Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Jotenkin+tuntuu+helpottavalta,+että+muillakin+on+turhia+sähköhärpäkkeitä.+Meillä+niitä+on+jo+toinen+ulkovarasto+täynnä.+Siellä+on+kaikki+koneet,+jotka+isokokoisina+vievät+liikaa+tilaa+mahtuakseen+sisätiloihimme.++Asunnon+kaapeissa+ja+komeroissa+on+sitten+kaikki+muut,+ja+sitä+kaikkea+muuta+-+kaapeleita+(jotka+kaikki+ovat+minulle+letkuja)++korppuja,+lerppuja,+cd:itä,+näppiksiä,+näyttöjä,+läppäreitä,+kuulokkeita,+jatkojohtoja+-+on+paaaaaljon.+Yksi+vanha+pöytätietsikan+"konehuonekin"+on+siellä+visussa+tallessa+myöhempiä+toimenpiteitä+varten!?+Voisin+sano,+että+kamat+eivät+ole+miehen+järjestelykyvyn+näyte.+Koneet+tuolla+ulkovarastossa+sen+sijaan+ovat+kuin+kirurgin+vempeleet+pöydällään.+Jos+kaikkia+romppeita+joutuisi+yhtaikaa+kuljettamaan+jonnekin,+niin+peräkärrymme+kuomu+ei+menisi+enää+kiinni.Tänään+tein+ennätyksen+heräämisajassa:+11:05!!+Tosin+yöllä+valvoin+taas+useamman+tunnin,+mutta+en+aiemminkaan+ole+semmoisen+jälkeen+nukkunut+kuin+korkeintaan+kymmeneen.+Tätä+menoa+syksyllä+herään+suoraan+iltapalalle.+No,+eläkeläiselle+sekin+on+mahdollista.
  2. Muistista+olette+kirjoitelleet.+Taisi+olla+Edson,+joka+heitti+kysymyksen+"muistaako+mies+vain+yhden+asian+kerrallaan".+Sama+vika+"rahikaisella",+ainakin+minulla+usein.+Usein+myös+sanotaan,+että+miehellä+on+putkiaivot.+Aivoista+en+tiedä,+mutta+omalla+siipallani+on+putkinäkö,+jolla+kokemuksista+päätellen+onkyllä++tekemistä+muistamisenkin+kanssa.+Kun++hän+esim.+etsii+jotain+kaapista+ja+se+joku+ei+ihan++just+ole+samassa+paikassa+kuin+päivä+sitten,+niin+hän+osaa+katsella+hyllyä,+kaapista+puhumattakaan+laajemmalla+kuvakulmalla+vaan+luopuu+heti+etsimisestä+ja+toteaa+minun+niitä+tavaroita+piilotelleen.Eilen+juuri+hän+etsi+jääkaapista+"omaa"+juustoaan+(hän+syö+niitä+kaikkein+tuhdimpia,+minä+vähän+kevyempiä),+jonka+paikka+on+tietyssä+paikassa+tietyllä+hyllyllä.+Olin+siihen+eteen,+hyllyn+reunalle+laittanut+avatun+2dl:n+kermapurkin+-+siis+ei+kovin+iso+-+ja+niin+kävi,+että+olin+taas+hävittänyt+hänen+tavaransa.+++Laskin+ainakin+20:een🤣.Kahden+ihmisen+muistot+samasta+asiasta+voivat+erota+toisistaan+joskus+paljonkin.+Sekin+on+totta,+että+joku+asia,+vaikka+yhdessäkin+koettu,+ei+jää+toisen+muistiin+lainkaan+mutta+voi++toiselle+se+olla+muistojen+listan+alkupäässä.+Sisareni+kanssa+on+aika+usein+meille+käynyt+juuri+niin.+Meillä+on+ikäeroa+seitsemän+vuotta+ja+se+varmasti+vaikuttaa+muistamiseen.+Toiselle+joku+asia+on+ehkä+ollut+merkittävä,+toiselle+taas+sitä+"jokapäiväistä+kauraa".Whoo+sanoo,+että+ikääntymisen+EI+pitäisi+vaikuttaa+muistamiseen.+Ei+pitäisi,+mutta+niin+vain+käy,+ainakin+minulle.++Jospa+vanhalla+on+jo+muistipaikat+niin+täynnä,+että+osa+tavarasta+alkaa+pudota+matkasta.+Asioiden+merkittävyyskin+varmaan+vaikuttaa.+Tai+ainakin+saisi+minun+puolestani+vaikuttaa.+On+turhaa+säilöä+kaaliinsa+asioita+joilla+ei+ole+mitään+merkitystä,+mutta+sinne+niitä+vain+uppoaa.+Viime+yönä+valvoessani+muistelin+erään+vuosikymmeniä+sitten+hyvän+päivän+tutun+sukunimeä.+Lopulta+sain+sen+pinnisteltyä+muististani.+Turhaa+raksuttelua+pääkopassa,+keskellä+yötä.+No,+onhan+se+tietysti+helpottavaa,+että+muistaa+nimeltä++ihmisen,+joka+tuli+työpaikan+käytävällä+vastaan+kerran,+pari+viikossa😅
  3. Kyllä+kuumilla+ilmoilla+tuo+jäähdyttävä+pullo-+tai+hanskalokero+on+autossakin+oikein+miellyttävä+lisävaruste.+Muistan+hyvin+ajan,+kun+autoissa+ilmastointikin+oli+uutta.+Tänä+päivänä+tuntuisi+aika+konulta+ajella+hikikarpalot+silmiä+sokaisten,+etenkin+kun+tietää,+että+muukin+ratkaisu+on+olemassa,+jo+keksitty;+sellaistahan,+mistä+ei+tiedä+ei+osaa+kaivata.Hyvä,+Whoo,+kun+konkretisoit+tois+pualen+ja+tän+pualen.+Minä+en+niitä+koskaan+muista,+mutta+nyt+kun+on+silmissä+parin+referenssin+nimi,+niin+saatan+seuraavan+kerran+asian+puheeksi+tullessa+jo+muistaa.+Sekin+on+hyvä+muistisääntö,+et+ku+ollaan+täl+pual+niin+ollaan+lähempänä+Hesaa🤣.Matkailuauton+suihkusta+tuli+mieleen+yöjunien+hyttien+suihkut+(tai+kai+ne+vaunut+ovat+liikenteessä+päiväsaikaankin,+en+tiedä).+On+siitä+aikaa+kuun+viimeksi+yöjunalla+menin,+Enkä+siis+tiedä,+ovatko+jo+mukavampia+tänään,+mutta+kun+aamulla+sinne+suihkuun+piti+menemäni,+niin+jäipä+menemättä.+Koppi+on+ahtaanpaikankammoisen+painajainen+-+umpinainen+hissi+ja+magneettikuvauksen+tuubi+ovat+minulle+samaa+kaliiperia.+Suihkun+sai+esille+pyörittämällä+koko+wc/suihkumodulia+niin,+että+veski+siirtyi+taakse+ja+suihku+eteen.+Tilaa+oli+just+sen+verran,+että+normaalipainoinen+sinne+mahtui,+nahka+kuitenkin+johonkin+seinään+koskettaen.+Kamalaa.Jossain+lehdessä+seurasin+vähän+aikaa+keskustelua+veden,+etenkin+lämpimän+veden+käytöstä.+On+melkoista+tuhlausta+käydä+suihkussa+jopa+kolme+kertaa+päivässä:+aamulla+ja+illalla,+ja+monet+vielä+liikuntatuntien+jälkeen.+Ei+ole+ihme,+että+ihon+bakteeritasapaino+menee+sikinsokin+liiasta+hygieniasta.+Ja+taudit+tykkää.+Samoin+lämmityksestä+ja+tulo-/menovedestä+rahan+keräävät+tahot.Nyt+pitää+lähteä+pelastamaan+pyykit+sisälle.+Turkulainen+sade+on+tulossa+kovaa+kyytiä+tännekin.+Ottaisi+pattiin+jos+paksut+kylpypyyhkeet+kastuisivat+toiseen+kertaan.
  4. Pöllönpojan+minäkin+hämärästi+muistan.+En+niin,+että+olisin+mitenkään+osallistunut+kirjoittelemiseen,+mutta+Weepeli+hänestä+jotain+kertoili.+Eikös+hänelle+tullut+joku+paha+terveysongelma.+Kuoliko?+Muistelen,+että+olisi+ollut+Weepelin+veli.+Tai+sitten+taas+muistelen+väärin.Sää+on+ihan+selvästi+muuttunut/muuttumassa+lisää.+Tein+aamulla+(siis+aamulla,+minä!!)+jo+ennen+yhdeksää+pitkän+lenkin+kettisten+kanssa.+Kiva+ilma+muuten,+mutta+tuhottoman+kostea.+Koirien+turkki+ja+pellavamekkoni+olivat+ihan+käsin+tunnisteltavan+kosteita+kun+tultiin+takaisin.+Onneksi+ei+ollu+sitä+lämmitystä,+mikä+vielä+eilen+vallitsi;+kostea+ja+kuuma+on+nikeltävä+yhdistelmä+pohjoiselle+ihmiselle.Herätys+huushollissamme+oli+kyllä+aamulla+jo+seitsemän+aikaan,+kun+naapuriyhtiön+pihalle+tuli+kauhakuormaaja,+joka+alkoi+kuljetellapihalta+kaivettuja+julmetun+isoja+kiviä.+Kolina+oli+melkoinen.+Kummallista+siinä+oli+se,+että+tänään+on+lauantai.+Eihän+lauantaisin+enää+ole+töitä+tehty+aikoihin.Hitsi,+kun+salamoiden+lukumääristäkin+on+tullut+uutisjuttu.+Salamanlaskijoita+on+pitkin+Suomea,+ja+niiden+näyttöjä+löytyy+netistä+helposti.+Mutta+mitä+merkitystä+sillä+kellekään+on,+kuinka+monta+salamaa+viime+yönä+havaittiin,+tai+että+edellisenä+yönä+niitä+oli+vielä+enemmän.+Kaikesta+-+ja+nimenomaan+säästä+-+pitää+aina+väkisinkin+kyhätä+uutinen,+jossa+on+jotain+erikoista,+vaikka+ei+mitään+erikoista+olisikaan.+Ja+helle+on+näköjään+kesän+mittari.+Jos+25C+saavutetaan,+on+mahtava+kesä,+jos+ei,+niin+kesä+on+ihan+plääh.Mukavaa+lauantaita!
  5. Onpa+sitkeässä+tuo+sinun+flimmeriongelmasi,+Cee.+Kumma+kun+eivät+lääkkeetkään+auta.+Tosin+se+kai+voi+ollakin+joillakin+sellaista+sorttia,+että+lääkitys+ei+auta.+Poikani+anopilla+on+juuri+se+ongelma.+Hän+on+siitä+kärsinyt+jo+useampia+vuosia.+Muita+vaivoja+hänellä+ei+ainakaan+vielä+suuremmin+ole.+Itse+hän+sanoo,+että+on+vain+kaiken+aikaa+uupunut,+ei+oikein+jaksa+liikkuakaan+kuin+pihallaan+hissuksiin+käyskellen.+Kaupassa++ja+jossain+muuallakin+pienen+matkan+päässä+käy+kyllä+vielä+autolla.+Meillä+eletään+näinä+aikoina+jännityksen+keskellä.+Saattaa+olla,+että+pian+lääkäri+kertoo,+jatketaanko+siipan+nykyistä+lääkitystä+vai+siirretäänkö+hänet+vain+palliatiiviseen+hoitoon.Siippa+kävi+tänä+aamuna+röntgenissä,+ja+kuvien+perusteella+noita+päätöksiä+lääkärit+tekevät.+En+tiedä,+onko+tämän+päivän+kuva+jo+päätöksen+perusta,+vai+odottavatko+vielä+kahden+viikon+päästä+otettavaa.Pessimistinä+uskon,+että+pelkäämäni+tuomio+tulee.+Sen+jälkeen+siippa+käy+vielä+Docratesissa+kysymässä+sitä++kuuluisaa+toista+mielipidettä.+Tuskipa+sielläkään+muuta+on+tarjolla+kuin+kymmeniä+tuhansia+maksavia,+taudin+geeniperimän+tutkimista+ja+sen+mukaista,+toisia+kymmeniä+tuhansia+maksavaa,+kokeilevaa+lääkitystä.+Sitä+ainakin+ekalla+kerralla+siellä+käydessämme+tarjoiltiin.+Katsotaan,+mitä+tuleman+pitää,+mutta+ainakin+mielen+se+jo+pitää+alhaalla.Nyt+pitää+lähteä+pistämään+stroganoff+käyntiin,+että+saamme+iltapäivällä+murua+rinnan+alle.Hyvää+alkanutta+viikkoa!