Työpaikallani 200 henkeä ja ei yhtään yli 60-vuotiasta.
Kaikille annettu paketti ja sanottu hyvästi jo aikaa sitten
Onko teidän töissä enää yli 60-vuotiaita töissä?
174
1987
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hassua että eräät poliitikot väläyttelee eläkeiän nostoja
- Anonyymi00003
Täysiä pellejä ovat!
- Anonyymi00081
Ei eläkeikää mihinkään tarvitse nostaa. Kaikki vanhat ja hyvät työntekijät näköjään pakotetaan varhaiseläkkeelle hyvissä ajoin ennen sitä. Eläköitymisikää sen sijaan olisi syytä nostaa näiden kultainenkädenpuristus - juppien kohdalla.
- Anonyymi00131
Yrityksillä on uskomaton osaamisen ja tietopääoman alasajo meneillään, miten se edes on mahdollista..? No ammattitaito ei myy, joku nätti naama ja lyhyt hame sen sijaan kiinnostaa huomattavasti enemmän. Tämä siis yleistyksenä yritysten äijäkulttuurin vahvasta olemassaolosta yhä edelleen. Sanotaan, että se hyvä tyyppi, joka nuolee keskeltä ja huipulta päälliköt tyytyväisiksi, saa yrityksen työilmapiirin kepeäksi ja täytyyhän somettamisen lomassa hieman hauskaakin olla, ei työ liian vakavaa saa olla.
- Anonyymi00133
Voipi johtua siitä että nykyisin käydään niitä kouluja vähän turhan myöhäiseen ikään asti.
Ennen käytiin ammatti ynnä mun koulut vähän nopeampaan tahtiin ja kerittiin sitten olla työelämässä sitä eläkettä myös kartuttamassa reilusti pidempi aika kuin nykyisin.
Nykyisin opiskellaan 30-40-vuotiaaksi asti.
Eipä siinä kovin paljon kerkeä eläkettä karttua eikä tulla. Tietenkin jos riittää se tonni kuussa elämiseen , eli vuokraan lääkkeisiin laskuihin ruokaan ynnä muuhun.. - Anonyymi00149
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täysiä pellejä ovat!
((( PETOSJYTKY ))))
- Anonyymi00002
Niinpä , lueskelin kunnan tilastoja nykytilanteesta ja yli 50 v työttömiä oli rapiat 600 henkeä, kun taas alle 25 v työttömiä oli kolmisenkymmentä.
Kaikista tietysti pitää olla huolissaan, mutta numeroista kyllä näkyy kumpi ryhmä ei enempää kyykytystä tarvitse ainakaan eläkeiän noston muodossa. - Anonyymi00004
Ilmankos firmaa kaatuu kuin naista juhannustansseissa. Osaava väki eläköityy ja firmojen tulevaisuus jää täydellisten tomppelien käsiin.
- Anonyymi00115
Ennemminkin ammattitaitoinen ja kokenut väki joka on myös koulutettua.
"Osaajat" on ihan oma lukunsa. - Anonyymi00166
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ennemminkin ammattitaitoinen ja kokenut väki joka on myös koulutettua.
"Osaajat" on ihan oma lukunsa.Ainiin että firmat kaatuukin sen takia kun jäljelle jää vain koulutettu, ammattitaitoinen ja kokenut väki!?
Huomaatko ihan ite mitä tuli sanottua?
- Anonyymi00005
On se niin kummallista,pitkän kokemuksen omaavat konkarit pistetään pihalle.Joilla myös työmoraali eri luokkaa kuin nuorilla,jotka vaan somettaa.Haaveilevat jo alta 30 v.eläkkeestä....yritykset haluaa ns.pikavoittoja mutta käteen taitaa jäädä vain luu.
- Anonyymi00012
Mitä ne pikavoitot työntekijöiden ikään kuuluu?
Jos yli kuuskymppiset on niitä osaajia, eikö niistä kannattaisi pitää kiinni pikavoittojakin tavoitellessa eikä ottaa osaamattomia ja laiskoja nuoria?
Sitäpaitsi noita iäkkäämpiä osaajia pitäisi ainakin olla työmarkkinoilla vapaana, kun ne kerran potkitaan töistä pois.
? - Anonyymi00028
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jos yli kuuskymppiset on niitä osaajia, eikö niistä kannattaisi pitää kiinni pikavoittojakin tavoitellessa eikä ottaa osaamattomia ja laiskoja nuoria?
Sitäpaitsi noita iäkkäämpiä osaajia pitäisi ainakin olla työmarkkinoilla vapaana, kun ne kerran potkitaan töistä pois.
?Pikavoitot ovat juuri näitä nuoria työntekijöitä. Vähemmän palkkaa, vähemmän sairaspoissaoloja, helpompi ohjata auktoriteettina.
- Anonyymi00032
Anonyymi00012 kirjoitti:
?Iliman muuta, mutta kun ne johtajatkin tuppaa oleen kolmenjympin nurkilla. Niillä on nääs "uusia visioita".. no ne "visiot" tuppaa vaan päättymään konkurssiin, kun tajua ei oikeasti ole edes siitä bisneksestä, saatikka asiakaskohtaamiskokemusta. Ne nuoret eivät edes ymmärrä, ketkä sen niidenkin kovan liksan maksaa. Olen tällaisen pikkunilkin tavannut useinkin, todella ylimielinen asenne.
- Anonyymi00051
Anonyymi00032 kirjoitti:
Iliman muuta, mutta kun ne johtajatkin tuppaa oleen kolmenjympin nurkilla. Niillä on nääs "uusia visioita".. no ne "visiot" tuppaa vaan päättymään konkurssiin, kun tajua ei oikeasti ole edes siitä bisneksestä, saatikka asiakaskohtaamiskokemusta. Ne nuoret eivät edes ymmärrä, ketkä sen niidenkin kovan liksan maksaa. Olen tällaisen pikkunilkin tavannut useinkin, todella ylimielinen asenne.
Juu. Vaihdoin vakuutusyhtiötä, vaikka olin entisessä ollut vuosia ja yleensä en lähde ilman syytä. Asiakaspalvelija oli niin pilkallinen letukka. Minulla oli ihan asiallista kysymistä, mutta en saanut asiallista vastausta. Lapselliselle likalle oli tärkeämpää kärjistää ja ivata. Varmaan jo mietti etukäteen, miten kivaa oli sitten myöhemmin antaa muidenkin kuunnella äänitettyä puhelua ja äimistellä. Ehkä anoa 'vaikean työn' lisää. Asiakaspalvelevasta asenteesta ei lapsellisella heitukalla ollut tietoakaan.
Nuo alle kolmekymppiset (ainakin henkisesti) nulikat ja letukat ovat saattaneet kaataa monet yritykset kiukustuttamalla työnantajansa asiakkaita. Ja harva viitsii valittaa heidän työnantajalleen, vaan vaihtaa firmaa. - Anonyymi00087
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pikavoitot ovat juuri näitä nuoria työntekijöitä. Vähemmän palkkaa, vähemmän sairaspoissaoloja, helpompi ohjata auktoriteettina.
Vähempi palkkaa pitää varmaan paikkaansa, mutta muu onkin huuhaata. Nimittäin nykynuoria ei saa käskeä tekemään mitään, pitää pyytää nätisti "anteeksi, voisitko keskeyttää somettamisen, johtaja tarvii..." Yhdellä 10:stä se pyyntö menee läpi, että tottelee, loput yhdeksän ahdistuu niin, että täytyy hakea mielialalääkkeitä ja kuukausi saikkua.
Tämä on nähty ihan omin silmin. No minäpä jäin eläkkeelle, ei ole osaamaton sukupolvi minun päänsärkyni. Minä kasvatin omani ns vanhanaikaisesti, vaikka sossutantat keksi mitä sairaimpia lakeja kakaroiden hyväksi, joka on nyt paljastunut oikein karhunpalvelukseksi näille nuorille. - Anonyymi00097
Anonyymi00012 kirjoitti:
?...ei jupin ajatus niin kauas yllä että osaajista kiinni pidettäisiin , ei .. "nuorekkaaseen joukkoon sopeutuvia" etsitään ilmoituksilla , niin yksinkertaisia(?) asioita kuin firman vetäminen ja tuloksen teko ei tarvitse miettiä .. vai olisikohan sittenkin pitänyt , montako kymmentä pakkohuutokauppaa ja konkurssia on tälläkin viikolla jo ilmoitettu ?
- Anonyymi00105
Anonyymi00051 kirjoitti:
Juu. Vaihdoin vakuutusyhtiötä, vaikka olin entisessä ollut vuosia ja yleensä en lähde ilman syytä. Asiakaspalvelija oli niin pilkallinen letukka. Minulla oli ihan asiallista kysymistä, mutta en saanut asiallista vastausta. Lapselliselle likalle oli tärkeämpää kärjistää ja ivata. Varmaan jo mietti etukäteen, miten kivaa oli sitten myöhemmin antaa muidenkin kuunnella äänitettyä puhelua ja äimistellä. Ehkä anoa 'vaikean työn' lisää. Asiakaspalvelevasta asenteesta ei lapsellisella heitukalla ollut tietoakaan.
Nuo alle kolmekymppiset (ainakin henkisesti) nulikat ja letukat ovat saattaneet kaataa monet yritykset kiukustuttamalla työnantajansa asiakkaita. Ja harva viitsii valittaa heidän työnantajalleen, vaan vaihtaa firmaa.Nykyajan "somekolmekymppinen" nulikka on koulutuksesta huolimatta, henkisesti ihan 80 luvun ylä-aste ikäisten tasoa. Semmoinen kun laitetaan esimiesasemaan niin tietäähän mikä on tulos= ylä-aste ikäinen tet harjoittelija ois esimiesasemassa.
- Anonyymi00156
Anonyymi00012 kirjoitti:
?Ei, kun se on ollut jo Sipilääkin ennen muotia, että +50v ulos, mutta Sipilän aikaan se oikein possahti!
Kyllä nuoret vie voiton vaikka puuttuu kokemus, osaaminen, asiakaspalvelutaidot vielä. Se tulee vasta vuosien myötä, mutta sitten nekin potkastaan pihalle ja taas nuorta tilalle. No sikäli mikäli puljut on vielä pystyssä😂.
No, kun olette 10-20 yt:t käyny läpi, niin osuu se omallekkin kohdalle, mutta voin kokemuksesta sanoa, että oli suuri helpotus. - Anonyymi00160
Anonyymi00051 kirjoitti:
Nuo alle kolmekymppiset (ainakin henkisesti) nulikat ja letukat ovat saattaneet kaataa monet yritykset kiukustuttamalla työnantajansa asiakkaita. Ja harva viitsii valittaa heidän työnantajalleen, vaan vaihtaa firmaa.Minä laitan aina valitukset törkeästä palvelusta.Muuten jää nakertamaan.Zoomerit pitää palauttaa maanpinnalle kuvittrlevat olevansa johtajia vailla elämänkokemusta ja minkäänlaista meriittiä
- Anonyymi00161
Anonyymi00156 kirjoitti:
Ei, kun se on ollut jo Sipilääkin ennen muotia, että 50v ulos, mutta Sipilän aikaan se oikein possahti!
Kyllä nuoret vie voiton vaikka puuttuu kokemus, osaaminen, asiakaspalvelutaidot vielä. Se tulee vasta vuosien myötä, mutta sitten nekin potkastaan pihalle ja taas nuorta tilalle. No sikäli mikäli puljut on vielä pystyssä😂.
No, kun olette 10-20 yt:t käyny läpi, niin osuu se omallekkin kohdalle, mutta voin kokemuksesta sanoa, että oli suuri helpotus.VAATEaupoissa kyllä ärsyttävimmät myyjat on juuri vanhuksia ja rautakaupassa ärsyttävimmät myyjat olleet miehiä
- Anonyymi00168
Anonyymi00160 kirjoitti:
Minä laitan aina valitukset törkeästä palvelusta.Muuten jää nakertamaan.Zoomerit pitää palauttaa maanpinnalle kuvittrlevat olevansa johtajia vailla elämänkokemusta ja minkäänlaista meriittiä
Hyvä, että olet jaksanut. Olen minäkin paljon valituksia tehnyt. Joskus se on auttanut, joskus olen sillä iskenyt omaan nilkkaan.
- Anonyymi00006
Jäin juuri pois töistä 65v.
- Anonyymi00007
Vielä olisi yli 5 vuotta kakkua jäljellä näin kohta 6-kymppisenä.
- Anonyymi00021
en oo ikinä ollu töissä enkä mee
nytkin on sairista mielenterveys paskana
ja ens vuonna eläkkeelle
azis - Anonyymi00052
Pääsin pois iljettävästä työstä puolitoista vuotta ennen vanhuuseläkettä. Minua on todella siunattu! Näillä monen viikon pakkasilla olisi ollut kurjaa lämmitellä vanhaa aamun pimeydessä kotteroa pienen palkan toivossa. Työttömyyskorvauksesta jää käteen hiukan enemmän ja mieli lepää. Ei typerän kärttylin takapuolen pyyhkimistä, ei jatkuvaa pilkkaa. Sain korvausta irtisanomisesta. Kaikesta tästä olen hyvin kiitollinen. Mutta tosiaan, vammaisia ei pitäisi laittaa 'työnantajiksi'. Monet heistä kuuluisivat laitokseen. Isoilla eläkkeillä loisivat vammaiset yksityisiin laitoksiin omalla kustannuksellaan, köyhät kunnallisiin. Niin sen pitäisi mennä.
- Anonyymi00068
Anonyymi00021 kirjoitti:
en oo ikinä ollu töissä enkä mee
nytkin on sairista mielenterveys paskana
ja ens vuonna eläkkeelle
azisOnnittelen oikeasta valinnasta.
- Anonyymi00103
Minä olin 72 vuotiaaksi töissä ja olen vieläkin siinä kunnossa että voisin tehdä työtä. Kukaan työpaikalla ei mitätöinyt tai aliarvostanut minua vaikka eläkeikä oli jo ylitetty. Osasin ja osaan hoitoalan hommat erittäin hyvin.
- Anonyymi00169
Anonyymi00103 kirjoitti:
Minä olin 72 vuotiaaksi töissä ja olen vieläkin siinä kunnossa että voisin tehdä työtä. Kukaan työpaikalla ei mitätöinyt tai aliarvostanut minua vaikka eläkeikä oli jo ylitetty. Osasin ja osaan hoitoalan hommat erittäin hyvin.
Terve 'vanhus' voisi ryhtyä pitämään nuorille kursseja siitä, miten elää ja ajatella syödä niin, että voi vanhanakin nauttia terveydestä (jos Jumala suo). Kaunis, hoikka vanha nainen, josta säteilee ystävällisyys, ilahduttaa mieltäni harvinaisuudellaan. Itse olen vyötärölihava epäsiisti kurttunaama.
- Anonyymi00008
Meidän työpaikalla kymmenkunta yli 60v työntekijää joista pidetään kiinni kynsin hampain. Parhaimpia !!!
- Anonyymi00014
Äkkiäpä se tilanne teidän työpaikalla muuttui, kun avauskin on omasi.
- Anonyymi00153
Pureeko teillä pomot työntekijöitään, sehän on työrauahan sääntöjen vastaista toimintaa ja siitä on nostettava syytteet ja vaadittava kunnon korvaus ja jopa loppuelämän ajaksi kun ei enää uskalla mennä töihin...
- Anonyymi00009
Ei ole. Yksi 61-vuotias vielä tosin on. Muut vanhat vitjapallit on irtisanottu jo vuosien varrella olleissa YT-neuvotteluissa.
- Anonyymi00010
Teidän 61 on sittwn ilmeisesti ketunnenä?
- Anonyymi00011
On meillä muutama päässyt lähelle eläkeikää. Kuolleet sitten juuri ennen eläkettä syöpiin. Yhdellä oli aivokasvain, toisella mahasyöpä ja kolmannella keuhkosyöpä. Muut ovat älynneet lähteä jo paljon aikaisemmin kun ovat vielä hengissä ja jonkunlaisessa hapessa.
- Anonyymi00016
Kyllähän se niin näyttää olevan, että heti + 50 v alkaa kaikenmaailman kolotukset ja vaivat. Päästiin sentään ennen jo 57 v putkeen. Että ehtii järjestellä asioita ja nauttia vielä elämästä.
Ilman muuta työpaikat jaetaan ilman mitään ikäsortoa.
Jokin prosentuaalinen lisäys nuorille.
- Anonyymi00013
Aina pitää jonkin irvileuan irvailla
- Anonyymi00015
Irvileuka 9: 35
- Anonyymi00017
Kun täytin 50 firma antoi potkut lahjana,koska olen liian kallist työntekijä.
- Anonyymi00018
Itse jäin 61-vuotiaana oloneuvokseksi vapaaehtoisesti, koska haluan nauttia elämästä nyt, 65 saattaisi olla liian myöhäistä nauttia säästöistään.
Kun vielä saa puolet mukavan suuruisesta eläkkeestä, osittaisella vanhuuseläkkeellä, ei säästöihin tarvitse juurikaan kajota, päinvastoin karttuu lisää.
Parasta aikaa elämässä on tämä, kestää sitten mitä kestää.- Anonyymi00055
Nyt sinun on aika perehtyä aiheeseen; ikuisuus on pitkä aika; missä vietät sen?
- Anonyymi00019
60-vuotias on taakka työelämässä.
Ei se vaan jaksa niin kuin nuoremmat ja sairasteekin mokoma täydellä palkalla. Kolmikymppisenä ihminen alkaa jo kulkea alamäkeä. Kuusikymppisen osaamisella ja kokemuksella ei nykypäivänä ole tarvetta, kun tekniikka on ajanut ohi. Maasepän taitoja ei tarvita.- Anonyymi00033
Elu paras ikä 20 v ja 30 vuoden työkokemus?
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Elu paras ikä 20 v ja 30 vuoden työkokemus?
Nelikymppinen on optimi kuulemma.
- Anonyymi00056
Anonyymi00036 kirjoitti:
Nelikymppinen on optimi kuulemma.
Omassa yhden hengen yrityksessäni tuo oli totta. Olin tosi tehopakkaus 35-45-vuotiaana. Enää en jaksaisi sellaista, 63-vuotiaana. Mutta se olikin oma työ. Toiselle en olisi siihen malliin raatanut minkään ikäisenä.
- Anonyymi00083
Minä olen kohta 60, edellisestä korkeskoulututkinnosta aikaa 6 vuotta. Koen kyllä olevani edelleen osaamisen ja kokemuksen puolesta arvokas työntekijä. 4 korkeakoulututkintoa eri aloilta ja vuosia täydennyskoulutusta. Jaksaminen on vähän niin ja näin :)
- Anonyymi00106
Anonyymi00083 kirjoitti:
Minä olen kohta 60, edellisestä korkeskoulututkinnosta aikaa 6 vuotta. Koen kyllä olevani edelleen osaamisen ja kokemuksen puolesta arvokas työntekijä. 4 korkeakoulututkintoa eri aloilta ja vuosia täydennyskoulutusta. Jaksaminen on vähän niin ja näin :)
Aika kulunut siis tutkinnoissa ja täydennys'koulutuksessa', ohessa välillä pientä askartelu'työtä' ...
- Anonyymi00162
Käytännössä ihmisellä on 5 vuotta aikaa olla "haluttu ja kelpoinen tyoelämässa...sitten alkaa raskausysrjinta ja alkaa olla liian vanha
- Anonyymi00020
Olen yli 60v ja edelleen töissä.
- Anonyymi00022
25-35 vuotiailla naisilla hurjasti sairaspäiviä, kun ahdistaa, nuppi ei kestä.
- Anonyymi00024
Kaisa Juuson nuppi ei kestänyt myöskään.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kun meillä on se mielialahäiriö eli laiskuus, juu.
- Anonyymi00047
Anonyymi00024 kirjoitti:
Voi luoja miten joku voi olla niin taukki kuin tuo..
- Anonyymi00089
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kaisa oli alusta asti se sulake, joka pettää ensin ja estää koko hallituksen palamisen.
- Anonyymi00023
Meidän firmassa on yli 60-vuotiaita ja he joutuvat tekemään kaikki ne työt joista nuoremmat kieltäytyvät.
- Anonyymi00025
Olen 62 ja tehnyt etätöitä 5 vuotta putkeen. Olisin koneella muutenkin, mutta nyt saan mukavaa palkkaakin asiantuntijana.
- Anonyymi00026
Hyvä, vanhukset usein dunkkaa
- Anonyymi00057
Kuntopyörällä etätöihin.
- Anonyymi00086
Anonyymi00026 kirjoitti:
Hyvä, vanhukset usein dunkkaa
Ootpa TYHMÄ🤮
- Anonyymi00029
Tyhmintä mitä ihminen voi töissä tehdä on opettaa, auttaa ja neuvoa millään tavoin nuorempia ja työtovereita. Antaa olla kusessa, jos joku siihen joutuu, oma on ongelmansa.
- Anonyymi00031
samaa mieltä, on tyhmyyttä opettaa hyvin
- Anonyymi00107
Meillä oli yksi vähän tuonoloinen omanarvontuntoinen töissä - ilmeisesti vähän samalla asenteella viihteelläkin kun tuli kerran töihin silmä mustana.
- Anonyymi00163
Anonyymi00107 kirjoitti:
Meillä oli yksi vähän tuonoloinen omanarvontuntoinen töissä - ilmeisesti vähän samalla asenteella viihteelläkin kun tuli kerran töihin silmä mustana.
Minäkin menin kerran silmä mustana töihin, mutta eri syistä.Voin sanoa, ett puu löi turpaan
- Anonyymi00030
Mun ex-työpaikalta pistettiin kaikki +50v ulos, osa oli alle. Vain johtajien muutama suosikki, liki 60, sai jäädä eläkeikään asti.
Syomessahan ei ole ikärasismia, eihän? Nostakoot vaan eläkeikiä.- Anonyymi00058
Eläkeikää on nostettu siksi, koska takuueläkekin on hiukan korkeampi kuin työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki.
- Anonyymi00034
Olen 62v ja ollut 40 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Sairaslomia ei hireästi noilta vuosilta ole, ne normi muutaman päivän kuumetaudit ja kerran teloin käteni niin pahasti että sen toipumisessa meni pari kuukautta.
Tuntuu siltä, että itseäni paljon nuoremmat ovat jonkin sortin "päälomalla" milloin mistäkin syystä jatkuvasti, ahdistaa ja ollaan niiiin uupuneita jos vähänkin joku asia hiertää.
Työnantajani on kiitellyt pitkää työpanostani ja osaamistani. Kerran sanoi, että onneksi en ole vienyt osaamistani kenenkään muun hyödyksi.
Ansaitulle eläkkeelle vetäydyn sitten kun sen aika on. Vielä ei ole kiirettä.- Anonyymi00059
Harvinaista nykyään. Oletkohan jossain virastossa? Oma sukulainen oli neljäkymmentä vuotta VR-n pääkonttorissa. Voiko turhempaa elämää kuvitella?
- Anonyymi00108
Anonyymi00059 kirjoitti:
Harvinaista nykyään. Oletkohan jossain virastossa? Oma sukulainen oli neljäkymmentä vuotta VR-n pääkonttorissa. Voiko turhempaa elämää kuvitella?
Ainakin tuolloin taannoin saattoi junalla suht huolettomasti ja kustannukset hyvin etukäteen tietäen matkustella.
- Anonyymi00109
Vai sanoi noin työnantaja. No ehkä hän aikoo ajaa eläkkeelle siirtyessään firman alas ja antaa noiden päänsä vuoksi sairaslomalaisten jäädä ihmettelemään kuka heille seuraavaksi tarjoaisi tilaisuuksia päänlepuuttamislomailuun.
- Anonyymi00035
Media suoltaa kaiken lisäksi masennus huuhaata siihen tahtiin että nuoret saavat sieltä vinkkejä lusmuiluun.
- Anonyymi00039
Vai menisikö toisinpäin?
Ihmiset ei sairastu median "ohjeistuksella", vaan media uutisoi ihmisten sairastumisista sen jälkeen, kun ihmiset on sairastuneet ihan muista syistä. - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Vai menisikö toisinpäin?
Ihmiset ei sairastu median "ohjeistuksella", vaan media uutisoi ihmisten sairastumisista sen jälkeen, kun ihmiset on sairastuneet ihan muista syistä.Heikot sortuu elon tiellä, vanha sanonta pätee yhä
- Anonyymi00040
tosin hassua on, kun työttömänä ei pääse 60 vuotias eläkeelle ,vaikka on vajaa kuntoinen,
- Anonyymi00046
Se on vain keino pienentää eläkkeitä, viiskymppisenä työttömäksi ja eläkeikää korkeammaksi niin kyllä ne eläkkeet siitä pienenevät.
- Anonyymi00060
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on vain keino pienentää eläkkeitä, viiskymppisenä työttömäksi ja eläkeikää korkeammaksi niin kyllä ne eläkkeet siitä pienenevät.
Kuusikymppisen eläke ei juuri enää nouse, vaikka olisi loppuvuodet kokoaikatöissä. Minä olen jo vuosia sitten päättänyt tyytyä takuueläkkeeseen. Siihen en vielä ole perehtynyt, voiko takuueläkkeen ohessa tehdä omaa työtä. Harrastuksenomaisesti ainakin voi.
- Anonyymi00063
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kuusikymppisen eläke ei juuri enää nouse, vaikka olisi loppuvuodet kokoaikatöissä. Minä olen jo vuosia sitten päättänyt tyytyä takuueläkkeeseen. Siihen en vielä ole perehtynyt, voiko takuueläkkeen ohessa tehdä omaa työtä. Harrastuksenomaisesti ainakin voi.
Eikös se ole juuri päinvastoin. Jos jatkat työntekoa alimman eläkeikäsi jälkeen, eläke kasvaa 0,4 % jokaiselta kuukaudelta, jonka lykkäät eläkettä. Eläkkeen voi ottaa aikaisemmin (alin ikäraja 61–62 v), mutta se pienentää eläkettä pysyvästi 0,4 %/kk.
- Anonyymi00076
Anonyymi00063 kirjoitti:
Eikös se ole juuri päinvastoin. Jos jatkat työntekoa alimman eläkeikäsi jälkeen, eläke kasvaa 0,4 % jokaiselta kuukaudelta, jonka lykkäät eläkettä. Eläkkeen voi ottaa aikaisemmin (alin ikäraja 61–62 v), mutta se pienentää eläkettä pysyvästi 0,4 %/kk.
Näin on. Kuun vaihteessa mulla pyörähtää käyntiin toinen vuosi duunissa alimman eläkeiän jälkeen. Eli lykkäyskorotusta kertynyt 12x0,4=4 8%. Joka siis lasketaan lopullisesta koko eläkepotista kun jää oloneuvokseksi. Ja tietty lisää on tullut pottiin se 1,5% vuosipalkasta toki myös.
- Anonyymi00148
Anonyymi00060 kirjoitti:
Takuueläkkeellä, jonka saa vasta 65 vuotiaana saat tehdä töitä niin paljon kun jaksat.
- Anonyymi00042
1950-luvulla ihmisten keski-ikä oli Suomessa 60-vuotta.
- Anonyymi00043
Ja nyt 84, uskoo ken haluaa
- Anonyymi00061
Tarkoittanet keskimääräistä maallisen elämän loppumisikää? 1950-luvulla on suuret ikäluokat lapsia, ja kansan keski-ikä sen myötä matala.
- Anonyymi00147
Niin, mutta nuo ihmiset oli ollut sodassa, jossa kuoli ja haavottui paljon kansalaisia , - 50 luvulla syntyneet elää nyt täyttä eläkeläiselämää monet terveitä ja toimeliaita.
- Anonyymi00045
Yli 50 vee, bye bye
- Anonyymi00048
Olin vähän aikaa töissä. Kaikki muut työntekijät olivat noin 30-ikäisiä paitsi muutamat valkokypäräiset johtajat, jotka hekin itseäni nuorempia. Tein vanhimpana nuorten töitä, mutta puhuttelin vanhemman roolissa mm. näitä johtajia. Ei sen vuoksi että olisin ymmärtänyt enemmän. Ikä kuitenkin vaikuttaa.
Tietenkin minun pitäisi olla jo eläkkeellä. Ja olisnkin ellei Eduskunta olisi nostanut ikärajaa. Olen siis pitkäaikaistyötön siihen asti. - Anonyymi00049
Saa nähdä millasta eläkettä tulee nämä nuoret somettajat saamaan....nuorena sitä on vapaa ja kuolematon omasta mielestään,elämän realiteetit tulevat kyllä vastaan jossain vaiheessa.
- Anonyymi00050
Suurin osa nuorista työntekijöistä ahdistuneita ja saikulla vähän väliä. Aikoinaan media ei toitottanut sairauksista päivittäin pelotellen ja ihmiset jaksoivat töissä hyvin.
- Anonyymi00054
Minulla alkoi työkyvyttömyys eläke 35 vuotiaana, 20 vuotta sitten.
Että se siitä.- Anonyymi00101
Nykyään enää työkyvyttömyyseläkettä heru momisairaillekkaan,tuskin pyöpätuoli potilaillekkaan😬
- Anonyymi00062
On useampi ja heillä on kuva että omistavat paikat ja työvälineet että ovat johtavassa asemassa kaikkien alojen asiantuntijoina vaikka ovat olleen renkinä siitä saakka kun ovat töihin tulleet ja mikään ei ole muuttunut. Tässä vaiheessa jos pää noin menee sekaisin kannattaisi jo jäädä pois
- Anonyymi00064
Minä olen 64v ja edelleen tiukasti työelämässä mukana. Kurmoitan nuorempia esimiesasemassa ja jakelen niille potkuja aina tarvittaessa. Kerään hyvät eläkerahat, kun palkka tässä työuran vaiheessa on eksponentiaalisessa nousussa. Suurin osa palksatni maksetaan ulkomaalaiselle yritykselleni, joten ei pääse Suomen verotus väliin tässäkään. Helppoa kuin heinän teko.
- Anonyymi00065
No aika huono palkka sulla ollut jos eläkkeen takia pitää 64-vuotiaana vielä töitä tehdä.
- Anonyymi00067
Jokin tuossa ei oikein täsmää.
- Anonyymi00069
Palkan korvaaminen laskutuksella oman yrityksen kautta on mahdollista vain, jos olet aidosti yrittäjä, etkä työsuhteessa työnantajaan.
- Anonyymi00071
Kärsi omassa huonossa olossasi.
Me muut nautitaan elämästä ilman kaltaisiasi, en tulisi töihin firmaan edes pakolla. - Anonyymi00102
Paitsi,ettei heinänteko ole helppoa vaan pirun raskasta.olisiko jo aika päivittää ikivanhat sanonnat?🙄💀
- Anonyymi00143
Anonyymi00065 kirjoitti:
No aika huono palkka sulla ollut jos eläkkeen takia pitää 64-vuotiaana vielä töitä tehdä.
Minun alin eläkeikäni on 64 v ja yhdeksän kuukautta, vielä yhdeksän kuukautta niin sitten vasta voi eläkettä nostaa,ei ennen.
- Anonyymi00144
Anonyymi00065 kirjoitti:
Hö, jos nostan ennen alinta eläkeikää eläkettä , niin siihen tulee loppuelämän joku vähennys, sitten eri juttu, jos olet sairas etkä jaksa alimpaan eläkeikään, niin voi päästä sairauseläkkeelle.
- Anonyymi00066
60 on uus 90
- Anonyymi00072
Ilmakos maan talous on ollut jo pidempään lamassa, kun firmoissa touhuaa luku- ja kirjoitustaidottomat "nuoret".
- Anonyymi00073
Työelämä on sairas ja niiden pomot mielipuolia.
Kuka kynnelle kykenevä edes kaipaa työelämää jos ikää on yli 55?
Perseaukiset erikseen ja ne joilla ei ole omaa elämää. - Anonyymi00074
Pitäisi osata soittaa ja kuunnella vastapuolta.
Ei onnistu somelilta. - Anonyymi00075
Nautinnot on parasta
- Anonyymi00077
Sääliksi käy niitä jotka joutuu pakolla tekemään töitä 65-vuotiaaksi. Joko ei rahaa jäädä aiemmin pois tai ei muuta tarkoitusta elämässään kuin työ.
- Anonyymi00146
Valitettavasti se on pakko, jos olet terve ja työpaikalle ei ole tulossa YT neuvotteluja.
- Anonyymi00078
Kumpa meilläkin saisi kuuskymppiset eropaketin ja potkut. Olisin valmis lähtemään heti kun täytän 60 tänä vuonna.
- Anonyymi00079
Ja voisi mennä töihin hoivakotiin . YLE uutisoi miten sielä oli lakk0. Nuoriso seisoi parkkipaikalla eli oli lakossa.
Ilolla auttaisi vanhuksia, toiset saisivat seisoa lakkovahtins kylmässä
- Anonyymi00080
60-70 on viimeinen hetki nauttia elämästä
- Anonyymi00082
Meillä useampi tuhat työntekijää, keski-ikä +50, terveydenhuoltoala. Osa työntekijöistä jäänyt eläkkeelle vuosia sitten, mutta pyydetty takaisin. Ei mitään toivoa päästä eläkkeelle ennen eläkeikää ja sen jälkeen on tarjolla vielä (jos jaksaa) osa-aikaista työtä.
Monilla yrityksillä joissa keski-iältään nuorempia työntekijöitä on etuna palkkaus. Nuoret eivät saa ikälisiä ym mitä vanhemmilla työntekijöillä on. Minulla esimerkiksi on kaikki lisät ja palkkaa on nostettu vuosikymmeniä. Olen kallis työntekijä yrityksellemme, saan palkkaa yli kaksi kertaa enemmän kuin kolmekymppinen. - Anonyymi00084
Kaikki työttömät työikäiset ja työkykyiset kuluttavat valtion kassaa, eli sinne maksetut verot hupenevat kovaa vauhtia.
- Anonyymi00085
Meidän yrityksessä alin ikäraja on 60v. Koekäytämme kuminukkeja. Kerran oli meillä töissä henkilö jolla oli sellainen kirvelevä juttu, josta emme heti tienneet. Sen seurauksena sai 60.ntä nuken ostajaa sen kirvelevän jutun.
- Anonyymi00088
Minun työpaikallani on tällä hetkellä yksi 58-vuotias. Hyvällä tuurilla reilun vuoden päästä on yksi 60-vuotias.
- Anonyymi00090
> Kaikille annettu paketti ja sanottu hyvästi jo aikaa sitten
Puhut pask-aa. Ei firmoilla ole varaa maksaa vaikka 1..2 vuoden palkkaa kellekään, ja lähettää sitten kotiin. Kukaan järjissään oleva ei suostu irtisanoutumaan vaikak 4 kk ylimääräistä palkkaa vastaan. Semmoiset rahat on äkkiä syöty.
Osa-aikaeläkkeelle voi päästä 61-vuotiaana, jolloin voi alkaa saada 50% vanhuuseläkkeestään. Mutta tällainen ennenakaiselle eläkkeelle meno syö omaa eläkekarttumaa, eikä palkkatyötä siksi kannata vaihtaa tällaiseen.
Varmaan joitakin 64 vuotta läheneviä on teiltä voitu saada lähtemään. Mutta 60-vuotiaan ei vielä kannata lähteä mihinkään, edes puolipakollakaan. - Anonyymi00091
Täällä komentoivateivät ole kukaan töissä..tää on vassarien kanava..että kysymys on jo absurdi..
- Anonyymi00093
Oles nyt kommari hiljaa ja anna meidän persujen puhella rauhassa.
- Anonyymi00092
Ikäsyrjintä alkaa alle 50:ppisenä .Tuota on jatkunut toistakymmentä vuotta.
Maassa on enemmän korkeakoulutettuja työttömiä kuin 90 luvun lamassa ja työttömyysluku Euroopan suurin. Juuri tänään eduskunnan istunnossa käsiteltiin työttömyyttä ja tuossa edustaja totesi (Kaikkonen ),että Suomi on mennyt jopa edelle Espanjasta. Jossain muussa yhteydessä tuo voisi olla ilo uutinen ,tässä yhteydessä surullista.
Nuoret valmistuvat kouluista tällaiseen yhteiskuntaan, eikä ikäihmisillä ole minkäänlaista reaalista työllistymis mahdollisuutta tilanteessa jossa työtä ei ole riittävästi ja työmarkkinoilla on pätevää työvoimaa tarjolla enemmän kuin riittävästi ja lisää tulee koko ajan. Hallitus ei tee asialle mitään. Nyt on aika jolloin työtä tulisi pyrkiä lisäämään ,kuten myös työllistymis mahdollisuuksia ,jolloin eläkeratkaisuja on käytettävä jotta nuoret työllistyisivät paremmin ja toimeentuloa saataisiin taattua myös ikääntyneille jotka joutuvat roikkumaan työttöminä nyt absoluuttisessa köyhyydessä viimesijaisen toimeentulon varassa.- Anonyymi00110
Jotkut haukkuvat työnantajia ja kurjia työpaikkoja. No mikseivät he itse perusta niitä hyvää palkkaa maksavia miellyttävän työilmapiirin yrityksiä... nyt kun korkeasti koulutettua työvoimaakin on runsaasti tarjolla.
- Anonyymi00124
Anonyymi00110 kirjoitti:
Jotkut haukkuvat työnantajia ja kurjia työpaikkoja. No mikseivät he itse perusta niitä hyvää palkkaa maksavia miellyttävän työilmapiirin yrityksiä... nyt kun korkeasti koulutettua työvoimaakin on runsaasti tarjolla.
Eräs työntekijäni perusti oman firman, minulla töissä ollessani kritisoi tavarantoimittajaa ja vaati että pitää ostaa toiselta.
Myös työkalut oli hänen mielestä kertakäyttökamaa ja yms.
No kun hän oli pyörittänyt firmaansa jonkin aikaa niin tavarantoimittaja oli sama kuin minulla ja työkalut muuttuikin pidempi-ikäisiksi.
Kummasti mieli muuttuu kun joutuu sihen maksajan rooliin.
- Anonyymi00094
jos työlisyyttä pitkitetään kelan työ harjoitelussa, että 65 vuotta tulee täyteen,pako kauhu tulee vastaan,
- Anonyymi00095
Onneksi otin tarjotun paketin sillä melko pian se jääville osoittautui potkuiksi. Lähdin se tuntuu hyvälle, kun potkut oli toinen vaihtoehto.
- Anonyymi00096
En usko että suomi nousee enään koskaan, kaikki edelläluettu tukee näkemystä.
Mitä suomessa tehdään no ostellaan kiinasta.
Se oli siinä- Anonyymi00098
..loppuu se Kiinasta ostelu kun luotottajat pistävät velkahanat kiinni .. palaamme luontaistalouteen ja maanviljelyskin nousee ansaitsemaansa arvoon ; siinä on ammamttiyhdistyskin nöyränä kun limpunsiivut ovat laskettu pääluvun mukaan , ei edes pääkaupungin "keloapinoille" löydy sitä kerran mainittua "jäteuunilimppua" vaikka kuinka sukeltelisi roskapönttöihin ...
- Anonyymi00099
Meitä on n.30, ja nuorin 58.
- Anonyymi00136
Meillä kaupassa kaksi eläkeläistä työssä, toinen 70v ja toinen 73, ovat nolla sopimuksella, niiltä työnantaja ei joudu enää tilittää elkemaksuja, ja ne ei pidä kesälomaa, tekevät neljä tuntia päivässä töitä.
- Anonyymi00100
Meillä on töissä 85-vuotias. Ei halua jäädä eläkkeelle, koska eläkkeet on niin surkeita ja aina leikataan.
- Anonyymi00137
Eläkkeistä ei ole leikattu senttiäkään.
- Anonyymi00142
Eläkkeitä ei ole leikattu, työeläkkeet maksaa eläkevakuutusyhtiö, ei valtio, ja ne on itse sinne maksettu.
Jos niihin kosketaan, niin sitte pitää jo perustuslakia muuttaa, ainoastaan verotuksella voi vaikuttaa eläkkeeseen.
- Anonyymi00104
Joo, keittämässä kahvia ja jynssäämässä vessoja.
- Anonyymi00145
Jonkun sekin on tehtvä.
- Anonyymi00111
Teknologiayrityksissä on jo nuorekkaan imagon takia pyritty eroon vanhoista työntekijöistä. Johdolta kuulee linjauksia siitä, kuinka vanhoilla työntekijöillä kehittyy muutosvastarintaa ja tottumuksia vanhentuneisiin työtapoihin sekä välineisiin. Mutta eipä Suomessa enää juuri ole teknologiateollisuutta.
- Anonyymi00112
Koronan vuoksi oli yt:t. Sattumoisin irtisanomiset osuivat vanhimpiin suorittavan tason työntekijöihin. Tuolloin osa heistä ehti jopa eläkeputkeen, mutta eivät kaikki.
Työntekijöitä on ulostettu myös kroonistuneiden sairauksien vuoksi ennen, kuin he ovat päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle. Tämä peli usein erittäin rumaa.
Työnantaja selvästikin pyrkii hankkimaan nuoria tarvittaessa töihin kutsuttavia. Kun heitä on tarpeeksi paljon, joku ehtii aina tekemään vuoron.- Anonyymi00117
Marinin hallitus poisti eläkeputken. Sen seurauksena iso joukko ihmisiä joutui kurjuuteen.
- Anonyymi00113
eläkkeiden nollaus perstoimeentulotuelle kaikki yli 40-vuotiaat.
- Anonyymi00114
Eläkeiän nostaminen loppuu kun se sidotaan yhteen kansaedustajien eläkeiän kanssa
- Anonyymi00118
Eiks niillä ole se sopeutumiseläke? Naurettava sekin josta ainakin voitaisiin luopua.
- Anonyymi00116
Kun 62-vuotiaalla on eläkekertymä vaikka 3600 euroa ja hän ottaa 50% tuosta OVE:na, saa hän eläkettä 65-vuotiaaksi noin 1500 euroa puhtaana käteen.
Kun varsinainen eläke alkaa, tippuu alkuperäinen eläke noin 3200 euroon, eli ei mitään käytännön merkitystä.
Ei paljon tarvitse miettiä ottaako vai ei. 3 vuotta ennen eläkeikää nauttimaan on mahtavaa.
Kun on velaton ja säästöjäkin on tuossa vaiheessa reippaasti, niin eipä niitäkään tarvitse käyttää muuhun kuin matkusteluun, uuteen autoon ja hyviin ravintoloihin esimerkiksi.- Anonyymi00125
No miten sen laskee.
50% 3600€ eläkkeestä tekee 1800€ ja 3 vuodessa 64 800€
Varsinainen eläke putoaa 400€/kk joka tekee 18v ssa tekee saman 64800€.
Kuitenkin jos elääkin pidempään kuin elinajanodote niin alkaa mennä miinuksen puolelle.
OVE kannsttaa otta jos suvussa ei ole pitkäikäisiä tai suvussa on vakavia sairauskia tai jos elintavat olettavat ettei elä pitkään. - Anonyymi00127
Anonyymi00125 kirjoitti:
No miten sen laskee.
50% 3600€ eläkkeestä tekee 1800€ ja 3 vuodessa 64 800€
Varsinainen eläke putoaa 400€/kk joka tekee 18v ssa tekee saman 64800€.
Kuitenkin jos elääkin pidempään kuin elinajanodote niin alkaa mennä miinuksen puolelle.
OVE kannsttaa otta jos suvussa ei ole pitkäikäisiä tai suvussa on vakavia sairauskia tai jos elintavat olettavat ettei elä pitkään.Väärin. Et huomioinut verotuksen vaikutusta, OVE osuuden saa olemattomalla verolla, kun tuosta 3600 eläkkeestä menisi merkittävä osuus veroihin, jota tullaan vielä kiristämään.
Moni tuttu on kuollut 60 - 70 vuoden iässä, ilman OVE menettää kaikki maksetut eläkemaksut. - Anonyymi00134
Anonyymi00127 kirjoitti:
Väärin. Et huomioinut verotuksen vaikutusta, OVE osuuden saa olemattomalla verolla, kun tuosta 3600 eläkkeestä menisi merkittävä osuus veroihin, jota tullaan vielä kiristämään.
Moni tuttu on kuollut 60 - 70 vuoden iässä, ilman OVE menettää kaikki maksetut eläkemaksut.Hyvä huomio, tuosta OVE:sta menee tuon 3 vuotta vain muutama prosentti veroa.
- Anonyymi00119
Niinpä.
Tätä on "työurien pidentäminen" käytännössä. - Anonyymi00120
Väheneekö sopeutumisrahalla olevan kansanedustajan tuleva eläke sen takia?Purra kun suunnittelee että mm.ansiosidonnaista saavan eläke leikkaantuu.....
- Anonyymi00121
Voisi leikata sitä ainoastaan tulevilta, ei jo voimassa olevilta
- Anonyymi00122
Purralle kortistossa oleminen voisi tehdä hyvää niin kuin muullekin hallitukselle hihihihih.
- Anonyymi00123
Joko se vähitellen alkaa menemään vihertollojen päähän että työnantajien pärjääminen on kaikkein tärkein asia hyvinvointimme ylläpitämisessä. SDP huuti reilu vuosi sitten pää punasena lakkoa joka paikassa. Yrityksiä teki konkursseja liian kovien palkkavaatimusten vuoksi ja päälle lyötiin vielä lakot varmistamaan konkursseja. Nyt niitä työttömiä on älyttömä määrä ja tämä sama SDP huutaa lisää halpatyövoimaa...
- Anonyymi00126
On tärkeää että vihervasemmisto demareineen ei voita seuraavia vaaleja tai Suomi romahtaa oikeasti
- Anonyymi00128
Anonyymi00126 kirjoitti:
On tärkeää että vihervasemmisto demareineen ei voita seuraavia vaaleja tai Suomi romahtaa oikeasti
Työnantajan etsiminen ja vastustaminen menee puihin
- Anonyymi00129
No sehän se "hassun hauskaa" onkin, kun eläkeikää vain nostellaan ja minun kohdalle se tulee olemaan lopulta varmaankin 70v.
Vaikka "periaatteessa" voidaan ajatella elinajan odotteen hieman kasvavan, niin eihän se todellisuudessa niin mene kun puhutaan vuosikymmen eroista. Minä olen vuosimallia -88 ja olen aivan varma siitä, että esimerkiksi oma ikäluokkani ei tule elämään yhtään sen pidempään ja terveellisemmin kuin nyt eläkeiässä olevat. Itseasiassa voi mennä juuri toisinpäin.
Valtiota ja työmarkkinaporukkaa tämä ei kuitenkaan kiinnosta, ihminen, kansalainen nähdään vain numerona paperilla, korvattavissa oleva hyödyke ja yhteiskunta menee tässä asiassa kaiken aikaa sairaampaan suuntaan. Työtä on tehtävä enemmän ja pidempään ja kaikista etuuksista, lisistä ja lomista pyritään karsimaan pois. Elintaso heikkenee. Eikä haluta elättää enää jatkossa eläkeläisiä vaan toivotaan, että työelämästä siirrytään suoraan hautaan. Näinhän se valitettavasti meidän ahneuden kautta hallitussa yhteiskunnassa menee. Lisäksi jopa moni talouskasvo on jo ennalta aprikoinut, noinkohan meillä tulee edes olemaan mitään eläkesysteemiä sellaisenaan kuin se nyt on, vaikkapa muutaman vuosikymmenen päästä. Niin, kiva tässä siis maksella palkoista niitä eläkemaksuja joita ei sitten itse koskaan tule näkemään.
Näistä syistä olen itse valinnut perheettömän yksin elävän tien ja usein pitkiäkin jaksoja työttömänä elellen valtion ja veronmaksajien piikkiin. Paskaa sekin on ja köyhyys tulee tutuksi, mutta paskaa se on tuo toinenkin vaihtoehto ja todella kylmää peliä. Empä minä paljoa tarvitse, vähällä tulen toimeen ja itseäni viihdytän juuri sen verran, että se elämä menee näinkin ja sitten kuollaan pois. Lyhyt välähdyshän tämä vain on. Itselle ei ikävä kyllä sattunut sitä kaavaa kohdalle jossa valmiiksi syntyy ja perii hyvän talouden, moni suomalainen on tämän saanut ja helppoahan heidän on sitten paasata muille. Enkä minä aio tähdätä siihen, että jos ehkä eläkeikään pääsen jotta sitten on varaa maksaa hoitopaikasta. Elän ennemmin tässä ja nyt. Sen verran synkkä meno maailmassa, etten tekisi mitään pitkän tähtäimen suunnitelmia.
Mutta tosiaan.. Kaiken tämän suurtyöttömyyden ja kurjan talouden ja ongelmien keskellä, jos ei töitä ole vanhemmalle väelle, niin eipä niitä löydä tässä itsekään vaikka hakemuksia laittaa kahden alan papereilla ja työkokemuksella. Mutta eläkeikää sitä on nostettava!! Terveisin porvarijallitus. - Anonyymi00130
3600 euron eläkeytä ei ole kuin muutamalla proentilla.Yleisin eläke on yli 60 prosentilla eläkeläisistä alle 1600 euroa kuukaudessa.Siitä kun otat verot 14 prosssa niin ei paljoa jää viivan alle.
Näillä tuloilla ovea kannattaa nostaa.
Se on plus miinus nolla kun täytät 82 vuotta - Anonyymi00132
No sepä hyvä voitte nuoremmat alkaa ansaitsemaan niitä eläke etuuksianne hyvissä ajoin. Ei tarvitse sitten kitistä että ei ole teille eläkettä, kun nelikymppisenä vasta menette työelämään monen vuoden opiskelun jälkeen.
Sen verran pitäisi olla älliä päässä että tajuaa mistä se eläke kertyy!
Toinen vaihto kitisemisen sijaan on mennä sitten ulkomaille töihin. Eiköhän teidän kaltaiset fiksut sieltäkin töitä löydä jos vaan rohkeutta riittää astua sieltä kotiovesta maailmaan!
Vaihtoehtoja löytyy kunhan vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa vinkumisen palstoilla ja alkaa tehdä sille elämälleen jotain. - Anonyymi00135
Vaikka OVE:sta menee pieni prosentti veroa, ansiosidonnaisesta sitten meneekin reilummin.
- Anonyymi00139
Meillä ei herrat rukoilleet jäämään töihin, mielellään saattelivat eläkkeelle ja loput kohta kortistoon.
- Anonyymi00140
Meillä yli 60-vuotiaiden annetaan tehdä töitä eläkeikään, osaavat hommansa eikä tarvii antaa irtisanomis paketteja
- Anonyymi00141
50-60 vuotiaiden kannattaa pimittää kaikki olennaiset jutut töistään jos vierelle tulee nuorempi opettelemaan samoja töitä.
Näin olen pysynyt hyvin työelämässä. Oma etu ensin - Anonyymi00150
Itse olen 59. Työnantajalla näytön paikka, jos aiotaan pitää kiinni ajatuksesta työurien pidentämisestä.
- Anonyymi00151
Rahanahneus ei katso sukupolvisuutta. Törkeys julkeuden kanssa on irvokkaampaa itsekkäillä.
- Anonyymi00152
Mun työpaikalla on kaksi yli 70 v töissä, toinen tekee kokopäivätöitä, toinen neljä tuntia päivässä.
- Anonyymi00154
Minä älysin itse ottaa lopputilin 60v ikäisenä ja elelin ansiosidonnaisella eläkeelle saakka! Kassan ansiosidonnaisen laskurissa 1164/500 kertymänä ennen eläkkeelle siirtymistä! Ei huono!
- Anonyymi00155
Vai, että kassan. Sano, että veronmaksajien.
- Anonyymi00157
Anonyymi00155 kirjoitti:
Vai, että kassan. Sano, että veronmaksajien.
Tuo lopputilin ottaja on samanlainen punikki, kuin yksi entinen työkaverini 2000-luvun alkumetreillä: Töitä oli tarjolla mutta kaveri oli laiska kelmi, kaikesta valittaja ja tulipunainen kommunisti, hoiti asiansa niin kuin hölmö hoitaa ja kehui kaikille ohjelmaansa tajuamatta että rahat, joita kartutti eläkkeelleen ovat muilta pois.
Kerrytti ansiosidonnallisilleen mahdollisimman hyvän laskennellisen tuloksen tekemällä viimeisenä vuotenaan kaikki mahdolliset ylityöt nuolemalla pomonsa persettä jne. Ainakin kerran kärähti ylityössään vessassa lukemasta romaania. Hänen onnekseen käryttäjä ei ollut pomo.
Tuo klo 13.05 kommentoinut tyyppi on aika mätä leuhkija.
- Anonyymi00158
Tukia enemmän yli 60-vee ja töitä nuorille
- Anonyymi00159
Nuoret risusavottaan niin osaavat sitten paiskia töitä kun alkavat saada palkkaa
- Anonyymi00164
Kenkää tuli jo alle viiskymppisenä, ei ole sen jälkeen töitä pahemmin ollut.
- Anonyymi00165
Juu, ja sit eläkeikää pitäs muka viel nostaa entisestään, että sais kidutettua vanhuksia entistä kauemmin tossa löysässä hirressä kun töihin ei enää kukaan ota, ja eläkkeeseenkin on vielä vuosia matkaa. On tän maan päättäjät sit melkosia neroja?
- Anonyymi00167
Huijausta
- Anonyymi00170
Miten se on, kertyykö eläke koko elämän verotettavista tuloista ja avustuksista?
Olisiko parempi asua perheen kanssa halvassa kerrostalohuoneistossa ja säästää eläkerahastoon kuin omakotitalossa josta eläkkeelle päästyään ei jaksa pitää huolta?. - Anonyymi00171
Minun työpaikalla ei ole enään ketään töissä.
- Anonyymi00172
Meidänkin firma meni konkkaan
- Anonyymi00178
Anonyymi00172 kirjoitti:
Meidänkin firma meni konkkaan
Purra & Orpu rulettaa kaikki konkkaan
- Anonyymi00173
Mun mielest 69 is best
- Anonyymi00174
90 on uus 60
- Anonyymi00176
Ja 60 on uusi 30. Minäkin kuolaan ja isken nuoria naisia edelleen.
- Anonyymi00175
Katsos tietotaito ei ratkaise enää vaan ainoastaan se että olet kiva tyyppi. Suollat työpaikan intraan kivoja somepostauksia, ehdottelet virkistyspäiväpöljyyksiä ja juttelet 70% työajasta kavereiden ja pomojen kanssa kivoja mm. koirista, lapsista ja musamaailmasta. Koska me 6-kymppiset totuttiin jo nuorena vakavaan työn tekemiseen me emme ole kivoja hauskoja tyyppejä.
- Anonyymi00177
Oikeasti ihmisen elinikä kasvaa hitaasti vaikka elinajanodotteen mukaan se kasvaa pari vuotta vuodessa
- Anonyymi00179
Nykyään kehitys on heikkoa, kulttuuri viihdettä vain.
Uskomukset ja harhat ovat tuhonneet talouspolitiikan, jne...
Ei hyvältä näytä tämä muodikas, trendikäs "kehitys""..
- Video, kuvaa historiasta ja Suomen aiemmista vaiheista ;
https://youtu.be/x7mitzCn2VE?si=WDjm6sTPBRoqhhKZ- Anonyymi00180
öööö
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897