Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+"saattokaappi"++on+oivan+kuvaava+sana.++Minultakaan+ei+paljon+mene+ruokaa+haaskiin,+mutta+sekin+vähä+saa+tosiaan+olla+jääkaapissa,+kunnes+sen+varmasti++voin+todeta+pois+heitettäväksi.+Kamalaa+on+heittää+käypää+ruokaa+menemään.+Joskus+joudun+sitä+tekemään+esim.+mökiltä+lähtiessä,+kun+kaikkia+pieniä+eriä+en+viitsi+pakata+matkaa+varten.
Riehuin+äsken+petivaatteiden+vaihdossa,+ja+siipan+peitteen+kanssa+olikin+melkoinen+askare.+Hänellä+on+painopeitto,+ja+sen+pussilakanan+sisään+laitto+on+hankalaa.+Yksin+kun++sitä+laitoin,+niin+muutama+voimasanakin+tulin+lausuttua.+Siippa+yleensä+jelppii+hommassa,+mutta+oli+pojan+luona+käymässä,+enkä+malttanut+odotella+häntä.+No,+mukavat+hiet+siinä+sain,+joten+saunakin+sattuu+just+kohalleen;+on+jo+palamassa.+
Pyysin+siippaa+tuomaan+tullessaan+huomiseksi+kunnolla+tammen++makuista+valkkaria.+Hän+oli++myyjältä+kysynyt+tanniinista+viiniä+ja+ihmetellyt,+miksi+käteen+lykättiin+punaviiniä.+Myyjäkin+oli+ihmetellyt+ja+todennut,+että+tanniinista+pyydettiin.+Oli+siipalta+mennyt+sekaisin+tammi+ja+tanniini.+Olin+kyllä+evästänyt+asian,+mutta+ei+ollut+ensimmäinen+kerta+kun+ilmeni,+ettei+ollut+kuunnellut+sanomisiani+-+mistähän+se+mahtaa+johtua🤣.++No,+huomenna+sitten+maistetaan+onko+sitä++tammea.+Hyvät+ystävät+ja+hyvä+ruoka+korvaa+huononkin+viinin.+Eikä+kai+po.+viini+huonoa+voi+olla,+kun+on+kurkotus-+eikä+kyykkyviiniä.+Ehkäpä+joku+sanookin:+hyi,+kun+on+hyvää;)
26.02.2022 19:15
Olipas+vallan+mahtava+ulkoilukeli!+Huonojalkaiselle+kyllä+paikoin+hankala,+kun+eiliset+loskat+ovat+jäätyneet+siellä,+missä+niitä+ei+aurattu+tai+muuten+puhdistettu+pois.+Piikkikengillä+kuitenkin+pääsi+mukavasti+astelemaan.
Tasapainoharjoittelua+saimme+lenkillä+myös+tehdä.+Yksi+suosittu+oikopolku+on+jäänyt+valtavien,+auran+työntämien+lumikasojen+alle.+Laiskat+kulkijat+ovat+tehneet+kyllä+kasan+ylitse+kulku-uran,+mutta+se+on+niin+kapea,+että+siinä+pitää+kulkea,+siis+kiipeillä,+jalat+peräkkäin+asetellen+kuin+cat+walk'illa+ikään.+Huonolla+tasapainolla+aika+jännittävää.+Mutta+enpä+mennyt+nurin.
Kuulin+lenkillä+ihan+uuden+linnunäänenkin.+Veikkaan,+että+olisi+joku+tiainen,+mutta+tali-+se+ei+ollut.+Tunnen+lintuja+tosi+huonosti,+joten+täytynee+kysyä+apua+naapurilta,+jahka+hänet+tuossa+polulla+tai+piha-aidalla+yhytän.+Hänellä+on+joku+linnunlauluohjelma+puhelimessaan,+ja+on+muutenkin+hyvä+linnuissa.+Tosin+minä+en+osaa+kuulemaani+lintua+matkia,+joten+ääntä+on+etsittävä+po.+sovelluksesta.
Vaikka+tässä+ei+juuri+nyt+ainakaan+ole+hätää+Suomen+puolesta+-+sekin+ehkä+tulee+-+niin+kyllä+minua+ainakin+itsekkäästi+rauhoittaaa,+kun+oma+porukka+taas+vähin+erin+kokoontuu+näihin+maisemiin.+Eilen+Lapista+tulivat+miniä+ja+koirat,+ja+huomenna+kotitutuvat+pojan+lapset+lomareissultaan.+Lapset+kuulemma+isänsä+kanssa+ovat+puhelimessa+kovasti+puhuneet+sota-asioista.
Lapset+ja+nuorethan+taas+ovat+joutuneet+uuteen+pelkomaailmaan,+juuri+kun+koronapelko+vähän+helpottaa+Aikuisilta+kysytäänkin+kykyä+tukea+lapsiaan+heidän+peloissaan.+Kaikki+aikuiset+eivät+siihen+vain+pysty,+kun+omissakin+asioissaan+usein+ovat+täysin+äppänöitä.+Jos+maailma+on+edes+tämmöinen+joidenkin+vuosien+kuluttua,+niin+kuinka+paljon+meillä+on+(lisää)+mielenterveysongelmaisia.+Sukupolvella,+jonka+pitäisi+sitten+ottaa+Suomi+haltuun.
Mutta+nyt+lounaalle.+Eilistä+lohikeittoa,+jota+täydennän+purkillisella+tonnikalaa,+koska+eilen+ahnehdin+kitusiini+suurimman+osan+lohipaloista.+Ja+varmaan+huomenna+taas+täydennän+jollain+muulla,+kun+keittoa+luultavasti+jää+tänäänkin+yli.+Ja+näin+ehkä+sujuu+vielä+alkuviikkokin,+kun+joka+päivä+lisään+jotain+uutta.+Onneksi+kalasoppa+ei+säily+määräänsä+pidempään,+joten+toiveissa+on+saada+joku+päivä+jotain+muutakin+.
Mukavaa+päivän+kulkua!
26.02.2022 14:14
"...tottelee+nöyrästi..."+Ja+jos+ei+tottele,+niin+pian+sen+jälkeen+voi+päästä+kuomuautolla+piiiiiiitkälle+matkalle,+eikä+takuuta+paluusta+anneta.
22.02.2022 14:23
Huhhuh.+Sanon+suoraan,+että+aika+rankkaa+on+tuo++lumen+siirtäminen.+Meidän+käytävämme+on+suht+kapea+-+kesäkelillä+juuri+ja+juuri+mahtuisi+autolla+ajamaan+oven+eteen+-+eikä+sitäkään+koko+leveydeltä+talvella+putsata,+mutta+melkoinen+työ+se+on+juuri+täällä,+rivin+meidän+päässä,+jota+tuuli+suosii.+Ja+nyt+on+taas++käytävä+koko+meidän+kämpän+pituudelta+paksujen+nietosten+saartama.+Ulko-oven+edusta+ja+terassi+olivat+minun+polviini+saakka+ulottuvien+lumikinosten+vallassa.+Hiki+tuli+jo+kun+lapioin+oveltamme+vain++kolan+levyisen+käytävän+muutaman++metrin+matkalta.+Työntämään+siinä+ei+enää+pääse,+kun+kinokset+sivuilla+ovat+niiin+korkeat+etten+jaksa+sille+kolaa+enää+nostaa.+Pitää+pyytää+poika/pojat+apuun+kunhan+illemmalla+taas+töistään+pääsevät.+
Kyllä+karsea+raivo+nousee,+kun+kuuntelee+ja+lukee+noita+bunkkeriukon+toimia.+Ei+mahdu+päähän+törkeys,+millä+hän+nyt+hallitsee.
Mutta+nyt+kanakastiketta+ja+pottua+naamaan+ja+sen+jälkeen+pieni+päivälepo+ja+sen+jälkeen+uudelleen+tappelemaan+lumen+kanssa.
22.02.2022 13:21
Kyllä+minä+käytän+melkein+mitä+tahansa+ruoka-ainetta+vaikka+ovat+menneet+nk.+yli.+Maku+ja+haju+ratkaisee.+Kalan+ja+borilerin+kanssa+olen+tarkempi,+niissä+yksi+päivä+yli+pvm:n+vielä+menee,+mutta+sen+jälkeen+tavara+biooon,+jos+jää+kypsentämättä.+Maitotuotteet+kestävät+pitkään,+maito+keposasti+yli+viikonkin+päivämäärästään.+Rasvaton+maito+on+minulla+ollut+muistaakseni+vanhimmillaan+n.+2vk+yli+päivämäärään+ja+silti+vielä+hyvää.
Munat+kestävät+kauan,+ja+joskus+meillä+on+mökillä+parikin+kk+vanhoja,+mutta+käytetty+on,+jos+avattuna+on+normaalin+värinen+ja+hajuinen.+Ja+jos+miniä+ja+poika+eivät+päivämääriä+huomaa;)).+He+ovat+näitä+nykynuoria,+jotka+tuijottavat+päivämäärää+kuin+lakipykälää.+Toinen+poika+on+tullut+minuun:+kunhan+maku+on+kunnossa,+niin+voi+käyttää.
21.02.2022 17:02
Jokohan+olisi+porukkamme+nukkunut+eilisaamun+rästit+pois;).+No,+ehkä+ainakaan+kaikki+eivät+nousseet+eilen+kuudelta+katsomaan+matsia.+Minä+en+ainakaan.+Aikamoinen+hulina+taas+odotettavissa+illalla+Stadissa.+Ja+lunta+kuulemma+tulee+sekaan.+Kohtsillään+pyry+alkaa+täälläkin.
Melkoinen+tuulikin+puhaltaa.+Oli+vähän+meininki+lähteä+pienelle+lenkille,+mutta+taidan+jättää+huomiseksi,+jos+olisi+vähän+tyynempää.+Minusta+vastatuuleen+ponnistelu+on+tylsää.+Jotkut+linnutkin+taitavat+olla+samaa+mieltä.+Kerran+katselin+ikkunasta,+kun+varis+pyrähti+aidaltamme+lentoon+ja+lähti+lähellä+olevan+peltoaukean+suuntaan+lentämään.+Oli+hirmuinen+vastatuuli.+Varis+aikansa+pyristeli+tuulta+vastaan+pääsemättä+juuri+mihinkään.+Sitten+se+teki+180+asteet,+ja+tuli+takaisin.+Viisas+lintu.
Tänään+taas+olen+patistanut+itseäni+varaamaan+ajan+silmänpohjan+kuvaukseen.+Olen+nyt+siirtänyt+sitä+aina+vain+tuonnemmaksi+koronan+takia.+Pruukasin+käydä+kerran+vuodessa,+kun+silmälääkäri+oli+löytävinään+silmistäni+alkavaa+ikärappeumaa.+Tosin+pari+vuotta+sitten+kun+viimeksi+kävin+sanoi,+että+tilanne+jopa+korjaantunut.+Hieman+ihmetytti.+Toisaalta+tuossa+kuvauksessa+ollaan+niin+nenäkkäin+kuvaajan+kanssa,+ettei+yhtään+tee+mieli+sellaiseen.+Siipan+takia+pitää+yrittää+välttää+virusta+kaikin+mahdollisin+keinoin.+Enkä+kyllä+itsekään+välittäisi+saada+siitä+edes+lievää+muotoa.+Eli+pitää+jatkaa+itsensä+patistelua.
Hyvää+alkanutta+helmikuun+viimeistä+viikkoa!
21.02.2022 14:20
Mitenkäs+sinulla+vain+kaksi+rokotusta!+Johan+kolmas+olisi+sinun+pitänyt+saada+jo+kauan+sitten.
Kannattaisiko+pikaisesti+ottaa+yhteyttä+terveydenhoitoon+niin+sen+kuin+hengitysvaikeuksienkin+takia.
20.02.2022 18:18
Kiitos+kysymästä.+Kyllä+sitä+ilmarintaa+yritettiin+hoitaa,+mutta+ilmeisesti+syöpä+keuhkopussissa++hoitoa+jollain+tavalla+haittasi+ja+keuhkoon+jäi+vamma.+Henki+siipalla+kulkee+välillä+aika+huonosti,+ja+veren+happisaturaatiota+pitääkin+mittailla+usein.+Jos+menee+kovin+alas,+niin+sitten+pitää+lähteä+sairaalaan+hapetettavaksi.+Onneksi+apu+on+"vain"+40km:n+päässä.+Mutta+hyvää,+suoraa+tietä+ei+kestä+kuin+puoli+tuntia+-+minunkin+kuskaamana.
Ihan+taitavat+nuo+kullan+taivutukset+olla+kieliopin+mukaisia,+kuten+Cee+niitä+listasikin.;)
20.02.2022 18:14
Minun+siipallani++hapenottokyky+on+aika+lailla+heikentynyt.+Toinen+keuhko+on+osittain+toimimaton,+mm.+sairaalan+hoitomokassa+syntyneen+ilmarinnan+takia.+Myös+syövän+aiheuttama+nesteen+julmettu+kertyminen+heikensi+keuhkon+toimintaa.+Hänkin+käyttää+"piippua",+mutta+vain+keuhkojen+voimisteluksi;+hengittää+sisään+ja+ulos+sen+kautta,+ja+putki+antaa+niille+vastuksen.+Normaalia+hengitystähän+ei+huomaakaaan,+mutta+heti+kun+siihen+tulee+pienikin+"häikkää",+niin+tuntuu,+että+muuta+tärkeätä+ei+olekaan+kuin+hengitys.
Naton+puolesta+minäkin+nostan+peukaloni.+Jos+raha,+mikä+siihen+menisi+pitäisi++bunkkeripapan+loitolla,+niin+se+jo+maksaisi+monin+kerroin+itsensä+takaisin.+Ilmastonmuutostakin+pahempi+perintö+lapsenlapsillemme++olisi+itäinen+valta.
Ja+niin+taas+tuli+kultaa,+eiku+kultia.+En+juurikaan+seuraa+urheilua,+mutta+lehtien+otsikot+ja+radion+uutiset+kertovat+oleellisen,+joten+ihan+pimennossa+en+sentään+ole.+Eipä+kyllä+omaa+elämääni+kovasti+haittaisi+pimentokaan,+mutta+lapsenlasten+takia+on+hyvä+mummunkin+olla+jotenkin+jyvällä+tapahtumista.
Leppoisaa+pyhää+kaikille!
20.02.2022 14:03
Nyt+tarvittaisiin+kyllä+sodan+Gretaa.+Nousemaan+vastustamaan+sotaa.+On+aivan+järkyttävää,+että+joku+sairaan+vallanhimoinen+putleri+sytyttää+sodan,+missä+kärsivät+kaikki+osattomat.+Siellä+kuolee+nuoria+miehiä,+naisiakin,+jonkun+lapsia,+jonkun+vanhempia,+jonkun+rakastettuja.+Sota-alueella+vanhusten+ja+lasten+elämä+helvettiä.+Kaikkien+elämä+hajoaa.+Eikä+sotaan+ole+mitään+syytä.+Kukaan+ei+uhkaa+hyökkääjää;+kuka+sinne+edes+haluaisi.
Näillä+isojen+valtojen+johtajilla+ei+ole+ihmisyydestä+eikä+inhimillisyydetä+mitään+tajua.+Vain+oma+valta+ja+kannatus+tekee+autuaaksi.+Pelottavaa,+että+sellaisia+tyyppejä++on+missään+kansan+johtajana
Tulipa+mieleen,+kun+äsken++tuli+radiosta+Länsi-Saksan+voittajaviisu+joskus+80-luvun+alulta:+Ein+Bisschen+Frieden,+ein+Bisschen+Sonne...+Niin+ajankohtainen+juuri+nyt.
Ja+raukkamaiset+johtajat+katselevat+telkasta+sotatoimiaan+ja+-voimiaan.+Joku+nimittikin+putleria+bunkkeriukoksi.+Jonka+silmät+vähän+väliä+telkassa+nähtynä+ovat+tyhjää+täynnä.
Saunassa+kävin+minäkin+juuri.+Ja+nyt+on+tuossa+tuplapukki+nokan+alla.+Kohta+alkaa+ykköseltä+brittisarja,+joka+käsittelee+rikosketjua,+missä+raiskattiin+ja+pahoinpideltiin+vanhuksia,+sen+tutkimista.++Raivoon+saattavaa,+perustuu+todellisiin+rikoksiin.
Kaikesta+huolimatta+kauniita+unia+melatoninin+kanssa+tai+ilman+kanssa.
19.02.2022 20:46
Kyllä+se+voimien+viejä+se+lääke,+tietysti,+on.+Poikani+poti+vähän+päälle+kolmikymppisenä+(=nuori)+sydämen+liian+tiheätä+rytmiä.+Sai+siihen+Propralia,+joka+sitten+rauhoitti+pumpun,+mutta+vei+voimat.+Ei+jaksanut+pinnistellä+peleissä+ja+kuntoiluharrastuksissaan.+Lääke+esti+sykkeen+nousun+ja+samalla+siis+fyysisen+ponnistelun.+Ongelma+ratkesi,+kun+todettiin+kilpirauhasen+liikatoiminto.+Sekin+selätettiin+kun+kävi+pari+päivää+mökillä+säteilemässä,+radiojodin+"nauttimisen"+jälkeen.
19.02.2022 18:35
Joskus+aikoinaan+kun+ryhdyin+erään+oman+alani+kansainvälisen+konklaavin+puheenjohtajaksi+jouduin+lääkäriltä+hakemaan+beetasalpaajaa+jännitykseeni.+Propralia+sain.+Sitä+käyttävät+kuulemma+mm.+pianistit+ja+jousisoittajat:+kädet+eivät+tärise.+Vähän+aikaa+lääkettä+käytin,+mutta+sitten+pääsin+sinuksi+jännitykseni+kanssa+ja+saatoin+jättää+pillerit+pois.+Hyvin+ajoi+po.+lääke+asiansa.+Oli+helppo+tehdä+töitä,+kun+ei+tarvinnut+keskittyä+jännittämisen+aiheuttamiin+oireisiin,+jotka+minulla+olivat+hengästyminen+ja+äänen+tärinä.
19.02.2022 18:00
Nykyäänhän+puhutaan+naisoletetusta+ja+miesoletetusta+naisen+ja+miehen+sijaan.+Mitähän+seuraavaksi!
19.02.2022 17:52
En+jaksa+uskoa,+että+lekureilla+on+aikaa+Kannasta+tai+mistään+tavata+ihmisen+tietoja,+joita+on+sivukaupalla.+Eräs+ystäväni+joutui+kaksi+kertaa+kolmen+kuukauden+aikana+käymään+labrassa+ja+thoraxissa.+Jakson+lopussa+sai+taas+lähetteen+samoihin+tutkimuksiin.+Ystväni++kieltäytyi+röntgenistä+muistuttaen,+että+Kannastahan+löytyy+suht+tuoreet+kuvat+(hänellä+ei+ollut+mitään+keuhko-ongelmia)++Siihen+hoitaja+vastasi,+että+eivät+lääkärit+niitä+kerkiä+lukea.+-+Hittoako+niitä+sitten+kannattaa+Kalliilla+rahalla+-+sadoilla+miljoonilla+-+taltioida,+jos+ei+niitä+kukaan+lue!
19.02.2022 17:50
En+tiiäkään+tästä+päivästä+muuta+kuin+sen,+että+olo+nyt+on+ihan+erilainen+kuin+silloin+kun+menin+lääkäriin+rytmihäröjen+takia+-+siis+parempi.+Mut+korvien+väli+tietysti+voi+olla+muuta;)
Tuo+"pilleritkö+vai+vuodet?"-+dilemma+varmaan+on+aika+yleinen+"hieman"+vanhempien+ihmisten+keskuudessa.+Minä+ainakin+voin+todeta,+että+hyvävoimaisempi+olisin+ilman+vuosia.+Salpaajista+en+voi+varmuudella+sanoa+samaa.
19.02.2022 17:40
Luulen,+että+nykyään+lääkärit+alkavat+jo+huomioisa+ainakin+vahoille+reseptejä++kirjoittaessaan,+mitä+lääkkeitä+heillä+on+jo+ennestään.+Eräs+tuttu,+vasta+6-kymppinen+nainen+napsi+vuosikaudet+kahdeksaa+eri+lääkettä.+Alunperäinen+sairaus+oli+perinnöllinen,+ja+sen+vaikutuksesta+kehittyi++joku+toinenkin+vaiva,+Niihin+sitten+lääkettä+ja+yllättäen+tuli+kolmas+vaiva,+ja+uusi+lääke+siihen,+jne.+Lopulta+lääkettä+ja+vaivoja+oli+vaikka+muille+.jakaa+Hän+juoksi+jatkuvasti+tutkimuksissa+ja+välillä+oli+pitkillä+sairaslomilla.++Sattui+sitten+kohdalle+viisas+työterveyslääkäri,+joka+otti+asiakseen+selvittää,+mikä+naista+oikein+vaivaa.+Ja+niin+vyyhti+selvisi.+Nyt+naisella+on+enää+lääkkeet+siihen+alkuperäiseen+sairauteen+ja+pari+muuta+rohtoa.+Ja+jotain+vitamiineja+lisäksi.+Ja+ihminen+on+täysin+työkykyinen.+Ja+mikä+tärkeintä,+karma+ylipainokin+läks.+Lääkärinsä+oli+sitä+mieltä,+että+"sopiva"+lääkkeiden+kakofonia++voi+aiheuttaa+myös+kohtuuttoman+painon+nousun.
Monille+myös+useiden+luontaistuotteiden+ja+lisäravinteiden+samanaikainen+käyttö+aiheuttaa+ongelmia+erilaisten+vaivojen+muodossa.+Samoin+em.+aineet+yhdessä+oikeiden+lääkkeiden+kanssa+voivat++aiheuttaa+melkein+mitä+tahansa.+Ja+niistä+onkin+sitten+vaikea+saada+selkoa.+Siipalle+syöpälääkäri+sanoi,+ettei+suosittele+edes+D-vitamiinilisää+immunoterapian+aikana.+Se+tarkoittaa,+että+ruoan+laitto+on+meillä+(minulla)+nyt+välillä+aika+ravintotieteellistä+hommaa.+Välillä+kyllä+meinaa+minuun+iskeä+herpaannus,+mutta+sitten+vain+"tiukka+mutru+huuleen,+selkä+vastatuuleen",+ja+eiku+rinta+leukaan+ja+vastoin+uusia+koettelemuksia.
Minäkin+olen+bisoprololia+käyttänyt+kohta+jo+parikymmentä+vuotta.+Pumpun+rytmihäiriöt+pysyvät+sillä+aika+hyvin+kurissa.+Ainakaan+vielä+ei+ole+tullut+mitään+sivuoireita.+NIitä+minäkin+tavallaan+olen+odotellut,+kun+näin+pitkään+olen+pillereitä+napsinut,+mutta+vielä+ei+mitään+ole+kuulunut.+Peppar,+peppar.
Minä+kyllä+otan+ennemmin+Chivasia+kuin+unipilleriä.+Melatoniinisuihke+on+minulle+medikaalipuolen+ainut+aine+siihen+vaivaan.
19.02.2022 16:00
Minulla+ihan+sama+juttu.+En+kumpaakaan+sorttia+laske+edes+musiikiksi.+Nykymusiikki+ei+ole+minunkaan+mieleeni.+Nykyisestä+kevyestä+musiikista+voi+sentään+löytää+jonkinlaisen+melodian,+mutta+muuten+ovat+kipaleita+joita+mahtuu+13+tusinaan.
Joku+klassinen+voi+olla+kuunneltavaa.+Esim.+Arvo+Pärtillä+on+joitakin+sävellyksiä,+jotka+lähes+vangitsevat+kuuntelijan.+Muutama+päivä+sitten+radiosta+tuli+Pärtin+sävellys+nimeltä+Peuran+valitus,+ja+se+meni+ainakin+minun+sieluuni+saakka.
Nykyklassinen+on+minunkin+korvissani+kuitenkin+lähinnä+epämusiikkia.+Joskus+ihmettelen,+mitä+niiden+säveltäjät+kuulevat+työtään+tehdessään.+Harva+sävellyksistä+tuottaa+iloa+korvalleni+tai+mielelelleni.+Yleensä+konsertissakin+tulee+tunne,+että+loppuisi+jo.
17.02.2022 16:47
Eihän+nuo+piikit+todellakaan+hyvää+jälkeä+lattiaan+jätä,+joten+on+aika+ymmärrettävää,+että+suojuksia+halutaan+käytettäväksi.+Jotkut+irralliset,+kenkiin+kiinnitettävät+piikit+voi+kääntää+"pois+päältä",+kun+sisällä+tepastellaan,+mutta+ne+ovat+hankalat+muutenkin.+Minulla+aikoinaan+oli+sellaiset,+enkä+tykännyt+ollenkaan.
Saa+nähdä,+ovatko+mainitut+huopasuojukset+helppokäyttöisiä.+Talvikamppeissa+suojuksien+ähkääminen+kenkien+päälle,+hiki+otsalta+noruen+ei+kamalasti+innosta.+No,+jää+nähtäväksi.+Onneksi+isoissa+ruokakaupoissa+usein+on+lattia+jotain+kivistä+materiaalia.+Sillä+taas+piikit+voivat+livetä,+joten+varoa+täytyy+niilläkin+liukastumista.
17.02.2022 16:32
Onkohan+hiphopin+suosio+laskenut.+Vaikuttaa+sen+lobbaukselta🤣
En+juustojen+reagoinnista+musiikkiin+ole+kuullut,+mutta+aikoinaan+oli+juttua+maidon+laadusta,+mihin+voisi+vaikuttaa+lehmien+kuuntelema+musiikki.+Vaikutus+viiniin+kuullostaa+mielenkiintoiselta.
17.02.2022 14:18
Tänään+uutisissa+saatiin++taas+tutkimustietoa+lasten+ja+nuorten+peloista,+Nyt+sotauutiset+ahdistavat+heitä.+Juuri+kun+korona+hieman+höllää+otettaan.
Jotenkin+tuntuu+niin+kohtuuttomalta,+että+lapsille+sälytetään+aina+vain+lisää+sellaista+kestettävää,+mikä+ei+heille+kuulu,+minkä+pitäisi+olla+vain+aikuisten+ongelma.+Mutta+kun+moni+aikuinenkaan+ei+kestä.
Mikä+sitten+vahvistaisi+aikuisia.+En+tiedä,+mutta+nykyinen+elämänmeno+ei+ehkä+riitä+siihen.+Tuntuu+siltä,+että+aikuisilla+on+niin+paljon+sitä+omaa+elämää,+että+aikaa+ei+enää+jää+ihan+tavalliseen+perhe-elämään,+missä+tärkeimmissä+osassa+ovat+-+pitäisi+olla+-+lapset+ja+heidän+"kasvattamisensa"+elämää+varten.+Se+on+varmaan+aikuiselle+tylsää+ja+liian+tavallista,+mutta+lapsille+elintärkeää.
Nyt+vaadittaisiin+aikuisilta+aikuista+otetta.+Heidän+pitäisi+osata+tukea+lapsiaan,+vakuuttaa,+että+tuli+mikä+tuli,+heistä+huolehditaan+ja+heidät+pidetään+turvassa.+Välillä+kuitenkin+tuntuu,+että+aikuisiltakin+on+elämä+kadoksissa,+että+riemu+on+parasta,+kun+taas+pääsee+kapakkaan,+salille,+tapahtumiin.+Lapset+saavat++sen,+mitä+aikuisilta+heille+jää.+Mitä+jää?+Huolettaa+suuresti.
No,+tämä+taas+seurausta+median+annista.
Mukavaa+iltaa!
15.02.2022 19:32
29 / 86