Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
HeIIäkoukku
HeIIäkoukku
HeIIäkoukku
Vapaa kuvaus
Aloituksia
140
Kommenttia
2366
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä. Sipuli lähtee ja lakki, jos uhkailet kasvotusten lapsiani sinun kadotuksillasi, haluatko kokeilla? Ilmoita aika ja paikka.
04.04.2026 22:15
Kouvolan dronet paljastui jo ukrainalaisiksi. Harhautumista pidetään erikoisena ja kyse voi olla tahallisuudesta. mainitsemistasi syistä, mutta toisaalta kun jää kiinni niin pelote ei toimi.
29.03.2026 17:00
Laitetaan uutislinkki vielä koristeeksi, ennenkuin saan kuulla olevani pöpi 8)
https://yle.fi/a/74-20025393
29.03.2026 13:52
Veganismi aiheuttaa aivoissa tuhoja jotka altistaa raivokohtauksille ja väkivaltaisuudelle.
Mekanismi on sama kuin nälkäisellä petoeläimellä, niiden on oltava aggressiivisia jotta ne selviää.
Kasvien on havaittu tuntevan kipua ja ne varoittavat lajitovereitaan ultraäänillä ja erittämällä tiettyjä feromoneja jotka tekee niistä pahemman makuisen ja kun lajitoverit sen haistaa, ne tekee samoin.
Muistaakseni tomaatti viesti "naksahtelemalla", tai se saattoi olla joku muu. Kasvi on elävää ravintoa kun se syödään tuoreena. Liha ei ole elävää ravintoa, sillä eläin on kuollut ennen sitä, joten eettisesti vegaani on jopa julmempi kuin kasvissyöjä.
Vegaaneita on kaikissa ihmisryhmissä. Myös joukkotuhoaseiden kehittäjissä ja autoilijoissa.
Vegaaninkin koti pitää lämmittää, joka on suurin energiasyöppö suomalaisen elämässä ja metsä on paljon parempi hiilinielu kuin kasvimaa tai pelto.
29.03.2026 13:51
Se ei kuitenkaan suinkaan tarkoita sitä etteikö hän kertoisi tällä kertaa ihan todellisista tiedossa olevista oudoista tapahtumista ja etteikö hän saisi ehdottaa että asiaa tulisi tutkia tarkemmin.
Ihmisen tausta ei vaikuta siihen mitä on tapahtunut hänestä riippumatta. Älä tapa viestintuojaa kuuluu vanha sananlasku.
29.03.2026 13:41
Näytti kiinalaisilta lyhdyiltä niissä videoissa. Ne on Thaimaassa varsin tuttuja Loy Krathongin aikaan valojuhlassa. Jossakin niitä ilmeisesti myydään Stadissa.
Tulipaloriskin vuoksi niitä ei suositella Suomessa ja Thaimaassakin ne on paikka paikoin kiellettyjä kuivaan aikaan. Lentokentän läheisyydessä ei missään nimessä.
https://www.youtube.com/watch?v=ngTJVbKKbsA&t=22s
Tein lasten iloksi joskus syyspimeillä heliumpalloista tulipalloja taivaalle. Sähköjohdosta kuorittu ohut reilu metrinen kuparilanka kiinni palloon, toiseen päähän esim jouhta tai tekstiiliä joka kastetaan lamppuöljyyn, tuikataan tuleen ja lähetetään taivaalle.
Palaa vartinkin helposti ja näyttää varsin scifiltä, tuulista riippuen nousee jopa kilometrin korkeuteen. Mitä isompi pallo, sitä raskaamman kuorman se kantaa.
29.03.2026 13:29
Tämä on kehitysvaihe joka on muodostumassa hallitsemattomaksi uhaksi kehitykselle ja koko maapallon elämälle.
Ihmiskunnan teknologinen kehitys karkasi lapasesta vain 200 vuodessa, joka on vain reilusti alle tuhannesosa homo sapiensin olemassaolosta.
Ihmiset on tapelleet olemassaolosta jo vähintään miljoona vuotta sitten, kun esi-isät lasketaan mukaan. Näin on tehneet kaikki muutkin lajit aina.
Petoeläimet ja sekasyöjät on petoja, joita ei ideologialla tai vihreillä aatteilla muuteta toisiksi sadassa vuodessa eikä varmaankaan edes tuhannessa. Veganismi tuhoaa ihmisen sellaisena kuin sen olemme tunteneet.
Kaikki lajit kaikilla planeetoilla ovat joskus historiassaan tapelleet olemassaolostaan, joten ei ihmisten nuori tarina ole sen kummempi.
28.03.2026 20:44
Yksi tunnetuimmista tapauksista, jotka on epäilty liittyvän ufotietoihin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Forrestal
Syväkurkkujen mukaan Forrestal pääsi virassa ollessaan katsomaan Roswellista talteen otettuja alienien ruumiita ja toisen teorian mukaan yksi näistä oli vielä elossa, joka olisi sanonut Forrestalille telepaattisesti että "Kaikki meistä ei ole kilttejä, meidän jälkeen tulee paljon muita"
Forrestal oli tästä tarinan mukaan syvästi järkyttynyt, ja halusi jakaa tiedon, jolloin hänet kuljetettiin vahvassa lääkityksessä mielisairaalaan Venäjän malliin.
Tapausta on siteerattu kahdessakin ufoelokuvassa, toinen on Independence day ja toinen Roswell- leffassa.
Forrestalin itsemurha oli varsin kummallinen, sillä hän oli sairaalassa kuntoutunut ja hyväntuulinen. Hänen veljensä piti tulla häntä seuraavana päivänä hakemaan.
Aamulla hänet löydettiin pyjamassa pihalta ikkunasta pudonneena. Ei tässä vielä mitään, mutta hänen huoneessaan oli kamppailun jälkiä, rikkinäinen lasi ja tavaroita hujan hajan ja ennen putoamistaan hän oli koittanut hirttäytyä kylpyhuoneessa siinä epäonnistuen.
Kaulassaan oli kuristamisen jäljet ja pöydällä oli itsemurhakirje, joka sittemmin paljastui ettei ollut kirjoitettu huoneessa olevalla kirjoituskoneella ja Forrestalilla oli tapana kirjoittaa kynällä, ei koneella.
Viimeinen erikoisuus oli että hän oli ahtautunut ulos pienestä ikkunasta, kun hänellä olisi ollut pääsy ovesta parvekkeelle.
Kiitokseksi palveluksestaan hänen mukaansa nimettiin koulu ja aikansa suurin lentotukialus, olihan hän entinen laivastoministeri.
23.03.2026 19:41
Hyvin olette tehneet taustatyötä, joka on poikkeuksellista tällä palstalla. Mukava lukea asiantuntijoiden kirjoitusta! Odotellaan nyt rauhassa, mitä tulevat tutkimukset tuovat tullessaan.
Sen verran otettava kantaa tutkijoiden motiiveihin, niin jokaisella tutkijalla jokaisessa tapauksessa on aina jokin motiivi siihen työhön mitä tekevät.
Mutta tieteellinen tutkimus edellyttää tieteellisiä metodeja, eikä loppuraportti ja teoria voi koskaan perustua rajalliseen subjektiiviseen tutkimukseen jossa jätetään osa faktoista pois jotta saadaan se itselle mieleinen tulos aikaiseksi.
En sano että tässä olisi niin käynyt, mutta yleisellä tasolla se on niin että vahvistusharhan harjoittaminen ei ole tiedettä.
23.03.2026 19:06
Obama lievensi aiemmin sanomaansa selkeästi ja painostus siihen on tullut joltakin muulta taholta kuin Obamalta itseltään.
Tottakai Obamalla on ollut tietolähteitä asian suhteen kuten muillakin presidenteillä, eikä hän puhu vain fiilispohjalta.
Venäjällä laitettiin juuri mielisairaalaan "hoitoon" Putinin entinen kannattaja ja Ukrainan sodan kannattaja joka kääntyi Putinia vastaan rajulla julkitulolla.
Sanoi että Putin tulisi pidättää ja asettaa tuomiolle sotarikoksista, eli teki Putinin tuntien itsemurhan. USA:ssa samaa asiaa hoitaa CIA, jolla on valtavat resurssit kadottaa ihmisiä siten ettei heistä koskaan enää kuulla.
Mainitsen aika usein Kennedyn tapauksen esimerkkinä, tiedän ja pahoittelen, mutta mieleen tuli taas kuinka yli 20 todistajaa kuoli hämärissä olosuhteissa ja ainakin neljä tapausta voitiin kytkeä välillisesti CIA:n touhuihin. Myös FBI tekee samaa.
CIA:n peiteyhtiöille rekisteröityjä autoja oli murhapaikoilla ja "onnettomuuspaikoilla".
Edelleen pöyristyttää miten voidaan omille kansalaisille tehdä noin vain siksi että he kertovat mitä näkivät.
Ei toki ole harvinaista muuallakaan maailmassa. Politiikka on likaista ja kaikessa on kyse rahasta ja vallasta, ei suinkaan demokratiasta eikä humanitäärisyydestä.
Humaaniset sivistyneet ihmiset eivät hallitse tätä maailmaa, vaan ne toiset.
"Tietäisitpä, poikani, miten vähällä järjellä maailmaa hallitaan" (lat. An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur) on poliittista valtaa kommentoiva lentävä lause.
Axel Oxenstiernan (1583–1654) rohkaisi Westfalenin rauhaneuvotteluihin lähtevää poikaansa Johan Oxenstiernaa. Tämä oli epäillyt omia kykyjään kokeneiden valtiomiesten ja diplomaattien seurassa. (Wikipedia)
22.03.2026 20:03
Tai on viety?
"Journalisti kiinnittää huomiota katoamisen ajoitukseen. Presidentti Donald Trump ilmoitti helmikuun loppupuolella haluavansa Yhdysvaltain hallinnon ufotiedot julki.
– Ajoitus on huutavan osuva. Se tosiasia, että Neil McCasland on kadonnut, on vakava kansallisen turvallisuuden uhka Yhdysvalloille, sanoi Coulthart.
Hänen mukaansa McCasland kannatti ajatusta kertoa yleisölle enemmän ufoista. Newsweekin mukaan Coulthart epäilee, että katoamiseen saattaisi liittyä jotain rikollista"
22.03.2026 08:23
Varaktorista tai apostoleistaanko puhut?
Hänhän oli tunnettu seinähullu leikkiskeptikko, joka kuului hämäräperäiseen lahkoon joilla oli aivojen tilalla läjä hevonpaskaa ja ripaus kusta.
Reijo on kaiketi kuollut, kepeät mullat hänelle, ihminenhän ei voi mitään mielisairauksille eikä laihalle geenopoolilleen, jossa serkku on isä ja eno oma veli.
21.03.2026 18:39
Hirvittävin ja julmin rikos on se, jos yhteiskunnan tärkeimpien elinten nöyrä palvelija ja asiantuntija eliminoidaan niiden toimesta, jolle ovat elämäntyönsä, osaamisensa ja uskollisuutensa antaneet.
Näin oli käymässä Bob Lazarille kertomansa mukaan, että oli tultava ulos ennenkuin hänet vaiennetaan lopullisesti. Ulostultuaan häntä ei enää voiti huomaamatta vaientaa, tai se olisi herättänyt liikaa huomiota ja kysymyksiä.
Tuota julmuutta voi verrata siihen, että aivan yhtäkkiä parhaat rakkaat kaverisi kääntyy sinua vastaan ja haluavat lopettaa elämäsi, tai aviopuoliso juuri kun luulit kaiken olevan hyvin.
Toivoa vain voi heidän puolestaan, että se eliminointi tuli nopeasti ja mielellään puun takaa, jos näin on käynyt.
Mutta syyttää ei voi ilman todisteita ketään, epäillä aina voi ja jäljet usein johtaa siihen todennäköisimpään vaihtoehtoon.
Samaisesta syystä olen tuohtunut JFK:n surmasta aina vaan. On pöyristyttävää että demokraattisesti valittu maan johtaja surmataan omiensa toimesta ja vieläpä äärimmäisen röyhkeästi ja nöyryyttävästi, kuin kapinen koira.
21.03.2026 18:34
Nauroin ääneen! Kiitoksia viikon komediapläjäyksestä! Paukuta uskis lapaseen siellä vintillä ja muista ilmoittaa Kelalle jos tulee muutoksia elämässä, vaikkapa sairaspäivärahaan liittyen.
En ole kertonut ydinsodan estämisistä mitään, vaan varoituksista. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ja se on mahdollista että ydinasevaltiot ovat viestin saaneet.
Olen edelleenkin ihan tavallinen syntyperäinen ev lut, ei uskonnollisesta perheestä, enkä ole kiinnostunut lestojen maailmankuvasta, enkä muidenkaan sisäsiittoisten lahkojen mielenterveysongelmista.
Tunnistamattomat lentävät objektit on virallisesti todistettu maailman korkeimpien tahojen toimesta. Jopa Paavi on ne sallinut kuuluvaksi Universumiin ja ne eivät katoa minkään lahkolaisen toiveesta, vaan ovat edelleen täällä.
18.03.2026 07:40
Stingiltä kaunis pyyntö "Stop the war"
https://www.youtube.com/watch?v=6w3037nq23o&list=RD6w3037nq23o&start_radio=1
Ongelmana on nyt että Trump vaikuttaa hullummalta kuin Putin, ja se on jo todella paljon se.
Trump on julistanut itsensä Venezuelan kuninkaaksi, uhkailee liittolaisiaan natomaita, uhkailee Kiinaa, uhkalee niitä jotka tekee Kiinan kanssa kauppaa, puhuu Kuuban "ottamisesta", uhkailee Tanskaa ja himoitsee Grönlantia, uhkailee Kanadaa...
Trump on keskittynyt länsimaiden uhkailuun ja Lähi-idän valloitukseen ja kumpikaan ei tule onnistumaan eikä edistämään mitään hänen hankkeitaan. Putinin hän on jättänyt rauhaan ja purki juuri pakotteita öljyn suhteen.
Kukaan, toistan EI KUKAAN voinut ennustaa näitä asioita 10 vuotta sitten. Maailma putosi puusta silloin kun korona alkoi.
17.03.2026 09:55
Kynnys ydinaseiden käyttämiseen vaikuttaa olevan massiivinen ja sille on erittäin hyvät järkisyyt.
Ydinaseilla ei saavuteta mitään varsinkaan jos vastapuolellakin on niitä. Äärimmäinen epäinhimillisyys on höyrystää ihmisiä olemattomiin aiheuttaa ääretöntä kärsimystä vammautuneille joista sa kituu kuoliaaksi säteilyn ja palovammojen vuoksi.
Hiroshiman ja Nagasakin jälkeen on esitetty miljardien ihmisten toive että ei koskaan enää.
Seuraava syy on laskeuma. Tuhoalue on käyttökelvoton vuosikymmeniä tai vuosisatoja, riippuen siitä miten se saadaan siivottua. Tuulista riippuen tuhoalue voi laajeta tuhansien kilometrien päähän. Suomeenkin on satanut Saharan hiekkaa.
Iso syy on myös se miten muu maailma reagoisi ja johtaisiko se täysimittaiseen ydinsotaan josta kaikki tietää miten siinä käy. Ihmiskunta ja muu eläinkunta siirtyisi keskiajalle takaisin.
Vaikka suora hyökkäys ei tappaisikaan eikä laskeumat, niin välilliset vaikutukset sen tekisi miljardeille.
Ruoantuonto heikentyisi rajusti, puhtaan juomaveden puute, saastuneet tuotteet ja saastunut tuotanto, sähkö- ja tietoverkon puuttuminen, logistiikan ja rahdin ongelmat tarkoittaa ruoanjakelun loppumista.
Kaupat ryöstettäisiin ensimmäisinä, eikä niillä eväillä silti kauas pötkitä, joitakin päiviä tai viikkoja ja sitten katseet kääntyisi kotieläimiin ja kauemmas ulottuviin ryöstöretkiin.
Aseistautuneet jengit olisi vahvoilla, yksittäiset ihmiset ja perheet tuhon omia. Vahvimman laki astuisi voimaan ja mikään virkavalta ei kykenisi rauhoittamaan nälkäisiä kansalaisia.
"Uusi ydinasedoktriini (2024): Venäjä on päivittänyt ydinasepolitiikkaansa siten, että kynnys ydinaseiden käyttöön on laskenut. Uuden linjauksen mukaan ydinasevaltaisen valtion (kuten USA) tukeman ei-ydinasevaltion (kuten Ukraina) tekemä hyökkäys Venäjälle voidaan katsoa yhteishyökkäykseksi, joka oikeuttaa ydinaseiden käytön"
Vaikka tässä on sodan alusta saakka toitotettu että länsi ei ole tuossa sodassa mukana, niin se on täyttä hevonpaskaa. Länsi on ollut mukana tuossa sodassa jo ennen sotaa ja se oltaisi voitu ratkaista diplomaattisesti.
Aseiden ja asejärjestelmien toimittaminen on päivänselvää osallistumista sotaan ihan jo maalaisjärjellä. Ukraina on näillä aseilla (täysin oikeutetusti) tehnyt paljon hyökkäyksiä Venäjälle.
Onko Venäjä käyttänyt ydinasetta tämän johdosta? Ei ole, vaikka se on itselleen antanut luvan käyttää niitä tällaisessa tilanteessa. Syyt ovat nuo samat yllämainitut.
Muu maailma ei voisi olla reagoimatta sellaiseen tekoon. Jos Ukrainalla olisi ydinaseita, heitä sitoisi nuo samat asiat. Mikäli Ukraina ampuisi Venäjälle ballistisen ydinohjuksen, se tuhoaisi itse itsensä siinä samassa syssyssä.
Siispä näillä ydinaseilla, niiden olemassaololla tai olemattomuudella ei ole mitään virkaa nykyaikaisessa sodankäynnissä. Kukaan vähänkään järjissään oleva valtio ei lähde niitä käyttämään.
On järjen köyhyyttä kuvitella että rajalle sijoitetut ydinaseet toisivat kellekään turvaa. Ei ne tuo, ne tuo turvattomuuden. Sillä ei ole merkitystä onko ne rajalla vai kauempana, kun täystuho on silti lopputulema.
Niin sanotut ennaltaehkäisevät iskut olisi todella rajallisia, sillä ydinaseet on hyvin suojattu ja sijoitettu hajautetusti kaikkialle maailmassa, joten niitä ei saada tuhottua kuin mitätön osa ennenkuin alkaa vastatoimet.
Maailman merillä seilaa ydinsukellusveneitä, jotka kykenee olemaan piilossa pinnan alla vaikka puoli vuotta syvyyksissä odottamassa käskyä ja ne kaikkein tuhovoimaisimmat ydinohjukset on juurikin näissä aluksissa.
Venäjällä on väitetysti sellaisia ydinlatauksella varustettuja torpedoja, jotka voidaan lähettää matkaan sukellusveneestä tuhannen kilometrin päästä ja ne laukaistaan sopivalla etäisyydellä esim USA:n länsirannikosta ja aiheuttaisivat valtavan tsunamin joka tuhoaisi koko itärannikon kuolinuhreja ollen kymmeniä miljoonia välittömästi.
Rajoitetuksi ydinsota jäisi vain siinä tapauksessa, että esim Pohjoi-Korea tai Iran onnistuisi sellaisen laukaisemisessa vihollisiensa kohteeseen. Silloin heitä kohtaisi välitön tuho, mutta se jäisi sitten siihen.
Vaarallisinta on jos uskonnon nimissä joku julistaa pyhän sodan, ja katsoo sen vuoksi oikeutetuksi ydinaseiden käytön.
Minulla on epäilys että iso osa sekä Jenkkien että Venäjän pullistelua on pelkkää propagandaa ja pelotetta, ja heillä ei ole sellaista arsenaalia ja kykyä mitä kertovat.
Sitten meillä on vielä ässä hihassa, eli mitä tekee ufolaiset, jos ydinaseita päätettäisiin käyttää? Kiistatta he ovat niistä varoittaneet moneen kertaan ja konkreettisestikin, eikä pelkin sanoin.
17.03.2026 09:46
Hyvä huomautus. Tuota käytetään myös yritysmaailmassa paljon, kun isot vedättää pieniä ja pienen on tyydyttävä rooliinsa. Esim sopimuksiin ei kirjata kaikkea ja jätetään vedätykselle sijaa.
Tuota käytetään myös ihmissuhteissa monipuolisesti milipiteiden manipuloimiseen. Korostetaan esim jotakin yksittäistä tapahtumaa toistuvasti jolloin kuulijalle saattaa muodostua mielikuva että se yksittäinen tapahtuma määrittelee koko ihmisen.
Se siis voi olla myös harmillista tietoa.
Suomessa tuli poliisille ja joillekin muille viranomaisille seitsemän uutta keinoa urkkia kansalaisia, samalla kun valeostot sallittiin. Auerin "poikaystävä" paljastui poliisin vakoojaksi, joka on varsin törkeää.
NSA ei suinkaan ole ainoa, joka lukee sähköpostit, kuuntelee puhelut, lukee WhatsApp- viestit, Messengerit ja muut ja nykyisin seurantaan ei tarvita kuin tutkijan epäilys, kun aiemmin piti saada lupa oikeudelta telekuunteluun.
Erittäin merkittävä osa vakavista rikoksista ratkeaa Suomessa sähköisen seurannan ansiosta.
Prepaiditkaan harvemmin jäävät tunnistamatta, kuka siellä puhuu tai viestittelee.
Ufotutkijoita ei varmaankaan Suomessa seurata eikä vaienneta, vaan meillä on siihen pitkät perinteet ja historia, jossa ufotutkijat ja tietäjät pyritään tekemään ihan muiden toimesta naurunalaisiksi niin että harvempi kehtaa sanoa uskovansa tätä.
Nämä muut ovat debunkkareita, kieltäjiä ja skeptikkoja. Harvemmin aitoja skeptikkoja. Suurin syy kieltämiseen on uskonnolliset syyt joihin sisältyy pelkoja.
USA on vahva vaikutin meihin monella tavalla. Esim on täysin selvää että idea ydinaseiden sallimisesta Suomessa ei tullut Orpolta, Stubbilta eikä Antti Häkkäseltä.
16.03.2026 16:58
Maan historian yksi hienoimmista puheista
https://www.youtube.com/shorts/MoAf7drF1vk
15.03.2026 08:27
Ronald Reagan käytti taidokkaasti vertauskuvana sitä kuinka meidän Maan asukkien keskinäiset kärhämät loppuisivat siihen paikkaan, kun Maan ulkopuolinen uhka uhkaisi.
Silloin ymmärrettäisiin että me kaikki ollaan samaa lajia ja meidän tulee pitää yhtä ja toistemme puolia.
https://www.youtube.com/watch?v=5L742Yu77Mw
15.03.2026 08:25
SUPO tekee varmasti näitä töitä ja käyttää näitä menetelmiä, ja välittää tietoa poliisille, puolustusministeriölle ja sisäministeriölle, kuin myös ulkoministeriölle.
Mutta jos USA:lta tulee ohjeistusta suoraan hallinnolle ja pääministerille, kuten nyt on tapahtunut, niin SUPOn kanta ja näkemys jäävät toissijaisiksi, kuten tässä asiassa että sallitaanko ydinaseet Suomessa vai ei.
EU:n perustuslaissa ei pitänyt sallia yhteisvelkaa eikä ilmaista tukea kellekään jäsenmaalle.
Tuet tuli yhteisvelalla.
Orpo ja Stubb julistivat ettei ydinaseita tule Suomeen rauhan aikana. Tänään sitten luki lehdessä ettei sitä kukaan voi sääntöjen puitteissa estää jos USA päättää sijoittaa ydinaseita Suomeen ja tehdä tästä maalin.
Suomi on niin onnettoman pieni tekijä maailmassa, että meitä viedään kuin kuoriämpäriä poutasäällä. Johtajamme ovat korruptoituneita lampaita.
14.03.2026 21:12
5 / 119