksponentiaalisesti. Kun maahanmuuttajat eristäytyvät omaan kulttuuriinsa niin heistä tulee elättejä. Sosiaalisia etuja pitäisi voida leikata maahanmuuttajilta, jotka eivät osoita minkäänlaista halua tulla suomalaisiksi. Monikulttuurisuuden suosiminen aiheuttaa sen, että maahanmuuttajat eivät halua rulla vastuullisiksi Suomen kansalaisiksi eivätkä kasvattaa lapsiaankaan sellaisiksi. Näin toisen ja kolmannenkin polven maahanmuuttajataustaiset jäävät eläteiksi ja/tai heistä tulee jengirikollisia. Hallitsemattoman maahanmuuton haitat kasvavat korkoa korolle.
Monikulttuurisuuden suosimisen taustalla lienee jonkinlainen silkkitieromantiikka. Kauppateiden varsille syntyneet monikulttuuriset imperiumit kuitenkin kuuluvat menneisyyteen. Nykyaika on kansallisvaltioiden.
04.05.2026 08:50
Mitä ihmettä tarkoitat, että väittelen itseni kanssa? Olen johdonmukaisesti omien ajatusteni takana. Ei niitä ole ollut tarpeellista isommin muuttaa kun todellisuus on osoittanut ne oikeaksi. Tarkoitat ilmeisesti sitä, että kun sitoutuu johonkin aatteeseen tai puolueeseen niin siinä pitää pysyä tuli mitä tuli ja maksoi mitä maksoi. En mahda mitään sille jos asenteeni on palstalaisille vaikea ymmärtää. Valtaenemmistö Yhteiskunta-palstalla kirjoittelevista on aatesitoutuneita, minä en ole. Jos olen äänestänyt persuja niin silti voin todeta tosiasian, että persut ovat hölmöilleet. Olen äänestänyt joskus myös demareita, mutta en enää äänestä koska tämä omaa kansaa halveksiva ja omaa valtiota väärinkäyttävä "liberaali" vasemmistolaisuus ei kerta kaikkiaan minulle käy.
Olen kyllä todennut sen, että kommentteihini vastataan harvoin. Epäilen, että syynä on se, että trolleilla ja trollien narussa kulkevilla ei ole vastaamiseen eväitä. Kommenttini ovat liian vaikeita. Polarisaation apinatappelussa vain mätkitään vastapuolta samoilla verbaalisilla astaloilla. Tällainen apinatappelu tuntuu olevan viihdykettä palstalaisille, mutta ei siinä mikään asia kenellekään selvemmäksi tule eikä se liene tarkoituskaan.
03.05.2026 19:14
TÄH! Työntekoa suosiva!? Mitä työntekoa oikein tarkoitat? Kuutamotyötäkö? Pimeää työtä, mistä ei veroa makseta? Onko hirmuisissa veloissa kamppaileva valtio kannustanut semmoiseen työhön? Kyllähän sellaista nähtiin eurokriisimaissa aikoinaan. Suomalaistenkin veronmaksajien kukkarolle siinä mentiin. Ei taida semmoinen peli enää Suomen hallitukselta onnistua, että saadaan muut maat maksamaan Suomen valtion velat.
Vielä oudompaa on jos tarkoitat sitä ihan rehellistä työtä, mistä maksetaan palkkaa ja palkasta verot. Tilasto nimittäin kertoo, että maassa on nyt sata tuhatta työtöntä enemmän kuin Orpon hallituksen aloittaessa. Heillä siis oli työtä ja he menettivät työnsä hallituksen politiikan seurauksena kun palkanmaksajat ajautuivat konkurssiin.
03.05.2026 15:37
En nyt tiedä, kai se tieto olisi kaivettavissa jostain, mutta arvioin, että valtion tulomenetykset ovat tuloveron alennusten seurauksena vähintään 10 miljardia - sen suuruiseksi valtiovarainministeri on arvioinut valtiontalouden sopeutustarpeen nyt. Se ei siis ole se määrä, jonka hyvätuloiset veronmaksajat ovat liiveihinsä käärineet vaan mukana on kaikki ne "dynaamiset vaikutukset", jotka käynnistyivät tulonsiirroista köyhiltä rikkaille.
03.05.2026 15:37
Valtion velka on lisääntynyt kun valtio on ottanut lisää velkaa maksaakseen tuloveron alennukset, joista hyötyvät vain suurituloiset. Köyhiltä on leikattu, mutta köyhiltä ei ole irronnut rahaa niin paljon kuin rikkaille on jaettu. Aukko on täytetty velalla. Näin menee reunaoikeistolaisen talouspolitiikan päälinja. Maahanmuutto on sivulinja.
Mamutuksen aiheuttamat kustannukset jatkuvat ja pahenevat kun mamuja ei saada patistettua töihin eikä heidän (monia) lapsiaan oppimaan ja hyväksymään Suomessa elämisen perusasioita. Mamujen töihin patistaminen ei ole helpottunut kun 100000 kantasuomalaistakin on hallituksen politiikan seurauksena menettänyt työnsä.
03.05.2026 13:56
Suomi on jälkiteollinen maa. Sellaisessa maassa ei välttämättä tarvita mitään suurta talouskasvua. Pairikin prosenttia riittää hyvin jos osataan ja HALUTAAN hoitaa taloutta oikein. Ihan helppoa se ei ole globalisaation maailmassa kun eletään epävarmoja aikoja, missä politiikka sotkee asioita. Pitää osata sopeutua ja reagoida muuttuviin olosuhteisiin ketterästi. Ääri-ideologiat ovat pahinta myrkkyä tällaisina aikoina. Niillä mennään laput silmillä ympärille katsomatta jotain etäistä päämäärää kohti. Se päämäärä on joku kuvitelma, mikä ei koskaan voi toteutua.
Suomella olisi vahvuuksia pärjätä jos niitä vain käytettäisiin. Vahvuuksilla pitäisi kompensoida heikkoudet. Suomen ehdoton vahvuus olisi yhteiskunnan rakenteet, toimiva demokratia ja sen instituutiot. Niillä voitaisiin sopeutua muuttuviin tilanteisiin. Nyt kuitenkin polarisaation takia demokratia on rikki ja jumissa. Kun vahvuuksia ei kyetä käyttämään niin heikkoudet alkavat vaikuttaa. Suomessa ei ole suuria luonnonrikkauksia muuta kuin metsät. Suomi on syrjässä markkinoista. Suomen yrityskulttuuri ei ole samaa tasoa kuin kilpailijamaissa eikä sitä tasoa nosteta ideologista taikasauvaa heilauttamalla.
Historiallisesti Suomessa valtio on ollut kehitysvoima, joka on vetänyt perässään yksityistä yrittämistä. Tätä oikeistolaisesti ajattelevan on vaikea myöntää. Liberaali globalistinen vasemmistolainen ajattelu taas aiheuttaa isoja ongelmia koska se vastustaa kansallista ajattelua. Juuri kansallinen ajattelu on ehdoton edellytys selviämiselle nykymaailmassa. Sen ovat yhä useammat EU-maatkin huomanneet. Ei kansallinen ajattelu estä yhteistyötä - päinvastoin. Jos jokainen maa hoitaa omat asiansa omista lähtökohdistaan eikä sysää ongelmiaan toisten kannettavaksi niin yhteistyö voi keskittyä asioihin, joita on parasta tai jopa välttämätöntä hoitaa yhdessä.
02.05.2026 09:09
Kyllä Suomessa talousosaamista olisi jos sitä vain käytettäisiin. Sitä ei kuitenkaan käytetä kun ideologia ja identiteettipolitiikka ajaa järjen ja tiedon yli.
02.05.2026 08:27
Riikka Purra ja perussuomalaiset hyväksyivät kokoomuksen talouspoliittiset vaatimukset, jotka sitten johtivat siihen, että PS joutui rikkomaan vaalilupauksensa hyvin todennäköisesti paljon pahemmin kuin olivat olettaneet. Verohelpotukset rikkaille eivät tuoneet sitä hyvää, mitä kokoomus ja oikeistolaiset ekonomistit olivat hallitusneuvotteluissa luvanneet. Sen sijaan ne johtivat leikkauskierteeseen, joka on tuonut köyhemmille paljon pahempaa kuin perussuomalaiset olettivat.
Vaalien jälkeen hallitusvaihtoehdot olivat oikeistohallitus ja sinipunahallitus. Sinipunahallitus olisi ollut myrkkyä perussuomalaisille ja väitän, että se olisi ollut myrkkyä koko Suomelle. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että Orpon hallituksen reunaoikeistolainen talouspolitiikka on ollut vielä pahempaa myrkkyä.
Perussuomalaiset olivat pahassa raossa vaalien jälkeen koska SDP oli sanonut etukäteen irti hallitusyhteistyön PS:n kanssa. Ansaan mentiin pahemman kerran. Ansan oli virittänyt vihervasemmisto, joka seuraavien vaalien jälkeen pääsee taas valtaan joko keskustan tai kokoomuksen kanssa.
Politiikka on aina ollut kovaa peliä ja näinä polarisaation ankeina aikoina se on entistäkin kovempaa. Se ei kuitenkaan ole mikään puolustus persujen hölmöilylle. Tyhmyydestä rangaistaan, niin se vain on.
01.05.2026 09:26
Purra ja Virta ovat kaksi naispoliitikkoa, joille ideologia tuntuu olevan kovin kovin tärkeä. Virta on kovilla kun puolueen kannatus on alamäessä. Periksi ei anneta - on kuitenkin hänen asenteensa. Ideologiasta ei tingitä tuuman murto-osaakaan. Ideologia ja identiteetti ovat tärkeämpiä kuin Suomi ja suomalaiset, tärkeämpi kuin järki.
Valitettavasti Purra on myös omaksunut ideologian ja identiteetin, mielestäni sellaisen, joka on perussuomalaisille aivan väärä. Ei jenkkimallinen reunaoikeistolaisuus sovi perussuomalaisten kannattajille ollenkaan. Kokoomus saakoon pitää sen itsellään jos haluaa.
Mielestäni Purra on väärä johtamaan PS:ää jos hän haluaa jääräpäisesti pitää kiinni reunaoikeistolaisuudesta. Sen seuraukset ovat Suomessa karmeat. Se 10 miljardin leikkaustarve on seurausta Orpon hallituksen politiikasta. Jollei olisi alennettu tuloveroa vaan päinvastoin korotettu sitä väliaikaisesti niin MITÄÄN leikkaustarvetta ei enää olisi - ei ainakaan sellaista, joka kohdistuu "köyhien" ostovoimaan. Marinin hallituksen susisote on eri juttu.
On syytä pitää mielessä, että hyvinvointivaltio-Suomessa "köyhä" ei tarkoita samaa kuin mitä se maailmalla - jopa USAssa - tarkoittaa. Jos Suomessa miljoona tai jopa kaksi miljoonaa kansalaista luokitellaan köyhiksi niin se ei tarkoita, että suomalaisilla köyhillä ei ole taloudellista merkitystä. Suomalaiset köyhät eivät ole rutiköyhiä, suomalaiset "köyhät" haluavat elää kunnon elämää ja kuluttaa. Sillä on PIRULAUTA merkitystä, se on nyt nähty.
30.04.2026 08:17
Mikähän vasemmistolainen russofiili tämänkin kummallisen aloituksen takana on? Putinia kannattavaan venäjämielisyyteen ainakin viittaa suurin piirtein kaikkien isänmaallisten suomalaisten luokittelu natseiksi.
Kyllähän Ahon hallitus sentään jotenkin hommansa hoiti. Paremminkin olisi voinut hoitaa, pitkät jäljethän hommasta jäi. Totuus kuitenkin on, että 1990-luvun lama oli todella paha. Siihen oli johtanut 1980-luvun kasinotalous. Kasinotalouden takana olivat Suomen talouden hallinnasta kamppailevat liikepankit KOP ja SYP. SKOPkin siinä yritti vähän sekaan sotkea. Holkerin sinipunahallitus seurasi katseella. Nyökytteli vain, että hyvin menee. Koivisto ei tullut väliin ehkä a) siksi, että ei halunnut olla uusi Kekkonen tai b) siksi, että ulkopolitiikka oli nyt Manun hommaa ja siinä piti olla tarkkana. Oliko neukkuimperiumi todella romahtanut vai vieläkö se nousisi pystyyn raivoamaan naapureilleen? Tietysti on mahdollista sekin, että Manukaan ei ymmärtänyt kuinka hillitöntä ja holtitonta pankkien touhu oli. Ehkä Manunkin mielestä se oli vain uuden markkinavapauden huumaa.
KOPpia ja SYPpiä ei enää ole. On Nordea, jota johdetaan Tukholmasta. Postipankki - tai Leoniako se loppuaikoinaan oli - on nyt tanskalaisten hallussa. Suomen ikioma pankkikriisi oli ehkä Suomen pahin talouskriisi ennen Orpon hallituksen aikaa. Se ei ollut maan hallituksen vaan pankkien aikaansaama. Nykyinen kriisi, jonka lopulliset seuraukset eivät ole vielä tiedossa on omassa luokassaan siinä suhteessa, että se on maan hallituksen itsensä aikaansaama. Millaiset jäljet tästä kriisistä jää - sitä emme vielä tiedä. Paljon riippuu tulevasta hallituksesta. Siinä suhteessa ei hyvältä näytä. Odotettavissa näyttäisi olevan joko vihervasemmistolaista holtittomuutta tai sinipunaliberaalia lepsuilua reunaoikeistolaisen holtittomuuden jatkoksi.
28.04.2026 09:29
Hallituksen ohjelma on tehnyt mahdottomaksi tasapainottaa valtion taloutta. Ei Purra sille nyt enää mitään mahda. Ainoa mitä hän voisi puolueensa ja Suomen hyväksi tehdä on sen tosiasian tunnustaminen, että hallituksen talouspolitiikka on osoittautunut katastrofaalisen vääräksi ja todeta, että sitä ei voida enää jatkaa.
27.04.2026 20:16
6 / 192