Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotenkin+tuntuu+helpottavalta,+että+muillakin+on+turhia+sähköhärpäkkeitä.+Meillä+niitä+on+jo+toinen+ulkovarasto+täynnä.+Siellä+on+kaikki+koneet,+jotka+isokokoisina+vievät+liikaa+tilaa+mahtuakseen+sisätiloihimme.++Asunnon+kaapeissa+ja+komeroissa+on+sitten+kaikki+muut,+ja+sitä+kaikkea+muuta+-+kaapeleita+(jotka+kaikki+ovat+minulle+letkuja)++korppuja,+lerppuja,+cd:itä,+näppiksiä,+näyttöjä,+läppäreitä,+kuulokkeita,+jatkojohtoja+-+on+paaaaaljon.+Yksi+vanha+pöytätietsikan+"konehuonekin"+on+siellä+visussa+tallessa+myöhempiä+toimenpiteitä+varten!?+Voisin+sano,+että+kamat+eivät+ole+miehen+järjestelykyvyn+näyte.+Koneet+tuolla+ulkovarastossa+sen+sijaan+ovat+kuin+kirurgin+vempeleet+pöydällään.+Jos+kaikkia+romppeita+joutuisi+yhtaikaa+kuljettamaan+jonnekin,+niin+peräkärrymme+kuomu+ei+menisi+enää+kiinni.
Tänään+tein+ennätyksen+heräämisajassa:+11:05!!+Tosin+yöllä+valvoin+taas+useamman+tunnin,+mutta+en+aiemminkaan+ole+semmoisen+jälkeen+nukkunut+kuin+korkeintaan+kymmeneen.+Tätä+menoa+syksyllä+herään+suoraan+iltapalalle.+No,+eläkeläiselle+sekin+on+mahdollista.
28.07.2022 14:12
Juu,+mutta+minä+en+ollutkaan+toisella+puolen+maapalloa+kermapurkkini+kanssa.+-+Onhan+tosiaan+kaaosteoriaa+käytetty+mm.+sääilmiöidenkin+selittämisissä.
Häntäluu+on+tärkeä+kapistus+ainakin+silloin,+jos+sen+jotenkin+tärvää.+Aikoinaan+ensimmäinen+poikani+tähän+maailmaan+rynniessään+mursi+häntäluuni.+Siitä+otettiin+röntgenkuvakin,+kun+se+ei+vain+meinannut+parantua;+oli+häntä+mennyt+ihan+vinkuralleen.+Ei+kuitenkaan+lastoitettu🤣.+Se+vinkura+kaiketi+sitten+luutui+niille+sijoilleen.
Joitakin+vuosia+sitten+liukastuin+mökin+rapulla+ja+putosin+persuksilleni+betoniportaalle.+Ja+silmissä+sinersi.+Jos+ei+ole+sitä+kipua+kokenut,+niin+sitä+ei+voi+sanoin+kuvata.+Ehkä+vinkura+meni+siinä+rytäkässä+toisellekin+vinkuralle,+ja+kipu+siksi+niin+karsea.+Kuukausia+kesti+senkin+paraneminen.+Tai+tiiä+paraniko,+mutta+kipu+häipyi.
28.07.2022 13:45
Sanotaan,+että+muistia+kannattaa+harjoittaa.+Joskus+taas+sanotaan,+ettei+muistiaan+kannata+ylenmäärin+rasittaa.+Mikä+sitten+kannattaa,+vaikeaa+ainakin+amatöörin+päättää.+Muistiin+taitaa+mennä+asioita,+vaikka+hanttiinkin+pistäisi.
Itse+teen+paljon+ristikoita,+sudokuita+myös.+Ristikoissa+tarvitaan+usein+muistia.+Joskus+googeloin+kun+en+muista,+mutta+periaatteessa+minua+ärsyttää,+että+haettun+sanan+keksimiseen+pitää+käyttää+apuneuvoja.+Valokuvat+ovat+tylsimpiä,+etenkin+kun+kuvat+monesti+ovat+niin+huonoja,+että+niistä+ei+kysyttyä+naamaa+tai+asiaa+erota+ry...än+pappikaan.+Ratkaisusana+pitäisi+mielestäni+voida+keksiä+vihjeen+perusteella,+ei+muistaa+jotain+faktaa+tai+nimeä,+mitä+ei+todellakaan+muista.+Sudokuissa+ei+tarvitse+muistaa+kuin+numerot,+mutta+joskus+jonkun+tehtävän+numerot++-niiden+paikka+ruudukossa+-++jäävät+muistiini,+ja+tulevat+sieltä+esille+uudessa+tehtävässä.+Typerää+muistin+rasittamista.
27.07.2022 14:58
Siis+siippa+EI+osaa+katsella+hyllyä,+kaapista+puhumattakaan...
27.07.2022 14:36
Muistista+olette+kirjoitelleet.+Taisi+olla+Edson,+joka+heitti+kysymyksen+"muistaako+mies+vain+yhden+asian+kerrallaan".+Sama+vika+"rahikaisella",+ainakin+minulla+usein.+Usein+myös+sanotaan,+että+miehellä+on+putkiaivot.+Aivoista+en+tiedä,+mutta+omalla+siipallani+on+putkinäkö,+jolla+kokemuksista+päätellen+onkyllä++tekemistä+muistamisenkin+kanssa.+Kun++hän+esim.+etsii+jotain+kaapista+ja+se+joku+ei+ihan++just+ole+samassa+paikassa+kuin+päivä+sitten,+niin+hän+osaa+katsella+hyllyä,+kaapista+puhumattakaan+laajemmalla+kuvakulmalla+vaan+luopuu+heti+etsimisestä+ja+toteaa+minun+niitä+tavaroita+piilotelleen.
Eilen+juuri+hän+etsi+jääkaapista+"omaa"+juustoaan+(hän+syö+niitä+kaikkein+tuhdimpia,+minä+vähän+kevyempiä),+jonka+paikka+on+tietyssä+paikassa+tietyllä+hyllyllä.+Olin+siihen+eteen,+hyllyn+reunalle+laittanut+avatun+2dl:n+kermapurkin+-+siis+ei+kovin+iso+-+ja+niin+kävi,+että+olin+taas+hävittänyt+hänen+tavaransa.+++Laskin+ainakin+20:een🤣.
Kahden+ihmisen+muistot+samasta+asiasta+voivat+erota+toisistaan+joskus+paljonkin.+Sekin+on+totta,+että+joku+asia,+vaikka+yhdessäkin+koettu,+ei+jää+toisen+muistiin+lainkaan+mutta+voi++toiselle+se+olla+muistojen+listan+alkupäässä.+Sisareni+kanssa+on+aika+usein+meille+käynyt+juuri+niin.+Meillä+on+ikäeroa+seitsemän+vuotta+ja+se+varmasti+vaikuttaa+muistamiseen.+Toiselle+joku+asia+on+ehkä+ollut+merkittävä,+toiselle+taas+sitä+"jokapäiväistä+kauraa".
Whoo+sanoo,+että+ikääntymisen+EI+pitäisi+vaikuttaa+muistamiseen.+Ei+pitäisi,+mutta+niin+vain+käy,+ainakin+minulle.++Jospa+vanhalla+on+jo+muistipaikat+niin+täynnä,+että+osa+tavarasta+alkaa+pudota+matkasta.+Asioiden+merkittävyyskin+varmaan+vaikuttaa.+Tai+ainakin+saisi+minun+puolestani+vaikuttaa.+On+turhaa+säilöä+kaaliinsa+asioita+joilla+ei+ole+mitään+merkitystä,+mutta+sinne+niitä+vain+uppoaa.+Viime+yönä+valvoessani+muistelin+erään+vuosikymmeniä+sitten+hyvän+päivän+tutun+sukunimeä.+Lopulta+sain+sen+pinnisteltyä+muististani.+Turhaa+raksuttelua+pääkopassa,+keskellä+yötä.+No,+onhan+se+tietysti+helpottavaa,+että+muistaa+nimeltä++ihmisen,+joka+tuli+työpaikan+käytävällä+vastaan+kerran,+pari+viikossa😅
27.07.2022 14:34
Minä+en+muista+koska+meidän+huusholliimme+hammasharjat+hommattiin.+Luulen,+että+niihin+aikoihin,+kun+kansakoulussa+hammaslääkärin+piinaan+jouduttiin+Mutta+niiden+hammaslääkärireissujen+jälkeen+ei+paljon+pestävää+ollut,+kun+järkiään+kaikki+hampaathan+siellä+kiskottiin,+kun+"pois+ne+lähtee+kuitenkin".
Aika+hurjia+kokemuksia+sain+minäkin+kouluhammaslääkärillä,+mutta+en+niistä+varsinaista+traumaa+saanut,+mutta+kyllä+inhoan+hammaslääkärissä+käyntejä.+Eikä+se+inho+tule+kivusta,+vaan+siitä+asennosta,+missä+potilas+joutuu+olemaan,+että+lääkärin+ergonomiset+vaatimukset+täyttyvät.+Jossain+vaiheessa+kieltäydyin+menemästä+selinmakuulle,+pää+alaspäin.+Pitkin+hampain+vaatimuksiini+suostuttiin
Nyt+ei+enää+vuosiin+ole+minun+tarvinnut+muistuttaa+asennosta,+vaan+automaattisesti+jättävät+penkin+pystympään+kuin+normaalisti.+Automaatio+jatkuu+varmaan+niin+kauan+kuin+nykyinen+hammaslääkäri+minua+hoitaa.+Hän+kyllä+lähiaikoina+jää+luultavasti+eläkkeelle,+joten+sitten+pitää+kouluttaa+joku+uusi+tyyppi+tavoille.+Onneksi+seuraava+käynti+on+vasta+ensi+keväänä;+toivottavasti+ei+aiemmin+tule+mitään+hoidettavaa.
26.07.2022 17:05
Yleinen+sauna+oli+meidänkin+perheessä+lapsuuden+pesupaikka.+Jossain+vaiheessa+asuimme+myös+talossa,+jonka+alakerrassa+oli+vain+sen+talon+asukkaiden+käytössä+sauna,+ja+se+sitten+lämpesikin+alvariinsa.+Talon+viidestä+perheestä+kahdessa+oli+nuoria+miehiä+ja+heille+saunalla+oli+käyttöä.+Isäni+taas+tykkäsi+tehdä+puuhommia+ja+lämmittää+saunaa+aina+kun+oli+tarvis.+Ja+tarvishan+oli.
Nykyisin+monien+harrastama+tolkuton+suihkussa+lotraaminen+on+-+tolkutonta+kaikin+tavoin.+Hajuton+ja+mauton+pitää+olla.+Itse+en+ihoani+voisi+semmoisella+tahdilla+kurittaa,+johan+siinä+jo+suomut+kasvaa.+Sellainen+vaatisi+litroittain+kosteusvoiteita,+enkä+niitä+halua+käyttää+kuin+äärimmäisessä+tarpeessa.+Mikä+äly+ensin+liottaa+ja+hinkata+itseään+ja+sitten+tuhria+puhdas+nahka+voiteilla.+Edes+käsivoidetta+en+käytä+joka+päivä,+saati+sitten+ruumisvoiteita.
Nyt+sataa+niin+juman+tulen+perh...sti.+Ähäkutti+kuitenkin.+Sain+pyykit+pelastettua.
26.07.2022 15:21
Kyllä+kuumilla+ilmoilla+tuo+jäähdyttävä+pullo-+tai+hanskalokero+on+autossakin+oikein+miellyttävä+lisävaruste.+Muistan+hyvin+ajan,+kun+autoissa+ilmastointikin+oli+uutta.+Tänä+päivänä+tuntuisi+aika+konulta+ajella+hikikarpalot+silmiä+sokaisten,+etenkin+kun+tietää,+että+muukin+ratkaisu+on+olemassa,+jo+keksitty;+sellaistahan,+mistä+ei+tiedä+ei+osaa+kaivata.
Hyvä,+Whoo,+kun+konkretisoit+tois+pualen+ja+tän+pualen.+Minä+en+niitä+koskaan+muista,+mutta+nyt+kun+on+silmissä+parin+referenssin+nimi,+niin+saatan+seuraavan+kerran+asian+puheeksi+tullessa+jo+muistaa.+Sekin+on+hyvä+muistisääntö,+et+ku+ollaan+täl+pual+niin+ollaan+lähempänä+Hesaa🤣.
Matkailuauton+suihkusta+tuli+mieleen+yöjunien+hyttien+suihkut+(tai+kai+ne+vaunut+ovat+liikenteessä+päiväsaikaankin,+en+tiedä).+On+siitä+aikaa+kuun+viimeksi+yöjunalla+menin,+Enkä+siis+tiedä,+ovatko+jo+mukavampia+tänään,+mutta+kun+aamulla+sinne+suihkuun+piti+menemäni,+niin+jäipä+menemättä.+Koppi+on+ahtaanpaikankammoisen+painajainen+-+umpinainen+hissi+ja+magneettikuvauksen+tuubi+ovat+minulle+samaa+kaliiperia.+Suihkun+sai+esille+pyörittämällä+koko+wc/suihkumodulia+niin,+että+veski+siirtyi+taakse+ja+suihku+eteen.+Tilaa+oli+just+sen+verran,+että+normaalipainoinen+sinne+mahtui,+nahka+kuitenkin+johonkin+seinään+koskettaen.+Kamalaa.
Jossain+lehdessä+seurasin+vähän+aikaa+keskustelua+veden,+etenkin+lämpimän+veden+käytöstä.+On+melkoista+tuhlausta+käydä+suihkussa+jopa+kolme+kertaa+päivässä:+aamulla+ja+illalla,+ja+monet+vielä+liikuntatuntien+jälkeen.+Ei+ole+ihme,+että+ihon+bakteeritasapaino+menee+sikinsokin+liiasta+hygieniasta.+Ja+taudit+tykkää.+Samoin+lämmityksestä+ja+tulo-/menovedestä+rahan+keräävät+tahot.
Nyt+pitää+lähteä+pelastamaan+pyykit+sisälle.+Turkulainen+sade+on+tulossa+kovaa+kyytiä+tännekin.+Ottaisi+pattiin+jos+paksut+kylpypyyhkeet+kastuisivat+toiseen+kertaan.
26.07.2022 13:47
Nyt+sain+minäkin+YT:n+toimimaan.+Rinkelistä+ei+häivääkään.+Ja+tällä+samalla+Duckduckilla+aukaisin,+kuten+edelliselläkin+kerralla+yritin.+Jaa-a,+jos+turkulainen+on+Töölössä+eilinen+niin+miltähän+ajalta+olisi+sitten+tuusulalainen+mummu,+jos+sinne+vääntäytyisi.+Vähintään+viime+vuotinen+ellei+vallan+muinone.+No,+olen+kyllä+Töölössä+joskus+asunutkin,+mutta+silloin+en+ollut+mummu.
Suppiskastiketta+Edsonilla!+Minäkin+viime+syksynä+sain+ison+kassin+suppiksia,+mutta+ne+on+jo+syöty.+Säilöin+ne+kuivattuina,+mikä+minusta+on+paras+sienten+säilömiskonsti.+Sienikastike+on+minunkin+herkkuni.+Aijai,+hyvä+possupihvi+tai+mieluummin+paistettua+kalaa,++ja+kanttarellikastiketta+kylkeen.+Iso+nam!+Kanttarellejä+on+jo+täällä+kaupoissa,+mutta+ne+ovat+vielä+virolaisia.+Periaatteessa+en+niitä+osta.+Siellä+on+paljon+metsittyneitä,+entisiä,+jonkun+alan+teollisuusalueita,+joilla+kuulema+sieniä+kasvaa+-+kuin+sieniä.+Sienethän+tunnetusti+imevät+maasta+ravinteiden+lisäksi+myös+myrkkyjä.
Joissakin+ruokaohjeissa+(ja+-+ohjelmissakin)+sienten+nestekin+käytetään+ruokaan.+Ei+ensin+haihduteta+sitä.+Joku+telkkarikokki+kehui,+että+sienen+maku+on+voimakkaampi,+kun+ottaa+nesteen+mukaan.+Juu,+ja+samalla+mukaan+tulee+iso+osa+sienten+imemistä+epäterveellisistäkin+aineista.
25.07.2022 17:30
Juu,+sekaisin+olleet+jo+syntymästäni;)+Onneksi+siippa+on+sähkönykypertti,+joten+apu+on+lähellä.
25.07.2022 16:34
Täälläpä+näämmä+puhuu+yhdenlainen+"prosenttiliike".+Kyllä+nuo+ruokakaupan+tuotteiden+prosentit+ja+niiden+kohtelu+kaupan+kassalla+joskus+huvittaa.+No,+lain+mukaan+tietysti+pitää+toimia.++Viime+vapun+tienoilla+siippa+haksahti+ostamaan+kaupan+simaa+-+jotka+kaikki+sanalla+sanoen+ovat+kaikkea+muuta+kuin+simaa,+itsetehtyyn+verrattuna+-+ja+meni+tavaroidensa+kanssa+itsepalvelukassalle+muka+nopeuttaakseen+käyntiään.+Simapullon+kohdalla+automaatti+käski+pyytää+myyjää+paikalle;+simassa+oli+alkoholia+1,6%.+Tarkkaa+hommaa+kuin+sonnanajo+vastatuuleen,+ilman+perälautaa.
Tänään+oli+omituinen+aamu,+kun+ei+kuulunut+kynsien+rapinaa+parketilla,+eikä+herättänyt+tassun+mäjähdys+poskeen.+Kettisten+väki+tuli+reisusta+yöllä+ja+hakivat++koiransa+matkallaan+kentältä+kotiinsa.+Voi+sitä+tapaamisen+autuutta+-+puolin+ja+toisin.+Nyt+tässä+sitten+siipan+kanssa+ihmetellään+mikä+voima+meidät+saisi+tänään+lenkille.+Onneksi+taitaa+kohta+sataa,+pilviä+on+kertynyt+sen+näköisesti,+joten+siinä+hyvä+tekosyy+jatkaa+sisällä+oleilemista.+On+vähän+töötti+oli,+kun+vasta+kolmen+maissa+yöllä+pääsimme+nukkumaan,+ja+siippa+tuossa+jo+pistikin+päikkäreille.+Minä+mietin+teenkö+saman.+Eivät+vanhat+ole+tottuneet+valvomaan.+Nuorena+jaksoi+joskus+hillua+läpi+yönkin,+mutta+nykyään+sellaisesta+näkee+vain+unia+-+pahoja.
Hyvää+pyhää+kaikille,+satoi+tai+paistoi!
24.07.2022 12:07
Pöllönpojan+minäkin+hämärästi+muistan.+En+niin,+että+olisin+mitenkään+osallistunut+kirjoittelemiseen,+mutta+Weepeli+hänestä+jotain+kertoili.+Eikös+hänelle+tullut+joku+paha+terveysongelma.+Kuoliko?+Muistelen,+että+olisi+ollut+Weepelin+veli.+Tai+sitten+taas+muistelen+väärin.
Sää+on+ihan+selvästi+muuttunut/muuttumassa+lisää.+Tein+aamulla+(siis+aamulla,+minä!!)+jo+ennen+yhdeksää+pitkän+lenkin+kettisten+kanssa.+Kiva+ilma+muuten,+mutta+tuhottoman+kostea.+Koirien+turkki+ja+pellavamekkoni+olivat+ihan+käsin+tunnisteltavan+kosteita+kun+tultiin+takaisin.+Onneksi+ei+ollu+sitä+lämmitystä,+mikä+vielä+eilen+vallitsi;+kostea+ja+kuuma+on+nikeltävä+yhdistelmä+pohjoiselle+ihmiselle.
Herätys+huushollissamme+oli+kyllä+aamulla+jo+seitsemän+aikaan,+kun+naapuriyhtiön+pihalle+tuli+kauhakuormaaja,+joka+alkoi+kuljetellapihalta+kaivettuja+julmetun+isoja+kiviä.+Kolina+oli+melkoinen.+Kummallista+siinä+oli+se,+että+tänään+on+lauantai.+Eihän+lauantaisin+enää+ole+töitä+tehty+aikoihin.
Hitsi,+kun+salamoiden+lukumääristäkin+on+tullut+uutisjuttu.+Salamanlaskijoita+on+pitkin+Suomea,+ja+niiden+näyttöjä+löytyy+netistä+helposti.+Mutta+mitä+merkitystä+sillä+kellekään+on,+kuinka+monta+salamaa+viime+yönä+havaittiin,+tai+että+edellisenä+yönä+niitä+oli+vielä+enemmän.+Kaikesta+-+ja+nimenomaan+säästä+-+pitää+aina+väkisinkin+kyhätä+uutinen,+jossa+on+jotain+erikoista,+vaikka+ei+mitään+erikoista+olisikaan.+Ja+helle+on+näköjään+kesän+mittari.+Jos+25C+saavutetaan,+on+mahtava+kesä,+jos+ei,+niin+kesä+on+ihan+plääh.
Mukavaa+lauantaita!
23.07.2022 13:28
Kauan+sitten+siipan+veli+oli+töissä+ravintolassa.+Siinä+paikassa+oli+tapana,+että+tipit+laitettiin+yhteen+ja+illan+lopuksi+potti+jaettiin+kaikkien+kesken.+Sitä+ei+veli+koskaan+kertonut,+miten+hyvin+työntekijät+tapaa+noudattivat,+pistivätkö+kaikki+omaan+taskuun+vai+yhteiseen+pottuun.
Nykyäänhän+kun+maksetaan+kortilla+tai+mobiililla+saattaisi+verottajakin+jollain+konstilla+päästä+kiinni+tippeihin,+mutta+en+jaksa+uskoa,+että+sellaiseen+ryhtyy.+Se+olisi++-+kai+-+loputon+työmaa.+Taikka,+että+joku+tippinsä+verottajalle+oma-aloitteisesti+ilmoittaisi.+Voin+tietysti+olla+ihan+hakoteillä.+Enhän+tiedä,+mitä+kaikkea+nykyisistä+maksutavoista+saadaan+selville.+Hyvä+kun+itse+osaan+käyttää+korttia,+Pivoa+ja+mobiilipankkia.
22.07.2022 17:56
Minua+tippisysteemi+rassaa.+Suomessa+en+anna+koskaan.+Mutta+monissa+maissa,+kuten+esim.+Amerikassa+tippi+on+työntekijälle+elinehto.+Ravintolan+tarjoilijat+monissa+paikoissa+sitä+vaativatkin.+Kyllä+vieläkin+kuulemma+Amerikkaan+lähtiessä+pitää+olla+taskussa+iso+nippu+taaloja.+Niitä+tarvitaan+joka+paikassa:+taksikuskille,+vessapaperin+jakajalle+ravintolan+vessassa,+pojalle+joka+kuskaa+tavarasi+hotellihuoneeseen.+Käyköhän+niissä+jo+päätteellä+maksaminen.+Tuskin.++
Kerran+työmatkalla+NYC:issä+ollessani+istuin+aamiaisella+hotellin+ravintolassa.+Viereisessä+pöydässä+istui+nuori+pari,+kielestä+päätellen+unkarilaisia.+Kun+sitten+maksoivat+tarjoilijan+antaman+laskun+ja+nousivat+pöydästä+pois+lähteäkseen,+niin+tarjoilija,+tuhti+musta+nainen+nosti+aivan+kamalan+äläkän+ja+kirosi+pariskunnan+alimpaan+helvettiin,+kun+eivät+älynneet+antaa+tippiä.+Pari+juoksi+lujaa+karkuun.+Se+oli+kyllä+aikamoinen+näytelmä.+
Aikoinaan+nuorempina+kävimme+joskus+siipan+kanssa+ravintolassa+istumassa+iltaa,+syömässä+ja+tanssimassa.+Portsareillehan+piti+antaa+silloin+ovirahaa+pois+lähtiessä,+vaikka+ei+olisi+takkiakaan+ollut+narikassa.+Kerran+edellämme+joku+asiakas+pisti+portsarin+käteen+kasan+kolikoita.+Portsari+siitä+suuttuneena+viskasi+ne+kolikot+antajan+päälle,+perään+rankasti+kiroten.+Kuulemma+piti+anta+paperirahaaa.+Onkohan+vielä+sama+portsarin+lahjontatapa+olemassa;+en+ole+enää+vuosiin+iltaa+ravintolassa+viettänyt.
22.07.2022 17:44
Piti+vielä+sanoa,+että+vaikka+mainitsemani+horoskooppiexpertin+mukaan+vesimies+ja+rapu+on+huono+yhdistelmä,+niin+olemme+silti+kulkeneet+yhdessä+jo+pitkäli+yli+50v,+joten+emme+kai+yhdistelmänä+ihan+pahimmasta+päästä+ole.+Vaikeuksia+on+ollut,+kuten+varmaan+kaikissa+avioliitoissa.
En+tiedä,+kuuluuko+nimenomaan+ravun+piirteisiin+pitää+voimakkaasti+omista+mielipiteistään+kiinni,+mutta+ainakin+minun+siippani+on+sellainen+ihan+ns.+satasella.+Ehkä+se+osin+liittyy+myös+insinööriyteen😉.+Ja+täytyy+myöntää,+että+jos+minä+olisin+toinen+sellainen,+niin+noita+vaikeuksia+olisi+varmaan+tullut+enemmänkin.+Aina+välillä,+kun+minua+oikein+potuttaa+luovuttamiseni+jossain+kiistassa+olen+lohduttanut+itseäni,+että+"viisas+väistyy"🤣+No,+se+väistyminen+on+totta,+viisaudesta+en+niinkään+tiedä.
18.07.2022 16:04
En+ole+koskaan+kiinnostunut+tähtimerkeistä,+en+usko+niihin,+horoskooppeja+en+lue+koskaan.+Itse+olen+vesimies+ja+kerran+eräs+intohimoinen+tähtimerkkejä+tutkiva+työkaverini+sanoi,+että+vesimiehen+ei+kannattaisi+sitoa+itseänsä+vesielävään.+Ennen+siippaani+minulla+oli+pari+kesäheilaa+ja+hekin+rapuja!+Sisareni+on+kalat,+ja+lapsena+ja+nuorina+tappelimme+aina+niin+että+tukkatupsut+lentelivät.+Seitsemän+vuoden+ikäero+lie+vaikuttanut.+Tappeleminen+jäi,+kun+sisareni+lähti+elämään+omaa+elämäänsä.+Nyt+olemme+parhaimmat+toistemme+???,+ystävät+on+liian+mieto+sana,+kaverit+vielä+miedompi.+Olemme+kai+sitten+parhaimmat+siskokset.
18.07.2022 15:48
Rapunen,+miten+muistitkin+että+siippanikin+on+rapu.+Olen+sen+täällä+joskus+"paljastanut"+Pienten+lasten+äitinä+on+varmaan+kamalaa+olla+peloissaan+oman+henkensä+puolesta.+Minun+ei+sellaista+ole+onneksi+tarvinnut+kokea.+Mutta+ajoittain+pelkäsin+kyllä+lasteni+jäävän+isättömiksi,+kun+isänsä+oli+jatkuvasti+tien+päällä.+Muutaman+kerran+hän+joutuikin+tilanteisiin,+missä+olisi+voinut+käydä+huonosti,+mutta+enkeli+tai+joku+muu+tuli+väliin.
Kerran+jouduin+säikähtämään+perusteellisesti.+Puhelin+soi+myöhään+illalla.+Toisesta+päästä+sanottiin,+että+täällä+puhuu+komisario+sejase,+ja+kysyttiin+olenko+senjasen+niminen.++En+muista+mitä+vastasin,+mutta+istumaan+piti+käydä.+Sekunnissa+tiesin,+mitä+asiaa+komisariolla+on+-+siippani+oli+silloinkin+matkalla+jossain.+Mutta+komisario+alkoikin+puhua+jonkun++taidenäyttelyn+luvista.+Hän+luuli+soittaneensa+po.+näyttelyn+järjestäjälle,+jolla+oli+muuten+sama+nimi+kuin+minulla,+mutta+etunimessä+oli+pari+kirjainta+vaihtunut.+Sain+jotenkin+sanottua,+että+en+ole+tavoittelemansa+henkilö.+Pitkään+puhelun+jälkeen+vain+tutisin.
18.07.2022 14:52
Kyllähän+tämä+ikä+on+semmoinen,+että+kaikkea+voi+tapahtua+nimenomaan+terveyssaralla,+ja+pitäisi+olla+valmius+ottaa+vastaan+kaikki,+mikä+tulevaa+on.++Nuoruuden+ikuisen+elämän+illuusio+onneksi+hukkuu+elettyihin+vuosiin;+nuorenahan+henkeä+tai+terveyttä+ei+uhkaa+mikään.
Kiitos,+Edson+tsempistä.+Sitä+kyllä+tarvitaan.+Siippa+on+omien+sanojensa+mukaan+inhorealisti+-+ja+vahvistan+sen+-+ja+ainakin+vielä+ihan+tolkun+tuntuinen.+Tosin+on+tyypillinen+mies,+joka+ei+paljon+puhu.+Sen+kyllä+olen+huomannut,+että+hyvin+paljon+hän+katselee+nykyään+vanhoja+kuvia,+niin+pojan+lapsista+kuin+omistammekin.Vaikka+siippa+ei+puhu,+niin+rapuna+(hänkin!!)+todella+on+täynnä+tunteita,+ja+kaiken+lisäksi+helposti+pakittaa+sinne+menneeseen.
Toisaalta+on+kai+niinkin,+että+yksinkertaisesti+kaikki+eivät+kykene+puhumaan.+Siitä+oli+HS:ssakin+taannoin+juttu.+Me+naiset+saatamme+kyllä+joskus+olla+jopa+liiankin+päälle+käyviä+puhumisvaatimuksinemme.+Pitäisi+pariskunnan+olla+keskiarvo+mykästä+ja+puhekoneesta,+niin+sitten+voisivat+puhumistoiveet+kohdata.
18.07.2022 14:33
Kiitos+Rapunen.+Niin+kauan+kuin+on+toivoa+on+elämää.+Pitäisi+vain+jaksaa+toivoa.+Minä+olen+kyllä+aika+huono+siinä(kin).+PAhanlaatuinen+pessimismini+on+päällimmäisenä+määräämässä+omaa+mielentilaani+ja+siinä+toivo+jää+jalkoihin.
Itse+olen+kyllä+aika+paljon+jo+mieltäni+valmistanut+tuleviin.+Suuri+huoli+on+lapsenlapsista,+joille+vaari+on+kovin+rakas,+ja+pelkään+heidän+suruaan.+He+ovat+vasta+alkaneet+toipua+vanhempiensa+vaikeasta+erosta,+ja+nyt+jos+näin+pian+tulee+uusi+iso+järkytys,+niin+pelottaa+heidän+kestokykynsä.+Suuri+huoli+on+myös+siipan+mielialoista.+Hänellekin+on+aivan+hirveä+paikka+jättää+rakastamansa+lapsenlapset+kesken+kaiken;+ei+luultavasti+saa+nähdä+heidän+astumistaan+omaan+elämäänsä.+Mutta+näin+tämä+elämä+menee.+Ei+voi+muuta+kuin+ottaa+vastaan+se+mikä+annettu+on.
18.07.2022 11:44
Onpa+sitkeässä+tuo+sinun+flimmeriongelmasi,+Cee.+Kumma+kun+eivät+lääkkeetkään+auta.+Tosin+se+kai+voi+ollakin+joillakin+sellaista+sorttia,+että+lääkitys+ei+auta.+Poikani+anopilla+on+juuri+se+ongelma.+Hän+on+siitä+kärsinyt+jo+useampia+vuosia.+Muita+vaivoja+hänellä+ei+ainakaan+vielä+suuremmin+ole.+Itse+hän+sanoo,+että+on+vain+kaiken+aikaa+uupunut,+ei+oikein+jaksa+liikkuakaan+kuin+pihallaan+hissuksiin+käyskellen.+Kaupassa++ja+jossain+muuallakin+pienen+matkan+päässä+käy+kyllä+vielä+autolla.+
Meillä+eletään+näinä+aikoina+jännityksen+keskellä.+Saattaa+olla,+että+pian+lääkäri+kertoo,+jatketaanko+siipan+nykyistä+lääkitystä+vai+siirretäänkö+hänet+vain+palliatiiviseen+hoitoon.
Siippa+kävi+tänä+aamuna+röntgenissä,+ja+kuvien+perusteella+noita+päätöksiä+lääkärit+tekevät.+En+tiedä,+onko+tämän+päivän+kuva+jo+päätöksen+perusta,+vai+odottavatko+vielä+kahden+viikon+päästä+otettavaa.
Pessimistinä+uskon,+että+pelkäämäni+tuomio+tulee.+Sen+jälkeen+siippa+käy+vielä+Docratesissa+kysymässä+sitä++kuuluisaa+toista+mielipidettä.+Tuskipa+sielläkään+muuta+on+tarjolla+kuin+kymmeniä+tuhansia+maksavia,+taudin+geeniperimän+tutkimista+ja+sen+mukaista,+toisia+kymmeniä+tuhansia+maksavaa,+kokeilevaa+lääkitystä.+Sitä+ainakin+ekalla+kerralla+siellä+käydessämme+tarjoiltiin.+Katsotaan,+mitä+tuleman+pitää,+mutta+ainakin+mielen+se+jo+pitää+alhaalla.
Nyt+pitää+lähteä+pistämään+stroganoff+käyntiin,+että+saamme+iltapäivällä+murua+rinnan+alle.
Hyvää+alkanutta+viikkoa!
18.07.2022 10:42
21 / 86