Vapaa kuvaus

Aloituksia

140

Kommenttia

2366

  1. Jos tuollaisen tilan tavoittelusta tulisi ihanne (kuten pitäisi) niin silloin se toimisi paremmin kollektiivisesti ja useammat pyrkisi siihen yksilötasolla. Maailman parantaminen alkaa aina omasta itsestään.

    Hippiaate hieman muistutti tuota, mutta pössyttely taisi pehmittää monen pään välinpitämättömän hilpeäksi, jolloin selkonäyt jäävät vähiin.

    Hippiaate jäi lisäksi teollisen tehokkuuden, talouskasvun ja maallisen mammonan tavoittelun jalkoihin ja sille on laajasti naureskeltu sen jälkeen ja unohdettu jalot aatteet joita se sisälsi.

    Se kuitenkin vaikutti Vietnamin sodan loppumiseen isoltakin osalta muuttuessaan raivoisastikin sodanvastaiseksi. Meni siltä osin överiksi että kaikki veteraanit leimattiin lapsenmurhaajiksi ja vaarallisiksi sosiopaateiksi.

    USA:n osallistuminen Vietnamin sotaan oli puhdasta geopolitiikkaa ja aseteollisuuden ruokkimista. Korkeimmissa asemissa olevat omistivat asetehtaiden osakkeet ja esim monen presidentin suku on niillä rikastunut.

    Jo ensimmäisenä päivänä presidenttinä L.B. Johnson tilasi satoja helikoptereita Vietnamiin, kun JFK oli surmattu. Korruptio ja eliitin sikailu siirtyi uudelle aikakaudelle.
  2. Amerikassa on isot markkinat kaikenlaiselle viihteelle. Ehkä joku humppa jää vähän vähemmälle mutta senkin korvaa sitten esim kantritanssi, joka näyttää varsin koomiselta näin amatöörin silmin.

    Ufoteema on noussut tapetille enemmän viime vuosina kuitenkin omista ansioistaan, todellisista tapahtumista, tutkimusprojektien paljastumisista ja asianosaisten esiintuloista.

    En ala nyt luettelemaan tutkimusten enkä henkilöiden nimiä sen enempää kuin mainitsen vaan että ei ole isompaa ja vaikutusvaltaisempaa elintä maailmassa kuin USA:n kongressi jonka jäsenen Anna Paulina Lunan organisoimat kuulemiset ovat ehkä merkittävimmät.

    Nämä on saaneet ihmiset kiinnostumaan asiasta enemmän, kuin myös "droneaallot" jne.

    Mutta jos viihdemaailman ja tubetuksien suurimpia aiheita lähdetään perkaamaan niin "ufostelu" ei ole siellä kärkipäässä. Siellä on edellä biografiat, leffastarat, muusikot, TV-sarjat, tanssijat, laulajat, prankit, kaunotarten esiintymiset, eläimet, luonto, sankaritarinat, murhamysteerit, liikenneraivo, ryöstöt, poliisivideot...

    Tekoäly antanee oikeanlaisen kuvan ufojen merkityksestä populaarikulttuurista:

    "UFO-elokuvien määrää ja osuutta maailman elokuvatuotannossa voidaan tarkastella kolmesta eri näkökulmasta:Osuus kaikista maailman elokuvista:

    Prosenttiosuus on häviävän pieni, arviolta selvästi alle 1 %. Maailmassa on tuotettu yli sadan vuoden aikana satoja tuhansia elokuvia, ja valtaosa teoksista edustaa muita genrejä, kuten draamaa, komediaa, toimintaa tai dokumentteja.

    Osuus tieteiselokuvista (Sci-Fi): Ufo-elokuvat ovat scifin alalaji. Vaikka tarkkaa tilastoa ei ole, avaruusolioihin ja ufoihin liittyvät teemat (esim. Independence Day ja Lähikohtaamisia kolmatta astetta) ovat erittäin suosittuja.

    Alan tietokannoissa (kuten IMDb) avaruusolentoihin ja ufoihin liittyvät teemat muodostavat kuitenkin vain noin 10–15 % kaikista scifi-kategorian elokuvista.

    Dokumenttielokuvat: Viime vuosina erilaisten ufo-havaintoja käsittelevien dokumenttien määrä on ollut huomattavassa kasvussa, vaativatko ne tieteellistä tarkastelua vai eivät"

    Oma kommenttini on että yllättävän pieni osuus scifistä käsittelee varsinaisesti ufoja, mutta totta se on tarkemmin ajateltuna.
  3. Kiitän linkistä, en muistanut koko termin olemassaoloa, mutta tässähän se on varsin hyvin kuvattuna sellaisena kuin mitä kerroin yleisesti meditaatiolla haettavan:

    "Selkounitila voi aiheuttaa unennäkijälle syvällisiä ja mystisiä kokemuksia esimerkiksi omasta merkityksestä ja ykseyden tunteesta kaikkeen olevaiseen. Jotkut kertovat käyttävänsä selkounia apuna henkiseen kasvuun.

    Selkounet ovat osa edistynyttä tiibetinbuddhalaista meditaatiota ja unijoogaa, jonka päätekniikka selkounet ovat. Selkounien näkemistä pidetään yhtenä väylänä henkiseen kasvuun myös esimerkiksi suufilaisuudessa, taolaisuudessa, hindulaisuudessa ja monessa shamaaniperinteessä."

    Selkounet ovat siis rationaalisen ajattelun tuolta puolen tulevaa informaatiota ja intuitiota ja ymmärrys on ykseyttä.

    On tunnettu tosiasia että monissa kulttuureissa näihin "tiloihin" pääsemiseksi käytetään apuna huumaavia aineita, joista monet on varsin rajuja kokemuksia ja vaarallisiakin.
  4. Ymmärsin kyllä parodiaosaston, mutta koetin yleisellä tasolla miettiä miten nämä mahdolliset tasot, taajuudet, värähtelyt, ulottuvuudet, tajunnanmuutokset ja muut sitte vaikuttaa tai pitäisi vaikuttaa.

    Jo aiemmin mainittu tieto tiedemaailmasta että kvanttitasolla tulevaisuus "vuotaa" informaatiota nykyisyyteen on varsin huikea tieto sinänsä, mutta sitä ei osata hyödyntää, joten emme tee sillä tiedolla mitään muuta kuin että voidaan vain ihmetellä yhtä asiaa lisää.

    Yksi seikka näissä atmosfäärin ja feng shuin muutoksissa on se että kuinka paljon? Missä ajassa? Hyvässä vai pahassa? Miten ja miksi?

    Muutos vaikuttaa aina kaikkeen. Sairastuminen, onnettomuus, lottovoitto, ero, uusi parisuhde jne saati sitten sodat ja luonnonvoimien aiheuttamat tuhot.

    Ihmismieli ei eräiden tutkimusten mukaan kykene mieltämään eikä hahmottamaan suuruusluokkia ja kokonaisuuksia kuin pariinsataan saakka.

    Tämä keitä me nyt ollaan, ei ole tapahtunut vuosissa, ei vuosisadoissa eikä tuhansissa, vaan miljoonissa vuosissa. Dinosaurusten valtakausi kesti tuhat kertaa pidempään kuin mitä ihminen on ollut olemassa ja varsinainen valtakausi noin 200 000 kertaa pidempään kuin mitä ihmisen valtaskausi.

    Ilman Jukatanin asteroiditörmäystä ihmistä ei olisi, mutta olisi se jättiläisten aikakausi muuttunut sekin kovasti tähänä päivään tullessa olosuhteiden muututtua.

    Hiilidioksidia oli moninkertainen määrä verrattuna nykyaikaan, viidakot ja luonto rehotti, eläimet kasvoi ennätysnopeasti jättiläisiksi kun ravintoa oli niin paljon tarjolla. T-Rex- kasvoi muistaakseni 40 kiloa vuorokaudessa, joten evästä on täytynyt olla. Keskilämpötilat oli yli kymmenen astetta korkeampia.

    On tehty lukemattomia tiededokkareita siitä, että jos tämä asteroidi ei olisi osunut taikka olisi osunut hieman eri kulmassa taikka olisi osunut syvänmeren alueelle. Maapallon elämä olisi kaikissa niissä tapauksissa aivan erilainen.

    Joissakin tapauksissa esim jättiläistorakat ja metriset sudenkorennot olisivat täällä rinnallamme, jos oltaisiin niistä selvitty.

    AI: Sapelihammastiikerien häviämiseen noin 10 000 vuotta sitten vaikutti ennen kaikkea kolme tekijää: saaliseläinten katoaminen, ilmaston nopea muutos ja ihmisen levittäytyminen.

    Mammuttien kohtaloksi koitui ihminen ja populaation geneettiset erot. Joten on niitä muutoksia ollut tässä "lähiaikoinakin".

    Sekin fakta on muistettava että kaikista maapallolla eläneistä lajeista oli 99% jo kuollut ennen ihmistä. Suuri osa suurissa joukkotuhoissa ja loput muissa ympäristönmuutoksissa.

    Eli suomalaista autoilevaa grillimakkaraa popsivaa heteromiestä ei voida syyttää aivan kaikesta mitä täällä on tapahtunut.
  5. Kun menet kadulle jututtamaan sataa ihan tavallista työssäkäyvää tai opiskelevaa kaupunkilaista ja kerrot näitä D- juttujasi ja siitä kuinka ne on kovia juttuja, niin he miettivät lähinnä sitä että pitäisikö siihen kutsua apua paikalle.

    Maaseudulla elellään (ainakin teoriassa) harmoniassa ja symbioosissa luonnon kanssa, joka on monella tapaa henkisempi ja ymmärtäväisempi tapa hahmottaa tätä maailmaa, mutta nuo D- jutut he jättävät kyllä rauhaan koska ne eivät vaikuta kenenkään arkielämään, pellolle on mentävä seuraavanakin päivänä.

    Se miten tätä ympäristöä hahmottaa, on yksilöllistä ja jokaisen oma asia. Mutta nämä "harppaukset" ja muutokset johtuvat syistä ja seurauksista, evoluutiosta, muutoksista ympäristössä ja informaation räjähdysmäisestä kasvusta.

    Kymmenvuotias on nykyisin valveutuneempi maailman asioista kuin mitä esim minun sukupolveni oli parikymppisenä. Elämä oli niin yksinkertaista verrattuna nykymaailmaan.

    Se että palveleeko tämä informaatioyhteiskunta sitten esimerkiksi demokratiaa, on hyvin kyseenalainen ja palveleeko se ihmisten halua tulla onnellisiksi ja tasapainoisiksi, niin siihen täytyy kyllä sanoa että ei.

    Ihminen on edelleen aika alkukantainen olento, viettien, vaistojen ja hormoonien vietävissä. Perustarpeet on samat kuin ennenkin eli ravinnon hankkiminen, suojaa ja lämpöä pään päälle sekä lisääntyminen.

    Koulutus, historia ja perimätieto antaa vinkkejä siitä miten selvitään huomisesta ikuisesti muuttuvassa ympäristössä.

    Mikään ei ole samoin kuin sekunti sitten. Virtaavan joen muodostavat atomit eivät koskaan milloinkaan ole samaten sijoittuneina kuin aiemmin ja virran mukana kulkeva risu ei palaa takaisin kotipuuhun.

    On keinoja kehittää omaa tajuntaansa, kuten tuossa yhden mainitsinkin. Buddhalaisuus on oiva apukeino ymmärtää maailmaa ja esim sitä miten karma toimii.

    Jos meille lyötäisiin todisteet pöytään esim multiversumeista joissa on ääretön määrä kopioita sinusta ja minusta, niin olisihan se huikea tieto mutta millä tavoin se tekisi meidän elämästä parempaa ja erilaista? Ehkä suhtautuminen kuolemaan muuttuisi.

    Koska meidän on edelleenkin tehtävä töitä jotta saamme sen jokapäiväisen leipämme. Sitä perusasiaa ei muuta se vaikka kerrottaisiin tieteellisin todistein että Xenu hallitsee meitä.
  6. Se on tuota vasemmistolaista suvaitsevaisuutta ja vähemmistöjen pokkuroimista, joka on jo laittanut kuseen monia maita kuten Ranskan ja Ruotsin. Suomi menossa samalle tielle hyvää vauhtia.

    10% ulkomaalaisia Suomessa ja he leipoo 40% raiskauksista. Kärjessä Irak. 50 taksiraiskausta Helsingissä kahdessa vuodessa ja vain yhdessä tapauksessa kuski / tekijä oli suomalainen. Näitäkö meidän tulee mielistellä ja kumarrella vieläpä ateistien ohella.

    Lauri Ojala on sen näköinen paskiainen että rintaruokintaa on jatkettu aina mopoikään saakka. Armeijaanhan ei sellaisia onnettomia ressukoita tarvita kuin kiillottamaan sotilaiden saappaita.

    Sitä uskonnonvapautta voi mennä testaamaan vaikkapa Jemeniin tai Irakiin, myös Indonesia käy mainiosti. Menet sinne moskeijaan ja ilmoitat kovaan ääneen seurakunnalle että olet syvästi loukkaantunut kun ette ilmoittanut minulle tästä messuamisesta.

    Se on siitä edullinen reissu, kun et tarvitse kuin menolipun. Et ole nimittäin tulossa takaisin siltä uskovapausretkeltäsi.

    Suomi / Espoo ei tule maksamaan tissiposkelle senttiäkään, vaan tissiposken tulee maksaa henkisestä kärsimyksestä ja kunnianloukkauksesta suomalaisille ja siihen oikeudenkäyntikulut päälle ja kansalaisuuden poisottaminen koko perheeltä.

    Espoo on tämän jo ilmoittanut että rahaa ei tule. Jos tuohon myönnyttäisiin, niin sadat luuserit keksisi alkaa tekemään rahaa pahoittamalla mieliään milloin mistäkin.

    Meillä on halal- ruokaa myynnissä, mutta juustopaketista piti ottaa risti pois antiikkisen temppelin katolta ettei ojalat vaan pahoita mieltään.

    2010