Olenko niin yksinäinen, että itsekkäästi pidän netissä keskusteluja yllä, esittelen mielipiteitä ja väitteitä, haastan, mielistelen, ruokin ja tyrkytän, saadakseni vain reaktion jostain joltain? Annan ymmärtää, että olen kiinnostunut ja mielissäni, saamastani palautteesta. Haluan julkista keskustelua aloittamastani aiheesta ja juttelen milloin mitäkin, mistäkin sivuseikasta, saadakseni itselleni jonkilaisen yhteisöllisyyden kokemuksen, vastauksien muodoissa.
Yksinäisyys ajaa turvautumaan nettiin?
24
321
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vain sinä itse voit tietää, oletko yksinäinen, tai kuinka yksinäinen olet.
Jos sinulle on netissä kirjoittelu ainoa keino saada itsesi kuuluviin, niin onhan sekin jotain. Mieti, jos sinulla ei muuta ole, ja jos ei olisi edes nettiä ollenkaan, niin sitten varmaan yksinäistä ja tylsää olisikin.
Siinä ei ole mitään pahaa, jos yksinäinen ihminen on aktiivinen netissä.
Toki eihän se korvaa ihmiskontakteja livenä.- Anonyymi00004
Ei tietenkään korvaa täysin sitä merkitystä, mutt kohtaamisen ja ajatuksen vaihdon, keskustelut, vuorovaikutuksen korvaa, joskus jopa paremmin kuin n.s. livessä?
- Anonyymi00002
Mulla on ollut vuosia jo tapana trollailla täällä. Ei yksinäisyyspalstalla mutta muualla. En tee sitä täällä koska monelle yksinäisyys on oikea ongelma, kuten minulle.
Katselin kerran niin yhdellä palstalla oli varmasti 3-4 ensimmäistä sivua minun aloituksia ja kaikki pelkkää trollausta. Kun ei ole elämää niin ei ole elämää. Kerran pääsin netistä eroon ja olihan se aika hienoa mutta olen taas retkahtanut. Pitäisi vain heittää läppäri pois ja sulkea netti raakasti.- Anonyymi00003
Miksi sinulla ei ole elämää ? Onko jokin vialla ?
- Anonyymi00005
Kiitos sulle kommentistasi, tekstissäsi oli rehellisyyden taimi nettikirjoittelun suhteen.
Mun huomioita:
ihmiset kikkailee sanoilla yksin, yksinäisyys, yksinolo. Mikään sanan muunnos ei muuta yksinäisyyttä moninaisuudeksi, eikä yksin oloja kaksinaisuudeksi. Toki jokainen tuntee olonsa parhaiten ja pystyy puhumaan omista tunteistaan ja teoistaan paremmin kuin joku toinen, joka ehkä syyttäisi feikeistä, trolleista ja stalkkereista. Silti nettikirjoittelu on niin laajasti lukijasta kiinni, millä mielellä lueskelee, miten suhtautuu lukemaansa, millaisella asenteella on liikkeellä.
Mun väite: netti on nykypäivän elämää, siinä missä kirjeenvaihtopalstat ja kirjeiden kirjoittelu entismuinoin. Netti on tullut jossain vaiheessa jäädäkseen, ja silloin sitä on paheksuttu koska sitä on enimmäkseen pelätty. Toki sitä ja sen vaikutuksia pitää edelleenkin varoa, pelätä ja kyseenalaistaa, myös omilta lähtökohdilta mutta ... silti se on osa nykyelämää. Eikä ollenkaan mitä hävettävää, että osaa käyttää nettiä, että osaa sanailla (lue: hyväntahtoisesti trollata) - kuluttaa aikaansa, viihtyä netissä, valitsemillaan palstoilla tai keskusteluissa, sivustoilla. Me emme tulis mitenkään palvelluiksi ja onnelliseksi enää tässä elämänsivussa ilman nettiä.
Kiitos sulle tekstistäsi! Oli ilo lukea se! - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kiitos sulle kommentistasi, tekstissäsi oli rehellisyyden taimi nettikirjoittelun suhteen.
Mun huomioita:
ihmiset kikkailee sanoilla yksin, yksinäisyys, yksinolo. Mikään sanan muunnos ei muuta yksinäisyyttä moninaisuudeksi, eikä yksin oloja kaksinaisuudeksi. Toki jokainen tuntee olonsa parhaiten ja pystyy puhumaan omista tunteistaan ja teoistaan paremmin kuin joku toinen, joka ehkä syyttäisi feikeistä, trolleista ja stalkkereista. Silti nettikirjoittelu on niin laajasti lukijasta kiinni, millä mielellä lueskelee, miten suhtautuu lukemaansa, millaisella asenteella on liikkeellä.
Mun väite: netti on nykypäivän elämää, siinä missä kirjeenvaihtopalstat ja kirjeiden kirjoittelu entismuinoin. Netti on tullut jossain vaiheessa jäädäkseen, ja silloin sitä on paheksuttu koska sitä on enimmäkseen pelätty. Toki sitä ja sen vaikutuksia pitää edelleenkin varoa, pelätä ja kyseenalaistaa, myös omilta lähtökohdilta mutta ... silti se on osa nykyelämää. Eikä ollenkaan mitä hävettävää, että osaa käyttää nettiä, että osaa sanailla (lue: hyväntahtoisesti trollata) - kuluttaa aikaansa, viihtyä netissä, valitsemillaan palstoilla tai keskusteluissa, sivustoilla. Me emme tulis mitenkään palvelluiksi ja onnelliseksi enää tässä elämänsivussa ilman nettiä.
Kiitos sulle tekstistäsi! Oli ilo lukea se!Sanat yksin ja yksinäinen eivät ole samaa tarkoittavia muunnoksia. Niiden kanssa ei tarvitse, ei oikeastaan edes pysty kikkailemaan.
Noilla sanoilla on eri merkitys.
Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen. Yksinäinen ei välttämättä aina ole yksin.
Jatkuvasti yksin olevasta alkaa väistämättä jossain vaiheessa tuntumaan yksinäiseltä.
Moni sosiaalisesti aktiivinenkin, ihmisten kanssa viihtyvä, voi haluta olla joskus ihan yksin.
Moni on yksinäinen haluamatta olla sitä. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sanat yksin ja yksinäinen eivät ole samaa tarkoittavia muunnoksia. Niiden kanssa ei tarvitse, ei oikeastaan edes pysty kikkailemaan.
Noilla sanoilla on eri merkitys.
Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen. Yksinäinen ei välttämättä aina ole yksin.
Jatkuvasti yksin olevasta alkaa väistämättä jossain vaiheessa tuntumaan yksinäiseltä.
Moni sosiaalisesti aktiivinenkin, ihmisten kanssa viihtyvä, voi haluta olla joskus ihan yksin.
Moni on yksinäinen haluamatta olla sitä.Nythän sä juuri kikkailit =) onnistuneesti. sanoilla. merkityksillä. Yksinäisyys on yksinäisyyttä. sanoi sen miten kauniisti tahansa, missä tahansa. vaikka kuinka isosti ja isossa yhteydessä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nythän sä juuri kikkailit =) onnistuneesti. sanoilla. merkityksillä. Yksinäisyys on yksinäisyyttä. sanoi sen miten kauniisti tahansa, missä tahansa. vaikka kuinka isosti ja isossa yhteydessä.
No aivan sama, mitä nyt sitten kikkailuna pidetään. Itse käsitän kikkailun vähän eri tavalla.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
No aivan sama, mitä nyt sitten kikkailuna pidetään. Itse käsitän kikkailun vähän eri tavalla.
Oke, tavallaan mä ymmärrän, että luemme eritavalla sanoja, eri merkityksillä, mutt kaikesta oppii, yksinkin.
- Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miksi sinulla ei ole elämää ? Onko jokin vialla ?
Määrittele elämä.
Käyn töissä, touhuan koirani kanssa, lenkkeilen, nostelen painoja, luen, katson elokuvia ja roikun netissä. En tiedä mitä muuta tekisin. Onko elämä sitä että joka päivä käy jossain ihmisiä tapaamassa, käy joka päivä hienossa ravintolassa ja kerran viikossa käy alpeilla laskettelemassa kuten somessa tehdään? - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Määrittele elämä.
Käyn töissä, touhuan koirani kanssa, lenkkeilen, nostelen painoja, luen, katson elokuvia ja roikun netissä. En tiedä mitä muuta tekisin. Onko elämä sitä että joka päivä käy jossain ihmisiä tapaamassa, käy joka päivä hienossa ravintolassa ja kerran viikossa käy alpeilla laskettelemassa kuten somessa tehdään?tuossa edeltävässä viestissä oli kommentti että
"Kun ei ole elämää niin ei ole elämää" - siihen varmaan kommentoitiin, kysymällä noin.
Minusta on erityisen tärkeetä huomata nykypäivänä, ettei netissä roikkuminen mitenkään poissulje elämää, se rikastaa sitä ja tekee siitä omalta osaltaan rikkaan.
jos vielä ynnäis yhteen, niin netissä kirjoittelu auttaa yksinäisyyteen ja elämään.
Jokainen itse hakee ne puolet elämästä miten voi hyväksi ja viisaasti käyttää nettiä. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
tuossa edeltävässä viestissä oli kommentti että
"Kun ei ole elämää niin ei ole elämää" - siihen varmaan kommentoitiin, kysymällä noin.
Minusta on erityisen tärkeetä huomata nykypäivänä, ettei netissä roikkuminen mitenkään poissulje elämää, se rikastaa sitä ja tekee siitä omalta osaltaan rikkaan.
jos vielä ynnäis yhteen, niin netissä kirjoittelu auttaa yksinäisyyteen ja elämään.
Jokainen itse hakee ne puolet elämästä miten voi hyväksi ja viisaasti käyttää nettiä.ja mun on sen verran lisättävä
omasta taustastani, että olen eläkeläinen, yksin kotona, mullei oo ees koiraa 🐩🐕🐶 - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
ja mun on sen verran lisättävä
omasta taustastani, että olen eläkeläinen, yksin kotona, mullei oo ees koiraa 🐩🐕🐶Täällä toinen , tosin harvoin näillä palstoilla kirjoittelen mutta lueskelen lähes päivittäin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Määrittele elämä.
Käyn töissä, touhuan koirani kanssa, lenkkeilen, nostelen painoja, luen, katson elokuvia ja roikun netissä. En tiedä mitä muuta tekisin. Onko elämä sitä että joka päivä käy jossain ihmisiä tapaamassa, käy joka päivä hienossa ravintolassa ja kerran viikossa käy alpeilla laskettelemassa kuten somessa tehdään?Elämää on vaikea määritellä, etenkin muiden elämän määritteleminen ei onnistu.
Omaa elämää pystyy määrittelemään.
Jos on tyytyväinen elämäänsä sellaisena kuin se on, niin eihän ole mitään hätää.
Jos on tyytymätön elämäänsä, silloin olisi aika yrittää tehdä asian eteen jotain.
Kukaan toinen ei voi sanoa toiselle, millaista hänen elämänsä pitäisi olla. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Täällä toinen , tosin harvoin näillä palstoilla kirjoittelen mutta lueskelen lähes päivittäin.
Täällä kolmas, eläkeläinen, yksin kotona, lisäksi yksinäinen.
Touhuan kyllä enemmän muuta kuin että viettäisin aikaani netin parissa. - Anonyymi00023
Taas joku on samaa mieltä mun kanssa. Pisteet sulle!
Yksinäinen kylläkin olen, mutta se ei kyllä ole ainakaan pääsyy siihen miksi meuhkaan näillä sivustoilla. Kun tarinaa tulee helposti ja pakottamatta niin ihan ajankuluahan tämä vain on. Kun on yksinäinen ajattelija eikä kuulu mihinkään omia asioitaan ja aatteitaan ajaviin porukoihin tai kuppikuntiin eikä ole titteliä eikä statusta niin tännehän voi aina ajatuksiaan purkaa.
No, ehkä tämä homma ei sentään ihan silkkaa ajankulua ole. On takana jonkinlainen filosofiakin. Suomi24 on "keskustelusivusto" tai sen pitäisi olla keskustelusivusto. No harvemmin täällä mitään kunnon keskustelua syntyy. Enemmänkin sivusto on hervottoman huulenheiton paikka ja trollien taistelutanner. Ankaraa apinasotaa käydään "aatteellisten" laumojen välillä aseina verbaaliset astalot. Heh heh.
Keskustelu voisi kuitenkin olla tärkeäkin juttu vapaassa yhteiskunnassa. Keskustelun avulla tieto leviää ihan ihmisten välillä eikä vain hierarkisesti ylhäältä alas päin. Opitaan mitä toiset ihmiset asioista ajattelevat. Onhan se hyvä tietää, mitä muutkin ihmiset kuin ihan oma lähipiiri ajattelee ja tuntee.
Jonkun pakinoitsijan joskus ennen - en muista kenen - pakinoissa esiintyi semmoinen kuin "yksityisajattelija Manasse Olotilanne". Semmoinen filosofihan Oikonomikin on. Filosofiana on, että kun ahkerasti kylvää ajatuksen siementä niin jossain se ehkä alkaa itää, kasvaa ja levitä - jos siis siemen on kelvollista ja osuu hyvään maahan. Informaation maailma on ovela juttu. Aina ei edes tiedetä, mistä jokin isokin juttu on alkunsa saanut. Jonkun nimiinhän se sitten joskus voi mennä, jonkun, jolla on asemaa tai karismaa. Nimimerkki Oikonomilla, yksityisajattelija Manasse Olotilanteella ei kumpaakaan ole.- Anonyymi00013
Hei sinä siellä, Nomi tai Logi tai vaikka professuuri - sitähän tämän pitäisi olla - keskusteluja.
Minä varmaan yritän tässä selittää, että / kun ja jos, yksinäisyys ajaa ihmisen keskustelemaan netissä, asiallisesti, kooten mielipiteitä, loukkaamatta, arvottamatta, vapaasti, ennakkoluulottomasti, ehkä omia ajatuksiaankin kyseenalaistaen, heitellen radikaaleja ilmoille, bensaa pikkupuskiin, olemalla utelias, vähän kuin lapsonen, vastaanottamalla ja heittämällä takaisin pikku ajatuksia, tätähän tämä on :) tai pitäisi olla.
Tulikohan nyt varmasti oikein epäselvästi selitetty, tää Yksinäisyys & Internet - yhteisöllisyys, mutt periaate on, että keskustelupalstat ois keskusteluja varten. ja että Yksinäiset ihmiset juuri niitä keskusteluja kaipaavatkin.
- Anonyymi00017
Onpas kiva kun on muitakin yksinäisiä netissä ! (ikään tai mihinkään katsomatta)
Minä niin tykkään jutustella täällä. Tässä on niin monia hyviä puolia, etten paremmin sanois. Yks hyvä syy jutella netissä on, että tänne voi tulla oman ajankäyttönsä puitteissa, silloin kun se itselles sopii, kirjoittaa silloin kun ei mitään pakottavaa, painepakko, kiire. stressi, vastausvelvollisuutta ole. Tämä netti odottaa kirjoittajaansa, ja palvelee siinä , että on aina käytettävissä. silloin kun se minulle sopiii:) YES !!! - Anonyymi00019
Naapurin laukkanen tuorinimi terveiset puolet minusta Sekarotoinen koira karkaa
- Anonyymi00020
????
- Anonyymi00021
Ihminen tarvitsee huomiota ja hakee sen keinolla millä hyvänsä 🐕🐇🐈🧸
- Anonyymi00022
Juuri näin.
Ihminen myös itse tietää, haluaako hän hyvää vai huonoa huomiota.
Käyttäytymällä hyvin saa hyvää huomiota, ja huonosti käyttäytymällä saa negatiivista huomiota. Sen voi täysin itse valita.
- Anonyymi00024
Minä teen just tätä samaa koska koen olevani avuttomassa tilanteessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62459Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant722291- 2021304
- 1121122
- 711098
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig228962Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211919Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10837- 47789
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54786