Vapaa kuvaus

Aloituksia

837

Kommenttia

7636

1. "Sitä+ennen+on+tuhatvuotinen+paratiisi+maan+päällä."VÄÄRIN!!!+Tuollaista+ajanjaksoa+ei+tule.+"Henkimaailmaan+menee+kuolleet.+Jeesuksen+tullessa+osa+nousee+jo+ylös,+ja+lopussa+kaikki."Ei+vaan+menemme+ylösnousemus+ruumiissa+uuteen+Jerusalemiin.ILM.+21:+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.+2.+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.+3.+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;+4.+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt.""Minä+en+mene+sanomaan+mitään+tarkkaan+tempauksesta.+Elia+ainakin+temmattiin+tulisilla+vaunuilla+suoraan+Taivaaseen+elävänä."Tarkoitin,+että+uskotko+kuin+kiliastit,+että+seurakunta+tullaan+ottamaan+ylös+aikojen+lopussa+ennen+7+vuoden+vaivan+aikaa.
  2. "Kaste+vauvana+kieltää+koko+kasteen+tarkoituksen+ja+merkityksen."Ei+vaan+vahvistaa.+Raamatussa+on+lapsikaste+ja+on+oikea."Sillä+tavoin+merkittävä.+Kaste+otetaan+vastaan+ripillä+kun+ensimmäisen+kerran+saa+ehtoollisen+vastuullisessa"Usko+jo,+että+kaste+on+ehtoollinen+ovat+eri+sakramentit.+Pienenä+kastetaan+ja+15+vuotiaana+saa+ensimmäisen+ehtoollisen.+(minä+16v.)"Et+ymmärrä+luterilaistakaan+kastetta.+Kaste+on+siinä+väärä+sana.+Vaikka+koko+perhe+menisi+veteen,+lapsille+ei+se+ole+kaste,+he+eivät+tarvitse+kasteen+sakramenttia+pieninä+yhtään+mihinkään.+Heillä+on+siunauksensa+jo+sellaisinaan+kasteen+asioiden+suhteen+ja+siunata+heitä+voi+lisääkin,+ja+pitääkin."Sinulta+puuttuu+Pyhä+Henki,+että+ymmärtäisit.+Raamatussa+kastettiin+monta+perhettä+eikä+mitään+ikärajaa+asetettu.+Mormonit+ovat+sen+ikävästi+lisänneet.+Kukaan+ei+ole+synnitön+ei+myöskään+pieni++lapsi+hän+on+perisynnin+vallassa+ja+perkeleen+oma.+Vain+kaste+pelastaa+ja+pääsee+osaksi+Jeesuksesta+ja+luopuu+perkeleestä.+Lapsi+kasteen+armosta+on+pelastunut.+APT.+2:+38.+Niin+Pietari+sanoi+heille:+"Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu.JOH.+3:+5.+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.+Lapsi+tarvitsee+kastetta,+että+pääsee+Jumalan+valtakuntaan.Lapsella+ei+ole+mitään+oikotietä+pelastukseen+vain+Jeesus+pelastaa+lapsen+kasteen+jälkeen."+Heillä+on+siunauksensa+jo+sellaisinaan+kasteen+asioiden+suhteen+ja+siunata+heitä+voi+lisääkin,+ja+pitääkin."Lapsilla+ei+ole+mitään+erityistä+siunausta.+Mistä+Olli+moisen+löytää????"Eivät+luterilaiset+itsekään+taida+ymmärtää+ehtoolliselle+rippikoulun+jälkeen+mennessään.+Se+on+vain+muotouskovaista."Ainakin+minä+ymmärsin+täysin.++Ehtoollisella+saadaan+Jeesuksen+Ruumis+ja+Veri+ja+tässä+on+syntienanteeksi+saaminen.MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+Eikö+tämä+ole+selvää+tekstiä+Olli?
  3. Jaa+kiirastulessako?
  4. Jeesuksen+tulon+jälkeen+on+viimeinen+tuomio+ja+sitten+oikealla+puolella+menevät+uuteen+Jerusalemiin.+MATT.+25:+31.+Mutta+kun+Ihmisen+Poika+tulee+kirkkaudessaan+ja+kaikki+enkelit+hänen+kanssaan,+silloin+hän+istuu+kirkkautensa+valtaistuimelle.+32.+Ja+hänen+eteensä+kootaan+kaikki+kansat,+ja+hän+erottaa+toiset+toisista,+niinkuin+paimen+erottaa+lampaat+vuohista.+33.+Ja+hän+asettaa+lampaat+oikealle+puolelleen,+mutta+vuohet+vasemmalle.+34.+Silloin+Kuningas+sanoo+oikealla+puolellaan+oleville:+'Tulkaa,+minun+Isäni+siunatut,+ja+omistakaa+se+valtakunta,+joka+on+ollut+teille+valmistettuna+maailman+perustamisesta+asti.+Olli?+Mihin+tuohon+mahtuu+tuhatvuotinen+valtakunta?+ILM.+1:+7.+Katso,+hän+tulee+pilvissä,+ja+kaikki+silmät+saavat+nähdä+hänet,+niidenkin,+jotka+hänet+lävistivät,+ja+kaikki+maan+sukukunnat+vaikeroitsevat+hänen+tullessansa.+Totisesti,+amen.+8.+"Minä+olen+A+ja+O",+sanoo+Herra+Jumala,+joka+on+ja+joka+oli+ja+joka+tuleva+on,+Kaikkivaltias.2PIET.+3.+10.+Mutta+Herran+päivä+on+tuleva+niinkuin+varas,+ja+silloin+taivaat+katoavat+pauhinalla,+ja+alkuaineet+kuumuudesta+hajoavat,+ja+maa+ja+kaikki,+mitä+siihen+on+tehty,+palavat.+11.+Kun+siis+nämä+kaikki+näin+hajoavat,+millaisia+tuleekaan+teidän+olla+pyhässä+vaelluksessa+ja+jumalisuudessa,+12.+teidän,+jotka+odotatte+ja+joudutatte+Jumalan+päivän+tulemista,+jonka+voimasta+taivaat+hehkuen+hajoavat+ja+alkuaineet+kuumuudesta+sulavat!+13.+Mutta+hänen+lupauksensa+mukaan+me+odotamme+uusia+taivaita+ja+uutta+maata,+joissa+vanhurskaus+asuu.+Eli+Jeesuksen+paluun+jälkeen+maa+tuhoutuu,+ettei+mitään+tuhatvuotista+valtakuntaa+voi+täällä+olla.
  5. "Kumpi+antaa+sinettinsä,+Pyhä+Henki+(persoona)+vai+pyhä+henki+(perssonaton+voima)?"Pyhä+Henki+Jumala+ja+persoona.Mikä+on+perssonaton?