Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäkään+en+julkisessa+hammashoidossa+ole+ollut+kuin+kansakoulussa.+Muutaman+kerran+olen+yrittänyt+sinne+päästä,+mutta+on+vain+käsketty+soittamaan+puolen+vuoden+päästä+uudelleen,+jolloin+samat+hokemat.+Samalla+yksityisellä+hammaslääkärillä+olenkin+käynyt+jo+yli+30v.+Nyt+olen+vielä+antanut+hammaskiven+poistonkin+hänen+hoidettavakseen.+Tosin+ei+kivuton+konsti+sekään+ole,+se+tehdään+ultralla,+mutta+hoito+kestää+vain+parisen+kymmentä+minuuttia.+Suuhygienistillä+jouduin+kärvistelemään+aina+toista+tuntia+ja+sieltä+sain+lähteä+tuskan+hiessä+ja+ikenet+verta+valuen
Huusholliimme+tuli+eilen+valo:+poika+kävi+pesemässä+ikkunat!++Tuli,+kun+suivaantui+siihen,+että+kettiksensä+eivät+näe+ikkunoistamme+ulos🤣++Hänellä++on+sähköinen+ikkunalasta+ja+kyllä+sillä+todella+tuli+hyvää+jälkeä.+Suitsait+tulivat+kaikki+kahdeksan+seinän+kokoista+ikkunaa+kirkkaiksi+sisältä+ja+ulkoa.+Tämän+jälkeen+ei+meillä+enää+sanomalehdellä+kirkasteta+ikkunoita.+UGH.+Se+on+ollut+siipan+bravuuri.
Miniämme,+joka+tämän+vuoden+alussa+sanoutui+irti+päiväkodin+johtajan+hommista++ryhtyi+naapurikaupungin+kouluihin+opettajan+sijaiseksi.+Sijaisuuksia+on+niin+paljon,+että+pääsee+itse+valitsemaan,+minkä++niistä+ottaa+vastaan.+Eilen+hän+kertoi+tosi+surullisia+juttuja+sairaista+lapsista,+jotka+eivät+pärjää+normaalissa+luokassa,+mutta+joille+ei+ole+mitään+muutakaan+(hoito)paikkaa,+kun+erityisryhmiä+kouluissa+ei+enää+ole.+Yksi+12-vuotias+poikaopppilas+oli+eilen+käynyt+luokassa+miniän+kimppuun,+oli+lyönyt+ja+potkinut.+Miniällä+ruhjeita+ja+mustelmia+käsissä+ja+jaloissa.
On+järkyttävää,+että+noilla+sairailla+lapsilla+ei+ole+päiväksi+muuta+paikkaa+kuin+nimellisesti+normaali+koululuokka,+missä+sitten+viihtyvät+sen+ajan+minkä+viihtyvät,+ja+muuten+kuulemma+vain+kuljeskelevat+ympäri+koulutaloa+ja+tekevät+mitä+mieleen+mällähtää.+Miniälle+oli+annettu+ohje,+että+heille+ei+pidä+yrittää+opettaa+mitään,+jos+lapsi+ei+ole+vastaanottavalla+mielellä.+Lapsen+pitää+antaa+tehdä,+mitä+haluaa.+Opettajille+rankkaa,+kun+kuitenkin+ovat+vastuussa+lapsesta+koulupäivän+ajan.+Lapselle+kuitenkin+vielä+rankempaa,+kun+tarvitsisi+hoitoa,+eikä+sitä+saa.+Tämä+on+niitä++kouluissa+noudatettavan+integraatiokäytännön+(=säästöjen)+seurauksia.+Karhunpalvelus+pahimmasta+päästä.
Vähän+konusta+kelistä+huolimatta+mukavaa+kesätorstaita+toivottelen!
02.06.2022 11:24
Kyllä+todellakin+lääketiede+on+mennyt+eteenpäin+yhdeksän+peninkulman+saappaiden+loikilla.+Samoin+sen+rinnalla+kaikenlainen+ihmisen+mittaaminen.+On+vaikka+mitä+sovelluksia,+joita+ihmiset+käyttävät+omien+elintoimintojensa+seuraamiseen.+Vanhanaikaista+taitaa+jo+olla+10000+askeelen+laskeminen,+nyt+rannekkeilla+mittaillaan+pulssia,+verenpainetta,+kalorien+kulutusta,+ruumiinlämmön+vaihteluita,+jne.+Tarvitaankohan+niitä+kaikkia+tietoja!+Ehkä+joku+urheiljja,+mutta+että+tavallinenkin+tallaaja+koko+päivän+seuraisi+omia+toimintojaan!+Äkkiseltään+tuntuu+tarpeettomalta.+Mutta+kaikenlaisia+mittalaitteita+valmistavat+firmat+menestyvät+tänä+päivänä+hyvin.+Oman+itsensä+tarkkailusta+on+tullut+muoti.
Naisten+kaltoin+kohtelusta+tuli+mieleen+aamulla+lukemani+juttu+hevosten+karmeasta+kohtelusta+jossain+ratsastuskoulussa.+Ei+voi+ymmärtää+ihmistä,+joka+sellaisia+tekoja+viattomille+luontokappaleille+tekee,+esim.+lapiolla+päähän,+jos+eläin+ei+käyttäydy+kunnolla.+Mistä+sellaisia+ihmisiä++-+eivät+kyllä+ole+ihmisiä+-+tulee!+Saisivat+itse+saada+hevosilleen+antaman+kohtelun.
31.05.2022 12:25
Meillä+olikin+tänään+poikkeuksellinen+aamu.+Joka-aamuisen+aamukahvi-puuro-Hesari-rupeaman+korvasi+pojanpojan+koulussa++ysien+vanhojen+tanssien+katselu.+Ne+olivat++lukioiden+tansseissakin+nähtyjä,+mutta+mukana+oli+myös+nuorten+itse+laatimia+koreografioita+lempimusiikkeihinsa.
Oli+riemastuttavaa+katsella+nuorten+näkyvää+ja+tarttuvaa+iloa.+Tytöt+olivat+nättejä+ja+pojat++-+15-16-vuotiaat!+-+aluksi+vähän+jäykkiä+ja+ujoja,+mutta+lämpesivät+sitten+revittelemään+hekin+ihan+kunnolla.+Nuoret+ovat+enää+vain+tämän+viikon+yhdessä,+ja+sitten+tiensä+eroavat,+alkaa+kolmen+vuoden+(useimmille)+työteliäs+matka+vielä+lähemmäs+aikuisuutta.+Meitä+kyllä+kovasti+tapahtuma+liikutti.+Eihän+ole+kovin+kauan+siitä,+kun+vaippahousuisia+poikaa+ja+sisartaan+saimme+niin+usein+hoidella.
Tänään+oli+tuon+tanssitapahtuman+takia+aikainen!!+herätys.+Ja+tällä+viikolla+jokaisena+muunakin+aamuna+kello+soi+jo+seitsemältä,+kun+on+siipan+labra-+ja+muita+tutkimusjuttuja+ja+minun+autoni+huolto.+Varmaan+ensi+viikolla+olenkin+ihan+puhki+moisista+aamuista.
Sateesta+huolimatta+mukavaa+päivää!
31.05.2022 12:12
Siippa+on+myös+voinut+lähes+koko+elämänsä+viime+kuukausiin+saakka+tulla+toimeen+melkein+ilman+lääkkeitä.+Vain+joitakin+vuosia+sitten+sappileikkaus+ja+keuhkotulehdus+tarvitsivat+kipu-+ja+tulehduslääkkeet,+mutta+siinä+lähes+kaikki.+Mutta+nyt+sitten+on+yhdeksässä+kuukaudessa+syönyt+pilleriä+kai+koko+elämänsä+edestä.+'
Vaikka+nyt++kaatumisen++aiheuttama+kylkikipu+on+estänyt+siippaa+nykkumasta,+niin+ei+hän+kipulääkkeitä+kuitenkaan+ole+ottanut,+niitä+varoo+kuin+ruttoa.+Tänään+soitti+lääkäri+ja+neuvoi,+että+kyllä+buranaa+ja+määräämäänsä+voimakkaampaakin+kipulääkettä+voi+ottaa+kun+kipuja+on,+pitää+saada+nukuttua.+Häntä+siippa+nyt+uskoi,+mutta+ei+minua+sanoessani+samaa;+muistin+nuo+ohjeet+viime+lääkärikäynniltä.
30.05.2022 19:59
Näin+se+juuri+on.+Sytostaatit+kun+tuhoavat+terveitäkin+soluja,+niin+juuri+puna-+ja+valkosolut+ovat+hävitylistan+alkupäässä.+Immunologisilla+hoidoilla+ei+ollut+sitä+vaikutusta+ja+siippa+olikin,+jos+ei+nyt+ihan+elämänsä+kunnossa,+mutta+todella+kunnossa,+jaksoi+melkein+enemmän+kuin+terveenä+ollessaan.+Mutta+se+hoito+lopetettiinkin+aika+pian,+kun+ei+lääkäräeiden+mielestä+vaikutus+ollut+toivottu.+Docratesissa+kyllä+juuri+kyseiseen+syöpään+erikoistunut+lääkäri+sanoi,+että+hän+olisi+vielä+hoitoa+jatkanut,+koska+immunohoito+reagoi+usein+viiveellä.+No,+hinta+kai+julkisella+puolella+ratkaisi+osin+siipan+hoidon:+21000€/kerta+ja+26000€/joka+toinen+kerta.
Pidemmällä+ajalla+immunohoidoistakin+tulee+haittavaikutuksia+ja+jotkut+niistä+voivat+olla+vakavia.+Mm.+aivolisäkkeen+vauriot,+samoin+kuin+sydämeen+syntyvät+voivat+piankin+lopettaa+hoidon.+Lääkäri+sanoi+meille+mm.+että+aivolisäkkeen+vauriosta+voi+potilas+muuttua+pahalla+onnella+jopa+väkivaltaiseksi.+Siippa+kysyikin+-+kieli+poskessa+-++että+pitääkö+vaimolle+hankkia+pesäpallomaila+turvaksi.
Mutta+taitaa+olla+niin,+että+kaikilla+lääkkeillä+on+sivuvaikutuksensa.+Mitä+rajumpi+tauti,+sen+rajummat+lääkkeet+ja+haitat.+Tavallisilla+kipulääkkeilläkin+niitä+on+ihan+liiaksikin+saakka,+esim.+burana+voi+aiheuttaa+mahahaavan+ja+verenpainetta.
30.05.2022 18:14
Minäkin+telkkarista+katselin,+kun+aitaa+Mantan+ympärille+pykättiin,+ja+totesin,+että+tuo+ei+pitele+ketään.+Ja+niin+kävikin.+En+ymmärrä,+miksi+niin+heppoinen+aita+pitikin+tehdä,+tuhlausta.+Kai+luulivat,+että+symboliseksi+jäänyt+este+riittää+hillitsemään+hihhuleita.
Tänään+tehtiin+siipan+kanssa+kolmeen+viikkoon+taas+lenkki.+Ihan+vain+kaksin,+ilman+koiranpoikia.+Tosin+se+ei+ollut+kuin+15min+mittainen.+Piti+selvittää,+miten+mies+pysyy+tolpillaan.+Ilmeisesti+Hb+on+alkanut+palautua,+ainakin+sen+verran+että+hentta+kesti.+En+millään+meinaa+tottua+siihen,+että+siippa+ei+moniin+asioihin+nyt+kykene,+kuten+esim.+kantamaan+kahta+kauppakassia+tai+käynnistämään+asoy:n+ikivanhan,++ruohonleikkurin.+Minä+en+sitä+ole+saanut+käyntiin+koskaan,+vaikka+sitä+on+pari+kertaa+käytetty+huollossakin+kevityttämässä.+Onneksi+omalle+nurtsille+on+oma+kevyt+sähköleikuri,+mutta+sitä+emme+raaski+käyttää+yhtiön+hommiin,+yhteiset+nurmikot+ovat+niin+isot,+että+akkukaan+ei+riitä+niitä+yhdellä+kerralla+ajamaan.
Nyt+on+päiväkahveen+aika.+Ja+kohta+iltapala,+siipalle+iltatee,+sen+jälkeen+punkkaan,+aamulla+taas+alusta+samat+jutut,+mitä+tänäänkin.+Pah.
30.05.2022 16:57
Onneksi+on+jo+ilta+ja+voin+rauhassa+olla+aloillani,++Eilisten+talkootöiden+seurauksena+takajalkani+ovat+olleet+niin+kipeät,+että+pienikin+kumartelu,+jopa+sohvalta+nousu+pistää+vinkaisemaan.+Sellainenhantosin++tulee+vain+siksi,+että+ko.+lihaksia+ei+ole+käyttänyt.+Enkä+tosiaan+olekaan.++Silti+tänään+jatkoin+eilen+tekemättä+jääneitä+hommia;+meni+kai+työ+veriin+niin+kuin+mustalaisen+hevoselle🤣+Mukavahan+niitä+oli+tehdä,+kun+sääkin+suosi,+jopa+niin,+että+sain+takinkin+heittää,+kun+meinasi+siinä+tulla+pikkulämmin.
Huomiseksikin+vielä+jäi+siimaamista.+Mutta+ei+makiaa+mahan+täydeltä.+Joku+tolkku+työnteollakin.+Nyt+siis+vain+telkkaa+tölläämään.+Alkoikin+parahiksi+uusi+saksalaispoliisisarja.+Saas+nähdä+onko+katseltavaa.
29.05.2022 19:55
Hyviä+kikkoja++-+kai??+-+kaikki+tyynni.+Puhelimessani+oli+vielä+jokin+aika+sitten+sormenjälkitunnistus.+Onneksi+poistin+sen+ja+palasin+salasanaan.+Minulla+on+nyt+jo+aika+pitkään+ollut+sormissa+ihottuma,+joka+kuorinut+päällimmäisen+ihokerroksen,+joten+sormillani+en+puhelinta+saisi+auki.++Joskus+edellisen+puhelimen+aikana+minulla+oli+käytössä++etäpaikannuskin,+mutta+viimeisimmässä+ei+sellaista+ole.+Laiskuutta.+Ja+nuorelle+-+ei+vanhoille!!+-+tyypillistä+uskoa,+että+eihän+minulle+nyt+sellaista+tapahdu🤣.+Etätyhjentämisestä+en+ole+kuullutkaan.Tai+ehkä+siippa+on+joskus+sellaisesta+maininnut,+mutta+en+ole+noteerannut,+kun+tykkään,+että+tulen+toimeen+kidekoneella+ja+haloilla.
Kohta+se+alkaa😅
29.05.2022 19:37
En+tunnustaudu+digifriikiksi.+Pientä+muutosta+kuitenkin+sinne+päin,+minussakin.+Jossain+vaiheessa+olin+sitä+mieltä,+että+puhelimella+en+taatusti+käytä+pankkipalveluita+-+pelko+että+hävitän+puhelimeni.+Kyllästyin+sitten+tunnusnumeroihin+ja+nyt+käytän+kumpaakin+pankkiani+mobiilisti,+missä+valitsemani+yksi+tunnusluku+piisaa.++Pivoa+olen+käyttänyt+jo+muutaman+vuoden,+tosin+sitäkin+rajoitetusti,+mutta+on+jo++osoittautunut+ihan+käteväksi++systeemiksi.
Kaupassa+kyllä+edelleen+"pelaan+pasianssia",+en+vielä+luota+puhelimeni+100%:seen+toimintaan.+Itse+asiassa+siitäkin+90%+omaa+vikaa:+olen+huono+vahtimaan+puhelimeni+lataustilaa.+Vielä+joku+aika+sitten++kannoin+käsilaukussani+APUa+(Auxiliary+Power+Unit;+en+muista+mikä+se+on+nimeltään+tässä+ladattavien+vehkeiden+maailmassa,+ilmailussa+kuitenkin+APU),+mutta+en+tällä+erää;+veskassa+muutenkin+liikaa+tavaraa.+Ja+usein+puhelimeni+lataus+on+siis+viittä+vaille+lopussa.+Meepä+semmoisen+kanssa+sitten+kaupan+kassalle.
On+tuo+sähkö+semmoinen+peeveli,+että+kun+kaikki+toimii+sillä,+niin+katkon+iskiessä+aina+hetki+pitää+tuumata,+mites+tästä+eteenpäin.+Käsipelillä+selvitään+monesta,+mutta+huonosti+kaupoista+ja+rahojen+siirtämisistä+yleensä.++Kotioloissa+vessan+käyttö+(monilla+lämmityksen+lisäksi)+on+ongelma+pahasta+päästä+samoin+kai+muutenkin+veden+saanti.+Putlerin+tarmokkuuden+tuloksena+kynttilöitä,+fikkareita,+patteriradio+on+luultavasti+melkein+kaikissa+huusholleissa.+Meillä+on+patteriradio+mökillä+mutta+ei+täällä+"kaupunkihuushollissa".+Siippa+kyllä+sanoi+äkkiä+sellaisen+pykäävänsä+jos+tarvis+tulee😮.+
Jaahas.+Tänään+siis+MM-matsi!+Ajattelin+katsoa+kolmannen+erän+viimeiset+viisi+minuuttia.+Siinäkin+pumpulleni+luultavasti+liikaa.+Uutisissa+kuulin,+että+Manta+on+varmuuden+vuoksi+suojattu+riehunnalta,+Tampereella+myös+joku+suhkulähde.++Hyvä+niin,+jengi+hilluu,+tulee+sitten+voitto+tai+tappio.
Jännää+urheiluiltaa!
29.05.2022 18:23
Rapunen+ja+Cee,+eivät+nämä+minun+tekemiseni+niin+merkillisiä+ole.+Luettelo+näyttää+pitkältä,+mutta+itse+asioiden++tekemiseen+ei+kovin+kauan+mene.+Toisaalta,+ei+kai+niitä+pitäisi++luetellakaan,+mutta+kun+joskus+jotain+saan+aikaan,+niin+semmoiseenkin+haksahdan.+Kai+se+on+vakuuttelua+itselleni,+että+johonkin+vielä+pystyn.
Talkoissamme+ei+paljon+huonohenkisille+ollut+tekemistä,+miesten+töitä+pääasiassa,+itse+enimmäkseen+kyysäilin+pensaiden+leikkuujätteitä,+myös+omalta+pihaltamme,+ja+siimaajalla+siistin+pensaiden+alustoja.+Talkootarjoomukset++olivat+tarjolla+heti,+kun+ne+paketeistaan+olin+purkanut,+porukat+hoitivat+lopun,+siis+söivät+ja+joivat+.+Lakanat+veivät+ehkä+parikymmentä+minuuttia,+pölyjen+imurointi+ei+sitäkään.+Kyllä+te,+Cee+ja+Rapunen+huushollerskoina+tiedätte,+että+huushollihommissa+ei+kauan+nokka+tuhise.+Yleensähän+ne+ovat+olleet+ainakin+meidän+sukupolvemme+äiti-ihmisten+tekemisiä,+joten+rutiinia+piisaa.
Minulle+noissa+tekemisissä+on+nykyään+kyse+lähinnä+ryhtymisestä.+Ja+rauta+täytyy+takoa,+kun+se+on+kuumaa.+Viikolla+en+saa+aikaan+juuri+mitään,+ja+kun+tulee+päivä+jolloin+tekeminen+maittaa+niin+se+pitää+hyödyntää+100-prosenttisesti.+Siipalta++on+ollut+monta+päivää+veto+poissa+ja+on+ollut+ankealla+mielelläkin.+Se+vaikuttaa+minuunkin;+en+todellakaan+saa+silloin+mitään+tehdyksi.+Tänään+on+pitkästä+aikaa+hyvä+päivä.+Nyt+jo+tässä+jäähdyttelen.
Kohta+mureketta+ja+pari+ruotsalaista+uutta+pottua+naamaan,+sen+jälkeen+saunaan,+Tuplapukki+janoon,+ja+vielä+illalla+Lewis'iä.+Se+maistuu+elämältä.+Minulle.+Monelle+muulle+ei+riittäisi.
28.05.2022 16:55
Tänään+vielä+kerkiän+katsoa+muutaman+vanhan+Lewis'in+kunhan+ensin+olen+osallistunut+yhtiön+talkoisiin,+siivonnut+omalta+pihalta+leikattujen+pensaiden+roippeet+roskalavalle,+hoitanut+talkoiden+tarjoomukset+"pöytään",+pistänyt+omaan+uuniin+lihamurekkeen+paistumaan,+vaihtanut+lakanat+punkkaan+ja+kerännyt+sen+jälkeen+makkarista+kerännyt+pölyt+talteenm+eilen+siivoilin+jo+muuta+huushollia.
Eilen+kuulin+taas+eräästä+meikän+ikäisestä+ihmisestä,+jota+sairaala++pallottelee.+Vaivojensa+takia+hän+on+jo+muutaman+kerran+joutunut+menemään+sairaalaan,+ollut+siellä+yön,+aamulla+kotiin+mukanaan+kehotus+tulla+heti+takaisin+jos+se+ja+se+oire+ilmaantuu.+Tutkimuksiin+hän+on+jonossa,+mutta+aikoja+ei+ole,+onnella+voi+tulla+joku+peruutusaika.+Vaivansa+on+kuitenkin+aika+vakava;+punasolujakin+on+jo+pariin+kertaan+häneen+siirretty.+Tuota+siirtoa+kaipaisi+siippakin,+joka+ei+meinaa+pystyssä+pysyä+alhaisen+hemoglobiininsa+takia.+Muita+ongelmia+ei+sairautensa+kanssa+nyt+ole,+ja+voisi+siten+hyvin+jotain+puuhaillakin,+mutta+useinkaan+niitä+ei+voi+makuultaan+tehdä.++Sairaalalla+käskettiin+vain+makoilemaan+ja+odottamaan+aikoja+parempia.
Aiemmin+jo+Ceen+kanssa+todettiin,+että+vanhuus+ei+tule+yksin.+MOT.
Mukavaa+lauantaipäivää!
28.05.2022 11:05
"...tiettyjen+kohtausten+yli+jos+ei+satu+kiinnostamaan".+Juuri+tuo+ajattelutapa+johti+meidät,+kaksi+vanhaa+itsepäistä+katsomaan+eri+televisiota/eri+ohjelmaa+vieläpä+eri+huoneisiin.+
Siippa+on+niin+tarkka+noista+kiinnostuksistaan,+että+aiemmin+kun+välillä+samojakin+ohjelmia+katseltiin,+hän+(minulta+kyselemättä)+aina+alkoi+selata+kanavia+siksi+aikaa,+kun+alkuperäisestä+ohjelmasta+tuli+jotain+epäkiinnostavaa.+Sama+tapahtui+mainosten+aikana,+Ja+se+se+oli+raivostuttavaa.+Minä+olen+sen+verrran+pöljä,+että+ohjelma+on+kokonaisuus+loppumusiikkia+myöten.+Paluu+surffailun+tai+mainosten+jälkeen+lähes+aina+osui+kohtaan,+missä+varsinaninen+ohjelma+oli+jo+hyvässä+menossa.+Itselleni+olen+kehittänyt+kyvyn+nonshaleerata+mainokset.+Aina+en+edes+huomaa,+että+mainoskatko+on+menossa.
Mainokset+menevät+minussa+täysin+hukkaan.+Olin+jossain+vaiheessa+mukana+jossain+paneelissa,+missä+vastailtiin+kaikenlaisiin+kysymyksiin+koskien+mainontaa+ja+markkinointia.+Lopetin,+kun+ainakin+suurin+osa+mainontaa+koskevista+kysymyksistä+koski+mainoksia,+joita+en+ollut+koskaan+nähnyt+tai+kuullut.
28.05.2022 10:51
Ja+taas+on+viikonloppu;+juurihan+se+oli.+Sään+puolesta+aika+konua+on+tiedossa,+mutta+kaikki,+mikä+sataa+ennen+juhannusta+menee+laariin,+sanoo+vanha+agraarikansa.+Minä+kyllä+toivon,+että+sananparsi+toimisi+uuden+teknologiakansankin+aikana.
Minuun+iski+eilen+telkkarinkatselubuumi.+Huomasin+kauhukseni,+että+Areenasta+häipyy+lauantaina+monta+brittisarjan,+Lewis'in+jaksoa.+Se+on+ehdoton+lempparini.+Eilen+katselin+siitä+putkeen+kolme+jaksoa.+Sarjassa+minua+erikoisesti+viehättävät+sen++hidas+kulku,+äänien+hiljainen+taso,+tapahtumaympäristö,+sivistyksen+ilmapiiri,+musiikki,+mutta+ennen+kaikkea+kaksi+pääosan+esittäjää+ja+heidän+välinen+sanailunsa;+kertoo+käsikirjoittajan+taidoista.+Siinä+ei+ole+nykysarjojen+veren+roiskuttelua+-+no,+joskus+joku+tuikkaa+kaveria+kylkiluiden+väliin+-++pyssyjen+pauketta,+ei+räimettä,+ei+joka+sekunti+vaihtuvaa+kuvakulmaa.
Kaikenkarvainen+levottomuus+niin+näkökentässä+kuin+korvissakin+rasittaa+minua+ihan+tolkuttomasti.+Vastustan+mm.+jo+pelkkää+sanaa+"rieha".+Täällä+meidänkin+kylällä+on+vuoden+mittaan+pääsiäisriehaa,+vappuriehaa,+eloriehaa,+jouluriehaa,+ja+mitä+ties+muuta+riehaa.+Ja+kansa+osallistuu.+No,+minä+olenkin+vanha.+Ei+minun+nuoruudessani+sellaista+menoa+edes+tunnettu,+ei+oikein+vielä+poikiemmekaan+lapsuuden+aikana.+Lasten+synttäritkin+olivat+-+ainakin+meillä+-+melko+rauhallisia+tapahtumia.
Nonni,+tulipahan+taas+vanhan+ihmisen+UGH+erään+elämänmuodon+osalta.
Ja+nyt+seuraava+Lewis+tulemaan.+Mukavaa+viikonloppua.
am
27.05.2022 15:19
Täälläkin+on+sadellut+pitkin+yötä,+ja+se+näkyy+heti+luonnossakin;+virkeyttä+on+tullut+vihreyden+sekaan.+Kolealta+kyllä+näyttää+täältä+sisältä+katsellen.+Mittaria+en+ole+katsonut.
Mutta+onpas+tosiaan+mukavaa,+että+DrW:kin+taas+ilmaantui+"langoille".+Ehkä+vähän+kolhiintuneempana+kuin+täältä+kadotessaan,+mutta+kokeneempana.+Pahalta+kuulostaa+ainakin+tuo+pään+kajahtaminen+jäähän,+mutta+onneksi+ei+pahempaa+siitä+koitunut.+Omasta+nuoruudestani+muistan+monet+samanlaiset+selälleni+kaatumiset+luistelujäällä+ilman+minkäänlaista+päähinettä,+suojaavasta+puhumattakaan+-+kypäriähän+ei+silloin+tietenkään+ollut.
Terveys/sairaus+on+aihe,+joka+on+ollut+kautta+historian+ja+on+edelleen+tämän+iäkkäämmän+pään+"must"+-+mistähän+mahtaa+johtua.+Nuo+kaatumiset+ovat+kyllä+sattuneesta+syystä+ainakin+itselleni+lähes+kauhun+paikka.+Vaikka+meille+kahdelle+kääkälle,+siipalle+ja+minulle,+ei+ihan+kamalia+niiden+yhteydessä+ole+sattunut,+niin+sen+verran+kolhiintuneet+niissä+olemme,+että+minulle+jo+sateinen+kesäkelikin+tuottaa+pienen+jännityksen+ulkona+kulkiessani.+No,+onneksi+kohta+on+elokuu+ja+minulle+alkaa+untuvatakin+ja+piikkikenkien+aika🤣
Sokerihomma+on+myös+nykyään+aika+yleinen.+Minäkin+kävin+labrassa+viime+vuoden+alussa.+Silloin+kuulemma+lääkärin+mukaa+sokeriarvo+jo+"liputti".+Tämän+vuoden+puolella+piti+tuleman+kutsu+kontrolliin,+mutta+eipä+tuota+vielä+ole+kuulunut.+Tervarin+sivuilla+valitetaan+vastaanottoaikojen+puutetta,+ja+käsketään+yrittämään+myöhemmin+uudelleen.+No,+en+niin+kauhuissani+sokerista+ole,+joten+odottelen+rauhassa+aikoja+parempia,+ja+yritän+omin+toimin+sokerin+kertymistä+varoa.
Nyt+lounasta+tekemään.+Syömme+tänään+sieni(!)risottoa,+parsaa+ja+kanaa.
Rauhaisaa+pyhäpäivää+kaikille!
26.05.2022 13:27
Tässä+sitä+ollaan,+vasta+pestyn+kaulan+kanssa.+Ihan+konkreettisesti.+Tulin+saunasta+tunti+sitten,+ja+nyt+sitten+vain+(taas!!)+velttoilen.+Siippa+läksi+käymään+miniälle+kaupassa.+Hän+on+kuumeessa+eikä+pääse+lähtemään.+Poikamme,+läksi+aamulla+mökille+terassiremppaa+tekemään,+eikä+ole+kauppa-asioita+nyt+toimittamassa.+Miniäkin+oli+aamulla+ihan+kunnossa+ja+kävi+vielä+teatteriharkoissaankin,+mutta+iltapäivällä+nousi+kuume.+Pojallan+oli+vähän+samaa+sorttia+oireita,+mutta+kaksi+tekemäänsä+koronatestiä+nayttivät+miinusta.+Ehkä+se+on+tätä+kevätinfluenssaa,+mitä+on+kuulemma+paljon+liikkeellä.
Kyllä+meitä+vanhoja+koetellaan.+Juuri+viime+viikolla+kuulin+eräästä+ystävästämme,+että+oli+äkkiseltään+joutunut+johonkin+leikkaukseen,+vielä+en+tiedä,+mikä+oli+syy.+Tänä+aamuna+taas+eräs+toinen+ystävämme+oli+joutunut+sairaalaan+pikakyydillä+ja+heti+tiputukseen,+ja+luultavasti+myös+leikkaukseen.+Kumpikin+miehiä+ja+puolessa+välissä+80:ä.+Onneksi+täällä+sentään+sairaalassa+on+päivystys,+tervaristamme+saa+apua+nykyään+ihan+säkällä,+mutta+sekin+vain+arkena+8-16.
Sanotaan,+että+vanhuus+ei+tule+yksin.+Eikä+totisesti+tulekaan!
21.05.2022 18:49
Hyvä,+Rapunen,+että+päätit+kurkkukivun+ottaa+levon+kannalta.+Se+on+näillä+vuosilla+paras+konsti+varjella+itseään+pidemmältä+taudilta,+oli+se+sitten+koronaa+-+toivottavasti+ei+kuitenkaan+-+tai+mikä+muu+pöpö+tahansa.++Jotenkin+on+ihmisten+puheista+tullut+tunne,+että+virusten+aiheuttamat+taudit,+muutkin+kuin+korona,+ovat+viime+vuosina+tulleet+hankalammiksi+ja+helposti+pitkittyviksi.+Jälkimmäinen+taas+helposti+seuraa,+jos+ei+kipeänä+malta+levätä+vaan+painaa+edelleen+kuin+"hartin+hurja".
+
Minä+en+katsonut+edes+alkusoittoa+euroviisuista,+vaan+painelin+kohta+saunan+jälkeen+punkkaan+lukemaan+uusinta+SK:ta.++Monena+vuonna+olen+jälkeenpäin+radiosta+kuunnellut+kisan+voittajakappaleen+ja+joidenkin+muidenkin,+alkupäähän+päässeiden+esityksiä,+eivätkä+ne+ole+minua+kovasti+heilauttaneet.+Tai+ehkä+sentään+vähän+tympäisseet.+Viimeisin+mieleen+jäänyt+voittaja+on+Abban+Waterloo+-+olikohan+v-70+vai+-72🤣.+Sen+jälkeen+kaikki+on+minun+korvissani+ollut+samaa+tuubaa,+paitsi+joku+vuosi+sitten+Portugalin+kipale.+Jota+täälläkin+kirjoituksessani+veikkasin+voittajaksi,+ja+voittihan+se-+tietysti🙄😬
Äsken+juuri,+kun+olin+melkein+vaipumassa+päikkäreille,+soi+radiossa+eilinen+voittaja.+Ei+sano+sekään+minulle+yhtään+mitään.+Räppiä+en+ymmärrä+lainkaan,+ei+edes+ole+musiikkia,+mutta+ei+se+muukaan+osa+kipaleesta+käynyt+mitenkään+korvani+nautinnoksi.+Muista+kisan+kappaleista+en+tiedä+mitään,+paitsi+Suomen+kappaleen+olen+kuullut+pari+kertaa.+Sekin+meni+korvasta+sisään,+toisesta+ulos.+No,+eipähän+euroviisut+vanhoille+olekaan.+Minä+uutta+kuullesssani+aina+jaksan+toivoa,+että+tulisipa+joku+kipale,+joka+uppoaisi,+mutta+harvoin+enää+sellaista+tulee.+Vaatimukseni++eivät+sovi+nykyaikaiseen+musiikkiin.
Luojan+kiitos,+että+meillä+on+pressana+Niinistö.+En+voisi+kuvitella+tässä+tilanteessa+sille+paikalle+ketään+muuta+nykypoliitikoista.+Saa+nähdä,+millaisia+ehdokkaita+seuraavaan+valintaan+saadaan.+Vaikea+on+löytää+Niinistön+veroista.+Toisaalta,+jos+naapuri+päättää+iskeä,+niin+ei+siinä+enää+kaksikaan+Niinistöä+auta.+Hullun+toimiin+ei+pysty+kukaan+vastaamaan.+Ainakaan+siten,+että+maailmanrauha+säilyisi.+Mutta+kaikki++jää+nähtäväksi+tästä+eteenpäin.
Hyvää+pyhäpäivän+lopettelua.
15.05.2022 16:03
Minäkin+tein+munavoita+täällä+kirjoittamasi+ohjeen+mukaan.+Helppo+homma.+Enää+en+aio+sitä++tehdä+vanhaan+tapaan.++Kiitos+vinkistä.
14.05.2022 16:21
Rapunen+tuossa+ylempänä+ihmetteli+tekemisiäni+kipeillä+käsillä.+No,+enhän+minä+niin+kummia+niillä+tee,+lähes+tavallisia+kotihommia,+mutta+täytyy+myöntää,+että+aina+kun+teen+niin+rassaa.+Kädet+eivät+toimi+kunnolla.+Ihottuman+takia+joudun+pitämään+hanskoja,+ja+tarttuminen+tavaroihin+on+heppoista+kivun+takia+ja+tavara+putoaa+sitten+lattialle.+No,+ainakin+selkä+saa+liikuntaa🤣
Polven+pirstoutuminen+on+aikamoinen+vamma.+Pojalta+hajosi+kymmenisen+vuotta+sitten+jalkapallovalkkuna+ollessaan+polvi.+Hoidon+piti+menemän+vakuutuksen+piikkiin.+Leikkausaika+oli+jo+sovittu,+kahden+ortopedin+lausunnolla.+Kunnes+vakuutuslääkäri+-+korva-nenä-kurkku-specialisti!!!+-+keksi,+että+kyse+ei+ole+tapaturmasta,+vaan+sairaudesta,+eikä+yhtiö+siis+korvaa+hoitoa.+Selvitystä+siitä,++mikä+sairaus+oli+kyseessä+ei+poika+koskaan+saanut.
Onneksi+fudisjoukkueen+yhden+pelaajapojan+isä,+ortopedi+pisti+kiireellisen+lähetteen+ja+leikkaus+voitiin+tehdä+vain+hieman+yksityiselle+suunnitellusta+leikkauspäivästä+myöhästyen.+Jos+hoito+olisi+tehty+normaalissa+hoitojonossa+terkkarin+kautta,+niin+viikkojen+odottelusta+olisi+voinut+syntyä+loppuiän+vamma.++Vakuutuslääkäreillä+on+käsittämätön+valta.
Tänään+taas+mietin+pitkään,+mitä+iltasyömistä+teen,+ja+muistin+yhtäkkiä,+että+en+ole+paistanut+lettuja+kuin+viimeksi+viime+kesänä.+Niinpä+kohta+meinaan+ruveta+käryttämään.+Ensin+käymme+kuitenkin+siipan+kanssa+lyhyellä+lenkillä.+Se+on+hänelle+eka+kerta+kaatumisen+jälkeen.+Saa+nähdä,+miten+hengitys+sujuu.+Mutta+pakko+on+taas+hänenkin+liikkumisensa+aloittaa+-+kettiksetkin+jo+ihmettelevät,+missä+vanhat+taluttajat+luuraa;).+Näillä+vuosilla+pidempi++liikkumattomuus+voi++johtaa+siihen,+että+ihminen+mukavuudenhalussaan+naulautuu+sohvan+pohjalle,+takapuolen+nahkasta+tulee+yhtä+sohvan+nahkan+kanssa,++ja+siinä+sitä+sitten+ollaan+"vasta+pestyn+kaulan+kanssa".
Leppoisaa+lauantai-iltaa!
14.05.2022 16:16
Rapunen,+se+onkin+siipalle+ehkä+piinallisinta,+että+ei+jaksa+tehdä+juuri+mitään.+On+aina+tottunut+hoitelemaan+fysiikkaa+vaativia+tekemisiä,+kotonakin,+mutta+nyt+ei+jaksa+juuri+mitään.+Eilen+kuori+perunat+seisaaltaan+tiskipöydän+ääressä,+ja+joutui+sen+jälkeen+pitkään+ottamaan+lukua,+kun+voimat+hävisivät.+Hemoglobiini+oli+hänellä+eilen+107,+mitä+lukemaa+ei+tähän+mennessä+aiemmin+ole+näkynyt.+Valkosolujen+arvo+oli+myös+paljon+alle+alarajan.+Johtuu+sytostaateista.
Minua+nyt+tietysti+askarruttaa,+miten+hoidon+jatko+sujuu,+jos+veriarvot+ovat+jatkuvasti+huonoja.+Se+jää+nähtäväksi,+mutta+uusia+unettomuutta+esistäviä+asioita+en+nyt+kaipaisi.+Vaan+otettava+on+mitä+annetaan.
Meidän+vuosilla+kaatumisen+riski+taitaa+vain+kasvaa.+ilman+erikoisia+sairauksiakin.+Tarkkana+saa+askelissaan+olla+etenkin+jos+liikkuu+muualla+kuin+suoralla,+sileällä++-+kesäkelillä+-+tiellä.+Meidän+kettikset+ovat+aika+kovia+kiskomaan+remmissä+kulkiessaan.+Siinä+todellakin+pitää+tarkasti+katsoa,+mihin+esim.+metsäpolulla+astuu.+Jos+ei+ole,+niin+pian+voi+olla+maankamara+naaman+kanssa+kosketuksissa+ja+menee+nenä+ja+neljä+hammasta.
12.05.2022 13:09
Huomasin+vasta,+että+Cee+oli+uumoillut+minun+olleen+orvokkien+istutuksessa.+Tavallaan+olinkin,+vaikka+itse+istuttaminen+vei+hommasta+muutaman+kymmenen+sekuntia.Neljään+isoon+piharuukkuun,+joissa+jo+valmiina+talven+jäljiltä+hyvin+voiva+pallotuija,+pistin+puutarhalta+hakemani+orvokit+ruukkuineen+päivineen.+Helppo+homma.+
Muuten+on+tässä+lievästi+huolestunut+olo.+Siippa+sai+eilen+labrakokeistaan+jobinpostia:+tietyt+veriarvot+ovat+niin+huonot,+että+huomista+infuusiota+joudutaan+siirtämään,+vielä+ei+ole+tiedossa+kuinka+pitkälle.+Tietysti+ensimmäisenä+huolettaa+syövän+reaktio+lääkityksen+hidastumiseen,+intoutuuko+se+leviämään+vai+pysyykö+ennallaan.+Kasvainhan+ei+parane,+mutta+sen+eteneminen+voidaan+onnistuneella+hoidolla+pysäyttää.+No,+muutahan+tässä+ei+voi+kuin+elää+lääkärin+neuvojen+mukaan+ja+odotella+veriarvojen+parantumista.
Kohta+lähden+käymään+sisareni+luona+päiväkaffeilla.+Sinne+piti+minun+mennä+jo+viime+viikolla,+mutta+tuli+kaikenlaista+niin+hänelle+kuin+minullekin.+Vaikka+eläkeläisiä+kumpikin+olemme,+ja+voi+mennä+viikkoja,+ettei+tapahdu+mitään,+niin+monesti+juuri+kun+jotain+pientä+toimintaa+on+suunnitellut,+tuleekin+muuta+yllättävää+ja+ne+vähäisetkin+suunnitelmat+sitten+menevät+uusiksi.
Sisarestani+tuli+mieleen+yksi+hänen+ikätoverinsa,+joka+vähän+väliä+soittaa+sairaalast,+mihin+on+joutunut+kaatumisen+seurauksena.+Hän+on+monta+kertaa+kadulla+kävellessään+yksinkertaisesti+vai+kompastunut,+ja+siitä+naamalleen+katuun+ja+sairaalaan.+Hän+sanoo+syyksi:+"kun+tämä+askel+on+niin+matala".+Ja+se+todellakin+on+niin.+Minäkin+olen+monet+kerrat+kotona+meinannut+kompastua+mattoon😣.+Pitäisi+enemmän+nostella+jalkojaan+kävellessä🤣,+tai+siirtyä+takaisin+paljain+jaloin+oleiluun.+Tossut+ovat+turmioksi!
Hyvää+kevättorstaita!
12.05.2022 11:25
25 / 86