Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Arto777
profiilit
Arto777
Arto777
Vapaa kuvaus
Aloituksia
834
Kommenttia
7624
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+varmasti+osaa.+Onko+sinua+vastaan+tullut+hiihtävä+karhu?+++Missä+on+karhujen+jääkiekon+SM-liiga?
23.10.2020 15:03
"Meidän+mielestä+tämä+kirkko+opettaa+täsmällisesti+oikein."
Ei+opeta,+kun+Raamattu+on+korvattu+muilla+kirjoilla.+Aivan+samoin+on+muslimeilla+heillä+on+korvattu+koraanilla.
23.10.2020 15:00
Ei+ole+vaan+Jumalan+Sanaa.
23.10.2020 14:58
Ei+itsekäs+vaan+uskovainen.
23.10.2020 14:58
"Noudatamme+Hänen+käskyjään,+emme+kenenkään+hänen,+esim+Smithin,+Paavin,+arkkipiispan+tai+sinun+pelkästään."
Jumalan+käskyt+ovat+Raamatussa.+Noudattakaamme+niitä.
"Meidän+kirkko+sattuu+olemaan+oikea,+sen+säännöt"
Teillä+vain+kun+ei+satu+olemaan+oikeita+käskyjä.+Ne+oikeat+ovat+Raamatussa+ei+mormonienkirjoissa.
23.10.2020 14:57
"Jos+emme+tätä+tee,+hän+ei+tunnusta+meitä+omiksensa+Viimeisellä+Tuomiolla."
Mitä+Jeesus+sanoi+viimeisestä+tuomiosta?
MATT.+25:+41.+Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä.+
42.+Sillä+minun+oli+nälkä,+ja+te+ette+antaneet+minulle+syödä;+minun+oli+jano,+ja+te+ette+antaneet+minulle+juoda;+
Mormoneilta+ei+heru+yhtään+miljardeiden+omaisuudesta,+että+antaisivat+nälkää+näkevälle+ruokaa+eikä+juomaa+kun+kun+joillakin+ei+ole+puhdasta+vettä.
Näin+mormonit+joutuvat+tuohon++"iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"
23.10.2020 14:50
Älä+sitten+hauku+Jumalaa.+Sinulla+on+menolippu+helvettiin.
23.10.2020 13:38
Ethän+sinä+edes+halua+uskoa+Jumalaan.
23.10.2020 13:37
"Ei+ole.+Vain+kirkkojen+perimätietojen+vastaisia."
Mitä+ovat+perimätiedot?
23.10.2020 13:34
"Eksytys+on+muualla.+Tämä+juuri+palauttaa+oikean+evankeliumin."
Evankeliumi+on+ollut+olemassa+jo+Jeesuksen+ajasta+lähtien.+Ei+sitä+ole+palautettu+vaan+on+ollut+aina+olemassa.+Jotkut+ovat+vain+väärentäneet+sitä.
23.10.2020 13:32
"Uskotaanhan+me+Raamattuun!"
Vain+siltä+osin+kun+se+on+mormonien+mielestä+oikein+käännetty.
23.10.2020 13:30
Pitäisikö+meidän+kaikkien+kuulua+katoliseen+kirkkoon?
23.10.2020 13:27
On+pakana+uskonto+ei+ole+oikea+uskonto.+Vain+Jeesuksen+usko+on+oikea.
23.10.2020 13:26
Mormoneilla+on+täysi+epäjärjestys,+kun+jokainen+opettaa+erilailla.+Tämä+johtuu+siitä,+että+mormoneilta+puuttuu+oikeat+papit.
23.10.2020 13:25
Miksi+en+ole+mormoni+enkä+halua+heihin+liittymään?
En+halua+mennä+uudesti+kasteelle,+koska+minut+on+jo+pienenä+kastettu+Jeesuksen+seurakuntaan.+Olen+päässyt+jo+pienenä+kasteen+armoon.
En+halua+osallistua+väärään+ehtoolliseen.+Omassa+seurakunnassani+on+oikea+ehtoollinen.+Jeesuksen+ruumis+ja+veri+ja+syntien+anteeksi+saaminen.+
Haluan+juoda+kahvia.
En+usko+mormonien+kirjoihin.
En+voi+olla+siellä+missä+Raamattua+on+väärennetty+ja+lisäyksiä+tehty.
Jeesuksen+kirkko+ei+ole+se+missä+on+Raamattua+muutettu+jalisätty.
23.10.2020 13:21
Kristityksi+tulee+kääntyä+Jeesuksen+opetuslapsiksi.
23.10.2020 13:16
Johanneksen+kaste+ei+ole+sama+kuin+on+Jeesuksen+asettama+kaste.+
MATT.+28+:+19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+
20.+ja+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti."+
Ensin+kastetaan+ja+sitten+opetetaan.
23.10.2020 13:13
Piispojen+joukossa+aletaan+taipua+–+Matti+Repo+rankaisisi+sateenkaaripareja+vihkiviä+korkeintaan+keskustelulla
Radio+Dei+ja+Kotimaa-lehti+toteuttavat+neljättä+vuotta+kuukausittain+lähetettävää+Piispan+kyselytuntia.+Matkalla+piispainkokoukseen+Tampereen+piispa+kohtaa+toimittajat,+jotka+maalaavat+Revon+analysoitavaksi+sateenkaaren+(ja)+koronan.
Heti+kärkeen+ehdotus.+Mitäpä+jos+kirkolliskokous+pyytäisi+keväällä+2021+tulevalta+piispainkokoukselta+vaihtoehtoja+erilaisista+malleista,+miten+sateenkaaripareja+vihkiviin+pappeihin+pitäisi+suhtautua?+Kirkolliskokoushan+laittoi+kaksi+vuotta+sitten+”pullopostiinsa”+kysymyksen+piispoilleen+siitä,+miten+kirkossa+voitaisiin+ratkaista+samaa+sukupuolta+olevien+parien+vihkiminen.+Viime+syyskuun+istunnossaan+piispainkokous+esitti+jo+kuusi+eri+vaihtoehtoa.+Kun+kuusi+vastausta+ei+riitä,+nyt+pitää+ratkaista+pattitilanteesta+aiheutunut+rankaiseminen+tai+rankaisematta+jättämisen+tila.+Montakohan+vaihtoehtoa+sateenkaaripareja+vihkivien+pappien+sanktioihin+syntyisi?
Kirkolliskokous+->+Piispainkokous+->+KHO+->+Piispan+kyselytunti+->+Piispainkokous+=+?
Korkein+hallinto-oikeus+heitti+18.9.+2020+pallon+takaisin+kirkolle+toteamalla,+että+pappien+mahdollinen+rankaiseminen+tai+rankaisematta+jättäminen+on+kirkon+asia.+Realismia+on+ollut+jo+vuosikausia+se,+että+vaikka+kirkon+avioliittokanta+ei+ole+edelleenkään+muuttunut,+käytännön+tasolla+eri+hiippakunnissa+löytyy+niitä+pappeja,+jotka+vähät+välittävät+mahdollisista+seuraamuksista.+Tai+jos+välittävät,+aina+on+mahdollista+uhriutua+erilaisilla+somealttareilla+ja+kerätä+sitä+kautta+tomaattien+sijaan+mahdollisimman+paljon+tykkäyksiä+ja+toivoa+painetta+tuomiokapituleihin,+jotta+rangaistuksia+ei+tulisi.
Piispainkokous+ensinnäkin+totesi,+että+KHO:n+päätös+”vahvistaa+sen,+että+kirkolla+on+uskonnollisena+yhdyskuntana+sisäinen+autonomia+ja+itsenäinen+oikeus+päättää,+vihkiikö+se+avioliittoon+samaa+sukupuolta+olevia+pareja+vai+ei..+Kirkon+nykyinen+avioliittokäsitys+on+selkeä+ja+se+perustuu+näkemykseen,+että+avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen.”
Eli+rangaistako+vai+ei?
Piispoista+Oulun+hiippakuntaa+kaitseva+Jukka+Keskitalo+otti+varovaisesti+kantaa+sanomalehti+Kalevassa+18.10.+julkaistussa+haastattelussa+toteamalla,+ettei+usko+varoitusten+tuovan+ratkaisua+sateenkaaripareja+vihkivien+pappien+kohdalla.+Sen+sijaan+Keskitalo+toteaa,+että+kirkon+pappien+pitäisi+pysyä+kirkon+virallisella+linjalla+ja+vihkimällä+vain+perinteisellä+linjalla.
Meidän+ei+ole+hyvä+mennä+eteenpäin+antamalla+varoituksia..
Kun+Matti+Revolta+kysytään+Piispan+kyselytunnilta+sitä,+pitäisikö+pappien+pitäytyä+perinteisellä+linjalla+ja+linjalta+poikkeavien+kohdalla+unohtaa+kuitenkin+rankaiseminen,+Repo+muistuttaa,+että+linjauksesta+on+puhuttu+piispojen+kesken+jo+viikkoja+sitten+ennen+KHO:n+päätöstä+eikä+tämä+Keskitalon+ulostulo+ollut+hänen+oma+ehdotuksensa.
–+Minä+olen+edustanut+juuri+sitä+kantaa,+että+meidän+ei+ole+hyvä+mennä+eteenpäin+antamalla+varoituksia+tai+muita+rangaistuksia+tai+seuraamuksia.+Itse+asiassa+niin+meillä+on+Tampereen+hiippakunnassa+ollutkin+käytäntö,+että+ei+meillä+ole+näistä+muutamista+tietoon+tulleista+tapauksista+lähdetty+antamaan+varoituksia+tai+muita+rangaistuksia,+vaan+ne+on+hoidettu+sillä+tavalla,+että+piispa+on+keskustellut+pappien+kanssa+näistä+asioista.+Se+on+hyvä,+että+tästä+asiasta+tulee+yhteinen+suositus,+mihin+useimmat+piispat+yhtyvät,+Repo+kiittelee.
22.10.2020 20:08
Näin+meillä
Piispat:+Tuomiokapituleilla+on+oikeus+määrätä+seuraamuksia+papeille,+jotka+vihkivät+avioliittoon+samaa+sukupuolta+olevia+pareja
TUOMIOKAPITULEILLA+on+oikeus+määrätä+seuraamuksia+papeille,+jotka+ovat+vastoin+kirkon+avioliittokäsitystä+ja+annettuja+ohjeita+vihkineet+avioliittoon+samaa+sukupuolta+olevia+pareja,+linjaa+piispainkokous.
Samalla+piispainkokous+kuitenkin+totesi,+että+seuraamusten+määräämisessä+on+syytä+harkita+pidättyväisyyttä.+Esille+tulleita+vihkimisiä+käsitellään+tapauskohtaisesti.
”Varoitusten+varaan+tulevaisuutta+ei+voi+rakentaa+tilanteessa,+jossa+ratkaistavana+on+kirkkoa+syvästi+jakava+erimielisyys”,+kommentoi+arkkipiispa+Tapio+Luoma+piispainkokouksen+arviota.+”Siksi+piispainkokous+kannustaa+tuomiokapituleja+viisauteen+ja+malttiin.”
Piispainkokous+perusti+johtopäätöksensä+keskusteluihin+korkeimman+hallinto-oikeuden+(KHO)+ratkaisusta+asiassa,+joka+koski+varoituksen+antamista+Oulun+hiippakunnan+papille+samaa+sukupuolta+olevan+parin+vihkimisestä.
KORKEIMMAN+hallinto-oikeuden+mukaan+Oulun+hiippakunnan+tuomiokapitulilla+oli+oikeus+antaa+kyseiselle+papille+varoitus.+KHO+totesi+ratkaisussaan,+että+Suomen+evankelis-luterilaisen+kirkon+avioliittokäsitystä+ja+vihkimistä+koskevaan+säännöstöä+ei+ollut+avioliittolain+muutoksen+vuoksi+muutettu.
Piispainkokouksen+mukaan+päätös+selkiyttää+samaa+sukupuolta+olevien+parien+kirkollista+vihkimistä+koskevaa+oikeudellista+tilannetta+ja+vahvistaa+sen,+että+kirkolla+on+uskonnollisena+yhdyskuntana+sisäinen+autonomia+ja+itsenäinen+oikeus+päättää,+vihkiikö+se+avioliittoon+samaa+sukupuolta+olevia+pareja+vai+ei.
Piispainkokouksen+mukaan+KHO:n+ratkaisu+todentaa+sen,+että+kirkon+nykyinen+avioliittokäsitys+on+selkeä+ja+se+perustuu+näkemykseen,+että+avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen.+Avioliittokäsityksen+muuttaminen+edellyttää+kirkolliskokouksen+päätöstä,+joka+vaatii+määräenemmistön.
https://www.hs.fi/paivanleh…/22102020/art-2000006677146.html
22.10.2020 20:07
Piispojen+joukossa+aletaan+taipua+–+Matti+Repo+rankaisisi+sateenkaaripareja+vihkiviä+korkeintaan+keskustelulla
+++
Radio+Dei+ja+Kotimaa-lehti+toteuttavat+neljättä+vuotta+kuukausittain+lähetettävää+Piispan+kyselytuntia.+Matkalla+piispainkokoukseen+Tampereen+piispa+kohtaa+toimittajat,+jotka+maalaavat+Revon+analysoitavaksi+sateenkaaren+(ja)+koronan.
Heti+kärkeen+ehdotus.+Mitäpä+jos+kirkolliskokous+pyytäisi+keväällä+2021+tulevalta+piispainkokoukselta+vaihtoehtoja+erilaisista+malleista,+miten+sateenkaaripareja+vihkiviin+pappeihin+pitäisi+suhtautua?+Kirkolliskokoushan+laittoi+kaksi+vuotta+sitten+”pullopostiinsa”+kysymyksen+piispoilleen+siitä,+miten+kirkossa+voitaisiin+ratkaista+samaa+sukupuolta+olevien+parien+vihkiminen.+Viime+syyskuun+istunnossaan+piispainkokous+esitti+jo+kuusi+eri+vaihtoehtoa.+Kun+kuusi+vastausta+ei+riitä,+nyt+pitää+ratkaista+pattitilanteesta+aiheutunut+rankaiseminen+tai+rankaisematta+jättämisen+tila.+Montakohan+vaihtoehtoa+sateenkaaripareja+vihkivien+pappien+sanktioihin+syntyisi?
Kirkolliskokous+->+Piispainkokous+->+KHO+->+Piispan+kyselytunti+->+Piispainkokous+=+?
Korkein+hallinto-oikeus+heitti+18.9.+2020+pallon+takaisin+kirkolle+toteamalla,+että+pappien+mahdollinen+rankaiseminen+tai+rankaisematta+jättäminen+on+kirkon+asia.+Realismia+on+ollut+jo+vuosikausia+se,+että+vaikka+kirkon+avioliittokanta+ei+ole+edelleenkään+muuttunut,+käytännön+tasolla+eri+hiippakunnissa+löytyy+niitä+pappeja,+jotka+vähät+välittävät+mahdollisista+seuraamuksista.+Tai+jos+välittävät,+aina+on+mahdollista+uhriutua+erilaisilla+somealttareilla+ja+kerätä+sitä+kautta+tomaattien+sijaan+mahdollisimman+paljon+tykkäyksiä+ja+toivoa+painetta+tuomiokapituleihin,+jotta+rangaistuksia+ei+tulisi.
Piispainkokous+ensinnäkin+totesi,+että+KHO:n+päätös+”vahvistaa+sen,+että+kirkolla+on+uskonnollisena+yhdyskuntana+sisäinen+autonomia+ja+itsenäinen+oikeus+päättää,+vihkiikö+se+avioliittoon+samaa+sukupuolta+olevia+pareja+vai+ei..+Kirkon+nykyinen+avioliittokäsitys+on+selkeä+ja+se+perustuu+näkemykseen,+että+avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen.”
Eli+rangaistako+vai+ei?
Piispoista+Oulun+hiippakuntaa+kaitseva+Jukka+Keskitalo+otti+varovaisesti+kantaa+sanomalehti+Kalevassa+18.10.+julkaistussa+haastattelussa+toteamalla,+ettei+usko+varoitusten+tuovan+ratkaisua+sateenkaaripareja+vihkivien+pappien+kohdalla.+Sen+sijaan+Keskitalo+toteaa,+että+kirkon+pappien+pitäisi+pysyä+kirkon+virallisella+linjalla+ja+vihkimällä+vain+perinteisellä+linjalla.
Meidän+ei+ole+hyvä+mennä+eteenpäin+antamalla+varoituksia..
Kun+Matti+Revolta+kysytään+Piispan+kyselytunnilta+sitä,+pitäisikö+pappien+pitäytyä+perinteisellä+linjalla+ja+linjalta+poikkeavien+kohdalla+unohtaa+kuitenkin+rankaiseminen,+Repo+muistuttaa,+että+linjauksesta+on+puhuttu+piispojen+kesken+jo+viikkoja+sitten+ennen+KHO:n+päätöstä+eikä+tämä+Keskitalon+ulostulo+ollut+hänen+oma+ehdotuksensa.
–+Minä+olen+edustanut+juuri+sitä+kantaa,+että+meidän+ei+ole+hyvä+mennä+eteenpäin+antamalla+varoituksia+tai+muita+rangaistuksia+tai+seuraamuksia.+Itse+asiassa+niin+meillä+on+Tampereen+hiippakunnassa+ollutkin+käytäntö,+että+ei+meillä+ole+näistä+muutamista+tietoon+tulleista+tapauksista+lähdetty+antamaan+varoituksia+tai+muita+rangaistuksia,+vaan+ne+on+hoidettu+sillä+tavalla,+että+piispa+on+keskustellut+pappien+kanssa+näistä+asioista.+Se+on+hyvä,+että+tästä+asiasta+tulee+yhteinen+suositus,+mihin+useimmat+piispat+yhtyvät,+Repo+kiittelee.
22.10.2020 20:06
323 / 382