Vapaa kuvaus

Aloituksia

227

Kommenttia

976

  1. Näyttää+nyt+siltä+että+poliisi+ylittää+valtuuksiaan+monin+osin+täysin+omapäisesti.Stadissa+10/4+kiinniotettiin+vanhoja+yksinään+kulkevia+mummoja;+syyksi+riitti+Suomen+lippu+tai+pieni+mielenosoituskyltti.Poliisi+kusee+tässä+nyt+omille+nilkoilleen+koska+kansansuosio+tuossa+rapisee+eikä+sitä+enää+hevin+nosteta.Ano+Turtiainen+kirjoitti+että+hän+suhtautuu+nyt+poliisiin+samoin+kuin+sodassa+viholliseen.+Aika+vahvasti+sanottu+kansanedustajalta:https://www.is.fi/politiikka/art-2000007916558.html
  2. Kiitoksia+veikkauksesta+pippaloihin.+Osallistuminen+on+minullekin+vielä+epäselvää,+riippunee+hyvin+paljon+säästä+joka+ei+toki+kovin+mukavia+lupaile.+"Aina+väittää+asuvansa+Helsingissä"...,+olen+täällä+syntynyt+ja+asunut+koko+ikäni,+olen+Ala-+Kuntsin+kundeja+Paavalin+kirkon+liepeiltä.Nassikkana+meillä+riitti+tappelukavereita;+Toukolalaiset,+Punakuntsi,+Heruli+ja+kaukaisimpana+pelottavat+Vasiksen+kundit+jonne+harvoin+eksyimme.Pahin+vammani+oli+kun+sain+tiiliskiven+puolikkaasta+olkapäähän.+Muuten+tappelukset+sujuivat+voittopuolisesti+koska+olin+hieman+raivopää+ja+sain+aina+raivattua+tilaa+ympärilleni.+Jalkapalloa+pelasin+kuitenkin+Toukolan+Teräksessä;+ei+siellä+mulle+kukaan+vittuillut+vaikka+olin+Vallilasta.+Se+oli+aivan+surkea+jengi+ja+saimme+aina+pataamme+tulivat+toiset+sitten+mistä+tahansa.+Maalivahtiamme+kutsuimme+kädettömäksi;+kaikki+laakit+upposivat+mitkä+menivät+tolppien+väliin.+Muistelen+kuitenkin+noita+aikoja+onnen+aikoina.+Silloin+ei+tapella+nahisteltu+poliittista+syistä+vaan+oman+alueen+koskemattomuudesta+ja+kunniasta.