Vapaa kuvaus

Aloituksia

140

Kommenttia

2366

  1. Edustat kaiketi nuorempaa ikäluokkaa, jolla ei ole palstahistoriaa täällä paljoakaan, etkä myöskään ole kiinnostunut tutkimaan ufotapauksia syvällisemmin?

    Minä olen suomikaksnelosella hengaillut enemmän tai vähemmän vuodesta 2004. Tein toimistohommia tietokoneella ja tuli katseltua mistä ihmiset juttelee ja mitä ajattelee.

    En muista minä vuonna kirjoitin ekaa kertaa tänne ufopalstalle, mutta sen muistan että täällä oli hyviä väittelyitä, tieteellisesti orientotuneita skeptikoita mutta myös näitä pilailijoita joita on edelleenkin.

    Pilailijat ja uskontonsa kummallista kantaa puolustavat eivät ymmärrä sitä että he saavat meidät "ufouskovaiset" vain perehtymään tarkemmin käsiteltäviin aiheisiin ja tapahtumiin.

    Jos siis tarkoitus on häiritä tai estää keskustelua, pilailla "ufouskovaisten" kustannuksella, harjoittaa debunkkausta ja koettaa tuoda koko aihealueelle epäuskottavuutta suojellessa omia käsityksiään ja jumaliaan, niin se missio on epäonnistunut täydellisesti.

    Nämä kotikutoiset hassuttelijat ovat saaneet minutkin kiinnostumaan näistä asioista lisää, ja ilman heitä en todennäköisesti olisi niin selvillä että selkeä mielipide on muodostunut ja tulee selviteltyä useammasta lähteestä taustatiedot.

    Kiitän siis näitä Ford- ja Opel- poikia innostavan ilmapiirin luomisesta! Aikoinaan samaa asiaa ajeli monet nimimerkit, kuten kekko123nen, kekek-kekek, varaktori ja muut andromeda-antit.

    Exäni oli korkeasti Cambridgen yliopistossa koulutettu väittelijä, jonka kanssa tuli keskusteltua kotioloissa monenlaisista asioista antropologiasta astronomiaan.

    Koulutuksestaan johtuen hän osasi kyllä rakentaa keskustelut ja löytää pointit, tehden keskusteluista rakentavia ja älyllisiä, mutta hänen tietopohjansa oli erittäin rajallinen, kun taas itse olin päntännyt historiaa ja tieteitä pienen ikäni omaehtoisesti.

    Palaten asiaan niin se oli jotakin 2010- luvun alkua kun Porin tapauksesta oli kovaa väittelyä ja olisiko ollut silloin tuo af Grannin ohjelmakin tapetilla jossa tämäkin tapaus esiteltiin.

    Muistan ulkomuistista että vähintään kerran vuodessa tämä on noussut tapetille ja siksi pidän outona että jonkun tarvitsee tutkailla lähdetietoja skeptisessä mielessä, sillä tämä asia löytyy samanlaisena kaikista mahdollisista lähteistä.

    Esimerkiksi tässä lehtiuutisessa tapaus on varsin tarkkaan kerrottu.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b40c8eb4-5cb8-48f0-80ac-06b6a4645ae1

    Satakunnan lennoston komentajan Heikki Nikusen videoitu haastattelu löytynee tapauksesta esim Yle Areenasta.
  2. Silmät ummessa kulkeminen ei ole koskaan johtanut totuuteen, eikä sitä tee herran pelkokaan, ja puhun nyt maallisista herroista. Mustan ja valkoisen lisäksi pitää nähdä ne harmaan sävyt.

    Yksi suurimmista kirkon uhkaajista oli Galileo Galilei, joka uhmasi kirkkoa väitteellään että Maa kiertää Aurinkoa eikä päinvastoin. Maakeskeisyys kun oli pyhiin kirjoihin kirjoitettua tekstiä, niin muun väittäminen oli pakanallista juonittelua.

    Einsteinin lukemattomia teorioita vastustettiin aluksi ja pelättiin, koska ne tuhosivat monien muiden teoriat jotka niin ikään olivat jo kirjoissa ja kansissa.

    Salaliitoissa on varsin usein kyse siitä että "missä määrin".

    USA tiesi jossakin määrin tai enemmän että WTC- iskut ovat tulossa.

    Osa kuukävelyistä oli todistetusti lavastettuja kuin myös laskeutuminen sekä nousu.
    Ne tehtiin NASAssa siltä varalta jos ne olisivat epäonnistuneet. Tuho olisi sitten myönnetty myöhemmässä vaiheessa käynnin jälkeen.

    Roswellin tapaus julistettiin salkkareiden höpinäksi, toisin todistettiin.

    Troya piti olla kansantarua ja sepitettyä eeposta, kunnes se löytyi.

    Väestönvaihtoa on kutsuttu salaliittoteoriaksi, vaikka se on koko ajan käynnissä jossakin määrin ja sille löytyy vasemmistolaisista piireistä laajaa kannatusta vaikka keksintö on oikeiston.

    Area 51 ei pitänyt olla olemassakaan, vaan olipas sittenkin.

    Irakissa piti olla joukkotuhoaseita, joiden vuoksi persianlahdelle hyökättiin, mutta eipäs sitten ollutkaan. Se olikin vain ryöstöretki.

    Estonian uppoamisessa on osittain täysin auki olevia mysteerejä ja katoamisia täysin kiistattomasti, ja miksi omaisia on uhkailtu ja kielletty selvittämästä totuutta?

    Tuulivoimassa on Suomessa mielenkiintoinen kuvio. Ensin ne rakennetaan veronmaksajien rahoilla tuettuina, sitten ne myyvät ylihintaista tuulisähköä kansalaisille ja saavat edelleen tukea, sitten ne myydään eteenpäin valtavalla voitolla yksityisille tahoille ja ne saavat sielläkin tukea.

    Voidaan siis sanoa että meille myydään se sama tuulivoima vähintään 3-4 kertaa eikä hankkeen perustajat tarvitse laisinkaan omaa pääomaa kun rahaa alkaa tulla ovista ja ikkunoista.

    Jotkut jopa kiistää vieläkin että JFK:n veljensä murhien takana ei ole salaliittoa vaan yksittäiset asemiehet.

    Bilderberg on kaikin puolin laiton salassa pidettävä kokoontuminen, kun ottaa huomioon että siellä pitäisi olla koolla demokraattisesti valitut päättäjät, valtioiden ja yhtiöiden edustajat.

    Venäjästä lienee turha lähteä erittelemään mitä siellä tapahtuu, sillä se koko maa on yksi suuri salaliitto, johon USA näyttää olevan nyt kytköksissä.

    USA:lla ei näytä olevan aikomustakaan lopettaa sotaa, vaan hämätä se vaan jatkumaan ja olla vain tekevinään kovia toimia.

    Mikäli lopputulos on se että sekä USA että Venäjä saavat rauhassa perustaa etupiirinsä ja ryöstää naapurit ja jatkaa toimintaa entisellään sodan jälkeen, niin kyse on selkeästä salaliitosta.

    Euroopan tahallinen heikentäminen on käynnissä ja heikko Eurooppa on sekä Venäjän että USA:n unelma, joka on jo toteutunut aika pitkälti. Muutama miljoona siirtolaista vielä lisää niin Eurooppa siirtyy elintasoltaan toisen maailmansodan aikaan.
  3. Tuo teoria pitää siltä osin paikkaansa, että tähti on se joka kokoaa planeetat ympärilleen, mutta ei suinkaan tähden sisältä ne tule, vaan ympärillä olevasta aineksesta, kaasusta ja pölystä.

    Tähtitieteilijät ovat tähtitaivasta tarkkailemalla tietäneet jo kauan miten tähdet syntyy.

    "Tähdet ja planeetat syntyvät tiivistymällä tähtienvälisestä aineesta, jota on kaasu ja pöly. Jotta synty lähtisi käyntiin, tähtienvälisen aineen on oltava riittävän tiheää. Linnunradassa on monia molekyylipilviä, joiden lämpötila on alhainen ja joissa olevat tiheät ytimet saattavat alkaa kutistua tähdiksi.

    Laukaisevana tekijänä voi olla esimerkiksi aikaisemmin syntyneen tähden räjähtäminen. Räjähdys tuottaa tiheää pilveä kokoon puristavan paineaallon. Molekyylipilven osa alkaa kutistua, kun sen sisäinen paine on pienempi kuin pilven oma painovoima.

    Sisäinen paine aiheutuu muun muassa magneettikentistä, pyörimisestä ja kaasun osasten lämpöliikkeestä. Kun pilvi kutistuu, sen tiheä ydin kutistuu hyvin nopeasti kuumentuen. Kuumeneminen johtuu kaasun putoamisesta ja pyörimisestä sekä pyörteilystä aiheutuvasta kitkasta.

    Pilven pyörimisliike kiihtyy, kun se kutistuu. Keskipakoisvoima pitää pilven päiväntasaajan suunnassa olevaa osaa kaukana keskustähdestä, napojen suunnassa kutistuminen on nopeaa. Näin ytimen ympärillä oleva kaasu litistyy kiekoksi.

    Kiekkoa ohentavat entisestään kiekon osasten sisäiset törmäykset. Tiheä keskus kuumenee kutistuessaan jatkuvasti, ensin kaasumolekyylit hajoavat ja lopuksi ionisoituvat. Kuuma ionisoitunut kaasu säteilee ympäristöön ensin infrapunasäteilyä, lopulta näkyvää valoa"

    Tähden pyörimisen tuottama keskipakovoima siis aiheuttaa tähtikunnalle kiekkomaisen rakenteen jossa planeetat ovat "linjassa", eivätkä poukkoile ja ole törmäyskurssilla keskenään.

    Vaikka radat ovat elliptisiä, ne eivät ulotu naapuriplaneetan radalle saakka etäisyyksien vuoksi.

    Seurannassa on valtavia kaasu / pölypilviä, joihin putkahtelee nuoria tähtiä mainitun prosessin seurauksena. Vie jokusen miljardia vuotta, että ne ovat "siivonneet" ympäristönsä ja "tuottaneet" ne planeetat kiertoradalleen.

    Nykyarvio on että jokaisella tähdellä on vähintään kaksi planeettaa, joidenkin mukaan enemmän.
  4. Kuuluu fysiikan lakeihin ja liittyy asioihin gravitaatio, massa, nopeus, liike-energia ja etäisyys.

    Esimerkkinä vaikkapa se että sidot narun päähän mutterin ja alat pyörittää sitä kuin lassoa.
    Jos pyörität liian hitaasti, naru löystyy ja kiertorata pettää. Jos taas liian kovaa, niin se pyrkii pakenemaan "kiertoadaltaan".

    Kun aikoinaan miljardeja vuosia sitten Aurinkokunta alkoi järjestyä, niin siellä tapahtui kaikenlaista. Tapahtui massan kertymiä, tapahtui törmäyksiä, materiaa sinkosi ulkoavaruuteen ja Aurinkoon.

    Ne suuret kappaleet jotka olivat menestyksekkäillä radoilla fysiikan lakien mukaisesti, pääsivät kasvamaan planeetoiksi. Vaikka ne jatkoivat kasvuaan törmäyksien ansiosta, niin rata ei olennaisesti muuttunut, koska niiden oma painovoima Aurinkoon nähden kasvoi myös.

    Aurinko siis pitää niistä sitä lujempaa kiinni, mitä suurempia ne ovat ja keskipakovoima ei kykene niitä siksi suistamaan.

    Systeemi on kertakaikkisen nerokas ja muutokset tapahtuvat kosmisen pitillä aikajänteillä.
    Törmäykset harvenee harvenemistaan massan kerääntymisen johdosta radoilleen.

    Yksinäiset vaeltajat Aurinkokunnan ulkopuolelta ovat harvinaisia ja Maasta niitä on toistaiseksi kyetty havaitsemaan vain kolme. Mukaanlukien Oumuamua ja tuore tapaus
    3I/Atlas.

    Mutta vaikka meidän havainnointikyky on kasvanut valtavasti, niin se on silti varsin rajallinen avaruuden valtavien mittasuhteiden johdosta ja valonnopeuden rajallisuuden johdosta, jota ei pystytä teleskoopeillakaan ylittämään.

    Meillä ei ole varmuutta siitä, etteikö Orionin kuvioon kuuluvat tähdet olisi "sammuneet" eli laajentuneet ja räjähtäneet 700-2000 vuotta sitten, paitsi että tähtitieteilijät kykenevät laskemaan noin lähellä olevien tähtien koostumuksen, koon, massan, etäisyyden ja eliniän.

    Jos Valtava tähti Betelgeuze räjähtäisi supernovaksi, se näkyisi Maassa uskomattoman kirkkaana taivaanilmiönä, kirkkaampana kuin täysikuu jopa päivällä, mutta räjähdys ei ole vaarallinen Maalle noin 640 valovuoden etäisyytensä vuoksi.

    Kuten aiemmin todettua, sitähän me emme tiedä onko joku luonut kaiken painovoimasta alkaen aina mikrotasosta makrotasoon saakka, mutta systeemin on nerokas.

    Jos takana on "Kaiken Luoja", niin duunia piisaa, sillä tuo päälle 3600 uutta planeettaa sekunnissa Universumiin ei ole mikään helppo rasti.
  5. Painovoima luo kuut, planeetat ja tähdet. Tarpeeksi suuri painovoima luo myös mustat aukot.

    Keskimäärin noin 100 miljardia uutta tähteä syntyy vuosittain havaittavassa maailmankaikkeudessa. Tämä tarkoittaa noin 3 170 tähden syntymää sekunnissa.

    Linnunradalla (meidän kotigalaksissa) syntyy keskimäärin yksi tai kaksi tähteä vuodessa. Tähän asti tämä tarkin arvio on julkaistu tiedejulkaisuussa 13.7.2024 ja sitä saatiin tarkennettua uusien avaruusteleskooppien avulla.

    Painovoiman mekanismia ei tunneta, mutta sen vaikutukset kyllä. Ilman painovoimaa ei olisi mitään muuta kuin irtonaisia atomien hiukkasia.

    Painovoima toimii siten että mitä suurempi massa on materialla, sitä enemmän sillä on painovoimaa ja sitä enemmän se vetää puoleensa pienempiään.

    Painovoima muodostaa pallon koska raskain materiaali vajoaa pallon keskelle ja pallo vetää siten tasapuolisesti ympärillään olevaa pölyä. Siksi Maapallonkin ydin on sulaa rautaa, koska siellä on valtava paine ja kuumuus.

    Tähdet vaativat syntyäkseen että niillä on noin 80 Jupiterin massaa jolloin paine ja kuumuus on niin hirvittävä, että tähti "syttyy" fuusioreaktion ansiosta. Tähdetkin muodostuu samoin kuin planeetat, eli pölypilvistä.

    Kun nuori tähti vangitsee kiertoradalleen massaa, se massa kerääntyy ajan mittaan planeetaksi, mikäli massaa on riittävästi.

    Toinen planeetan syntytapa tähden kiertoradalle on kosmiset törmäykset. Törmäyksistä sopivalle etäisyydelle kerääntynyt massa kuten pöly tai isommat partikkelit päätyy kiertoradalle

    Tämä on ihan perus fysiikkaa jota opetetaan jo alaluokilla.

    Mutta tämä painovoima on edelleen mysteeri, eikä sitä voida mitenkään poissulkea etteikö painovoima voisi olla Luojan työkalu / keksintö, kuten ei mitään muutakaan fysiikan lakia.
    Vastausta kysymykseen "Miksi", ei useinkaan saada.
  6. 8 / 119