- Itse en naura, mutta on se kumma, kun uskovat menevät Ganges-jokeen saamaan synnit anteeksi ja odottavat kukin vuorollaan Jeesusta takaisin vuosituhannesta toiseen.
- Ei onnistu sinulta?
- Katsotko, että olen ainoa, joka elää nykyaikaa, ei kuten Raamatussa on tapana?
- Ei ehkä ole mitään merkitystä, että uskovat ottavat tosissaan Raamatusta vain muutaman asian.
- Sanoit viimeksi kirkosta, että kirkolla ei näköjään ole mitään omaa tarjottavaa.
Kuten olisit asiantuntija. - Apostolien teot kertovat siitä miten Paavalin seurakunta toimi.
Ymmärrän kyllä, että nykyuskova ei toimi kuten Paavali silloin sanoi. - Mikä järki siinä sitten on, että Jumala kieltää naisia puhumasta seurakunnassa, eikä hän anna lupaa laskea naisia lukumäärään?
Ei mitään järkeä Jumalalla. - Onneksi kirkko ei ota Raamattua niin vakavasti kuin sinä.
Raamattu koottiin 390-luvulla monista teksteistä, joista osa poltettiin. Sen ajan ihmiset olivat asialla. - Niin.
Näen nykyajan elämää, en sellaista miten tuhansia vuosia sitten elettiin. - Uusi Testamentti sanoo, että uskovat antavat kaiken omaisuutensa yhteiseen kasaan. Ja siitä jaetaan kaikille tarpeen mukaan.
- Kyllä sinä esiinnyt asiantuntijana kirkon asioissa.
- Että Jumala on järkeä vailla?
Mikä vika naisissa? - Juu.
Sinä ehkä elät kuten muinaiset ihmiset. Ainakin asia näyttää olevan sinulle tärkeä. - Ei ole
Ymmärrän hyvin, että minun kuolemaani rukoillaan.
Vai onko sekin liian vaikeaa minun ymmärtää? Kysyn vaan - No piti vaan kysäistä, kun niin tarkkaan näytät tietävän kirkon asiat.
- Et taida käydä missään kirkossa.
- Iso merkitys.
Miksi vaahdota naispapeista, kun muut vastaavat Raamatussa olevat asenteet hyväksytään mukisematta. - Et tajua. Minulta ei tarvitse lupia kysellä.
Mutta sinulla on tapana sanoa, että Raamatun asiat eivät koske sinua, koska ne koskevat vain Raamatun ajan ihmisiä. - Kaikki maailman ihmiset elävät tätä aikaa omissa kulttuureissaan.
Kirjoista voimme lukea muinaisten kansojen tavoista ja elämästä. Kuten Raamatusta. - No esitettiin vain, että valehdeltu on.
Tyhjä heitto ilman esimerkkiä.
Vähän kuin Trump.