Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Arto777
profiilit
Arto777
Arto777
Vapaa kuvaus
Aloituksia
436
Kommenttia
6377
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+he+estivät?
20.09.2020 17:52
En+viitsi+kirjasta+alkaa+kirjoittamaan.+
”Evoluutio”+voi+tarkoittaa+mitä+tahansa:+darvinisti+hylkää+ahtaalle+joutuessaan+jopa+Darwinin+evoluutioteorian
Darvinistisen+perustelun+salaisuus+on+moniselitteisyyden+avulla+tuotettu+looginen+hämäys.++Yhtenä+esimerkkinä+käy+mutaatioiden+merkitys+eliölajien+kehityksessä.+Tieteellisessä+havainnoinnissa+on+osoitettu,+että+käytännöllisesti+katsoen+kaikki+mutaatiot+ovat+eliölle+itselleen+joko+haitallisia+tai+neutraaleja.+Kun+tiede+todistaa+mutaatioiden+olevan+evoluution+sijasta+rappion+raaka-ainetta,+darvinisti+torjuu+kritiikin+valitsemalla+tilanteeseen+sopivan+määritelmän:+”Kukaan+ei+ole+väittänytkään,+että+evoluutio+tarkoittaa+aina+positiivista+muutosta.”
Oikea+tulos+on+saavutettavissa+vain+siten,+että+tosiseikat+ja+todisteet+otetaan+tarkasteltaviksi+ja+punnittava+puolelta+ja+toiselta+kussakin+eri+kysymyksessä.++Näin+sanoin+Charles+Darwin
20.09.2020 17:51
""+Miksi+maapallon+vauhti+kasvaa,+kun+se+tulee+lähemmäs+aurinkoa?"
Kuinka+maa+tulee+aina+lähemmäksi+aurinkoa?"
Mikä+sitten+hidastaa+maan+ja+työntää+maan+kauemmaksi+auringosta?
20.09.2020 17:41
Minulla+oli+pelko+pistoksia+kohtaan.+Pyörryin+aina,+kun+rokotettiin+tai+otettiin+verikoe.+Työpaikallani+otettiin+kerran+vuodessa+verikoe.+Minun+piti+mennä+Nesteen+terveysasemalle+missä+minulta+otettiin+verikoe+jo+valmiiksi+makuulta.+Mutta+kun+tuli+diabetes+ja+jouduin+itse+ottamaan+näytteet+ja+pistokset.+Hävisi+minulta+tuo+pelko.
20.09.2020 17:39
"Poikanikin+ihailevat+älykkyyttäni+"
Miksi+et+ole+jossain+huippuvirassa,+jos+olet+älykäs?+Saisit+varmasti+miljoona+vuosiansiot.+Minä+en+kyllä+olisi+ollut+kolmivuorotyössä+ja+tehnyt+öitä+ja+viikonloppuja+ja+juhlapyhiä+työssä.+Tosin+yövuoron+jälkeen+oli+6+vapaapäivää.+Olisin+kyllä+ollut+Nesteen+johtajien+joukossa.
20.09.2020 17:36
Ketään+ei+kai+ole+opetettu+tietokonetta+käyttämään,+vaan+sen+on+oppinut+jokainen+itse.+Tietenkin+neuvoja+on+toisilta+saanut.+Ei+kännykässäkään+mitään+käyttöohjeita+ole.
20.09.2020 17:33
"Oletko+kuullut+ydinreaktioista?+Tiesitkö,+että+Suomenkin+ydivoimaloissa+aineet+muuttuvat+toisiksi+aineiksi?"
Ei+muutu+vaan+hajotetaan.+
Ydinvoima+eli+ydinenergia+(vanhahtavasti+atomivoima+eli+atomienergia)+on+energiantuotantoa,+joka+perustuu+atomiytimien+sidosenergian+vapautumiseen+fissio-+tai+fuusioreaktiossa+tai+muissa+ydinreaktioissa,+kuten+radioaktiivisessa+hajoamisessa.
Uraani+halkeaa++++Eppu+Normaali+Suomi+ilmiö+++https://www.youtube.com/watch?v=YtVsICK68MM
20.09.2020 17:31
Joo+en+minäkään+millään+uudella+autolla+nyt+aja.+En+nyt+tarvitse,+kun+asun+keskustassa+ja+asioin+kävellen+tai+polkupyörällä.+Ei+kannata+pitää+isoa+pääomaa+seisomassa+tallissa.+Ainoastaan+vien+äitini+lääkäriin+tai+muille+asioille.+Kyllä+sitten+ajan+myös+Tampereelle+seurakunnan+jumalanpalvelukseen+ja+joskus+Hakametsän+halliin+katsomaan+jääkiekkoa.+Veljeni+kuoli+ja+häneltä+jäi+perinnöksi+Suzuki+Baleno+vm+1999+neliveto.+Ajettu+177000+km+on+kunnossa+ei+ole+ruostetta+ei+syö+öljyä.+Myin+2017+mallin+auton+pois.
20.09.2020 17:26
Näin+se+on.+Jumalalla+on+valinta+jotka+pelastuvat+ja+ketkä+ei.
20.09.2020 17:21
Saat+itse+kertoa.+En+ole+näin+raukkamainen,+että+laittaisin+toisten+henkilötiedot+julki+ilman+toisen+suostumusta.
20.09.2020 17:19
"+Minä+olen+saanut+onnettomuuden+jälkeen+jonkun+tai+joidenkin+lahjoittajien+verta."
En+minäkään+verensiirtoa+kiellä.+Ihmishengen+pelastamiseksi+on+kaikki+keinot+sallittuja.+Paitsi+toisen+surmaaminen.+Näitäkin+tapahtuu+joissain+kulttuureissa,+tapetaan+joku+köyhä+minkä+esim.+sydän+sopii+luovutettavaksi+jollekin+rikkaalle.+
Itse+olen+kyllä+luovuttanut+verta.
20.09.2020 17:18
Hirvi+näyttää+evoluution+koekappaleelta,+mutta+silti+se+esim.+juoksee+kovaa.
Iso+ja+leveä+lerpputurpa+on+pätevä+työkalu+oksien+hamuamiseen+ja+haistamiseen,+ja+sukeltaessakin+siitä+on+hyötyä.
Se+näyttää+metsäiseen+maastoon+turhan+raskastekoiselta+ja+kömpelöltä,+evoluution+koekappaleelta.
Hirven+rakenne+on+omalaatuinen.+Ruumis+on+kokoon+nähden+lyhyt.+Etupää+on+varsinkin+uroksilla+tynnyrimäisen+tukeva,+suorastaan+massiivinen.+Jalat+ovat+pitkät,+takajalat+selvästi+etummaisia+lyhyemmät.+Siksi+hirvi+seisoo+huomattavan+etukorkeassa+asennossa.+Säkäkorkeutta+riittää+parin+metrin+molemmin+puolin,+naaras+on+jonkin+verran+urosta+matalampi.
Ulkomuoto+on+sopeuma+pohjoisen+havumetsävyöhykkeen+oloihin.+Puiseva+talviravinto,+ankarat+sääolot+ja+petopaine+pistävät+eläimen+kuin+eläimen+lujille.
Pitkän+ja+kylmän+talven+aikana+on+eduksi+olla+iso.+Kookas+eläin+pystyy+säilyttämään+kylmässä+ruumiinlämpönsä+tehokkaasti.+Mitä+suurempi+koko,+sitä+pienempi+on+lämpöä+haihduttava+pinta-ala+suhteessa+eläimen+tilavuuteen.
Sanonta+juoksee+kuin+hirvi+ei+olekaan+liioittelua.+Liikkuminen+on+raskastekoiselle+eläimelle+yllättävän+sulavaa.+Hirvi+juoksee+turhia+ryskäämättä+aivan+kuin+keinuen+kevein+ja+korkein+askelin.+Kun+sonni+pyyhältää+läpi+tiheikön,+kuuluu+vain+jatkuva+kalke+sarvien+hakatessa+runkoihin.
Leveä+lerpputurpa+on+työkalu+vailla+vertaa.+Sillä+on+hyvä+hamuta+makoisia+lehtiä+taimikon+latvuksista+tai+kurottaa+vesikasveja+suolampareen+pohjasta.
Turpavärkin+suuruudesta+ja+leveydestä+on+muutakin+etua.+Pitkissä+sieraimissa+ja+nenäonteloissa+on+enemmän+aistinpintaa,+eli+hajuepiteeliä+ja+hajureseptoreita,+kuin+millään+muulla+hirvieläimellä.+Hajuaisti+on+jopa+satoja+kertoja+herkempi+kuin+ihmisellä,+ja+se+on+hirvelle+vähintään+yhtä+tärkeä+kuin+kuulo.
Hirvi+osaa+sulkea+sieraimensa+veden+alla+toisin+kuin+ihmiset,+hevoset,+koirat+ja+muut+hirvieläimet.+Veden+ja+ilman+paineet+panevat+sieraimet+kiinni,+kun+eläin+painaa+päänsä+veteen.+Sopeuma+todennäköisesti+selittää+sen,+miksi+hirvellä+on+niin+äärimmilleen+venytetty+turpa.
Ominaisuudesta+on+apua+alkukesästä,+kun+hirvi+sukeltaa+ruoakseen+vesikasveja.+Hirvi+saattaa+painua+upoksiin+monen+metrin+syvyiseen+veteen+hamutessaan+herkullisia+lumpeita+ja+ulpukoita.+Se+pysyy+sukelluksissa+jopa+toista+minuuttia.
https://www.tiede.fi/artikkeli/tiede-luonto/raskastekoinen-hirvi-nayttaa-evoluution-koekappaleelta-mutta-se-liikkuu?utm_source=email&utm_medium=toimitus&utm_campaign=td_uk_2018
Kaikkiko+sattumaa?
Minä+olen+nähnyt+kuin+hirvi+ensin+ui+ja+sitten+suoraan+sanottuna+juoksi+vedenpäällä.+Tämä+tapahtui+Iittalan+Äimäjärvellä+joskus+80-+luvun+alussa.
20.09.2020 17:12
Hyrrä+ei+pyöri,+ellei+joku+sitä+laita+pyörimään.+eikä+keinu+keinu+ellei+joku+sitä+tuuppaa.++Mutta+maa+kiertää+aurinkoa,+vaikka+kukaan+ei+tee+sille+mitään.
20.09.2020 17:03
Kuka+on+sateliitit+vienyt+paikalleen?+Kuka+asettanut+oikeaan+asentoon,+että+laite+on+kohti+maata?+Ei+itsellään.+Mihin+perustuu,+että+ne+pysyvät+aina+samalla+kohtaa+maata+esim.+Suomen+yläpuolella?
20.09.2020 16:59
Minun+poika+jo+alle+kaksi+vuotiaana,+kun+näki+logon+M+kirjain+huusi+MIKÄ+SIELLÄ+MIKÄ+SIELLÄ!!!+Hän+piti+Mäkkärin+juustohampurilaisesta.
20.09.2020 16:56
Sama+voisi+sitten+sanoa+eläintarhoista.+Et+kai+tykkää+hyvää,+jos+tänne+tulisi+toiselta+puolelta+maapalloa+ja+ampuisivat+sinuun+nukutusaineen.+Ja+laittaisivat+sinut+häkkiin+ja+kuljettaisivat+sinut+toiselle+puolelle+maapalloa+ja+laittaisivat+häkkiin++ja+kaikki+tulisivat+katselemaan.+Eläintarhat+ovat+turhia.+Karjatilat+ja+kanalat+ei.+Kyllä+eläimilläkin+joku+tunne+elämä+on.
20.09.2020 16:53
"Eikä+se+D-vitamiini+luulostasi+huolimatta+auringosta+tule."
En+luule+vaan+tiedän.
20.09.2020 16:50
Kyllä+Jumala+saa+hyrränkin+pyörimään.
20.09.2020 16:49
Kasvissyönnissä+on+sitten+se+selitys+lajien+synnylle.
20.09.2020 16:48
Pahinta+surmaamista+on+kaikissa+sairaaloissa.+Siellä+surmataan+ihmisiä+paljon.+Jo+syntymättömiä+ts.+tehdään+abortteja.+Ei+laki+saisi+sallia+murhaamista.+Nyt+tietysti+joku+sanoo,+että+sitten+tulee+puoskareita,+jotka+tekevät+pimeitä+abortteja.+Näin+ehkä+olisi,+mutta+ei+silti+laissa+saisi+olla+murhaa+sallivaa+kohtaa.
Että+eläinten+tappaminen+on+pientä.
20.09.2020 16:46
318 / 319