Merikapteeni ei usko, että ankkuri oli tahattomasti perässä 90 kilometriä

Anonyymi-ap

Ankkurin laskeminen pohjaan ja sen vetäminen tahattomasti ei ole mahdollista.
Kun vielä tiedetään milloin laskettu ja mihin vedetty. Tietoisesti vedetty missä on putkia ja kaapeleita.
Onko Eagle s miehistölle maksettu tuhotyöstä Venäjältä ?
Mitä spekuloisitte ? Spekuloin itse "kyllä".

200

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      A-Studiossa merikapteeni kertoi, ettei voi olla mahdollista vahingossa.

      • Anonyymi

        Vahingossa voi kenties ankkuri tippua, mutta kyllä sellainen takuulla sitten huomataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahingossa voi kenties ankkuri tippua, mutta kyllä sellainen takuulla sitten huomataan.

        tosiasiassa ei voi edes vhingosa tippua, se on kolminkertaisesti varmistettu. AINA


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kummasti ne kaapeleiden katkomiset ovat loppuneet, kenties siitä voi vetää johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti ne kaapeleiden katkomiset ovat loppuneet, kenties siitä voi vetää johtopäätöksiä.

        Saa nähä koska taas rytisee....


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa, olisiko alus ollut niin surkeassa kunnossa, et sitä ei huomattu, et ankkuri on pudonnut, vaikea sanoa.

      • Anonyymi

        Kyllä tuollainen aluksen kulkuun vaikuttava tekijä varmasti huomattaisiin. Ankkuri on toisella puolella keulaa kiinni aluksessa. Lähtisi vetämään toispuoleisesti sivulle, kun ankkuri raahautuu merenpohjaa pitkin. Aluksen ohjauksella pitää sitten kompensoida kulku, että alus kulkee suoraan. Takuulla on tiedetty, mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollainen aluksen kulkuun vaikuttava tekijä varmasti huomattaisiin. Ankkuri on toisella puolella keulaa kiinni aluksessa. Lähtisi vetämään toispuoleisesti sivulle, kun ankkuri raahautuu merenpohjaa pitkin. Aluksen ohjauksella pitää sitten kompensoida kulku, että alus kulkee suoraan. Takuulla on tiedetty, mitä tapahtuu.

        Aika pienellä peräsinkulman muutoksella kuitenkin korjautuu, ei ruorimies välttämättä mitään huomaa ja varsinkaan ei uskalla käydä huomauttelemaan, huolehtii vaan siitä että kompassisuunta pysyy määrättynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pienellä peräsinkulman muutoksella kuitenkin korjautuu, ei ruorimies välttämättä mitään huomaa ja varsinkaan ei uskalla käydä huomauttelemaan, huolehtii vaan siitä että kompassisuunta pysyy määrättynä.

        Voi olla tai olla olematta.


      • Anonyymi

        miten helvetissä se laivan kunto siihen vaikuttaa , että ei huomata ankkurin perässä vetämistä.jos huonokuntoisesta suotuveneestä tippuu ihminen jääkö sekin huomaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pienellä peräsinkulman muutoksella kuitenkin korjautuu, ei ruorimies välttämättä mitään huomaa ja varsinkaan ei uskalla käydä huomauttelemaan, huolehtii vaan siitä että kompassisuunta pysyy määrättynä.

        Älä venäläistrolli yritä selittää kun et merenkulusta tiedä hevon helvettiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pienellä peräsinkulman muutoksella kuitenkin korjautuu, ei ruorimies välttämättä mitään huomaa ja varsinkaan ei uskalla käydä huomauttelemaan, huolehtii vaan siitä että kompassisuunta pysyy määrättynä.

        Sinä ilmeisesti kuvittelet että laivan ankkuri takertuu pohjaan ja pitää sitten laivan paikoillaan?

        Ei ankkurointi niin toimi. Ankkurin koukut eivät merkitse mitään, eivätkä tartu mihinkään. Se on vain pelkkä visuaalinen hökötys. On aivan sama vaikka siellä komeilisi teräksinen Aku Ankka.

        Kun laiva laskee ankkurin ja jos laivan halutaan selvitä ehjänä, silloin lasketaan ankkuriköyttä, joka on oikeasti painavaa kettinkiä. Tuo kettinki on se mikä pitää laivan ankkurissa! Tuo kettinti laskeutuu pitkittäin pohjaan ja kun merenkäynti nostelee laivaa, se kettinki joustaa niin ettei ankkurikoneisto lähde kokonaan irti laivasta.

        Jos ankkuriköysi olisi lyhyenä, ja siellä raahautuisi pelkkä ankkuri, silloin se hakkaisi painavaa ankkuriketjua koko ajan ja olisi vain ajan kysymys kun koko ankkurikoneisto lähtee laivasta irti.

        Se laiva on vaatinut täyden vauhdin ja sen ilmaisimet ovat huutaneet hoosiannaa sekä konehuoneessa että myös komentosillalla kun ne ovat varoittaneet siitä että laiva ei kulje hyvin, ja pyrkii koko ajan kääntyään 180 astetta vastakkaiseen suuntaan! Siitä ei millään peräsimen pienellä korjauksella selvitä.

        Jokainen miehistön jäsen on laivalla tiennyt että nyt tehdään jotain todella outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten helvetissä se laivan kunto siihen vaikuttaa , että ei huomata ankkurin perässä vetämistä.jos huonokuntoisesta suotuveneestä tippuu ihminen jääkö sekin huomaamatta.

        jää ainakin Suomessa, joka juhannus näitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten helvetissä se laivan kunto siihen vaikuttaa , että ei huomata ankkurin perässä vetämistä.jos huonokuntoisesta suotuveneestä tippuu ihminen jääkö sekin huomaamatta.

        Samaa mieltä kanssasi, että teko on täysin tahallinen, mutta eihän rikolliset ole koskaan mitään myöntäneet, eivätkä tule myöntämäänkään. Jos nämä oikeusoppineet eivät uskalla myöntää tekoa tahalliseksi, niin uskaltavatko edes myöntää tekoa törkeäksi huolimattomuudeksi ? Koko ajan vaan hoetaan sitä samaa virttä, että heitä epäillään, kun asiahan on täysin selvä. Poliisi on alistetussa asemassa, eli heidän pitää alentua vaan pelkiksi typeryksiksi, jotka eivät tiedä mitään, vaan epäilevät ja ovat siis epävarmoja, vaikka heidänhän se kuuluu tietää ja oikeuslaitoshan ei tiedä mistään mitään, vaan antavat pelkän tuomion. Rikosta koskevat asiakirjat toimitetaan tutkijoiden ja poliisien toimesta näille typerille oikeuslaitoksen tötteröille, jotka vain saavat sanoa tekijöitä tekijöiksi ilman epäillään lässytystä, mutta kaikki muut median toimittajat sekä poliisit on alistettu olemaan vaan pelkkiä epäilijöitä, vaikka tietävät asiat oikeasti, joista taas oikeuslaitoksen pamput eivät tiedä yhtikäs yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi, että teko on täysin tahallinen, mutta eihän rikolliset ole koskaan mitään myöntäneet, eivätkä tule myöntämäänkään. Jos nämä oikeusoppineet eivät uskalla myöntää tekoa tahalliseksi, niin uskaltavatko edes myöntää tekoa törkeäksi huolimattomuudeksi ? Koko ajan vaan hoetaan sitä samaa virttä, että heitä epäillään, kun asiahan on täysin selvä. Poliisi on alistetussa asemassa, eli heidän pitää alentua vaan pelkiksi typeryksiksi, jotka eivät tiedä mitään, vaan epäilevät ja ovat siis epävarmoja, vaikka heidänhän se kuuluu tietää ja oikeuslaitoshan ei tiedä mistään mitään, vaan antavat pelkän tuomion. Rikosta koskevat asiakirjat toimitetaan tutkijoiden ja poliisien toimesta näille typerille oikeuslaitoksen tötteröille, jotka vain saavat sanoa tekijöitä tekijöiksi ilman epäillään lässytystä, mutta kaikki muut median toimittajat sekä poliisit on alistettu olemaan vaan pelkkiä epäilijöitä, vaikka tietävät asiat oikeasti, joista taas oikeuslaitoksen pamput eivät tiedä yhtikäs yhtään mitään.

        Kai ne nyt osataan tutkia asiasta osaavien kanssa miten se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne nyt osataan tutkia asiasta osaavien kanssa miten se on.

        Sitä toivomme.


    • Anonyymi

      Eihän tuota voisi kiistää, että ei huomaa laivan kulussa, mutta mitä ne ihme lenkit olivat, jotka laiva teki niiden kaapeleiden kohdilla. Jos suuntaa vaihtaa useasti, niin sehän paljastaa tahallisuuden.

      • Anonyymi

        Ne lenkit ovat johtuneet epäilemättä siitä että laiva on ankkuriketjun painon vuoksi kääntynyt väkisin vastakkaiseen suuntaan. Peräsimellä ei ole sellaista voimaa että se pystyisi vastustamaan ankkuriketjun aiheuttamaa vetoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lenkit ovat johtuneet epäilemättä siitä että laiva on ankkuriketjun painon vuoksi kääntynyt väkisin vastakkaiseen suuntaan. Peräsimellä ei ole sellaista voimaa että se pystyisi vastustamaan ankkuriketjun aiheuttamaa vetoa.

        Uskokoon lapsellisesti ken tahtoo kaapelien katkonnan olleen pelkkä vahinko, sillä turhaa on koskaan odottaa, että rikolliset mitään myöntäisivät. Hyvänä esimerkkinä koko Venäjän ja Putinin valhe propakandaa, jota toitotetaan, eli ei ikinä myönnetä edes sitä, että aloittivat sodan Ukrainaa vastaan tai että olisivat tarkoituksella ampuneet ohjuksiaan siviilikohteisiin. On helppoa uskoa Venäjän olevan kaikkien kaapelirikkojen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokoon lapsellisesti ken tahtoo kaapelien katkonnan olleen pelkkä vahinko, sillä turhaa on koskaan odottaa, että rikolliset mitään myöntäisivät. Hyvänä esimerkkinä koko Venäjän ja Putinin valhe propakandaa, jota toitotetaan, eli ei ikinä myönnetä edes sitä, että aloittivat sodan Ukrainaa vastaan tai että olisivat tarkoituksella ampuneet ohjuksiaan siviilikohteisiin. On helppoa uskoa Venäjän olevan kaikkien kaapelirikkojen takana.

        Ei siitä ole kahta sanaa etteikö ole.

        Kapteeni oli ilmoittanut että laiva pysähtyy hetkeksi konerikon vuoksi. Tuolloin on ankkuriketju laskettu pohjaan hallitusti, koska muuten, täydessä vauhdissa vapaasti pudonnut ankkuriketju olisi vetänyt tuon laivan keulan pohjaan. He ovat epäilemättä alkaneet kiihdyttämään täyteen vauhtiin niin että ankkuri on pomppinut jonkun verran pohjassa, ja ankkuriketjua on pikkuhiljaa ja hallitusti laskettu alaspäin.

        Sen lisäksi laivan suunta on muuttunut, ja peräsin on alkuun pystynyt sitä suuntaa kompensoimaan. Koneet ovat käyneet täydellä teholla pyrkiäkseen pitämään nopeuden "uskottavana".

        Tuo olisi myös huomattu komentosillalla, siksi että siellä on kaikki anturit varoittaneet aivan taatusti että käytetään liian paljon voimaa eteenpäin ajoon ja varoittanut komentosillalla olevia että asia pitää tarkistaa, koska nuo tiedot olisi myös kirjattu laivan mustaanlaatikkoon, jos sitä ei olisi laitettu pois päältä.

        Kapteeni siis valehtelee ettei muka tiennyt mitään.

        Kaikki, aivan kaikki todisteet viittaavat siihen että kapteeni on tiennyt tahallisuudesta.

        Sen lisäksi täytyy ottaa huomioon myös eräs toinen seikka. Alus ei voi täydessä nopeudessa nostaa ankkuria ylös koska silloin ankkurikelan täytyisi voittaa 18 solmun nopeus jolla ankkuri laahaa pohjaa pitkin, sekä tietenkin ankkuriketjun paino. Ankkuriketju nostetaan aina niin että alus kulkee hitaasti kohti ankkuriketjua ja samalla sitä kelataan ylös alukseen. Nyt, ankkurikelan olisi pitänyt muka kerätä vauhdissa painavaa ankkuriketjua ylös. Mikään kone ei sellaista vastusta kestä mikä aiheutuu ankkuriketjun painosta ja merenpohjan vastuksesta! Joku olisi siinä menossa antanut periksi, ankkurikela, ankkuriketju, tai laivan keula

        On syytä epäillä että kapteeni olisi pysäyttänyt aluksen jossain "turvallisemmalla" alueella ja sitten taas ilmoittanut moottoririkosta ja nostanut sen aikana ankkurin ylös. Sitä kapteeni taas ei voinut tehdä, koska kapteeni tiesi että merivartiosto oli jo saanut vihiä asiasta ja oli tulossa tarkistamaan asian. Jos alus olisi pysähtynyt, ilmoittanut konerikosta jne ja alkanut kelaamaan ankkuria ylös, olisi ollut täysin selvää että teko on tehty tahallisesti ja tietyllä kohdalla. Nyt kapteeni yritti vedota siihen ettei muka mitään huomattu ja että kyse on vahingosta. Sitä ei usko edes venäläistrollit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä ole kahta sanaa etteikö ole.

        Kapteeni oli ilmoittanut että laiva pysähtyy hetkeksi konerikon vuoksi. Tuolloin on ankkuriketju laskettu pohjaan hallitusti, koska muuten, täydessä vauhdissa vapaasti pudonnut ankkuriketju olisi vetänyt tuon laivan keulan pohjaan. He ovat epäilemättä alkaneet kiihdyttämään täyteen vauhtiin niin että ankkuri on pomppinut jonkun verran pohjassa, ja ankkuriketjua on pikkuhiljaa ja hallitusti laskettu alaspäin.

        Sen lisäksi laivan suunta on muuttunut, ja peräsin on alkuun pystynyt sitä suuntaa kompensoimaan. Koneet ovat käyneet täydellä teholla pyrkiäkseen pitämään nopeuden "uskottavana".

        Tuo olisi myös huomattu komentosillalla, siksi että siellä on kaikki anturit varoittaneet aivan taatusti että käytetään liian paljon voimaa eteenpäin ajoon ja varoittanut komentosillalla olevia että asia pitää tarkistaa, koska nuo tiedot olisi myös kirjattu laivan mustaanlaatikkoon, jos sitä ei olisi laitettu pois päältä.

        Kapteeni siis valehtelee ettei muka tiennyt mitään.

        Kaikki, aivan kaikki todisteet viittaavat siihen että kapteeni on tiennyt tahallisuudesta.

        Sen lisäksi täytyy ottaa huomioon myös eräs toinen seikka. Alus ei voi täydessä nopeudessa nostaa ankkuria ylös koska silloin ankkurikelan täytyisi voittaa 18 solmun nopeus jolla ankkuri laahaa pohjaa pitkin, sekä tietenkin ankkuriketjun paino. Ankkuriketju nostetaan aina niin että alus kulkee hitaasti kohti ankkuriketjua ja samalla sitä kelataan ylös alukseen. Nyt, ankkurikelan olisi pitänyt muka kerätä vauhdissa painavaa ankkuriketjua ylös. Mikään kone ei sellaista vastusta kestä mikä aiheutuu ankkuriketjun painosta ja merenpohjan vastuksesta! Joku olisi siinä menossa antanut periksi, ankkurikela, ankkuriketju, tai laivan keula

        On syytä epäillä että kapteeni olisi pysäyttänyt aluksen jossain "turvallisemmalla" alueella ja sitten taas ilmoittanut moottoririkosta ja nostanut sen aikana ankkurin ylös. Sitä kapteeni taas ei voinut tehdä, koska kapteeni tiesi että merivartiosto oli jo saanut vihiä asiasta ja oli tulossa tarkistamaan asian. Jos alus olisi pysähtynyt, ilmoittanut konerikosta jne ja alkanut kelaamaan ankkuria ylös, olisi ollut täysin selvää että teko on tehty tahallisesti ja tietyllä kohdalla. Nyt kapteeni yritti vedota siihen ettei muka mitään huomattu ja että kyse on vahingosta. Sitä ei usko edes venäläistrollit.

        Kaikki ovat kovasti tietävinään ja esittävät oman teoriansa .
        Se joka ei ole ollut merellä ei tietenkään tiedä yhtään mitään. Miten mikäkin alus on varustettuna .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokoon lapsellisesti ken tahtoo kaapelien katkonnan olleen pelkkä vahinko, sillä turhaa on koskaan odottaa, että rikolliset mitään myöntäisivät. Hyvänä esimerkkinä koko Venäjän ja Putinin valhe propakandaa, jota toitotetaan, eli ei ikinä myönnetä edes sitä, että aloittivat sodan Ukrainaa vastaan tai että olisivat tarkoituksella ampuneet ohjuksiaan siviilikohteisiin. On helppoa uskoa Venäjän olevan kaikkien kaapelirikkojen takana.

        Jos oli vahinko merellä, niin voihan niitä vahinkoja "sattua" maissakin.


    • Anonyymi

      Meri kapteni on usko maton muutrn sei oli sikaan

    • Anonyymi

      Törkeä huolimattomuus = rinnastus tahalliseen tekooon.

      • Anonyymi

        Niin miten minella täällä on taitoa merenkulusta
        , siis paras kun ne joilla on tietoa käytännössä näistä asioista hoitavat asian, ei voi maarapuna tietää kaikkia finessejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miten minella täällä on taitoa merenkulusta
        , siis paras kun ne joilla on tietoa käytännössä näistä asioista hoitavat asian, ei voi maarapuna tietää kaikkia finessejä

        Finessi on hienous.


    • Anonyymi

      Kaapelit pitää kaivaa metrien syvyteen. Ja betonia päälle.
      Siinähän sitten vetävät ankkureitaan.

      • Anonyymi

        10-15 tonnin ankkuri menee liejussa aika syvällä


    • Anonyymi

      Ukraina tuhoaa Venäjän öljyteollisuuden.
      Sitten ei ole mitä romulaivolla kuljettaa ja Venäjän talous heittää häränpyllyä.

      • Anonyymi

        Aivan - Ukrainalla on jo omatekoisia ohjuksia, joiden kantama on jopa 3000 kilometriä.
        Eivät länsivallatkaan kykene enää ohjusrajoituksillaan Ukrainan puolustusta haittaamaan.


    • Anonyymi

      Meri kapteni ei voi olla putin hysäri jos uskoo ankkurin liikkeisiin
      ankkuri ja rasti ovat kirkon tunus toivossa

    • Anonyymi

      Tässä laivajutussa Suomelle jää vielä tyhjä käteen, suuret oikeudenkäyntikulut ja paljon korvattavaa esim. laivan pakotetun seisonta- ajan rahtimenetyksinä yms. yms. Sen jälkeen pintaan nousee myös laivakaappaus kansainvälisillä vesillä...
      Syytettyjen teon osoittaminen tahalliseksi lienee sula mahdottomuus ja sen näyttäisi syyttäjäkin jo niin päätelleen. Kun rangaistus syytteen mukaisesta rikoksesta on 2- 10 vuoden ehdoton vankeus niin syyttäjäpä uskaltaa vaatia heti kättelyssä niinkin matalaa kuin 2,5 vuoden kakkua... tyhjän saa pyytämättäkin.

      • Anonyymi

        Se on mahdollista...


      • Anonyymi

        Tuosta on jo äänitodisteet, joten.... kapteeni päätyy kivensisään aika pitkäksi aikaa ja omistaja saa alkaa kaivamaan kuvettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta on jo äänitodisteet, joten.... kapteeni päätyy kivensisään aika pitkäksi aikaa ja omistaja saa alkaa kaivamaan kuvettaan.

        Pienillä sakoilla ja nuhteluilla pääsee...


    • Anonyymi

      Kapu perämiehineen valehtelee.

      • Anonyymi

        Ehkä, mutta miten todistaa ??

        Jos kippari ja perämies pysyy lausunnoissaan, ei huomattu, ei kukaan voi sanoa että huomasivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta miten todistaa ??

        Jos kippari ja perämies pysyy lausunnoissaan, ei huomattu, ei kukaan voi sanoa että huomasivat.

        Olisi pitänyt huomata.
        Kyllä laivan ohjattavuus muuttuu, kun ankkuria vedetään perässä.
        Ja jos ei laivan moottoria voi pysäyttää, niin ohjattavuutta voi kokeilla - merellä aina sen verran tilaa on.
        Niinhän ne rikoliset yleensä aina sanovat olevansa syyttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt huomata.
        Kyllä laivan ohjattavuus muuttuu, kun ankkuria vedetään perässä.
        Ja jos ei laivan moottoria voi pysäyttää, niin ohjattavuutta voi kokeilla - merellä aina sen verran tilaa on.
        Niinhän ne rikoliset yleensä aina sanovat olevansa syyttömiä.

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Ihan niin ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt huomata.
        Kyllä laivan ohjattavuus muuttuu, kun ankkuria vedetään perässä.
        Ja jos ei laivan moottoria voi pysäyttää, niin ohjattavuutta voi kokeilla - merellä aina sen verran tilaa on.
        Niinhän ne rikoliset yleensä aina sanovat olevansa syyttömiä.

        Jos ankkuria työnnettiinkin edessä, se ei silleen paljon tunnu...


      • Anonyymi

        Todista se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt huomata.
        Kyllä laivan ohjattavuus muuttuu, kun ankkuria vedetään perässä.
        Ja jos ei laivan moottoria voi pysäyttää, niin ohjattavuutta voi kokeilla - merellä aina sen verran tilaa on.
        Niinhän ne rikoliset yleensä aina sanovat olevansa syyttömiä.

        Todista väittämäsi siten että oikeus uskoo sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista väittämäsi siten että oikeus uskoo sinua?

        Ei maakravut pysty todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Ja kansimies ei kannella havaitse mitään, kaikki vaan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta miten todistaa ??

        Jos kippari ja perämies pysyy lausunnoissaan, ei huomattu, ei kukaan voi sanoa että huomasivat.

        Jos ei voi osoittaa asiat vedenpitävästi, niin eivät joudu vastuuseen. Siihen kaikki rikollinen toiminta perustuu, että ei jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kansimies ei kannella havaitse mitään, kaikki vaan ok.

        Mikä on kansimies, ei suuren tankkerin kannella ole mitään jatkuvaa miehitystä, siellä käydään tekemässä esim. huoltohommia jos ja kun on tarvis mutta ei siellä ole sellaista päivystystä kuin kuvittelet. ja se laivan runko, se ei ole ihan pieni ja kevyt ja jos joku sattuu olemaan vaikka siinä kansirakenteiden edessä kannella niin siitä on matkaa keulaan missä ankkurikin sellaiset 170- 190 metriä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Kyllä se tuntuu, ihan varmasti. Paitsi, jos kettinki katkeaa samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Kyllä se tuntuu viimeistään silloin kun leka on merenpohjassa.
        Saattaa ohjaus hieman puoltaa :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Jos ankkuri laahaa pitkin meren pohjaa, ihan varmasti huomattaisiin.

        Ja jos ei olisi ihan meren pohjassa, huomattaisiin silti.

        Jos kippari ja perämies pysyvät puheissaan ''..en huomannut..'' ei sitä kukaan voi kiistää:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        kansimies ei tiedä hevonpaskaa etenkään laivan ohjaamisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ankkuria työnnettiinkin edessä, se ei silleen paljon tunnu...

        toi oli paras,kokeiles nojata lapioon jossa kettinki varsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Millä laivalla olet palvellut hyvä herra kansimies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivan ollessa noin massiivinen ei toisen ankkurin putoaminen tunnu juurikaan, varsinkin jos on merenkäyntiäkin,
        terv. kansimies.

        Jos kuitenkin meriolosuhteet pysyvät samana ja yllättäen vauhti hidastuu huomattavasti, lienee silloin huomattavan palikka kapteeni ruorissa jos ei sitä huomaa?
        Ei ison rahtialuksen kapteeniksi ihan ketä vain kelpuuteta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kansimies ei tiedä hevonpaskaa etenkään laivan ohjaamisesta

        Kansimies myös ohjaa laivaa usein.


    • Anonyymi

      Ei rysiä käsitellessä tarvi enää mitään todistaa, vihamielinen röyhkeä kehitysmaa

      • Anonyymi

        Se onkin muuttunut niin päin venäjän osalta, että syyllinen, ellei toisin todisteta.


    • Anonyymi

      Vahingossa pudonnut, mutta oikeassa kohtaa?

    • Anonyymi

      Paatin musta laatikko oli sopivasti pimeenä , kaapelien katkomisen ajan. Järjestetty juttu.

      Päällystö kieltää tietysti, kun eivät uskalla laverrella.
      Koppiin miettimään.

      • Anonyymi

        Välilyönti tulee vain pilkun jälkeen, ei ennen, hölmö. Mieti miten hölmö olet...

        Nim, koppiin miettimään


      • Anonyymi

        Entä keltainen laatikko, se on jo löydetty.
        Punaista vielä etsitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välilyönti tulee vain pilkun jälkeen, ei ennen, hölmö. Mieti miten hölmö olet...

        Nim, koppiin miettimään

        Siulla se pilkku otsassa luupää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välilyönti tulee vain pilkun jälkeen, ei ennen, hölmö. Mieti miten hölmö olet...

        Nim, koppiin miettimään

        Toivottavasti pystyt toipumaan edellisen kirjoittajan vahinkovälilyönnistä vai tarvitsetko ehkä terapiaa?
        Pilkunviilaaja ja kielipoliisin karikatyyrikö olet?


    • Anonyymi

      paatti ajoi siksakkia löytääkseen kaikki kapelit psyko vahinkossa

      • Anonyymi

        Kapitän sehr alles gut.


    • Anonyymi

      Studiomerikapteenin tarinoinnilla ei ole mitään merkitystä. Ei ilmeisesti ole ollut yhdessäkään tilanteessa jossa ankkurin putoaminen vahingossa ajon aikana olisi tapahtunut, eli ei puhu ylipäätään käytännön kokemuksesta vaan puhuu vain lämpimikseen.

      • Anonyymi

        Sinäkö olet merikapteeni ?


      • Anonyymi

        Itkitkö, kun Breznev kuoli ?


      • Anonyymi

        Ankkuri ei putoa ihan omia aikojaan.

        Kun ankkuri lasketaan, ensin avataan ''karhunleuat'' ja sitten jarru.


      • Anonyymi

        Merikapteenin tarinalla on varmasti merkitystä, koska merikapteeni tietää sen miten ankkurin laskeminen vaikuttaa laivaan, silloinkin kun ankkuri lasketaa hyvässä säässä ja se tapahtuu tasaisesti.

        Sitä edessä olevaa ankkuria ei nimittäin lasketa niin että laiva pysähtyy ja sitten vain pudotetaan ankkuri vapaasti. Se ankkurikettinki painaa ihan helvetisti ja jos se pääsee täydellä vauhdilla putoamaan, se vetää koko koneiston perässään mereen. Ankkuri täytyy laskea pohjaan suunnitellusti, tietyllä nopeudella, ja myös laivaa täytyy ajaa tietyllä nopeudella silloin. Ankkurin laskeminen vaikuttaa laivan kulkuun selvästi kun se on pohjassa. Suurin osa laivoista ei ikinä laske ankkuria niin että ajetaan eteenpäin. Se voidaan toki tehdä, mutta turvallisinta on tehdä se niin että ankkuria lasketaan ja sitten samalla ajetaan taaksepäin. Tärkeintä on saada aikaan joustava ankkuriketju ja se ei ole sitä jos ankkuri lasketaan vain suoraan sekavaksi kasaksi merenpohjaan. Jos ankkuriketju ei jousta, silloin pienikin merenkäynti alkaa aiheuttamaan ongelmia, ja se kettinki repii perässään koko koneiston irti. Ja jos mietitään sitten sitä että laivalla ajetaan eteenpäin täydellä vauhdilla, jossain vaiheessa peräsin ei enää pysty kompensoimaan vetoa joka syntyy perässä laahaavasta ankkuriketjusta ja laiva kääntyy 180 astetta ympäri ja laiva on sen verran iso masiina että se ei kysele että pysäytetäänkö sitä kääntymistä vai ei.

        Laivan kapteeni on aivan satavarmasti tiennyt mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö olet merikapteeni ?

        En tiedä muista, mutta minä en ole edes merimies, vaikka vettä jo toisessa polvessa.


    • Anonyymi

      Väli työnti tulee vain pilkun jälkeen, ei mieti miten hölmö olet...

      • Anonyymi

        Vaan savu ja tuli sekä sivuttainen latvatuuli saavat pilkukin paikkaansa reitillänsä miettimään.


    • Anonyymi

      Spekulointia voi harrastaa, mut toivotaan et totuus selviää.

    • Anonyymi

      Monet merikaptenit ovat koneinsinöörejä joiden todistukset vain ovata
      jääneet osmaliaan

      • Anonyymi

        tuomarit on varmaan valamiehiä


    • Anonyymi

      Syyttäjällä ei saata olla mitään sellaista millä todistaa teon tahallisuus, siihen se kaatuu heti kättelyssä tuo homma mutta paljon se tulee veronmaksajille maksamaan. Syytetyt ja päällikkö ensisijaisena voivat saada vähän sakkoja tai pienen ehdonalaisen hyvän merimiestavan vastaisesta toiminnasta joka sekin tuomio on jo tullut lusittua pidätettynä ollessa useampaan kertaan eli sitten vain korvauksia hakemaan kun oikeudenkäynti on ohi...

      • Anonyymi

        Etkai halua et koko juttu olisi pitänyt vain olankohautuksella antaa mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkai halua et koko juttu olisi pitänyt vain olankohautuksella antaa mennä?

        Mitäpä muuta tuo venäläistrolli haluaisi kuin että koko juttu painetaan villaisella.

        Mutta, teon tahallisuus on näytetty jo. Heillä on tallenteet tapahtuneesta.


    • Anonyymi

      Ei tähän tahattomuuteen oikeuslaitos usko missään valtiossa. Sabotaasia alusta loppuun. Kapulle uskoteltiin, ettet saa syytettä jutussa.

      • Anonyymi

        Mutta juuri siitä ei lainkaan ole kyse...et siis tajua että meillä ei anneta rangaistuksia uskomuspohjaisesti vaan rikoksesta on oltava vedenpitävä näyttö. Tässä jutussa syyttäjä syyttää syytettyjä tahallisesta teosta mitä (tahallisuutta) hän ei ikimaailmassa kykene vedenpitävästi toteennäyttämään ja sillä sipuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta juuri siitä ei lainkaan ole kyse...et siis tajua että meillä ei anneta rangaistuksia uskomuspohjaisesti vaan rikoksesta on oltava vedenpitävä näyttö. Tässä jutussa syyttäjä syyttää syytettyjä tahallisesta teosta mitä (tahallisuutta) hän ei ikimaailmassa kykene vedenpitävästi toteennäyttämään ja sillä sipuli.

        Ei suomessa enää tarvitse todisteita olla, nykyään monissa rikoksien tuomitsemiseen riittää se kumman puolen väitettä oikeus uskoo.
        Rikollisia vapautui liikaa aikanaan ja nyt on otettu tämä nykylinja.
        Murhastakin tuomittuja vaikka kroppaa ei ole löydetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta juuri siitä ei lainkaan ole kyse...et siis tajua että meillä ei anneta rangaistuksia uskomuspohjaisesti vaan rikoksesta on oltava vedenpitävä näyttö. Tässä jutussa syyttäjä syyttää syytettyjä tahallisesta teosta mitä (tahallisuutta) hän ei ikimaailmassa kykene vedenpitävästi toteennäyttämään ja sillä sipuli.

        Tässä on jo todisteet. Sitäpaitsi olet täysin väärässä jos kuvittelet että kaikkiin rikoksiin tarvitsee olla vedenpitävät todisteet. Useimmat murhatapaukset ratkaistaan esimerkiksi sillä ettei mitään muuta mahdollisuutta voinut olla, eikä suinkaan sillä että on videokuvaa murhauksesta.


    • Anonyymi

      Et siis ole katsonut merenpohjasta kuvattua laahausjälkeä ?

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä jankkaat ja sönkkäät, syytetythän eivät edes kiistä sitä etteikö laivan ankkuri aiheuttanut väitettyä seuraamuksia!
        Nyt kyse on vain siitä aiheutettiinko vauriot eli ankkurin laskeminen ja perässä raahaaminen tahallaan vaiko vahingossa. Syyttäjä väittää että toiminta oli suunnitelmallista ja tahallista ja syytetyt väittävät että kaikki tapahtui vahingossa.
        Miten SINÄ syyttäjänä todistaisit ehdottoman varmasti että teko oli tahallinen..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä jankkaat ja sönkkäät, syytetythän eivät edes kiistä sitä etteikö laivan ankkuri aiheuttanut väitettyä seuraamuksia!
        Nyt kyse on vain siitä aiheutettiinko vauriot eli ankkurin laskeminen ja perässä raahaaminen tahallaan vaiko vahingossa. Syyttäjä väittää että toiminta oli suunnitelmallista ja tahallista ja syytetyt väittävät että kaikki tapahtui vahingossa.
        Miten SINÄ syyttäjänä todistaisit ehdottoman varmasti että teko oli tahallinen..?

        Tottaviltussa se oli ei ole venäjälle palaamista ellei katko kapeleita määräysten mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä jankkaat ja sönkkäät, syytetythän eivät edes kiistä sitä etteikö laivan ankkuri aiheuttanut väitettyä seuraamuksia!
        Nyt kyse on vain siitä aiheutettiinko vauriot eli ankkurin laskeminen ja perässä raahaaminen tahallaan vaiko vahingossa. Syyttäjä väittää että toiminta oli suunnitelmallista ja tahallista ja syytetyt väittävät että kaikki tapahtui vahingossa.
        Miten SINÄ syyttäjänä todistaisit ehdottoman varmasti että teko oli tahallinen..?

        Koska laivan tekniikka ja miehistö pitää sitä silmällä.

        Jos ei ole trkniikkaa eikä silmiä se jo riittää syyllisyyteen.


    • Anonyymi

      Minä en usko mitään mitä kagaalimediat uutisoi.

    • Anonyymi

      Minä puolestani perustan tietoni kaanien tiedonantoihin.

      • Anonyymi

        Kaani (altailaisissa kielissä khan) on sotilasjohtajan arvonimi, jota ovat käyttäneet monet turkkilaiset ja mongolilaiset hallitsijat. Mongoliassa suurkaani on kaikkien mongolien johtaja. Ensimmäinen suurkaani oli Tšingis-kaani 1200-luvun alussa.

        Tätäkö tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaani (altailaisissa kielissä khan) on sotilasjohtajan arvonimi, jota ovat käyttäneet monet turkkilaiset ja mongolilaiset hallitsijat. Mongoliassa suurkaani on kaikkien mongolien johtaja. Ensimmäinen suurkaani oli Tšingis-kaani 1200-luvun alussa.

        Tätäkö tarkoitit?

        Tsingis- kaani oli itse asiassa myös viimeinen suurkaani koska hänen jälkeensä valta hajosi useammalle taholle. Sehän olikin juuri sisäinen vallantavoittelu ja vallanperimysriidat jotka saivat Mongolit vetäytymään esim. Euroopasta. Tosin heille alkoi kertyä myös tappioita mm. Venäjällä koska he eivät olleet ollenkaan tottuneet toimimaan metsäisillä alueilla ja tiettävästi suorastaan pelkäsivät metsissä liikkumista ja mm. Novgorodin valtaamisesta he luopuivat vaikeakulkuisen maastonkin takia.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään usko kun sitä on käsketty ettei saa uskoa

    • Anonyymi

      Hyvä. En minäkään. Tai sitten eivät osaa omia hommiaan, siis ne syytetyt.

      • Anonyymi

        Nämä eivät ole uskon tai en usko- asioita, todistustaakka on syyttäjällä eikä oikeus langeta tuomioita jos sanot sille että hei, en minäkään usko...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä eivät ole uskon tai en usko- asioita, todistustaakka on syyttäjällä eikä oikeus langeta tuomioita jos sanot sille että hei, en minäkään usko...

        En ole siellä oikeudessa mukanakaan sanomassa yhtään mitään. Täällä on taas aivan sama, mitä sanon / sanot.


    • Anonyymi

      Valehteva kippari apureineen kiven sisään muutamaksi vuodeksi ihan varmuuden vuoksi ja opetukseksi muille.

      • Anonyymi

        Niin pitkäksi aikaa että toimeksiantaja selviää ja on korvannut aiheuttamansa vahingot


    • Anonyymi

      ei siihen tarvita merikapteenia toteamaan tota asiaa.... koitapa soutuveneellä soutaa ja laittaa ankkuri keulasta veteen....
      Eikä tarvitse edes soekuloida, KYLLÄ miehistölle on maksettu..

    • Anonyymi

      Kipparilla taskut ruplia täynnä.

    • Anonyymi

      Vahinko tai ei, miksi suomalaisten tulisi kustantaa veli venäläisten tekoset?

      • Anonyymi

        Siksi koska isot maat kyykyttää aina pieniä ja koska kaikki on politiikkaa ja venkulointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska isot maat kyykyttää aina pieniä ja koska kaikki on politiikkaa ja venkulointia.

        Venkuloilla on aina tekosyy tekemisilleen.


      • Anonyymi

        Siksi että kukaan muukaan ei maksa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että kukaan muukaan ei maksa...

        Meillä on pinkkaa millä kuitata köyhän venäjän ryssimiset👍👍👍


    • Anonyymi

      Katoin just pitkän dokum japanin sotarikollisuudezta

      Hirohito vehkeiltiin syyttömäksi vaikka jokainen tiesi ettei mitään sotaa olisi aloitettu ilman hiton lupaa !

      • Anonyymi

        Joo siis usan kanta, kiina nyt marisee aina

        Roosevelt julisti japanin kuppasaartoon ja panirikkoi sen hyökkäämällä perl roosehelvelttiin

        Truman pelasti lopuksi ja paninydin aseella koska Stalin oli valtaamassa saaret komunismiin


    • Anonyymi

      Mitä tuo nyt muka on. Monella on tapana soutaa ankkuri pohjassa. Eipä tarvitse nostella ja heitellä kun pysähtyy onkimaan. 10kg ankkuri on sopiva.

    • Anonyymi

      Kyllä. Mystisistä syistä myös aluksen musta laatikko oli "vahingon" sattuessa sammutettuna. Meriselityksiä kyllä riittää.

      • Anonyymi

        Se "laatikko" oli ollut hiljaa jo yli viikon kun alus vasta matkasi Ust_ Lugan satamaan, revi siitä sitten juttua...on jo todettu ihan viranomaistenkin toimesta että vastaavia tallennuskatkoja vaan sattuu ja tapahtuu laivoilla ihan ilman tahallisuutta. Että revi siitäkin sitten juttua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se "laatikko" oli ollut hiljaa jo yli viikon kun alus vasta matkasi Ust_ Lugan satamaan, revi siitä sitten juttua...on jo todettu ihan viranomaistenkin toimesta että vastaavia tallennuskatkoja vaan sattuu ja tapahtuu laivoilla ihan ilman tahallisuutta. Että revi siitäkin sitten juttua...

        Mistä tuo tieto?


    • Anonyymi

      Persut kuvittelee olevansa merimiehiä...

      Se ankkuri toimii myös hätäjarruna ja kyllä sitä on ihan kotimaisillakin aluksilla jouduttu tiputtamaan vauhdissa mereen.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa jarrutus tapahtui kuivalla maalla


      • Anonyymi

        Kerro vaikka pari tietämääsi tapausta joissa ankkuri on laskettu normimatkavauhdilla koneella eteenpäin ajavasta Suomeen liputetusta aluksesta..?


      • Anonyymi

        Tää persu on merimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaikka pari tietämääsi tapausta joissa ankkuri on laskettu normimatkavauhdilla koneella eteenpäin ajavasta Suomeen liputetusta aluksesta..?

        Esim Kielin kanavassa jouduttiin laskemaan kerran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Kielin kanavassa jouduttiin laskemaan kerran

        Laskitte siis ankkurin noin 10 solmun nopeudessa ajaessanne moottorin voimalla kuten tekivät Eagle S- laivalla, niinkö..? Eikö kellekään tullut mieleen siinä että olisi järkevää ihan ekana ottaa koneesta tehot pois ja vaikka laittaa pakkikin päälle jne....
        Jopa rutiininomaisissa satamamanoveerauksissa toisinaan käytetään ankkuria apuna mutta eivät tapaukset ole mitenkään rinnastettavissa Eagle S:n temppuun...


    • Anonyymi

      Laivayhtiöllä on varmaankin vakuutus. Jos vahinko, niin korvauksia vaan maksuun.

      • Anonyymi

        Mikä se tekikään aluksista ns. varjolaivaston aluksia...olisiko yksi ja painavakin seikka ollut sellainen, ettei ko. aluksia ole vakuutettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se tekikään aluksista ns. varjolaivaston aluksia...olisiko yksi ja painavakin seikka ollut sellainen, ettei ko. aluksia ole vakuutettu...

        Vaasassa kävi epäilty varjoalus, ei löydetty sieltä mitään drooneja tms. kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa kävi epäilty varjoalus, ei löydetty sieltä mitään drooneja tms. kuitenkaan.

        Ei ole varjoalus, löytyy ihan eurooppalainen varustamo, taisi olla Norjalainen. Ei venäläinen miehistö tee siitä varjoalusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varjoalus, löytyy ihan eurooppalainen varustamo, taisi olla Norjalainen. Ei venäläinen miehistö tee siitä varjoalusta.

        Kyllä on syytä epäillä venäläisiä, he ovat kasvaneet Kremlin propagandassa lapsesta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on syytä epäillä venäläisiä, he ovat kasvaneet Kremlin propagandassa lapsesta asti.

        Epäillä mistä?
        Mitä kremliä tarkoitat, Venäjällä on niitä satoja. Kreml on linnoitus ja /tai muuri...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäillä mistä?
        Mitä kremliä tarkoitat, Venäjällä on niitä satoja. Kreml on linnoitus ja /tai muuri...

        Kteml on palo- ja nälkä imuri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kteml on palo- ja nälkä imuri

        Kojaus: kreml


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäillä mistä?
        Mitä kremliä tarkoitat, Venäjällä on niitä satoja. Kreml on linnoitus ja /tai muuri...

        Älä leiki tyhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä leiki tyhmää.

        Huono vastaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono vastaus!

        Napakymppihän oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napakymppihän oli.

        Huono kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono kommentti.

        Osuva, kyllä huomasit.


      • Anonyymi

        Eipä ole vakuutuksia kehitysmaiden laivoilla. Voitaisiin laittaa merivartiosto jos Suomella sellainen kunnollinen olisi, valvomaan Suomenlahden liikennettä. Kehitysmaiden laivoilta pääsy kielletty tai vakuudet pöytään ennenkuin laiva liikkuu metriäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäillä mistä?
        Mitä kremliä tarkoitat, Venäjällä on niitä satoja. Kreml on linnoitus ja /tai muuri...

        Kaikki tietävät, että Kreml tarkoittaa Suomessa ja muuallakin Venäjän autoritääristä hallintoa. Oletko trolli vai muuten vain Venäjämielinen idiootti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että Kreml tarkoittaa Suomessa ja muuallakin Venäjän autoritääristä hallintoa. Oletko trolli vai muuten vain Venäjämielinen idiootti?

        Kaikki tietävät että sana kreml on johdettu Moskovan vanhinta kaupunginosaa ympäröivästä muurista joka muuri on se kreml. Se on ihan fyysinen elementti eikä mikään hallintoluomus....Vastaavia muureja on lukuisissa Venäjän vanhoissa kaupungeissa ja niitä kaikkia sanotaan kremleiksi. Olet kai liikkunut naapurimaassamme sen verran että olet ainakin Moskovan, Nizniy Novgorodin, Novgorodin, Kazanin tms. kremlit nähnyt?


    • Anonyymi

      Saarron vika nämä kolmannen maailman romulaivat heh.

    • Anonyymi

      Hölmö kiihkouskis merikapteeni ei usko, että ankkuri oli tahattomasti perässä 90 kilometriä.

      Mutta eihän se ole mikään profetia eikä muukaan uskon asia. 😁

    • Anonyymi

      Venäjä laittaa kehitysmaalaiset tekemään tuhotöitä länsimaissa. Länsimaat käsittelevät silkkihanskoin tuhotyöntekijöitä ja venäjän itsevaltias nauraa partaansa.

    • Anonyymi

      Saas nähdä saako kapteeni tuomion, jos saa, oliko maksaja Ukraina vai Venäjä tai jokin muu taho. Kaasuputkien räjäytyksen järjesti Ukraina, miksei siis ankkuritemppuakin?

      • Anonyymi

        Jos kaasuputkien rikkomisen hoitivat ukrainalaiset, se ei tarkoita että valtiollinen Ukraina olisi homman takana, tekijöidenhän korvaukset pitää maksaa...mutta se on näissä jutuissa hui ja hai, ei tule korvauksia, vaatimuksia toki voi esittää. Ja puhutaan vahingoissa sellaisista summista että esim. Eaglen miehistön jäsenet eivät tietenkään sellaisia kykenisikään pulittamaan, ei tule rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaasuputkien rikkomisen hoitivat ukrainalaiset, se ei tarkoita että valtiollinen Ukraina olisi homman takana, tekijöidenhän korvaukset pitää maksaa...mutta se on näissä jutuissa hui ja hai, ei tule korvauksia, vaatimuksia toki voi esittää. Ja puhutaan vahingoissa sellaisista summista että esim. Eaglen miehistön jäsenet eivät tietenkään sellaisia kykenisikään pulittamaan, ei tule rahoja.

        Ainakaan merille ei pidä enää päästää noita tunareita.


    • Anonyymi

      Jaa, ei kai sitä tahattomuutta usko syyttäjäkään.

      • Anonyymi

        Syyttäjän uskomus ei ratkaise oikeuden päätöstä, syyttäjä ei osallistu tuomion määräämiseen tai määräämättä jättämiseen, hän on vain jutun syyttäjä!
        Tässä jutussa syyttäjällä on jokseenkin mahdoton tehtävä osoittaa oikeudelle Suomen oikeuskäytännön vaatimat ehdottoman luotettavat ja pitävät todisteet teon tahallisuudesta, niitä vaan ei ole.
        Kun ko. teon rangaistusasteikko on 2- 10 vuotta ehdotonta vankeutta mutta syyttäjä vaatii vain 2,5 vuoden rangaistusta niin johan sekin kertoo ettei syyttäjä jo lähtökohtaisestikaan usko että tahallisuutta kyettäisiin toteennäyttämään...


    • Anonyymi

      Ota persu käteesi Riikka Purran vaalijuliste
      Ja toiseen käteen niveapurkki

      • Anonyymi

        Kuka on persu...


      • Anonyymi

        Valitan, rva Purra ei ole aivan ensimmäisellä sijalla naismakuni kohteissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitan, rva Purra ei ole aivan ensimmäisellä sijalla naismakuni kohteissa...

        Et ymmärrä mitään Naisista....


    • Anonyymi

      ryssän sabotaashi se ankkurin kyntö oli
      päivänselvä asia

      • Anonyymi

        Todista väitteesi...


    • Anonyymi

      Paatin tekemä outo piruetti selvä indikaatio ankkurin takertumisesta Eil se huomattiin silloin Satavarmasti!

      • Anonyymi

        Sitä pitää tutkia ja pohtia tarkemmin.


      • Anonyymi

        Entä jos aluksen liikkeet johtuivatkin moottoriongelmista?
        Esittämilläsi argumenteilla ei ole mitään todistusvoimaa, siinäpä se, et vaan sitä ymmärrä...


      • Anonyymi

        Jos kippari ja perämies sanovat ''...ei huomattu...'' sitä ei voi kukaan kumota.

        Kaikki tietävät että puhuvat paskaa, mutta kukaan ei voi todistaa paskan puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kippari ja perämies sanovat ''...ei huomattu...'' sitä ei voi kukaan kumota.

        Kaikki tietävät että puhuvat paskaa, mutta kukaan ei voi todistaa paskan puhumista.

        En minä ainakaan tiedä varmuudella miten tapahtumat ovat menneet, en siis kuulu ryhmään "kaikki"...


      • Anonyymi

        Jes !


    • Anonyymi

      Kolmannen maailman romupaatit. Kiitos saarroille euroopan satamissa heh.

      • Anonyymi

        Ja miehistö alkoholisteja?


      • Anonyymi

        Rakennettu 2006, ei vielä vanhus:)
        Rekisteröity: Cookinsaaret (Cook Islands)
        Omistaja ''Caravella LLCFZ'' Arabi Emiraatit


    • Anonyymi

      Merikapteni on nyt pidätetty ja lähetetty tuomiota kärsimään Petroskoihin

    • Anonyymi

      Ankkurin kun laskee niin pitää hirveän kovaa meteliä että varmaan kuuluu laivassa kaikkialle,olen ollut laivalla koeajolla ja siellä testattiin ankkurin pudotusta 8 solmun nopeudella ja se piti hirveää kalkatusta kun ketju hankasi putken reunaa. Siihen ääneen herää kuollutkin!!

      • Anonyymi

        Eagle S, brygan ja keulapakan väli on runsaat 200 metriä.
        Lasti vaimentaa kolinaa.


      • Anonyymi

        Puhuvat moottorin kierrosten laskemisesta aina kriittisille kierroksille asti. Ankkurin laahaaminen ei koneen kierroksia niin merkittävästi laske, onko tuosta mitään dataa missään. Kertovat että kone pysäytettiin joksikin aikaa vian takia mutta onko siitä sitten mitään tietoa miten kone korjattiin aika nopeastikin ja mikä se vika oli, ei kai se ihan vain pysäyttämällä ja uudelleenkäynnistämällä poistunut...Kulkuvastus lisääntyy laahaavan ankkurin takia ja vauhdin hidastuminen kasvattaa toki myös potkurin pyörintävastusta eli voi laskea koneen kierroksia mutta ei paljoa kuitenkaan, vauhdin hiipuessa 8- 9 solmuun potkuri toimii yhä aika lähellä suunniteltua optimialuettaan. Kiinteälapainen laivapotkurihan suunnitellaan toimimaan parhaalla hyötysuhteella kun ajetaan lastissa olevalla laivalla lähellä sen maksiminopeutta. Tämä siksi että lastattuina tai osittain lastattuina (ml. painolasti) laivat kuitenkin ajavat suurimman osan ajastaan liikkeellä ollessaan.


      • Anonyymi

        Tuotakin olisi niin helppo kokeilla, toki olisi ollut mahdollisuus ja olisi pitänyt kokeilla ihan Eagle S- laivalla ennen kuin päästettiin se lähtemään, nyt se näkyy makoilevan Port Saidin edustalla. Olisi vain katsottu alue jossa ei ole pohjassa niitä putkia tai kaapeleita ja sitten vaan menoksi ja hups...ankkuri alas...ja voisihan tuon tehdä vaikka Nesteen jollakin suunnilleen samankokoisella ja rakenteeltaan samanlaisella aluksella kun ovat lastissa tulossa Skölvikiin.
        Ankkuripelin jarrulla toki voidaan jossain määrin säädellä pudotusnopeutta tai pysäyttää se kokonaan, ei kaikkea ketjua ole aina tarpeen ulos päästää. Olisiko sitten mahdollista että samainen jarru olisi vain luistanut niin että ankkurin putoaminen olisikin tapahtunut vähän rauhallisemmin eli myös vähemmällä melulla kuin jos se olisi pudotettu rajoittamatta? Toki joka tapauksessa ensin olisi pitänyt pettää lukituksen jonka on tarkoitus estää ankkurin putoaminen vahingossa. Tai lukitusta ei ollut edellisen käytön jälkeen huolellisesti lainkaan tehty tms.


    • Anonyymi

      Jos laiva ajaa itä- länsi- suuntaisesti tai vastakkaiseen suuntaan Suomenlahdella vetäen ankkuriaan perässään pitkin merenpohjaa 90- 100 km niin se ankkuri osuu vääjäämättä useaan kaapeliin ja putkeen...ihan siitä riippumatta missä kohdassa ankkuri pudotettiin.

      • Anonyymi

        Mut ei riko pakosta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ei riko pakosta mitään.

        Aivan totta, ei riko pakosta mutta hyvin todennäköisesti kuitenkin minkä ko. tapauskin hyvin osoittaa...pitää muistaa että siellä suhteellisen matalassa Suomenlahdessa raahautuu pohjaa pitkin myös 100- 200 metriä painavaa kettinkiä, ankkurikettingit ovat yleensä pituudeltaan luokkaa vähintään 300 metriä. Kun itse ankkuri ko. laivassa painaa 8-10 tonnia niin kettinki painaa 20- 30 tonnia.


    • Anonyymi

      Tuollaiset laivat olisi hyvä upottaa yöllä ampumalla ja kun venäläiset eivät välitä
      eikä kukaan kerro niin siellä se lepää pohjassa pskaoineen vuosia

    • Anonyymi

      Vain naiivi uskoo, ettei se ollut tahallinen teko.

      • Anonyymi

        Eli onko ehkä osoittautumassa että oikeuslaitos on naiivi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli onko ehkä osoittautumassa että oikeuslaitos on naiivi?

        Kyl sieltä jokin tuomio tulee, ei voida vain kohautella olkapäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl sieltä jokin tuomio tulee, ei voida vain kohautella olkapäitä.

        On pakko tulla. Ihan vaikka vain siitä syystä, että alus ei ollut merikelpoinen eikä sen miehistö ammattimaista. Noissa on jo tarpeeksi syytä tuomioihin, jos muuta ei pystytä osoittamaan / todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl sieltä jokin tuomio tulee, ei voida vain kohautella olkapäitä.

        On kaksi seikkaa joilla on hyvin iso ero: Tuleeko se tuomio tahallisesta teosta vai esim. huolimattomuuttaan ja hyvän merimiestavan vastaisesti toimimalla mutta vahingossa aiheutettuna.
        Veikkaukseni on edelleen ettei oikeus kykene todistamaan tahallisuutta. Toinen veikkaukseni on että käräjäoikeuden päätöksellä ei ole paljoa merkitystä ja asia menee seuraavaan oikeusasteeseen. Pidätetyt ovat jo olleet pidätettyinä niin pitkään että sillä kuittautuu se mahdollinen pieni rangaistus ja silleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pakko tulla. Ihan vaikka vain siitä syystä, että alus ei ollut merikelpoinen eikä sen miehistö ammattimaista. Noissa on jo tarpeeksi syytä tuomioihin, jos muuta ei pystytä osoittamaan / todistamaan.

        Kuitenkin silloin kun haastateltiin aluksella olleita tarkastajia, he totesivat miehistön olleen asiallista ja pätevää.
        Merimies ei voi vastata laivansa kunnosta kovinkaan paljon, huollot ja korjaukset vaativat varustamon/omistajan päätökset. Päällikkörukkahan näissä sitten ikävässä raossa onkin omistajan välittömänä edustajana. Mitä sitten olivat tämän aluksen turvallisuuspuutteet, jos ne olivat jotain mitä siellä konetiloissa muutostöillä tai lisäyksillä laitettiin vastaamaan määräyksiä niin aika vaikea päällikköä niistä jutuista on syyttää, syyttää voisi vaikka pelastusvälineistön puutteista, merenkulkuvälineistön puutteista tms. mutta mistään sellaisista puutteistahan ei ole väitteitä. Ei ole myöskään väitteitä(kään) miehistön ammattitaidottomuudesta tai esim. pätevyyskirjojen puutteesta tms. Ja sitä paitsi, ammattitaitoisetkin henkilöt osaavat toisinaan työssään olla huolimattomia ja vajavaisia ei- täydellisiä ihmisiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli onko ehkä osoittautumassa että oikeuslaitos on naiivi?

        Kaikkea ei pysty todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea ei pysty todistamaan.

        Kaikkea ei tarvitsekaan todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea ei tarvitsekaan todistaa.

        Kertokaapa nyt sitten 7.9 klo 22:15 ja 22:54 kommentoineet mitä ei voi todistaa ja mitä voi ja mitä ei tarvitse todistaa ja mitä tarvitsee...kommenteissanne ei ole päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaapa nyt sitten 7.9 klo 22:15 ja 22:54 kommentoineet mitä ei voi todistaa ja mitä voi ja mitä ei tarvitse todistaa ja mitä tarvitsee...kommenteissanne ei ole päätä eikä häntää.

        Jos jää vahva näyttö, sekin riittää joissakin tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jää vahva näyttö, sekin riittää joissakin tapauksissa.

        Mikä on vahva näyttö tässä tapauksessa?
        Missä tapauksissa se riittää ja missä tapauksissa se ei riitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on vahva näyttö tässä tapauksessa?
        Missä tapauksissa se riittää ja missä tapauksissa se ei riitä?

        En tiedä, koska en ole asiantuntija lakiasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, koska en ole asiantuntija lakiasioissa.

        Missä asioissa olet asiantuntija?


    • Anonyymi

      Koppihoitoa upseereille. Kapu ollut pääpukari.

      • Anonyymi

        Kuka maksaa kapulle ankkurin raahauksesta? Ken ties venäjä ja paljonko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka maksaa kapulle ankkurin raahauksesta? Ken ties venäjä ja paljonko?

        Putler on pipipääjehu kaikessa pahassa.


    • Anonyymi

      Epäilemättä venäläiset joutuu epäiltäviksi, ovat itse antaneet aiheen siihen.

      • Anonyymi

        En puhuisi / tarkoittaisi kaikkia venäläisiä, koska vain heidän päämiehensä on pöpi ja paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhuisi / tarkoittaisi kaikkia venäläisiä, koska vain heidän päämiehensä on pöpi ja paha.

        Kylä ne ikävä kyllä on suurin osa pöpejä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä ne ikävä kyllä on suurin osa pöpejä....

        Mutku se ei ole ihan vain heidän oma syynsä, jos on propagandalla kasvatettu eli ohjattu.


    • Anonyymi

      Pääsivät kuin koira veräjästä.

      • Anonyymi

        Eli millaiset rangaistukset saivat?
        Ja sitten vain poistamaan tämä kommentti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli millaiset rangaistukset saivat?
        Ja sitten vain poistamaan tämä kommentti...

        Kyl ne aikanaan tuomitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl ne aikanaan tuomitaan.

        Kun kommentoija 13.9 klo 21:29 käyttää sanaa "pääsivät" siitä voisi olettaa tiedettävän että pääsivät rangaistuksetta tai vähillä rangaistuksilla mutta kun ei tietääkseni ole niistä rangaistuksista ilmoitettu, on kerrottu vain että oikeuskäsittely käräjäoikeudessa päättyi.
        Jos nyt tulee joku pikkurangaistus mutta tuomiosta valitetaan niin voidaanko syytettyjä edes enää pitää pidätettyinä...veikkaan että tässä vielä me veronmaksajat maksamme lopulta kaikkien muiden kulujen lisäksi korvauksia pidätetyille heidän hukkaan menneestä vapaa- ajastaan ja ansionmenetyksistään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kommentoija 13.9 klo 21:29 käyttää sanaa "pääsivät" siitä voisi olettaa tiedettävän että pääsivät rangaistuksetta tai vähillä rangaistuksilla mutta kun ei tietääkseni ole niistä rangaistuksista ilmoitettu, on kerrottu vain että oikeuskäsittely käräjäoikeudessa päättyi.
        Jos nyt tulee joku pikkurangaistus mutta tuomiosta valitetaan niin voidaanko syytettyjä edes enää pitää pidätettyinä...veikkaan että tässä vielä me veronmaksajat maksamme lopulta kaikkien muiden kulujen lisäksi korvauksia pidätetyille heidän hukkaan menneestä vapaa- ajastaan ja ansionmenetyksistään...

        Odotellaan nyt rauhassa, asiat etenevät painollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaan nyt rauhassa, asiat etenevät painollaan.

        Se "pääsivät"- sanan käyttö oli nimen omaan asioiden edelle menemistä...Ja mitä tässä hosumaan, valmiissa maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaan nyt rauhassa, asiat etenevät painollaan.

        12.09.2025

        ''Eagle S -oikeudenkäynti päättyi perjantaina. Oikeus kumosi kapteenin ja perämiesten matkustuskiellot.''

        Kippari ja perämies ovat jossain kaukana, tuskin ikinä enään nähdään näillä kulmilla:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se "pääsivät"- sanan käyttö oli nimen omaan asioiden edelle menemistä...Ja mitä tässä hosumaan, valmiissa maailmassa.

        Tutkimuksia ei lopeteta.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      238
      10286
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      67
      4833
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      159
      4258
    4. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      227
      4224
    5. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      155
      4173
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      80
      3375
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      10
      3095
    8. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      12
      2876
    9. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      30
      2859
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      1
      2755
    Aihe