Vapaa kuvaus

Aloituksia

140

Kommenttia

2366

  1. Kouvolan dronet paljastui jo ukrainalaisiksi. Harhautumista pidetään erikoisena ja kyse voi olla tahallisuudesta. mainitsemistasi syistä, mutta toisaalta kun jää kiinni niin pelote ei toimi.
  2. Yksi tunnetuimmista tapauksista, jotka on epäilty liittyvän ufotietoihin.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Forrestal

    Syväkurkkujen mukaan Forrestal pääsi virassa ollessaan katsomaan Roswellista talteen otettuja alienien ruumiita ja toisen teorian mukaan yksi näistä oli vielä elossa, joka olisi sanonut Forrestalille telepaattisesti että "Kaikki meistä ei ole kilttejä, meidän jälkeen tulee paljon muita"

    Forrestal oli tästä tarinan mukaan syvästi järkyttynyt, ja halusi jakaa tiedon, jolloin hänet kuljetettiin vahvassa lääkityksessä mielisairaalaan Venäjän malliin.

    Tapausta on siteerattu kahdessakin ufoelokuvassa, toinen on Independence day ja toinen Roswell- leffassa.

    Forrestalin itsemurha oli varsin kummallinen, sillä hän oli sairaalassa kuntoutunut ja hyväntuulinen. Hänen veljensä piti tulla häntä seuraavana päivänä hakemaan.

    Aamulla hänet löydettiin pyjamassa pihalta ikkunasta pudonneena. Ei tässä vielä mitään, mutta hänen huoneessaan oli kamppailun jälkiä, rikkinäinen lasi ja tavaroita hujan hajan ja ennen putoamistaan hän oli koittanut hirttäytyä kylpyhuoneessa siinä epäonnistuen.

    Kaulassaan oli kuristamisen jäljet ja pöydällä oli itsemurhakirje, joka sittemmin paljastui ettei ollut kirjoitettu huoneessa olevalla kirjoituskoneella ja Forrestalilla oli tapana kirjoittaa kynällä, ei koneella.

    Viimeinen erikoisuus oli että hän oli ahtautunut ulos pienestä ikkunasta, kun hänellä olisi ollut pääsy ovesta parvekkeelle.

    Kiitokseksi palveluksestaan hänen mukaansa nimettiin koulu ja aikansa suurin lentotukialus, olihan hän entinen laivastoministeri.
  3. Obama lievensi aiemmin sanomaansa selkeästi ja painostus siihen on tullut joltakin muulta taholta kuin Obamalta itseltään.

    Tottakai Obamalla on ollut tietolähteitä asian suhteen kuten muillakin presidenteillä, eikä hän puhu vain fiilispohjalta.

    Venäjällä laitettiin juuri mielisairaalaan "hoitoon" Putinin entinen kannattaja ja Ukrainan sodan kannattaja joka kääntyi Putinia vastaan rajulla julkitulolla.

    Sanoi että Putin tulisi pidättää ja asettaa tuomiolle sotarikoksista, eli teki Putinin tuntien itsemurhan. USA:ssa samaa asiaa hoitaa CIA, jolla on valtavat resurssit kadottaa ihmisiä siten ettei heistä koskaan enää kuulla.

    Mainitsen aika usein Kennedyn tapauksen esimerkkinä, tiedän ja pahoittelen, mutta mieleen tuli taas kuinka yli 20 todistajaa kuoli hämärissä olosuhteissa ja ainakin neljä tapausta voitiin kytkeä välillisesti CIA:n touhuihin. Myös FBI tekee samaa.

    CIA:n peiteyhtiöille rekisteröityjä autoja oli murhapaikoilla ja "onnettomuuspaikoilla".
    Edelleen pöyristyttää miten voidaan omille kansalaisille tehdä noin vain siksi että he kertovat mitä näkivät.

    Ei toki ole harvinaista muuallakaan maailmassa. Politiikka on likaista ja kaikessa on kyse rahasta ja vallasta, ei suinkaan demokratiasta eikä humanitäärisyydestä.

    Humaaniset sivistyneet ihmiset eivät hallitse tätä maailmaa, vaan ne toiset.

    "Tietäisitpä, poikani, miten vähällä järjellä maailmaa hallitaan" (lat. An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur) on poliittista valtaa kommentoiva lentävä lause.

    Axel Oxenstiernan (1583–1654) rohkaisi Westfalenin rauhaneuvotteluihin lähtevää poikaansa Johan Oxenstiernaa. Tämä oli epäillyt omia kykyjään kokeneiden valtiomiesten ja diplomaattien seurassa. (Wikipedia)
  4. Stingiltä kaunis pyyntö "Stop the war"
    https://www.youtube.com/watch?v=6w3037nq23o&list=RD6w3037nq23o&start_radio=1

    Ongelmana on nyt että Trump vaikuttaa hullummalta kuin Putin, ja se on jo todella paljon se.

    Trump on julistanut itsensä Venezuelan kuninkaaksi, uhkailee liittolaisiaan natomaita, uhkailee Kiinaa, uhkalee niitä jotka tekee Kiinan kanssa kauppaa, puhuu Kuuban "ottamisesta", uhkailee Tanskaa ja himoitsee Grönlantia, uhkailee Kanadaa...

    Trump on keskittynyt länsimaiden uhkailuun ja Lähi-idän valloitukseen ja kumpikaan ei tule onnistumaan eikä edistämään mitään hänen hankkeitaan. Putinin hän on jättänyt rauhaan ja purki juuri pakotteita öljyn suhteen.

    Kukaan, toistan EI KUKAAN voinut ennustaa näitä asioita 10 vuotta sitten. Maailma putosi puusta silloin kun korona alkoi.
  5. Kynnys ydinaseiden käyttämiseen vaikuttaa olevan massiivinen ja sille on erittäin hyvät järkisyyt.

    Ydinaseilla ei saavuteta mitään varsinkaan jos vastapuolellakin on niitä. Äärimmäinen epäinhimillisyys on höyrystää ihmisiä olemattomiin aiheuttaa ääretöntä kärsimystä vammautuneille joista sa kituu kuoliaaksi säteilyn ja palovammojen vuoksi.

    Hiroshiman ja Nagasakin jälkeen on esitetty miljardien ihmisten toive että ei koskaan enää.

    Seuraava syy on laskeuma. Tuhoalue on käyttökelvoton vuosikymmeniä tai vuosisatoja, riippuen siitä miten se saadaan siivottua. Tuulista riippuen tuhoalue voi laajeta tuhansien kilometrien päähän. Suomeenkin on satanut Saharan hiekkaa.

    Iso syy on myös se miten muu maailma reagoisi ja johtaisiko se täysimittaiseen ydinsotaan josta kaikki tietää miten siinä käy. Ihmiskunta ja muu eläinkunta siirtyisi keskiajalle takaisin.

    Vaikka suora hyökkäys ei tappaisikaan eikä laskeumat, niin välilliset vaikutukset sen tekisi miljardeille.

    Ruoantuonto heikentyisi rajusti, puhtaan juomaveden puute, saastuneet tuotteet ja saastunut tuotanto, sähkö- ja tietoverkon puuttuminen, logistiikan ja rahdin ongelmat tarkoittaa ruoanjakelun loppumista.

    Kaupat ryöstettäisiin ensimmäisinä, eikä niillä eväillä silti kauas pötkitä, joitakin päiviä tai viikkoja ja sitten katseet kääntyisi kotieläimiin ja kauemmas ulottuviin ryöstöretkiin.

    Aseistautuneet jengit olisi vahvoilla, yksittäiset ihmiset ja perheet tuhon omia. Vahvimman laki astuisi voimaan ja mikään virkavalta ei kykenisi rauhoittamaan nälkäisiä kansalaisia.

    "Uusi ydinasedoktriini (2024): Venäjä on päivittänyt ydinasepolitiikkaansa siten, että kynnys ydinaseiden käyttöön on laskenut. Uuden linjauksen mukaan ydinasevaltaisen valtion (kuten USA) tukeman ei-ydinasevaltion (kuten Ukraina) tekemä hyökkäys Venäjälle voidaan katsoa yhteishyökkäykseksi, joka oikeuttaa ydinaseiden käytön"

    Vaikka tässä on sodan alusta saakka toitotettu että länsi ei ole tuossa sodassa mukana, niin se on täyttä hevonpaskaa. Länsi on ollut mukana tuossa sodassa jo ennen sotaa ja se oltaisi voitu ratkaista diplomaattisesti.

    Aseiden ja asejärjestelmien toimittaminen on päivänselvää osallistumista sotaan ihan jo maalaisjärjellä. Ukraina on näillä aseilla (täysin oikeutetusti) tehnyt paljon hyökkäyksiä Venäjälle.

    Onko Venäjä käyttänyt ydinasetta tämän johdosta? Ei ole, vaikka se on itselleen antanut luvan käyttää niitä tällaisessa tilanteessa. Syyt ovat nuo samat yllämainitut.

    Muu maailma ei voisi olla reagoimatta sellaiseen tekoon. Jos Ukrainalla olisi ydinaseita, heitä sitoisi nuo samat asiat. Mikäli Ukraina ampuisi Venäjälle ballistisen ydinohjuksen, se tuhoaisi itse itsensä siinä samassa syssyssä.

    Siispä näillä ydinaseilla, niiden olemassaololla tai olemattomuudella ei ole mitään virkaa nykyaikaisessa sodankäynnissä. Kukaan vähänkään järjissään oleva valtio ei lähde niitä käyttämään.

    On järjen köyhyyttä kuvitella että rajalle sijoitetut ydinaseet toisivat kellekään turvaa. Ei ne tuo, ne tuo turvattomuuden. Sillä ei ole merkitystä onko ne rajalla vai kauempana, kun täystuho on silti lopputulema.

    Niin sanotut ennaltaehkäisevät iskut olisi todella rajallisia, sillä ydinaseet on hyvin suojattu ja sijoitettu hajautetusti kaikkialle maailmassa, joten niitä ei saada tuhottua kuin mitätön osa ennenkuin alkaa vastatoimet.

    Maailman merillä seilaa ydinsukellusveneitä, jotka kykenee olemaan piilossa pinnan alla vaikka puoli vuotta syvyyksissä odottamassa käskyä ja ne kaikkein tuhovoimaisimmat ydinohjukset on juurikin näissä aluksissa.

    Venäjällä on väitetysti sellaisia ydinlatauksella varustettuja torpedoja, jotka voidaan lähettää matkaan sukellusveneestä tuhannen kilometrin päästä ja ne laukaistaan sopivalla etäisyydellä esim USA:n länsirannikosta ja aiheuttaisivat valtavan tsunamin joka tuhoaisi koko itärannikon kuolinuhreja ollen kymmeniä miljoonia välittömästi.

    Rajoitetuksi ydinsota jäisi vain siinä tapauksessa, että esim Pohjoi-Korea tai Iran onnistuisi sellaisen laukaisemisessa vihollisiensa kohteeseen. Silloin heitä kohtaisi välitön tuho, mutta se jäisi sitten siihen.

    Vaarallisinta on jos uskonnon nimissä joku julistaa pyhän sodan, ja katsoo sen vuoksi oikeutetuksi ydinaseiden käytön.

    Minulla on epäilys että iso osa sekä Jenkkien että Venäjän pullistelua on pelkkää propagandaa ja pelotetta, ja heillä ei ole sellaista arsenaalia ja kykyä mitä kertovat.

    Sitten meillä on vielä ässä hihassa, eli mitä tekee ufolaiset, jos ydinaseita päätettäisiin käyttää? Kiistatta he ovat niistä varoittaneet moneen kertaan ja konkreettisestikin, eikä pelkin sanoin.
  6. Hyvä huomautus. Tuota käytetään myös yritysmaailmassa paljon, kun isot vedättää pieniä ja pienen on tyydyttävä rooliinsa. Esim sopimuksiin ei kirjata kaikkea ja jätetään vedätykselle sijaa.

    Tuota käytetään myös ihmissuhteissa monipuolisesti milipiteiden manipuloimiseen. Korostetaan esim jotakin yksittäistä tapahtumaa toistuvasti jolloin kuulijalle saattaa muodostua mielikuva että se yksittäinen tapahtuma määrittelee koko ihmisen.

    Se siis voi olla myös harmillista tietoa.

    Suomessa tuli poliisille ja joillekin muille viranomaisille seitsemän uutta keinoa urkkia kansalaisia, samalla kun valeostot sallittiin. Auerin "poikaystävä" paljastui poliisin vakoojaksi, joka on varsin törkeää.

    NSA ei suinkaan ole ainoa, joka lukee sähköpostit, kuuntelee puhelut, lukee WhatsApp- viestit, Messengerit ja muut ja nykyisin seurantaan ei tarvita kuin tutkijan epäilys, kun aiemmin piti saada lupa oikeudelta telekuunteluun.

    Erittäin merkittävä osa vakavista rikoksista ratkeaa Suomessa sähköisen seurannan ansiosta.
    Prepaiditkaan harvemmin jäävät tunnistamatta, kuka siellä puhuu tai viestittelee.

    Ufotutkijoita ei varmaankaan Suomessa seurata eikä vaienneta, vaan meillä on siihen pitkät perinteet ja historia, jossa ufotutkijat ja tietäjät pyritään tekemään ihan muiden toimesta naurunalaisiksi niin että harvempi kehtaa sanoa uskovansa tätä.

    Nämä muut ovat debunkkareita, kieltäjiä ja skeptikkoja. Harvemmin aitoja skeptikkoja. Suurin syy kieltämiseen on uskonnolliset syyt joihin sisältyy pelkoja.

    USA on vahva vaikutin meihin monella tavalla. Esim on täysin selvää että idea ydinaseiden sallimisesta Suomessa ei tullut Orpolta, Stubbilta eikä Antti Häkkäseltä.